eitaa logo
قرارگاه فرهنگی حضرت ابوالفضل(ع)
53 دنبال‌کننده
520 عکس
827 ویدیو
83 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻فتنه‌های قبل از ظهور، شبیه امتحا‌‌ن‌های بعد از بعثت پیامبر است 🔻چرا بعضی‌ها قبل از بعثت، مؤمن بودند اما وقتی پیامبر آمد کافر شدند؟ 🔴 و ➖بعضی‌ها قبل از بعثت پیامبر، مؤمن بودند(به دین گذشتۀ خود مؤمن بودند) و منتظر آخرین پیامبر بودند تا با یاریِ او بر کافران غلبه کنند «كانُوا مِنْ قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذينَ كَفَرُوا» اما وقتی پیامبر آمد و او را دیدند، کافر شدند! ➖چرا بعضی‌ها با دیدن پیامبر و چند کلمه گفتگو، ایمان می‌آوردند(مثل ابوذر) اما بعضی‌ها با اینکه از قبل منتظر ظهور پیامبر بودند، با دیدن ایشان کینه‌ و نفرت از او به دل می‌گرفتند! ➖ما باید بدانیم چرا این‌طور می‌شود؟ اگر این را ندانیم، نمی‌فهمیم علت درگیری‌های بین مؤمنین و شیعیان در آخرالزمان چیست؟ فرموده‌اند در آخرالزمان، کار به‌جایی می‌رسد که شیعیان همدیگر را تکفیر می‌کنند (غیبت نعمانی/ص206) ➖این یک نظریه است که فتنه‌های قبل از ظهور، شبیه همان امتحا‌‌ن‌های بعد از بعثت پیامبر است. یعنی آن اتفاق‌هایی که زمان پیغمبر افتاد باید قبل از ظهور امام‌زمان(ع) هم بیفتد؛ کمی از آن‌هم برای بعد از ظهور است. ➖مخالفت با پیامبر در ابتدای بعثت، از جنس اتفاق‌هایی است که در یک جامعۀ مذهبی می‌افتد چون مکه یک شهر مذهبی بود. بدیِ مخالفان پیامبر هم از جنس بدی‌ای است که در جامعۀ شیعی امروز موجب می‌شود برخی در مقابل تشیّع اصیل بایستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻چرا بعضی‌ها با وجود خوبی‌هایی که داشتند، یک‌دفعه‌ای دشمن پیامبر شدند؟ 🔻همین دلایل در آستانۀ ظهور هم تکرار می‌شود 🔴 و ➖دربارۀ برخی از خوبی‌های مردم مکه در جاهلیت، بحث کردیم. اما چرا آنها با وجود خوبی‌هایی که داشتند به پیامبر(ص) ایمان نیاوردند بلکه با ایشان دشمن شدند؟ به چند دلیل: ۱. کسی که از دین و خوبی‌هایش برای خود دکّان باز کرده، وقتی ببیند با آمدن یک پیامبر، کاسبی‌اش دارد کساد می‌شود، این خوبی‌ها را کنار می‌گذارد و چنان بد می‌شود که تعجب می‌کنید! ۲. بعضی‌ها یک خوبی‌هایی دارند ولی از یک‌جایی به بعد می‌بُرند و می‌گویند «اگر بخواهی خوبی‌هایم را بیشتر کنی، دیگر حالم به‌هم می‌خورد!» لذا مخالفت می‌کنند. ۳. بعضی‌ها فقط اهل خوب‌بودنِ تکی هستند و به دورِهمی خوبان علاقه ندارند و نمی‌توانند «ولایت عرضی» یا «نظام اخوت» را تحمل کنند. اینها اگر در یک جمع قرار بگیرند، یک‌دفعه‌ای بد می‌شوند. ۴. بعضی‌ها حاضرند احکام ثابت دین را اجرا کنند اما دستورات سیّال دین را که مأمور ابلاغش پیامبر است، نمی‌پذیرند. اینها نمی‌خواهند پیامبر «صاحب‌اختیار» آنها باشد یعنی «النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ» را نمی‌پذیرند. ➖ همین دلایل، قبل از آمدن امام‌زمان(ع) و بعد از ظهور ایشان هم تکرار می‌شود.
🔻حسادت به انبیا اکثراً توسط سیاسیون و کسانی بوده که قدرت اجتماعی داشتند 🔻اکثر شبهات دینی را سیاسیون و قدرت‌طلب‌ها در ذهن مردم می‌اندازند 🔴 و ➖حسادت عامل مهمی در مخالفت با انبیا بوده است، امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: دشمنی قابیل با هابیل و دشمنی با نوح تا پیامبر اسلام، ناشی از حسادت بود. ‏(الغارات/ج1/ص117) ➖این حسادت به انبیا که مایۀ دشمنی و مخالفت با آنها شده، بر اساس تحلیل قرآنی، اکثراً توسط سیاسیون جامعه انجام می‌شد، یعنی کسانی که قدرت و پایگاه اجتماعی دارند. ➖اینها چرا با انبیا مخالفت می‌کنند؟ چون نمی‌خواهند قدرت و پایگاه اجتماعی خود را از دست بدهند، کمااینکه قریش مکّه می‌خواستند موقعیت اجتماعی یا نفوذشان در قبائل را از دست ندهند لذا با پیامبر(ص) مخالفت کردند. ➖افراد عادی که قدرتی ندارند، اگر به پیامبر حسادت کنند، اهمیت و اثر چندانی ندارد و جنگی هم راه نمی‌ندازد، اما حسادت وقتی در منازعات و معادلات قدرت بیاید، آن‌وقت اثر اجتماعی دارد. ➖در خیلی از آیات قرآن، مخالفین انبیا به‌عنوان «ملأ» یا همان اشراف و بزرگان قوم معرفی شدند. مثلاً دربارۀ حضرت صالح می‌فرماید: ملأ قوم به مستضعفین گفتند شما واقعاً می‌دانید که صالح از سوى خدا فرستاده شده‏؟ (اعراف/75) ➖در واقع آنها می‌خواستند مردم را به شک بیندازند. این شبهۀ کلامی نبود، شبهه‌ای بود که سیاسیون در ذهن مردم می‌انداختند. بسیاری از شبهات دینی را سیاسیون و قدرت‌طلب‌ها می‌اندازند و الّا ذهن آدم سالم هیچ‌وقت طرف آن شبهه نمی‌رود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با وجود کم‌کاری‌ها و وعده‌های پوچ دولت، حاج حسین یکتا و گروه‌های جهادی راهی سیستان و بلوچستان شدند 🔸کرونا و کم آبی از مشکلات اصلی این روزهای سیستان و بلوچستان است. باز هم انقلابی‌ها و جوانان جهادی به مردم مظلوم کمک می‌کنند و برخی مسئولین در ولنجک تنها در حال تدبیر امور!!!
🔴️راز متفاوت برای علیه السلام، با سایر اهل بیت! ✳️روزی أفندی از شیخ انصاری پرسید: ای شیخ! ما قبول داریم که حسین بن علی(علیه السلام) مظلوم شهید شده و یزید انسان پست و خونخواری بود و ما هم در عزای آن بزرگوار غمگین هستیم، 🔴اما پرسش من این است که این مراسم یعنی چه؟ سینه زنی، زنجیر زنی، دسته راه انداختن، گِل به سر مالیدن و ... اینها چه هدفی را دنبال می کنند؟ ☘مرحوم شیخ انصاری فرمودند: 💥سِرّ مطلب این است که ما شیعیان یک بار سرمان کلاه رفت و با این مراسم تلاش می‌کنیم دوباره چنین نشود. 💠أفندی پرسید: یعنی چه؟! 🌹شیخ انصاری فرمود: در جریان غدیر، پیامبر صلی الله علیه و آله در برابر صد هزار نفر، علی علیه السلام را با صراحت به وصایت خود برگزید و شما انکار کردید و گفتید غدیر نبوده ❗️یا اگر بوده فقط سفارش به دوستی با علی (علیه السلام) بوده است. 🔴اشکال از ما بود که ما عید غدیرخم را با سر و صدا و شعار، بزرگ نداشتیم و این چنین شد. ▪️ ترسیدیم که اگر عاشورا را هم بزرگ نشماریم و باشعار و تظاهر برگزار نکنیم، شما انکار کنید و بگویید اصلا حسین علیه السلام شهید نشد 🔆 یا حسین (علیه السلام) را راهزنان میان راه کشتند و یزید (لعنت الله علیه) انسان باتقوایی است...!!! 📙صدنکته از هزاران،تألیف آیت الله حاج شیخ علی رضائی تهرانی
1_1085664516.pdf
3.53M
🔰 خط حزب‌الله ۲۹۵ | همه با هم برای تحول آفرینی 🔻 شماره‌ی دویست‌ و نود و پنجم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «همه با هم برای تحول آفرینی» منتشر شد. 🗳 خط حزب‌الله به مناسبت پایان رقابت‌های سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در گزارش این هفته ضرورت تحول‌آفرینی و حرکت دولت جدید برای پیشرفت کشور را بررسی میکند. 🗳 انتخابات ۱۴۰۰ در اوج فشار رسانه‌های خارجی و اجماع جریان‌های معاند خارجی بر تحریم انتخابات و شرایط خاص کرونایی و اقتصادی جامعه برگزار شد، اما حضور امیدوارانه مردم نوید اوج‌گیری موج دیگری از امواج توفنده انقلاب را می‌دهد. این شماره‌ی خط حزب‌الله به بررسی ابعاد حضور حماسی مردم در انتخابات ۱۴۰۰ پرداخته است. 🌷 شماره‌ی این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم سیّدمهدی موسوی تقدیم می‌شود. 🔍 بخوانید
🌸 جوان‌های عزیز من! امروز نوبت شماست كه وارد ميدان علم، عمل، تقوا، سياست و كار شويد 🔻رهبرانقلاب: جوانهای عزیز من! نوبت شماست. 🔹جوانهای قبل از شما هر چه نفس داشتند، در این راه زدند و ما را به این‌جا رساندند؛ امروز نوبت جوانهای ماست. 🔺در میدان علم، در میدان عمل، در میدان تقوا، در میدان سیاست، در میدان کار برای مردم و خدمت، و در میدان شایستگیهای گوناگون وارد شوید؛ خودتان را به صلاح و بیارایید و پیش بروید. ۸۴/۵/۲۸ 🌷مجموعه
🔻خاصیت پیامبران این است که وقتی بیایند موجب امتحان و غربال جامعه می‌شوند 🔻غربال‌های قبل از ظهور، با خوبانی مانند شهدا، سردار سلیمانی و امام(ره) رخ می‌دهد 🔴 و ➖خاصیت پیامبران این است که وقتی آمدند، حضور آنها و خوبی‌هایشان موجب امتحان، غربال و زیر و رو شدن جامعه می‌شود و خیلی از کسانی که به‌ظاهر خوبند، بد می‌شوند. ‌ ➖شخص پیامبر(ص) وقتی آمد، محل غربال و زیر و رو شدن جامعه شد و «خافِضَةٌ رافِعَةٌ» اتفاق افتاد، امیرالمومنین(ع) هم وقتی آمد خیلی از به‌ظاهر خوب‌ها، بد شدند. ➖ظهور امام‌زمان، یک تشابهی با زمان بعثت دارد؛ اینکه در هردو غربال هست. اما یک تفاوت هم دارد؛ اینکه غربال آخرالزمان، قبل از ظهور حضرت رخ می‌دهد نه بعد از آمدن حضرت. ➖امتحان‌شدن مردم با خوب‌ها، منحصر به‌حضور معصوم در جامعه نیست؛ خوب‌ها همیشه محلّ امتحان مردم هستند و بدها را لو می‌دهند حتی اگر معصوم نباشند. مثلاً اگر یک آدم خوب در همسایگی‌ات باشد، می‌شود محلّ امتحان تو. ➖در غربال قبل از ظهور، یک خوبانی جلو می‌افتند و محلّ امتحان همۀ ما می‌شوند؛ مثل شهدا، سردار سلیمانی، امام‌خمینی و... این خوب‌ها جلو می‌افتند و محلّ امتحان ما می‌شوند و حجت را بر ما تمام می‌کنند.
🔻چرا غربال‌ها در صدر اسلام، بعد از ظهور و بعث پیامبر بود، اما در آخرالزمان، قبل از ظهور است؟ 🔻اگر منافقین قبل از ظهور، غربال نشوند در حکومت امام‌زمان هم درگیری داخلی ایجاد می‌کنند 🔴 و ➖امام‌زمان(ع) از نظر طولانی‌شدن دورۀ غربت، به نوح(ع) تشبیه شده. خداوند مؤمنین به نوح را امتحان کرد و به آنها وعدۀ فرج داد و فرمود: این هفت دانه خرما را بکارید، وقتی درختش ثمر داد زمان فرج می‌رسد. ➖بعد از چندسال که نخل‌ها ثمر داد خدا فرمود: وعدۀ فرج به تأخیر افتاد، دوباره هفت دانۀ خرما بکارید و... عده‌ای از یاران نوح، مرتد شدند. این اتفاق چند بار تکرار شد و هربار عده‌ای مرتد شدند(کمال‌الدین/2 /355) ➖چرا خدا این امتحان را از آنها گرفت؟ خدا به مؤمنین وعده داده بود جانشینان زمین بشوند، لذا به نوح فرمود: وقتی وعدۀ الهی رسید، اگر هنوز منافقین بین شما باشند به‌طمع حکومت، نفاق‌شان محکم می‌‌شود، پس آنها باید غربال بشوند و فقط افراد خالص بمانند. ➖اگر بعد از فرج، منافقان در جامعه باشند، برای رسیدن به ریاست، جنگ داخلی بین مؤمنین راه می‌‌اندازند، همان‌طور که بعد از رسول‌خدا و زمان خلافت امیرالمؤمنین، این‌ درگیری‌ها بر سرِ حکومت، بین مؤمنین رخ داد. ➖برای اینکه حکومت حق به‌طور کامل تحقق یابد و «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّه‏» محقق شود، خدا باید مؤمنین را غربال کند تا نفاق باقی نماند و الّا منافقین در آن حکومت هم جنگ و درگیری راه می‌‌اندازند. ➖بعد از استقرار حکومت امام‌زمان، کسانی که با دیدن قدرت حکومت حضرت، نفاقشان محکم‌تر شده و عاملی برای تضعیف حکومت حضرت خواهند شد، باید در فتنه‌ها و امتحان‌های قبل از ظهور، غربال بشوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻راز غربت‌ امیرالمؤمنین در «شیوۀ حکمرانیِ ایشان، یعنی مدیریت ولایی» است 🔻در مدیریت ولایی، وقتی مردم همراهی نکنند، حتی علی(ع) هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد 🔴 و ➖در زمان بعثت پیامبر، بسیاری از مردم، نه با ایشان دشمنی کردند و نه ایمان آوردند، بااینکه می‌دانستند حق با اوست، سکوت می‌کردند چون مرعوب قدرت‌طلب‌ها بودند. ➖پیامبر مأموریت دارد مردم را از سلطۀ زورگوها آزاد کند، اما چون در روش دینی «اجبار» نیست، لذا اگر مردم همراهی نکنند، کار پیامبر بسیار سخت می‌شود. ➖دشواری کار امیرالمؤمنین هم به‌همین دلیل بود. چرا حضرت، غریب ماند؟ چرا یارانش سمت معاویه رفتند؟ چون معاویه وعده می‌داد و افراد را تطمیع و تهدید می‌کرد. معاویه سیاسی‌بازی می‌کرد اما علی(ع) اهل نیرنگ و فریب مردم نبود. ➖راز غربت‌ حضرت در شیوۀ حکمرانیِ ایشان است؛ «ولایت» یعنی شیوه‌ای که می‌خواهد آزادی، استقلال و کرامت انسان‌ها را حفظ کند. ولی مردم اکثراً این شیوه را نمی‌فهمند لذا با آن همراهی نمی‌کنند. ➖برای حکومتی که بخواهد کرامت و استقلال آدم‌ها را حفظ کند، همراهیِ مردم بسیار مهم است و الا حتی امیرالمؤمنین هم کاری از پیش نمی‌برد و حتی پیامبر هم، آخر نمی‌تواند وصیتنامه بنویسد. ➖ولایت‌مدار بودن یعنی اینکه شیوۀ حکومت ولیّ خدا را درک کنیم و با او همکاری کنیم تا موفق بشود و الا شیوۀ مدیریت ولایی، این‌قدر پُر از کرامت است که موجب می‌شود منافقین میدان پیدا کنند و ضربه بزنند.
🔻عصر ظهور، عصر مسئولیت‌پذیری مردم است 🔻برخی تصور می‌کنند در جامعۀ ولایی همۀ مسئولیت‌ها به‌عهدۀ امام است و ایشان فرمان می‌دهد و دیگران اطاعت می‌کنند 🔴 و ➖ما دنبال دولت کریمه هستیم و محور و رئیس دولت کریمه هم «امام» است. اما بعضی‌ها تصور می‌کنند همۀ مسئولیت‌ها به‌عهدۀ امام است و ایشان فرمان می‌دهد و دیگران اطاعت می‌کنند. ➖برداشت‌ مردم از اطاعت این است که امام صفر تا صد امور را دستور می‌دهد. درحالی‌که این‌طور نیست. پیامبر هم همه‌چیز را دستور نمی‌داد، بلکه با تعامل و مسئولیت‌پذیری مردم، کار را پیش می‌برد حتی اگر کار خراب می‌شد. ➖بله، امام فرمان می‌دهد و اطاعتش لازم است؛ اما هیچ‌وقت کار جامعۀ ولایی با یک رکن پیش نمی‌رود. یک رکنش امام است و رکن دیگرش مردم هستند؛ مردم هم مسئولیت دارند. ➖«مسئولیت‌پذیری» قبل از «اطاعت» باید مطرح شود. چه کسانی می‌توانند اطاعت از امام را خوب انجام بدهند؟ آدم‌های مسئولیت‌پذیر. مهم‌ترین دستور امام چیست؟ مسئولیت‌پذیری. ➖ما که منتظر ظهور هستیم باید بدانیم که عصر ظهور عصر مسئولیت‌پذیری مردم است. اگر می‌خواهیم در حکومت حضرت، مسئولیت‌پذیر باشیم، خیلی از مسئولیت‌‌های ما همین الآن هم روشن است که باید آن‌را بپذیریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | چگونه فرزندانی مؤمن تربیت کنیم؟ ➕چند روش و تکنیک برای افزایش ایمان کودکان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یک نقص بزرگ در آموزش‌های دینی! 🔻این نقص باعث شده راحت درمورد دیگران قضاوت کنیم 🔻ریشه موضع‌گیری غلط دربارۀ خود و دیگران کجاست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا