💥راه برون رفت از فتنه انگیزی ها و وسوسه های #شیطانی
(با محوریت دعای هفدهم صحیفه سجادیه)👇🏻
با توجه به اینکه انسان باید با اختیار مسیر عبودیت و رسیدن به اوج قله قرب الهی را طی کند ،
لازمه وجود اختیار بودن ضد گزینه طاعت که با انجام آن به عبودیت می رسیم می باشد و آن نافرمانی و معصیت است
لذا حضرت امیر علیه السلام در نهج البلاغه می فرماید :
انبیاء آمدند از درون انسان عقل را بیرون بکشند و بارور کنند.
و آنچه نیروی وهم را به جنبش در می آورد و فعال می کند شیطان است
که این وهم در تقابل عقل قرار می گیرد نتیجه میل معصیت است.
🏴🏴🏴
بسمالله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
سلام
صبح روز سه شنبه شما بخیر
هر جا سخن از زینب و دروازه شام است
ساکت به تماشا ننشینید، حرام است
دستی که به سر می زنی از این غم عظمی
یادآور فرق سر و سنگ لب بام است
روز اول ماه صفر «اهل بیت (ع)» وارد شهر شام شدند و در منطقه شامات که به مرکزیت دمشق معروف بود سکنی گزیدند.
این مکان که خانهای مخروبه بود، «امام سجاد (ع)» آن را بدون سقف و دردناک توصیف کردند و فرمودند به شکلی بود که هر لحظه احتمال میدادیم که دیوارها بریزد، دیوارها ظاهرا دور ما را گرفته بودند، اما مردم ما را میدیدند، سرمای شب و تابش آفتاب در روز ما را اذیت میکرد، به حدی که صورت دختران «پیامبر اکرم (ص)» آن قدر در مقابل آفتاب قرار گرفته بودند که پوست انداخته بودند.
این کارشناس علوم قرآنی در همین راستا ادامه داد: روز اول ماه صفر تا غروب کاروان اسرا در شهر دمشق چرخانده شدند، غروب آنان را در خرابه ساکن کردند و روز دوم همه آنان را از زن و مرد گرفته با دست و پای بسته به داخل کاخ یزید بردند به حدی که «حضرت سکینه(س)» دختر «امام حسین(ع)» به شکلی دو دست خود را بر روی سر قرار داده بودند که اینگونه پوشش خود را در داخل کاخ یزید حفظ کنندف ایشان که به نوعی حجاب بر صورت داشتند یزید تعجب میکند و میگوید چرا این گونه ایستادهای؟ «حضرت سکینه (س)» میفرمایند من دختر «حسین بن علی(ع)» حجاب، عفاف و متانت دارم.
این جا بود که «حضرت زینب (ص)» در تکمیل سخنان «حضرت سکینه (س)» خطاب به یزید میفرمایند آیا این از عدل است که نوامیس خود را در پس پرده قرار دهی و نوامیس «پیامبر اکرم(ص)» را در کوچه و بازار بچرخانی.
لعنت الله علی القوم الظالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم