May 11
مطالب و نکاتی که نظرم را جلب می کند و دوست دارم دیگران هم بدانند ، در اینجا می آورم ، از متون دینی ، اولیای دین ، احکام و یا آنچه که دینمداران از کنار آن نباید بگذرندhttps://eitaa.com/MohammadGelayeri
#پنجره معتقد به نظام و #رهبری آن ، و ملتزم به قانون اساسی و عرفی کشور است https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔰 توضیحات دفتر حفظ و نشر آثار آیتاللهالعظمی خامنهای دربارهی نظر ایشان پیرامون مسئلهی چندهمسری
🔻 پیرو انتساب برخی دیدگاهها و تعبیرات در موضوع « #چندهمسری مردان» به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و با توجه به تأثیر آن بر مسائل خانوادگی و شئون اجتماعی، بخش زن و خانوادهی Khamenei.ir (ریحانه) فتوا و نگاه معظمله به این مسأله را به شکل مختصر بیان میکند.
🔹 در نظر حضرت آیت الله العظمی خامنهای بنابر ادلهی معتبر دینی چند همسری مردان، مباح اما غیر مستحب است، اما از آنجا که مطابق دلایل قرآنی جواز آن مشروط به اطمینان از رعایت #عدالت بین همسران شده است، بنابراین هر گاه از نظر عقلایی عدم تحقق رعایت عدالت بین همسران محتمل باشد، ازدواج مجدد شوهر جایز نیست.
🔶 همچنین در نگاه کلان معظمله به #خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی در زندگی انسان و ضرورت شکلگیری خانواده و مراقبت و حفاظت از آن، عواملی در استحکام این بنیان الهی و شکلگیری آن مؤثر است از جمله:
▫️حفظ محبت و اعتماد متقابل زوجین
▫️اصالت نقش مادری و تربیتی بانوان
▫️پرهیز از راه یافتن نگاه مادی به خانواده و تجملگرایی و رقابتهای مادی خانوادهها
▫️ترویج ازدواج آسان و نقش مهم و مؤثر والدین در آن
▫️وظیفه دستگاههای حکومتی و رسانهها در تسهیل امر ازدواج جوانان.
⚠️ بر این اساس از آنجا که در جامعه و کشور ما ازدواج مجدد مردان غالبا به #ضرر استحکام خانواده و موجب تضعیف محبت زوجین و گاه فروپاشی خانواده است، نگاه معظمله به آن خوشبینانه و مثبت نیست و از این روست که این جمله در بیان ایشان تکرار شده است که:
«خدا یکی و محبت یکی و یار یکی»
@Khamenei_Reyhaneh | @HawzahNews
امامیه - جز اندکی - ولادت نبی اکرم ص را 17 ربیع الاول و اکثر اهل سنت 12 آن ماه میدانند که کلینی نیز قول 12 را انتخاب کرد 8 ربیع الاول ، 10 ربیع الاول و ماه رمضان نیز گفته شده است
وُلِدَ النَّبِيُّ صلى الله عليه و آله لِاثْنَتَيْ عَشْرَةَ لَيْلَةً مَضَتْ مِنْ شَهْرِ رَبِيعٍ الْأَوَّلِ فِي عَامِ الْفِيلِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ مَعَ الزَّوَالِ.، الكافي (ط - دار الحديث)؛ ج2، ص: 435
اعلم أنه اتفقت الإمامية إلا من شذ منهم على أن ولادته صلى الله عليه و آله و سلم كانت في سابع عشر شهر ربيع الأول، و ذهب أكثر المخالفين إلى أنها كانت في الثاني عشر منه، و اختاره المصنف رحمه الله إما اختيارا أو تقية و الأخير أظهر، لكن الدلائل الحسابية على الأول أدل كما سنشير إليه، و ذهب بعضهم إلى الثامن و بعضهم إلى العاشر من الشهر المزبور، و ذهب شاذ منهم إلى أنه ولد في شهر رمضان. مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول؛ ج5، ص: 170
https://eitaa.com/MohammadGelayeri