eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید سالها پای درس اعتقادات کودکان غزه نشست تا شاید ذره ای از عظمت این مردم را درک کنیم...
هدایت شده از محتوای ویژه اعتکاف
جلسه هم اندیشی راهبران اعتکاف نوجوانانه.mp3
48.29M
💠 جلسه هم اندیشی راهبران اعتکاف نوجوانانه 🎙صوت ۳۰ دقیقه ای ⭕️ جایگاه اعتکاف نوجوانانه و اهمیت آن ⭕️ بررسی برنامه های پیشنهادی اعتکاف 🔰معاونت پرورشی سازمان مدارس صدرا 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختران حاج قاسم شبکه ای از دختران فعال ایران زمین است که با همت بنیاد ملی نوجوان در چند سال گذشته توانسته بیش از ۷۰۰۰ دختر نوجوان را در قالب رویدادپردازی، طراحی عملیات و راهبری حضوری و مجازی سازماندهی نماید. شبکه ای از نوجوانان پیشران که نسل آتی کنشگران کشور را در خود جای داده است. لینک عضویت در شبکه دختران حاج قاسم 👇 🌐 https://dhgh.ir/ کانال دختران حاج قاسم👇 @dhgh_ir 📌 خبرگزاری جبهه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2001994339C4d937ea08b
امسال نیز جریان اعتکاف نوجوانانه دختران و پسران در حال برگزاری در مساجد سراسر کشور است. از این رو سازمان بسیج مستضعفین طرح «+ویتامین» را برای توسعه رویداد اعتکاف نوجوانانه در کشور برگزار می کند. 📌 خبرگزاری جبهه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2001994339C4d937ea08b
حجت الاسلام و المسلمین بختیاری؛ معاون پژوهش مدارس صدرا (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) 📌* با عرض سلام و خدا قوت خدمت حضرتعالی و تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید. به نظر شما رویدادهایی مثل اعتکاف در سیر تربیتی نوجوانان چه نقشی را می تواند ایفا کند ❓ سلام عرض می‌کنم خدمت همه مخاطبین بزرگواری که برای اعتکاف نوجوانانه و پیشرفت آن زحمت می‌کشند. ممنونم از وقتی که در اختیار بنده قرار دادید بختیاری هستم معاون پرورشی سازمان مدارس صدرا؛ اعتکاف از چند جهت میتواند یک پله پرش برای پیشرفت نوجوان‌های عزیز ما باشد جهت اول آن که بسیار بسیار پررنگ می باشد که به نظرم باید آن را خوب مد نظر قرار بدهیم این است که اعتکاف یک خلوتگاه برای اتصال رفیق تر و محکم‌تر با همه کاره عالم یعنی خدای متعال است یک خلوت آسمانی است در عین حال یک خلوت تمدن ساز می باشد ، که اگر ما نوجوان عزیزمان را به اندازه ظرفیت او بتوانیم به اصطلاح سیمش را وصل بکنیم به خدای متعال این می‌تواند حرکت پرشتاب و مستمری را در مسیر عبودیت در مسیر بندگی و در مسیر سربازی سپاه امام زمان انشالله بردارد خلوت کردن باعث میشه آدم دور بشود از پراکندگی‌هایی که در اطراف انسان وجود دارد و باعث میشود یک مقدار تمرکز بکند لذا ملاحظاتی که برای این خلوت کردن چه برای بزرگترها چه نوجوان‌ها باید مد نظر باشد را ما مسئولین اعتکاف باید مدنظر داشته باشیم از جنبه دیگر و از دریچه دیگر اعتکاف می‌تواند برای نوجوان‌ها یک دورهمی هدفمند باشد آنها در این سه روز می‌توانند رفقای خوبی را پیدا بکنند همسنگرهای خوبی را می‌توانند پیدا بکنند با هم بیشتر می‌توانند همنوا بشوند فاصله ای که شاید احساس بکنند بین خودشان و بزرگترهایشان وجود دارد را کاسته بکنند و بزرگترها می‌توانند با نوجوان های عزیزی که توی این اعتکاف شرکت می‌کنند همزبان‌تر بشوند به نظرم این دو جنبه ، دو جنبه‌ای هست که باید مورد مداقه و دقت ما کنشگران و مسئولین تربیتی اعتکاف قرار بگیرد.* 📌* چه ملاحظات تربیتی در پیاده سازی برنامه اعتکاف نوجوانانه باید توسط کنشگران تربیتی لحاظ شود ❓ به نظرم یکی از مهم‌ترین ملاحظات تربیتی که ما خادمین اعتکاف به ویژه اعتکاف نوجوانانه باید مدنظر داشته باشیم این است که این سه روز باوجود اینکه بسیار کوتاه است اما واقعاً می‌تواند بچه‌ها را متصل بکند به بی‌نهایت زندگیشان ، سه روز سرنوشت ساز برایشان باشد لذا اهمیت این سه روز را بیش از پیش درک بکنیم و به آن توجه نماییم آنقدر ظرف و شرایط اعتکاف فراهم است برای اینکه یک شبه ره صد ساله را نوجوان‌های ما طی بکنند که به نظرم ما اگه دقتمان را بیشتر بکنیم ریزبینی‌هایمان را نسبت به اهمیت این سه روز بیش از پیش بکنیم خوب می‌توانیم از این دریای رحمت الهی دریافت‌های خوبی را و روزی‌های خوبی را برای خودمان و برای نوجوان‌های عزیزمان رقم بزنیم آنچه بیش از همه مد نظر است و در اهمیت پیاده‌سازی برنامه‌های اعتکاف این است که ما بزرگترها حس بکنیم این سه روز واقعاً مهم و سرنوشت ساز می باشد نگوییم یک برنامه مانند برنامه‌هایی است که در طول سال جاری و ساری میباشد.* دقت بکنید که اعتکاف در بازه زمانی اجرا میشود که فصل اول و گام اول از سه گام بزرگی می باشد که ما در مسیر عبودیت در این سه ماه طلایی میخواهیم قدم برداریم ماه رجب با اعتکاف آغاز میشود و ما با روز ولادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام (روحی له الفداء ) همنوا میگردیم و سپس همنوا میشویم با طلایه‌دار جهاد تبیین یعنی حضرت زینب سلام الله علیها لذا میتواند قدم اول و پله اول بسیار بسیار محکمی باشد تا ما ماه رجب را ان شالله خوب رقم بزنیم و با آمادگی کافی با روزی الهی وارد ماه شعبان بشویم و دو ماه را مقدمه قرار بدهیم برای ماه مبارک رمضان. این اهمیت اعتکاف را به نظرم می‌رسوناند خب حالا جهت اهمیتش برای نوجوان‌ها شدیدتر و اشد است چون نوجوانان در این سن به دنبال گمشده‌ها و مسئله‌های خودشان هستند مسئله هویت برایشان خیلی مهم است من چی‌ام؟ شخصیتم چیه ؟ چه جور باید زندگی بکنم؟ مسئله سبک زندگی برایشان خیلی مهم است لذا در این زمان است که میتوان خیلی از اتفاقات ، خیلی از گفتگوها ، کنش و واکنش ها رقم بخورد این مهمترین ملاحظه تربیتی است که بنظرم اگر این را مد نظر خودمان قرار بدهیم آن زمان بقیه نکات جزء فروعات و شاخ و برگ‌هایی که همه بر روی این تنه محکم سوار میشوند
📌* بنیاد ملی نوجوان و به صورت خاص مدارس صدرا برای توسعه اعتکاف نوجوانانه چه طرح هایی را در دستور کار دارند ❓ ما خادمیین این نوجوان های عزیز در بنیاد ملی نوجوان و به صورت خاص در مدارس صدرا برروی محور راهبری ، تسهیلگری ، شبکه سازی و تولید محتواهای عملیاتی برای اعتکاف های نوجوانانه ایستاده ایم ادعا نمیکنیم همه آن چیزی که تولید میکنیم بی نقص است و ادعا نمیکنیم تنها تولید کننده ی محتوای در این مسیر هستیم اما تلاش میکنیم یک وصل کننده خوب و شبکه کننده خوب بین دوستان عزیزی باشیم که برای اعتکاف های نوجوانانه خلاقانه دارند در اقصی نقاط کشور برنامه تولید میکنند و یا آن را مدیریت میکنند یک شبکه مویرگی در اداره جات تبلیغات سراسر کشور وجود دارد که ما توفیق پیدا کردیم که در دو گام که ان شالله گام سوم نیز تکمیل خواهد شد با تمام این بزرگوران نشست و برخواستی داشتیم در استان قم گفتگو کردیم در مورد اعتکاف و البته برنامه های دیگر این خیلی میتواند نقش رفت و برگشتی بین ستاد و صف را تکمیل بکند. از بزرگواران تقاضای ما این بود که اگر محتوایی متناسب با اعتکاف نوجوانانه دارند در اختیار ما قرار بدهند ما این محتوا را با نام خودشان در صفحه مجازی مخصوص محتوای ویژه اعتکاف قرار میدهیم. هم افزایی این اعتکاف و برنامه بنظرم مبارک ترین کاری است که ما توفیق داشته باشیم در این عرصه خادمی بکنیم در عین حال بجهت اشرافی که اجمالا نسبت به برنامه های اعتکاف دوستان ما برایشان حاصل شده سعی شان این است که بصورت متناسب و هدفمند محتوا تولید کنند و مدیریت بکنند ما از دوستان اداره تبلیغات و هم چنین دیگر عزیزانی که غیر از شبکه و خانواده ی سازمان تبلیغات هستند درخواست کردیم که اگر یک جایی دیدند یک عده جوان یک عده فعال و خادم میخواهند برای نوجوان ها اعتکاف برگزار بکنند اما در راهبری اعتکاف نیاز به تجربه دارند نیاز به آموزش دارند نیاز به شنیدن دارند ما در خدمتشان هستیم و میتوانیم بصورت مجازی جلساتی را زنده و برخط داشته باشیم برای راهبران اعتکاف های نوجوانانه تا گفتگویی شکل بگیرد و آن تجربه ای که بین اساتید و دوستانی که ما میشناسیمشان وجود دارد را در اختیارشان قرار دهیم بنظرم این اتفاق میتواند یک خانواده بسیار بسیار بزرگ را از فعالین اعتکاف نوجوانانه رقم بزند خدا ان شالله توفیق بده بحق امیرالمومنین علیه السلام تا بتوانیم خادم خوبی در این عرصه باشیم. 📌* چگونه مخاطبین می توانند از ظرفیت های محتوایی و پشتیبانی های مجموعه شما بهره مند شوند ❓ از جهت بحث های محتوایی ، محتوایی که تولید شده در یک صفحه مجازی با عنوان محتوای ویژه اعتکاف که حالا ما لینک آن را در اختیار دوستان قرار میدهیم تا وارد این صفحه مجازی بشوید و از این صفحه استفاده بفرمایید و همچنین نام کاربری خود را در ایتا در اختیار بزرگواران قرار میدهم که اگر محتوایی را مدنظرشون است که تولید کرده اند یا میشناسند متناسب با این قصه به ما معرفی بفرمایند که ما آن را در صفحه مجازی قرار بدیم این صفحه مجازی را مال خودتان بدانید واقعا قصدمان شبکه سازی و تسهیل گری میباشد و نه تصدی گری امیدوارم که ان شالله از بهترین محتوا ها استفاده بکنیم هر مجموعه ای هم که صلاح میداند و احساس نیاز میکند برای کنش گران و راهبران اعتکاف جلسات آموزشی کوتاه مدتی را با هدایت خودشان در سامانه هایی که مدنظر خودشان هست یا با سامانه هایی که مدنظر ما هست داشته باشند و در ادامه پرسش و پاسخی ضمیمه اش بشود که راهبران اعتکاف کاملا توجیح بشوند.* لینک پشتیبان 👇👇👇 https://eitaa.com/itikaf_mohtava
آشنایی با یکی از دستاوردهای جبهه مردمی تعلیم و تربیت؛ دوناپ به عنوان اولین پلتفـرم آموزشی و تربیتی کشور، مبتنی بر پژوهش های مفصل در حوزه ترندهای آموزشی در دنیا، تجارب در حوزه آموزش الکترونیک و توسعه مفاهیمی از قبیل پلتفرم در حوزه زیست بوم تعلیم و تربیت از سال ۱۴۰۱ شروع به فعالیت نمود و با گذشت یک سال محصول خود را به صورت عمومی عرضه و با وجود گذشت سه ماه از عرضه رسمی آن، ۴۴۰ مدرسه اشتراک آن را تهیه و بیش از ۲۸۰۰۰ دانش آموز در حال فعالیت در آن هستند. پلتفرمی که سامانه های مختلف: ▫️مدرسه داری و شبکه سازی مدارس ERP ▫️مدیریت منابع انسانی HRM ▫️مدیریت جامع آزمون ▫️مدیریت جامع آموزش LMS را مبتنی بر نظام مسائل آموزش و پرورش ایران طراحی نموده و به صورت جدی در حال توسعه زیرساخت خود است. یکی از جالبترین بخش های این پلتفرم «دستار آموزش رایمن» است که در تلاش است تبدیل به یک هوش مصنوعی گردد که بتواند جریان تربیت و آموزش دانش آموزان را شخصی سازی نموده و مسیر توسعه فردی آنها را مبتنی بر یک نظام ارزیابی طراحی نماید. از دیگر ویژگی های این پلتفرم، تلاش بر نهادینه سازی شاخصه ها و اصول تربیتی در معماری پلتفرم و سرویس ها و خدمات مختلف آن است به گونه ای که تلاش نموده تا جایگزین نظام معلم-دانش آموز یا خانواده-فرزند نگردیده و خط قرمز خود را توسعه به گونه ای می داند که به جای «مکمل» تبدیل به «جایگزین» گردد. این دست ملاحظات می تواند عامل تمایز جدی این پلتفرم گردد. تارنمای این سامانه 👇👇 🌐 donap.ir
هم‌اکنون نماد جالب و پرمعنای میدان شهر استان مرکزی 🌷🇮🇷🌷
| یامنصور امت ◽️به ملت عزیزمان اطمینان می دهیم عملیات های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا گرفتن انتقام آخرین قطره های خون شهیدان ادامه خواهد یافت. | سپاه پاسداران انقلاب اسلامی | ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ▫️طراح گرافیک: صالح کوشکی ⬇️دریافت نسخه‌ی باکیفیت | ۵مگابایت ⬇️دریافت نسخه‌ی | 🔹خانه‌ی طراحان انقلاب اسلامی @KHATTMEDIA
شاید ایشان به اندازه شهید تهرانی مقدم و شهید فخری زاده معروف نباشد اما امروز ۲۶ دی ماه سالروز شهادت اولین شهید هسته‌ای ایران توسط عوامل موساد است کسی که بیش از دوازده پروژه حساس دفاعی (از جمله موتور و پیشرانه‌های موشک شهاب سه و ساخت موفقیت‌آمیز رنگ ضد رادار که امواج الکترو مغناطیس فرستاده شده توسط رادار مرکزی را جذب می‌کند) را اجرا کرد. مواد جاذب رادار و طراحی و ساخت رآکتورهای شیمیایی تحت فشار با کو پلاژ مغناطیسی، کار ایشان بوده. شهید دکتر اردشیر حسین پور ☫ سربازان گمنام
توییت نماینده سابق هلند: تنها یک راه برای نجات خانواده وجود دارد... جالب بود👌 @Enghelabema 🇮🇷👈
این موشک ها انتقام کفش عروسکش بود برای انتقام خودش چیز با ارزشی ندارند
49.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
30.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مدرسه‌ای عجیب با معماری مدرن در محروم‌ترین نقطه کشور 🔹در سالهای اخیر، خیرین بسیاری در مناطق جنوبی کشور مدرسه سازی کرده اند، اما بسیاری از آنها نیازهای کودکان و اهالی منطقه را در نظر نگرفته اند. 🔹در فرایند ساخت مدرسه "جدگال" در روستای سیدبار، کارهایی انجام شد که باعث شد اهالی روستا و به خصوص بچه‌ها دوستش داشته باشند و نسبت به آن احساس تعلق خاطر کنند. 🔹مدرسه "جدگال" به فینال بزرگترین جایزه معماری دنیا راه یافت، چرا که یک تیم توانست نیاز مردم منطقه را به درستی تشخیص دهد. 🔺 نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
🔺ببینید و بخوانید و لذت ببرید! ✨عجب بیتی شهید بلخی سروده 👌 🌙روحش شاد 🤲 👌 کارآمدی ادب در مدیریت! ادب داشته باشی سپاه و نیرو و کارآمدی داری بی‌ادب باشی و لو بظاهر نیرو داشته باشی ناکارآمدی 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 🌹دست نوشته شهیده فائزه رحیمی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و از شهدای حادثه تروریستی کرمان پشت تصویر مقام معظم رهبری ✍با هر کس نباش با کسانی باش که تو را زیاد می‌کنند... و بدان هر كس جز حق از تو مى‌كاهد... و ببين هنگامى كه با فلان شخص يا بهمان نفر مى‌نشينى او چه چيزى را در تو بزرگ مى‌كند؟ خودش را؟ خودت را؟ دنيا را؟ و يا خدا را... عین صاد تصاویر منزل شهیده فائزه رحیمی توسط مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ضبط شده است. https://eitaa.com/nahadsetad
✋ سلام بر همه فعالین تربیت 📔 درسنامه تکمیل شده است و به زودی در سایت برتر بارگزاری خواهد شد. 🎧 توصیه می‌کنیم صوت‌های بالا که در مورد اعتکاف بیان شده است را قبل از دریافت فایل درسنامه، بشنوید. 📲 نحوه دریافت درسنامه در همین کانال اطلاع‌رسانی خواهد شد. پ.ن: صوت‌های اعتکاف استاد هادیزاده به همت موسسه تعلیم و‌ تربیت تسنیم @tasnimedu تهیه شده است که از زحمات این بزرگواران تشکر می‌کنیم. •┈┈••••✾• 🎲 🏆 🎲 •✾•••┈┈• 🥇برتر | محلی برای اشتراک‌گذاری درس‌نامه‌های تربیتی 🆔 @bartar_app
هدایت شده از بیداری ملت
🔴آماری قابل تأمل که مورد توجه واقع نشد... طلاق در میان پولدارها، بیشتر از دو برابر نسبت به دیگران است... 🔸 در شمیرانات (شمال تهران) نسبت طلاق به ازای هر ۱۰۰ ازدواج، ۵۷ درصد است، در حالی که این نسبت در ری، (جنوب تهران) ۲۳ درصد بوده. 🔸گزارش‌های دیگری حاکی از آن هستند که در یک دهه گذشته نسبت طلاق در شمال تهران به مرز ۶۰ درصد رسیده است ____________ پ.ن۱: بر خلاف تصور رسانه زده عمومی، گرچه فقر مؤثر است اما تنها ریشه آسیب های اجتماعی نیست. قبلا عبارات آیة الله مصباح را نقل کرده بودم: «نگوييد همه چيز در سايه اقتصاد حل مى‌شود... به وسيله رسانه ها به ما تلقين كرده اند كه اگر مسائل اقتصادى حل شود، همه چيز درست مى‌شود. خير، اين گونه نيست. كسانى كه اين حرف ها را مى‌گويند خودشان را گول مى‌زنند. شما گول نخوريد. رفاه اقتصادى حلاّل همه مشكلات نيست...» 🔴 👇 @bidariymelat
نقدی بر مصوبهٔ مدرسهٔ مسجدمحور تطبیق اجباری و همسان‌سازی غلط، با ساختار موجود «مسجدمدرسه»، یک سبک متفاوت و متمایز با آموزش و پرورش بود اما معمولا انگار ما حتی از کسانی که نظامات بروکراتیک را خلق کردند، به بروکراسی پایبندتریم! و تلاش می‌کنیم همه نظامات را در یک قالب بریزیم تا، بیشتر شبیه نظامات مدرن و دیوان‌سالار شوند! همان بلایی که بر سر حوزه‌های علمیه آوردیم! می‌خواستند حوزهٔ علمیه به عنوان یک نظام آموزشی به رسمیت شناخته شود، با راهبری و اهرم فشار اشتباهِ نظام دیوان‌سالار و بروکراتیک آموزشی کشور، حوزه‌های علمیه را هم با نظامات مشهور به ویکتوریایی و اسکولاستیک تطبیق دادند و شد آنچه نباید می‌شد! حالا در «مسجدمدرسهٔ مصوبِ مجلس و آموزش و پرورش»، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که یا خواستند این جریان را عقیم کنند... یا اگر سو تدبیری نبوده در هر حال به خاطر سبک نگاه و مدیریت، این «تطبیق اجباری و همسان‌سازیِ غلط» رقم خورده! با این تطبیق و همسان‌سازی، دغدغهٔ اولیه و ایدهٔ مرکزیی که «دلسوزانِ نسل آینده‌ساز کشور» را به تأسیس این مدارس هدایت کرده بود، از خاصیت افتاده و از دست رفت... . مگر مساجد مختلف در قم تا مشهد و تهران، قصد تاسیس مدرسه غیرانتفاعی داشتند؟! اتفاقا می‌خواستند چیزی غیر از ساختار معیوب و با اشکالات بنیادی فعلی را شکل دهند. ادامه دارد... 🚩 سید ناصر میرمحمدیان
نقدی بر مصوبهٔ مدرسهٔ مسجدمحور تطبیق اجباری و همسان‌سازی غلط با ساختار موجود اما نقد اصلی به این مصوبه چیست؟در واقع با این مصوبه، تمام ویژگیهای اصلی و متمایز مسجدمدرسه را تغییر داده‌اند! در واقع هویت مسجدمدرسه را به مدرسهٔ غیرانتفاعی وابسته مسجد و ساختار موسسین و مدیران را از الزامِ به حوزوی بودن، به امکان تاسیس با درخواست هیئت امناء و با مدیریت هر شخصی تغییر دادند. از همه بدتر اینکه الزام کرده‌اند مدرسه و کلاس‌های درس نباید در صحن اصلی مسجد باشد، در حالی که بسیاری از کارکردها، خواص، برکت و نورانیت این طرح، به خاطر حضور دانش‌آموزان در صحن مسجد بود. متاسفانه، مناسباتی که به خاطر تنفس و تعلم در مسجد و ترکیب تحصیل و زندگی و رشد توأم علمی و اخلاقی در این دانش‌آموزان شکل می‌گرفت با این مصوبه از دست می‌رود. به لطف خدا در این زمینه، باز هم می‌نویسم. 🚩 سید ناصر میرمحمدیان
📣📣 اطلاعیه رونمایی از کتاب ویژه اعتکاف نوجوانانه ⭕️ به امید خدا و پس از تلاش جهادی همکارانمان‌ در کارگروه اعتکاف بنیاد ملی نوجوان، انشاء الله امروز از کتاب «خلوت قهرمان ساز» در معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی می شود. 🔰نسخه تصویری این کتاب، انشاءالله امروز بعدازظهر در صفحه مجازی «محتوای ویژه اعتکاف» قرار داده می شود.