eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1.1هزار دنبال‌کننده
616 عکس
222 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
مگر این که دست مجاهدان شجاع حزب الله را با زور دیپلماسی ببندند! اقدام شجاعانه دکتر علی لاریجانی در ارسال پیام رهبر معظم انقلاب به سوریه و لبنان نشان از خطرات جدی برای بستن دستان شجاع‌ترین انسان‌های روی زمین دارد. صهیونیست‌های بزدل که زورشان فقط به زن و بچه‌های چادر نشین غزه می‌رسد توان مبارزه با حزب الله را ندارند و با تهدید سران عرب قصد خلع سلاح حزب الله را دارند. مطمئن باشند اگر چنین چیزی رخ دهد روزگارشان چنان سیاه خواهد شد که روزهای مقاومت حزب الله را با حسرت به یاد آورند. @Mousavi_Fard
سخنرانی زیارت عاشورا (online-audio-converter.com).mp3
13.27M
سخنرانی ایام فاطمیه سلام الله علیها ▪️ چرا انقلاب‌های الهی به موفقیت کامل نمی‌رسیدند؟ انتظار نابجا از امر قدسی تنوع طلبی هدفی که بر قله‌هاست! @Mousavi_Fard
داشتم فکر می‌کردم واقعا علی لاریجانی برای ریاست جمهوری خطرناک‌تر از این جناب پزشکیان بود که تأیید نشد؟!! آدم از کارهای شورای نگهبان سر در نمی‌آورد🤷‍♂ ولی انصافا چه تیکه سنگینی به نتانیاهوی کثیف انداخت😂 @Mousavi_Fard
◾️ فاطمیه و مسأله ای از خیر و شر 🔰چرا ارباب حلقه ها یک فیلم فاخر است؟!🧐 قسمت نخست ۱) احتمالا تصور کنید وقتی یک فیلم فاخر است که شبکه چهاری باشد. ساخته آلفرد هیچکاک یا دست کم کریستوفر نولان. اما من فکر می کنم فیلم و به طور کلی هنر وقتی فاخر است که بهتر از سایر زبان ها تعقل را به ساحت تخیل بکشاند. معانی بلند را که فیلسوفان بعد از مدت های مدید تور پهن می کنند و به صید ذهن می کشانند با حواس انسان پیوند دهد. 👈 البته قید دیگری هم می خواهد و آن این که آن تعقل هم قی کرده انسان های بیماری که لباس فیلسوف پوشیده اند نباشد. 🔺 ارباب حلقه ها و البته هابیت از همین قماش است، یعنی یک هنر فاخر است. سهم اصلی کار مربوط به نویسنده رمان است یعنی جی. آر تالکین. تالکین در جنگ جهانی اول سرباز دولت انگلستان بوده است. قلم و بیان او فوق العاده است و حتما مقداری درباره اش خواهم نوشت. من فکر می کنم در رمان های "هابیت" و "ارباب حلقه‌ها" به دنبال تجسم دادن به نبرد ارتش‌‌های آن روز بوده است. 👈 اما نکته مهم‌تر این داستان‌ها و نتیجتاً این فیلم‌ها آن است که دو گانه انتزاعی و بعید المنالِ «حق و باطل» را به دو گانه نزدیک‌تر «خیر و شر» تبدیل می کند. چهره زشت اورک‌ها و نیز رفتارهای تهاجمی سایرون که سیاهی و تاریکی را می‌گستراند خیر و شر را به ذهن‌ها نزدیک می کند. مسأله اصلا سر این نیست که چه کسی حق و چه کسی باطل است. در این عرصه، ایستادن کنار انسان‌ها و اِلف‌ها چندان نیاز به حجت و استدلال ندارد. ۲) حق و باطل مقداری پیچیدگی دارد، هر کسی توان تشخیص آن را ندارد. اما خیر و شر ملموس‌تر و محسوس‌تر است. 👈 چرا کربلا همه فهم است؟ اما غربت امیرالمومنین علیه السلام چنین نبود؟ چون کربلا عرصه تقابل خیر و شر است. اما امیرالمومنین علیه السلام همواره با اصحابی از پیامبر روبرو بوده است که مردم توان تشخیص حق از باطل را در این تقابل نداشتند. بدین خاطر که تقابل به واسطه فعالیت های اصحاب سقیفه به گونه‌ای بسیار مغشوش و غبار آلود ترسیم شد به گونه‌ای که بعضی از اصحاب حضرت که هنگام هجوم به بیت وحی در مدینه نبودند از حضرت درباره واقعیت قضیه سؤال می کردند. 🔺 طبیعتا وقتی مردم قدرت تشخیص حق و باطل را نداشته باشند خداوند صحنه تقابل را یک گام جلوتر آورده و صحنه تقابل «خیر و شر» پدید می آید یعنی همان کربلای حسین علیه السلام. اینجا دیگر فقط بهائم توان تشخیص ندارند و الا عموم مردم آن را می فهمند. ۳) اتفاق کوچه های مدینه هم تقابل خیر و شر بود، جایی که باطل دیگر چهره نفاقش را کنار می زند و شرارت خود را نمایان می کند. اما محدود بود و شدیدا سانسور شد. تفاوت حق و باطل و خیر و شر در انتزاعی بودن اولی و محسوس بودن دومی است. حق و باطل احتیاج به فکر فلسفی و کلامی دارد، قدرت تشخیص و بصیرت می خواهد. اما خیر و شر را هر کس بهیمه نباشد درک می کند که حتی اگر فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر رسول خدا نبود نباید آن چنان مورد هجوم قرار می گرفت. همه می فهمند که طفل شیرخواره را نباید آزار داد. به یک کودک شیرخوار نگاه کنید! ببینید چقدر تحمل دارید آزار او را ببینید! و نکته پایانی این قسمت این که اگر مردم ایران حق و باطل را تشخیص ندهند و فرمان بصیرت امامشان را نشوند باید منتظر صحنه خیر و شر باشند. @Mousavi_Fard
خیلی حرص در آر است ببینی کسانی که بتن ریختند و صنعت هسته‌ای را به ثمن بخس پای کدخدا ذبح کردند امروز طعنه بزنند پس حق مسلم‌تان که قرار بود انرژی برق را تأمین کند کو؟! ما هم چوب می‌خوریم هم پیاز را و هم پول را می‌دهیم. هم تهمت دیکتاتوری می‌زنند در حالی که رأی خودشان باعث این اوضاع شده، هم صنعت پر افتخارمان مثل سابق نیست و یک دهه جلوی رشد آن گرفته شد، و هم آن که تحریم‌هایی که قرار بود با به فنا دادن هسته‌ای بر طرف شود برطرف نشد. بد مردمانی هستند آنها که مسئولیت هیچ رفتارشان را به عهده نمی‌گیرند. @Mousavi_Fard
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیر آمدم دیر آمدم در داشت می‌سوخت😭 ابیاتی درباره حضرت مادر که چشمان مولای ما را بارانی کرد. من در چشمان این مرد و در عزم و نیت او انتقام از ماجرای کوچه را خوب می‌بینم. @Mousavi_Fard
باز هم این جناب پزشکیان با رفقای نابابش نشست و حرفهای صد من یک غاز تحویل ملت داد🤦‍♂ وسط جنگ با اسرائیل "با دشمنان مدارا"؟؟ خب آخه چرا این طور حرف میزنی که وزیرت مجبور باشه ماله بکشه؟! لا اله الا الله @Mousavi_Fard
◾️آیا فاطمیه خلاف وحدت است؟ سال گذشته عرض شد که فاطمیه می‌تواند از زاویه‌ای مطرح شود که به وحدت یا همان تقیه مداراتی آسیب نزند. به نظرم رسید در فاطمیه می‌توان نکاتی را مطرح کرد که اهداف قیام فاطمی را تأمین کند ولی در عین حال موجب نزاع هم نگردد: اهل سنت اصرار دارند هیچ اختلاف معناداری آن گونه که شیعه قائل است بین صحابه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نبوده است. در حالی که مبارزه فاطمه زهرا سلام الله علیها کاملا مقابل این ادعاست. آنها می‌گویند اجماع امت بر این است که هیچ کس افضل از شیخین نیست. چرا چنین می‌گویند؟ چون منشأ مشروعیت شیخین را همین اجماع امت می‌دانند. یعنی همان نقشی را که شیعه برای غدیر قائل است اهل سنت برای اجماع امت قائل‌اند. طبیعتا قیام فاطمی به معنای هدم اساس مذهب مخالف خواهد بود. لکن بیان چنین نکته‌ای به صورت عریان قطعا با مخالفت‌های اساسی روبرو می‌شود و از همین روست که ایشان قویا معتقدند کسی که بر بدن مطهر فاطمه زهرا سلام الله علیها نماز خواند خلیفه اول بود. لذا نزاعی وجود نداشت و این حرفها مخلوقات ذهن اشخاصی مثل عبدالله بن سبا یا روات کوفه بوده است. 🔰 به نظر می رسد قطعیاتی در تاریخ وجود دارد که می توان به وسیله آنها در روند شکل گیری اجماع مورد نظر تشکیک کرد: ۱) اولین سوال مهم این است که چرا و چطور آن همه منافقی که در زمان پیامبر کارشکنی می‌کردند به یک باره بعد از پیامبر بر مسأله حساس و چالش برانگیزی مثل خلافت اجماع کردند؟ آنها که از شکل جنگ‌ها تا رفتن به جنگ و چگونگی صلح و نحوه بیان پیامبر و انواع و اقسام سیاست‌های حکومت پیامبر ایراد می‌گرفتند و احیانا فتنه درست می‌کردند چگونه بعد از پیامبر ناگهان ساکت و سر به زیر شدند و هیچم خبری از هیچ نیامد؟ یا بالکل معدوم شدند، یا بالکل تبعید شدند و یا این که اتفاقی دیگر افتاده است؟ اگر اجماعی هم اتفاق افتاده باشد به این سبب است که منافقین نقش مخرب خود را کنار گذاشتند و چطور ممکن است حکومتی که منافقین با آن ساخته اند مشروعیتی داشته باشد؟ چرا به یک باره مسأله نفاق بعد از پیامبر فراموش می شود و هیچ یک از احکام و تبعات اجتماعی آن مورد توجه قرار نمی گیرد. ۲) آنچه از زمان بعد از پیامبر معروف است این است که عده ای از اهل حجاز از پرداخت زکات امتتناع کردند و خلفا ایشان را شدیدا سرکوب کردند. اینها به عنوان مرتدین شناخته می شوند. سوال این است که مگر کسی با ترک یک عمل واجب مرتد می شود؟ باز هم هزار شکر و رحمت به انصاف امیرالمومنین علیه السلام که مخالفین خودش در جمل و نهروان را مسلمان می دانست اما اینها اول طرف مقابل را مرتد اعلام کردند و سپس آنها را قلع و قمع کردند. چیزی که به اسم اجماع گفته می شود بیشتر به یک سانسور شدید، قلع و قمع شدید و دیکتاتوری بی نظیر می ماند. ۳) آیا می توانند بگویند فاطمه زهرا سلام الله علیها با ایشان بیعت کرده است؟ فاطمه زهرا سلام الله علیها دو کار اساسی انجام داده است که حتی اگر تمام اسناد را دست کاری کنند و به دروغ بگویند نزاعی نبوده است این دو را نمی توانند انکار کنند. از طرفی ایشان با خلیفه اول بیعت نکرده است و از نظر اهل سنت (العیاذ بالله) باید به مرگ جاهلی مرده باشند. از طرف دیگر نمی توانند درباره فاطمه زهرا سلام الله علیها چنین سخنی را بگویند. عظمت فاطمه به قدری بزرگ و زیاد است که مجال چنین سخنانی برای هیچ کدامشان واقع نشده است. و از طرف دیگر قبر مخفی حضرت دلیل دیگری بر نبودن اجماع ساختگی است. به هیچ وجه نباید خرق اجماع را دست کم گرفت. اساس مذهب مخالف بر اجماع امت و خصوصا اجماع صحابه نزدیک پیامبر است. در حالی که فاطمه زهرا در همان چند روز مبارزه فوق العاده خویش یک بمب اتم زیر فنداسیون این مذهب گذاشته است. @Mousavi_Fard
خطبه ۲۷، ج ۳.mp3
3.03M
نهج البلاغه، خطبه ۲۷ إِنَّ اَلْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ اَلْجَنَّةِ فَتَحَهُ اَللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِه جلسه سوم 🔰 خوبی هایی در قلب ها، بر زبان ها و بر دستان انسان ها 🔰 چه زمانی اجرای خوبی ها تضمین لازم را دارد؟ @Mousavi_Fard
اهمیت کار دیشب حزب الله در استفاده از فاتح ۱۱۰ و اصابت موشک به تل‌آویو را کسانی متوجه می‌شوند که پروپاگاندای سنگین رژیم جعلی علیه حزب الله را دیده باشند. رژیم جعلی مدام می‌گوید قدرت موشکی حزب الله را نابود کردیم، تونل‌های حزب الله را بتون ریختیم، فرماندهان موشکی را ترور کردیم، کارمان در لبنان تمام است و دشمن را زمین‌گیر کردیم!! از سوی دیگر اعتماد مردم بیروت به حزب نقطه اهمیت دیگری است، حزب الله قول داده در برابر ضاحیه، حیفا را بزند و‌در برابر بیروت، تل‌آویو را. دیشب هم در کمتر از ۱۲ ساعت به وعده‌اش وفا کرد و گویا مکان مهمی را مورد اصابت قرار داده است. اللّهمَّ کثِّرْ عِدَّتَهُمْ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ، وَ وَاتِرْ بَینَ مِیرِهِمْ، وَ تَوَحَّدْ بِکفَایةِ مُؤَنِهِمْ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِی الْمَکرِ. @Mousavi_Fard
گاهی از سر حرص و درونی وجودی ظالم اولی و دومی را لعن می‌کنیم. این شبیه واکنش‌های پرخاشگرانه به اتفاقات غیر مطلوب‌مان در طول روز است. بی ارزش نیست اما چندان هم مقرب نیست. و گاهی این را یک دعا دانسته و از اعماق وجودمان عاجزانه از خداوند طلب می‌کنیم که ایشان را به بدترین عذاب ممکن عذاب کند. آیا در ایام فاطمیه روزانه وقتی را برای لعن قاتلان و ضاربان و ظالمان مادر شهیده‌مان می‌گذاریم؟ اللّهمَّ العَن قاتِلی فاطِمَةَ الزَّهراءِ سَلام الله علیها عدَدَ المَدرِ و الوَبَر وَ قَطَراتِ المَطَر @Mousavi_Fard
یکی از نعمت‌هایی که خداوند به‌ این کشور ارزانی داشته نعمت جناب معاون راهبردی رئیس جمهور است. ارزانی داشته یعنی بی هیچ استحقاقی ما را برخوردار فرموده😅 ما لیاقت چنین ابر انسانی را نداشتیم!! ایشان چنان در دور کردن سایه جنگ از کشور مهارت عجیب، خارق العاده، بی‌تکرار و درس آموزی دارند که لازم است میرزا بنویس‌ها صبح تا شب در مناقب جناب سایه جنگ دور کن صفحه‌ها را مسوده کنند و قلم‌ها را بتراشند. ایشان می‌خندد یک سایه جنگ دور می‌شود، قدم می‌زند یک سایه دیگر، مذاکره می‌کند سایه جنگ‌هایی دور می‌شود خانمان سوز، و خدا نکند! خدا نکند! که جناب‌شان دست به توئیت شوند، آن وقت است که خواهید دید دشمنان چنان سرافکنده و شرمسار می‌شوند که نه تنها جنگی شروع نمی‌کنند که غرامت‌های جنگی که شروع نکردند را هم پرداخت می‌کنند. پیشنهاد می‌شود این جناب فوق العاده را در سازمان ملل برای جلوگیری از جنگ‌های بین سیاره‌ای به کار بگیرند. 😁 پ ن: جناب‌شان دیروز افاضه کردند وقتی گلوبال هاوک زده شد من نقاشی سپاه را که این پهپاد در آبهای ایران زده شد توییت کردم و مانع جنگ شدم. @Mousavi_Fard