نشست نقد کتاب «نظریه های ساختاری در پارادایم تعلیم و تربیت اسلامی» نوشته جناب آقای دکتر مرزوقی با حضور مولف و ناقدین محترم حجج اسلام آقایان دکتر نوذری، دکتر صادق زاده و همچنین سرکار خانم کشاورز به صورت غیر حضوری برگزار می گردد.
⏺ آشنایی اجمالی با این اثر:
در این کتاب، زمینه طرح نظریهها و دیدگاههای متنوعی در پارادایم تعلیم و تربیت اسلامی همچون نظریههای تربیتی تزکیه محور، اختیار محور، فطرت محور، دل محور، عقل محور، نفس لوّامه محور، نفس مطمئنه محور، فلسفه تربیتی مبتنی بر رویکرد امّت- امامت و فلسفه تربیتی انتظار، فراهم شده است.
این کتاب مباحث خود را در سه بخش، «رویکردهای روش¬شناختی در حوزه مطالعات تعلیم و تربیت اسلامی»، «مطالعات مفهومی و بررسیهای انسانپژوهانه همراه با طرح دلالتهای تربیتی مبتنی بر بررسی مفردات انسان-شناختی اسلامی» و «نظریههای ساختاری در پارادایم تعلیم و تربیت اسلامی» ارائه نموده است.
◀️ ناقدین محترم نیز در دو حوزه محتوایی و صوری به نقد این اثر خواهند پرداخت.
⏪ این نشست توسط «گروه علوم تربیتی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی» و با همکاری مشترک «گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و «انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه» برگزار می گردد.
✅ زمان: پنج شنبه 6 خردادماه 1400 ساعت 16 الی 19
✅ لینک پیوستن به نشست: https://webinar.ihcs.ac.ir/b/ihc-at3-k6n-nkm
✅ جهت آشنایی بیشتر با این اثر، تصویر فهرست مطالب این کتاب تقدیم می شود.
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 هفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان: "تهدیدهای پنهان سند 2030: نگاه شارون اسلاتر مدیرعامل مؤسسه بینالمللی دیدهبان خانواده"
👤با ارائه دکتر علیرضا رسولی، پژوهشگر مسائل و مطالعات فرهنگی
⏰ زمان: چهارشنبه 5 خرداد ماه ساعت 16:30
🎥همراه با پخش مستند حقیقت (برشهایی از رادمردیها و مهربانیهای سردار دلها): ساعت 15:45
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
✅ ضمناً به عرض میرساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی، پذیرای تعدادی از علاقهمندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه #حضوری نیز، میباشد.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
@umefafgaraei
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 هفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 💬 با عنوان: "تهدیده
این جلسه کنسل و به زمانی دیگر موکول شد!
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸بچه را آزاد بگذارید؛ روحیه و ارادۀ او را خرد نکنید!🔸
▫️انبیاء، فرزندانشان را بیشتر از ما آزاد میگذاشتند! روزی خلیفۀ اول بالای منبر بود. امام مجتبی (ع) نیز طفلی چهارپنجساله بود. از منبر بالا رفت تا دست او را بکشد و پایین بیاورد. به او گفته بود: «از منبر جدم بیا پایین».
این را به حضرت گفتند. حضرت فرمود: والله من یادش ندادم، این خودش اینگونه است!
سپس شاهد آوردند و فرمودند: شما میدانید وقتی پیغمبر در حال نماز بود، حسن از وسط صفها رد میشد و خودش را به پیغمبر میرساند. سوار گردنِ پیغمبر میشد، درحالیکه ایشان در سجده بود. پیامبر سر از سجده برنمیداشت تا او پایین بیاید. همچنین وقتی حضرت میخواست بایستد، یک دستش روی زانویش بود و یک دستش بر شانۀ حسن. پیامبر نمیگفت این بچه مشغولم میکند. نمیگفت این #مزاحم_نمازم است.
▫️چرا حضرت، اینطور می کرد؟ زیرا دورۀ طبیعت فرزندش است. میخواهد او #رشد کند، نمیخواهد بچه #بسوزد. میخواهد واهمۀ بچه از مردم، از بین برود. میخواهد این بچه در بزرگسالی مشرک نشود، عابد و مقلد مردم نباشد. بر اثر همین رفتارها است که وقتی امام حسن (ع) میبیند مصلحت اسلام در صلح با معاویه است، دریغ نمیکند؛ درحالیکه مخالفها که هیچ، دوستانش هم به او معترض بودند. چهکسی میتواند جلوی این موج بایستد؟ آنکه در بچگی اینچنین رشدش داده باشند.
▫️ما بچههای خود را #خُرد_و_خمیر میکنیم. او چگونه جلوی استعمار بایستند؟! ما فکر میکنیم او بیادب و بیتربیت است؛ لذا با خشونتهایمان، تمام #روحیه و عصارۀ #اراده را در بچه میشکنیم.
@haerishirazi
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
👌✨گفتگوی شنیدنی با حجتالاسلام حسین دست پروری مدرس حوزه و دانشگاه . در این دیدار حجت الاسلام دست پروری علاوه بر صحبت درباره دوران تحصیل خود در ایران و امریکا، به بیان خاطرات مرحوم استاد صفایی حائری پرداخت.
#استبصار #صفائی_حائری درباره مرحوم استاد صفایی: دنبال مریدبازی بودم با یک جلسه گفتگو ریشه مریدبازی را زد؛ فهمیدم نه سال اشتباه میکردم. ما با قال الصادق شروع میکنیم او با کشتی شروع میکرد... دیگران به گرد پایش نمیرسند... عهده داری و امامت میکرد ... ✨خواب بودم سخن عشق تو بیدارم کرد
مست بودم تشر قهر تو هشیارم کرد
یک زمان سر به هوا بودم و از دل غافل
تا کمند غم عشقت گر فتارم کرد 🎥 https://www.aparat.com/v/f9FY3 🌷🇮🇷🌷
با سلام و احترام و خدا قوت در پایان سال تحصیلی و امید پذیرش تلاشها و زحمات همه اعضای فرهیخته این کانال در بارگاه الاهی
✨به اطلاع می رسانیم که مطالب این کانال در کانالی حمایتی به همین نام در پیامرسان روبیکا
بارگذاری میشود به جهت مانایی و تسهیل دسترسی
👇
https://rubika.ir/Mtarbiatdini
✨دلهایتان همچنان گرم ایمان و سرشار از رحمت الهی
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
🚨تبلیغی
📢آیت الله حائری شیرازی:
📃 ما در وجودمان دو بخش داریم: «طبیعت» و «فطرت». گاهی شما گیاهی را در گلدان مینشانید تا شاخه بزند و برگ بدهد. سپس آن را برمیدارید و در مزرعه، باغ یا باغچه میکارید. دورهای که این نهال در گلدان است، «طبیعت انسان» است. این گلدان، نمادِ تعلقات ماست. «طبیعت» در انسان بهمعنای تعلقات و علاقه به دنیا است. این تعلقات، ما را محبوس و محدود میکند و جلوی رشدمان را میگیرد.
🌱 شما سَروِ زینتی را دیدهاید که در گلدان میگذارند؛ اگر این سرو، پنجاهشصت سال در گلدان باشد، چقدر رشد میکند؟! انسان هم وقتی در بندِ تعلقاتش است، به همین اندازه، رشدش محدود میشود. اگر درخت نارنج و پرتقال سی سال در گلدان بماند، گاهی شکوفهای میکند، اما میوه نمیدهد!
🌱 تعلقات انسان، مثل گلدانی است که اجازه نمیدهد ریشهها از آن خارج شوند و به واقعیت و فضای جهان بزرگ ربط پیدا کنند.
سپری کردن این دوره برای هرکسی لازم است. هرکسی بدون استثنا باید دورهای در گلدان این تعلقات باشد. منتها مثل این است که شما گیاه را مدتی در گلدان پرورش میدهید؛ یکیدو سالش که میشود، از گلدان برمیدارید و در محل اصلی میگذارید.
🌱 انسان هم یک «مرحلۀ طبیعت» دارد که دورۀ کودکی او است. در این دوره باید در گلدان باشد؛ شرط رشدش است! زیرا بهتر پذیرایی و کنترل میشود. مرتبتر میتوان به آن آب داد. دورۀ بازی و شادی و تفریح بچهها است. در این دوره باید بگذارید بچه در حال خودش باشد.
#سبک_زندگی_اسلامی
#روابط_عمومی
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh