1.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان 🌹
شماره ۱
🎥 یار امام زمان (عج)
❇️ حاضریم امام حسین رو کمک کنیم یا نه ؟
❇️ کار امام زمان ارواحنافداه با این راه نمیفته
🎙 سخنران : حجت السلام پناهیان
⏰ زمان : ۱ دقیقه
🌹اللهم عجل لولیک الفرج 🌹
✅ قرارگاه منتظران ظهور امام مهدی (عج) ⬇️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/388432080C8f3884a2fbد
1.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان 🌹
شماره ۲
🎥 یار امام زمان (عج)
❇️ حاضریم امام حسین رو کمک کنیم یا نه ؟
❇️ کار امام زمان ارواحنافداه با این راه نمیفته
🎙 سخنران : حجت السلام پناهیان
⏰ زمان : ۱ دقیقه
🌹اللهم عجل لولیک الفرج 🌹
✅ قرارگاه منتظران ظهور امام مهدی (عج) ⬇️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/388432080C8f3884a2fbد
1.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان 🌹
شماره ۳
🎥 یار امام زمان (عج)
❇️ حاضریم امام حسین رو کمک کنیم یا نه ؟
❇️ کار امام زمان ارواحنافداه با این راه نمیفته
🎙 سخنران : حجت السلام پناهیان
⏰ زمان : ۱ دقیقه
🌹اللهم عجل لولیک الفرج 🌹
✅ قرارگاه منتظران ظهور امام مهدی (عج) ⬇️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/388432080C8f3884a2fbد
1.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان 🌹
شماره ۴
🎥 یار امام زمان (عج)
❇️ حاضریم امام حسین رو کمک کنیم یا نه ؟
❇️ کار امام زمان ارواحنافداه با این راه نمیفته
🎙 سخنران : حجت السلام پناهیان
⏰ زمان : ۱ دقیقه
🌹اللهم عجل لولیک الفرج 🌹
✅ قرارگاه منتظران ظهور امام مهدی (عج) ⬇️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/388432080C8f3884a2fbد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 هر هفته: دوشنبه ها
🌕 پنج دقیقه در محضر فاطمی 🌎
🌔 جلسه [ بیستم ] 👈 [ ۲۰ ] روز دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۹
🌸🍃 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌕 توسط استاد محسن آشتیانی:
مدرس دانشگاه
موضوع این هفته :
[ مقدم داشتن همسایگان ]از منظر دختر پیامبر اسلام [ صلی الله علیه و آله و سلم]
قرارگاه منتظران ظهور امام مهدی (عج) 👇 https://eitaa.com/joinchat/388432080C8f3884a2fb
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
✅ منظور از توقيعات امام زمان چيست آيا حضرت آنها را به دست شريف خويش نوشته است؟
❇️ پاسخ : پيش از اين گفتيم که در زمان غيبت صغرى، چهار نفر بودند که سؤالهاى مردم را خدمت امام مهدى (عليه السلام) برده وجواب کتبى آنها را باز مى گرداندند. اين پاسخهاى کتبى از ناحيه امام را اصطلاحا (توقيع)(7) مى گويند.
البته در زمان غيبت کبرى نيز عده اى، توقيعاتى از امام زمان دريافت نموده اند، که بدانها اشاره خواهيم کرد.
اما راجع به قسمت دوم سؤال، گفته شده که خود آن حضرت، نويسنده توقيعات بوده است، البته اين سخن، شواهدى هم دارد که به چند نمونه بسنده مى نماييم:
محمد بن عثمان عمرى گويد: (از ناحيه مقدسه امام توقيعاتى صادر شد که خطش را خوب مى شناسم).(8)
اسحاق بن يعقوب مى گويد: توسط محمد بن عثمان مسائل مشکلى را به حضور مقدس امام فرستادم وجوابش را به دستخط مبارک حضرت امام زمان (عجل الله فرجه) دريافت نمودم).(9)
شيخ صدوق (رحمة الله عليه) مى گفت: (توقيعى که به خط امام زمان (عجل الله فرجه) براى پدرم صادر شده بود، اکنون نزد من موجود است).(10)
اما در بعضى اخبار آمده است: (توقيعات صاحب الامر به دست محمد بن عثمان صادر مى شد، به همان خطى که در زمان پدرش، عثمان بن سعيد، صادر مى گشت).(11)
بنابراين ممکن است بعضى از توقيعات به خط امام (عليه السلام)، وبعضى به خط نواب خاص بوده باشد.
از جمله توقيعات حضرت ولى عصر (عجل الله فرجه)، توقيعى است که به شيخ مفيد مرحمت فرموده اند:
(للاخ السديد والولى الرشيد، الشيخ المفيد، ابى عبد الله محمد بن محمد بن النعمان، آدام الله اعزازه، من مستودع العهد الماخوذ على العباد).
بسم الله الرحمن الرحيم
(اما بعد، سلام عليک ايها الولى المخلص فى الدين، المخصوص فينا باليقين..).
(به برادر استوار ودرست کردار رشيد وهدايت يافته، شيخ مفيد، ابو عبد الله محمد بن محمد بن نعمان - که خدا عزت واحترامش را پايدار بدارد - از سوى آنکه خزانه عهد وپيمانى است که خداوند از بندگان گرفته است.
سلام بر تو اى دوست با اخلاص در دين! که در اعتقاد به ما از روى علم ويقين امتياز دارى. در منظر تو خداوندى را که جز او خدايى نيست، سپاس گزارده، واز او، درود ورحمت بر آقا ومولا وپيامبران، حضرت محمد (صلى الله عليه وآله وسلم)، ونيز خاندان پاکش را خواستاريم.
وتو را آگاه مى کنيم که به ما اجازه داده شده، که تو را به شرافت وافتخار مکاتبه مفتخر مى سازيم، وموظف مى کنيم تا آنچه به تو مى نويسيم، به دوستان ما، که نزد تو مى باشند برسانى؛ دوستانى که خداوند به اطاعت از خود گراميشان بدارد، وبا حراست وعنايت خود امورشان را کفايت کند، ومشکلاتشان را برطرف سازد. پس تو به آنچه که يادآور مى شويم متوجه وآگاه باش ودر رسانيدن آن به کسانى که اعتماد به آنها دارى بر طبق آنچه که براى تو - اگر خدا بخواهد - ترسيم وتعيين مى کنيم، عمل کن.
ما اگر چه هم اکنون در مکانى دور از جايگاه ستمگران سکونت گزيده ايم که خداوند صلاح ما وشيعيان با ايمانمان را تا زمانى که حکومت دنيا به دست تبهکاران مى باشد، در اين کار به ما ارائه فرموده است. با اين حال بر اخبار واحوال شما آگاهيم وهيچ چيز از اوضاع شما بر ما پوشيده نيست...
ما در رسيدگى وسرپرستى شما، کوتاهى واهمال نکرده ايم، وياد شما را از خاطر نبرده ايم، واگر جز اين بود، دشواريها ومصيبت ها بر شما فرود مى آمد ودشمنان، شما را ريشه کن مى کردند.
پس تقواى الهى پيشه کنيد، وما را يارى دهيد تا از فتنه اى که به شما رو مى آورده، شما را نجات بخشيم؛ فتنه وآشوبى که هر کس مرگش فرا رسيده باشد، از آن هلاک مى گردد، وآن کس که به آرزوى خويش رسيده باشد، از آن دور ماند وآن فتنه، نشانه نزديک شده حرکت وجنبش ما وآگاه ساختن شما به امر ونهى خداست، وخداوند نور خود را تمام خواهد کرد، گر چه مشرکان را خوش نيايد...
هر يک از شما بايد کارى کند که وى را به محبت ودوستى ما نزديک کند، واز آنچه خوشايند ما نبود، وباعث کراهت وخشم ماست، دورى گزيند. زيرا امر ما ناگهان فرا مى رسد، در هنگامى که توبه وبازگشت بر او سودى ندارد وپشيمانى او از گناه، از کيفر ما نجاتش نمى بخشد.
خداوند راه رشد وهدايت را به شما نشان دهد وبه رحمت خود وسايل توفيق را به آسانى برايتان فراهم سازد).
✅ قرارگاه منتظران ظهور امام مهدی (عج) ⬇️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/388432080C8f3884a2fb
1.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ مهدوی
آتش هجرت زده🌹
شعله به دلهای ما🌹
صاحب این دل تویی 🌹
حضرت صاحب زمان🌹
قرارگاه منتظران ظهور امام مهدی (عج)
https://eitaa.com/joinchat/388432080C8f3884a2fb
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان 🌹
🎥 یه جوانی تهرانی امام زمان (عج) در عالم خواب دیده
🎙 سخنران : حجت السلام دانشمند
⏰ زمان : ۲ دقیقه و ۵۳ ثانیه
🌹اللهم عجل لولیک الفرج 🌹
✅ قرارگاه منتظران ظهور امام مهدی (عج) ⬇️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/388432080C8f3884a2fbد
٣٤ـ «امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
المَهدیُّ سَمِحٌ بِالمالِ شدیدٌ عَلی العُمّالِ رحیمٌ بِالمَساكینِ.
حضرت مهدی(علیهالسلام) بخشنده است و مال را به وفور می بخشد، بر مسئولان و کارگزاران بسیار سختگیر و بر فقرا و ضُعفا رئوف و مهربان است. (الملاحم و الفتن، ص ١٣٧)
✅ قرارگاه منتظران ظهور امام مهدی (عج) ⬇️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/388432080C8f3884a2fb
2.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان 🌹
🎥 مصاحبه مردم جهان در مورد امام زمان
⏰ زمان : ۵۹ ثانیه
🌹اللهم عجل لولیک الفرج 🌹
✅ قرارگاه منتظران ظهور امام مهدی (عج) ⬇️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/388432080C8f3884a2fb
7.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان 🌹
🎥 امام زمان (عج) نزدیک ماست
❇️ ما معتقدیم امام زمان (عج) حی ، زندست
❇️ حاضره، ولو ظاهر نیست
❇️ ولی حاضره ، حضور داره
🎙 سخنران : حجت السلام عالی
⏰ زمان : ۵۵ ثانیه
🌹اللهم عجل لولیک الفرج 🌹
✅ قرارگاه منتظران ظهور امام مهدی (عج) ⬇️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/388432080C8f3884a2fb
✅ آيا امکان دارد که يک انسان قرنهاى بسيار زندگى کند؟
❇️ پاسخ : براى بررسى وتبيين مسئله طول عمر امام زمان (عجل الله فرجه)، بايستى پيرامون دو مسئله بحث شود: يکى اينکه، آيا ممکن است انسانى سالها وقرنهاى طولانى، که از حد معمول عمر همه انسانها متجاوز است، عمر کرده وزنده بماند؟ ودوم اينکه، به فرض امکان، آيا اين مسئله در طول تاريخ به وقوع پيوسته ومصداق خارجى دارد يا نه؟ اگر اين دو مسئله ثابت گردد، مسلم مى شود که هيچ گونه استبعادى ندارد، که امام غايب حضرت حجه بن الحسن (عليهما السلام) نيز از چنين عمر طولانى برخوردار باشد.
ما در اينجا به مسئله امکان طول عمر مى پردازيم، وان شاء الله در پاسخ به پرسش بعد، به عده اى که در طول تاريخ عمرهاى زيادى کرده وبه نام (معمرين) شهرت يافته اند اشاره مى کنيم.
در پاسخ به پرسش مورد بحث بايد گفت که (امکان) مى تواند يکى از سه معناى زير را داشته باشد: 1- امکان عملى، 2- امکان علمى، 3- امکان منطقى يا فلسفى.
مقصود از (امکان عملى) آن است که يک امر تا آن حد (شدنى) جلوه نمايد که در وجود هر کس قابليت نمود داشته باشد. براى مثال: سفر به اقيانوس ها ورسيدن به عمق درياها ورفتن به کره ماه، امورى هستند که امروزه امکان عملى يافته اند.
مقصود از (امکان علمى) آن است که اگر چه امرى به مرحله امکان عملى نرسيده باشد - که با ساخته ها وپديده هاى تمدن کنونى، به انجام آن مبادرت کنيم - اما در آستان دانش ودر برابر موضع گيرى هاى پوياى علم، نتوانيم دليلى بيابيم که امکان آن امور ووقوعشان را نفى کند.
براى مثال: فرود آمدن انسان در کره زهره، از ديدگاه دانش، به هيچ وجه نشدنى نمى نمايد وانگيزه اى براى نفى وقوع آن وجود ندارد، بلکه موضع گيريهايى کنونى دانش مى رساند که: اگر چه اين آرزو تا به امروز تحقق نيافته، ولى در امکان وقوعى آن ترديدى نيست. زيرا که ميان فرود آمدن انسان در کره زهره وکره ماه، بيش از يک درجه فاصله نيست، وبا گذشتن از دشواريهايى که دورتر بودن راه پديد مى آورد؛ فرود آمدن در زهره را - گر چه عملا امکان نيافته - از نظر عملى مى توان ممکن شمرد. برعکس رفتن به خورشيد از نظر علمى هم، ناممکن است. زيرا دانش وتجربه، جايى بارى تصور آن ندارد، که مثلا اختراع پوششى را ممکن بدانيم، که جان انسان را در برابر کوره وحشتناک وسهمگين خورشيد، محافظت کند.
وبالاخره، مقصود از (امکان فلسفى يا منطقى) نيز، آن است که امرى در برابر عقل يا با در نظر گرفتن تجربه هاى پيشين وقوانين گذشته - مانعى براى تصور وقوع نيابد تا حکم به محال بودن امکان آن دهد.
براى مثال: امکان منطقى ندارد سه پرتقال به دو بخش مساوى تقسيم شوند، بدون آنکه يکى را به دو نيم کنيم. زيرا عقل پيش از تجربه وعمل گويد که (سه) يک عدد (فرد) است وهيچگاه (زوج) نمى شود، پس عقلا ممکن نيست که سه پرتقال را به دو بخش مساوى تقسيم نماييم. زيرا بخش پذيرى آن به دو قسمت مساوى، مستلزم آن است که (سه در آن واحد، هم فرد باشد وهم زوج)! واين تناقض است وتناقض، محال منطقى است.
اما رفتن انسان به درون آتش، بدون آنکه بسوزد، ونيز رفتن آدمى به کره خورشيد - بى آنکه گرماى خورشيد در او اثر کند - امرى نيست که از جنبه منطقى محال باشد، چون مستلزم هيچ تناقضى نيست.
بنابراين درمى يابيم که امکان منطقى، دايره اى وسيع تر از امکان عملى دارد ودايره اين يکى نيز نسبت به دايره عملى از وسعت بيشترى برخوردار است.
شکى نيست که از نظر منطقى، امکان زندگانى هزاران ساله براى انسان وجود دارد، زيرا اين مسئله از نظر عقلى محال نيست، ودر اين گونه فرضيه ها تناقضى ديده نمى شود، زيرا (زندگى) مفهومى است که (مرگ زودرس) را در خود نهفته ندارد ودر اين امر نيز ترديدى نيست. همچنين مسلم است که زندگانى طولانى، فعلا امکان عملى ندارد.
اما از نظر علمى، اين مسئله صورت ديگرى مى يابد وبايد گفت که دانش امروز دليلى نمى بيند که امکان عمر طولانى را از جنبه نظرى نفى کند.
بررسى علمى وبحث مسئله طول عمر، در حقيقت بستگى دارد به نوع تغييرى که علم فيزيولوژى از پيرى وفرسودگى دارد. اين قانون که (پيرى وفرسودگى زاييده يک قانون طبيعى حاکم بر بافت هاى پيکره انسانى است، وضرورى است که بدن پس از رسيدن به آخرين مرحله رشد، کم کم فرسوده شده، براى ادامه زندگى، کارآيى کمترى داشته باشد، تا آنگاه که در لحظه اى معين از کار بيفتد) آيا حتى در مورد بدنى هم که از هر گونه ى تاثير خارجى بر کنار مانده صادق است؟ يا اينکه فرسودگى وکاهشى که در کارآيى بافت ونسوج مجموعه بدن انسان به چشم مى خورد، نتيجه نبرد با عوامل بيرونى - مانند ميکروب ها وسموم - است که به بدن انسان راه مى يابند؟
اين پرسشى است که دانش امروز، از خود مى کند، ودر راه پاسخ دادن به آن هم مى کوشد. در محدوده برداشت هاى علمى معاصر، به اين پرسش پاسخهاى گوناگونى داده شده است: اگر پيرى وفرسودگى، نتيجه مبارزه جسم با عوا