eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ذکری
درسنامه دست پُر - راهیان نور -طلاب.pdf
1.93M
📝 درسنامه با دست پُر ✳️ ویژه اردوی راهیان نور ✳️مخاطب : طلاب و دانشجویان. ☑️ ادبيات سوالات جزوه بر اساس مخاطب طلبه تنظیم شده است، اما با تغییرات جزئی برای جامعه نخبگانی و دانشجویی قابل استفاده است. 🙏 با توجه به نزدیک بودن ایام اردویی کمک کنید برسد به دست مسئولین فرهنگی سراسر اردوها. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📌کانال یادداشت‌های تربیتی«ذکری» 🆔 https://eitaa.com/zeekra
هدایت شده از 
بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: ۱۳۷۷/۰۲/۲۳ حقیقتاً باید بگویم که اگر مسئولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسئله کودک و نوجوان را آن‌چنان که هست، مورد اهتمام قرار دهند، من خیال می‌کنم خیلی از آنهایی که مسئولند، از ساعات خوابشان هم خواهند زد تا به این مسئله بپردازند. امروز قضیه تربیت کودک و نوجوان، با گذشته‌های دور ـ حتی با گذشته‌های نه چندان دور، مثلاً با بیست سال پیش ـ خیلی تفاوت کرده است. ما می‌خواهیم از این نسلی که امروز مثل ماده خامی و مثل ذخیره‌ای در اختیار یکایک ماست، چه ساخته شود؟ آینده‌ای را که آنها خواهند ساخت و پرداخت و پیش برد، چگونه تصویر کرده‌ایم؟ اگر حقیقتاً به آرمان‌های اسلامی و ملی و عظمت ایران و ایرانی و جبران راهی که دست‌های استبداد سیاه در این صدوپنجاه سال، دویست سال اخیر ما را در آن کشانده است، فکر می‌کنیم؛ اگر اینها برایمان مهم است و به آینده به معنای حقیقی کلمه اهمیت می‌دهیم، پس بایستی به تربیت کودک و نوجوان خیلی بپردازیم، درباره آن خیلی فکر کنیم و اهمیت آن را خیلی بشناسیم؛ که احساس می‌کنم برای برخی از مسئولان امور فرهنگی ـ دست‌اندرکاران ـ مسئله به این شکل مطرح نیست! بچه شما در آغوش شما، در مدرسه شما، در کتاب‌خانه کانون و جلوِ روی شماست و شما برای او فکرهایی، آینده‌ای و امیدواری‌ای دارید. ناگهان مشاهده می‌کنید دسترسی یک نفر که حداقل بیگانه است ـ شما با این بچه خویشاوندید، شما معلّمش، مادر یا پدرش، یا مربی‌اش هستید, لیکن او بیگانه و بی‌علاقه به سرنوشت این بچه است ـ به این بچه، از راه همین کالاهای فرهنگی متداول و رسانه‌های گوناگون خبری و فرهنگی، بیشتر از شماست! این، جای نگرانی است و امروز این وجود دارد؛ چه من و شما بخواهیم، چه نخواهیم! نتیجه چیست؟ این است که ما باید گردشِ کار را تُندتر کنیم. ما باید بیشتر تلاش کنیم و می‌توانیم. من اعتقاد دارم ما می‌توانیم بهتر، عینی‌تر، دقیق‌تر و سریع‌تر کار کنیم و نگذاریم. پس نکته اول، در مورد اهمیت کار بر روی کودکان و نوجوانان است. من به شما عرض کنم که شما (استاد و فراگیر حوزه تربیت) شما مربی عزیز، شما که در کتاب‌خانه با کودک مواجه می‌شوید، شما که قصه می‌گویید، شما که کتاب (می¬نویسید) و می‌فروشید، شما که کتاب می‌خوانید و شما که در کار هنری و آفرینش هنری خودتان، آن کودک را مخاطب قرار می‌دهید، بدانید که الان درست روی نقطه اصلی و اساسی حرکت می‌کنید. شما درست آن کاری را که باید انجام گیرد انجام می‌دهید. آن کسی می‌تواند از کار خود، شاد و خشنود و از رضای الهی خاطرجمع باشد که خلأِ لحظه را پر کند. خلأِ لحظه این است و شما این خلأ را پُر می‌کنید. پس این نکته اول در مورد اهمیت کار بر روی کودکان و نوجوانان است یا به تعبیر بهتر، برای کودکان و نوجوانان است که در حقیقت برای آینده، برای خانواده‌ها، برای کشور و تاریخ است.
هدایت شده از 
منشور روحانیت.pdf
2.84M
خدمت حضرات روحانیون سراسر کشور و طلاب عزیز حوزه‌های علمیه... 🌀 متن کامل «منشور روحانیت» امام خمینی (ره) به مناسبت سالگرد صدور این پیام آسمانی در ۱۳۶۷/۱۲/۳ ✅چند جمله از امام خامنه‌ای در مورد منشور روحانیت: «حقیقتاً اگر انسان بخواهد درباره‌ى این پیام صحبت بكند و مطالب آن را شرح بكند، هر سطر سطر و جمله جمله‌ى این پیام نورانى و پرمغز و معنوى و بسیار سنجیده و البته از لحاظ ادبى، زیبا و مرصّع، هر جمله‌اى از این پیام جا دارد كه انسان درباره‌اش بحث كند و حرف بزند. توصیه میكنم به مخاطبان آن پیام، یعنى به جامعه‌ى علماى اسلام و روحانیون و طلاب، كه این پیام را مثل یك درس، مثل یك كتاب، مثل یك لوح آسمانى مكرر بخوانند؛ خود من واقعاً مكرر خواندم، مخصوصاً بعضى از بخشهاى این پیام را كه هر چى انسان میخواند، احساس میكند كه روى كلمه كلمه‌ى او بایستى تأمل كند و التذاذ روحى و معنوى ببرد، تأمل كنند!» 🔰جمله‌ها و فرازهای طلایی + توضیح تاریخی آن + طرح‌های گرافیکی در آدرس زیر قابل مشاهده و دانلود است: http://emam.com/posts/view/4169 ❇️ نکته آخر: چه بسیار جا دارد که حوزه‌های علمیه ما در این روز درس ها و بحث ها را تعطیل کنند و حداقل این یک روز را به بازخوانی و تحلیل و تأمل و تفکر در این نامه بسیار مهم بپردازند! مخصوصاً در زمانه کنونی که امر قطعی و فوری بر همه ما و به ویژه طلاب و روحانیون فریضه الهی است!
آیا برای آینده‌ی فرزندانتان آماده‌اید؟ برای تربیت، تعلیم و آینده فرزندان‌تان چه برنامه‌ای دارید؟! آیا شما هم حاضرید برای سعادت فرزندتان به آب و آتش بزنید!!!؟ خوشبختی فرزندتان را در چه می‌بینید؟ ما جواب‌هایی برای این پرسش‌ها پیش بینی کرده و برای کمک به شما برنامه‌ریزی کردیم. 👈با ما همراه شوید👉 💠 بازدید آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و سایر بزرگان عرصه تعلیم و تربیت از نهضت‌تربیتی‌‌حضرت‌سید‌الشهدا (علیه‌السلام) ♦️شگفتی حضرت آیت الله عاملی از اعجاز تربیتی و آموزشی و روش‌های نوین و منحصر بفرد موجود در مکاتب مختلف نهضت ♦️مجموعه‌ی تربیتی شگفتی ساز ♦️محتوای توحیدی و اهل بیتی ✅ ساختار مستقل تعلیم و تربیت ✅ شکوفایی استعدادهای فطری بر اساس اختیار و انتخاب ✅ همکاری و همیاری والدین ✅ ۱۲ سال آموزش و پرورش در ۷ سال ✅ حفظ کل قرآن کریم ✅ مهارت محور و... ┏━━💠┓ https://eitaa.com/joinchat/3869573157C5e0beb1065 ┗💠━━┛
سلام بر شعبان و اعیادش سلام بر حسین و عباسش سلام بر سجاد و سجودش سلام بر نیمه شعبان و ظهور مولودش 🌺 آغاز ماه رسول خدا، ماه شادی آل الله مبارک باد 🌺 ▫️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ ☘️ربُّكُمُ الَّذِي يُزْجِي لَكُمُ الْفُلْكَ فِي الْبَحْرِ لِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ إِنَّهُ كانَ بِكُمْ رَحِيماً «66» پروردگار شما كسى است كه برايتان كشتى را در دريا به حركت درمى‌آورد، تا با تلاش خود از فضل و رحمتش بهره بريد. البتّه او همواره نسبت به شما مهربان است. (اسراء / ۶۶) اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْكِ الْجارِيَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ، يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَها، وَيَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا.... 🌷🇮🇷🌷
راههای تکمیل نماز .نسخه هفتم.pdf
2.86M
جزوه "راه های تکمیل نماز" تالیف استاد کفیل (زيد عزه) این جزوه مبنای سیر مباحث تکمیل نمازاستاد کفیل در مدرسه میباشد. ضمنا آدرس کانال استاد برای استفاده از سایر مطالب ایشان تقدیم میگردد. @mekafil
🌷🌷🌷 👌۳۰ نکته در یک داستان تکراری از سيره بزرگترین شخصیت عالم هستی چقدر و است. ✨مى‏گويند: ۱- يكى از به بزرگ ۱۲ هديه كرد كه بگيرند. ۲- حضرت نمود و را مأمور خريدارى پيراهن كرد و او پيراهنى به ۱۲ درهم تهيّه كرد و آورد. ۳- حضرت هنگامى كه ديد پول‏ها براى خريد يك پيراهن‏ مصرف شده، به على فرمود: آيا مى‏شود اين معامله را اقاله كنى؟ (رضايت به فسخ معامله از دو طرف را« اقاله» گويند) من پيراهن ‏تر مى‏خواهم. ۴- على باز مى‏گردد و مسأله را با فروشنده در ميان مى‏گذارد و ۵- او معامله را مى‏كند و على پول‏ها را به نزد پيامبر برمى‏گرداند. پيامبر بزرگ مى‏خواهد ‏هايى بدهد؛ درس‏هايى براى آنها كه در آن زمان با او بودند و همراهش آمدند و براى ما كه امروز مى‏شنويم و به گوش مى‏گيريم. ۶- پيامبر در راه به كنيزى برمى‏خورند كه در گوشه‏اى نشسته و غمگين و متحير در خود فرو رفته و ناله مى‏كند. درس اول، و بازجويى و اوست، توجه به و و ‏شكسته است. بيچاره مأمور خريد چيزى بوده و ۴ درهم پولش را گم كرده و اكنون مى‏ترسد كه به خانه برگردد و مورد شكنجه قرار بگيرد. ۷- رسول بزرگ از همان دوازده درهم، چهار درهم بيرون مى‏آورد و گرفتارى را از و بيرون مى‏كشد و ۸- به راه خود را بازار ادامه مى‏دهد و لباسى به چهار درهم مى‏خرد و در همان‏جا به بَر مى‏كند و به‏ راه مى‏افتد و چه درس‏هايى كه با خود مى‏گذارد! ۹- در برگشت، برهنه‏اى فرياد مى‏زند: آيا كسى مرا مى‏پوشاند تا او را خداوند در روزى كه پوشش‏ها فرو مى‏ريزند، بپوشاند؟ رسول بزرگ را كه خريدارى كرده بود، در ‏جا بر او مى‏پوشاند و خود باز مى‏گردد، نه اينكه او را به زحمت بيندازد. نه، خود باز مى‏گردد و لباس خود را به او مى‏دهد تا اينكه براى هم، او برهنه نماند. و در اين صحنه هم درس‏هاى ديگرى است! ۱۰- با ۴ درهم باقى مانده، براى حضرت لباسى فراهم مى‏شود. ۱۱- در آخر راه به همان كنيز درمانده برخورد مى‏كند كه هنوز حيرت‏زده ايستاده و مى‏گويد: مى‏ترسم به خاطر تأخير و دير كردن آزارم دهند. باز رسول بزرگ، با او به راه مى‏افتد و درِ خانه‌ی مولاى او مى‏ايستد و مى‏گويد: «السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا اهْلَ الدَّارِ». و چنين بود رسول بزرگ؛ كه تا ۳ مرتبه با صداى بلند براى صاحب خانه دعا مى‏كرد و درود مى‏فرستاد و اگر جوابى نمى‏شنيد، باز مى‏گشت. در آخرين مرتبه، جواب سلام از داخل بلند شد و صاحب خانه بيرون آمد و توضيح داد كه ما مى‏خواستيم دعاى شما در حق ما تكرار شود، لذا آخرين دفعه به جوابگويى صدا بلند كرديم. حضرت داستان را خلاصه كرد و جهت تأخير را شرح داد و كرد. ۱۲- مولاى كنيز در جواب عرضه داشت: من به خاطر و شما او را آزاد كردم و در راه خدا رها نمودم. و ۱۳- پيامبر شكر مى‏كند كه عجب بود؛ دو برهنه پوشيده شدند و يك كنيز گرفتار آزاد گرديد ! ?امالى صدوق، ص ۲۳۸. ۱۴- ✅ در همين و داستان درس‏هايى هست براى من، كه حتى با پول يك پيراهن و يك قبا مى‏توان دو برهنه را پوشاند و يك گرفتار را آزاد كرد. و ۱۵- رسول بزرگ عملًا نشان مى‏دهد كه ✨ چگونه مى‏توان با پول كم، كارهاى زياد انجام داد و از هر پيش‏آمد بيشترين نتيجه را گرفت ۱۶- اما من براى اين درس‏ها ندارم. ۱۷- در حالى كه در وسيله تأمين يك خانواده هست و ۱۸- در جهاز يك دختر هست و ۱۹- بر پوشاك ده نفر هست و ۲۰- در ذخيره يك ماه هست و ۲۱- در ‏ام خوراك يك كاروان هست، ۲۲- باز مى‏گويم: "بيش از خودم ندارم و چه كنم؟ خدا برساند!!" ۲۴-🔺اگر روح و و و يا لااقل و ‏دارى و در حوايج و به امور مسلمين در ما زنده مى‏شد، بسيارى از مسائل تأمينى در همين مى‏شد و به كمك فلان كس هم احتياج نمى‏افتاد! ۲۵- درست است كه آنها و مى‏توانند رسيدگى كنند، اما هنگامى كه به آنها نيست و گرفتارى آنها است، نمى‏توان همين‏طور و تراشيد. ۲۶- هر كس به‏اندازه ‏ خود بايد بردارد و به ‏كامان برساند، ۲۷- گرچه آنكه و و دارد، زيادترى دارد. ۲۸- هنگامى كه مسلمين درصدر اسلام نداشتند و آه در بساطشان نبود، با همين و و ‏دارى و و يكديگر را داشتند ۲۹- و لااقل و ‏خوار يكديگر بودند و و براى هم! ۳۰- در نتيجه از ، به رسيدند. 📗روحانيت و حوزه: مشكلات و راهكارها، ص: ۱۸۷. 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چالش غافلگیرکننده با بچه درس‌خونا! چی میشه آخرش؟😜 تعمیر لامپ، دوختن یه دکمه ساده، درست کردن املت 😳به نظرت بچه‌های درسخونِ مدرسه از پس این چالش‌های ساده بر میان؟
پرورش کودک خداشناس.pdf
749.1K
📕 کتاب ‌کودک خداشناس 🖋 ابراهیم اخوی چه کار کنیم فرزندانی معتقد و خدا باور داشته باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امیری خوانی نوجوان با اصالت مازندرانی در حسینیه معلی 🔹 لذت ببرید چهارشنبه، ۳ اسفند ۱۴۰۱. 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼در آستانه (ع) خادمان امام رضا(ع) ضریح امام حسین(ع) را گل‌‎آرایی کردند. الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌
هدایت شده از 
خاطره‌‌ای از مرحوم حاج علی وافی.m4a
2.2M
✨خاطره‌ و دلنوشته 👌 از مرحوم حاج ابوی استاد با بیان حاج محسن وافی مراسم سالگرد ۱۴۰۱۱۲۰۳ 💐 🌷🇮🇷🌷
روش شناسی استنباط اولویت های اخلاقی براساس روایات «افعل تفضیل».pdf
321.4K
✍ مقاله: روش‌شناسی استنباط اولویت‌های اخلاقی براساس روایات «افعل‌تفضیل» 🔺نویسنده‌ها: امیر غنوی رضا حبیبی محمدرضا حق‌شناس https://www.noormags.ir/view/fa/keyword/considering_the_different_levels_of_moral_values_in_islam 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸 بیشترین جست‌وجوی یک‌ماه گذشته دانش‌آموزان در برنامه شاد چه بوده است @Farsna
هدایت شده از رویداد بزرگ قله ها
عزیزان، نور چشمان، بچه‌‌ها، نوجوانان! ما این انقلاب را، این جمهورى اسلامى را نگه داشته‌‌ایم تا شما تازه‌‌نَفَس‌‌ها برسید و آن را جهانى کنید؛ پیام این انقلاب را شماها باید به دنیا برسانید؛ خودتان را بسازید و براى آن روز آماده کنید. اینکه در این پلاکاردها نوشته‌‌اند «امیدان آینده‌ انقلاب»، راست است؛ امیدهاى آینده شما هستید. ۱۳۶۵/۵/۳۰ - رهبر انقلاب •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏔 قله ها ╭┅──────┅╮ 🌺 @gholleha ╰┅──────┅╯
هدایت شده از رویداد بزرگ قله ها
014-Sorod-Majarajooyim-www.ziaossalehin.ir-AF01.mp3
3.36M
🔰سرود زیبا و بدون شرح باحال و جذاب مخصوص شما نخبه ها 👌👌😉 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏔 قله ها ╭┅──────┅╮ 🌺 @gholleha ╰┅──────┅╯
هدایت شده از رویداد بزرگ قله ها
سرچشمه‌های استعداد را در درون خودتان به جوشش درآورید. 1380/7/12 - رهبرانقلاب •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏔 قله ها ╭┅──────┅╮ 🌺 @gholleha ╰┅──────┅╯
هدایت شده از رویداد بزرگ قله ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞نماهنگ در راه قله از بیانات مقام معظم رهبری •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏔 قله ها ╭┅──────┅╮ 🌺 @gholleha ╰┅──────┅╯
هدایت شده از رویداد بزرگ قله ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛰به سمت قله ها تا آخرین نفس بدو بدو بدو •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏔 قله ها ╭┅──────┅╮ 🌺 @gholleha ╰┅──────┅╯
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 من یــه دوستی دارم ! دلش میخواد با دوست من، دوست بشه! دوست داره با خونواده تـو مانوس بشه به مناسبت ایام ولادت امام حسین(ع) رونمایی از کلیپ 📌اثری متفاوت و دلنشین مخصوص دهه هشتاد، نودیا با صدای🎙 رضا هلالی و محمد اسدالهی 🌷🇮🇷🌷
🔺یک زن فرانسوی احتیاج به جراحی مغز پیدا کرد. وقتی کاسه سرش را برداشتند و عمل مغزی می‌‌کردند، چاقوی جراحی به یک نقطه‌ی مخصوص که می‌رسید، (زن) آلمانی سرود می‌خواند. (زن نه سواد داشته و نه آلمانی بلد بوده). شورا کردند (پزشکان، روان‌شناسان و ...) بالاخره رسیدند به اینجا که در جنگ جهانی دوم (آلمانی‌ها) وقتی فرانسه را گرفته بودند، در خانه‌های مردم منزل کرده بودند. این بچه (زن فرانسوی) ای بوده در گهواره و این نظامی‌ها پای گهواره‌ی او سرود آلمانی می‌خواندند. ایه الله 📗تربیت فرزند 🌱 🌷🇮🇷🌷