eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ان‌شاءالله امروز، یکشنبه ۵ فروردین ساعت ۱۶ جلسه توجیهی رویداد ملی و جذاب استعدادیابی نخبگانی ویژه علاقمندان 📍با ارائه: حجت الاسلام مؤذنی 🆔لینک حضور در جلسه: https://gharar.sshb.ir/b/2ee-00m-bho-i5k
۱۲ بازی برای مبلغین فعال مساجد مسابقه تحرکی حرکت نشسته https://eitaa.com/aliyazdiyan/1702 مسابقه شکار بادکنک پرنده https://eitaa.com/aliyazdiyan/1701 مسابقه دو با گونی https://eitaa.com/aliyazdiyan/1700 مسابقه سرعتی شکار مهر https://eitaa.com/aliyazdiyan/1690 مسابقه تمرین تمرکز در نماز https://eitaa.com/aliyazdiyan/1691 مسابقه تمرکزی جمع کردن چادر https://eitaa.com/aliyazdiyan/1692 مسابقه جذاب سینی بازی https://eitaa.com/aliyazdiyan/1693 اموزش افعال نماز https://eitaa.com/aliyazdiyan/1694 بازی چادر سواری https://eitaa.com/aliyazdiyan/1695 مسابقه حرکت با چشم های بسته https://eitaa.com/aliyazdiyan/1696 مسابقه تونل شیطان https://eitaa.com/aliyazdiyan/1696 والیبال نشسته https://eitaa.com/aliyazdiyan/1699 لازم به ذکر است سزاوار است مبلّغ برای فعال سازی حضور کودکان و نوجوانان و نشاط آفرینی در مساجد از برنامه های فوق در محیطی بیرون از مساجد استفاده نماید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 هشدار ۱۵ سال قبل رهبری به حوزه علمیه درباره فضای مجازی در آینده 🗝🗝کلید واژه 🗝🗝 چیزی که امروز دربدر دنبال اون هستیم 🛑
Ⓜ️ هشت گناه آموزش و پرورش ایران 🪫نوشته‌ حاضر، به پروسه‌ جاری در آموزش و پرورش و به نتیجه و برون‌داد ساختار آموزش و پرورش می‌پردازد. تلاش می‌کند کاستی‌ها و ضعف‌هایی را در ناحیه‌ی فرایند و محصول آموزش و پرورش برجسته کند. البته مدعی نیست که می‌تواند حق‌ مطلب را ادا کند، بلکه برخی از نکات را برجسته می‌نماید. به‌نحو اجمال برخی از ضعف‌ها، سستی‌ها و اشکالات وارده بر آموزش و پرورش به قرار زیر است: ➕آموزش حفظیات/ به‌جای تفکر به حفظیات و انباشت اطلاعات (که بعضاً بی‌فایده و بلااستفاده است)، تاکید می‌گردد. دانش‌آموزان را به از برکردن ماشین‌وار محتوای نقل وامی دارد. از این بدتر، آنان را به ظرف‌ها و مخزن‌هایی مبدل می‌کند که باید به وسیله‌ معلم پر شود. هر قدر این ظرف‌ها با فروتنی بیشتری اجازه دهند که پرشان کنند، دانش‌اموزان بهتری خواهند بود. ➕آموزش سکوت/ نقش دانش‌آموز ایرانی در فرایند آموزش و پرورش، صرفاً آموختن و فراگرفتن و سکوت در برابر معلم است. جایگاه و موقعیت معلم، چنان رفیع و دست نایافتنی می‌شود و چنان قدسیتی به آن داده می‌شود و از سوی دیگر، رعب‌انگیز و ترس‌آلود می‌شود که دانش‌آموز چاره‌ای جز سکوت در برابر آن نمی‌یابد. نظام آموزش و پروش غیردموکراتیک، میوه‌ ترس و سکوت را در دهان فرهنگ می‌نهد. ➕ آموزش تقلید و پیروی/ در آموزش مبتنی بر سلطه، معلم می‌گوید و دانش‌آموز صرفاً مجاز است که سخنان مربی‌اش را تکرار و تصدیق کند. در این شیوه‌ی آموزش، معلم، تماماً زبان است و دانش‌آموز، تماما گوش. معلم، کارساز است و دانش‌آموز، کارپذیر. معلم، به منزله‌ مراد است و دانش‌آموز به منزله‌ی مرید. در آموزش تقلیدی، پرسش و نقد ممنوع است. روحیه‌ پرسش‌گری از آن آموزش آزاد مبتنی بر تعامل است. در حالی‌که در پیروی، انفعال و خمودگی رشد می‌کند. ➕ آموزش عدم مدارا/ یکی دیگر از کارکردهای اساسی آموزش و پرورش توسعه‌یافته، پرورش شخصیت‌های مداراگر است. اما نتیجه‌ آموزش و پرورش در ایران، دامن زدن به کم‌تحملی و عدم مدارا با کسانی است که اندیشه‌ دگر دارند. وقتی هر صبحگاه، مدارس چونان پادگان‌های نظامی، از جلو نظام می‌دهند و مرگ بر این و بر آن بر زبان دانش آموزانش جاری شده و کینه‌توزی‌های تاریخی دامن زده می‌شود، چگونه می‌تواند شهروندانی مداراجو و صبور تربیت کند؟ ➕ جای خالی هنر/ هنر، صرفا گذران وقت و سپری کردن ساعاتی از روز نیست. هنر، بیهوده‌زیستن نیست. هنر، شیوه‌ای موثر در تربیت احساسات و توسعه‌ زیبایی‌های درون و پرورش حس زیبادیدن و زیبا‌زندگی‌کردن است. تفسیر معنابخش به جهان و هستی است. هنر، آدمی را به خویشتن نزدیک می‌کند و راه‌هایی برای تحمل رنج‌ها در اختیار آدمی می‌نهد. جای خالی هنر در روند آموزش و پروش، عمیقا احساس می‌شود. از میان هنرهای مختلف، جای خالی موسیقی، دل آزار است. روح‌های زمخت، نشان می‌دهد که از ظرافت‌های هنر و زیبایی موسیقی، بی‌بهره‌اند و در سرزمین رازآلود هنر گام نزده‌اند. ➕ تربیت، نه برای اکنون/ نظام آموزش و پرورش، شاگردانش را برای زندگی در جهان کنونی پرورش نمی‌دهد. زندگی "اکنونی و این‌جایی". شاگردانش را برای بنانهادن ساختار دموکراتیک پرورش نمی‌دهد. ساختار غیر دموکراتیک آموزش و پررورش در ایران، ماحصلی جز شخصیت‌های غیر دموکراتیک نیست. رابطه‌ی دانش‌آموز با معلم غیردموکراتیک است. گفت و گو به‌منزله‌ فضیلتی انسانی و اخلاقی، چندان مجال بروز و ظهور نمی‌یابد. ➕ جای خالی شادکامی/ تلخ‌زیستن و تلخ‌کامی بر آموزش و پرورش ایران سایه گسترده است و لذت زیستن را از شاگردان مضایقه می‌کند. شادابی و شادخواری، به‌نحو ضمنی و نانوشته جایی در مدارس ندارد. مناسک و شعایر تاریخی سوگ و برخی برنامه‌های حزین، به‌آسانی و در طول سال، در تمامی مقاطع و به‌انحاء مختلف به اجرا در می‌آید، اما چندان خبری از جشن‌های شادی بخش در میان نیست. ➕ ناکارآمدی ناکارآمدی آموزش و پرروش، سبب شده است که اهداف آموزشی که برای وصول به آن برنامه‌ریزی می‌شود، نافرجام باقی بماند. از این رو است که حدود شش سال (در مقطع راهنمایی و دبیرستان)، زبان انگلیسی تدریس می‌شود، اما فارغ‌التحصیلان این نظام آموزشی حتی از بیان جمله‌ ساده انگلیسی عاجزاند. همین‌گونه است ریاضیات، فیزیک، شیمی و دیگر دروس. ناکارآمدی آموزش و پرورش سبب شده است که جریان غیر رسمی آموزش در آموزشگاه‌ها و تجارت‌خانه‌هایی دیگر رشد کند. 📝 علی زمانیان 🛜 @zistboommedia || مدرسه علوم انسانی
بحمدلله به واسطه‌ی الطاف و مهربانی‌های شما عزیزان، پخت و توزیع ۱۰۰۰بسته غذای گرم(سماقیه غزاویه) در بین اهالی مظلوم و مقاوم غزه توسط دوستان جهای‌مان «گروه جهادی الباقیات الصالحات» انجام شد. پ.ن: «سماقیه غزاویه»، یک غذای سنتی پرانرژی و مقوی شهر غزه است که از ترکیب گوشت، پیاز، اسفناج، آرد، روغن زیتون، سماق، سیر و شوید تهیه می‌شود. 📣 این پویش همچنان ادامه دارد... سفیر پویش کمک به غزه باشیم... 🇵🇸 @shahideqods
1_10181927428.mp3
2.6M
🔹آنچه دولت‌های اسلامی باید بر آن پافشاری کنند، قطع فوری این جنایت‌هایی است که دارند در غزّه انجام می‌دهند. ⭕️ این بمبارانها فورا باید قطع شود . ▪️بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ ‌✏️ اقدامات انجام شده کافی نیست ، نباید این همه تعلل کرد نباید تماشاکرد تا نسل فلسطینیان به کلی قطع شود . کشتار عادی شده ، گرسنگی هم به طرحشان اضافه شد ، درندگی ، بی حرمتی و تجاوز به زنان مسلمان ادامه دارد ، مدیران و فرماندهان نظامی ما با تعظیم در برابر مطالبه رهبر حکیم انقلاب ، بایدتجدیدنطر کنند ، غیرت دینی ، حرکت موثر و بازدارنده لازم است . قید « فوریت » را توجه کنیم . به تعبیر حاج قاسم « آقا خیلی مظلوم وتنهاست »؛ وقتی حرفهایش زمین می ماند خود را تنزل داده وکوتاه می آید . تا اینکه در دیداربامردم آذربایجان تاکید کردند که « منفعلانه عمل نکنیم » و سپس فرمودند : « نترسید ، اگر ترسیدید باخته اید . » ✍ مجید ملک خواه
این دو جمله خط کشیده شده رو بخونید. 📗 این کتاب به نام یک تکه زمین کوچک، سال ۲۰۰۶ توسط الیزابت لرد نوشته شده و یک رمان نوجوان در مورد فلسطینه. نه لرد مسلمونه، نه ناشر کتاب یعنی افق صرفا ناشر مذهبی. اما وقتی میگیم عنوان عمومی "شهروند اسرائیلی بدون اسلحه" وجود نداره، اینجا هم اومده. یکسری دور هم جمع شدن...
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨کلاس تدریس ، ، و پرفسور 🔺لطفا تا آخر ببینید👌 🔺فوق تخصص جراح قلب و عروق در زادگاه خود روستای دهک 💚🤍❤️ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌷🇮🇷🌷
"توصیه می‌کنم هم به معلم‌ها، هم به پدر ومادرها!که هر اندازه توان کارکردن بچه‌ها بیشتر می‌شود، خودتان را بیشتر کنار بکشید و بار را بر دوش آن‌ها بگذارید." آیت الله حائری شیرازی
هدایت شده از تبیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 | رسانه نیت‌پرور! 🔸نیت مخفف کلمه Not in Education, Employment, or Training هست یعنی کسی که «نه درس می‌خونه، نه شاغله، نه دنبال مهارتی می‌ره.» 🔸نوجوونایی که به نوعی تو بلاتکلیفی به سر می‌برن یا امیدی به آینده ندارن. اما رسانه چقدر می‌تونه روی نیت شدن نوجوونا اثر بذاره؟ @TebyanOnline
هدایت شده از 😂کشکولستان😏
یک راهبرد برای کنترل خشم نوجوان بیش از حد بر خطاها و رفتارهای اشتباه فرزندتان تمرکز نکنید. یکی از راه کارهای کنترل خشم این است که بیش از حد بر خطاها و رفتارهای اشتباه فرزندتان تمرکز نکنید. به جای آن بیشتر بر موفقیت ها، پیشرفت ها و کارها و رفتارهای خوبش توجه نشان دهید از تنبیهات لفظی مثل داد و فریاد و تحقیر کردن و دشنام دادن، ایراد، انتقاد و مقایسه کردن اجتناب کنید و از دادن پاداش و جایزه در روش تربیتی تان غافل نشوید. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال ❣️خانه خوبمان❣️ همراه باشید: @khanehkhobeman
بررسی نقش آموزش مهارت تفکر انتقادی به دانش آموزان نوجوان در کنترل آسیب های اجتماعی نوپدید
560.9K
✨بررسی نقش آموزش مهارت تفکر انتقادی به دانش آموزان نوجوان در کنترل آسیب های اجتماعی نوپدید 📅 همایش آسیب های اجتماعی؛ چالش ها و راهکارها، تیر ۹۹ ✨چکیده نوجوانی مرحله ی بسیار مهمی از زندگی هر انسانی است که به درستی پشت سر گذاشتن این دوره، در شکل گیری شخصیت فرد وهمچنین آینده ی او تأثیر به سزایی دارد. نوجوان درحالی که در پی یافتن هویت واقعی خویش، مسیری را طی می کند به طور حتم با چالش های فراوانی روبرو می شود که نحوه ی رویارویی با آن ها برای او سرنوشت ساز خواهد بود. در عصر حاضر آسیب های اجتماعی نوپدیدِ حا صل از ف ضای مجازی، چالش قابل توجهی در م سیر نوجوانان ا ست که اگر مهارت برخورد منا سب با آن را ندا شته با شند به طورحتم دچار م شکل می گردند. طبق تحقیقات انجام شده، راهکارهای متفاوتی برای مقابله با این د سته آ سیب ها وجود دارد اما از آنجایی که نوجوانان درگیر یادگیری و آموزش رسمی هستند، آموزش و پرورش به خصوص معلم ها در قبال کمتر شدن اینگونه آسیب ها، مسئولیت بیشتری خواهند داشت. یکی از این راهکارها، آموزش مهارت تفکر انتقادی به نوجوانان به وسیله روش تدریس هایی نظیر بحث سقراطی و الگوهای چرخه یادگیری، سبب کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوپدید می شود. در مقاله ی مروری حاضر که با روش کتابخانه ای گردآوری شده است، به تبیین این مسئله پرداخته ایم. کلمات کلیدی: مهارت تفکر انتقادی، آسیب اجتماعی نوپدید، آموزش، دانش آموزان نوجوان 🌷🇮🇷🌷
ارائه ی مدلی از برنامه ی آموزش فلسفه به کودکان بر اساس مبانی اسلامی
1.01M
✨ارائه ی مدلی از برنامه ی آموزش فلسفه به کودکان بر اساس مبانی اسلامی 📅 همایش تیر 99 چکیده هدف از انجام این پژوهش ارائه ی مدلی از آموزش فلسفه به کودکان بر اساس مبانی اسلامی میباشد. پژوهش حاضر از نوع توصیف-استنباط و استخراج از انواع پژوهشهای کیفی است. با توجه به اهمیت و جایگاه آموزش فلسفه به کودکان در تعلیم و تربیت کشور و مهمتر از آن، بومی کردن این برنامه بر اساس مبانی اسلامی در ایران و حتی جهان اسلام و خلأ آن در نظام آموزشی کشور، این پژوهش درصدد آن است تا مدلی بومیشده و اسلامی از برنامه آموزش فلسفه به کودکان ارائه دهد، برای دستیابی به این مهم ابتدا برنامه آموزش فلسفه به کودک از منظر لیپمن )مؤسس این برنامه( سپس این برنامه از منظر اسلام و دانشمندان مسلمان تشریح و تبیین و در مرحله بعد، دیدگاههای لیپمن و اسلام باهم مقایسه گردید و درنهایت مدلی اسلامی و بومیشده از برنامه آموزش فلسفه به کودکان ارائه گردیده است. هدف برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر اساس مبانی اسلامی، اصلاح وضعیت تفکر در مدارس و واردکردن عنصر اندیشه به درون نظام آموزشی کشورهای اسلامی است. در مرحله بعد بار آوردن شهروندانی خلاق، نقاد، مبدع، دارای قدرت استدلال و استقلال، خردورز، تحلیلگر و قانونمند و مسئولیتپذیر است که همگی از خصوصیات جامعه کاوشگر و معقول میباشد. این برنامه سعی میکند تا استدلال، تمییز و داوری را از کودکی به افراد آموزش دهد به طوریکه این افراد به این توانایی برسند که تا حد امکان خودشان برای خودشان تفکر کنند و برای خودشان تصمیم بگیرند و بهترینها را انتخاب کنند و درنهایت به توانایی خود یادگیری دست یابند. 🌷🇮🇷🌷