eitaa logo
کانال "منتظران ظهور"
184 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
4.3هزار ویدیو
110 فایل
🔴کانال منتظران ظهوردر حوزه مهدویت ،سیاسی و اقتصادی فعالیت دارد.🇮🇷 https://eitaa.com/Montazernezohoor_1313 🔴جهت ارتباط با ادمینها⌨️ @musvij @mozammelll @hijabactor  کاربر یا مهدی✨ 🔴لینک گروه منتظران ظهور http://eitaa.com/joinchat/354091038Cac6587cda4
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂ای آخرين مسافر و ای آخرين سوار 🍁تا کی در انتظار تو؟ تاکی در انتظار؟ 🍂در ايستگاه آخر دنيا نشسته‌ايم 🍁تاکی می‌آيد از سفر آن آخرين قطار 🍂تاکی پياده می‌شوی و می‌تکانی از 🍁شالِ بلندِيشمی‌ات ای مهربان! غبار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا صاحب الزمان ( ع ) 🍃▫️🍃 ✅ توقیت: از آسیب هایی که به طور جدی افراد و جوامع منتظر را تهدید می کند و صریحاً در روایات اهل بیت (علیهم السلام) به آن اشاره شده، «توقیت» است. این مفهوم از نظر لغوی به معنای مشخص کردن زمان و محدود نمودن آن برای یک شیء می باشدو در اصطلاح به تعیین زمان ظهور امام غایب گفته می شود. پیش تر گفتیم که زمان ظهور امام مشخص نیست و علم آن تنها در اختیار خداوند متعال است. از تفاوت های غیبت کبرا با غیبت صغرا، به نامحدود بودن زمان آن در مقایسه با اتمام زمان غیبت صغرا مربوط می شود. آسیبی که در مسأله توقیت نهفته است، همچون برداشت انحرافی از انتظار، به خلط و دخالت اراده الهی و اراده انسانی مربوط می شود. در واقع، همان گونه که رقم خوردن وضعیت غیبت به اراده الهی مربوط می شود هنگامه قیام و ظهور حضرت صاحب (علیه السلام) نیز تنها بر اساس اراده الهی مشخص شده و به صورت ناگهانی و دفعی به وقوع خواهد پیوست. بی زمانی و دفعی بودن زمان ظهور، به طور صریح در روایات ذکر شده است که در قالب انتظار صبح و شام از آن یاد شده است. نیز در ادعیه ای که در باب فرج و انتظار موعود وارد شده، به مانند هنگامه قیامت و مشابه با آن، اشاره شده است. در این راستا، واکنش صحیح این است که برابر اراده الهی تسلیم بوده و به جای سعی در دخالت و تغییر مقدرات پروردگار به وظایف خود مشغول شد و در مسیر فهم و به کار بستن اوامر و دستورات خداوند قرار گرفت. در کنار وضعیت مطلوب تسلیم برابر اراده خداوند، درباره موضوع ظهور و زمان وقوع آن، می توان از عکس العمل توقیت نام برد که در روایات به شدت از آن نهی شده است - کتاب کافی، به نام کراهیه التوقیت به وجود آمده است - و ضمن بیان اینکه اهل بیت (علیهم السلام) نیز زمانی را برای ظهور مشخص نمی کنند، به عاملان این امر نسبت دروغ داده شده است؛ برای مثال، هنگامی که ابوبصیر از امام صادق (علیه السلام) در باره قائم سوال می کند، امام در پاسخ می فرماید:تعیین کنندگان وقت دروغگو هستند و ما خاندانی هستیم که تعیین وقت نمی‌کنیم . اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س ) 🍃▫️🍃
EMAM-SHENASI-004.mp3
3.29M
امام شناسی برای نوجوان 4⃣ این فایل ها لزوما برای نوجوانان نیست . برای افراد کم مطالعه در حوزه امامت نیز مفید است 🌸🌻🍀 🎙
❌🌏 یازده نفر از فرماندهان لشکر امام مهدی علیه‌السلام از اروپا هستند!❌😳 📣🔔 وقتی دقتمان را فدای سرعت می کنیم⁉️ یک قطعه فیلمی پخش شده است که متاسفانه نمونه ای از بی دقتی در خواندن روایات مهدوی و برداشت از روایات است. نمونه اش این سخن است که سخنران محترم در به گمانم مراسم استغاثه چنین گفته اند.
کانال "منتظران ظهور"
❌🌏 یازده نفر از فرماندهان لشکر امام مهدی علیه‌السلام از اروپا هستند!❌😳 📣🔔 وقتی دقتمان را فدای سرعت
❌سخنران محترم ادعا دارد که یازده نفر از یاران امام مهدی علیه السلام از مسلمانان ساکن اروپا هستند ❌ 🚫این در حالی است که عبارت روایت را اشتباه خوانده ، اشتباه ترجمه کرده و در نهایت نتیجه اشتباهی گرفته اند. 👈متن اصلی گزارش این است 👇👇👇👇👇 ٍ وَ الْمُسْتَأْمِنُونَ إِلَى الرُّومِ مِنَ الْمُسْلِمِينَ وَ هُمْ أَحَدَ عَشَرَ رَجُلا دلائل الامامة ص 559 نکته اینکه : 1. گزارش ارتباطی با اروپای فعلی ندارد. و ساکنان فعلی اروپا نیستند. به فرض پذیرش روایت آن ا از رجعت کنندگانند. 2.اسامی را هم در کتاب دلائل ذکر کرده است . صُهَيْبُ بْنُ الْعَبَّاسِ، وَ جَعْفَرُ بْنُ حَلَالٍ ، وَ ضِرَارُ بْنُ سَعِيدٍ، وَ حُمَيْدُ الْقُدُّوسِيُّ، وَ الْمُنَادِي ، وَ مَالِكُ بْنُ خُلَيْدٍ، وَ بَكْرُ بْنُ الْحُرِّ، وَ حَبِيبُ بْنُ حَنَانٍ، وَ جَابِرُ بْنُ سُفْيَانَ. 3.ظاهرا مراد این افراد هستند که در روایت دیگر از امام صادق علیه السلام درمعرفی افراد همراه حضرت مهدی علیه السلام ذکر شده است: وَ أَمَّا الْمُسْتَأْمِنَةُ 👈منَ الْمُسْلِمِينَ إِلَى الرُّومِ، فَهُمْ قَوْمٌ يَنَالُهُمْ أَذًى شَدِيدٌ مِنْ جِيرَانِهِمْ وَ أَهَالِيهِمْ وَ مِنَ السُّلْطَانِ، فَلَا يَزَالُ ذَلِكَ بِهِمْ حَتَّى أَتَوْا مَلِكَ الرُّومِ فَيَقُصُّونَ عَلَيْهِ قِصَّتَهُمْ، وَ يُخْبِرُونَهُ بِمَا هُمْ فِيهِ مِنْ أَذَى قَوْمِهِمْ وَ أَهْلِ مِلَّتِهِمْ فَيُؤْمِنُهُمْ وَ يُعْطِيهِمْ أَرْضاً مِنْ أَرْضِ قُسْطَنْطِينَة دلائل ص 564 لذا این واقعه رخ داده بوده و مرتبط با افرادی از مسلمین است که در گذشته به پادشاه روم از دست مشرکان منطقه خود پناهنده شده بودند. 📌این گزارش از نظر فنی و مباحث فقه الحدیثی دچار اشکالات است و متن گزارش دوم نیاز به تحلیل دارد. 📌اما سخن ما فارغ از اعتبار سنجی بوده و حتی بنابر پذیرش گزارش ، باز هم محتوا با آنچه سخنران محترم ادعا کرده سازگاری ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا صاحب الزمان ( ع )‌ 🍃🤍🍃 در روایت آمده است که روزی امام صادق (علیه السلام) فرمود: «آیا شما را خبر ندهم به آنچه خدا هیچ عملی را از بندگان جز به سبب آن نمی پذیرد؟» و در ادامه همچون روایت قبلی پس از ذکر اقرار به توحید، نبوت و ولایت از انتظار حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نام می برد. روایات بسیاری در فضیلت و اهمیت انتظار وارد شده و به سبب دشواری و عظمت آن، اجر بزرگی برای آن درنظر گرفته شده است. علاوه بر این، انتظار همچون یک فریضه و امر واجب در زمان غیبت کبرا مطرح شده است. از امام جواد (علیه السلام) نقل است که فرمود: همانا قیام کننده از ما، همان مهدی است که انتظار او در زمان غیبتش واجب است. با این وجود توجه به ماهیت انتظار، در شناخت بهترین مسأله راه گشا خواهد بود. آنچه در این رابطه از روایات اسلامی برداشت می شود، گویای آن است که انتظار، یک عمل و یک اقدام است: «أفضل أعمال شیعتنا انتظار الفرج» و صرفاً به یک حالت روحی و روانی محدود نمی شود؛ از این رو فروکاستن انتظار به وضعیتی منفعلانه که با نفی هر گونه اصلاح و تغییر همراه باشد، با روح این آموزه که می باید در عمل محقق شود، منافات دارد. همچنین برای درک عمیق و بنیادین مسأله انتظار، تفکیک حوزه اراده الهی و اراده انسانی ضروری است. در حقیقت آنچه در مسأله غیبت و انتظار رخ داده است، از یک سو به اراده الهی و خواست قطعی پروردگار بازمی گردد که چنین وضعیتی را رقم زده است، و از سوی دیگر به واکنش مردمان بازمی گردد که بسته به اقبال و ادبار آنان و منتظرشدن و بی توجه بودن آن ها شرایط متفاوت می شود. این تفکیک میان اراده الهی و انسانی، در روایات باب انتظار به چشم می آید و توجه به آن در بازشناسی تفاسیر دوگانه ای که از مفهوم انتظار به عمل آمده است، اهمیت بسیار دارد. در واقع وظیفه انسان منتظر، تطبیق خواست و اراده خود با خواست و اراده الهی است و در این مسیر، همواره می باید برابر اراده الهی تسلیم باشد و منتظر آنچه خداوند اراده کرده است، قرار گیرد سنت های الهی و تجربه های امت های پیشین در رابطه با انتظار موعود، گویای آن است که در صورت تسلیم اراده مؤمنان و منتظران برابر خواست خدا و استقبال از آن، امر ظهور، نزدیک تر شده و شدت و محنت غیبت از بین می رود. اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س ) 🍃🤍🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا