eitaa logo
قرارگاه فرهنگی حضرت ابوالفضل(ع)
52 دنبال‌کننده
520 عکس
827 ویدیو
83 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ قدرت ادب به حدی زیاد هست که در پادگان های نظامی جهان انقدر آیین نامه و آداب مختلف قرار میدن تا افراد تمرین ادب کنند و قوی بشن تا جایی که حتی جان خودشون رو هم برای وطن فدا کنند! 🔶 در زمینه های دینی هم اگه کسی میخواد دینداری با ثبات و محکمی داشته باشه باید از ادب شروع کنه. 🔹 فرزندی که 7 سال با ادب آشنا شده باشه و همه کاراش رو از سر ادب انجام بده انجام اعمال دینی براش بسیار ساده تر خواهد بود و در دین داری همیشه درگیر ابتدائیات نیست و خیلی سریع به مقامات بالاتر خواهد رسید. ❇️ ادب موجب میشه که یک سرباز با رژه رفتن های فراوان و انواع تمرینات نظم و ادب هوای نفسش ضعیف بشه و سر بزنگاه "که قراره جون بده" راحت این کار رو انجام بده. 🔹 در مبانی دینی شهادت در راه خدا 👈🏼 ثمره یک عمر مودب بودن انسان مومن هست. درسته که همه جا وقتی صحبت از شهادت میشه مفاهیم عشق و عاشقی اون مطرح میشه ولی در واقع شهادت یعنی از سر ادب انسان جان خودش رو تقدیم پروردگار عالم کنه. 🌺 این معنای زیبای شهادت هست و باید برای رسیدن به این مقام یک عمر مودبانه زندگی کرد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☢ گفتگوی جالب استاد پناهیان با جوانی که مرگش قطعی بود ... 🔷 یک درس عبرت انگیز....
1_1087658008.mp3
26.09M
🔊 ؛ 📝 تنهام بذارید 👤 کربلایی ▪️ 📌 ایام زیارتی ؛ ۱۴۰۰
🔻طبق قرآن، کفار نه با خدای انبیا مشکل دارند، نه با پیام انبیا؛ مشکل اصلی‌شان با «مدیریت پیامبر» است! 🔴 و ➖اگر از مردم بپرسید «کافر یعنی چه؟» اکثراً می‌گویند «کافر یعنی کسی که می‌گوید خدا نیست یا خدا را قبول ندارد» درحالی‌که کافر در قرآن به این معنا نیست. ➖علامه عسکری(ره) می‌فرماید مشکل کافران با اصل وجود خدا و خالقیّت خدا نبوده، بلکه مشکل‌شان با ربوبیّت خدا بوده و ایشان ربوبیّت را ترجمه می‌کند به «مدیریت جامعه» لذا فرعون که می‌گوید «أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى» یعنی «من دارم شما را اداره می‌کنم» ➖طبق آیات قرآن، کافران و مخالفان انبیا نه با خدای پیامبران مشکل دارند، نه با پیام پیامبران! مشکل اصلی آنها نپذیرفتن مدیریت پیامبران است و حرف‌شان این است: «لَئِنْ أَطَعْتُمْ بَشَراً مِثْلَكُمْ إِنَّكُمْ إِذاً لَخاسِرُون‏» ➖کافر در لغت یعنی کسی که نعمت یا یک حقیقت را می‌پوشاند، یعنی می‌داند که هست ولی انکارش می‌کند. چرا به کسی که مدیریت پیغمبر را نمی‌‌پذیرد، می‌گویند کافر؟ چون مدیریت پیغمبر، یک نعمت و حقیقتی است که او انکارش می‌کند. ➖ابلیس، قابیل، ابوجهل، فرعون و مخالفان پیامبران، خدا را قبول داشتند، مشکل‌شان این بود که «خدایا چرا او را انتخاب کردی و من را انتخاب نکردی؟» ➖کسانی که در مقابل انبیاء و اولیاء می‌ایستند، به‌ظاهر آدم‌های خوبی هستند؛ مشکل ما هم در آخرالزمان، همین آدم‌های خوب هستند! لذا امام‌صادق(ع) می‌فرماید فتنه‌های آخرالزمان برای خارج‌کردن منافقین شیعه است (كمال‌الدين/ ج۲/ص۳۵۶)
🔻مخالفت سران مکه با پیامبر، فقط سیاسی بود؛ مثل مخالفت فرعون با موسی 🔴 و ➖ همان‌طور که قبلاً بیان شد، مردم مکه تا حدی مذهبی و اهل عبادت بودند و برخی احکام را اجرا می‌کردند؛ هرچند دین‌شان تحریف شده بود اما بی‌دینیِ محض نبود. ➖آنها که دین‌دار بودند، علی‌القاعده باید از پیامبر استقبال می‌کردند اما مخالفت کردند. این مخالفت آیا مخالفت دو تا دین بود یا مخالفت سیاسیون با دین پیامبر بود؟ در واقع علت مخالفت آنها فقط سیاسی بود و این در آیات قرآن هم دیده می‌شود. ➖مخالفین پیامبر می‌گفتند: «لَوْ لا نُزِّلَ هذَا الْقُرْآنُ عَلى‏ رَجُلٍ مِنَ الْقَرْيَتَيْنِ عَظيمٍ» چرا قرآن به یکی از رجال بزرگ سیاسی ما نازل نشد تا ما قبول کنیم؟ یعنی پیامبر آمد و مناسبات قدرت و سیستم سیاسی ما را به‌هم زد! پس دعوا سیاسی بود. ➖مخالفت فرعون با موسی هم مخالفت سیاسی بود نه مخالفت دینی. فرعون زور و قدرت داشت و می‌گفت «موسی می‌خواهد قدرت من را بگیرد» پس درگیری فرعون با موسی به‌خاطر دین نبود؛ به‌خاطر قدرت بود. ➖ابوجهل که در رأس دشمنان پیامبر بود، می‌دانست که پیامبر راست می‌گوید. او به یکی از نزدیکانش ‌گفت: معلوم است که محمد(ص) دروغگو نیست، ولی من نمی‌توانم بپذیرم که قدرت و ریاست دست «بنی‌قصى» باشد (أمالی مرتضى/ ‏۲/ ۲۶۵)
🔻فتنه‌های قبل از ظهور، شبیه امتحا‌‌ن‌های بعد از بعثت پیامبر است 🔻چرا بعضی‌ها قبل از بعثت، مؤمن بودند اما وقتی پیامبر آمد کافر شدند؟ 🔴 و ➖بعضی‌ها قبل از بعثت پیامبر، مؤمن بودند(به دین گذشتۀ خود مؤمن بودند) و منتظر آخرین پیامبر بودند تا با یاریِ او بر کافران غلبه کنند «كانُوا مِنْ قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذينَ كَفَرُوا» اما وقتی پیامبر آمد و او را دیدند، کافر شدند! ➖چرا بعضی‌ها با دیدن پیامبر و چند کلمه گفتگو، ایمان می‌آوردند(مثل ابوذر) اما بعضی‌ها با اینکه از قبل منتظر ظهور پیامبر بودند، با دیدن ایشان کینه‌ و نفرت از او به دل می‌گرفتند! ➖ما باید بدانیم چرا این‌طور می‌شود؟ اگر این را ندانیم، نمی‌فهمیم علت درگیری‌های بین مؤمنین و شیعیان در آخرالزمان چیست؟ فرموده‌اند در آخرالزمان، کار به‌جایی می‌رسد که شیعیان همدیگر را تکفیر می‌کنند (غیبت نعمانی/ص206) ➖این یک نظریه است که فتنه‌های قبل از ظهور، شبیه همان امتحا‌‌ن‌های بعد از بعثت پیامبر است. یعنی آن اتفاق‌هایی که زمان پیغمبر افتاد باید قبل از ظهور امام‌زمان(ع) هم بیفتد؛ کمی از آن‌هم برای بعد از ظهور است. ➖مخالفت با پیامبر در ابتدای بعثت، از جنس اتفاق‌هایی است که در یک جامعۀ مذهبی می‌افتد چون مکه یک شهر مذهبی بود. بدیِ مخالفان پیامبر هم از جنس بدی‌ای است که در جامعۀ شیعی امروز موجب می‌شود برخی در مقابل تشیّع اصیل بایستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻چرا بعضی‌ها با وجود خوبی‌هایی که داشتند، یک‌دفعه‌ای دشمن پیامبر شدند؟ 🔻همین دلایل در آستانۀ ظهور هم تکرار می‌شود 🔴 و ➖دربارۀ برخی از خوبی‌های مردم مکه در جاهلیت، بحث کردیم. اما چرا آنها با وجود خوبی‌هایی که داشتند به پیامبر(ص) ایمان نیاوردند بلکه با ایشان دشمن شدند؟ به چند دلیل: ۱. کسی که از دین و خوبی‌هایش برای خود دکّان باز کرده، وقتی ببیند با آمدن یک پیامبر، کاسبی‌اش دارد کساد می‌شود، این خوبی‌ها را کنار می‌گذارد و چنان بد می‌شود که تعجب می‌کنید! ۲. بعضی‌ها یک خوبی‌هایی دارند ولی از یک‌جایی به بعد می‌بُرند و می‌گویند «اگر بخواهی خوبی‌هایم را بیشتر کنی، دیگر حالم به‌هم می‌خورد!» لذا مخالفت می‌کنند. ۳. بعضی‌ها فقط اهل خوب‌بودنِ تکی هستند و به دورِهمی خوبان علاقه ندارند و نمی‌توانند «ولایت عرضی» یا «نظام اخوت» را تحمل کنند. اینها اگر در یک جمع قرار بگیرند، یک‌دفعه‌ای بد می‌شوند. ۴. بعضی‌ها حاضرند احکام ثابت دین را اجرا کنند اما دستورات سیّال دین را که مأمور ابلاغش پیامبر است، نمی‌پذیرند. اینها نمی‌خواهند پیامبر «صاحب‌اختیار» آنها باشد یعنی «النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ» را نمی‌پذیرند. ➖ همین دلایل، قبل از آمدن امام‌زمان(ع) و بعد از ظهور ایشان هم تکرار می‌شود.
🔻حسادت به انبیا اکثراً توسط سیاسیون و کسانی بوده که قدرت اجتماعی داشتند 🔻اکثر شبهات دینی را سیاسیون و قدرت‌طلب‌ها در ذهن مردم می‌اندازند 🔴 و ➖حسادت عامل مهمی در مخالفت با انبیا بوده است، امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: دشمنی قابیل با هابیل و دشمنی با نوح تا پیامبر اسلام، ناشی از حسادت بود. ‏(الغارات/ج1/ص117) ➖این حسادت به انبیا که مایۀ دشمنی و مخالفت با آنها شده، بر اساس تحلیل قرآنی، اکثراً توسط سیاسیون جامعه انجام می‌شد، یعنی کسانی که قدرت و پایگاه اجتماعی دارند. ➖اینها چرا با انبیا مخالفت می‌کنند؟ چون نمی‌خواهند قدرت و پایگاه اجتماعی خود را از دست بدهند، کمااینکه قریش مکّه می‌خواستند موقعیت اجتماعی یا نفوذشان در قبائل را از دست ندهند لذا با پیامبر(ص) مخالفت کردند. ➖افراد عادی که قدرتی ندارند، اگر به پیامبر حسادت کنند، اهمیت و اثر چندانی ندارد و جنگی هم راه نمی‌ندازد، اما حسادت وقتی در منازعات و معادلات قدرت بیاید، آن‌وقت اثر اجتماعی دارد. ➖در خیلی از آیات قرآن، مخالفین انبیا به‌عنوان «ملأ» یا همان اشراف و بزرگان قوم معرفی شدند. مثلاً دربارۀ حضرت صالح می‌فرماید: ملأ قوم به مستضعفین گفتند شما واقعاً می‌دانید که صالح از سوى خدا فرستاده شده‏؟ (اعراف/75) ➖در واقع آنها می‌خواستند مردم را به شک بیندازند. این شبهۀ کلامی نبود، شبهه‌ای بود که سیاسیون در ذهن مردم می‌انداختند. بسیاری از شبهات دینی را سیاسیون و قدرت‌طلب‌ها می‌اندازند و الّا ذهن آدم سالم هیچ‌وقت طرف آن شبهه نمی‌رود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با وجود کم‌کاری‌ها و وعده‌های پوچ دولت، حاج حسین یکتا و گروه‌های جهادی راهی سیستان و بلوچستان شدند 🔸کرونا و کم آبی از مشکلات اصلی این روزهای سیستان و بلوچستان است. باز هم انقلابی‌ها و جوانان جهادی به مردم مظلوم کمک می‌کنند و برخی مسئولین در ولنجک تنها در حال تدبیر امور!!!
🔴️راز متفاوت برای علیه السلام، با سایر اهل بیت! ✳️روزی أفندی از شیخ انصاری پرسید: ای شیخ! ما قبول داریم که حسین بن علی(علیه السلام) مظلوم شهید شده و یزید انسان پست و خونخواری بود و ما هم در عزای آن بزرگوار غمگین هستیم، 🔴اما پرسش من این است که این مراسم یعنی چه؟ سینه زنی، زنجیر زنی، دسته راه انداختن، گِل به سر مالیدن و ... اینها چه هدفی را دنبال می کنند؟ ☘مرحوم شیخ انصاری فرمودند: 💥سِرّ مطلب این است که ما شیعیان یک بار سرمان کلاه رفت و با این مراسم تلاش می‌کنیم دوباره چنین نشود. 💠أفندی پرسید: یعنی چه؟! 🌹شیخ انصاری فرمود: در جریان غدیر، پیامبر صلی الله علیه و آله در برابر صد هزار نفر، علی علیه السلام را با صراحت به وصایت خود برگزید و شما انکار کردید و گفتید غدیر نبوده ❗️یا اگر بوده فقط سفارش به دوستی با علی (علیه السلام) بوده است. 🔴اشکال از ما بود که ما عید غدیرخم را با سر و صدا و شعار، بزرگ نداشتیم و این چنین شد. ▪️ ترسیدیم که اگر عاشورا را هم بزرگ نشماریم و باشعار و تظاهر برگزار نکنیم، شما انکار کنید و بگویید اصلا حسین علیه السلام شهید نشد 🔆 یا حسین (علیه السلام) را راهزنان میان راه کشتند و یزید (لعنت الله علیه) انسان باتقوایی است...!!! 📙صدنکته از هزاران،تألیف آیت الله حاج شیخ علی رضائی تهرانی
1_1085664516.pdf
3.53M
🔰 خط حزب‌الله ۲۹۵ | همه با هم برای تحول آفرینی 🔻 شماره‌ی دویست‌ و نود و پنجم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «همه با هم برای تحول آفرینی» منتشر شد. 🗳 خط حزب‌الله به مناسبت پایان رقابت‌های سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در گزارش این هفته ضرورت تحول‌آفرینی و حرکت دولت جدید برای پیشرفت کشور را بررسی میکند. 🗳 انتخابات ۱۴۰۰ در اوج فشار رسانه‌های خارجی و اجماع جریان‌های معاند خارجی بر تحریم انتخابات و شرایط خاص کرونایی و اقتصادی جامعه برگزار شد، اما حضور امیدوارانه مردم نوید اوج‌گیری موج دیگری از امواج توفنده انقلاب را می‌دهد. این شماره‌ی خط حزب‌الله به بررسی ابعاد حضور حماسی مردم در انتخابات ۱۴۰۰ پرداخته است. 🌷 شماره‌ی این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم سیّدمهدی موسوی تقدیم می‌شود. 🔍 بخوانید
🌸 جوان‌های عزیز من! امروز نوبت شماست كه وارد ميدان علم، عمل، تقوا، سياست و كار شويد 🔻رهبرانقلاب: جوانهای عزیز من! نوبت شماست. 🔹جوانهای قبل از شما هر چه نفس داشتند، در این راه زدند و ما را به این‌جا رساندند؛ امروز نوبت جوانهای ماست. 🔺در میدان علم، در میدان عمل، در میدان تقوا، در میدان سیاست، در میدان کار برای مردم و خدمت، و در میدان شایستگیهای گوناگون وارد شوید؛ خودتان را به صلاح و بیارایید و پیش بروید. ۸۴/۵/۲۸ 🌷مجموعه