eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
997 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨رهبر حکیم انقلاب: "آن طلبه‌ی جوان، طلبه‌ِی شهید جوان در تهران ــ آرمان عزیز! ــ او چه گناهی کرده بود؟ 🔺طلبه‌ِی جوان، 🔺دانشجو بوده آمده طلبه شده، 🔺متدیّن، 🔺مؤمن، 🔺متعبّد، 🔺حزب‌اللهی، شکنجه کنند زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان، اینها کارهای کوچکی است؟ اینها که‌اند؟ این [را] باید فکر کرد؟ اینها که‌اند؟ اینها بچه‌های ما که نیستند، این جوانهای ما که نیستند اینها،‌ اینها که‌اند؟ از کجا دستور میگیرند؟" 📆۱۴۰۱۰۸۱۱ 🌷🇮🇷🌷
🔰 استاد علی صفایی حائری (عین_صاد) محبوب ترین نویسنده ی سال ۱۴۰۱ در نمایشگاه بین المللی کتاب 📣 بنا بر گزارش مدیر عامل موسسه خانه کتاب؛ 📚 کتاب های مرحوم استاد صفایی حائری 📈 پرفروش ترین نویسنده در📱نمایشگاه مجازی بین المللی کتاب امسال معرفی شدند. 📃 متن مصاحبه مدیر عامل خانه کتاب #️⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از زنگ اول
روز گذشته با حضور ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی از سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد. انشاالله از این به بعد سازمان تبلیغات اسلامی در همان بخش ها با همت بیشتر نسبت به برنامه های نوجوانان پیش خواهد رفت.
https://www.irna.ir/amp/84926644/ 🔺تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ۵ نویسنده از پرفروش‌ترین نویسندگان بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران را که در اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزارشد، اعلام کرد. 🔺علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با معرفی پنج نفر از پرفروش‌ترین نویسندگان بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران، گفت: نویسندگان پرفروش در بخش مجازی سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ترتیب عبارت از علی صفایی‌حائری، محسن عباسی‌ولدی، حسین فتاحی، محمد میرکیانی و مهدی آذری‌یزدی هستند. 🔺این گزارش از پرفروش‌ترین نویسنده‌های بخش فضای مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۴۰۱ منتشر شد که قابل تأمّل است. 🔺کسانی که می‌خواهند خوراک فکری جوانان امروز و کودکان(جوانان فردا) را تحلیل کنند، لازم است از این قبیل گزارش‌ها به سادگی عبور نکنند و آثار این نویسنده‌ها را مطالعه کنند. 🔺نام ۵ نویسنده در گزارش مطرح شده است که سه نفر در حوزهٔ کودک و نوجوان (داستانی) و دو نفر برای مخاطبان جوان قلم زده‌اند. 🔺 پرفروش‌ترین نویسنده، مرحوم علامه صفایی حائری بوده که اکثریت مخاطبانش بین ۱۸ تا ۴۰ سال، سنّ دارند. و این یک خبر امیدوار کننده در حوزهٔ فرهنگ کشور است، لابه‌لای خبرهای بد و خوب دیگر... . 🌷🇮🇷🌷
🔴پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار روز ۱۲ آبان سال ۹۵ با دانش‌آموزان و دانشجویان بر مطالعه‌ درس آموز اسناد لانه‌ جاسوسی آمریکا، دانلود رایگان همه این اسناد از لینک‌های زیر امکان پذیر است: ♦️دانلود مجموعۀ ۱۱ جلدی اسناد لانه‌ جاسوسی 📂 | جلد اول: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/1.pdf 📂 | جلد دوم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/2.pdf 📂 | جلد سوم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/3.pdf 📂 | جلد چهارم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/4.pdf 📂 | جلد پنجم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/5.pdf 📂 | جلد ششم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/6.pdf 📂 | جلد هفتم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/7.pdf 📂 | جلد هشتم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/8.pdf 📂 | جلد نهم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/9.pdf 📂 | جلد دهم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/10.pdf 📂 | جلد یازدهم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/11.pdf 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 https://eitaa.com/arabsalehi_ir/550
هدایت شده از دیده بان مردم
جواد فروغی قهرمان تیراندازی المپیک با حضور در منزل آرتین مدالش را تقدیم او کرد 🌍 🌐 به دیـــــــده بــــــان بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/691208313Ce043051afa
هدایت شده از دیده بان مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک کلاس درس خاص روایت متن و حاشیه دیدار دانش آموزان با رهبر انقلاب 🌍 🌐 به دیـــــــده بــــــان بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/691208313Ce043051afa
🔴ای جانم ای جانم😍 ماشاالله به این دهه نودی ماشاالله ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 @BDON_SANSOR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تنبیه الأمة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ جوان‌ها را دریابید 🎥 استاد نجم الدین طبسی ♨️ حکایت تلخ غفلت حوزه نجف و به خاک و خون کشیده شدن طلاب نجف! @Tanbiholomah
📚معرفی کتاب "دانش آموز و اخلاق معاشرت" بمناسبت روز دانش آموز 🔹معاشرت خوب و جذّاب با دیگران یک «هنر» است. چگونه سخن بگوییم؟ چگونه رابطه برقرار کنیم؟ با چه کسانی و با چه معیارهایی دوست شویم؟ در خانه و مدرسه و اجتماع، با پدر و مادر، با معلّمان، با دوستان و افراد دیگر چه رفتاری داشته باشیم؟ برخورد شایسته با دیگران براساس آموزه‌های دینی چیست؟ 👈در این کتاب، با همه این موضوعات آشنا می‌شوید. باشد که «اخلاق معاشرت» ما، مکتبی و ارزشی باشد. 🌐 جهت مطالعه کتاب اینجا کلیک کنید ✅پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
⭕ثبت نام در فصلواره ی سرد مدرسه صاد آغاز شد.⭕ ⚪ارائه منظومه فکری انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه ی متفکرین انقلاب اسلانی ⚫️روش حل مساله :. 🗓آغاز دوره از نیمه آبان ماه . 📄۲۰ هفته ی آموزشی . 💻کلاس ها به صورت آنلاین و غیر حضوری . ✒️با حضور استاید سطوح عالی حوزه و دانشگاه 🔰 ثبت نام : https://survey.porsline.ir/s/ccOTMdhS 🔻اطلاعات بیشتر: Sadschool.ir 🔰نشست ها و همایش های علوم انسانی اسلامی 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏﷽ ❁ تلنگر ۹ ❁ ✓عنوان:چهارساعت‌بادهه‌هشتادی‌ها ✓موضوع: فرهنگی،اجتماعی،انگیزشی ✓اشاره: پیگیری میدانی رئیس‌ جمهور درباره‌ی اردوهای راهیان پیشرفت ✓تااین‌لحظه‌هرچقدربررسی‌کردم، دریغ از انعکاس‌این‌گزارش‌ درفضای‌مجازی! ✓ تأمل؛ به‌ نظر شما این‌اتفاق اگه تو آمریکا، غرب، یا یک‌ کشور دیگه رقم خورده بود تا الان رسانه‌ها « به‌ ویژه سیلبریتی‌ها» هزاران بار توچشممون نکرده بودن؟! 👌 ببینیم و با افتخار منتشر کنیم. ________ 🌐به‌پایگاه«بلاغ»بپیوندید:👇 eitaa.com/balaq_ir/3655
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتیم بچه‌ها را ببرید اردو، می‌گفتند حاج آقا! بیایید سخنرانی، گفتم بابا! دیگر سخنرانی در اردو هم سخنرانی؟ اردو ابزار خاصّ خودش را دارد، در زندگی به بچه‌ها یاد بدهید مفاهیم را، گفتند یعنی چی در اردو؟ داریم می‌بریم اردو بیا برای‌شان سخنرانی کن کلاس بگذار، حالا ما هم شاید از به خاطر وقت‌تنگی این را بهشان گفتیم ولی واقعش این است که من به اردو خیلی معتقد هستم. از خانواده‌های محترم، از مادرهای محترم و گرامی و بامعرفت تقاضا می‌کنم بچه‌هایشان را اردو ببرند، کلّ زندگی یک اردو است، در مسافرت‌هایی که می‌روید، بعد در اردو برنامه‌ریزی بکنید بگذارید من نمونه‌اش را به شما بگویم که در اردو انسان با زبان بی‌زبانی چه‌جوری بساط انتقال مفاهیم دینی را پهن می‌کند، بله جای‌تان خالی گفتیم آقا! بیایید در اردو بدون کلاس آموزش بدهید بابا! کشتید این بچه‌ها را از بس سخنرانی و کلاس بردید، خفه شدند. گفتند چه‌جوری ما این کار را بکنیم؟ گفتم این کار را بکنید ببیند.....
✨جهت بهره مندی از محصولات و برنامه های توانا به این کانال مراجعه فرمائید👇 @tavana_esf صوت اساتید اردوی بهشتی باشیم ۱ در کانال توانا بارگذاری شد.
4_5935850540595417127.mp3
29.71M
نسل z 👌 ┏━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓ 🆔 @Mtarbiatdini ┗━━━🍃🕊━
🔲⭕️نسل زد آمریکایی، نسل زد ژاپنی 🖊محمدرضا اسلامی این روزها که صحبت از نسل زد و «لزوم شناخت» این نسل بیان می شود، بد نیست نگاهی کنیم به نسل زد آمریکایی و ژاپنی. نسل زد آمریکایی که در مجاورت سیلیکن ولی، در معرض مستقیم تولیدات اپل و همراه با رگبار محصولات هالیوود رشد کرده. نسلی که دیروز به دبیرستان هُوم استِد (دبیرستان استیو جابز) رفته و امروز چند قدم آن طرفتر، به دانشگاه کل تِک می رود. دانشگاهی که سریالBig Bang Theory در آنجا ضبط شد و شخصیت «شلدون» در آنجا خلق شد. چند سالی است که چندین ساعت در روز با این نسل کار می‌کنم و چند نکته مهم در مورد سبک زندگی آن ها: 1️⃣ نسل زد آمریکایی و ورزش (جیم ‌و جدیت) ورزش یک مولفه اساسی در زندگیِ نسل زد است. رفتن به ورزشگاه/جیم بخش لاینفک از زندگی اینهاست. حضور در ورزشگاه همراه با جدیت است و چنین نیست که جیمِ دانشگاه محل گفتگو با حرفها و فحشهای ‌زیرشکمی باشد. وقتِ ورزش، فقط ورزش.‌ هنگام جیم می بینی که چنان به ورزش مشغولند که تو گویی اکنون این، مهمترین کارِ دنیاست.  2️⃣ نسل زد و مساله مشروب/سیگار در تمام این چندسال حتی یکبار هم ندیده ام که یکی از دانشجویانم سیگار بکشد. این درحالی است که در تمام سالهایی که ژاپن بودم دانشجوی ژاپنی هر دو ساعت یکبار، باید برای سیگار کشیدن از آزمایشگاه به طبقه اول (جایی که محل قانونی تنباکو مشخص شده) می رفت. خاطرم هست یکبار برای بازدید از کارخانه سازه های فولادی Kawada Industries به یاماگوچی رفته بودیم. کارخانه ای که مدعی است نیمی از آسمانخراشهای توکیو محصول سازه های فولادی اوست. شام را میهمان مدیرعامل بودیم. همه چیز رسمی و منظم. ساعتی پس از شام پسرها مست کرده بودند و تا نیمه شب مقابل مهمانسرای کارخانه به عربده کشی گذراندند. چیزی که (در یک بازدید علمی) در فضایِ جدیِ جوان آمریکایی رخ نمی دهد. جوان آمریکایی زود می آموزد که «خودش» تکلیفِ خودش را با سیگار و الکل مشخص کند. 3️⃣ حضور در طبیعت بخشی از اوقات نسل زد آمریکایی در طبیعت می گذرد. همانگونه که جیم، بخش لاینفک زندگی اوست، حضور در طبیعت هم چنین است. یا کوه، یا جنگل، یا دریاچه، یا دریا… اثر طبیعت، اثرِ خنثی سازی استرس است. امری که (شاید) نبودش در ژاپن یکی از دلایل رونق سیگار و الکل و… است. بدیهی است که اینها به معنی آن نیست که هیچ جوان آمریکایی مطلقا به سمت سیگار و الکل و… نمی‌رود. بلکه بحث در اینجاست که در یک نگاه کلی، نسل زد در آمریکا «سالم تر» از پیش بینیِ ما زندگی می کند. زیستِ متوازن تری نسبت به نسل زد ژاپنی دارد. 4️⃣ درس خواندن نسل زدِ آمریکایی درسخوان نیست ولی در درس خواندن است. به چه معنی؟ اگر مبنای مقایسه را بگذاریم دانشجوی ژاپنی یا حتی دانشجویِ دانشگاههای برتر پکن، دانشجوی آمریکایی واقعا «آنقدر» درسخوان نیست ولی در «امر دانشجویی»، بی مبالات نیست. نمره ‌و کوئیز و تکالیف را شدیدا جدی می‌گیرد. 5️⃣ نسل زد و حکمرانی در ژاپن یک امپراطور، وجود دارد و آن کورپوریشنها هستند. نظم پادگانیِ شرکتهای بین المللی، به قدری خشن و صلب است که دو راه بیشتر موجود نیست. یا کار کردن در کورپوریشن (با آن استاندارهای دشوار) یا اینکه خودکشی. در سمت دیگر پاسفیک، نسل زد آمریکایی (به رغم آن قصه جیم، ورزش و جدیت) به شدت منقاد، به شدت پیگیرِ صحبتهایی‌ که در کلاس می شود، و شدیدا رام است. کوچکترین صحبت استاد در کلاس را جدی می گیرند. ساعات رفع اشکال (که به دفتر استاد می آیند) حتی در تُنِ صدا، مراعات می‌کنند. چون در آمریکا یک حاکم وجود دارد، و آن حاکم دلار است. این نسل از کودکی آموخته که زندگی «امر گرانی»ست و جایِ ریسک/خراب کردن با الکل و… ندارد. اگر مبلغی دلار را برای شهریه و هزینه منزل/خوابگاه و… داده باید نهایتِ توجه را داشته باشند که آن درس را نیفتند و همچنین از امروز باید رصد کنند سال آینده به چه شرکتی برای مصاحبه شغلی بروند و… ☑️⭕️تحلیل و تامل نسل زد امروز آمریکایی، یا ژاپنی را کسی «ارشاد» نمی‌کند بلکه این نسل (با وجود مظاهر تکنولوژی) می کوشد که خودش را به زیرکی در قالبِ تنگِ «نظم پیشِ روی» جا کند. نَه نسل زد ژاپنی و نه نسل زد آمریکایی هیچ یک، دلِ خوشی از نظم آهنینی که پدران در آن زیسته اند، ندارند. اما نَه پدران مجبورند که بخاطر فرزندان «هویت خویش» را عوض کنند، و نه اینکه فرزندان می خواهند انتقامِ از «ساختار صلب پدران» بگیرند. چرخۀ تقابلی نسلها در یک جا و یک نقطه متوقف می شود. و آن نقطه «توسعه به نفع زندگی» است. حداقلها اگر باشد، هر نسلی اصالت را به «زندگی» می دهد و نه اعتراض به نسل قبل. مساله ی تفاوت نسلها، همیشه بوده و بعد از این (بخاطر تکنولوژی) بیشتر خواهد بود. ولی این چرخه تقابل را یک چیز متوقف می کند: «طعم زندگی».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این صحنه را بدقت نگاه کنید! ⭕️ درس بزرگی در خود دارد، گر نگهدار من آن است که من می‌دانم شیشه را در بغل سنگ نگه می‌دارد 🔰 اگر آهوها کمی بالا بیایند طعمه کفتارها می‌شوند اگر کمی جلوتر بروند از صخره سقوط خواهند کرد. گاهی سکوت و آرامش درست و بجا در زندگی، انسان را از سقوط نجات می‌دهد. 👈 گاهی دشمن وانمود می‌کند که به تو رسیده، تا یک حرکت نسنجیده بکنی اما اگر خونسردی خودت را حفظ کنی و خود را نبازی و تدبیر داشته باشی بر او پیروز خواهی شد.
هدایت شده از هادیانه ها
2107141149آهنگزنگ.mp3
6.37M
✅ مروری سریع بر نظام در کلام استاد هادیزاده 1⃣ در تربیت انبیاء تحول در حوزه بینش و معرفت است 🔹 جداکردن انسان ها از معبودهای دیگر و رساندن به معبود یگانه 🔹این یا پایه ای است که مبنای دیگر تحول ها برای حوزه های دیگر زندگی است 2⃣ (مبنای) تربیت در نگاه وحیانی از موضوع شناسی شروع می شود یعنی از و ساخت او ناظر به حوزه تربیت 🔹اساس آن »» موجود است که پس از اجابت، حیات دیگری پیدا می کند (در مقابل میت که کلام پیامبر را نمی شنود) 3⃣ : تعصب _ تقلید _ دلبستگی 4⃣ راه حل: تربیت👇 💢کار مربی: » آزادسازی فکر __ » و آموزش تفکر ( نوع پرسش و ادامه آن) » 💢اتفاق در متربی: برای انتخاب به دست آوردن مواد اولیه + استنتاج از آن مواد + زمینه انتخاب از آن شناختها 🔹تطبیق این روش: در جهان‌بینی در چه تدبر کند و تفکر؟ »»»ارسلنا رسلنا بالبینات««« از آگاهی های استوار شروع کند 5⃣ آثار این جهان‌بینی: 👈 آثار در احساس ها و آرمان ها و ایمان 👈 در عمل هایش و مسؤولیت ها و معیارها و میزان ها 6⃣ مخاطب شناسی مراحل مذکور مال مخاطب حی بود ولی روحیات در مقابل آن حی : موتی کر کور ✅ خلاصه : تربیت وحیانی👈 انسان شناسی» شکل گیری مسائل » روش ها و نظام بر اساس آن » نظام در حوزه تطبیق جهان‌بینی و احساس و عمل را می دهد / برای مخاطب حی @hadianeha
هدایت شده از 
✅ معنای طلبگی ♦️ ما می‌خواهیم ده سال پانزده سال در حوزه‌ای باشیم به شرطی که این چیزها از اول در گوش ما خوانده شده باشد و برای آن هر کس به مقتضای استطاعت و وضع خودش برنامه‌ریزی کرده باشد: من اول در ساعت فلان بیدار می‌شوم، بعد چه می‌کنم؟ معلوم باشد. یک: طهارت و فلان. دو: نافله شب. سه: چند آیه تلاوت قرآن. چهار: شرکت در یک مجلس ولو دو نفر سه نفره‌، تذکراتی که کمک می‌کند به اینکه این دانش به عمل برسد، نیرو می‌دهد قدرت می‌دهد تکان می‌دهد خواب غفلت را برطرف می‌کند. 🔹 دیگر من بیشتر از این قدرت ندارم که به شما برادران و عزیزان و فرزندان مطلب را حالی کنم که اگر تا حالا در فکر این برنامه‌ریزی تربیتی نبودید توبه کنید و بنشینید برای خودتان- یا با استاد یا بی‌استاد یا با رفیق یا تنهایی- برنامه ریزی کنید؛ اگر برنامه ریزی شد ممکن است روز اول و دوم بر خلافش رفتار کنید یادتان برود اشکال ندارد دوباره سه باره که کم کم جا بیفتد در کار شما. شما طلبه دینی بشوید و مشغول تربیت خودتان بشوید. ابتدایش آن‌قدر مشکل است... برای اینکه انسان عادت کرده که از حجره در بیاید و یکی به‌ او برسد و باهم صحبت کنند. اصلا فکر نمی‌کردند که همدیگر را می‌بینند که شرکت کنند در یک مطالعه‌ای چیزی. فوری صحبت می‌کنند... او می‌گوید فلان روزنامه را دیدی؟ او می‌گوید آره، اینطور نوشته بود... بعد او هم دنبالش را می‌گیرد؛ همین‌طور نیم ساعت یک ساعت وقت می‌گذرد. ❗️ همه اینها به حساب تربیت، گناه است. چون بنا بود ما خودمان را تربیت کنیم اما حال داریم از دست می‌دهیم رشته را... ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama