eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فارس پلاس
▪️عکس را با دقت ببینید ایستاده در حال گفتگو و پاسخ به هزار و یک شبهه ای است که موسسات و سازمان ها و مراکزی ، قرار بوده کارفرهنگی کرده و به آن پاسخ دهند. این روایتی از پلیس ایران است که هیچ وقت نگذاشتند دیده شود. پلیسی که با چهار عکس و فیلم، بیرحمانه در مجازی ذبح شد. 💬 آقای تحلیلگر @Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برگزاری مسابقه بزرگ فرهنگی و کتابخوانی پیامبر مهربانی در ۲ بخش( کودک و نوجوان ) و بز رگسال به گزارش مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی؛ علی اکبر روحی گل خطمی مدیرعامل کانون و موسسه فرهنگی هنری شهید روحی با بیان این مطلب گفت ؛ مجموعه ای از جوایز متبرک و فرهنگی رضوی جوایز این مسابقه می باشد. عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهر مشهد در ادامه گفت : در راستای برگزاری سلسه مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با محوریت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی؛ تا بحال 14 مسابقه در سطح کشور برگزار گردیده است. وی گفت : این مسابقه به مناسبت ولادت با سر سعادت پیامبر رحمت (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام در 2 بخش کودکان و نوجوانان و بزرگسالان برگزار می گردد و کتاب بخش کودکان و نوجوانان کتاب یک پنجره خورشید و کناب تفسیر سوره محمد نوشته استاد قرائتی ویژه بزرگسالان می باشد . وی ۲۹ مهر 1401 را آخرین مهلت شرکت در مسابقه گفت و افزود جهت شرکت در مسابقه و دریافت رایگان کتاب ها به سايت مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی Www.m-ketab.ir مراجعه نمائید. نحوه شرکت در مسابقات مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی : در صورتی که قبلا در یکی از مسابقات کتابخوانی ما شرکت نموده اید، احتمالا اطلاعات شما در سامانه موجود است، لذا جهت امتحان اینکه اطلاعات شما در سامانه موجود می باشد یا خیر، از طریق صفحه اصلی سایت وبا استفاده از کدملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور اقدام به ورود نمایید. در صورت موفقیت در صفحه ی ابتدائی پروفایل خود اطلاعات مسابقه را دیده و می توانید در مسابقه شرکت نمائید.
ای دیدنت بهانه ترین خواهش دلم فڪری بڪن برای من و آتش دلم دست ادب به سینه ی بیتاب میزنم صبحت بخیر حضرت آرامش دلم السلام علیک یا صاحب الزمان
هدایت شده از 
تکریم شخصیت کودک🙇‍♀ روزی پیامبر اکرم (ص) در راه مسجد، به کودکانی برخوردند که بازی می‌کردند. کودکان گرد ایشان حلقه زدند و گفتند شتر ما باش تا بر دوشت سوار شویم. اصحاب که برای اقامه نماز در مسجد، منتظر پیامبر بودند بلال را به دنبال ایشان فرستادند. پیامبر به بلال فرمودند به منزل من برو و چیزی برای کودکان بیاور. بلال رفت و ۸ دانه گردو یافت. پیامبر (ص) به کودکان فرموند: آیا شتر خود را به این گردوها می‌فروشید؟ کودکان رضایت دادند و با خوشحالی پیامبر را رها کردند. بر این اساس اگر بخواهیم کودکان را از کاری به ویژه از بازی‌های مورد علاقه آنها باز داریم، باید به شیوه‌ای عمل کنیم که با رضایت خاطر به این کار تن دهند، نه با کراهت و اجبار و احیاناً خشونت. مانند پیامبر (ص) که متوسل به چیزی شد که مورد علاقه کودکان بود. 📖دکتر محمد داوودی. سیره تربیتی پیامبر و اهل بیت صفحه ۸۷ @ganjinehasar
هدایت شده از 
🎁 (صلی الله علیه و آله) 0. بود. 1. هنگام راه رفتن با آرامی و راه می‌رفت. 2. در راه رفتن قدم‌ها را بر زمین نمی‌کشید. 3. نگاهش پیوسته به افتاده و بر زمین دوخته بود. 4. هرکه را می‌دید به سلام می‌کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. 5. وقتی با کسی دست می‌داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی‌کشید. 6. با مردم چنان معاشرت می‌کرد که هرکس گمان می‌کرد فرد نزد آن حضرت است. 7. هرگاه به کسی می‌نگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی‌کرد. 8. هرگز به روی مردم و خیره نگاه نمی‌کرد. 9. چون اشاره می‌کرد با اشاره می‌کرد نه با چشم و ابرو. 10. سکوتی طولانی داشت و تا نمی‌شد لب به سخن نمی‌گشود. 11. هرگاه با کسی، هم صحبت می‌شد به سخنان او فرا می‌داد. 12. چون با کسی سخن می‌گفت کاملا برمی‌گشت و می‌نشست. 13. با هرکه می‌نشست تا او اراده برخاستن نمی‌کرد آن حضرت . 14. در مجلسی نمی‌نشست و برنمی خاست مگر با . 15. هنگام ورود به مجلسی در آخر و می‌نشست نه در صدر آن. 16. در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی‌داد و از آن نهی می‌کرد. 17. هرگز در حضور مردم نمی‌زد. 18. اکثر نشستن آن حضرت رو به بود. 19. اگر در محضر او چیزی رخ می‌داد که ناپسند وی بود می‌گرفت. 20. اگر از کسی خطایی صادر می‌گشت آن را . 21. کسی را بر لغزش و خطای در سخن . 22. هرگز با کسی و منازعه نمی‌کرد. 23. هرگز سخن کسی را نمی‌کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید. 24. پاسخ به سوالی را چند مرتبه می‌کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. 25. چون سخن ناصواب از کسی می‌شنید. نمی‌فرمودـ «چرا فلانی چنین گفت» بلکه می‌فرمود «بعضی مردم را چه می‌شود که چنین می‌گویند؟» 26. با فقرا نشست و برخاست می‌کرد و با آنان می‌شد. 27. دعوت بندگان و غلامان را . 28. هدیه را می‌کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود. 29. بیش از همه به جا می‌آورد. 30. به خویشاوندان خود می‌کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد. 31. کار نیک را تحسین و می‌فرمود و کار بد را می‌نمود و از آن نهی می‌کرد. 32. آنچه موجب صلاح و مردم بود به آنان می‌فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می‌شنوند به غایبان برسانند. 33. هرکه عذر می‌آورد عذر او را می‌کرد. 34. کسی را نمی‌شمرد. 35. هرگز کسی را نداد و یا به لقب های بد نخواند. 36. هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نکرد. 37. هرگز عیب مردم را نمی‌کرد. 38. از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی‌گرفت و با همه بود. 39. هرگز مذمت مردم را نمی‌کرد و بسیار آنان نمی‌گفت. 40. بر جسارت دیگران می‌فرمود و بدی را به نیکی جزا می‌داد. 41. از بیماران می‌کرد اگرچه دور افتاده ترین نقطه مدینه بود. 42. سراغ اصحاب خود را می‌گرفت و همواره آنان می‌شد. 43. اصحاب را به نام هایشان صدا می‌زد. 44. با اصحابش در کارها بسیار می‌کرد و بر آن تاکید می‌فرمود. 45. در جمع یارانش می‌نشست و اگر غریبه ای بر آنان وارد می‌شد نمی‌توانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است. 46. میان یارانش و الفت برقرار می‌کرد. 47. وفادارترین مردم به و پیمان بود. 48. هرگاه چیزی به فقیر می‌بخشید به می‌داد و به کسی حواله نمی‌کرد. 49. اگر در حال نماز بود و کسی پیش او می‌آمد نمازش را می‌کرد. 50. اگر در حال نماز بود و کودکی گریه می‌کرد نمازش را می‌کرد. 🌷🇮🇷🌷
🔰قدردانی جمعی از طلاب خواهر قم از خدمات نیروی انتظامی به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی 🔹طلاب، مدیر و کادر مدرسه علمیه حضرت خدیجه"سلام الله علیها" به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا و تقدیر و تشکر از نیروهای خدوم نیروی انتظامی، حافظان نظم و امنیت، با حضور در کلانتری ۱۵ ناحیه ۴ استان قم با اهدا هدایا، از زحمات مدافعان امنیت که با اراده های آهنین و با دینداری و اخلاق مداری در جهت اقتدار و بالندگی ایران اسلامی تلاش می کنند، تقدیر و تشکر کردند. 🔹️خانم عشق پور مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) ضمن قدردانی از ایثار و ازخودگذشتگی کارکنان نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر گفت: همه ما در کشور شاهد از خودگذشتگی نیرو‌های خدوم انتظامی در حفظ نظم و امنیت و کنترل اغتشاشات بودیم. وی افزود: علم آموزی دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و تمامی پژوهشگران مرهون ایثار سبزپوشان نیروی انتظامی است. 🔹سرهنگ عقل مند، ضمن ابراز خرسندی و تشکراز حضور پر شور طلاب نوجوان در این کلانتری خاطر نشان کرد: ما در جبهه امنیت می جنگیم و شما طلاب در جبهه فرهنگی و نیروی انتظامی برای برقرای نظم و امنیت از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد. 🔹در ادامه طلاب مدرسه علمیه حضرت خدیجه "سلام الله علیها" اعلام داشتند که ما طلاب دهه هشتادی، همه جانبه حامی نظام، انقلاب، کشور و رهبر عزیزمان خواهیم ماند. 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁 🌹 روایت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از 💞شهید : باید همه‌ کسانی‌که به‌عنوان نخبه‌های فرهنگی در جامعه‌ی ما مطرح هستند و صدها هزار و میلیون‌ها و ما در دامان آن‌ها می‌شوند، باید بذر و را در آن‌ها بکارند تا فردای این ملّت یک حاصل ارزشمندی داشته باشد. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از صابرین نیــوز
🌄 این تصویر واقعیت فضای مجازی ایران است! بررسی آنالیز جستجوی مردم ایران در گوگل از ابتدای محدودیت های اینترنتی نشان می‌دهد گرچه تقاضای فیلترشکن افزایش داشته اما در روزهای اخیر روند کاهشی شده و در بین پیامرسان‌های داخلی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است! ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 هر چقدر کتاب‌های تربیتی را زیر و رو می‌کنم به وضوح و روشنی می‌بینم در تربیت را جزو مهم‌ترین روش‌های تربیتی می‌دانند. فرزند من و شما نیاز به الگو دارد. اگر الگوی درست را به او معرفی نکنیم، بنتن، بتمن، مرد عنکبوتی، لاک‌پشت‌های نینجا و باب اسفنجی الگویش می‌شود. دین ما الگوهای فوق‌العاده کم ندارد! این ماییم که اونها رو درست و زیبا به بچه‌هامون معرفی نمی‌کنیم🚫 📲 نماهنگ بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره اقتدا به پیامبر در زندگی فردی و اجتماعی ❤️❤️❤️ عیدتون مبارک https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
هدایت شده از دکتر مرعشی
حلال و خودکنترلی.pdf
833.3K
پژوهش ما نشان داد که بین غذای حلال با خودکنترلی، مسئولیت پذیری، هوش اخلاقی و رفتار وجدانی رابطه وجود دارد. مقاله پژوهش را مطالعه بفرمایید. آیا برای نجات نسل جوان و نوجوان باید به لقمه آنان هم توجه داشت؟ https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از دکتر مرعشی
دهه هشتادی ها و زندگی مجازی با توجه به مباحثی که اخیرا در خصوص دهه هشتادی ها و زندگی مجازی آنان مطرح شده، بریده ای از کتاب درسنامه روانشناسی اسلامی را که مرتبط با این بحث بود و سال گذشته منتشر کردیم، خدمت دوستان فرستادم. یکی از آسیب های جدی جوانان و نوجوانان شیوع سبک زندگی بی حاصل است که پیش آیند آسیب های روانی و اجتماعی است که بالقوه می‌تواند سر از خانواده ستیزی، ارزش ستیزی، وندالیسم، انحرافات جنسی، اعتیاد و... در بیاورد و البته از بی حجابی و بی دینی. لازم است در برنامه ریزیهای زیربنایی تفاوت تفریح و سرگرمی لحاظ شده و نوجوانان بجای سرگرمی به سمت تفریح سوق داده شوند. توضیحات فنی قضیه را در کتاب ملاحظه میفرمایید. @SAmarashi
🔰قهرمانِ بچه ها 📜اگر مانند مكتب ‏هاى تربيتى معاصر كه معتقدند بايد بچه‏ ها را از كودكى پر كرد و آموزش داد و قهرمان‏ هايش را به گوشش خواند، ما هم بخواهيم كه قهرمان ‏هايى همچون حسين و يا همچون على اكبر و قاسم را به عنوان درس ‏هاى تربيتى بچه ‏ها در همين دوره ‏ها به آنها معرفى كنيم و پافشارى كنيم، فردا بايد منتظر ظهور نفرتشان باشيم 📜 چون اين درس‏ هاى بزرگ آن قدر كوچك نيستند كه ذهن بزرگان ما تحمل تمامى ابعاد آن را داشته باشد 📜 مثلا مصيبت حسين را چگونه براى بچه ‏ها بازگو مى‏ كنيم كه راستى مصيبت حسين باشد. مصيبتى كه بر تمامى آسمان و زمين اثر گذاشته و حتى از احساس بزرگ ‏ها سبقت گرفته چگونه براى بچه‏ ها بازگو مى ‏شود؟ 📜مصيبت حسين مصيبت باغبانى است كه مجبور است به خاطر هجوم دشمنان، نخل ‏ها و درختانى را كه با خون دل پروريده و به آنها علاقه دارد، قطع كند و از ريشه درآورد، تا اگر آن ها كمك او نشدند، عصاى دست دشمن نشوند. 📜رنج حسين از اين است، كسانى را بايد از دم شمشير بگذراند كه پدران و برادر و خودش طى سال‏ هاى سال آنها را از خاك بيرون كشيده و نيرو داده ولى اكنون آلت دست دشمن شده ‏اند. 📜ما چگونه مى‏ توانيم اين يك بعد از مصيبت حسين را براى بچه ‏ها بازگو كنيم و چگونه مى ‏توانيم اين احساس را در روح عظيم حسين به بچه‏ ها نشان بدهیم؟ 📜...آنچه در روايات ما مطرح شده، در محيطى است كه جامعه به امن و حركت رسيده باشد و مدينة الرسول باشد. در اين چنين جامعه ‏اى به خاطر تسلط در تجربه و موفقيت در عمل شبهه ‏اى سبز نمى ‏شود.كه مكتب در عمل موفق بوده و برخوردها سنيگنى نمى كند؛ كه ابعاد وسيع آن پذيرفته شده است. 📜 ولى در هنگام شروع كار، رسول با سلام كردن به بچه‏ ها، به آنها شخصيت مى‏ دهد و با محبت و انس با آنها، در دل‏هاشان راه مى‏ يابد و با به كار گرفتن آنها، به تربيتشان مى ‏پردازد تا بتوانند در برابر هجوم وحشى فكرهاى گوناگون و در برابر زنجيرهاى عادت و تقليد سربردارند و ايستادگى كنند. 📚 انسان در دو فصل | ص ۴۳ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ خدا مدافع او بود﮺ ⚫️مرحوم استاد علی صفایی حائری در کلام 🎙 استاد شیخ حسین انصاریان #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/FZDs6 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/einsad
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری در آیین افتتاحیه مدرسه معارفی درایه، ۱۴‌۰۱/۷/‌۱۹ 🔹 یکی از خلأهای ما در عرضه تفقه این است که مسائل مستحدثه را فقط از منظر "فقه احکام" بررسی می‌کنیم نه از منظر "فقه اخلاق" و "فقه حکمت". 🔹 موضوعات نوپدید، قبل از اینکه احکام حقوقی و تکلیفی داشته باشند، احکام اخلاقی و کلامی دارند. فی‌المثل و قبل از اینکه حکم فقهی‌شان استنباط شود، باید حکم اخلاقی و کلامی‌شان باید استنباط شود. اگر پیچ و مُهرۀ بانک و بورس را باز کنید و تحلیل کنید، به مبانی اخلاقی و کلامی در چارچوب الگوی توسعه غربی خواهید رسید. مناسبات اخلاق توسعه و اعتقادات توسعه در بانک و بورس و امثال آنها حضور دارد. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "عصر تاریکی یا عصر طلایی" تیزری فوق العاده جذاب برای کتاب 📗 1001 اختراع مسلمین - مسلمانان پیشگامان علم و فناوری با کیفیت 👇 👌✨ https://bomidor.com/v/SM8qC بخش کوچکی از حقیقتی پنهان، از برهه ای نورانی در تاریخِ بشریت است، که قرن هاست، عامدانه و مُغرضانه از جهانیان پنهان شد..‌ احساس و ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ا ✅ توضیح مهم : اگر تاریخ علوم در ایران و نقش دانشمندان ایرانی به کلیپ اضافه می شد، حدس بزنید چه اتفاق می‌افتاد. 🌷🇮🇷🌷