📗 کتاب انقلاب اسلامی جدید، گزیدهای از سخنان شهید سید حسین الحوثی(بنیانگذار انصارالله یمن) پیرامون انقلاب اسلامی ایران و شخصیت امام خمینی(ره) است. ایشان در ضمن این سخنان، به بررسی ریشههای قرآنی قیام امام خمینی اشاره کرده و نهضت ایشان را منطبق بر آموزههای قرآن میپندارد
آنچه پس از مطالعه کتاب انقلاب اسلامی جدید برای شما حاصل میشود، بسیار فراتر از دیدگاه شهید سید حسین بدرالدین الحوثی(ره) به انقلاب ایران و مرحوم امام خمینی(ره) است. در خلال سطور این کتاب میتوانید معرفت عمیقی نسبت به ایدئولوژی جنبش انصارالله یمن و منظومه فکری رهبران آن پیدا کنید.
ضمن مطالعه این کتاب میتوان به عمق نفوذ سخنان امام خمینی در آن سوی مرزها پی برد. در حالی که در طی سالهای پس از انقلاب، نگاه بسیاری از علافهمندان به انقلاب به سمت کشورهای غربی و تبیین پیام امام برای مردم غرب بود؛ حرارت انقلاب ایران به دور از نگاه ایرانی ها توسط یک جوان انقلابی یمن که اتفاقا فرزند یک خانواده اصیل و عالمانه زیدی است و خود مفسّر قرآن کریم است به یمن میرسد و حرکتی را شکل میدهد که جهانیان را به حیرت وا میدارد.
مطالب این کتاب میتواند به خوانندگان محترم تصویر خوبی از چهارچوبهای فکری انصارالله یمن را ارائه کند. چهارچوبهایی که توسط سید حسین بدرالدین پایه گذاری شد و در این کتاب توسط این جنبش به چاپ رسیده است.
به همین علت است که سید عبدالملک بدرالدین الحوثی (رهبر انقلاب مردمی یمن) دغدغه مطالعه این کتاب را توسط مردم ایران داشت.
🌷🇮🇷🌷
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
📗 کتاب انقلاب اسلامی جدید، گزیدهای از سخنان شهید سید حسین الحوثی(بنیانگذار انصارالله یمن) پیرامون ا
این کتاب به دستور ایشان به فارسی ترجمه شده و تمامی مراحل چاپ و توزیع آن در ایران با حمایت و نظر مستقیم دفتر وی و توسط گروه جهادی اویس قرنی انجام میشود. با هماهنگی صورت گرفته بین گروه جهادی اویس قرنی و موسسه شهداء یمن، کلیه عایدات این کتاب، برای ایتام شهدای یمنی هزینه خواهد شد.
هدایت شده از طرح «عریف»
🔰 عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا: أَنَّ يُونُسَ بْنَ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ قِيلَ لَهُ: إِنَّ كَثِيراً مِنْ هَذِهِ اَلْعِصَابَةِ يَقَعُونَ فِيكَ وَ يَذْكُرُونَكَ بِغَيْرِ اَلْجَمِيلِ! فَقَالَ: أُشْهِدُكُمْ أَنَّ كُلَّ مَنْ لَهُ فِي أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) نَصِيبٌ فَهُوَ فِي حِلٍّ مِمَّا قَالَ .
🔸به یونس بن عبدالرحمن که از #شاگردان امام کاظم (علیهاالسلام) بود گفته شد: کثیری از مردم غیبت تو را کرده و به نازیبایی از تو یاد میکنند! پس یونس بن عبدالرحمن گفت: شاهد باشید هر کس که محبت امیرالمؤمنین (علیه السلام) دارد را درباره آنچه گفته حلال کردم.
📚 رجال کَشی، ج۱، ص ۴۸۸
🌷🏴🌷
✨معرفی یک مقاله خوب 👌
🔺 گونهشناسی هجمههای محیطی در تربیت و چگونگی مقاومسازی متربی در برابر آنها بر اساس دیدگاه علی صفایی حائری
👇
https://www.jgfs.ir/article_214093.html
🔺چکیده:
محیط تربیت یکی از مؤلفههای اثرگذار بر راهبرد (کلانروش) تربیت است؛ ازاینرو در اتخاذ راهبرد تربیت، توجه به اوضاع محیطی و حفظ تناسب با آن ضرورت دارد. این در حالی است که در دانش تربیت اسلامی، تاکنون کمتر از این «نسبت» و چگونگی رسیدن به «تناسب» میان محیط با راهبرد تربیت بهویژه در محیط های ناهمسو بحث شده است. در میان اندیشمندان تربیت اسلامی، علی صفایی حائری از معدود کسانی است که به این موضوع توجه داشته است. در این راستا پژوهش حاضر در صدد است با واکاوی آثار ایشان به روش توصیفی تحلیلی بهطورمشخص به دو پرسش مهم پاسخ دهد:
1⃣ اول اینکه هجمه های محیطی کداماند و چه دسته بندی مؤثری از حیث تأثیرگذاری بر راهبرد تربیت میتوان از آنها پیشنهاد داد؟
2⃣ دوم اینکه با چه راهبرد تربیتی میتوان متربی را در برابر هجمه های شناساییشده مصونیت بخشید؟
🌷📗🌷
هدایت شده از کانال رسمی موسسه آموزش عالی اخلاق و تربيت
درمانهای معنوی در روانشناسی و اسلام(2).mp3
25.43M
#بشنویم |پارادایم معنویت گرایی، چهارمین الگوواره در رواندرمانی
🎙با ارائه حجت الاسلام دکتر آذربایجانی
ــــــــــــــــــ
#دکترآذربایجانی
#سخنرانیدرمانمعنوی
#انجمن_روانشناسی_اسلامی
#موسسه_آموزش_عالی_اخلاقوتربیت
🆔 @islamicpa
🆔 @akhlaqtarbiat
🌐 https://ueae.ir/
هدایت شده از KHAMENEI.IR
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 روضهی شهادت باب الحوائج حضرت موسیبنجعفر علیهالسلام
📆 جلسه درس خارج فقه. ۱۳۹۵/۲/۱۴
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از هادیانه ها
⭕️ *نسبت فقه تربیت و نظام تربیت اسلام*
#گزیده_کتاب
♦️ آیةالله اعرافی #دانش_های_تربیتی_اسلامی را (در صفحه ۴۱۰)
👈 بر اساس موضوع
به دو بخش تقسیم می کند:
۱-فلسفه تربیت اسلامی و
۲_فقه تربیت (اخلاق تربیت را ذیل این بخش جایگذاری می کند)
👈 و بر اساس منبع
به سه بخش تقسیم می کند:
۱_تفسیر تربیتی
۲_ حدیث شناسی تربیتی
۳_ سیره تربیتی
♦️او در تبیین #جایگاه_فقه_تربیتی_در_نظام_تربیتی اسلام (در صفحه ۳۸۳و ۴۰۸) به تقسیم مذکور اشاره کرده و عناصر نظام تربیتی را اینگونه جایگذاری کرده هست:
۱_ *گزاره های توصیفی* مثل توصیف انسان، هستی، ارزش و معرفت(مبانی_اهداف) را بر عهده #فلسفه_تربیتی_اسلام دانسته و
۲_ *تجویزات و دستورات* (اصول، روش ها) را بر عهده #فقه_تربیتی می داند
👈 البته وی بحث از مبانی، اهداف، عوامل، مراحل و محیط تربیتی را در فقه تربیتی (به لحاظ تاثیرشان در احکام فقهی) مجاز دانسته است
♦️ایشان (در ص۳۷۱ و ۳۷۲) #مراحل #استنباط_معارف_نظام_مند از اسلام را در ۴ بخش تبیین کرده است
۱_ اجتهاد تک گزاره ای
۲_ تبویب فقهی
۳_ نظام سازی فقهی
۴_نظام سازی فرافقهی
👈نقش علوم توصیفی تربیتی در بخش چهارم تعریف شده و گزاره های خروجی آن ها در این بخش با گزاره های تجویزی فقه ارتباط گرفته و به یک نظام منتهی می شود
پ ن:
در نگاه طیفی از پژوهشگران تعبیر فقه تربیت اعم از احکام به کار رفته و شامل آنچه استاد اعرافی فلسفه تربیت اسلام می نامند هم می شود
#فقه_تربیت
@hadianeha