eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴 به ذکر یه مسئله روزمره می‌پردازم تا مسئله بهتر فهمیده بشه👇 هفته قبل با اسنپ از شهید محلاتی برگشتم خونه راننده‌ یه جوون ۲۲ ساله بود گفت ۲ روز و ۲ شب اول رفتم تو اعتراضات و درگیری و اتفاقا حسابی هم سر و صدا کردیم تا اینکه شب دوم، باباش متوجه میشه 🔹شب سوم باباش هرکاری میکنه پسرش قانع نمیشه که این آشوبه و تخریب کشور و نه اعتراض و میگه وایسا منم می‌آم😳 پدره هم دست پسرش رو گرفت و برد محله آرياشهر و به عنوان تماشاگر ۱۰ دقیقه موندن بعدش دست پسرشو گرفته آورده ۴ خیابون بالاتر پیش یه بستنی فروشی نبش آريا شهر و میگه ببین پسرم این ۴۰ ۵۰ تا خانواده که دارن بستنی می‌خورن و اونام اونور خیابون رستوران دارن غذا می‌خورن و خوشحال هم هستن میگه ببین پسرم اونور یه عده نوجوان و جوان بودن که داشتن اتیش می‌زدن همه چیو اما اینجا خانواده‌ها دارن با امنیت تفریح می‌کنند و ... میگه ببین پسرم اون رفتار آشوبگرانه هست نه اعتراض چون کدوم معترضی این‌قدر دست به تخریب می‌زنه و ... و یه عده دنبال این هستن که کشور ما این روی آرامشش که حاصل اعتماد به امنیت عمومی است رو تبدیل کنه به اون ویرانه‌ها و تخریب و آتيش و ... و کلی صحبت دیگه خلاصه این‌که پدره برا پسرش اینجور کرد و دیگه نرفت تو اغتشاشات و تمام... یعنی پدره پسرش رو اینجور شناخته‌ و اینجور براش تبیین کرده ✍سید بدون سانسور ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴البته نیم ساعت هم تو مسیر از حقیر کلی سوال و ابهام داشت پرسید و ۲۰ دقیقه هم جلو خونه ماشین رو خاموش کرد و درباره مالیات و طرح نان و امثالهم سؤالاشو پرسید و با ادبیات خیلی زیبایی و تشکر کرد خداحافظی کرد و رفت. می‌گفت ۴ساله این مسائلی که پرسیدم گره ذهنیم بودن و ... یعنی تک ۴ سال دانشگاه کسی نبود این گره‌های ذهنیشو باز کنه و شبهه رو شبهه موند و رفت کف خیابون خالیش کنه و پدرش تونست براش حلش کنه با اون توصیفی که داده بود پدره دیر متوجه شد، اما بالاخره گره رو باز کرد ✍سید بدون سانسور ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴یه این جوون ۲۲ ساله فارغ التحصیل امسال رشته مهندسی نفت دانشگاه تهران بود... کارت دانشجویی‌ش رو هم نشونم داد می‌دونید وقتی این جوون با این سطح سواد آکادمیک اون گره‌های ذهنی رو داشت یعنی چه؟ یعنی تو مدرسه و دانشگاه و ... کسی به فکر حل گره‌های ذهنیش نبوده تازه با این تحصیلات هم که میگفت رانندگی شغل نیست و ... بماند و براش عقده شده بود گره‌های ذهنیش که اینم جز مطالباتش بود که چرا باید بیکار باشم و ...(که نمیشد به این دغدغه‌ش وارد بشم چون قرار نیست یکباره جواب همه گره‌هاش رو بگيره گاهی باید جرقه‌ای زد و رد بشیم خیلی بده برای من و شما که قدرت تعامل با این جوانان رو احتمالا یا نداریم یا حوصله به کار بردنش رو نداریم اما اگه به کار نبریم میشه این فضايی که دیدیم ✍سید بدون سانسور ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴وقتی بهش گفتم من هم ۸۸ کتک خوردم هم ۹۸ میزد زیر خنده و گفت شما دیگه چرا گفتم فکر کردن من بسیجی‌ام گفت مگه نیستی؟ گفتم والا جلوی شمای مرد گنده که رفتی تو اغتشاشات و خرابکاری هم کردی من چه حرفی دارم بزنم که بزنی بکشیم؟ اصلا بسیج چیه؟کجاست؟خوردنیه؟ یا پوشیدنی؟ 😄 که نکته طنزمو گرفت و گفت واقعا رفتار برخی هم سن و سالای من وحشيانه بود و همه چیزو تخریب می‌کردند. البته ایشون جالب بود می‌گفت قانون حجاب باید باشه وگرنه که اگه بشیم مثل غرب که بیچاره می‌شیم تو بی بند و باری و و ... و قانون هم باید رعایت بشه(حالا نمیدونم این دو روز به این حرف رسيده بود یا از قبل نظرش بود) گفتم خب پس چرا رفتی تو اون جمع گفت: به خاطر معیشت و بیکاری خودم رفتم که دیدم انگار اومدم سوریه از بس تخريب می‌کردند و برگشتم... یعنی علاوه بر گره‌های ذهنی که به خاطر کم‌کاری من و شما مونده بود تو ذهنش، به قول خودش بیکاریش هم مزید بر علت شد و باعث شد به قول خودش اون رفتار اشتباه ازش سر بزنه ✍سید بدون سانسور ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ قدمی برداریم ﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/3UHNG 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
🖥 🔶 چگونه است که یک مادر یا پدر، برای دیدن «سریال یا فیلم» در هر روز وقت دارد، اما برای «مطالعه کتاب» در زمینه اصلی ترین وظیفه خود یعنی «تربیت فرزند» وقت ندارد ؟ 🔷 چرا برای چیزی که سال‌ها نتوانسته تغییر مثبتی در زندگی‌مان ایجاد کند، وقت داریم اما برای مسأله‌ای که می‌تواند در تربیت نسل ما مؤثر باشد، وقت نداریم؟ 📚 من دیگر ما، محسن عباسی ولدی، ص 47 🔦
فراگيري سخاوت کودک سخاوت را از مادر می آموزد در تاریخ می خوانیم که صاحب بن عباد، مَرد بسیار با سخاوتی بود. خودش گفته است: من این سخاوت را از مادرم آموخته ام، زیرا مادرم هر روز که می خواست به مدرسه روانه ام کند، پولی به من می داد و می گفت: این پول را صدقه بده. این کار او موجب شد تا من به بخشش خو بگیرم و سخی شوم. او با این کار ساده اش به من فهماند همان طور که باید به فکر خود باشم، باید به فکر دیگران نیز باشم. [تربیت فرزند از نظر اسلام، ص8]
هدایت شده از هادیانه ها
✅رهبر معظم انقلاب : مسئله و از دو بعد برای ما مهم است: 👈یکی بعد درون حوزه‌ای. ما بالاخره می‌خواهیم روحانی باشیم، می‌خواهیم مبلغ باشیم. به همان دلایلی که گفتند، با همان وجوهی که ذکر کردند، بایستی اخلاق درستی داشته باشیم. 👈دوم، وجه برون حوزه‌ای است؛ تصرف قلمروهای بسیار وسیعی است که ما جز با آشنایی و آگاهی با و اخلاقی نمی‌توانیم اینها را تصرف کنیم. 🔹ببینید، در کشور یک مزرعه وسیع سراسری پر محصولی وجود دارد به نام . ما اگر توی تلویزیون هم صحبت کنیم، اگر آن مستمع پای منبر ما در تلویزیون بنشیند، مگر چقدر مستمع داریم؟ اما آموزش و پرورش هر سال به شکل میلیونی مستمع پیدا می کند، مستمع ماندگاری که دوازده سال با آموزش و پرورش همراه است. از این کانال کشی بهتر؟ این کانال سیراب کردن دلها و ذهن‌ها اینجور در آموزش و پرورش متمرکز است. 🔹ما در آموزش و پرورش چقدر سهم داریم؟ باید گفت هیچ. این که حالا یک روحانی‌ای برود در یک مدرسه ای نماز جماعتی برپا کند یا صحبتی بکند، اصلا چیزی نیست؛ این هیچ است، هیچ محض است. ⭕️اگر ما در داخل حوزه داشته باشیم، در زمینه ی تعلیم و تربیت تربیت کنیم؛ بحث اخلاق و تعلیم و تربیت در حوزه جدی گرفته شود، آن وقت حوزه علمیه و روحانیت می تواند آموزش و پرورش را عرصه حضور خودش قرار دهد. 🔹نه اینکه ما برویم بشویم وزیر آموزش و پرورش؛ این اصلا کارساز نیست. بحث آموزش و پرورش، است و ساختن معلم، ، تربیت دینی معلم و تولید و ؛ یعنی کتاب فیزیک یا کتاب ریاضیات هم می تواند درس توحید بدهد، می‌تواند انسانها را بی دین کند؛ هم می‌تواند توحید و تدین و تعبد را به دانش آموز القا کند، هم می‌تواند او را بی دین کند، به مبدأ و معاد بی اعتنا کند. 2.8.89 بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم @hadianeha
🅾 بدترین ضربه هنر روز به کودکان مظلوم ⭕️ توصیه رهبر انقلاب حضرت آیةالله درباره قصه‌گویی و کار هنری برای کودکان 🔶رهبرانقلاب: سعی کنید در این قصّه‌گویی و در این کار هنری، اوّلین چیزی را که در ایجاد می‌کنید، ایمان باشد. 🔹هیچ چیز، معادل ایمان نیست. شما از این بچه، هرچه بخواهید بسازید، باید در او ایمان به وجود آورید. 🔹بدترین ضربه‌ای که امپراتوری خبری و هنری زد، این بود که شبکه‌ی عظیم فساد در دنیا را در این سال‌های متمادی راه انداخت - که متأسفانه در دوره‌ی پهلوی، پَرش ما را هم گرفت - هُرهُری مذهبی و بی‌ایمانی را رواج داد که انسان در دل و جان خودش، به هیچ ستونی متّکی نباشد! 🔸سعی کنید بچه‌ها را با ایمان کنید؛ ایمان به خدا، ایمان به حقیقتِ مطلق و ایمان به اسلام. 🔷اگر این بچه‌ها باایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده می‌شود از آنها هر عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند. ۱۳۷۷/۰۲/۲۳ 💻 Farsi.Khamenei.ir 🌷🇮🇷🌷
1_1622509956.mp3
5.48M
برای نوجوانان ❤️ معرفی کتاب‌های جذاب، مفید و سازنده برای نوجوانان 🌷محسن پوراحمدخمينی|روان‌شناس و 🌸🍃 کانال تربیتی همسران خوب http://eitaa.com/joinchat/3451518976C471922bdf6
هدایت شده از 
📚📚📚 آمادۀ انفجار علی صادقی‌سرشت، دانشجوی دکتری روان‌شناسی سرکشی‌های دوران نوجوانانی   📋 https://afaagh.com/2022/02/26/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%af%db%80-%d8%a7%d9%86%d9%81%d8%ac%d8%a7%d8%b1/18858/ https://eitaa.com/joinchat/548929592C03e5134429 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻توصیه کارشناس برنامه شبکه دو به نوجوانان: اهل بازی آنلاین باشید و زندگی کنید! 🔍 پرده اول/ رهبر معظم انقلاب: این کسانی که در خیابان‌ها فساد و تخریب می‌کنند، همه یک حکم ندارند برخی جوانان و نوجوانانی هستند که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند. چنین افرادی را می‌توان با یک تنبیه متوجه کرد که اشتباه می‌کنند. 🔎 پرده دوم/ علی اکبر زین العابدین(نویسنده حوزه نوجوان) در برنامه اقیانوس آرام (ویژه نوجوانان) در شبکه دو : 1️⃣ اصرار نداشته باشید قدر دقایق عمرتان را بدانید. 2️⃣ بازی آنلاین نکنید مغزتان رشد نمی کند، هر کس به شما گفت بازی نکنید علیه شما حرف می زند، چه کسی گفته اول درس بعد بازی؟ 3️⃣ افشین سال 87 شاگرد من بود و پدرومادرش آمدند گفتند این پسر ما فقط بازی می کند، درس نمی خواند، او حالا در کشور کانادا جزو متخصصین درجه یک IT شده و در مصاحبه ای گفت اینها را از بازی یاد گرفتم. 4️⃣ در ایران کمترین توجه به نوجوانان می شود، شما رسانه مخصوص خودتان را ندارید برخلاف کودکان و نونهالان. ➖ گفتنی است علی اکبر زین العابدین، معلم، نویسنده و روانشناس می باشد، او بعد از ماجرای مهسا امینی نوشت: "چرا در کلاسهایم کسی از کسی نمی‌خواهد که مثل من بپوش، مثل من فکر کن، مثل من زندگی کن؟ چرا آنان که می‌آیند نیز مرا بخاطر عقاید شخصی‌ام یا نوع پوششم انتخاب نمی‌کنند؟ چرا ما را که ایرانی هستیم روبه‌روی هم می‌گذارید؟" صدای_حوزه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ او آرزویش، سفر به کربلا را از مردی طلب کرد و پاسخ گرفت، که او خود آرزوی کربلا دارد. ✍علی صمدزاده
یک تجربه فرهنگی جالب در هلند ! دوستم گفت اسم این خیابان نام یکی از نویسندگان هلند است. و نام هر ساختمان در این راسته، نام یکی از کتبی است که نوشته است. خیلی برایم جالب آمد. یک کار قشنگ فرهنگی. اینکه نسل در نسل این شخصیت نویسنده را بشناسند و نام کتب او، هر روز مقابل چشمانشان باشد، کمک می‌کند که هم او، هم آثارش فراموش نشود و احتمال مطالعه این آثار بیشتر و بیشتر شود. 📚 ╔═ 🍃💠🍃 ════════╗ 💬 @ideavane |بانک ایده‌های فرهنگی ╚════════════
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ اولین ظالم بر محمد و آل محمد ﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/aHoe4 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
برخورد آیت الله خامنه ای با یک دوست دختر و پسر یکی از محافظان مقام معظم رهبری در خاطره ای گفت: یک روز که مقام معظم رهبری به کوههای اطراف تهران برای کوه پیمایی رفته بودند، با دختر و پسری دانشجو برخورد می کنند که به لحاظ ظاهری وضع نامناسبی داشتند. آنها به یک باره در مقابل گروه ما قرار گرفتند و فرصت جمع و جور کردن و رسیدگی به وضع ظاهری خودشان نداشتند از رفتار آنها مشخص بود که خیلی ترسیده بودند و اینگونه به نظر می رسید که آنها تصور می کردند که الآن آقا دستور دستگیری آنها را فورا صادر خواهد کرد. ولی برخلاف تصور آنها آقا با آنها سلام و علیک گرمی کرد و پرسید که شما زن و شوهر هستید؟(البته آقا می دانست)؛ آن پسر وقتی با خلق زیبای آقا مواجه شد، واقعیت را گفت؛ و جواب داد خیر من و این دختر دوست هستیم. آقا ابتدا درباره ورزش و مزایای آن با آنها صحبت کرد و بعد فرمود: بد نیست صیغه محرمیتی هم در میان شما برقرار شود و شما با هم ازدواج کنید. آقا به آنها پیشنهاد داد که اگر مایل بودید در فلان تاریخ بیائید، ومن هم آمادگی دارم که شخصاً خطبه عقد شما را بخوانم. آن دو خداحافظی کردند و طبق قرار ، همراه خانواده خود در همان تاریخ به محضر ایشان رسیدند. آقا هم خطبه عقد آن دو را جاری کردند. با برخورد کریمانه ایشان این دو جوان مسیر زندگی خود را تغییر دادند آن دختر غیر محجبه به یک دختر محجبه و معنوی و آن پسر دانشجو هم به یک جوان مذهبی مبدل شدند. (منبع: نشریه ماه تمام، شماره ۳،ص۱۷).
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨تصاویر منتشر نشده ای از دیدار خودمانی با نوجوانان و جوانان 🔹شهید : باید همه‌ی کسانی‌که به‌عنوان نخبه‌های فرهنگی در جامعه‌ی ما مطرح هستند و صدها هزار و میلیون‌ها و جوان ما در دامان آنها می‌شوند، باید بذر ایثار و را در دل آنها بکارند تا فردای این ملت یک حاصل ارزشمندی داشته باشد. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از 
شما به ایشون؟
خانم صفری: باسلام واحترام تبریک عرض میکنم به سوال کننده محترم، که هم این کار پر مشغله رو پذیرفتن و هم دغدغه دارند که درست و اصولی انچام بشه. موفق و سربلند باشید. 🔹کار با نوجوان حساسیت فوق العاده ای داره، این سن رفتار خاصی رو میطلبه که اگر از راهش وارد بشیم ثمره های شیرینی خواهد داشت. با درک مسایل این مقطع سنی میشه در قلبشون نفوذ کرد و بعد به تعمیق دینداری پرداخت.روانشناسی نوجوان رو عمیق کار کنین. 🔹تفکر نقاد و فلسفی رو آموزش بدین تا بجای گرفتن خوراک آماده خودشون دنبالش برن و یاد بگیرن. 🔹حل مساله یاد بدین تامشکلات شخصی شون در حد امکان حل بشه و به شما نزدیک بشن و شما رو یه همراه و دوست بدونن. نیازهای اولیه تامین بشه بیشتر دل به مباجث میدن. 🔹 از کارگاه های مهارتی استفاده کنید.مثل سبک زندگی،سواد رسانه (خیلی مفیده و شبهات و منبعش رو میشناسن و آگاه میشن) 🔹کتابهای مفید این دوره بخصوص رمان (سازنده و بررسی شده باشن) معرفی کنید و به کتابخانه لیست بدید تهیه کنند. مسابقه بگذارید. 🔹بروز باشید و در حدامکان از کلیپ ها،پاورپوینت و استیکر و.... ساخت خودتون استفاده کنید برای نوجوان اهمیت داره و جذبتون میشن. 🔹تربیت دینی اگر با محبت و رفع نیازها کادوپیچ بشه براشون خوشاینده. 🔹کانالهای مفید در ایتا مانند؛ همراهان نوجوان(استاد اخوی به همراه پرسش و پاسخ) نو+جوان(کانال در ایتا و سایت و نرم افزار هم دارند با مطالب جالب فصل نوجوانی)🌐 رسانه اختصاصی نوجوانان و دانش آموزان سایت 🔗 Nojavan.Khamenei.ir ‌ دین فطری(استاد عظیمی) @ostad_azimi_din_fetri تربیت تاکتیکی @tarbiat_taktiki دین فطری( موسسه فرهنگی به سوی بی نهایت) https://eitaa.com/dinefetri روشنان(با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجید همتی،دکترای روانشناسی،کارشناس پرسمان تربیتی رادیو معارف) میتونید سوال بپرسید. لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe 🆔️ @roshanan98 :راه ارتباطی چلکتاب(برای یافتن کتابهای مفید) @ketab_40 ماه نشان @mah_neshann کانال سید کاظم نوربخش (برای پاسخگویی به شبهات و حتی پخش برخی کلیپ ها برای مخاطبین) @seyyed_kazem_roohbakhsh نوجوون(استاد هادی و....) @nojavon موفق و سربلند باشید.
با ارسال پیشنهادات خوبتون به ادمین در کانال بنامتون به اشتراک گذاشته خواهد شد. کتاب کانال مستند حکایت و...
بسم الله البته باید درخور و مناسب انجام گیرد باید خوبی از بهترین کلیپها و مستندهای بصیرت افزا شکل بگیرد که متاسفانه نظام معرفی محصولات جبهه انقلاب بویژه برای مخاطب نوجوان ضعیف است. اما فعلا آنچه علی الحساب کوتاه بذهن حقیر میرسد این است که با جمع‌بندی در کنار نظرات و ایده‌های دیگران انشالله کامل گردد. باید کلاس به شکل با محوریت طرح یک یا یا پخش یک و و بچه‌ها در حول آن باشد... یا بخشی از کلاس به خواندن یک رمان یا داستان جذاب روشنگر باشد. شناسایی و انتخاب و مساله سازی و نوع طرح مهم است. 🔺سعی شود که این روزها گذاشته میشود گوش کنید تا با و و ذهن- آماده سر کلاس(خط_مقدم) بروید. 🔺سعی شود در نقشه بچه ها به بازی گرفته نشوید! بچه ها را به بازی بگیرید. با طرح شبهه از طرف بچه‌ها سعی کنید و شبهه را جویا شوید یا رتبه پرداختن به شبهه را به بحث بگذارید. سعی شود شیوه مواجهه با شبهه را آموزش دهید البته با مدیریت خودتان با شبهه 🔺سعی کنید مهمترین و ها را که گره گشای بقیه است انتخاب کنید برای هر جلسه یک مساله یا شبهه را با طرح بحث مشخص آماده داشته باشید. و خودتان با طرح یک پیش سازمان‌ده مناسب و پخش کلیپ گفتگو را آغاز کنید. 🔺یک تحلیل پهبادی مانند تحلیل حضرت آقا یا ..را انتخاب کنید محور باشد. 🔺پیشنهاد: ساختار و نقشه‌ی بحث و تحلیل آقای رائفی برنامه ثریا یکشنبه تا حدودی مناسب بود محور باشد تکمیل شود ایشان تقسیم خوبی از گروه‌های موثر در فتنه گفتن. 🔺مجموعه ای از کلیپهای خوبی که این روزها پخش میشود و در راستای روشنگری است را جمع کنید. تشکیل و توزیع بانک تولیدات هنری موثر 🔺 کلاس را مجهز به ویدیو پرژکشن کنید کلیپ را پخش کنید و در رابطه با آن سوال طرح کنید و به بحث بذارید. 🔺اتفاقا این جریان اخیر برکاتی هم داشته مانند اینکه بچه های بی مساله و لش و بی انگیزه را مساله دار و زنده کرده است! 🔺نوجوان مساله داشته باشد میشود از باب همان مساله میتوان گیرش انداخت و فتحش کرد. 🔺بهترین روش کلاس تفکر هم راه اندازی است. این حلقه با طرح مساله و درگیر کردن بچه ها آغاز و با مدیریت معلم بچه ها مشارکت میکنند. و معلم با تسلط محتوایی و مهارتهای خود زمینه را در بچه ها فراهم میکند تلاش میکنند هر دو طرف بحث روشن شود. طرح درس میتواند در حول یکی از این عناوین باشد: ۱- فرق با چند داستان از سادگی‌ها و سواستفاده‌ها آماده داشته باشید با یکی از آنها شروع کنید. انواع دروغها و که در شور دادن به اعتراضات بکار رفت را جمع کنید و در کانال یا گروه به اشتراک بذارید. طرح سوال: در این ایام چه چیزهایی دیدید و شنیدید که بعد فهمیدید دروغ بوده؟ چند نمونه بگید... هدف: شناخت راه‌های فریب ۲- شیوه‌های دشمنی دشمن در این اعتراضات را با کمک بچه ها جمع کنید؟ ۳- موضگیری در این ایام با چه همراه بود؟ ۴- لیست فوائد این اعتراضات چه میتواند باشد؟ و برای چه کسانی مفید بود و نفع داشت؟ ۵- لیست هزینه‌های این اعتراضات؟ در کنار موارد خوبی که دیگران مطرح کردند یک مستند خوب پیشنهادی 👇 https://www.aparat.com/v/BUY71 ۲۰ تا پیام آخر از این کانالها 👇شاید مفید باشد: @Roshdelmi موفق و سربلند باشید.