#لطیفه😁
زنگ زدم #نظافتچی برا خونه تکونی عید
و #نظافت و...
ازش پرسیدم: کار می کنی⁉️
گفت: آره، ولی با توجه به شرایط #کرونا
بصورت آنلاین و #مجازی 😳
گفتم: یعنی چطور... 🤔
گفت: من میگم شما انجام بده ☹️
🤩😁😅
🌷🌹🌷🌹🌹🌷
ـ🔻🔻🔻🔻
#احکـام...👇
#احکامشرعی🌷🌹🌷🌹🌷
⁉️ آیا طهارت با نظافت و بهداشت
یکی است؟ 🤔
پاسخ: هر 3 غالباً یکی هستند ولی در موارد استثنایی از هم جدا می شوند
مانند شستن حیوان نجس العین(#سگ)
که ممکن است برخی آن راباشستن بهداشتی بدانند ولی از نظر اسلام نجس است وهرگز قابل پاک شدن نیست. چون #نجس العین است.
🌷🌷از نظر اسلام رعایت #مسائلشرعیواجب است
🌹پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم می فرمایند:
به هر مقدار که میتوانید نظافت را رعایت کنید؛ زیرا #خداوند متعال، اسلام را برپایه نظافت بنا نهاده ونظافت از #ایمان است و هرگز کسی واردبهشت نمیشود؛ مگر آنکه پاکیزه باشد.
🌹امام باقر(علیه السلام) فرمود:
کَنسُ البیوتِ یَنفی الفَقـر
(جارو کردن خانه مایه فقر زدایی است)
@Montazranmahdi1401
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دوربین مخفی درباره امام زمان علیهالسلام
🔷 قابل توجه اونایی که میگن اعتقاد مردم ضعیف شده
@Montazranmahdi1401
2.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
╼═══┅༺🌼༻┅══╾
🍀🌸 مرا شور عشق تو کرده هوایی
🍀🌸بیا یوسف فاطمه، العجل...
╼═══┅༺🌼༻┅══
@Montazranmahdi1401
💠داستانی از نهج البلاغه
💠مناظره با خوارج👇
🔹🔹قبلاً ماجرای خوارج را به طور خلاصه، خاطر نشان ساختیم. خوارج همان یاران دیروز علی (علیه السلام) بودند که بر اثر کوردلی و لجاجت و نادانی، در مساله «حکمیت» موضع گرفتند و سرانجام همه آنها ـ جز اندکی ـ در یک جنگ شدید (جنگ نهروان) به دست سپاه علی (علیه السلام) کشته شدند.
قبل از جنگ، امام از راه های گوناگون با آنها تماس گرفت تا اختلاف با مذاکره و مناظره حلّ گردد و کار به جنگ نکشد، ولی آنها گوش به نصایح علی (علیه السلام) ندادند و آتش جنگ را شعله ور ساختند.
یکی از راهها این بود که امام، پسر عمویش ابن عباس را، که به خوبی آنها را می شناخت، چندین بار بین خود و آنها واسطه قرار داد، ولی از آنجا که آنها در حصار باورهای کج و دروغین خود محبوس بودند، گاهی قبل از آن که با ابن عباس سخن بگویند، به ذکر مسائل جزئی می پرداختند مثلاً در حالی که ریختن خون بهترین بندگان خدا مانند «عبدالله بن خَبّاب» و همسر باردار او را جایز می دانستند[1] به ابن عباس که برای مناظره نزد آنها می آمد، می گفتند: «این لباس زیبا (به قول امروزی ها: طاغوتی) چیست که پوشیده ای؟!...».
امام به ابن عباس فرمود: «لَا تُخَاصِمْهُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّ الْقُرْآنَ حَمَّالٌ ذُو وُجُوهٍ تَقُولُ وَ یَقُولُونَ وَ لَكِنْ خَاصِمْهُمْ بِالسُّنَّهِ فَإِنَّهُمْ لَنْ یَجِدُوا عَنْهَا مَحِیصاً؛ به وسیله آیات قرآن با خوارج مناظره مکن، زیرا قرآن کتابی است که می توان آیاتش را با احتمالات و توجیهات گوناگون معنی کرد، تو چیزی می گویی و آنها چیز دیگر (و سخن به جایی نمی رسد) ولی با سنت پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم) با آنها بحث کن که در برابر آن پاسخی نخواهند یافت».[2]
توضیح این که: مثلاً ابن عباس، شاگرد هوشیار و آگاه علی (علیه السلام) می خواست از آیات قرآن، صحت اصل حکمیت را (صرف نظر از کیفیت آن) برای آنان ثابت کند، ولی آنها بر اثر جمود و کوته فکری و ناآگاهی به معانی و مفاهیم قرآن، با توجیهات و احتمالات سخن ابن عباس را رد می کردند و می پنداشتند که باید برای هر موضوعی، آیه بخصوصی باشد و چون قرآن درباره «حکمیت سیاسی دو گروه» چیزی نگفته است، پس حکمیت دو گروه مسلمانان باطل است.
دانشمند معتزلی، ابن ابی الحدید می گوید: سخن فوق (که امام، به ابن عباس فرمود) در جای خود بی نظیر است و مفهوم بسیار عالی دارد... سپس می گوید: اگر سئوال شود که پس از ابن عباس با کدام سنت باید با خوارج گفتگو کند، در پاسخ گوییم: منظور امام، سخنان آشکار (و توجیه ناپذیر) پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم) است مانند این که پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم)فرمود: «علی مع الحق و الحق مع علی، یدور معه حیثما دار؛ علی با حق است و حق با علی (علیه السلام) است و هر جا که باشد، علی (علیه السلام) نیز همراه و به هم پیوسته با حق است».و یا مانند حدیث غدیر که پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «اللهم وال من والاه و عاد من عاداه، و انصر من نصره و اخذل من خذله؛ خداوندا، دوست بدار آن که علی (علیه السلام) را دوست بدارد، و دشمن بدار آن که علی (علیه السلام) را دشمن بدارد، و یاری کن آن که علی (علیه السلام) را یاری کند، و واگذار آن کس را که علی (علیه السلام) را واگذارد».
و امثال این گونه روایات را که اصحاب از پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم) شنیده بودند و مورد قبول همه بود، و اگر خوارج حتی در مقابل این گفتار آشکار و قاطع نیز سرباز می زدند، برای علی (علیه السلام) ثابت می شد که خوارج هدف دیگری دارند، نه این که حسن نیت داشته ولی نمی فهمند. هر چقدر علی (علیه السلام) در این مورد کوشش کرد و اتمام حجت نمود، آنها بر لجاجت خود افزودند، سرانجام علی (علیه السلام) ناگزیر شد با آنها پیکار کند و آن چنان با آنها بجنگد که همه آنها ـ جز اندکی ـ را به هلاکت رسانده و سر به نیست نماید.[3]
پی نوشت:
[1]. شرح نهج البلاغه خویی، ج4، ص128.
[2]. نگاه کنید به نهج البلاغه نامه 77.
[3]. شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج18، ص72 ـ در نامه 78 نهج البلاغه نیز مطالبی در مورد خوارج آمده است.
@Montazranmahdi1401
8.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
💥احساس میکنم تنهام !
بیپناهم... هیچکسی رو ندارم !
اوضاع روحیام خرابه!
💥 شایدم اونقدر اشتباه کردم که کارم از کار گذشته !
⚠️ اگه این حرفا از درون شما هم، شنیده میشه؛
این ویدئو رو به هیچ وجه از دست ندید.
@Montazranmahdi1401
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
8.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸آثار تربیتی خوف از خدا
🔹روایتی از امام صادق(ع) که کلید راه رسیدن به این خوف است
🔹خوف از خدا، خوف عاشق از بیمحبتی و التفات نداشتن معشوقش است.
کسی که عاشق باشه، همیشه میترسه و مراقبِ کاری رو انجام نده که معشوقش ازش روی برگردونه
@Montazranmahdi1401
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
2.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸نماز صبح خواب میمونی؟ ☘🌸
🎙استاد رفیعی
@Montazranmahdi1401
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
9.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴بشنویدازاثرات لقمه حرام درزندگی
استاددانشمند🎤
@Montazranmahdi1401
4.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما محبت امام زمان عجل الله را نچشیدیم!😭
❣اَللّهُمَّ عَجل لِوَلیِّکَ الفَرَج❣
@Montazranmahdi1401