eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بیشترین کتاب‌های ترجمه در سال 1402 در حوزه کودک و نوجوان است! 🔹طبق آخرین آمار به دست آمده از خانه کتاب ایران بیشترین تعداد تالیف کتاب مربوط به کتاب های کمک درسی و بیشترین تعداد کتاب های ترجمه مربوط به کتاب های کودک و نوجوان است. 🔹در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۱۴,۰۰۸ کتاب به چاپ رسیده که از این تعداد ۸۱,۳۱۴ کتاب تالیف و ۳۲,۶۹۴ کتاب ترجمه شده است. 🔹کمترین میزان کتاب‌های ترجمه شده مربوط به کتاب‌های زبان و کمترین تعداد کتاب تالیفی مربوط به کتاب‌های کلیات و دایرة المعارف است. 🔹یکی از نکات قابل توجه، آمار بسیار بالای کتب تالیفی در حوزه کتاب‌های کمک درسی است. احتمالا بخش قابل توجهی از این کتب مربوط به کنکور می‌شود. با توجه به قیمت‌ زیاد این نوع کتاب‌ها، احتمالا حجم گردش مالی در این حوزه بسیار زیاد است. @AkhbareFori
هدایت شده از اندیشکده مرآت
🔹نشست مشترک اندیشکده مرآت و خانه خلاق ستاپ 🔸با موضوع نقد و بررسی فیلم کوتاه (مدیر مدرسه) از سلسله نشست های با حضور کارگردان این اثر: جناب آقای میکائیل دیانی ▫️دبیر نشست: جناب آقای سیستانی 🗓یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ الی ۱۸ میدان فردوسی،خیابان موسوی،کوچه نیک پور، خانه خلاق ستاپ 🆔کسب اطلاعات بیشتر و حضور👇 @ad_merat 📚اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
CamScanner ۲۰۲۴-۰۵-۱۰ ۰۸.۰۸.pdf
304.2K
📗 اولین اثر کتاب درسی استاد عباسی ولدی برای پایه هفتم که بصورت آزمایشی و محدود جهت ارزیابی توسط سازمان تألیف متون درسی چاپ شده است. 👇
هدایت شده از کتابخانه مدیریت آموزشی‌تربیتی
kalk.ir tashkilate dokhtarane 3.pdf
5.72M
💢راه رفته را دوباره نروید و خطاهایتان را کم کنید❇️ ◀️ تجربیات مدیریت و رهبری در تشکیلات دخترانه را در این جزوه ببینید! °❁°═━═━°❁°
🔰 سلسله نشست های تربیتی مصباح‌الهدی(شماره۳) ❇️رویدادتخصصی: آینده من؛ من آیندهویژه طلاب برادرسراسرکشور پایه ۶ (معدل بالای ۱۸) و سطح دو (معدل بالای ۱۷) [سنین بین ۱۹ تا ۳۰ سال] 🔰 مزایا؛ 🔹 اولویت در جذب موسسه فقهی تربیتی مصباح‌الهدی 🔹 آشنایی با جدیدترین مسائل حوزه فقه تربیت 🔹 امکان گفتگوی حضوری با کارشناسان کشوری میدان تربیت 🔹گواهی شرکت در رویداد 🔶 زمان: پنج شنبه عصر ۲۷ اردیبهشت و صبح جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۳ 🔶مکان: شهر مقدس قم (اسکان و پذیرایی جهت طلاب شهرستانی فراهم می‌باشد) ❌ ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇 https://eitaa.com/feghhe_tarbiat_mesbah •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• 🔰فراتر؛ اینجا تمام اتفاق‌های تربیتی رو میتونی پیدا کنی 📣💯 🆔 @fara_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 دعوت حاج حسین یکتا از فعالان تربیتی و دانش‌آموزی برای حضور در رویداد نقشی‌نو 🔻رویداد نقشی‌نو «ویژه فعالان عرصه تربیت» پنج شنبه ۳خردادماه در استان گلستان برگزار می‌شود. 📲 جهت ثبت‌نام اولیه، عدد ۳۱۳ را به شماره ۱۰۰۰۳۴۴۳۴۴ ارسال نمایید. «ظرفیت بسیار محدود» 🌱نقشی‌نو تحولی فن‌آورانه در عرصه تربیت
هدایت شده از شهریه
✨آغاز ثبت نام آزمون اختصاصی مقطع کارشناسی‌ارشد مؤسسه آموزشی عالی اخلاق و تربیت قم 🔺با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ 🔵 دوره حضوری در ۴ رشته تحصیلی: ✅ تربیت اخلاقی ✅ اخلاق اسلامی ✅ مشاوره خانواده ✅ روانشناسی اسلامی 🔵 ویژه برادران و خواهران طلبه (دارای سطح دو) 🔷 مزایا: 🔸امکان ارائه رشته‌های گروه اخلاق در سه‌ترم 🔸امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته‌های علوم انسانی و سطح ۴ حوزه (با رعایت شرایط) 🔸برگزاری نشستهای مفید و بروز؛ انتشارات فعال؛ مجلات تخصصی؛ کتابخانه غنی؛ اساتید برجسته 🔸 آشنایی طلاب با مبانی اندیشه‌های اسلامی در رشته‌های علوم انسانی 🔸 اعطای وام دانشجویی به میزان کل دوره 🔸امکان تخفیف تا ۸۰ درصد شهریه متغیّر ویژه رشته‌های گروه اخلاق ✅ شرایط پذیرش: 1️⃣ اتمام سطح دو حوزه علمیه یا اتمام سطح ۱ حوزه علمیه به همراه مدرک کارشناسی تا تاریخ 1403/05/31 2️⃣ موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی ✅ محل تحصیل: شهر قم ✅ محل برگزاری آزمون: شهر قم ✅ آخرین مهلت ثبت نام: تا تاریخ 1403/02/25 ✅ تاریخ برگزاری آزمون کتبی: جمعه ۴ خردادماه ۱۴۰۳ ☎️ تماس در ساعات اداری: 02532930520 (خط مستقیم) 02532918444 (داخلی 135) 🏢 نشانی مؤسسه: قم، بلوار شهید آیت‌الله صدوقی(ره)، بلوار شهید شهبازی، مؤسسه آموزشی عالی اخلاق و تربیت،‌ مدیریت پذیرش. 🔹 جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنمای آزمون به سایت و سامانه پذیرش موسسه اخلاق و تربیت مراجعه فرمایید: 🌐 azmoon.ueae.ir 📱کانال اطلاع‌رسانی در پیام‌رسان ایتا ┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓ 🆔 @ethicsgroup ┗━━━🍃🕊━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جشن تکلیف و جشن حجاب مسلمانان خارج از کشور 🔺 ارزش حجاب رو این چنین زیبا به دخترانمون بیاموزیم که حجاب تاج بندگی است. @erfanhay_nozohor
هدایت شده از هادیانه ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک تجربه 📎یک پیشنهاد *برای ورود به از مقطع سیکل آمادگی هایی لازم است؛ خانواده و مربیان برخی بچه ها در و نیز در این آمادگی ها نیازمند آشنایی با راه حل مناسب هستند* پس از مراجعه یکی از والدین دغدغه مند قرار شد با حسین آقا که دانش آموز پایه نهمی است و علاقه زیادی به حوزه دارد یک کاری را در دو مرحله شروع کنیم *مرحله اول کار ما پژوهشی بود در قالب یک سلسله مصاحبه با افراد موفق حوزوی در عرصه های متنوعی* چون تبلیغ، پژوهش، تدریس و مدیریت و اجرا این پژوهش با طراحی سوال های حساب شده ای با همفکری خود حسین آغاز شد؛ افراد معرفی شدند و بقیه کار با پیگیری و تلاش و جمع بندی خود او انجام شد؛ این کار در قالب یک جدول منظم (که حرف ها در آن مقایسه پذیر هستند) به ثمر نشست؛ گام آخر کار هم تحلیل و جمع بندی بود 📌پ ن: ۱_ در فیلم می توانید نظر حسین آقا پس از انجام کار را مشاهده کنید ۲_ فایل جدول جمع بندی که حاصل این تلاش بود را در پست بعدی به اشتراک می گذارم @hadianeha
هدایت شده از هادیانه ها
گزارش مصاحبه ها در موضوع مسائل مرتبط با طلبگی.docx
40.5K
پیوست پست (یک تجربه📎 یک پیشنهاد) فایل جدول جمع بندی گزارش مصاحبه ها در موضوع مسائل مرتبط با طلبگی حاصل پژوهش حسین آقا _ دانش آموز پایه نهمی علاقه مند به ورود به دنیای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرچمت بالاست خانم دکتر طناز بحری 🇮🇷 کسی که حقوق 10 هزار یورویی داشت و رئیس کلینیک هماتولوژی بیمارستان آراسموس هلند بود. ولی این موقعیت رو به خاطر وطنش رها کرد و به ایران برگشت. ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
💢 دختران عصر فضای مجازی، تحولات نسلی و کژفهمی های دو نسل (قسمت ۱ از ۲) ✍🏼 حسینعلی رحمتی 🔹 مناسبتی چون تولد حضرت معصومه(س) که روز دختر نامیده شده، فرصت مناسبی است تا موضوعات مربوط به نسل جدید دختران و زنان جامعه ما به طور جدی تر و عمیق تری مورد کاوش قرار گیرد. یکی از این موضوعات، آسیب شناسی نگاه متقابل این نسل با نسل «بزرگترها» از منظر عوامل موثر براخلاق و تربیت، به ویژه فضای مجازی، است. تا وقتی نگاه هر دو طرف به یکدیگر اصلاح نشود نمی توان انتظار داشت که دو نسل بتوانند در مورد ارزش های اخلاقی، تربیتی و فرهنگی به یک «افق گفتمانی مشترک» در عرصه عمل و نظر دست یابند. 🔹 به عمد نگفته ایم «والدین» و گفته ایم «بزرگترها» تا شامل همه افراد و نهادهایی بشود که به نوعی با زنان و دختران، فضای مجازی، و اخلاق و تربیت ارتباط پیدا می کنند؛ از پدر و مادرها گرفته تا مدیران جامعه، نهادهای برنامه ریز و سیاست گذار، نهادهای تبلیغی مثل حوزه های علمیه، نهادهای آموزشی مثل دانشگاه ها و آموزش و پرورش، ونهادهای رسانه ای چون صداوسیما و مطبوعات. 🔹 به هرحال، با نگاهی آسیب شناسانه باید گفت بخش هایی از نسل بزرگترها به این توجه ندارند که: 🔻 1. فضای مجازی برای زنان و دختران امروز صرفا ابزاری برای وقت گذرانی و سرگرمی نیست، بلکه محلی برای «زندگی» هم است؛ یعنی این فضا خانواده دوم (اگر نگوییم اول) آنهاست. 🔻2. برخلاف تصور برخی از بزرگترها، فضای مجازی برای بسیاری از زنان و دختران محل ارتکاب کارهای خلاف و نادرست نیست، بلکه آنها این فضا را میدانی برای رشد و شکوفایی می دانند و از آن برای کارهایی چون کسب دانش، فراگیری حرفه، انتقال تجارب، و تبلیغات و تجارت استفاده می کنند. نگاه این نسل به فضای مجازی بیشتر مثبت است تا منفی، از این رو نگاه های بدبینانه و منع محور نسل بزرگترها را نسبت به این فضا نمی پذیرد و در برابر آن مقاومت می کند. 🔻3. برخلاف گذشته که دختران از نظر شخصیت اخلاقی و باورهای دینی بیشتر تحت تاثیر والدین و به ویژه مادرشان بودند و می شد به آسانی «مادر را دید و دختر را پسندید»، امروزه این نقش تا اندازه ای (و نه کاملا) تضعیف شده و دختران تا حد زیادی تحت تاثیر دیدگاه های نظری (درست یا نادرست) و الگوهای عملی (خوب یا بد)ی هستند که فضای مجازی به آنان معرفی می کند. 🔻4. بین زبان و تفکر ارتباط وجود دارد. از این رو نسل جدید دخترانی که طی سال های اخیر با فضای مجازی (و اخیرا هوش مصنوعی) انس گرفته اند به موازات این که نگرش های شان تغییر کرده زبان و ادبیات شان نیز تغییر کرده است. از این رو اگر با آنان با همان زبان و ادبیاتی صحبت کنیم که با دختران چند نسل قبل شان سخن می گفتیم طبیعتا ارتباط و هم سخنی بین ما و آنها ایجاد نخواهد شد و در انتقال ارزش ها و هنجارهای مورد نظر خود به آنها با مشکل مواجه می شویم. 🔻5. تحولات فکری و ارزشی و تغییر سبک زندگی زنان و دختران در سال های اخیر (با آنها موافق باشیم یا نه) معلول عوامل مختلف است، از این رو فروکاستن آنها به یک عامل و آن هم «فضای مجازی»، موجب ارزیابی غیرواقع بینانه، و در نتیجه، ارایه راهکارهای غیردقیق می شود. و نباید تعجب کرد اگر چنین راهکارهایی مورد استقبال دختران قرار نگیرد. 🔹 و نکته پایانی این که نسل دختران هم نسبت به فضای مجازی و نسل بزرگترها غفلت هایی دارند که ان شاءالله در یادداشتی دیگر به آنها اشاره خواهد شد. 21 اردیبهشت 1403 ... ادامه دارد 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
هدایت شده از باور
. 📌همه افراد خانه ما، وقتی می‌خواهند بخوابند حتماً یک کتاب کنار دستشان است. من فکر می‌کنم که همه خانواده‌های ایرانی باید این‌گونه باشند. توقّع من، این است. 💠 باید پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّی بچه‌های کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند. باید خرید کتاب، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود. ✴️ مردم باید بیش از خریدن بعضی از وسایل تزییناتی و تجملاتی مثل این لوسترها، میزهای گوناگون، مبل‌های مختلف و پرده و...، به کتاب اهمیت بدهند. اول کتاب را مثل نان و خوراکی و وسایل معیشتی لازم بخرند؛ بعد که این تأمین شد به زواید بپردازند. 🌀خلاصه، باید با کتاب اُنس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعه ایرانی به هدف و آرزویی که دارد - که حقّ او هم هست - نخواهد رسید.   📖 5⃣ 🎤 | بیانات در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب، ۱۳۷۴/۲/۲۶ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از مسلمنا muslimnair
⚡️انتشار نتایج آخرین پیمایش ملی وضعیت دینداری در ایران (پیمایش چهارم و منتشره در سال ۲۰۲۴) 📊 آمارهای حدودا ۸۵ درصدی حکایت از التزام قوی توکل به خدا و تقید بالای ایرانیان به معاد دارد و نشان می دهد هموطنان ایرانی کماکان دیندارند. البته این آمار به معنای التزام بالای ایرانیان به فقه و شریعت نیست. 📊 نتایج پرسش از نحوه ارتباط با مراجع عظام تقلید و شیوه دریافت احکام فقهی حکایت از اعتماد بیش از نیمی از جامعه ایران به اسلام سنتی دارد. 📊 طبق این پیمایش، هر چند غالب مردم عقاید دینی و زمینه‌های مذهبی خود را حفظ کرده اند (حدودا ۶۲ درصد)، اما بخش عمده آنان معتقد به جدایی عرصه دینی از عرصه سیاسی هستند (۷۲ درصد) و سکولاریسم بیش از آنکه تصور کنیم به ایران اسلامی نزدیک است. حدودا ۲۵ درصد ایرانیان به اسلام سیاسی ملتزمند. 📊 بررسی نتایج محبت به اهل بیت ع، تلاوت قرآن، انجام نذر و توجه به زیارت، حج و اقامه نماز نشان از آمار تقید حدودا ۶۵ درصد از ایرانیان خبر می دهد. 📊 کماکان باور مرجئی بودن و شبهه کج و معوج «دلت پاک باشه» با آمار حدودا ۶۰ درصد در جامعه ایران پررنگ است. 📊 بررسی مقایسه ای و مساوی بودن آمار تمایل به عزیمت به حج و شرکت در زیارت اربعین بسیار امیدبخش است. در این رابطه نزدیک بودن آمار تلاوت قرآن و شرکت در هیئات مذهبی با آمار تقریبا مشابه، حاوی پیام های روشن و نشان از تلاش موفق متولیان ترویج قرآن در ایران اسلامی دارد. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و بله: ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J