eitaa logo
محب
7.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
6 فایل
بسم‌رب‌المهدی ♥️ جذاب ترین 👌😍 📜احادیث ائمه اطهار ✍️متون ادبی برگرفته از روایات 🖼️ عکس نوشته و... مطالبی با محوریت مذهبی_سیاسی_اجتماعی 👤ارتباط با ادمین: @j_moheb تبلیغات :https://eitaa.com/mohebbeh110_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غیبت حضرت مهدی (عج) چقدر طول میکشه❓ 📽حجت‌الاسلام رفیعی 🤍@Mohebbeh110
➖ چگونه اعمال مؤمن و کافر پاداش داده می‌شود؟ 🛑 اَلْمُؤْمِنُ مُكَفَّرٌ . وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى وَ ذَلِكَ أَنَّ مَعْرُوفَهُ يَصْعَدُ إِلَى اَللَّهِ فَلاَ يُنْشَرُ فِي اَلنَّاسِ وَ اَلْكَافِرُ مَشْكُورٌ . 🔰 امام صادق (ع) فرمود: مؤمن مورد ناسپاسی قرار میگیرد. و در روایت دیگری آمده است: این بدان معناست که نیکی‌های او نزد خدا بالا می‌رود و در میان مردم پراکنده نمی‌شود، اما کافر در دنیا پاداش داده می‌شود. 📚 الکافی، ج ۲، ص ۱۹۷ 🤍@Mohebbeh110
محب
➖ چگونه اعمال مؤمن و کافر پاداش داده می‌شود؟ 🛑 اَلْمُؤْمِنُ مُكَفَّرٌ . وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى وَ
این حدیث بیانگر این است که اعمال نیک مؤمن در میان مردم شناخته نمی‌شود، اما نزد خدا پذیرفته است، در حالی که کافر برای کارهای نیکش در دنیا مورد ستایش قرار می‌گیرد، اما نزد خدا ارزشی ندارد. 🔹 دلیل این امر: مؤمن اعمال نیک خود را خالصانه برای خدا انجام می‌دهد و آن را پنهان می‌کند، اما کافر به دنبال شهرت و دیده شدن است. 🔹 مثال: پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) نیز نیکی‌های زیادی کردند اما اغلب مورد قدردانی قرار نگرفتند. 🔹 نتیجه: پاداش مؤمن در آخرت محفوظ است، اما کافر پاداش خود را در دنیا می‌گیرد و در آخرت بهره‌ای ندارد. 📚برگرفته از مرآة العقول ، ج9، ص313 🤍@Mohebbeh110
⛔️نتیجه حشر ‌و نشر با أبناء دنیا! ✍ آیة الله سید محمد صادق حسینی طهرانی 🤍@Mohebbeh110
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هفت صفت شبیه‌ترین افراد به پیامبر(ص) 📽حجت الاسلام دکتر رفیعی 🤍@Mohebbeh110
محب
➖ چگونه اعمال مؤمن و کافر پاداش داده می‌شود؟ 🛑 اَلْمُؤْمِنُ مُكَفَّرٌ . وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى وَ
مرحوم آقای صفایی: در حدیث دلنشینی خواندم که فرموده اند: «الْمُؤْمِنُ مُكَفِّر»؛ «مؤمن مورد ناسپاسی قرار میگیرد. اما هنوز در جست وجوی این بودم که چرا؟ برای خودم توضیح میدادم که حتما به این دلیل که مؤمن از مردم توقع نداشته باشد و پیامبر ( ص) به این گونه تسلّی داده اند. تا این که تکمیل این بیان را در روایتی از امام صادق یافتم. حضرت فرموده اند: مؤمن مورد ناسپاسی واقع می شود و این به خاطر آن است که کارهای معروف (مقابل منکر) او به سوی خدا صعود میکند و در میان مردم منتشر نمی شود ولی کافر مشهور میگردد؛ زیرا او معروفش را برای مردم انجام داده است.پس عمل او در بین مردم انتشار می یابد، ولی به آسمان صعود نمی کند. 🤍@Mohebbeh110
➖ کدام اعمال برترین‌اند؟ 🛑 عَنْهُ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ جَارُودِ أَبِي اَلْمُنْذِرِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: سَيِّدُ اَلْأَعْمَالِ ثَلاَثَةٌ: إِنْصَافُ اَلنَّاسِ مِنْ نَفْسِكَ حَتَّى لاَ تَرْضَى بِشَيْءٍ إِلاَّ رَضِيتَ لَهُمْ مِثْلَهُ، وَ مُوَاسَاتُكَ اَلْأَخَ فِي اَلْمَالِ، وَ ذِكْرُ اَللَّهِ عَلَى كُلِّ حَالٍ، لَيْسَ سُبْحَانَ اَللَّهِ وَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَ اَللَّهُ أَكْبَرُ فَقَطْ، وَ لَكِنْ إِذَا وَرَدَ عَلَيْكَ شَيْءٌ أَمَرَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ أَخَذْتَ بِهِ، أَوْ إِذَا وَرَدَ عَلَيْكَ شَيْءٌ نَهَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْهُ تَرَكْتَهُ. 🔰 امام صادق (ع): سه عمل، برترین اعمال هستند: 1️⃣ انصاف در حق مردم، یعنی آنچه را که برای خود می‌پسندی، برای دیگران نیز بپسند. 2️⃣ مواسات و کمک مالی به برادر دینی. 3️⃣ یاد خدا در همه حال، که تنها گفتن اذکار زبانی نیست، بلکه عمل به دستورات الهی و دوری از محرمات را نیز شامل می‌شود. 📚 الکافی، ج ۲، ص ۱۰۶ 🤍@Mohebbeh110
محب
➖ کدام اعمال برترین‌اند؟ 🛑 عَنْهُ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عُقْ
ذکر خدا در هر شرایطی پسندیده است و به سه نوع تقسیم می‌شود: ذکر زبانی (مانند تلاوت قرآن و دعا)، ذکر قلبی (تفکر در نشانه‌های الهی و یادآوری آخرت) و ترکیب این دو که برترین نوع ذکر محسوب می‌شود. ذکر زبانی بدون حضور قلب ارزش چندانی ندارد، اما اگر با اخلاص همراه باشد، برتری می‌یابد. 📚 برگرفته از مرآة العقول ، ج8، ص 342 🤍@Mohebbeh110
«وَ اسْمَعْ دُعَائِي إِذَا دَعَوْتُكَ وَ اسْمَعْ نِدَائِي إِذَا نَادَيْتُكَ‏ وَ أَقْبِلْ عَلَيَّ إِذَا نَاجَيْتُكَ» محبوب من! بشنو صدایم را، آن هنگامی که صدایت می‌زنم. رو کن به من، وقتی با تو راز و نیاز می‌کنم. 📖مناجات شعبانیه 🤍@Mohebbeh110
➖ آیا بیماری و درد نتیجه گناه است؟ 🛑 عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اَلنَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: أَمَا إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ عِرْقٍ يَضْرِبُ وَ لاَ نَكْبَةٍ وَ لاَ صُدَاعٍ وَ لاَ مَرَضٍ إِلاَّ بِذَنْبٍ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ : «وَ مٰا أَصٰابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمٰا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَ يَعْفُوا عَنْ كَثِيرٍ » قَالَ ثُمَّ قَالَ وَ مَا يَعْفُو اَللَّهُ أَكْثَرُ مِمَّا يُؤَاخِذُ بِهِ. 🔰 امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: هیچ دردی، ضربان رگی، مصیبتی، سردردی یا بیماری‌ای نیست مگر به سبب گناهی که انسان مرتکب شده است. این همان سخن خداوند در قرآن است: «وَ مَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَ يَعْفُوا عَنْ كَثِيرٍ» (و هر مصیبتی که به شما می‌رسد، به خاطر اعمال خودتان است، و خداوند از بسیاری از گناهان می‌گذرد). سپس امام فرمودند: آنچه را که خداوند می‌بخشد، بیش از آن چیزی است که شما را به خاطرش مؤاخذه می‌کند. 📚 الکافی، ج ۲، ص ۲۶۹ 🤍@Mohebbeh110
محب
➖ آیا بیماری و درد نتیجه گناه است؟ 🛑 عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اَلنَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنْ هِشَامِ
این حدیث بیان می‌کند که بیشتر مصیبت‌ها نتیجه گناهان انسان است، اما این شامل معصومان نمی‌شود، زیرا بلاهای آنان برای آزمون و افزایش درجاتشان است. امام سجاد (ع) تصریح می‌کند که آیه «وَمَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ...» درباره اهل‌بیت (ع) نیست. همچنین، امام صادق (ع) می‌فرماید خداوند بسیاری از گناهان را می‌بخشد. برخی مفسران آیه را عام دانسته‌اند، اما پیامبر (ص) تأکید کرده که حتی کوچک‌ترین آسیب نیز به دلیل گناه است. البته برخی بلاها به خاطر آزمایش الهی یا گناهان دیگران به فرد بی‌گناه می‌رسد. 📚مرآة العقول ، ج ۹،ص۴۰۰ 🤍@Mohebbeh110