✨خلاصه جلسه اول گروه اقدام پژوهی
📆 1402.02.22
موضوع جلسه:
نحوه تعامل و گفتوگو با دانش آموزان نسل جدید
ارائه دهنده: آقای محمدرضا حشمتی
🔺مساله تفاوت نسلی و آشنایی با نسل جدید معروف به #نسلz
🔺مساله تفاوت و اختلاف نسلی تمام جهان با آن درگیر است به خصوص نسل متولیدن 1995 تا 2010 که معروف به نسل z میشوند و در کشور ما متولدین حدود دهه 70 تا 90 هستند.
این نسل خیلی به #دیده_شدن و #شنیده_شدن اهمیت میدهد و گفتوگو پنجره ای برای دیده شدن است؛ نگاه معلم این باشد که بیا با هم گفتوگو کنیم البته گفتوگویی که دانش آموز میتواند موازی با معلم با کرامت و عزت نفس صحبت کند.
در مقاله خانم دکتر پروازی در رشد معلم آبان 1402 با عنوان *"بومیان دنیای مجازی و نحوه تعامل با آنها"* میخواهد بگوید دانشآموزان بومی و ساکن دنیای دیجیتال هستند و معلم مهاجر به این دنیاست.
معلم برای راهبری و راهنمایی دانشآموز در این دنیا باید او و زبان و اصطلاحاتش را بفهمد. *باید خودش را به زبان دنیای مجازی مجهز کند.*
برخی ویژگیهای این نسل در مجله رشد فناوری آبان ماه 1402 با عنوان 30 ویژگی نسل z:
*- این نسل کم توجه و کم تمرکزند.
- ایده آلیست نیست و اهل حال است (جهان بینی خاصی دارد.)
- با این حال به شدت انعطاف پذیر است.
-نسل به روز است (معلم باید با آنها جلو برود)
- عشق دیدهشدن و شنیدهشدن دارد. (اهمیت لایک خوردن)
-نسل کپسولی یعنی اطلاعات مختصر و جمع و جور است.*
برخی از مقالات کار شده در #مجله_رشد_فناوری که مفید است:
-نگاهی اجمالی ویژگی های نسل z (خانم دکتر محتدی)
-ترفندهای معلمی برای سازگاری با نسل z (وحید رامیار)
-روش هایی برای تطبیق مدرسه با نیازهای نسل z (خانم خاطری)
و...
با این همه برای برقراری ارتباط با این نسل ویژگیهای ثابت که میتوان با او ارتباط موثر داشت
-حفظ کرامت و عزت نفس دانش آموز
-احترام به حریم خصوصی او
- مهربانی و محبوبیت و مقبولیت معلم بین دانش آموزان
مساله دیگر پروژه « کاش معلمم میدانست » که کتابی در رابطه با شناخت دانش آموزان و ارتباط موثر با آنهاست نشر ملیکان چاپ کرده.
این کار را در یک مدرسه آخر سال انجام دادم و نتایجش را به معلمان بازخورد دادم که خیلی استقبال کردند و در ادامه هم برای #مدارس_سمپاد پیاده شد و آنجا هم معلمن به اینکه از دانش آموزان و نیازهایشان شناخت پیدا کردند تجربه موفقی دانستند.
نکات انتهایی برای شناخت این نسل که از این پروژه خروجی داشت:
-دانش آموزان واقع بین هستند و باید محتوای آموزشی برایشان معنادار باشد.
-یادگیرندههای اجتماعی و گروهی فعالی هستند.
-سلطه و کنترل شدن را نمیپذیرند.
- ساختارها آنچنان برایشان معنا ندارد و براحتی زیر پا میگذارند (اهل ریسک هستند)
هدایت شده از آفند استودیو | AfandStudio
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 انیمیشن "بیگناه" 💔
🇪🇭 کودکان غزه مظلومتر از همیشه 🇪🇭
🇪🇭👼 فرشتههای مقاومت 👼🇪🇭
🎬 نذر هنری / نشر با شما
روایتی کوتاه از سرگذشت کودکان بی پناه غزه
#القدس_لنا
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
🔅باکیفیت: B2n.ir/Bi_Gonah
🆔 @AfandStudio
هدایت شده از جهان خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نزدیک ترین صحنه به واقعیت...
یک جوان کره ای نزدیک ترین مقایسه را با واقعیت رویارویی با دشمن و نقش آمریکا ارائه کرد
#محور_مقاومت
♨️ کانال جهان خبر
📡 @jahan_khabar
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
🌿 جشنواره بینالمللی علوم انسانی #فارابی
🌿 مهلت ارسال آثار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲
🌿 آثار منتشر شده از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان ۱۴۰۱ میتوانند در این جشنواره شرکت کنند؛ کتاب، طرح پژوهشی، پایاننامه و مقاله در حوزه علوم انسانی قابل پذیرش است.
🌿 سایت:
http://farabiaward.ir
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🍃www.mroyesh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ حیرت رسانههای جهان از پیشرفت اسلام در کشورهای مختلف
🌷🇮🇷🌷
💫گزارشی کامل نشست «چیستی فقه تربیت»
🔹نشست «چیستی فقه تربیت» روز سهشنبه ۲ آبان در پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر برگزار شد. در این نشست دکتر مجید طرقی (عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه) به ارائۀ نگاه خود در تبیین این موضوع پرداخت. در ادامه متن کامل این نشست تقدیم میشود:
در ادامه متن کامل این نشست میآید:
https://riicj.com/?p=1499
➖➖➖➖➖
🆔Eitta: eitaa.com/riicj_com
🆔 web site:https://new.riicj.com/
1⃣ #خاطرات_مدرسه
#موقعیتها_موضعگیریها
🔹 امروز به سرایدار گفتم : تو مدرسه سیگار نکش ! 😱
گفت : اینجا مدرسه نیست. (بوفه انتهاء حیاط مدرسه)
گفتم : چرا مدرسه است. و آمدم دفتر.
آمد دفتر و جلوی مدیر میخواست حجت را تمام کند ! 😡
گفت : حاج آقا من برای سادات احترام قائلم و دوستت دارم. قبلا هم گفتم کاری به کار من نداشته باش!😰 چرا جلوی بچهها گفتی؟ چرا دخالت میکنی ؟! جلو آقای مدیر نگفتم به من کار نداشته باش!
گفتم : جلوی همان ۴ نفری که گذاشته بودی توی بوفه تا برایت خوراکیها را بفروشند و داشتی جلویشان سیگار میکشیدی تذکر دادم. نرفتم بیرون جار بزنم ! من معاون پرورشی مدرسه هستم و هر مسأله ای که به تربیت و پرورش بچهها ربط داشته باشد به من مربوط است. اگر شما تو مدرسه سیگار بکشی فردا ۴ نفر دیگر هم تریاک میآورند !
گفت : آن ۴ تا فامیلمان هستند، به خدا بوفه برایم سود ندارد! برای اینکه اگر بچهها بروند از بیرون خوراکی بگیرند تریاک هم همه جا هست. برای اینکه گرفتار نشوند اینجا را نگه داشتم و الا به خدا سود ندارد !
گفت : من از آنها نیستم که ریا کنم و وقتی میروم اداره (آ.پ) یقهام را ببندم. آنجا هم با شلوار لی میروم.
گفت : من ۲۷سال شیره کشیدم و ترک کردم. تو اداره هم میدانند! این سیگار هم مجبورم.
جانبازم و حالم خوب نیست (بیماری قلب و... ). من دو سال پیش باید باز نشسته میشدم و الان هم ایستادم تا رتبه بندی به سرایدارها هم برسد و با ۵میلیون حقوق بیشتر بازنشسته شوم. شما هم به جای اینکه به من گیر بدهی دعا کن تا همین سیگار را هم کنار بذارم. میدانم چیز بدی است و علاوه بر ضرر جسمی، همین بسته ۵۰تومان ضرر مالی هم میزند.(معلوم شد جنس خوب هم استفاده میکند)! ☠
آقای مدیر که هیچ نمیگفت و خودش را مشغول کرده بود. انگار همه چیز طبیعی است! احساس کردم دیگر باید قانع شوم. (فقط من وصله ناچسب این مدرسه هستم).
گفتم : چشم برایت دعا میکنم که همین را هم کنار بذاری.
تو ذهنم همین طور دارم طرح تحول بنیادین آ.پ را مرور میکنم.
✍ خاطرات #معاون_پرورشی دبیرستان .....
📆۱۴۰۲/۸/۲۹
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جا داره روز پرستار رو به این پرستار زحمتکش هم تبریک عرض کنیم 😂
هدایت شده از نیمه پنهان(حقیقت غرب)
📚 نهجالبلاغه در کتاب درسی دبیرستان های ژاپن
جالبه بدونید که یکی از پروژه های تعریف شده، استفاده از دانش آموختگان مشرق شناس و حوزه علمیه ،برای ترجمه بخش هایی از نهجالبلاغه همراه با تحلیل اون، برای اضافه شدن به کتب درسی دبیرستان های ژاپن بوده است.
براساس این همکاری، دو نامه از نهجالبلاغه ( نامه به امام حسن و نامه به مالک اشتر ) و خطبه همام برای اضافه شدن به کتب درسی به ژاپنی ترجمه و تفسیر شدن..
نوشته شده توسط #ساهر
🔴 #نیمه_پنهان_غرب 👇
https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
هدایت شده از فرزندان روح الله
🔰 چهل کتاب
۴۰ کتاب تربیتی، معرفتی، تشکیلاتی
که باید در کتابخانهٔ هر کانون موجود باشد!
به پیشنهاد
هیات علمی طرح فرزندان روح الله
🔗 فرزندانروحالله را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔴جَلّاسانِ گِردگو
دکتر محمد فاضلی (عضو سابق هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی)
✅ واژههای طبّاخ، قصّاب و خبّاز را شنیدهاید، نام مشاغلاند، و کسانی هم هستند که بر وزن همین مشاغل میتوان آنها را «جَلّاس» نامید، اگرچه چنین واژهای وجود نداشته باشد. این آدمها را حتماً میشناسید. این دسته – که هر یک از ما هم میتوانیم یکی از آنها باشیم – کارشان این است که از این جلسه به آن جلسه در حرکت هستند. اگر طبّاخ یعنی «بسیار طبخکننده»، «جَلّاس» نیز «بسیار نشیننده در جلسه است، بسیار جلوسکننده»
✅ خصیصه بارز دستگاه اداری این مملکت انبوه جلسات است و «جَلّاسان» بوروکراتهایی هستند که در هر روز چندین جلسه شرکت میکنند. تقصیر خودشان نیست، ساختار است که آنها را صبح تا شب دور میزهایی مینشاند تا فرسودهشان کند، تا فرصت نکنند چیزی بخوانند، فکر کنند و به کار و بارشان برسند. همه در جلسهاند.
✅ «جَلّاسی» بیماری نظام اداری است. نظام اداری به دلیل ابهام در وظایف، کمبود دانشی که به مدیران جرأت تصمیمگیری بدهد، فقدان شفافیتی که اطلاعات را با سرعت و دقت به گردش درآورد و لازم نباشد در جلسه اطلاعات را رد و بدل کرد، و ساختار مستعد تخلف که مدیران را در معرض رسیدگی سازمانهای نظارتی قرار میدهد، به تدریج هر تصمیمی را مؤکول به جلسه میکند. اکثریت مدیران قادر به تصمیمگیری نیستند و بنابراین وقت گرانبها صرف جلوس در جلسات میشود و به تدریج «جَلّاسان» ظهور میکنند.
✅ نظام اداری «جَلّاسپرور» به این حد نیز قناعت نمیکند. کثیری از «جَلّاسان» به تدریج خود را به خُلقی دیگر نیز میآرایند و آن «گِردگویی» است. «گِردگو» کسی است که ماهرانه درباره هر مسأله مهمی چنان سخن میگوید که نه سیخ بسوزد نه کباب. «گِردگو» میتواند چنان سخن بگوید که دل همه را به دست آورد، سخنش هیچ گوشهای ندارد و رئیس فعلی و رؤسای محتمل آتی را خرسند میسازد. گِردگو میتواند چنان سخن بگوید که هیچ مسئولیتی را متوجه اظهارنظرش نسازد.
✅ «گِردگویان» طائفهای هستند که جز در مواردی که ناچار شوند، پای هیچ اظهارنظری را امضا نمیکنند تا مبادا امروز و فردایی گریبانش را بگیرند. این جماعت از مکتوب کردن بیزارند و ترجیح میدهند صدایشان در کنار صداهای همگان قرار گیرد و همواره مسئولیت تصمیمها میان همگان تقسیم شود. دیوار حاشا برای «جَلّاسان گِردگو» بلند است.
✅ «گِردگویی» مهارتی است برای گفتن سخنانی که آنقدر گرد هستند که در هر زمینی میتوان آنها را غلطاند، و به هر زمان و مکانی میتوان آنها را قِل داد. گویِ گِرد را از هر زاویه که نگاه کنید، فرقی نمیکند، جهت خاصی ندارد.
✅ «جَلّاسانِ گِردگو» محصول نظام اداریای هستند که بر سنت شفاهی بنا شده و گزارش کارشناسی مکتوب و امضاشده در آن جایگاهی ندارد. نظامی که در غوغای آمارهای متناقض همواره میتوان هر اظهارنظری را توجیه کرد. اکثریت آدمها در چنین سیستمی آخر و عاقبت حرفهایشان «جَلّاسی» و «گِردگویی» است؛ حرفهای که در آن میآموزند چگونه سی سال بمانند و کسی را نرنجانند؛ روی حرفی نایستند، و مسئولیت هیچ مخاطره حرفهای را نپذیرند.
✅ «جَلّاسی» و «گِردگویی» بسیار به هم مرتبط هستند، زیرا گردگویان بسیاری را دیدهاید که چون جلسه تمام میشود و بیرون از اتاق جلسه، ایستاده در کنار شما سخن میگویند، حرفهایی میگویند که از خود میپرسید چرا اینها را همانجا داخل جلسه نگفت؟ گویی وقتی مینشینند و آنگاه که ایستادهاند، متفاوتاند. گِردگویی در این نظام اداری، راهی برای ماندن است. «جَلّاسان گِردگو» خود میمانند، بی هیچ صراحتی، سی سال یا بیشتر، اما سرمایههای بسیاری را به فنا میبرند.
🔴🔴 چند نکته پیشنهادی به مدیران با توجه به مطلب فوق :
☑️ از برگزاری جلسات بدون دستور جلسه خودداری کنید ( دستور جلسه را قبل از جلسه به اعضاء اطلاع دهید تا با آمادگی در جلسه شرکت کنند )
☑️ فقط کسانی را در جلسه دعوت کنید که از سویی برای موضوع جلسه مفید هستند و از سوی دیگر با صراحت نظر خود را بیان می کنند حتی اگر نظرشان بر خلاف نظر شما باشد .
☑️ از طولانی نمودن جلسات خودداری کنید ( از مدل جلسات مفید جلساتی است که به صورت ایستاده تشکیل می گردد چرا که کسی که ایستاده ، کم گو و گزیده گو است )
☑️ دقت داشته باشید که برگزاری هر جلسه از سویی موجب نارضایتی ارباب رجوع می شود ( اگر در زمان اداری باشد ) و از سوی دیگر با عنایت به وقتی که شرکت کنندگان در جلسه می گذارند هزینه سنگینی به سازمان تحمیل می کند
🟢🟢🟢 در پایان مطلب ، بخشی از فرمان حضرت امام علی علیه السلام خطاب به مالک اشتر که مرتبط با مطلب فوق است را تقدیم می کنم ، حضرت می فرمایند : مشاوران و کارگزاران خود را از کسانی برگزین که در حقگویی ( هر چند برای تو تلخ باشد ) صراحت بیشتری داشته باشند
مطالب و نکات با انتخاب سعید کریمی
https://eitaa.com/tarvijomid
هدایت شده از محسن وافی | به شو
28.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🔺عصر جدید در حسینیه امام خمینی(ره)!
بله! امروز نمایشی کم نظیر از استعداد شاخص ایران و ایرانی را در حضور رهبری شاهد بودیم..
✔️نمایشی از ارزش و ورزش..
✔️نمایشی از پهلوانی و معرفت..
✔️نمایشی از حق طلبی و غیرت..
...و این همان #نمایش_استعدادی است که یادگیری و الگوبرداریاش مايه افتخار و سربلندی است.
#عصر_جدید متعلق به جوانان و نوجوانانی است که در کارزار خودنمایی و رقابت ناسالم و رفتارهای نشأت گرفته از نفسانیات، توجه همگان را به فطرت و معرفت به عالم هستی جلب میکنند..
عصر جدیدی با داوری عادل و عاقل و باصلابت و باصفا!
هرگاه نمایشها به صحنهی خودنمایی و کبر و غرور و سرکوب دیگری و رفتارهای ضداخلاقی و ضدبشری تبدیل شد، نامش عصر جاهلیت است، نه عصر جدید‼️
📌عصر جاهلیت همین است که واسطه رشد استعدادهای بدون منفعت شوی!
📌همین است که انسان را به کالایی برای عرضه تبدیل کنی!
📌همین است که قضاوت را به داوران ناعادل و سست بنیانی بسپاری که چرخ عقائدشان به کوچکترین تشویق و تنبیهی، واژگون میچرخد!
وقتی توانستی مخاطبت را به عزم و اراده و توکلبهخدا و توجه به عالم هستی و حقطلبی و شکرگذاری از نعمتها، ترغیب کنی، نام عصر جدید را به درستی انتخاب کردی، و الا در عین حالی که شاید هزاران تماشاگر را جذب کرده باشی، ولی باز هم خروجیات میشود تربیت مخاطبی بدون معرفت و سرشار از وادادگی!!
...و اين همان کُشتن استعدادها و ظرفیتهاست، نه استعدادپروی و تربیت!
#تربیت_دینی
#ورزش
#نوجوانان
#حسینیه_امام_خمینی
#رهبری
#بسیج
#امید
@behsho
.
هدایت شده از بیداری طلاب
🔰خبر خوب برای طلاب،دانشجویان و فعالين فرهنگی کشور
▫️دوره ى سپهبد فرهنگی با حضور اساتید برجسته کشورى برگزار می گردد.
🔺همراه با اعطاء مدرک از ۳ نهاد رسمی و معتبر
▫️این دوره در شيراز به صورت «حضوری» و در سایر نقاط کشور به صورت «مجازی» برگزار خواهد شد.
📎جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال «سپهبد فرهنگی» بپیوندید
https://eitaa.com/sepahbodd
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیج اسپانیا زد رو دست بسیج لندن و پاریس...
تو استاديوم فوتبال همه یک صدا داد میزنن ما نمیخواهیم فوتبال ببینیم میخواهیم بریم به فلسطین کمک کنیم!😳
#بسیج_لندن
#بسیج_اسپانیا
#طوفان_الاقصی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat