eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1هزار دنبال‌کننده
602 عکس
206 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
چه اهمیتی دارد که اسرائیل مدام فلسطینی‌ها را می‌کشد، مهم این است که اگر جایی به عنوان جنایت‌کار متهم شد (مثل بیمارستان معمدانی) برانداز بی شرف داخلی خودش را تکه پاره می‌کند که اسرائیل را تبرئه کند. چرا؟ چون با جمهوری اسلامی لجاجت دارد! لجاجت عجیب صفتی است. در روایت آمده که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هر از چندی جهنمیان را شفاعت می‌کنند، اما انسان‌های لجوج -به تعبیر من- وقتی احساس می‌کنند پیامبر برای شفاعت تشریف آورده‌اند درون سلول‌های جهنمی‌‌شان می‌روند تا شفاعت نشوند!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمتر از ذره نه‌ای پست مشو مهر بورز، تا به خلوتگه خورشید رسی چرخ زنان! حیوانات اگر مقتضای طبیعت‌شان نبود احتمالا یکدیگر را تکه پاره نمی‌کردند. این آدمی است که رذل‌ترین و جنایت‌کارترین می‌شود بی آن که به کشتن احتیاجی داشته باشد. حکمت این که جهاد با کفار مقدس است همین نکته است: کافر کسی است که معیار رفتارهای اخلاقی‌اش خداوند نیست و چنین کسی برای جامعه جهانی شدیدا خطرناک است. او می‌تواند هیتلر شود یا چنگیز مغول یا اسرائیل
جریان تشکیل دولت صهیونیستی اسرائیل *قسمت اول* (این متن رو برای استوری‌های اینستاگرام نوشتم، به لحن عامیانه‌اش خرده نگیرید) 🔸چی شد که انگلیس به فکر تشکیل اسرائیل افتاد؟ قاعدتا این اتفاق، تک عاملی نیست. اهل تحقیق میگن ایده دولت صهیون رو تئودور هرتسل ارائه کرد. ایده صهیونیسم میگه همه یهودی‌ها از هر جای جهان خوبه که به سرزمین موعود برگردند. 🔹 اما این کافی نبود، انگلیس باید بتونه جای پایی در خاورمیانه باز کنه تا ایده رو به سرانجام برسونه. یه سر بزنیم به جنگ جهانی اول و برگردیم به بحث، حتما می‌دونید خاورمیانه قبل از جنگ جهانی اول این شکلی نبود. چه شکلی بود؟ 🔸 منطقه غرب آسیا در اوائل قرن بیستم میلادی شامل دو کشور ایران و عثمانی بود. البته دولت عثمانی ۵۰۰ سال بود که حکمرانی می‌کرد و یک امپراتوری عظیم و پرسابقه در منطقه غرب ایران به حساب می‌آمد. ولی اواخر قرن ۱۹ رو به ضعف میره و یواش یواش زمین‌هاش رو داشته از دست میداده، امپراتوری عثمانی از منطقه غرب آسیا تا شمال آفریقا و از آن طرف تا نزدیک دانوب در اروپا امتداد داشت. یک امپراتوری بسیار بزرگ و شدیدا استراتژیک. 🔹 کار به اینجا که میرسه یک جنبشی به وجود میاد به اسم "جمعیت اتحاد و ترقی" یا "جوانان ترک" و تصمیم می‌گیرند مانع از سقوط بیشتر شهرها بشوند. احتمالا کمال مصطفی پاشا یا همون آتاتورک هم جزء همین جمعیت بوده و بعد از جنگ جهانی اول میتونه ترکیه رو از دست انگلیسی‌ها در بیاره. 🔸خب مشکل از اینجا شروع میشه که سفیر انگلیس در عثمانی شخصی بود به اسم جرالد فیتز موریس (که با جرالد فیتز نویسنده نباید اشتباه بشه) این آدم-اون طور که میگن- خیلی اهل دروغ پردازی بوده و گزارش‌های خیلی غلطی به کشور خودش میداده. مثلا قضیه نسل کشی ارامنه توسط عثمانی رو با پیاز داغ فراوان توی نامه‌ها می‌فرستاد و اروپایی‌ها هم عصبانی از دست عثمانی بودند و منتظر تلافی. 🔹جناب موریس از جمله درباره گروه جوانان ترک هم به کشور خودش دورغ‌های زیادی میگه، مثلا میگه اینها اصلا مسلمون نیستند، فراماسونر هستن و یهودی‌اند. هم‌چنین دروغ‌های دیگه‌ای درباره اهداف اینها به کشور خودش ارائه می‌کنه. انگلیس‌ها ظاهرا خوشحال از این که رقیبی مناسب برای دولت عثمانی پیدا کردند می‌روند و پنهانی  با اینها می‌بندند که ما از شما حمایت می‌کنیم و سرزمین موعود رو به شما میدیم!! خب اینها یه نقطه ضعف بزرگ داشتند و اون این که خیلی غربزده بودند و از صنعت و تکنولوژی غرب شدیدا دچار شعف می‌شدند. 🔸 تا این که جنگ در گرفت، جنگ جهانی اول، یک طرف روسیه، انگلیس و فرانسه، و طرف دیگر آلمان، اتریش و بعدتر عثمانی. قبل از گُر گرفتن شعله جنگ، ترک‌های عثمانی هم می‌خواستند با آلمان‌ها باشند هم با انگلیس‌ها.. انگلیس‌ها هم که پدر جد دو دوزه بازی و پدرسوختگی بودند نقشه حسابی کشیدند برای تجزیه عثمانی. 🔸 این شد که انگلستان از یه طرف با ترکان جوان بسته بود و از طرف دیگه هم دامنه جنگ به خاورمیانه باز شد. وقتی نشانه‌های پیروزی انگلیس و فرانسه آشکار شد نشستند برای خاورمیانه نقشه کشیدن. سفیر انگلیس به نام سایکس و سفیر فرانسه به اسم‌ پیکو قراردادی نوشتند به اسم قرارداد "سایکس- پیکو". 🔹 در واقع اومدند یه خط کش گذاشتند روی خاورمیانه و هی از این طرف به اون طرفش رو وصل کردند تا کشورهای مختلف رو ایجاد کنند. عربستان، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، اردن و ترکیه. این جور هم نبود که بی ضابطه کار کنند بلکه استخون لای زخم می‌گذاشتند که هر وقت خواستند توی این منطقه درگیری ایجاد کنند به سادگی بتونن این کار رو بکنن. مثلا از وسط مناطق کردها خط کشیدن، از وسط مناطق عرب ها و همین طور ترک‌ها و خاورمیانه اینی شد که می‌بینید. 🔸 سایکس- پیکو مشغول عراق و عربستان بودند که یهو خبر رسید آتاتورک ۳۰ هزار نفر جمع کرده و قوای انگلیس رو شکست سختی داده. به خودشون اومدند که آتاتورک رو مهار کنند ولی دیگه دیر شده بود. کمال مصطفی قسطنطنیه رو هم از چنگ انگلیس‌ها در آورد و شد آتا تورک یعنی پدر ترک ها. سایکس- پیکو، سوریه و لبنان رو دادند به فرانسه و عربستان و فلسطین رو هم به انگلیس. پایان قسمت اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند به زودی کوفه از علم خالی می‌شود و علم به شهری می‌رود که نام آن قم است خداوند اهل قم را قائم مقام و جانشین حجت قرار داده است، چون آنها حجت را بر همه اهل دنیا تمام می‌کنند.. یعنی کسی در دنیا نمی‌ماند مگر این که منطق دین اسلام و تشیع را درک می‌کند و تنها عامل ممکنی که مانع از اسلام او می‌شود هوا و هوس اوست نه شبهه یا استدلال. خب! جنگ مقاومت با یهود خبیث ظاهرا باعث شده خیلی‌ها متوجه اسلام و قرآن شوند. جناب حوزه علمیه! حضرات علما! چقدر زبان دنیا را بلدید؟ چقدر می‌دانید چه باید بگویید چه نباید بگویید؟ اصلا چقدر می‌دانید که چه سوالها و شبهات و نیازهایی در اهل دنیا وجود دارد؟ شما مملکت خودتان را توانسته‌اید تامین کنید تا نوبت به دیگر مناطق دنیا برسد؟ وای بر ما و مسلمانی ما!
جریان تشکیل دولت اسرائیل *قسمت دوم* 🔹 خب کار به کجا کشید؟ آتاتورک انگلیسی‌ها رو بیرون ریخت ولی استعمارگرها بی‌خیال مناطق جنوبی منطقه غرب آسیا نمی‌شدن، توی عربستان، انگلیس‌ها بین دو نفر(حسین و سعود) مردد بودند، درواقع با هر دو بسته بودن که اگه این یکی نشد اون یکی! 👈 یه چیز تو مایه‌های براندازهای وطنی که هم به شاهنشاهی‌ها میگن حکومت حق شماست و هم به تروریست‌های مجاهدین خلق هر کدوم بیشتر جنایت کردید ایران رو میدیم به همون(: 🔸 اما چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و فلسطین باقی مونده بود. فرانسه بر عکس انگلستان چندان تمایلی به استعمار سوریه و لبنان نداشت. دلیلش هم اختلافات داخلی خود فرانسوی‌ها بود. البته نه این که فرانسوی‌ها آدم باشن و با زبون خوش ترک زمین کنند. نه! اینا وحشی‌تر از این حرفها هستن. 🔹 سوری‌ها چندین نوبت با فرانسوی‌ها جنگیدن. تا این‌ که یه هیات از فرانسه و یه هیات از سوریه گفتن جنگ چرا؟ بیایین با هم دوست باشیم!! این شد که در ۱۹۳۶ قرار داد دوستی امضا کردن ولی استعمارگرها خیلی علاقه‌ای به ترک وطن نداشتند و پروسه خروج سربازان فرانسوی از سوریه ۱۰ سال طول کشید. 🔸 لبنان هم‌ وضعیت مشابهی داشت. کلا فرانسوی‌ها مثل انگلیسی‌ها نبودند و تلاش زیادی برای حفظ مستعمراتشون نداشتند. لذا لبنان هم در ۱۹۴۳ خروج اشرار فرانسوی رو جشن گرفت. 🔹 ولی وضعیت در مستعمره‌های انگلیس فرق می‌کرد. عراق و فلسطین با خون دل راهشون رو ادامه دادن. توی عراق شیعیان سال ۱۹۲۰ یک قیام جانانه کردند ولی به دلیل خیانت قبائل -نوعا غیر مذهب اهل بیت- شکست سختی خوردند. خیلی دردناک بود. از اون به بعد تا ۱۲ سال، سیاست فقیر کردن شیعیان توسط انگلیسی‌ها رقم خورد. ولی به هر حال تاریخ عراق رو می‌دونید. 🔸 میرسیم به فلسطین قصه پرغصه ‌ای است! سال ۱۹۱۷ این لعنتی (بالفور وزیر خارجه انگلیس) به اون یکی لعنتی (لرد روچیلد) نامه میزنه که: لرد روتشیلد عزیز! چون ما تونستیم فلسطین رو بگیریم یه "خانه ملی یهودیان" تاسیس می‌کنیم‌ و باقی ماجرا با شما. "خانه ملی یهودیان" عمدا نگفتند دولت یهودی تا کسی حساس نشه این بیانیه شروع دولت یهودی در غرب آسیاست. 🔸 از ۱۹۱۷ همین طور یواش یواش از سراسر جهان خصوصا شمال آفریقا، روسیه، اروپا و جاهای دیگه یهودی‌ها رو می‌فرستادن فلسطین. به فلسطینی‌ها هم می‌گفتن کاری با شما ندارن، بی آزارن، فقط گاز می‌گیرن که اون هم اگه استخون بندازید جلوشون حله!! اعراب (و نه فقط فلسطینی‌ها) دیدن این بی‌آزارها هی دارن زیاد میشن. تا سال ۱۹۴۶ یعنی حدود ۳۰ سال همین طور هی زیاد و زیادتر مثل کرم انگل(یس) اولش زمین‌های فلسطینی‌ها رو میخریدن که داستانش خیلی مفصله، نهایتا شاید ۶ درصد رو خریدند. 🔹 بعد اتفاق جدیدی افتاد، انگلیسی‌ها در ۱۹۴۷ یه شبه فلسطین رو ترک کردند، ولی هر چی امکانات و توپ وتفنگ داشتند گذاشتند برای یهودی‌ها یهودی‌ها هم دیگه از این به بعد زمین نمی‌خریدن. بلکه می‌گفتن می‌فروشی یا می‌میری؟ دولت‌های عربی دیدند این جور نمیشه، این باعث جنگ ۱۹۴۸ بین اعراب و اسرائیل شد. که به نفع اسرائیل تموم شد. 😔 یه بار دیگه هم در ۱۹۶۸ مصر، سوریه، اردن و عراق رفتند سراغ اسرائیل ولی ۶ روزه شکست خوردند. 🔸بعد هم اسرائیل گفت از هر کدومتون یه تیکه می‌کنم که دیگه هوس نکنید به من حمله کنید: کرانه باختری از اردن بلندی‌های جولان از سوریه بخشی از صحرای سینا از مصر و مزارع شبعا از لبنان 🔸 میخوام‌ چی بگم؟ میخوام بگم به یه تعبیر، مناقشه جنگ جهانی اول در منطقه هنوز تمام نشده دیوید فرامکین کتابی نوشته به عنوان "صلحی که همه صلح ها را بر باد داد" میگه جنگ جهانی اول قرار بود جنگی باشه که همه جنگ‌ها رو تموم کنه اما یک صلح نابهنگام یعنی صلح یهودی‌ها و فلسطینی‌ها همه صلح‌ها تا الان رو بر باد داده فلسطین آخرین منازعه خاورمیانه و غرب است.
◽️ پراکنده‌هایی در باب حکمت حجاب ۱) حجاب هر چند دارای مصلحت‌هایی است که تحت عنوان فلسفه حجاب گفته می‌شود اما پیش از آن، حکم خداوند است. بانوان مسلمان نباید پوشش خود را با حکمت حجاب هماهنگ کنند بلکه معیار بایست حکم خداوند باشد. مثال: برخی تصور می‌کنند حکمت حجاب، به گناه نیفتادن آقایان است و به گناه نیفتادن هم یعنی تحریک جنسی نشدن، و فلان بانو می‌گوید چون من مطمئنم -مثلا- برادر شوهرم یا داماد خانواده یا هر کس دیگر نگاه بدی به من ندارد حجاب بی‌معنا می‌شود! یا شل حجابی را پیش می‌گیرد. این مسلما غلط است. آنچه تحت عنوان حکمت حجاب می ‌گوییم بخشی از چیزی است که ذهن ما کشف کرده یا در متون دینی آمده است این که حکمت مزبور را همه داستان بدانیم و پوشش را با آن تنظیم کنیم بدون تردید حجاب و پوشش را طی چند نسل از بین خواهد برد. ۲) "نظریه کنش متقابل نمادین" یکی از نظریات علوم اجتماعی در تفسیر رفتار اجتماعی آدمی است. خلاصه نظریه این است که مردم برای ارتباطات خود از نمادها بهره می‌جویند و اتفاقا عامل اصلی در ایجاد و تغییر فرهنگ‌ها همین نمادها هستند. چرا محیط حوزه علمیه خودبخود طلبه‌ها را با فرهنگ دینی تربیت می‌کند و محیط برخی مراکز آکادمیک کاملا برعکس است؟ دلیل عمده‌اش تفاوت نمادهاست. نمادها فرهنگ‌ساز هستند و البته شرط مهم تاثیر گذاری نمادها آن است که تحمیلی نبوده و اصطلاحا دست حکومت در آنها معلوم نباشد و الا شاید به ضد تبدیل شوند. "حجاب" بی‌شک نماد مهمی در جامعه اسلامی است و به دنبال خود بسته فرهنگی مبسوط و مفصلی می‌آورد. ۳) گفته می‌شود نیویورک در دهه ۸۰ شاهد افزایش روزانه جرم و جنایت بوده است. پژوهش‌گران اجتماعی بعد از مداقه‌ به این گزاره رسیدند که علت افزایش جرم و جنایت، رواج چند کار خلاف قانون سبک اما به شدت رایج و منتشر است. کارهایی مثل نقاشی روی مترو، پارک دوبل و خلاف و امثال آن. هر کدام از این کارها یک سیگنال و پیام اجتماعی به سایر شهروندان می‌داد که دولت اقتدار جمع کردن اوضاع را ندارد و همین به افزایش جرائم دامن می‌زد. تفاوت بی‌حجابی با خیلی از گناهان در این است که اولا حجاب نماد دینداری و از مسلمات ادیان ابراهیمی است، نتیجه این نماد تامین سطح قابل توجهی از دینداری جامعه است. ثانیا بی‌حجابی یک ناپسند مشهود و مقابل دیدگان است. مثل خودروی ملی که ملاک ناکارآمدی حاکمیت هم شده. هر قدر هم حکومت در  موضوعات صنعتی دیگری مثل موشک و نانو قوی شده باشد اما آنچه پیش چشم همگان است معیار قضاوت قرار می‌گیرد.
هیئت روضه الزهرا س استاد موسوی فرد.mp3
39.2M
سخنرانی در هیات مدرسه آیت الله صدوقی موضوع: دشمنان مسئولیت پذیری
◽️جنگجوی اندوهگین مدتی است حوصله نوشتن ندارم، دقیقا از وقتی که المعمدانی بمباران شد، و بعد جبالیا، و دیروز فاخوره، حال و روز غزه، حال و روزی برای‌مان نگذاشته، احساس می‌کنم واژه‌ها بی‌معنایند، کلمه‌ها بی‌هدف‌اند، جمله‌ها پوچ‌اند، خداوند ذهن و زبان را آفرید که رحم و رحمت میان بندگانش جاری شود، و وقتی بی‌رحمی‌ها را می‌بینی اما نمی‌توانی کاری بکنی ... آه.. چقدر من ناتوانم، من از هم‌وطن بودن با اراذلی که به خاطر دشمنی با جمهوری اسلامی طرف اسرائیل ایستادند به خود خود خود خدا شکایت می‌کنم، این کفاره کدام گناه است خدا؟ ز هر چه غیر یار استغفر الله ز بود مستعار استغفر الله می‌بینید سرعت تند بی‌محتوا شدن ارزش‌های جهان مدرن را؟ انگار خداوند سرعت تحولاتش جهانی را روی 2X گذاشته! چقدر حقوق بشر کلمه مسخره‌ای است! شورای امنیت سازمان ملل؟؟؟؟؟ مردم از خنده! فیلسوف "آزادی" و "کرامت" آلمانی را بگو که گفته بود نسل کشی غزه واکنش طبیعی اسرائیل برای دفاع از خویشتن است!! عجب گوساله‌ای! لجن بمالند به خودت، فلسفه‌ات و عاشقان ایرانی‌ات که با ذوق و شوق به دانشگاه تهران دعوتت کردند فرآیند سکولاریزه کردن ایران را بهشان بگویی! غرب در غزه تمام شد! همه حیثیتش در دفاع از انسان را یکجا پای فرزندان یهودا به چاه یوسف ریخت! امروز کسی که زیباکلام وار، طمطراق مفاهیم مقدس مدرن را سر انقلاب می‌کوبد گوسفندی بیش نیست که فقط سزاوار ترحم است نه دشمنی. غصه دیگرم این است که ما به غزه نمی‌رویم! نه چون می‌ترسیم! نه! ما ترس را زندگی می‌کنیم! چون عافیت طلبان داخلی ساعت قهوه‌شان دیر می‌شود اگر جنگ گسترده شود. آن وقت همین بی‌خاصیت‌ها مسخره می‌کنند که مگر قرار نبود با اسرائیل بجنگید! فعلا بخند! روز گریه‌ات نزدیک است. حوصله‌ای نمانده! مگر این که شباب الیمن کاری بکنند.
◽️ توبه از مِی، وقت گل!! امروز صبح که بیدار شدم بمب خبری استاد مشهور فلسفه و عرفان حوزه را دیدم. این استاد عزیز و قابل احترام با حالتی توبه گونه از تحصیل و تدریس فلسفه ابراز ندامت کرده و فرموده اگر دوباره به جوانی بازگردم فلسفه نخواهم خواند. 🍂🍂🍂 نکاتی در این زمینه قابل تامل است: ۱) بنده از تدریس‌های این استاد عزیز هم حضوری و هم مجازی فراوان استفاده کردم و همیشه تنوع فعالیت ایشان مرا به اعجاب وا می‌داشت. 👈 یکی از چیزهایی که ایشان را به این مرحله ندامت رسانده (طبق تصریح خودشان) تدریس کتب بوعلی است. شیخ الرئیس بسیار سنگین قلم است که البته تعمدی در این زمینه دارد. تعبیر استاد این بود که اگر الان شیخ را ببینم سر او را به دیوار می‌کوبم! 😄 خود ایشان خوب آگاهی دارند که جناب شیخ عمدی در ثقل بیان داشته و در همین مصاحبه هم به آن اعتراف می‌کنند. احساس می‌کنم بیماری استاد در منفی بودن محتوای مصاحبه تاثیر زیادی داشته است و این تندی‌ها را نباید به حساب یک نظر عمیق در ایشان گذاشت. ۲) قبل‌تر درباره تفاوت فلسفه خوانی در حوزه و دانشگاه نوشتم.(https://eitaa.com/elmetawhid/1356 ) گفتم فلسفه خوانی در حوزه، کل‌نگر نیست. اکنون عرض می‌کنم در تمام زمانی که آن متن را می‌نوشتم نظرم به این استاد عزیز بود. استاد محترم دقت نظر عجیبی در بیان جزئیات متن به خرج می‌دهند اما فکر فلسفی را نمی‌توانند ارائه دهد. 👈 نتیجتا خروجی تدریس‌های ایشان فیلسوف نیست بلکه فقط مدرس متون فلسفی تربیت می‌کند. ۳) ایشان فرموده من مخالف فلسفه بودم اما اکنون مدرس فلسفه شدم. دلیلش را هم عنوان فرموده که خواستم بفهمم فلاسفه چه می‌گویند ولی در این وادی، ناخواسته گرفتار شدم! خیلی عجیب است، با این بیان احساس می‌کنم روحیه ایشان هم فاصله زیادی با فلسفه دارد. فلسفه همواره ریشه در شخصیت‌های غایت‌نگر و کل‌نگر مشاهده می‌شود، فلسفه از پرسش‌های متعدد شروع می‌شود. اگر شخصی در تحصیل فلسفه مجبور به تبعیت از جریان شده باشد در تدریس و پژوهش آن که لازم نیست تابع کسی باشد تا در ۷۰ سالگی چنین عجیب و غریب ابراز ندامت کند. در مقابل این روحیه، برخی طلاب جدید هستند که حتی مسائل ریز هر علم را می‌خواهند واکاوی کنند که علت طرح این مساله چیست. یک نفر ۴۰ سال خودش را به جریان سپرده و سوال نکرده و مدام از این متن مشکل به آن متن غامض و دیگری هر روز درگیر فهم چرایی ریز و درشت یک علم. حاصل این که بهتر بود جناب استاد عزیز این سخنان را در سینه خود نگاه می‌داشتند و یا با اقران خویش در میان می‌گذاشتند چرا که مصاحبه حاوی مطالبی غیر درخور شأن این استاد بزرگوار بود.
سلام و عرض ادب 👈مدتی است میخوام فصل اول از پادکست‌های کانال رو شروع کنم ولی فرصت نمیشد. 👈در واقع بنا دارم هم پادکست‌سازی رو با همدیگه یاد بگیریم و هم یه محتوای مفید رو با هم بشنویم 👈شما نظر بدین کدوم گزینه مطلوب‌تره تا از همون شروع کنیم: 1⃣ اولی شرح خطبه متقینه ولی قول میدم این جوری که من میگم تا حالا نشنیدین😂 2⃣ دومی تاریخ جهان لعل نهرو است معلومات تاریخی خوبی توشه 3⃣ سومی بحث‌های فکری و فلسفی داره و درباره موضوعات اعتقادی هم بحث میشه 4⃣ آخری هم معلومه 🍃🌸🍃🌸 لینک نظرسنجی👇 https://EitaaBot.ir/poll/ukbd بشتابید! عهد می‌بندم پادکست‌ها هر هفته روز سه‌شنبه ساعت ۳ منتشر بشه😁 هر کی تو نظر سنجی شرکت نکنه را به جناب کوسه ببری حواله میدیم😁😁 حالا اگه جرات دارید گوگل کنید ببینید کوسه ببری چه شکلیه😂
خطبه متقین خوب شروع کرد اما الان تاریخ جلو افتاده بشتابید! طرفداران نهج البلاغه بشتابید😁😁 برید اقوام‌تون‌ رو هم بیارید که انتخابات رو مهندسی کنید😂
این هم شاهد برای این که گفتم جوری خطبه متقین رو جوری میگم که تا حالا نشنیده باشید😂
خب خطبه متقین با قاطعیت پیروز شد😁 آخه چرا این قدر با حافظ مشکل دارید؟! معلوم میشه اون چند قسمتی که ضبط کردیم فقط خودمان گوش می‌نمودیم😐😁 ان شاءالله بعد از قسمت صفر پادکست که معرفی کار و یه سری نکته‌های متفرقه‌‌اس سه شنبه آینده اولین قسمت رو تقدیم‌ می‌کنم
اون ۱۳۰ نفر خسته ای هم که پست رو دیدن و رای ندادند به این بزرگوار معرفی می‌کنم😁😁 دوست دارید ناهار ایشون بشید یا شام؟!😂
palestine.mp3
3.83M
یکی از برادران عزیز و ارجمند زحمت کشیدند و یکی از نوشته‌های این حقیر درباره فلسطین رو به صورت پادکست درآوردند. بسیار سپاسگزارم 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روح و رحمت خداوند بر میرزای جنگلی حماسه و غیرت این مرد جزء کم‌نظیرها در تاریخ قبل از انقلاب است، تفاوت میرزا با خیلی‌های دیگر در دینداری و استکبار ستیزی در عین استبداد گریزی است. روشنفکرهای دوره او و دوره ما استبداد گریز هستند اما استکبار را یا نمی‌بینند یا توجیه می‌کنند در سریال میرزا کوچک به تقابل میرزا با این عده هم اشاره شده این سریال از کارهای فاخر آقای بهروز افخمی است. 👈 این قطعه، سکانس پایانی سریال است، جایی که افراد او تصمیم به ترک او می‌گیرند، چقدر غصه ناک و دردآور 🔰دیالوگ ماندگار این سریال خطاب میرزا به افسر انگلیسی بود، میرزا گفت: خواب جوانان شرقی خیلی سنگین است، مراقب باشید صدای توپ‌ها و بمب‌هایتان بیدارشان نکند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقایون خواب جوونای مشرق زمین خیلی سنگینه، هنوز خیلی‌ها در خواب هستن مواظب باشید صدای بمباتون بیدارشون نکنه
ای کاش برای این اختلاس‌ها و سوء استفاده‌های مالی هم راهپیمایی اعتراضی راه می‌انداختیم! و ای کاش عالی‌جنابان بفهمند در شرایط فعلی اگر دغدغه هر چیز دارند از جمله حجاب و مهاجرت و ... باید ساختاری که فساد درست می‌کند را خفه کنند نه این که فقط با مفسد برخورد کنند.
🔰 از دنیای پادکست چه می‌دانید؟ اگر می‌خواهید با پادکست بیشتر آشنا شوید، اگر می‌خواهید در رسانه‌های جدید سری توی سرها داشته باشید، اگر می‌خواهید دائرة المعارف های نو را بشناسید؛ با ما باشید😁😄 💢امروز ساعت ۱۵💢