eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.4هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.9هزار ویدیو
1.2هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷ایام الله دهه مبارک فجر مبارک باد🌷 🔺امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: دهه فجر در حقیقت ولادت امامت در این کشور است؛ به همان معنایی که خود امام و اسلام برای ما ترسیم کرده‌اند.  🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از سید علی مرعشی
سوال وارده 👇 سلام هرم مزلو آیا با مبانی اسلامی منطبق هست یا خیر؟ همانطور که در درسنامه توضیح داده‌ام برآورد من این است که چیزی بیش از ۸۰ درصد آموزه‌های روانشناسی متعارف تضاد آشکاری با آموزه‌های دینی ما ندارند. مواردی مانند جبرگرایی روانکاوان، خرافاتی مانند ناخودآگاه جمعی یونگ، تئوری انتخاب گلسر و امثال اینها در اکثریت نیستند. نیازهایی که مزلو برای انسان برشمرده بی‌گمان جزو نیازهای انسانی هستند اما این ادعا که تمام نیازها در همان‌ها خلاصه شود ادعای گزافی است. همچنین ترتیبی که مزلو گفته لزوما همیشه صدق نمی‌کند. زیرا گاهی انسان بخاطر نیاز به خودشکوفایی گرسنگی می‌کشد و گاه برای نیاز به تعلق اجتماعی که با فرزندش دارد امنیت خود را فدا می‌کند. همچنین حجم نیازها که در پایین هرم، بزرگ و در بالای هرم، کوچک کشیده می‌شوند فقط در افراد فاقد بلوغ روانشناختی صدق می‌کند اما در افراد بالغتر بجای هرم، استوانه و در افراد کاملا بالغ، هرم معکوس داریم. یعنی هرچه انسان بالغتر شود نیازهای طبقات بالاتر غالب می‌شوند. البته مزلو بعدها در نظریه‌اش اصلاحاتی انجام داد که دیگر مشهور نشدند. او اذعان کرد که این ترتیب میان نیازها شمول عام ندارد. همچنین دو طبقه نیاز به بالای هرم افزود یکی نیاز به دانستن و دیگری نیاز به زیبایی که نیاز به زیبایی با نیاز به پرستش در سلسله نیازهای هندرسون تطبیق دارد. اما یک نکته مهم را نباید غفلت کرد. پیش‌تر عرض شد که روانشناسی تنها وقتی اسلامی است که پارادایم آن اسلامی باشد. در روانشناسی متعارف حتی وقتی آموزه‌ها با دین ما زاویه ندارند باز هم پارادایمشان با دین ما زاویه دارد. یعنی بر مبانی عقیدتی و ارزشی دیگری استوار هستند. ما لازم است همواره آموزه‌های سازگار با دین خود را در روانشناسی متعارف بر مبنای پارادایم دینی بازتعریف کنیم. مثلا هم در روانشناسی متعارف و هم در آموزه‌های دین ما عزت نفس پایین عامل سوءرفتار است و از این جهت اختلاف نظری نیست. اما مبانی عقیدتی و ارزشی که ما برآن اساس عزت نفس و سوءرفتار را تعریف و تبیین می‌کنیم با مبانی عقیدتی و ارزشی که در روانشناسی متعارف مبنای تبیین و تعریف این دو سازه قرار می‌گیرد متفاوت است. بنابراین مثلا نیاز به خودشکوفایی یا نیاز به امنیت برای یک فرد مسلمان و یک فرد مثلا ماتریالیست مرزهای متفاوتی دارند. ✍ دکتر مرعشی، پزشک و دانشیار روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز https://eitaa.com/SAmarashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ مرحوم ‏‏امام خمینی: 🔺بزرگترین فاجعه برای ملت ما این است که گمان‏‎ ‎‏می کنند همه چیز از غرب‏‏[‏‏است‏‏]‏‏، و ما در همۀ ابعاد فقیر هستیم، و باید‏‎ ‎‏از خارج وارد کنیم. شما و و دانشگاه‌ها و‏‎ ‎‏دانش‌سراها، و و و معظّم باید ‏‎ ‎‏کنید، و مغزها را از این وابستگی فکری شستشو دهید. و با این ‎‏بزرگ و ارزنده، ملت و کشور خود را دهید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺برای فهم بهتر مدیریت در فدراسیون کشتی و علت حملات به او، این کلیپ را نیز ببینید. 👌 @Sabety_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️ چرا مردم ایران در سال ۵۷ علیه شاه قیام کردند؟ میشل فوکو می گوید: در نهایت با در نظر گرفتن تمام مشکلات اقتصادی همچنان باید ببینیم که چرا مردم قیام کردند و گفتند: دیگر این وضع را نمی خواهیم. ایرانیان با قیامشان به خود گفتند و این شاید روح قیامشان باشد، ما به طور قطع باید این رژیم را تغییر دهیم و از دست این آدم(شاه) خلاص شویم. باید کارکنان فاسد را تغییر دهیم، ما باید همه چیز را در کشور، اعم از تشکیلات سیاسی، نظام اقتصادی و سیاست خارجی تغییر دهیم. 📕فوکو، ایران روح یک جهان بی روح و ۹ گفتگوی دیگر با میشلفوکو، ص ۶۰ منبع: 📗 انقلاب اسلامی؛ زمینه ها، دستاوردها و آسیب ها 👌 دکتر امیر سیاهپوش دکتر محمدشفیعی حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔻به همت گروه علمی تربیت اخلاقی مؤسسه آموزش عالی اخلاق‌وتربیت و مؤسسه آموزش عالی حوزوی مشکات و با همکاری: 1️⃣ میز ستاد تعلیم‌تربیت 2️⃣ گروه علوم تربيتی 3️⃣ 4️⃣ کمیته 5️⃣ پژوهشگاه ت ت 6️⃣ مرکز تخصصی تعلیم‌تربيت برگزار می‌شود؛ 🔰 سومین پیش "ارائه و نقد برنامه‌ی تربیتی دانش‌آموزی برتر با عنوان🌷🌷" ✨ این نشست باحضور ارزشمند فرهیختگان: 👤ارائه‌دهنده اول: حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیر محمد لبافان ▫️دانش‌آموخته سطح۳ و تربیت اسلامی 👤ارائه‌دهنده دوم: جناب آقای مهدی مفتاح ▫️دبیر محترم رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت طرحنامه 👤ناقد: حجت‌الاسلام والمسلمین ▫️هیأت علمی مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت واستاد مرکز تخصصی تعلیم‌تربيت آیت‌الله مصباح 👤داور: حجت الاسلام والمسلمین ▫️استاد وعضو گروه علمی اخلاق مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت 👤دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین ▫️دانش آموخته ارشد تربیت‌اخلاقی مؤسسه اخلاق و تربيت 🗓 زمان: شنبه: ۱۴۰۳/۱۱/۱۳ ساعت: راس ساعت ۱۴ تا ۱۵:۵۰ 📌 مکان: نمازخانه مؤسسه آموزش عالی اخلاق‌وتربیت 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/ ــــــــــــــــــ 🆔 @akhlaqtarbiat 🌐 http://www.ueae.ir