انصافا چقدر زشت بود در این مدت بخش زیادی از طلاب و روحانیون در سکوت به سر میبردند و دیگران از جمله این آقا در حال دفاع از اسلام و انقلاب بودند... حتی اشخاصی مثل علی علیزاده هم پای کار آمدند اما از برخی فقط سکوت سرد و بی حاصل.
خوب شد این ایام پیش آمد تکلیفمان با بعضیها روشن شود..
#لبیک_یا_خامنه_ای
ای کاش مراکش قهرمان جام شود...
پرچم فلسطین در دستان بازیکنهای تیم ملی فوتبال مراکش
#لبیک_یا_خامنه_ای
◽️ گزارشی از حضور در مدرسه
امروز ۱۶ آذر توفیقی شد در دو دبیرستان دوره دوم در اهواز حضور پیدا کردم، دبیرستان پسرانه امام علی علیه السلام و دبیرستان دخترانه حجاب.
برخی نکات قابل توجه را عرض میکنم:
۱. شور و احساسات در میان این نوجوانان فوران میکند و آنها که تخصص دارند میدانند ناامیدی حس سرد و شدیدا مخربی است که هیچ هیجانی را باقی نمیگذارد، ناامیدی البته خطر نزدیک به جامعه جوان است ولی دروغ ناامید شدن باور کردنی نیست.
۲. دانش آموزان پر بودند از سوال، در حد انفجار. برای خود بنده مطلوب این بود که به گروههای پنج نفری تقسیمشان کنم و با حوصله و وقت زیاد به تکتک سوالها پاسخ بدهم ولی افسوس که فرصتی در اختیار نیست.
۳. سوالهای پسرها بیشتر مسایل اقتصادی و ابهام وضع آینده اقتصادیشان بود، اما دخترها درباره حجاب و مقایسه با کشورهای عربی سوال میکردند. تصور دخترها این بود که اگر حجاب آزاد شود دیگر کسی اعتراض نخواهد داشت!!
۴. اصل گفتگو خیلی خوب بود، دخترها محجوبتر و مودبتر بودند. هر چند پسرها هم خوب و مودب بودند. دو سه نفر از دخترها وقتی میخواستند سوال کنند میگفتند "من منتقد نیستم فقط سوال دارم"!
پسرها معلومات سیاسیشان بیشتر بود و دخترها درسخواندهتر.
۵. یکی از دخترخانمها بلند شد و اجازه خواست کنار تابلو بیاید، گفتم بفرمایید!
وقتی آمد چند نکته گفت از جمله این که بچهها تا الان روحانی از نزدیک ندیده بودند و باورشان نمیشد که یک آخوند بخندد!!
میخواست مثلا تشکر کند.
۶. چیزی که بد بود این بود که برای من که به جدی بحث کردن عادت کردم سخت بود با هیجانات بچهها همراهی کنم هر چند مقابله نمیکردم اما این خودش یک فن و مهارت است که بتوانیم بحث همراه با هیجان ارائه کنیم.
۷. آخوندهای محترم! لطف کنید و در قم نمانید!
حداقل ایام تبلیغ تلاشتان را بکنید.
#لبیک_یا_خامنه_ای
◾️ چگونه بحث و گفتگو کنیم؟
جلسه هشتم
🔰 مهارتهای مدیریت بحث
◽️ اجمالی درباره روش سقراطی در بحث
◽️ ایجاد تردید در مخاطب راهی کمهزینه
◽️ بررسی بعضی مثالها
#لبیک_یا_خامنه_ای
#چگونه_بحث_کنیم
@elmetawhid
◾️ تمام ۷۵ روز در دو خط!
فَلَمَّا قُبِضَ صلی الله علیه و آله و سلم وَ نَالَهَا مِنَ اَلْقَوْمِ مَا نَالَهَا
لَزِمَتِ اَلْفِرَاشَ
وَ نَحَلَ جِسْمُهَا
وَ ذَابَ لَحْمُهَا
وَ صَارَتْ كَالْخَيَالِ
وَ عَاشَتْ بَعْدَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمَا سَبْعِينَ يَوْماً
وقتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از دنیا رفت و آن اتفاقات برای فاطمه زهرا سلام الله علیها افتاد،
دیگر پیوسته در بستر بیماری افتاد،
و جسم مبارکش ضعیف شد،
و گوشت تنش آب شد،
و مثل شبح نحیفی شده بود😭😭😭
#فاطمیه
#لبیک_یا_خامنه_ای
◽️ در باب اعدام یک محارب
این که آیا کار این شخص اعدامی محاربه بوده است یا خیر مساله دقیق حقوقی است و بنده فقط جهات فقهیاش را تا حدی بلدم.
چیزی که تصور میکنم شاید منشا این اختلاف نظرهاست احراز نیت و انگیزه شخص شاهر بالسلاح است اصطلاحا، یعنی کسی که سلاح را بر کشیده و در انظار عمومی راه را بسته و چند نفر را هم مجروح کرده است.
مشکل این است که احراز "نیت ترساندن" (اخافه الناس) صدق میکند یا خیر؟
👈اشکال آن آقای حقوقدان این است که این کار برای ترساندن مامورهای امنیتی است نه مردم!
عجب مغالطهای!
اولا مگر آن مامور امنیتی جزء مردم نیست؟
ثانیا مگر همه مردم موافق این براندازها هستند؟
ثالثا کشیدن سلاح برای ترساندن نیروی امنیتی به طریق اولی مصداق اخافه الناس است.
🔸ترساندن آنچه موجب امنیت مردم است از ترساندن مستقیم مردم خطرناکتر و ترسناکتر است. یک وقت آمریکا خاک ایران را هدف قرار میدهد و یک وقت حاج قاسمی را شهید میکند که بودنش احساس امنیت به مردم میداد.
👈مساله، احراز انگیزه است، از کجا میشود فهمید انگیزه شخص چیست؟
مثلا تصور کنید کسی چاقو به شکم شخصی بزند و بگوید انگیزهام این بود که ببینم آیا چاقو تیز و برنده است یا خیر؟ پذیرفتنی است؟
👈احراز نیت و انگیزه در فعلهای مشتبه شاید مشکل باشد اما در افعالی که معمولا برای رسیدن به انگیزه خاصی انجام میشوند از طریق همانظواهر است.
یعنی اگر شخصی با ماشین به دیگری بزند نمیشود به سادگی گفت قصد کشتن او را داشته بلکه یک اتفاق و تصادف تلقی میشود مگر این که خلافش ثابت گردد.
👈حال اگر شخصی به دیگری ضربهای بزند و آن دیگری سرش به سنگ بخورد و بمیرد چه باید گفت؟ آیا قصد کشتن داشته یا خیر؟
قاعدتا باید گفت این کار هم میتواند به انگیزه قتل باشد و هم به انگیزه جرح معمولی.
اما در مثل مثال زدن چاقو به شکم شخصی دیگر، روشن است که نمیشود گفت این شخص قصد دیگری داشته مگر آن که خلافش ثابت شود.
حال این شخص محل عبور و مرور را سد کرده و قمه را درآورده و با چند نفر از جمله نیروهای امنیتی هم درگیر شده است، دقیقا مثل زورگیر بولوار نیایش تهران که به اعدام محکوم شد.
این کار مثل نوع سوم است یعنی معمولا برای قصد ترساندن است نه چیز دیگر و طبعا احراز خلاف آن دلیل محکمی میخواهد.
#لبیک_یا_خامنه_ای
@elmetawhid
قبول دارید برخی برای دل خودشان دینداری میکنند نه برای خدا؟
وَمَآ أُمِرُوٓا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ
#لبیک_یا_خامنه_ای
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ چگونه بحث و گفتگو کنیم؟
جلسه نهم
🔰 مهارتهای مدیریت بحث
◽️ نقش انواع هوش در مدیریت بحث
◽️ (۱) هوش کلامی؛ ویژگیها و نقص این نوع هوش
◽️ (۲) هوش ریاضی (IQ) و نقش آن در بحث
◽️(۳) هوش عاطفی (EQ)
#لبیک_یا_خامنه_ای
#چگونه_بحث_کنیم
@elmetawhid
◽️ نابخردی رسانهای
این نوع صحبتها هم از طرف ما زشت است و هم از طرف مقابل،
اعدام به جرم شیعه بودن؟!!
یعنی در عربستان هر کس شیعه باشد اعدام میشود؟
فقط مدینه حدود ۲ میلیون شیعه دارد، احساء و قطیف بماند...
بله!
ممکن است اتهام این شهیدان عزیز کاملا سیاسی و مربوط به فعالیتهایی علیه نظام سعودی باشد اما صرف شیعه بودن مسلما موجب اعدام نخواهد شد فعلا!
در رسانه رشد نخواهیم کرد مگر آن که در قدم اول مُرّ حقایق را بگوییم.
#لبیک_یا_خامنه_ای
@elmetawhid
◽️ خطاب به عزیزان روحانی و هملباسیهای بنده
روحانیت محترم!
اگر فضای تبلیغی در اختیار دارید و میتوانید در مساجد، مدارس، دانشگاهها، پادگانها، ادارات و ... حضور پیدا کنید فرصت را در ایام فاطمیه دریابید که بسیار ضروری است!
و اگر فضای تبلیغی ندارید در شهر خود حضور پیدا کنید! در جمع مردم کوچه و بازار، چهار تا فحش میخورید ولی مختصر هنری باشد میشود همان میدان ترهبار و بازار را برای چند مغازهدار و عابر و رهگذر به جلسه بحث تبدیل کرد.
حتی در مساجد و هیئات اگر دعوت به سخنرانی هم نشدید باز هم حضور مغتنم است.
جوانانمان را دریابیم پیش از آن که کاملا از دست بروند!
#فاطمیه
#لبیک_یا_خامنه_ای
@elmetawhid