eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚امام خامنه ای: 🌺 لازم است كه مردم را كتاب‌خوان كنيم؛ اما از اين واجب‌تر، آن است كه استعداد نويسندگى را در بين مردم پيدا كنيم و توليد كتاب بكنيم. 🌺امروز كتابخوانى و علم ‏آموزى، نه تنها يك وظيفه ‏ى ملى، كه يك واجب دينى است. 🌺براى يك ملت، خسارتى بزرگ است كه افراد آن، با كتاب سر و كارى نداشته باشد. 🌺توقع من از همه‌ی مردم اين است كه كتاب و كتابخوانى را جدى بگيرند. 🌺دين و دنياى بشر و جسم و جان انسان، به بركت كتاب تأمين و تغذيه مى‌شود. 🌺فرآيند كمال بشرى به وسيله‌ی كتاب تحقق مى‏يابد. 🌺كتاب خواندن براى يك ملت، يك فريضه و يك واجب است. 🌺كتاب، دروازه‌ای به سوى جهان گسترده‌ی دانش و معرفت است. 🌺كتاب، مادر تمدن‌ها و نيز عصاره‌ی آنها است. 🌺كتاب يكى از ارزشمندترين فرآورده‌های بشرى و گنجينه‌ی بزرگترين ثروت‌های بشر، يعنى دانش و تحقيق است.
هدایت شده از 
♻️«موسسه شمیم لیله‌القدر تهران» «مرکز تربیت مربی کرامت» 💡 طرح مطالعاتی آثار استاد علی صفایی حائری(عین.صاد) 🔸 ترم اول: هدف‌شناسی با محوریت کتاب رشد 🔴 مهلت ثبت نام تا ۴ آذرماه «شروع دوره ۵آذرماه» 🔷 این دوره به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. ⭕️ برای دریافت کد تخفیف به ادمین گروه‌ها و کانال‌های مرتبط با موسسه شمیم لیله‌القدر پیام دهید. 🔔 همراه با اعطای گواهی 🌐 ثبت نام در سایت کرامت: www.keraamat.ir ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ✅ @keraamat_ir ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
📚معرفی کتاب "دانش آموز و اخلاق معاشرت" بمناسبت روز دانش آموز 🔹معاشرت خوب و جذّاب با دیگران یک «هنر» است. چگونه سخن بگوییم؟ چگونه رابطه برقرار کنیم؟ با چه کسانی و با چه معیارهایی دوست شویم؟ در خانه و مدرسه و اجتماع، با پدر و مادر، با معلّمان، با دوستان و افراد دیگر چه رفتاری داشته باشیم؟ برخورد شایسته با دیگران براساس آموزه‌های دینی چیست؟ 👈در این کتاب، با همه این موضوعات آشنا می‌شوید. باشد که «اخلاق معاشرت» ما، مکتبی و ارزشی باشد. 🌐 جهت مطالعه کتاب اینجا کلیک کنید ✅پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
✨معرفی چند نرم افزار مهم و بسیار برای در حوزه و و 1⃣ حدیث اهل بیت علیهم السلام از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث متن 166 عنوان کتاب در 338 جلد، با محوریّت حدیث اهل بیت (علیهم السلام)، حاوی موضوعاتی مانند: علوم قرآنی، قرآن و تفسیر، تاریخ و سیره معصومان (علیهم السلام)، کلام و ... 🔺یکی از آثار موجود در این نرم‌افزار خوب 📗 کتاب ازنگاه قرآن وحديث‌ تأليف مرحوم محمدى رى‌شهرى، و کلی منابع دیگر در حوزه خانواده وجود دارد بسیار کامل است.👌 2⃣ مجموعه آثار مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث 🔺متن 285 عنوان کتاب در 546 جلد از آثار منتشرشده در: «مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث»، «پژوهشگاه قرآن و حدیث» و «مرکز همایش‌های علمی و پژوهش‌های آزاد دارالحدیث»، به زبان فارسی و عربی، در موضوعاتی چون: تفسیر و قرآن ... 3⃣ اخلاق اسلامی كتابخانه اخلاق اسلامی 🔺متن كامل 343 عنوان كتاب در 597 جلد، در موضوعات: آداب، حقوق، فضایل اخلاقی و ... نوع نرم‌افزار: معجم لفظی موضوعات: اخلاق و عرفان ❤️ 👇 https://www.noorshop.ir/fa/product/12517/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d8%af%db%8c%d8%ab-%d8%a7%d9%87%d9%84-%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%87%d9%85-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85
🛑مرکز خدمات حوزه های علمیه معاونت معیشت و خانواده مرکز خدمات در راستای همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای پژوهشی، کامپیوتری و فرهنگی و به منظور عرضه خدمات نرم‌افزاری پژوهشی به طلاب سراسر کشور، با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) قراردادی منعقد نموده است. این قرارداد که در قالب ارائه خدمت حق اشتراک یک ساله سرویس‌های محصولات نور از جمله؛ (پایگاه تخصصی مجلات نور) (پایگاه کتابخانه دیجیتال نور) (پیشخوان بر خط نرم‌افزارهای نور) (سامانه مشابهت یاب متون نور) انجام شده است. در راستای معاونت معیشت و خانواده مبنی بر تسهیل در دستیابی به منابع و متون اصیل دینی و سرعت بخشیدن به امر پژوهش در حوزه علوم اسلامی با ارائه خدمات نرم‌افزارهای پژوهشی به طلاب محقق در حوزه علوم اسلامی می‌باشد. 🌐بر همین اساس طلاب برادر و خواهر سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به پنل شخصی خود در "سامانه سخا" (سخای جدید) و انتخاب گزینه از سرویس‌های مذکور بهره‌مند شوند. http://service.csis.ir --------------------------- 🇮🇷کانال صرفا جهت اطلاع طلاب 📡 @serfan_jahate_ettela_t http://eitaa.com/joinchat/3749838860Cff026ecd0b
امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: سلامت فکری را با کتاب‌خوانی تأمین کنید؛ از کتابهای خوب، راه‌گشا، راهنما که از سوی متفکّران و نویسندگان خوب ما تهیّه شده و در اختیار ما گذاشته شده استفاده کنید و بخوانید. ۱۳۹۵/۰۹/۲۳ 🌐کانال روابط عمومی/مرکز خبر المصطفی/ 👇👇👇 🆔http://eitaa.com/newsmiu
🎙 | داستان اولین مرگ بر آمریکا 🔺️ رسانه KHAMENEI.IR براساس بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان، کلیپ صوتی «داستان اولین مرگ بر آمریکا» را منتشر میکند. 🏷 🎧 بشنوید👇
🔻 تمدید نهایی همایش بین المللی فقه و تربیت نمایندگی المصطفی در خراسان 💠 به همت مدرسه عالی فقه و قرآن خواهران نمایندگی المصطفی (ص) در خراسان همایش بین المللی فقه و تربیت 11 اسفند ماه سال 1401 در مشهد برگزار می‌گردد. 🔹 محورهای اصلی همایش: 1. پیشینه و سیر تحول مطالعات فقه و تربیت 2. ظرفیت های تربیتی فقه 3. تعامل فقه و تربیت 4. تحلیل تربیتی موضوعات و ابواب فقهی ❇️ محور ویژه همایش: فقه و تربیت؛ فضای مجازی 📆مهلت ارسال چکیده و مقالات تمدید شد: مهلت ارسال چکیده: 1 دی ماه 1401 مهلت ارسال مقالات: 1 بهمن ماه 1401 زبان برگزاری همایش: 11 اسفندماه 1401 📞دبیرخانه همایش : 05133694114 - 05133694110 داخلی 119 لینک کانال همایش : http://eitaa.com/hamayesht1401 ثبت نام و ارسال مقالات: http://hamayesh.miu.ac.ir/tarbiyt/fa J.e.co1400@gmail.com 💢 📡کانال روابط عمومی المصطفی(ص) در خراسان/ برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها هم‌اکنون عضو شوید/ 👇 🆔 لینک کانال: https://eitaa.com/almustafa_mashhad
لباس روحانیت چراها و بایدها.pdf
660.4K
🔺 نسخه PDF 📚 لباس روحانیت؛ چراها و بایدها ✍ اثر استاد عالم زاده نوری 🔰 برای تبیین قداست ذاتی لباس و کارآیی آن در عرصه تبلیغی و فرهنگی و اجتماعی. مبین چیستی و چرایی لباس روحانیت. 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 http://eitaa.com/monzer_ir
@mshahidi معرفی کتاب فرزندپروری .pptx
22.89M
📚📚📚📚📚 در زمینه فرزندپروری با رویکردهای متفاوت روانشناسی کتاب های زیاد و خوبی وجود دارد که در این بخشی از آنها معرفی شده است. مطالب علمی و تخصصی فرزندپروری را از کارشناس ارشد مشاوره و دانشجوي دكتري و مشاور کودک با کلیک روی لینک زیر پیگیری کنید. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
... 💠 روز آخر... افتتاحیه‌ای دیگر 🔹 به روز آخر قرار ششم رسیدیم. امشب با سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر سوزنچی در خصوص تلارم تربیت و فرایند حل مسأله به ظاهر قرار به پایان می‌رسد اما تازه ده‌ها ماموریت و مسأله که از دل تعاملات این چند روزه حاصل آمده، آغاز می‌شود. 🔸 حلقه‌ها و هسته‌های مرکز رشد از دل قرار برای خود ایده‌ها می‌گیرند و حرکت خود را برمبنای آن بازپردازی می‌کنند. 🔹 قرار امسال البته فارغ از عرضه ایده و دستاوردهای مرکز رشد، تعاملات بین اندیشکده‌ای و بین سازمانی جدیدی را پدید آورد که خود می‌تواند برای مجموعه دانشگاه امام صادق علیه السلام، رهاورد فرخنده‌ای در تحقق راهبردهای ابلاغی و بیانیه ماموریت دانشگاه باشد. 🔸 امروز هم منتظر حضور گرم علاقه‌مندان و‌ دغدغه‌مندان شکوفائی فردی و حل مسائل اجتماعی انقلاب اسلامی هستیم. 🌱 ، فرصتی برای ارائه دستاوردها و ایده‌های (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
شورای نگهبان هم وارد حوزه کودک و نوجوان شد. 😊
📗معرفی کتاب تبیین و نقد رویکردهای معاصر درباره تربیت معنوی کودکان با تاکید بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نویسنده:  دکتر معصومه کیانی حجت الاسلام دکتر محمود نوذری برای آشنایی بیشتر 👇 🌷🇮🇷@Mtarbiatdini🇮🇷🌷
📗معرفی کتاب تبیین و نقد رویکردهای معاصر درباره تربیت معنوی کودکان با تاکید بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نویسنده:  دکتر معصومه کیانی حجت الاسلام دکتر محمود نوذری 🔺پژوهش حاضر با هدف مطالعه انتقادی برای (S4C) در دنیای معاصر و ترسیم الگوی اسلامی- ایرانی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و چگونگی ارتباط آنها انجام شد. برای این منظور در گام نخست، مفهوم معنویت از منظر اندیشمندان منتخب پژوهش مورد بررسی قرار گرفت و چارچوبی مشتمل بر شش نوع جهان‌بینی درباره این مفهوم به‌ دست آمد. سپس، مبانی فلسفی هر یک از جهان‌بینی‌های یاد شده تبیین و به تناسب، شش نوع پداگوژی‌ شناسایی و تشریح شد. سرانجام، 1⃣ مفهوم تربیت معنوی برای کودکان و دلالت‌های آن بر اساس هر جهان‌بینی استنباط گردید. 2⃣ در گام دوم، الگوی اسلامی- ایرانی تربیت معنوی برای کودکان با تأکید بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و مبانی نظری سند تحول بنیادین و نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران تبیین و طراحی شد. 3⃣ در گام سوم، رویکردهای موجود درباره تربیت معنوی برای کودکان با تأکید بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران مورد نقد و ارزیابی قرار گرفتند. بدین ترتیب، زمینه لازم جهت تحلیل نکات مثبت و منفی هر یک از رویکردهای غربی و چگونگی استفاده از آموزه‌های آنها در الگوی اسلامی- ایرانی تربیت معنوی برای کودکان و نوع ارتباط آنها روشن شد. 🔺برخی از مهم‌ترین نقدهای وارد بر دیدگاه‌های رایج عبارت‌اند از: وجود تکثر در چیستی مرجع امر معنوی، همه خداگرایی؛ ساختنی بودن حقیقت و معنا؛ محدود شدنِ تربیت معنوی به پرورش قوه شناختی کودک و غفلت از سایر ابعاد و نقش آنها در رشد معنوی او؛ آشنایی سطحی با ادیان و سایر چشم‌اندازهای معنوی و غیره، 🔺در عین‌‌ حال، هر یک از جهان‌بینی‌های بالا دارای برخی نکات مثبت و روش‌هایی هستند که می‌تواند مورد استفاده واقع شود، مانند تأکید بر ارتباط و تعامل کودک با دیگران و توسعه روایت‌های او از تجارب زیسته، آموزش خلاق و پویا، هدایت کودکان به سوی شناخت مسائل و مشکلات معنوی جامعه و تلاش برای حل آنها از طریق رویکرد مسئله ‌محور و دانش‌آموز محور، شناخت معانی مختلف فرهنگی، نقد و تفسیر آنها و شناسایی چگونگی تأثیر آنها بر نگرش و رفتار افراد، توانمند ساختن کودکان از طریق و تأمل و در آنها، شروع آموزش مسائل و مفاهیم معنوی از واقعیات موجود و توجه به سطح ساختنی معنا و غیره. بدین ترتیب، تحلیل نکات مثبت و منفی این رویکردها نشان می‌دهد که فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران در راستای بازسازی و تقویت الگوی پیشنهادی خود نمی‌تواند از مبانی و مفروضات فلسفی این رویکردها استفاده کند اما در عین حال هر یک از رویکردهای یادشده دارای روش‌ها، آموزه‌ها و دلالت‌های تربیتی مثبتی هستند که می‌توانند موجب تقویت و توسعه الگوی اسلامی- ایرانی تربیت معنوی برای کودکان شود. 🔺روش‌های مورد استفاده در این پژوهش عبارت‌اند از: روش پژوهش تلفیقی یا سنتز پژوهی، روش تحلیل استعلایی، روش بازسازی شده‌ استنتاج قیاسی فرانکنا و روش کاوشگری فلسفی انتقادی. 🔺واژهای کلیدی: تربیت معنوی برای کودکان، غرب، فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، الگوی اسلامی- ایرانی، نقد 🌷🇮🇷@Mtarbiatdini🇮🇷🌷
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت ۱ ) ✍️حسینعلی رحمتی 🔹متن زیر (که در چند قسمت تقدیم می شود) بازنشر مقاله ای است که در سال 1385 منتشر شده است. بچه هایی که زمان نگارش این مقاله به دنیا آمده اند الان حدود شانزده ساله اند و مباحث مطرح شده، درباره آنان هم صدق می کند. 🔻مقصود اصلی نوشتار حاضر تاكید بر مسئله نسل جوان به عنوان بخشی عظیم از افراد جامعه ایران معاصر، و به عنوان یكی از مخاطب های اصلی حوزه های علمیه و نهادهای تبلیغ دین است. این بحث نیز از دو سو قابل بررسی است: یكی از جهت حوزه و نسل جوان و دیگری از جهت نسل جوان و حوزه. با این وجود، در مقاله حاضر، عطف توجه بیشتر به جهت اول است هر چند امید آن است كه سویه دیگر بحث نیز در فرصتی مناسب مورد واكاوی و تامل قرار گیرد،‌ چرا كه نمی توان همواره از لزوم ارتباط حوزویان با نسل جدید صحبت كرد ولی وظایف یا مسئولیت های نسل جوان را در این میان نادیده گرفت. تعامل سازنده و تاثیر گذار بین روحانیان حوزه های علمیه و جوانان جامعه آنگاه حاصل خواهد شد كه هر دو طرف به وظایف و مسئولیت های خود آگاهی یافته و به طور جدی در صدد ایجاد گشایش در این مسیر باشند. 🔻به هر روی، اینك سخن با حوزه های علمیه است، آن هم صرفا با توجه به مسئله مهم «تحولات نسلی» در جامعه جوان ایران . 🔻مدعای اصلی این نوشتار آن است كه: 🔹1. در جامعه ای چون ایران ، وجود افراد و نهاد(هایی) كه به طور تخصصی به امر شناخت، تبلیغ و دفاع از دین بپردازند امری است لازم و ضروری. 🔹2. موفقیت چنین افراد و نهادهایی در گرو شناخت هر چه بیشتر و بهتر مسئولیت ها و وظایف خود،‌ همچنین شناخت زمان، شناخت مخاطب و شناخت و به كارگیری ابزارها و شیوه های مناسب است. 🔹3. از بین شناخت های فوق ، مسئله شناخت مخاطب ، امری است كه بایستی همواره به طور جدی مورد توجه و تامل قرار گیرد. مسئله «مخاطب شناسی» و نقب زدن به «قلب ها و مغزها» یكی از نكته های مورد توجه رهبران الاهی و مبلغان «رسالات الله» در طول تاریخ بوده است. آنان كه به این مطلب بیشتر توجه كرده اند در ایفای مسئولیت خود كامیاب تر بوده اند. 🔹4. از منظر بحث «تحولات نسلی» باید گفت در جامعه ایران، در چند سال اخیر نسلی پا به عرصه وجود گذاشته و بالیده است كه گاه از آن با عنوان هایی چون «نسل سوم» یاد می شود. این نسل دارای ویژگی ها ، مزیت ها ، مشكلات و مسائل، دغدغه ها و دلمشغولی ها و احساس ها و حساسیت هایی است كه تا اندازه زیادی با نسل (های) پیشین متفاوت است. از آنجا كه آینده مكتب و كشور در دست اینان است، حوزویان بایستی چه در روش و چه در منش و چه در برنامه ریزی های خود، به این نسل توجهی ویژه داشته باشند. بی توجهی به این امر می تواند خطر گسست ارتباط بین حوزه و بخشی از مخاطبانش را در پی داشته باشد. بازنشر 26 آبان 1401 ادامه دارد @harahmati
✅ قال الإمام باقر عليه السلام: 🔺إنّ نُوحا عليه  السلام  لَمّا غَرَسَ النَّوى مَرَّ علَيهِ قَومُهُ فجَعلوا يَضحَكونَ ويَسخَرونَ ويقولونَ : قد قَعَدَ غَرّاسا ! حتّى إذا طالَ النَّخلُ وكانَ جَبّارا طُوالاً قَطَعَهُ ثُمّ نَحَتَهُ فقالوا : قد قَعَدَ نَجّارا ! ثُمّ ألّفَهُ فجَعَلَهُ سَفينَةً فمَرُّوا علَيهِ فجَعلوا يَضحَكونَ ويسخَرونَ ويقولونَ : قد قَعَدَ مَلّاحا في فَلاةٍ من الأرضِ ! حتّى فَرَغَ مِنها . 🔺امام باقر علیه السلام می فرمایند: هنگامى كه نوح عليه  السلام  هسته [خرما ]را مى كاشت، قومش بر او گذشتند و شروع به خنديدن و تمسخر او كردند و مى گفتند : كارش به درختكارى كشيده است! تا آنكه درخت بزرگ شد و به نخلى ستبر و بلند تبديل گشت و نوح آن را بريد و تراشيد. قومش گفتند : كارش به نجّارى كشيده است! نوح الوارهاى نخل را باهم تركيب كرد و كشتى اى ساخت. باز قومش بر او گذشتند و شروع به خنديدن و تمسخر او كردند و مى گفتند : كارش به كشتيرانى در يك دشت انجاميده است! تا آنكه نوح كار ساختن كشتى را به پايان برد. 📗الكافي : 8/283/425 ✨برای ساخت لازم است! 🌷🇮🇷🌷
💠 نشست هم‌اندیشی متاورس و تربیت با همکاری پارک دیجیتال سلام قم در مجموعه پارک دیجیتال برگزار شد. 🔰این نشست دو ساعته که با حضور مدیریت و معاونت تولیدات کاربردی مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان برگزار گردید؛ به بررسی چالش‌های پیش‌روی مسیر تربیت و آموزش نوجوان در دنیای جدید مجازی (متاورس) پرداخته شد. ⭕️ لینک خبر 🌐 لینک سایت رسمی مرکز آینده‌سازان: www.afaagh.com 🔶 لینک کانال رسمی مرکز آینده‌سازان: @mftas_ir 🔴 با ما همراه باشید.