شکوفه های باغ بندگی- آموزش مفاهیم دینی به کودکان پیش دبستان.pdf
2.56M
شکوفه های باغ بندگی- آموزش مفاهیم دینی به کودکان پیش دبستان
معرفی کتاب روشهای تدریس تعلیمات دینی.pdf
8.3K
معرفی کتاب روشهای تدریس تعلیمات دینی
شیوه هایی عملی جهت ارائه مفاهیم دینی در مهدهای کودک.pdf
2.72M
شیوه هایی عملی جهت ارائه مفاهیم دینی در مهدهای کودک
مدلسازی ساختاری نظام آموزشی علاقه محور در پیش دبستانی.docx
1.24M
مدلسازی ساختاری نظام آموزشی علاقه محور در پیش دبستانی
راههای تعلیم خداشناسی به کودکان با شعر .pdf
490.6K
راههای تعلیم خداشناسی به کودکان با شعر
راههای تعلیم خداشناسی به کودکان با شعر .doc
172.5K
راههای تعلیم خداشناسی به کودکان با شعر
مراحل تحول مؤلفه عاطفی ایمان به خدا.pdf
354.1K
مراحل تحول مؤلفه عاطفی ایمان به خدا
پرورش بچه های باایمان.pdf
1.64M
📘کتاب: پرورش بچه های باایمان 284 صفحه ✨ این کتاب ارزشمند در حقیقت بیان دغدغه های مربیان مسیحی است است برای پرورش نسل با ایمان در تقابل با مدرنیسم 👌 پیشنهاد مطالعه 🌷🇮🇷🌷
واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی .pdf
473.8K
واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی
آموزش دین در کودکی.docx
2.08M
آموزش دين در دورة كودكي:
ارزيابي انتقادي رويكرد روانشناختي
حجتالاسلام دكتر محمود نوذري*
چكيده
ديدگاه عمدة روانشناساني كه با رويكرد شناختي مراحل فهم كودكان از مفاهيم ديني را بررسي كردهاند، اين است كه آموزش دين به كودكان بايستي تا زمان دستيابي كودك به تفكر انتزاعي به تأخير انداخته شود. در اين مقاله ديدگاه مذكور گزارش، نقد و ارزيابي شود. دادهها از راه مراجعه به اسناد و مدارك مربوطه گردآوري شده و به روش توصيفي ‐ تحليلي و توصيفي ‐ انتقادي تجزيه و تحليل شده است.
يافتههاي تحقيق حاكي از اين است كه نظرية تأخير آموزشِ دين با اين پنج ايراد اساسي مواجه است: 1. چارچوب نظري كه رشد ديني در آن چارچوب بررسي شده و نيز ابزار بهكارگرفتهشده براي سنجش دينداري نامناسب است؛ 2. از پيچيدگي و منحصربهفرد بودن رشد ديني غفلت شده است؛ 3. تفسيري نارسا از مفاهيم ديني ارائه شده است؛ 4. با ديدگاه مستفاد از روايات ناهماهنگ است و اينكه 5. تأخير آموزش دين هم امكانپذير نيست و هم آثار نامطلوب تربيتي در پي دارد.
واژههاي كليدي: ارزيابي انتقادي، رويكرد شناختي، كودكي، آموزش دين، تفكر انتزاعي
توضیح آموزش محبت خدا.docx
30.5K
آموزش مفهوم محبت خدا به کودکان
زهرا علی نقی
ضرورت:
خلقت موجودات عالم و قوام و بقای آن ها به محبت وابسته است. انتظام رشته مخلوقات و گردش جمیع کائنات، رابطه خلل ناپذیری با دوستی و محبت دارد؛ لذا در جهان موجودی را نمی یابیم که فروغی از محبت در آن شعله ور نباشد و حرکتی را مشاهده نمی کنیم که ریشه در دوستی نداشته باشد.
تحول در سنت اسلامی.docx
33.5K
. پیشینه نظریه پردازی تحول دینداری در تمدن اسلامی و نقد آن
بررسی تاریخی در پاسخ به پرسش اول، نشان میدهد که پژوهش و نظریهپردازی در زمینه تحول دینداری در تمدن اسلامی از پیشینه ای قوی برخوردار است و برای چندین قرن نیازهای نهادهای آموزشی، مربیان و مبلغان دینی را به بنیان های علمی جهت مداخله در فرایند تربیت دینی و در نتیجه هدایت متربیان برآورده می ساخت . خاستگاه اولیه بحث از تحول دینی و بویژه مراحل ايمان را در دنیای اسلام بایستی در قران و روایات جستجو کرد، قرآن اولين منبعي است كه موضوع درجهپذيري، ذومراتب بودن و مراحل ايمان را مطرح كرده است. تعابير قرآن در اشاره به موضوعات فوق متفاوت است. برخي آيات «اصل زيادت و نقصان ايمان» را (فتح، 4) و برخي آيات «درجهپذيري ايمان» (انعام، 132) را اشاره كرده است، دستة سوم از آيات بر تفصيل برخي افراد بر افراد ديگر سخن به ميان آورده است (بقره، 253). همچنين قرآن در توصيف مؤمنان از واژههايي استفاده ميكند كه دلالت بر مراتب مختلف ايمان در اشخاص دارد. واژههاي مؤمنين، مسلمين، موقنين، مخلصين، متوكلين، مفوضين، راضين، عليّون، اولواالالباب، الراسخون في العلم و اولواالابصار، هريك دلالت بر مرتبه خاصي از ايمان يا برجستگي بعد خاصي از آن در افراد دارد.
مجموعه سؤالات کودکان.pdf
455.6K
✨مجموعه سؤالات کودکان درباره مفهوم خدا 👌
مجموعه سؤالات کودکان.docx
41.3K
✨مجموعه سؤالات کودکان درباره مفهوم خدا 👌
چگونگی پاسخگویی به سؤالات کودکان دبستانی درباره خدا.pdf
1.44M
📕چگونگی پاسخگویی به سؤالات کودکان دبستانی درباره خدا . چگونگی پاسخگویی به سئوالات کودکان دبستانی درباره خدا
چكيده
در این تحقیق به بررسی جگونگی پاسخگویی به سؤالات کودکان درباره خداوند پرداخته شده است. فرض اصلی این تحقیق بر اساس نظریه پیاژه، قادر نبودن کودکان بر درک مسائل انتزاعی بوده است. درطی مطالعات انجام شده درطول زمان تحقیق، نتایج اینطور بدست آمد که بر اساس تحقیقات و نظریات بعد از پیاژه، توانایی کودکان بیش از آنچه پیاژه مفروض داشته است میباشد و تغییرات رشد کودکان تدریجی و تأثیر پذیر از عواملی چون تجربه، محیط اجتماعی وسن کودک است و محدود کردن تواناییهای کودک کار درستی نیست. در تبیین عملکرد ذهنی کودکان به هنگام پاسخگویی، به روشهای حل مسأله و نظریههای یادگیری اشاره شد. شش اصل و نکته در پاسخگویی پیشنهاد شد تا پاسخگو و کودک بتوانند به فهم مشترکی در این زمینه دست یابند. این اصول عبارتنداز : گذر از مرحله نمادی، تجربه اندوزی، تأثیر محیط اجتماعی بر رشد شناختی، ایجاد مفاهیم پایه برای شناخت خداوند، ادراک وتوجه، حمایت داربستی
یک الگوی پنج مرحلهای برای پاسخگویی به سؤالات کودکان نیز با توجه به اصول و نکات پاسخگویی پیشنهاد شده است. از آنجایی که گردآوری سؤالات کودکان نیز جزو اهداف اصلی تحقیق بوده است، این سؤالات جمع آوری و در مجموع 140نوع سؤال بدست آمد. این سؤالات بر اساس ماهیتشان طبقه بندی و ارایه گردیده است. این طبقات پیرامون چیستی خداوند، ادراک کودک از خداوند، زمان و مکان خداوند، پرسش از چگونگی بوجودآمدن خداوند، حضور خداوند، پرسش از صفاتی چون رحیم، غفور، کریم، رازق، منتقم،
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
استاد امیر غنوی- مراحل فقهآموزی.pdf
245.1K
استاد امیر غنوی- مراحل فقهآموزی
كتابهاي منتشره گروه علوم تربيتي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه .pdf
326.5K
كتابهاي منتشره گروه علوم تربيتي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
مشکلات مطالعه و فهم کتاب مسولیت و سازندگی استاد هادیزاده.pdf
283.8K
مشکلات مطالعه و فهم کتاب مسولیت و سازندگی استاد هادیزاده زید عزه
مشکلات مطرح شده در حوزه تربیتی از نگاه مربی .pdf
280.4K
✨جمع بندی و خلاصه نظام مسائل مربیان نوجوانان بعد برگزاری ده ها جلسه کارگاه مشکلات مربی بین مربیان مختلف و خود اظهاری ایشان با زبان خودشان!
هدایت شده از :: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مدرسه_تربیت
📌 روایت جالب تجربه مدرسه سراج در تربیت پروژه محور
✍ از کاشتن سبزی و پختن نان و پرورش مرغ تا خراب کردن دیوار مدرسه و تربیت محله محور
✍ از برگزاری مراسم در داخل مدرسه تا برپایی موکب در عراق در اربعین حسینی
✅ می توان از این نسل بیش از این ها انتظار داشت🔰
@mah_neshann