هدایت شده از ندای تهذیب
جدول ساحات تربیت و نظام موضوعات.docx
30K
📙جدول ساحات تربیت و نظام موضوعات
▫️این جدول از لحاظ نظام موضوعات و مصادیق نهایی نیست و در حال تکمیل است.
✍️مدیریت مطالعات و برنامه ریزی معاونت تهذیب و تربیت حوزههای علمیه
#ساحات_تربیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 صدای بچه میآید! به نظرتان اینجا کجاست؟!
🔺 بچهها اینجا بیشتر و بهتر از خیلی جاها درس میخوانند. آیا مدرسه است؟
🔺 قرآن میآموزند و میخوانند و حفظ میکنند. آیا دارالقرآن است؟
🔺 ظرف دو ماه خواندن را یاد میگیرند. آیا موسسه تندخوانی است؟
🔺 انواع مهارتها را فرامیگیرند و اشتغال و کار عملی دارند. آیا موسسه فنی و حرفهای است؟
🔺 اردوها، بازیها و برنامههای شاد و مفرح به اضافه بسیاری از برنامههای فرهنگی و تربیتی دارند. آیا کانون فرهنگی است؟
🟢 اینجا هیچ کدام نیست اما همه اینها هست. اینجا یک مدرسه مسجدمحور است.
🔸 گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مدرسه مسجدمحور بندگی اصفهان
🔰 در راستای سلسله نشستهای تخصصی، دبیرخانه رویداد الفتا برگزار میکند:
نشست اولِ الگوی مدرسه در تراز سند تحول
🔹️ با حضور پژوهشگران خانم دکتر کشاورز و آقای دکتر گیلک و جمعی از مدیران و معلمان مدارس
📅 زمان: شنبه ۹ اردیبهشت، ساعت ۱۵ الی ۱۷
پخش زنده از شبکه شاد
@Sanad_Tahavol_Isf
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🛑 پس از ۶۸ سال
💥 ریشه فساد اخلاقی جوانان چیست؟!
👈 این یادداشت کوتاه به قلم آیت الله موسوی تهرانی (ره) است که آن را در اواخر عمر آیت الله العظمی بروجردی نگاشته و در اسفندماه سال ۱۳۳۸ خورشیدی در نشریه مکتب اسلام درج گردیده است.
▪️ماجرا از این قرار است که ابتدا نشریه مکتب اسلام از خوانندگان خود میپرسد: به نظر شما، علت اصلی رواج فساد اخلاقی در جوانان چیست؟ آنگاه درخواست میکند که نظرات خود را برای ما ارسال کنید. در پی این فراخوان استاد تهرانیِ ۲۸ ساله پاسخ جالبی میدهد که امروز نیز بدان نیازمندیم. ایشان یادداشت کوتاه خود را برای نشریه مکتب اسلام ارسال میکند و بر وظیفه سنگین پدر و مادر در تربیت فرزند، انگشت تاکید مینهد. بدین گونه، ۳ حق اساسی فرزند بر پدر را بر میشمارد و با ابیاتی نظر خود را به پایان میبرد از جمله:
🔹بی مربی به جهان شاخه کج راست نشد
🔹گر پسر شد چو پدر در اثر تربیت است
🔹بیجهت سنگ نگردید به معدن الماس
🔹گر شود سنگ گهر، در اثر تربیت است
(ر.ک: مکتب اسلام، س ۲، ش ۳، اسفند ۱۳۳۸، ص ۵۹).
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از خبرگزاری فارس
بیانیه وزارت اطلاعات درباره حوادث مدارس کشور
🔹در بیانیه وزرات اطلاعات آمده: مواد سمی در هیچیک از مدارس کشور پخش نشده اما عوامل غیرسمی که موجب ایجاد هراس شدهاند، بهطور سهوی یا تعمدی در برخی از محیطهای گزارش شده استعمال شده است.
🔹درخصوص عوامل انسانی، افراد متعددی که متهم به کاربست مواد فوقالذکر بودند شناسایی، احضار یا بازداشت شدند و به تناسب تخلفات یا جرایم خود، مورد تذکر، تشکیل سابقه یا معرفی به مرجع محترم قضایی قرار گرفتند.
🔹قطعاً شبکهی انتشار مواد مسموم کننده در کشور، وجود نداشته اما شبکههای متعدد در فضای مجازی (از داخل یا خارج از کشور) به تولید و انتشار شایعات، دامن زدن به مدرسههراسی، تلاش برای تعطیلی مدارس، به اعتراض کشاندن اولیاء دانشآموزان، متهمسازی تعمدی نظام جمهوری اسلامی و افراد و جریانات معتقد به نظام، به تعداد قابل توجهی ردیابی و شناسایی شدند که جملگی آنها تحت تعقیب قرار گرفته یا خواهند گرفت.
🔹ایفای نقش دشمن در دامنزدن به غائله، کاملاً محرز و انکارناپذیر است. اعم از افراد، کانونها، گروهکها و حسابهای کاربری و رسانههای جریان مسلط رسانهیی غربی (بهویژه فارسی زبانها) که در چند ماه گذشته این موضوع را هدف و سوژهی اصلی خویش قرار داده بودند.
🔹با توجه به مجموعه آثار منفی و مخربِ موضوع مسمومیتهای ادعایی بر جامعه بهویژه بر دانشآموزان و نونهالان کشور و اولیاء محترم آنها و بر درس و تحصیل و تلاشهای علمی کشور، ارادهی قطعی نظام بر برخورد جدی و بدون اغماض با عوامل دامن زننده به آن میباشد.
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
تکمیلی| وزارت اطلاعات: تمارض دانشآموزان در ماجرای مدارس اثبات شد
🔹در موارد متعددی وجود یک عاملِ بودار در محیط یا اطراف آن موجب ایجاد هراس شده است. از جمله مصادیقِ کشفشده که موجب گزارش به اورژانس، آتشنشانی، پلیس و حتی انتقال به درمانگاه شده عبارتند از: پرکردن گاز خودرو با روشهای دستی و غیراستاندارد، قطع و وصل گاز شهری و نشتی مقداری گاز در محیط، آتشزدن ضایعات در زمین کنار مدرسه و انتشار دود در حیاط آن، استفاده از حشرهکش، پارکنمودن تانکر حامل تهماندۀ نفتا کنار یکی از دبیرستانها و بازگذاشتن دریچههای روی تانکر برای متراکمنشدن گاز آن و مواردی دیگر از این قبیل.
🔹از نکات بسیار مهم اینکه در بیشتر موارد، ادعای بدحالی مختص دانشآموزان بوده و نمونههای بسیار انگشتشماری از اعلام مسمومیت در کادر آموزشی یا عوامل خدماتی مدارس گزارش شده است.
🔹«تمارض» یکی از عواملِ اثباتشده به تعداد قابلتوجه بوده است. در بررسی انگیزههای تمارض، ۳ انگیزۀ بازیگوشی، فرار از درس و امتحان، و در موارد اندکی ایجاد التهاب و اغتشاش دخیل بوده است.
🔹نقش عاملِ هراسِ جمعی در بسیاری از حوادث مدارس انکارناپذیر است.
متن کامل بیانیه وزارت اطلاعات را اینجا بخوانید
@Farsna
2_144140477227966790.pdf
4.25M
📖#فایلpdf
📚 عنوان کتاب:خورشید مغرب
(درباره حضرت مهدی عج)
✍️ نویسنده: مرحوم علامه محمد رضا حکیمی
📄 تعداد صفحات:۳۹۰ صفحه📚
🌷🇮🇷🌷
لغت و روایات حیات طیبه.pdf
632K
✨بررسی لغوی و روایی هدف غایی در سند تحول: حیات طیبه
1.pdf
2.19M
🌸 موضوع:
مروری بر پروتکلهای رواندرمانی در قلمرو روانشناسی اسلامی
🔹ارایه توسط استاد حجتالاسلام والمسلمین دکتر رفیعی هنر پژوهشگر برتر در موضوعات روانشناسی اسلامی و هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلام
🌸 پیشنهادی برای نام گذاری روز روانشناس و مشاور!
اگر #ابوعلی_سینا را نماد پزشکی میشناسیم، و #زکریای_رازی را نماد داروسازی و #جرجانی را نمادی برای علوم آزمایشگاهی، چرا برای روانشناسی و مشاوره نمادی ویژه را به ایرانیان و بلکه به جهانیان معرفی نکنیم؟
گرچه در قدیم، تفکیک علوم به شکل کنونی مطرح نبوده و حکما عموما در زمینه های متعددی صاحب نظر بوده اند، اما شاید بتوان #ابو_زید_بلخی (ابو زید احمد بن سهل بلخی) را، به حق، به عنوان یکی از شایستگان نامدار برای وجه تسمیه روز روانشناس و مشاور شناساند.
کتاب خارق العاده ابو زید با عنوان #مصالح_الابدان_و_الانفس وی را در روانشناسی حقیقتا به یک نابغه خاص و ستودنی تبدیل کرده است
کاربست فنون مختلف شناختی، رفتاری و معنوی جهت مداخله در اختلال های روانشناختی، ارائه دسته بندی اولیه برای اختلالات روانی، توصیفات فوق العاده دقیق از اختلالاتی چون وسواس و هراس، تبیین زیبای رابطه بین جسم و روان، معرفی روشهای نوینی همچون بازداری تقابلی، نگاه جامع به مداخله روانشناختی، نگارش کتاب خودیاری و ... تنها گوشه ای از هنرمندی های ناشناخته ابو زید بلخی است.
به عنوان یک رسالت، او را بیشتر بشناسیم و بشناسانیم...
چه چیزی به عنوان روز جهانی روانشناس و مشاور داشته باشیم و چه نداشته باشیم، به نظر می رسد اگر برای این روز، هویت بخشی درستی در نظر بگیریم (درست مانند حس خوبی که پزشکان مان از درک پیوند هویتی با ابن سینا میگیرند)، شایسته تر باشد، تا اینکه صرفا بخواهیم بدون وجه تسمیه خاص، روزی را برای جامعه روانشناسان و مشاوران تعریف نماییم.
🖊دکتر محسن عزیزی ابرقویی