eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1.1هزار دنبال‌کننده
613 عکس
219 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
آداب الصلوة، جلسه ۳۰.mp3
2.62M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 شرح کتاب آداب الصلوة امام خمینی، جلسه ۳۰ مقاله دوم(آداب مقدمات نماز) مقصد سوم (آداب قلبیه مکان نمازگزار) فصل اول؛ در معرفت مکان ◽️ معنای عرفی و فلسفی مکان ◽️ شناخت مکان‌ها به حسب مراتب وجودی انسان ◽️مرتبه نخست: مکان مرتبه طبیعی وجود انسان، دنیاست ◽️ بیان ادب قلبی حضور در این مکان https://eitaa.com/elmetawhid
◻️ چرا احمدی نژاد "نه"! رئیس پر جنجال دولت های نهم و دهم هم خوبی‌های بزرگی دارد و هم بدی‌های بزرگ، او نقطه قوتش در به حرکت انداختن تعطیلی‌ها و جسارتی است که در خط شکنی‌ها دارد، بن‌بست‌هایی که کمتر کسی می تواند به آنها نزدیک شود، از سوی دیگر توان اقناع عمومی را با بیان ساده‌ی آموزگاری داراست، آمارها را به سادگی و با تسلط بیان می کند و یک جریان اجتماعی سیاسی را با نقدهای روشن و همه فهم تحلیل می کند. اما او حداقل سه اشکال خیلی بزرگ هم دارد که هیچ گونه نمی توان با ریاست جمهوری او کنار آمد: ۱. ایراد اول مرد بهاری این است که شدیدا به جامعه نخبگانی بدبین است و حتی این نگاه منفی را چندین بار منعکس هم کرده است. نتیجه این نگاه منفی «تنها» و «منزوی» شدن احمدی نژاد است، احمدی نژاد با همه درگیر است از سپاه و حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید گرفته تا اصولگرای سنتی و مدرن و اصلاح طلب و چپ و راست و دانشگاهی و حوزوی؛ همه با او و او با همه چالش جدی دارند. تا اینجای کار شاید قابل تحمل باشد (که نیست) اما او حتی با رهبری نظام هم چالش جدی دارد. واقع بین باشیم؛ مملکت داری هم احتیاج به پشتوانه مردمی دارد و هم حمایت نخبگانی، نخبگان حلقه بسیار مهم مدیریتی‌اند و بدون آنها کارها به سامان نمی‌رسد، در حالی که احمدی نژاد تنهای تنهای تنهاست. ۲. ایراد بزرگ دیگر او آن است که تمایل به ایجاد جنجال از طریق بیان اتهامات اثبات نشده دارد، در حالی که بارها و بارها گفته شده است روش برخورد با فساد و مفسد این جنجال‌های هیجان ساز نیست، مشکل بزرگ این خصیصه آن است که هر دم و هر لحظه مردم منتظرند او انگشت اتهام به سمت چه کسی دراز می کند و در نتیجه شقاق و شکاف مردم و حاکمیت را بیشتر می کند؟! اتهام به هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری از یک طرف، اتهام به برادران لاریجانی و اخیرا حداد عادل نشان می‌دهد او خط قرمزی در این تهمت‌زنی‌های نابجا ندارد. ۳. مشکل بزرگ دیگر او آن است که حتی با رهبر معظم انقلاب هم کنار نمی‌آید، رئیس جمهور از هر جناحی که باشد باید بتواند با رهبری و اندیشه‌های رهبری کار کند، کسی نمی‌تواند نظر ایشان را تغییر دهد و بنابراین دست کم سه رئیس جمهور اخیر برای این که ایشان را تحت فشار قرار دهند با معیشت مردم بازی می‌کنند تا از طریق مردم ایشان را مجبور به پذیرش کنند و البته بیچاره مردم که زندگی‌شان بازیچه مشتی سیاست باز قرار گرفته است. رهبر انقلاب بر عهد انقلاب و آرمان‌ها پای بند است اما رؤسای جمهور متأسفانه یا به دلیل آن که دل در گرو غرب دارند و یا مثل احمدی‌نژاد اندیشه های عجیب و غریبی دارند در صدد تقابل با ایشان هستند. بالاخره یک جایی این تقابل باید تمام شود.
آداب الصلوة، جلسه ۳۱.mp3
2.49M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 شرح کتاب آداب الصلوة امام خمینی، جلسه ۳۱ مقاله دوم(آداب مقدمات نماز) مقصد سوم (آداب قلبیه مکان نمازگزار) فصل اول؛ در معرفت مکان ◽️ بررسی "ادب قلبی مکان عبادت" ◽️ "اعتکاف" مفهوم کلیدی در "ادب قلبیِ مکان" ◽️ نخستین مکان عبادت، دنیاست ◽️ دومین مکان عبادت "بدن عنصری" است ◽️ سومین مکان عبادت "بدن برزخی" است https://eitaa.com/elmetawhid
◾️ روحی لک الفداء یا امیرالمؤمنین باز امشب منادی کوفه،از امامی غریب می خواند گوشه ی خانه دختری تنها،دارد اَمن یجیب می خواند مثل اینکه دوباره مثل قدیم،چشم اَز خون دل تری دارد این پرستار نازنین گویا،باز بیمار بستری دارد چادر پُر غبار مادر را،سرسجاده برسرش کرده بین سر درد امشب بابا،یاد سر درد مادرش کرده آه در آه ،چشمه در چشمه،متعجب زبان گرفته!پدر خار درچشم، اُستخوان به گلو،درگلوم اُستخوان گرفته پدر آه بابا به چهره ات اصلاً،زخم ودرد و وَرم نمی آید چه کنم من شکاف زخم سرت،هرچه کردم به هم نمی آید باز سر درد داری وحالا،علت درد پیکرم شده ای ماه «اَبرو شکسته» باباجان،چه قَدَر شکل مادرم شده ای سرخ شد باز اَز سر این زخم،جامه تازه تنت بابا مو به مو هم به مادرم رفته،نحوه راه رفتنت بابا پاشو اَز جا کرامت کوفه،آنکه خرما به دوش می بردی زود در شهر کوفه می پیچد،که شما بازهم زمین خوردی دیشب اَز داغ تا سحر بابا،خواب دیدم وَگریه ها کردم اَز همان بُغچه ای که مادر داد،کَفنی باز دست وپا کردم کاملاً در نگاه تو دیدم،مثل اینکه مسافری این بار گر شما می روی برو اما،بهر ما فکر معجری بردار کودکانی که نانشان دادی،روزگاری بزرگ می گردند می نویسند نامه اَما بعد،بی وفا مثل گرگ می گردند یا زمین دار گشته و آن روز،همه افراد خیزران کارند یا که آهنگری شده آن جا،تیرهای سه شعبه می آرند وای اَز مردمان بی احساس،دردهای بدون اندازه وای اَز آن سوارکاران و،نعل اسبی که می شود تازه وای اَز دست های نامَحرم،آتش ودود وچادر و دامان وای اَز کوچه ی یهودی ها،سنگ باران قاری قرآن... *علی زمانیان*
روز متعلم! کاش در کنار روز معلم، روز "متعلم" هم داشته باشیم تا در آن روز به پاس احترام به دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب به مقام علم ارج نهاده شود؛ که همگان بدانند علم ارزش ذاتی دارد و به خاطر بازار کار رشته تحصیلی انتخاب نکنند، که بدانند مقایسه علم و ثروت مقایسه زشت و کودکانه‌ای در مقیاس مقایسه انسانیت و جمادیت است، که بدانیم و بدانند علم آموزی حرص می‌خواهد و اشتهای سیری ناپذیر، تا در میانه دانش، مطالب علمی را ناجویده و هضم‌نکرده به خورد ملت ندهند. که بدانیم و بدانند "علم" خشیت انسان به پروردگار را زیاد می‌کند و دانشمندی که خضوع و خشیت ندارد اسم دانش را به یدک می‌کشد.
◽️ آیا عذری در نشناختن داریم؟ از علامه امینی نقل شده که فرمودند: روز قیامت یقه غاصبان خلافت را خواهم گرفت چون زمانی را که می‌توانستم صرف نشر فضائل علی بن ابی‌طالب کنم را مجبور شدم در اثبات غاصب بودن آنها صرف کنم. آیا ما برای وقت نگذاشتن برای شناخت برترین مخلوق خداوند (بعد از رسول الله) حجتی داریم؟ آیا زمانی را که صرف شناخت جماداتی که به صورت تکنولوژی‌های روز درآمده‌اند می‌کنیم و دچار ابتهاج از فلان ماشین و بهمان موبایل و رایانه و ... می‌شویم را نباید صرف شناخت "انسان کامل" کنیم؟  به خود گوشزد کرده‌ایم که بی‌اعتنایی امیرالمؤمنین به ما در عالم برزخ و قیامت چقدر عذاب آور است؟
◽️هو الاول و الآخر! (۱) قال الرسول صلی‌الله علیه و آله لاخیه علی‌ بن ابی‌طالب: [یا علی]! لاَ أَسْتَغْنِي عَنْكَ فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ من در دنیا و آخرت از تو بی‌نیاز نیستم، در هر دو عالم به تو محتاجم.(بحار، ج۳۱، ص۴۳۲) (۲) عبدالله بن مسعود هم می‌گوید دیدم رسول خدا صلی الله علیه و آله در سجده می‌گوید: فَوَجَدْتُهُ رَاكِعاً وَ سَاجِداً وَ هُوَ يَخْشَعُ فِي رُكُوعِهِ وَ سُجُودِهِ وَ يَقُولُ - اَللَّهُمَّ بِحَقِّ  عَلِيٍّ وَلِيِّكَ إِلاَّ مَا غَفَرْتَ لِلْمُذْنِبِينَ مِنْ أُمَّتِي.(بحار، ج ۳۶، ص ۷۳) خدایا به حق "علی" از گناهان امت من بگذر!
هدایت شده از معارف
📣 مرکز تخصصی آموزش فلسفه قم ، سال تحصیلی ۱۴۰۰_ ۱۴۰۱ ♻️مرکز تخصصی آموزش فلسفه قم تحت اشراف آیت الله فیاضی با محوریت اجتهاد در معارف برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ از بین داوطلبان حوزوی در مقطع سطح ۲ و ۳ طلبه می پذیرد . ⏳زمان ثبت نام: ۲۸ فروردین لغایت ۳۱ تیر ⚠️ کلیه داوطلبانی که موفق به ثبت نام در سامانه پذیرش مراکز تخصصی مدیریت حوزه نشده اند ، می توانند حضوری و یا مجازی اطلاعات خود را وارد نمایند تا در نوبت مصاحبه قرار گیرند . ⬅️ داوطلبان فرم ثبت نام مندرج در کانال را تکمیل نمایند و برای ادمین کانال مرکز به آدرس زیر ارسال نمایند: @mt_falsafeh 🔹ارتباط با ادمین: @khatami1369 📳تلفن تماس ⬅️ ۰۹۳۶۶۶۲۳۶۲۲ _ ۰۹۱۳۷۳۶۸۶۵۵ ⌚️ زمان پاسخگویی: ساعت ۱۴ تا ۱۸ https://eitaa.com/joinchat/729677891Cc0cea1ba96
22.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خود فلسطینی‌ها زمین‌هاشون رو فروختند به اسرائیلی‌ها! تاریخچه رو ببینید!
هدایت شده از 🎧 سایه‌بان 📻
استاد فیاضی 1.mp3
4.74M
🔰 تفاوت خصوصیت های مرگ، با تجربه های نزدیک به مرگ ( NDE) ⭕️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. ✍ جلسه اول 🆔 @maaref_karbordi
هدایت شده از 🎧 سایه‌بان 📻
استاد فیاضی 2.mp3
9.99M
🔰 تفاوت خصوصیت های مرگ، با تجربه های نزدیک به مرگ ( NDE) ⭕️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. ✍ جلسه دوم 🆔 @maaref_karbordi
هدایت شده از 🎧 سایه‌بان 📻
جایگاه معرفتی تجربه نزدیک به مرگ.mp3
5.08M
🔈 پیشنهاد میشود تا آخر فایل، با دقت گوش داده شود. 🔰 آیا تجربه های مشترک تجربه های نزدیک به مرگ(NDE)، با خصوصیات مرگ، در متون دینی مختلف هست؟ ⭕️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. 🔻 جلسه سوم 🆔 @maaref_karbordi