eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
وزیر آموزش‌وپرورش: امسال حدود ۴۰ درصد از دانش‌آموزان متوسطۀ دوم کشور به هنرستان رفتند. @Farsna
‎بسم الله الرحمن الرحیم ‎ 🔺چیزهایی دربارهٔ بابانوئل که به احتمال زیاد روحتان هم از آن خبر ندارد. 🔺می‌دونستید شخصیت بابانوئل یک کاراکتر تبلیغاتی بوده که ده‌ها ساله پیش توسط شرکت کوکاکولا خلق شده!! + نقدی کوتاه بر انیمیشن «کلاوس» این فیلم حاوی اطلاعات دلخراشی‌ست که ممکن است نگاه شما را برای همیشه به عوض کند. ‎قبل از این‌که را به هم تبریک بگویید و عکس بابانوئل را لایک کنید، این ویدئو را ببینید. وقتی تمام شد، به یاد بیاورید امسال دنیا در بی‌اعتنایی محض، وقتی به استقبال کریسمس و بابانوئل برساخته‌اش می‌رود که بیست هزار جان گرامی در غـزه شهـید شده‌اند کلیپ و ...👇👇 https://ble.ir/parastooasgarnejad
‏وضعیت کوه‌های تهران، دی ماه سال گذشته و امسال! 🟢 سورة نوح، الأيات ١٠ و ١١ و ١٢ و ١٣ فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُم مِّدْرَارًا وَ يُمْدِدْكُم بِأَمْوَالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا مَّا لَكُمْ لَا تَرْجُونَ لِلَّهِ وَقَارًا ﭘﺲ ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺁﻣﺮﺯنده ﺍﺳﺖ؛ تا آسمان را بر شما بارنده (پربارش) فرستد؛ و شما را با مال‌ها و فرزندان یاری کند و برایتان بوستان‌ها دهد و برایتان جویبارها پدید آورد؛ چیست شما را که خدای را به بزرگی باور ندارید؟! (و از خدای نمی‌ترسید؟) ✅ "أستَغفِرُ اللهَ ربّي و أتوبُ إليه " 🤲⛈🌧🌦🌨☔️❄️🌊🤲 🌷🇮🇷🌷
بسم الله الرحمن الرحیم. ✨امام حسین 💕 علیه‌السلام : لاتـَرفع حــاجَتَک إلاّ إلـى أحـَدٍ ثَلاثة: 🔺 إلـى ذِى دیـنٍ، 🔺اَو مُــرُوّة 🔺اَو حَسَب 📗تحف العقول ، ص ۲۴۷. 🔺جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به ، یا ، یا کسى که داشته باشد. تا تمدن اسلامی تشکیل می‌خواهد. بیشترین مرجع توده مردم دولتمردان هستند و دولتمرد متدین و باشرافت یا یافتنی است یا ساختنی. 🔺از خودت و فرزند و شاگرد و متربیّت برای حکومت حجت خدا دولتمردی چنین بساز. ۱- فرزند دیندار موضوع پژوهش: دینداری در کودک: مفهوم؛ روشهای ایجاد؛ تقویت و جایگاه آن در تربیت ۲- فرزند با مروت موضوع پژوهش: خصلت انسانیت یا مردانگی و شرافت؟: مفهوم؛ روشهای ایجاد؛ تقویت و نقش آن در تربیت ۳- تلاش برا حفظ اصالت خانوادگی موضوع پژوهش: اصالت خانوادگی: مفهوم؛ آیا اکتسابی است؟ شیوه ایجاد؛ تقویت و نقش آن در تربیت آیا ولی خدا وقتی از فردی کاری می‌خواهد نظر به این شایستگی‌ها نمی‌کند؟ 🔺اباعبدالله الحسین علیه السلام را یکعده آدم بی‌دین نامرد بی‌شرف بشهادت رساندند! 🔺خصلتهای اعوان و یاران اولیای خدا و 🤲 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از بر پا
خواهران غریب ❤️امروز دوباره دیدمش در تلویزیون. اولین بار آن را در سینما دیدم سال ۷۴، دبیرستانی بودم. معلمی داشتم که فیلمنامه نویس توانمندی بود. هم معلم بود هم رفیق. ترغیبم کرد تماشایش کنم و بعد نظرم را هم خواست. امروز اما وقتی دوباره‌ فیلم را دیدم داشتم پر در میآوردم. چقدر روایت مرحوم پوراحمد خواستنی است. چقدر جذاب است. چقدر ایرانی است. ❤️مهمترین ویژگی این تالیف جذاب، آن است که «زنانه» است. بسیار زنانه. با همه ظرافتها و لطافتهای روح افزای زنانه. آنجا که مغز تدبیر کننده صحنه به میان میآید، یک زن با همان هویت به شدت ایرانی اش میدان دار است. مادربزرگ با لهجه اصفهانی اش و سابقه ای که از قصه های مجید از او در ذهن داریم. او مظهر سابقه هویتی ما است در چهره زنانه. نمیشنود آنچه را نباید و میشنود آنچه را که باید. دو نیمه گمشده ماجرا هم دخترند با همه ظرافتها و لطافتهایشان. حتی نقش منفی داستان که دست بر قضا فهمی مردانه از هنر و زندگی دارد و صحنه زندگی را «خاله زنک بازی» میبیند، و نقش پشتیبانی مالی هنر را دارد، او هم حتی زن است. ❤️میتوان به اتصال همه گسستگی های اجتماعی در این فیلم اندیشید. اما چقدر سینما میتواند نجیب باشد در عین جذابیت. به نظرم فیلم از بین همه گسستهای اجتماعی به پیوند «هنر» و «زندگی» توجه کرده. باز دو حقیقت زنانه. زن خیاط لباس عروس است، لباسهای عروس و مرد هنرمند است، اهل موسیقی اما برای کودکان. (خدا رحمت کند مرحوم شکیبایی را پر بود از عاطفه). این دو خواهر رشد یافته در این دو حیطه مختلف، مدتها است از هم دور افتاده اند. شاید یکدیگر را نشناسند. اما به شدت شبیه همند. مردم نمیدانند یکی هستند یا دو تا ولی به قول نسرین و نرگس«ما از اول دو تا بووودیم». ❤️هنر وقتی سر میساید بر آستان زندگی چه پیوند جذابی میسازد. میخواهی پر درآوری از دیدنش. نماد عشق و معنویت هم تسبیح است، و تسبیح چقدر زنانه است. فهم زنانه از عالم را جدی نگرفتیم. معنویت زنانه را کمتر دیده ایم. زن میتواند پیوند هنر به زندگی را بر بستر هویت خودی مان سامان دهد. آنقدر ظریف و لذت بخش که باورت هم نمیشود. ❤️انقلاب اساسا پدیده ای زنانه است. مظهر انقلاب‌ زن است. زن صف اول انقلابها است. زن حقیقتش «ممتحنه» است. سلوک ، انقلاب. شعور زنانه یک شعور ویژه انسانی است. وقتی به صحنه میآید، صحنه پر از حرکت میشود، پر از وحدت و یکپارچگی حقیقی و نه تصنعی. ❤️اگر دنبال اتفاقی هستید که برای تحققش نیاز به سرعت دارید و فوریت، در عین حفظ انسجام، شعور زنانه را به خدمت بگیرید. قصه حجاب را ، قصه انتخابات و مشارکت را، قصه خیزش‌ مجدد علمی کشور را میتوان با شعور زنانه و صحنه آرایی و اقدام او تغییر داد. ❤️خدا رحمت کند آوینی را، درباره قصه های مجید میگفت؛ «دلم می‌خواهد قصه‌های مجید را تنهای تنها تماشا کنم تا ناچار نشوم که جلوی گریه‌ام را بگیرم. دوستت دارم، ایران!» راست میگفت و من همان را درباره خواهران غریب هم معتقدم. @ali_mahdiyan
رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی: ۹ دی یک نمونه‌ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفه‌ی دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که توی خیابان بیایند، نشان بدهند، بگویند مردم ایران اینند. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ یوم الله حماسه ۹ دی ماه مبارک باد 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مرکز تخصصی اخلاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از ما از طرف آباء و اجداد و بخشی از دوران طفوليت مانند تاثيرات منفی محیط مدرسه یا همنشینان و است... یکی از راه های کوتاه مدت برای اصلاح و رفع این موانع، به آقا اباعبدالله عليه السلام است که راه را كوتاه مي كند و تحول عظيمي در درون انسان ايجاد می کند... حجت الاسلام و المسلمین ناصری https://eitaa.com/akhlaqhad
6️⃣2️⃣ بیست و ششمین پیش نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم: «نسبت خانواده و نظام تعلیم و تربیت رسمی(مبانی و چالش ها)» 🔻 کارشناسان: 1️⃣ حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان"مدرس حوزه" 2️⃣ دکتر محمدمهدی اعتصامی"پژوهشگر تعلیم و تربیت و مولف کتب درسی آموزش و پرورش" 3️⃣دکتر حبیب رحیم پورازغدی"پژوهشگر تعلیم و تربیت" 🔻 دبیر علمی نشست: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین سوزنچی"عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)" ⏳ زمان: شنبه 9 دی ⏰ ساعت: 8:30 صبح 📍قم: بلوار الغدیر، کوچه 10، پلاک 5، پژوهشکده زن و خانواده 🔹 پخش به صورت مجازی از طریق لینک 📎 live.wfrc.ac.ir 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌐سایت همایش 🌐https://familyconference.wfrc.ac.ir 🔷 کانال همایش در ایتا 🌐https://eitaa.com/familyconference 📌 کانال پژوهشکده در آپارات 🆔https://www.aparat.com/wfrcacir 📌 کانال پژوهشکده در ایتا 🆔 https://eitaa.com/wfrcacir 📌 کانال پژوهشکده در سروش 🆔https://sapp.ir/wfrcacir 📌 پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده 🌐 https://wfrc.ac.ir/fa ✅ با ما همراه باشید
هدایت شده از همتا یار فتا
دومین رویداد همتا (هم افزایی ملی تربیت ایران) ۷ و ۸ دی ماه با حضور نمایندگان فعالین تربیتی ۱۵ استان (فتا) در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار گردید. 👇👇 خبرگزاری جبهه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی 🆔 ble.ir/join/6cbKudh2g8
واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی .pdf
473.8K
✨👌✨ واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی مریم شریفی دروازه -احمدرضا نصراصفهانی - سیدابراهیم میرشاه جعفری ✨چکیده تعلیم وتربیت دینی شکلگیری شخصیت یکپارچه دینی در فراگیران است. رسیدن به این مهم نیازمند روشهای آموزشی مناسب می باشد. هدف اصلی این پژوهش، واکاوی تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی و تربیتی در خصوص روشهای تدریس دینی در دوره دوم دبستان می باشد. برای دستیابی به این هدف از مصاحبه نیمه ساختاریافته با آموزگاران و متخصصین استفاده شد و به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش کدگذاری و مقوله بندی استفاده گردید. آموزگاران ومتخصصین بر استفاده از روشهایی در آموزش دینی تاکید داشتند که بستر لازم برای تفکر واستدلال و قضاوت در دانش آموزان را ایجاد کند. روشهای آموزش دینی، باید علاوه بر گسترش حوزه دین در تلفیق با علوم دیگر، فرصت بحث، مناظره، تجربه دینی و عملیاتی کردن مفاهیم دینی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد. 🌷این مقاله به تعبیر استاد نوذری با شش واحد آموزشی برابری میکند🌷 🌷🇮🇷🌷
📢مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان برگزار می کند. 🟢اولین دوره آموزشی خودمهارگری نوجوان در فضای مجازی (آموزش مجازی) 🟩ویژه مربیان، مبلغان، والدین و فعالان فرهنگی 🔹16جلسه ◽️225دقیقه آموزش ویدیویی ◽️جلسه آنلاین پرسش و پاسخ ◽️پشتیبانی محتوایی ◽️کاربرگ های مهارت افزایی ◽️ارائه پایان دوره 🔹می آموزیم ◽️فعالسازی انگیزه مهار ◽️افزایش مهار امیال و افکار منفی ◽️آموزش مهارت های عملی کنترل رفتار 📝مدرس:حجت الاسلام مصطفی راهی(روانشناس و مشاور نوجوان) 🕰زمان ثبت نام: هفتم تا هفدهم دی ماه 1402 👈لینک ثبت نام: http://B2n.ir/e02789 🌐 لینک سایت رسمی مرکز آینده‌سازان: www.afaagh.com 🔶 لینک کانال رسمی مرکز آینده‌سازان: @mftas_ir 🔴 با ما همراه باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒 دوره مجازیِ خلق کتاب داستانِ مصور با 👨🏻‍💻با تدریسِ مهندس مصطفی ضابطثبت‌نام، پنجشنبه ۷ دی در کانال آکادمی کهکشان👇 https://eitaa.com/joinchat/4264755219C27c6afaaa3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سوئدی‌هایی🇸🇪 که به ایران پناه می‌برند 🎙سخنان آیت الله واعظی 🔞در اروپا آموزش های نامناسب از پیش دبستانی شروع می‌شود. 🤭در 🇦🇺حتی مدارس اسلامی هم مجبورند محتوای نامناسب را تدریس کنند 🙏لطفا تولیدات اختصاصی را با ذکر منبع منتشر نمایید📚 ┄┅┅═❅❅ ❇️ ❅❅═┅┅┄ در عضو شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1919877395Cbf746dc687 @sadidmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خب آخه من یه آخوندم...😂 شاهکار دیگه‌ای از شیخ صالح نبینی نصف عمرت بر فناست😂 🇮🇷 کانال : @m_zade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی کارگاه ایمان آگاهانه ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ ارسال نظرات در لینک زیر https://gkite.ir/es/9372729 ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ https://eitaa.com/joinchat/104529971C9c728b6f0e
نشست علمی «رهیافت خداسو به سلامت معنوی» همراه با رونمایی آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در حوزه «سلامت معنوی» با سخنرانی 🔸آیت الله سیدمحمدغروی، رئیس پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ 🔸دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی؛ 🔸دکتر سیدعلیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی؛ 🔸دکتر علی فتحی آشتیانی، رئیس نظام روانشناسی؛ دبیر علمی 🔹دکتر محمدرضا سالاری فر، رئیس مرکز آموزش، تحقیقات و مشاوره خانواده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ 🗓 سه شنبه 12 دیماه 1402ساعت 9 تا 12 📍 تهران، خیابان انقلاب، بین قدس و وصال، کوی اسکو پلاک 4 ، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ 🌐جلسه مجازی: https://skyroom.online/ch/rihu/meeting1 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇 @rihu_ac_ir
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در شیراز تاکید کرد: مدیریت مدارس طرح امین برعهده آموزش و پرورش است و نقش حوزه علمیه در این مدارس حمایتی است. وی ادامه داد: حوزه های علمیه به سند تحول بنیادین اموزش و پرپرش لبیک گفته و در قالب ۳۰ برنامه با آموزش و پرورش همکاری می کند و بر اساس مصوبه ۷۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شده این همکاری ها شکل گرفته است. متن کامل خبر : https://medu.ir/fa/news/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%B9%D9%87%D8%AF%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA