eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
💢 نیورالینک: پیوند مغز با کامپیوتر آری، با اخلاق چطور؟
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
💢 نیورالینک: پیوند مغز با کامپیوتر آری، با اخلاق چطور؟ ✍️ حسینعلی رحمتی 🔻الف) نیورالینک Neuralink نوعی ادغام هوش مصنوعی و هوش انسان است که از طریق تراشه‌های ارتباط مغز و کامپیوتر انجام می شود، به این صورت که نخ ها یا ایمپلنت های عصبی بسیار نازکی در مغز انسان کاشته می شود و از طریق آنها اطلاعات عصبی به فرامینی ترجمه می شود که توسط نرم افزارها و سخت افزارهای بیرون از مغز (از قبیل کامپیوتر) قابل فهم باشد. ایلان ماسک از سال 2016 با تاسیس شرکتی با همین نام در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرد؛ هرچند شرکت های دیگری هم در این زمینه فعال دارند و حتی از ایلان ماسک جلو زده اند. 🔻ب) نیورالینک و کارکرد دوگانه اخلاقی‌ آنچه تاکنون درباره پروژه نیورالینک منتشر شده نشان می دهد این فناوری می تواند از نظر اخلاقی کارکردی دوگانه داشته باشد. یعنی می تواند با کارهایی چون بهبود بخشیدن به فعالیت افراد معلول، درمان آلزایمر، توان بخشی بدن بعد از آسیب دیدگی، اصلاح حافظه، و بهبود ارتباط بدن با اندام های مصنوعی موجب کاهش درد و رنج انسان ها شود. اما از سوی دیگر با نگاهی آینده پژوهانه می توان پیش بینی کرد این فناوری موجب برخی چالش های اخلاقی شود، که از آن جمله است: 🔘 1. جهت دهی به معرفت اخلاقی انسان: طبق نظریه «رابطه معرفت و فضیلت»، بین علم و عمل اخلاقی ارتباط وجود دارد، و هرگونه دست کاری در دستگاه معرفتی او می تواند بر روی رفتار و حتی ارزشداوری اخلاقی اش تاثیر بگذارد. از این رو،‌ همان گونه که جیسون لاو، مدیر ارشد امنیت اطلاعات Crypto هشدار داده، خطر آن وجود دارد که هکرها نحوه دستیابی به فناوری نیورالینک را بیاموزند، و افکار انسان ها را ویرایش و تغییر دهند.(سایت فراهوش، 29 اردیبهشت 1401). 🔘 2. دست کاری در سامانه عواطف و احساسات: عواطف و احساسات ما می تواند در انگیزش اخلاقی مان تاثیر داشته باشد. از این رو، این خطر وجود دارد که با کنترل دیگران بر روی سیستم عصبی و مغزی فرد توسط نیورالینک، عواطف و احساسات او به سمت خاصی که مورد نظر آنان است جهت دهی شود. 🔘 3. چالش اختیار: اختیار یکی از مبانی مهم و پیشفرض های اخلاق است. قرار است در فناوری نیورالینک، سیستم های عصبی فرد مدیریت شود تا بهتر بتواند کارهایی چون فکر کردن، شنیدن، دیدن، حس و حرکت کردن را انجام دهد. از این رو این امکان وجود دارد که کسانی که مدیریت این فناوری را در اختیار دارند از طریق مدیریت اعصاب، بر روی رفتارهای اختیاری فرد تاثیر بگذارند و آنها را به سمت و سویی که خود تمایل دارند سوق دهند. البته این که در این صورت آیا اصلا چنین رفتارهایی را می توان اختیاری نامید محل بحث است. 🔘 4. نقض حریم خصوصی: پیوند زدن ذهن به کامپیوتر مانند متصل کردن یک کامپیوتر حاوی اطلاعات فراوان به کامپیوتر دیگر است . از این رو امکان آن وجود دارد که دیگران، چه مهندسان فناوری نیورالینک، چه افراد سودجو، از طریق هک کردن ذهن افراد، به اطلاعات شخصی آنها دسترسی پیدا کنند. 🔻ج) نیورالینک و ضرورت مطالبه گری اخلاقی هرچند فناوری هایی مثل نیورالینک در حال طی کردن گام های آغازین خود است، اما دغدغه مندان اخلاق، و محققان اخلاق فناوری اطلاعات بایستی از هم اکنون اندیشه ورزی و ایده یابی آینده پژوهانه درباره این فناوری و کاوش ابعاد و زوایا و چالش ها و مسائل آن را به طور جدی آغاز کنند. آنان از یک سو باید این موارد را به گوش مدیران و متصدیان این فناوری ها برسانند، و با کارهایی چون تدوین کدهای اخلاقی آنها را یاری رسانند، و از سوی دیگر بایستی توجه به مسائل اخلاقی را به مطالبه ای گسترده در سطح عمومی جامعه تبدیل کنند، تا به موازات کارکردهای مثبت و ارزشمندی که این فناوری دارد، از معضلات اخلاقی آن پیش گیری یا برای حل آنها چاره اندیشی شود. 17 شهریور 1401 @harahmati
داستان‌های شب نمایشنامه‌ای برای کودکان با مفاهیم مذهبی و امام حسینی علیه‌السلام https://www.google.com/search?sitesearch=btid.org&q=%D8%AD%D9%84%D9%85%D8%A7%20%DA%A9%D9%88%DA%86%D9%88%D9%84%D9%88%DB%8C%20%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86&domains=btid.org#ip=1
📗 گفتارهایی درباره معنویت، ایمان و آموزش دین در کودکی 🔺تالیف: استاد محمود نوذری؛ معصومیه کیانی 🔺نشر جمال 🌷🏴🌷
موکب‌داری 🦋
هدایت شده از محتواهای جمعیتی
ظرفیت های تربیتی پیاده روی اربعین.mp3
24.89M
⭕️ به تمامی اربعینی ها ارسال کنید! ♻️ قبل از قدم گذاشتن در مسیر پیاده روی حتما گوش کنید! ✅ ظرفیت های تربیتی پیاده روی اربعین 🔸 حجت الاسلام وافی 🔶 جهت دریافت بیش از ۲۰۰ محتوای جمعیتی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741 💠 معاونت رسانه موسسه اندیشه کوثر 📞 09104441412
هدایت شده از محتواهای جمعیتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هزینه سفر ،گرما،شلوغی و ....👇 ♻️ سلام بر تمامی عزیزانی که هنوز برای رفتن به کربلا جهت پیاده روی دو دل هستند. 🔸حقیر هم مثل شما نگران گرمی هوا،شلوغی مسیر و بردن فرزندانم در این شرایط هستم! 🔹بنده هم مثل شما نگران هزینه های سفر هستم خصوصا با این تعداد فرزند!! ✅ ولی در طرف مقابل مثل شما یقین به مهمان نوازی ارباب دارم و لذا بدون هیچ تردیدی تصمیم به حرکت آن هم با تمامی اعضاء خانواده گرفته ام و تجربه هم نشان داده حضرت تمامی مقدمات را فراهم خواهد کرد. 🔶 شما هم بسم الله را بگویید ... 🤲 ولی اگر به هر دلیلی موفق نشدید، بنده و دوستان نائب الزیاره شما خواهیم بود🤲 محمد مسلم وافی ۱۷ شهریور در مسیر کربلا 💠 مشخصات خودتون را جهت انجام زیارت نیابتی به آیدی بنده ارسال فرمایید 👇 🆔 eitaa.com/Moslemvafi 🔶 جهت دریافت بیش از ۲۰۰ محتوای جمعیتی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741
🔴«انقلاب ما» منتشر شد| داستان‌بازی‌هایی درباره انقلاب برای کودکان‌ونوجوانان fna.ir/1r9qq1 ♦️مسئله رشد و تربیت یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه‌ها و گروه‌هایی است که در حوزه مسائل علوم انسانی فعالیت می‌کنند. هر مجموعه به فراخور مخاطب و مبانی خود، مسیری را انتخاب می‌کند و در آن قدم برمی‌دارد؛ اما در این میان، کار مربی کودک‌ونوجوان حساسیت و اهمیت ویژه‌ای دارد. در کودکی و ابتدای نوجوانی، شناخت‌ها شکل می‌گیرند و عواطف پرورش می‌یابند و مربی برای تکمیل شناخت‌ها و عواطف کودک باید از دریچه نیازهای او وارد شود. 🔻مربی کاربلد می‌داند که بازی و داستان نه‌تنها ابزارهایی برای تربیت کودک هستند، بلکه با نیازهای واقعی کودک پیوند عمیقی دارند. کودک با بازی و داستان زندگی می‌کند و ادراکات خود را با آنها شکل می‌دهد، دنیای اطرافش را به داستان تبدیل می‌کند و علاقه‌مند است دیگران هم دنیا را با داستان برایش نمایش دهند. کودک با بازی کردن زندگی می‌کند؛ اگر بازی را از او بگیرند، قوه حرکت را از او گرفته‌اند. او جسم و جانش را با بازی توانمند و بزرگ می‌کند. 🔻داستان‌بازی‌های این کتاب راه میانبری‌اند برای ارتباط با کودکان؛ اما آنچه به این داستان‌بازی‌ها معنا بخشیده و به آنها حرکت و پویایی داده است، مفاهیم مهمی هستند که از اندیشه تربیتی اسلام به دست آمده و با توجه به مسائل و موقعیت‌های گذشته و اکنون انقلاب اسلامی بیان شده‌اند. این موضوع ارتباط تربیت و انقلاب اسلامی را بیان می‌کند. جریان انقلاب اسلامی از جایی در تاریخ شروع شده و به آینده پیوند خورده است و با همه فرازونشیب‌هایی که از سر گذرانده و انتظارش را می‌کشد، به پیش می‌رود. 🔻این انقلاب نیز مانند انسان متولد شد، با انسان‌های رشدیافته پا گرفت، رشد کرد و به بلوغ رسید و در این صعود شانه به شانه، جامعه‌ای از انسان‌های تربیت‌یافته را شکل داد؛ این گونه انقلاب اسلامی و تربیت، الهام‌بخشی‌های گسترده برای هم و پیوند جدی با هم دارند. بر این اساس، برای عمل مربی شیوه متفاوت مقایسه تطبیقی مفهوم تربیت و انقلاب اسلامی را ارائه کرده‌ایم... 🔻داستان‌بازی‌های این کتاب، ماجراهایی واقعی است که به انقلاب اسلامی، روابط داخلی و خارجی‌اش، فرصت‌ها و تهدیدها و سرنوشت آن مربوط است. این موقعیت‌‎ها از ماجرای کاپیتولاسیون شروع می‌شود و تا زمان حال ادامه پیدا می‌کند. کاپیتولاسیون، قیام‌های پی در پی مردم در شهرهای مختلف، اعتصاب کارگران صنعت نفت، سرگرمی‌ها و غفلت‌ها، فرار شاه از ایران، حکومت اسلامی، طوفان شن طبس، تغییر محاسبات ذهنی، باشگاه تحریمی‌ها، نفوذ داخلی، پیشرفت و مسئله عدالت‌خواهی را یک به یک در جای خود کاملا توضیح داده‌ایم... نویسندگان: ناهید کریمی، زینب‌السادات حسینی، حمیده حسینا، نرگس کاهانی طراحی بازی: سمیه محمدی مقدم، زینب‌السادات حسینی گرافیک: سیدحامد الحسینی 160صفحه 50هزار تومان ⭕️سفارش کتاب با تخفیف 20درصد: raheyarpub.ir instagram.com/raheyarpub.ir basalam.com/raheyar@Raheyarpub
روش شناسی فقه تربیتی.pdf
373.8K
✅ مقاله فقه تربیتی استاد 🔹نویسندگان: مهدی فتحی، حمیدرضا طوسی http://journals.miu.ac.ir/article_6727.html 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
یک پیام قابل توجه 👇👇👇 سلام علیکم وقتی سری به مکان‌های اغتشاشات در قم مثل فلکه صدوقی بزنید بین جمعیت معترضین که کم هم هستند، تعداد خیلی زیادی دهه هشتادی هستند. توجه داشته باشید که دهه هشتادیا تقریبا درکی از مشکل اقتصادی ندارن چون فعلا نوجوان هستند و دست در جیب پدر دارند. درد بی عدالتی و تبعیض را زیاد نچشیدند چون به اقتضای سنشان خیلی تعاملی با سازمانها و نهاد و .... ندارن. این بچه‌ها نسلی هستند که در فضای مجازی بزرگ شدند، تفریحشان، ارتباط اجتماعی شان و کلا بیشتر زندگیشان در فضای مجازی بوده. این بچه ها رو نمیتوانیم در مسجد یا پای منبر پیدا کنیم. پس خواهشا در برنامه تبلیغی تان فضای مجازی را جدی بگیرید. لازم نیست سخت بگیرید با کارهای ساده هم میشود در فضای مجازی فعال بود به شرط اینکه حداقلیات سواد رسانه ای و قالب های ارائه رو یاد بگیرید مهم اینست که حضورتان فضا را پر کند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 🌷اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷 ✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷 @basij_asatid_qom
در روزهای اخیر یکی از بازی های آنلاین بسیار محبوب فیلتر شد. این بازی نقش بسیار پررنگی در شبکه سازی اغتشاشگران داشت. در این بازی، کاربران چالشی راه اندازی کرده و از طریق آن اقدام به شبکه سازی و اطلاع رسانی ساعات و تجمعات می نمودند. بازی های آنلاین یکی از پر استفاده ترین، محبوبترین و امن ترین راه ارتباطی اغتشاشگران، تجزیه طلبان و باندهای تبهکاری است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷 ✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷 @basij_asatid_qom
هدایت شده از نو+جوان
♨️ تیتر یک سایت نو+جوان 💌 پیام آقا به‌مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شد ✋ سلام خدا بر شهیدانِ عزیز 📝 در بخشی از این پیام آمده است: «هفته‌ دفاع مقدس، نیکوترین و مناسبترین زمان برای بزرگداشت یاد و نام شهیدان عزیز و شنیدن پیام آنان است. پیام شهیدان، بشارت به دل‌های آماده و گوش‌های شنوا است. این پیام گرامی به ما یادآور می‌شود که ایستادگی در برابر شیطان‌های قدرت و ستم، در پایان به پیروزی و برافتادن ترس و اندوه می‌رسد. این پیام، حیات‌بخش است، نیرو و امید آفرین است، و نیاز امروز و همیشه‌ ملت بزرگ ایران و همه‌ آزادگان جهان است.» ۱۴۰۱/۶/۳۱ 💫 آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای و نوجوانان ایران اسلامی 🌐 Nojavan.Khamenei.ir
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی ادامه داد: البته ما هم در تربیت نسل‌های جدید و آگاه‌سازی آنان مقصریم. باید بپذیریم که نتوانستیم در آموزش و تربیت آنان چه در مراکز آموزشی و چه در مراکز و موقعیت‌های تربیتی، اخلاقی و مذهبی آن‌چنان که بایسته و شایسته نسل جدید است گام برداریم و دل خودمان را با بعضی از برنامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری و سازمانی خوش کردیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای فعالین عرصه تربیت و فرهنگ قابل توجه مربیان عزیز ✨مقام معظم رهبری: وقتی احساس رضایت کنید که نوجوان دبیرستانی با همان چشم شما به دفاع مقدس نگاه کند. 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسانه‌ها چقدر قوی میتونند قلب و ذهن بچه‌ها رو تسخیر کنند. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از ایران جوان بمان
امام_خمینی(رحمةالله علیه): ♦️ از همه‌ی شغل‌ها بالاتر است. اگر شما بانوان یک فرزند خوب به جامعه تحویل دهید، برای شما بهتر است از همه عالم. 👌🌸 ♦️ تأثیر مادر در بچه‌ها، بالاتر از پدر، معلم، استاد و جامعه است. زیرا علاقه‌ای که بچه به مادر دارد به هیچ کس ندارد. از این جهت بچه‌هایتان را در دامنتان تربیت اسلامی، تربیت انسانی بکنید. 📚 صحیفه امام، ج۸، ص۹۰ 😊با باشید🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/632029338Cb8a48cecf1