eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔮 📍 📆 ✅«نوآوین» یعنی آقا پسرای نوجوونی که میخوان گام در راه 🥀 بردارن. 🧔🏻شهیدی که اهل فکر و اندیشه، هنر و رسانه و تبیین و روایت‌گری بود. این نوجوون ها میخوان 27 تا 29 دی در شهر جمع شوند و روایتگران عرصه جهاد تبیین باشن. 📌برای ثبت نام در این رویداد سه روزه اول باید فرم زیر رو به صورت فردی یا گروهی پر بکنی! https://survey.porsline.ir/s/1ha6uexs ☎️ اگه در طول ثبت نام سؤالی داشتی، میتونی با من تماس بگیری 09911895892 📲 به کانال ما بپیوندید «قرارگاه عملیاتی نوآوین»👇🏻👇🏻 @NoAvin_qarar 🔗لینک کانال «تشکل نوآوین»👇🏻👇🏻 @nojavan_avini_ir
هدایت شده از سیدنقی موسوی
مجموعه نشست های مدرسه فلسطین بازنمایی مقاومت فلسطین در محتوای برنامه نامه درسی 🎙️سیدنقی موسوی عنوان: فرهنگ مقاومت در فلسفه برنامه درسی 4 دی ساعت 20 👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از کانال مدیران مدارس صدرا
گزارش نهایی رویداد «نسل نو، حرف نو» - مهر ماه 1402.pdf
1.92M
🔖 گزارش نهایی رویداد ملی «نسل نو، حرف نو» 💎 عملیات مشترک مدارس صدرا در مهر ماه ⭕️ با راهبری جهادی مدیران، طلاب و معاونین پرورشی مدارس سراسر کشور 🔶 و کنشگری نوجوانان گام دوم انقلاب اسلامی 💢معاونت پرورشی سازمان مدارس صدرا💢
هدایت شده از رهپویان
مرزشناسی تربیت سکولار و تربیت اسلامی 🎙استاد سید نقی موسوی (مدیر مرکز تخصصی پیامبر اعظم و دانشگاه فرهنگیان قم و از شاگردان دیرینه ی آیت الله اعرافی) خلاصه ی گذرا از این دوره : 🔹جلسه اول: مفهوم وقلمرو تربیت سکولار - معنای سکولاریزم - تبار امر سکولار و پیشینه سکولاریزم - پیشینه سکولاریزاسیون تربیت 🔸جلسه دوم: مفهوم و قلمرو تربیت اسلامی - پیشینه سکولاریزاسیون تربیت در ایران - گونه های سکولاریزاسیون تربیت (سکولارشدگی مدرسه) - معنا و قلمرو تربیت اسلامی (چرایی دینی/اسلامی بودن تربیت) - مبانی هستی شناختی، انسان شناختی، معرفت شناختی و ارزش شناختی تربیت اسلامی (در مقایسه با تربیت سکولار) 🔹جلسه سوم: مرزشناسی و مرزداری تربیت اسلامی و تربیت سکولار -نکات مقدماتی: خزنده، پنهان بطیء بودن فرایند سکولاریزاسیون تربیت - حرکت/جریان های خزنده سکولارسازی تربیت در جمهوری اسلامی ایران: الف) حذف دین از تربیت ؛ ب) تقلیل دین در تربیت هر سه صوت در کانال استاد موجود است. 🆔 @seyednaghimousavi http://seyednaghimousavi.ir/
🧩 فراخوان رویداد ملی هم افزایی مجموعه های شاخص مادر و کودک 🔆اهداف: 🔸حمایت از توسعه مجموعه‌های مادر و کودک 🔸ارتقاء الگوی عملیاتی رشد مادر و کودک 🔸ارائه تجربیات موفق کنش‌گری مادران در محله 📣 اگه یه گروه مادر و کودک هستید که نیاز به همفکری دارید... 📣 اگه شما هم دغدغه یه کار خوب برای مامانا و بچه‌ها دارید... 📣اگه دوست دارید تجربه‌های موفق گروه‌های مادر و کودکی رو بشنوید... 🖇️ دعوتید به اولین رویداد هم‌افزایی فعالان مادر و کودک برای شنیدن ایده‌ها، هفکری برای رسیدن به راه‌حل‌ها، دیدن تجربه باتجربه‌ها و همراهی اساتید و مشاوران کاربلد بتونیم در هر شهر و محله‌ای فعالیت‌های قوی تر داشته باشیم. 🔻مهلت ثبت هسته تا 29 آذر 🔖 havayemadari.ir 🏵 هسته‌های برگزیده: 🏷 سه روز مهمان آستان امام رضا در مشهد مقدس بصورت خانوادگی و معرفی بعنوان خادم یاران رضوی 🏷مجوز رسمی فعالیت هسته مادر و کودک از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک 🏷تسهیلگری مکان با معرفی به امور مساجد و شهرداری 🏷 دوره تربیت مربی زیر ۷ سال و همیار مادر اختصاصی 🕗 زمان : 20 و 21 دی ماه مشهد مقدس havayemadari.ir ble.ir/join/MDNlNTYxZT https://eitaa.com/havayemadari
✨ 🔰 استاد مرتضی دانشمند از حدود سال ۶۰ دارن برای بچه ها می‌نويسن و سالها دبیر سرویس داستان نشریه پوپک بودن. 🔰 ایشون از اولین همکارهای استاد تو تاسیس نشریه های سلام بچه ها و پوپک بودن و از لحاظ ادبی از شاگردهای برجسته هستن. 🔰 استاد خودشون وقف بچه ها کردن و نتیجه سالها تحصیل حوزوی شون رو آوردن کف میدون تربیت دینی، ایشون چندین سال تو مرکز معارف قرآن به سوالات دینی بچه ها جواب میدادن و یکی از اعضای اصلی تدوین دائره المعارف موضوعی قرآن کریم بودن. ✨
🪴 این کتاب هم آخرین کتاب استاد برای انتشارات به نشره که همین هفته پیش منتشر شده. 🌳 خلاصه خیلی جلسه خوبی بود، ان شاءالله دعا کنید ادامه داشته باشه 📖 لینک نسخه اندروید دائره المعارف موضوعی قرآن براتون میذارم تا اگه خواستید استفاده کنید، خیلی برنامه کاربردی جالبیه👇 http://cafebazaar.ir/app/?id=isca.ir.maarefQuran&ref=share
بسم الله الرحمن الرحیم با جاری حکمت ✨ اوصاف حضرت عیسی بن مریم (علی نبینا و آله و علیه السلام) در کلام امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) 🔺وَ إِنْ شِئْتَ قُلْتُ فِی عِیسَى بْنِ مَرْیَمَ عَلَیْهِ السَّلاَمُ، فَلَقَدْ کَانَ یَتَوَسَّدُ الْحَجَرَ،... وَ لَمْ تَکُنْ لَهُ زَوْجَةٌ تَفْتِنُهُ، وَ لاَ وَلَدٌ یَحْزُنُهُ، وَ لاَ مَالٌ یَلْفِتُهُ، وَ لاَ طَمَعٌ یُذِلُّهُ، دَابَّتُهُ رِجْلاَهُ، وَ خَادِمُهُ یَدَاهُ! و اگر بخواهى زندگى عیسى بن مریم ـ که درود خدا بر او باد ـ را برایت بازگو مى کنم. ۱ : او سنگ را بالش خود قرار مى داد. ۲ : لباس خشن مى پوشید. ۳ : غذاى ناگوار مى خورد. ۴ : نان خورش او گرسنگى، ۵ : چراغ شب هایش ماه، ۶ : سر پناه او در زمستان مشرق و مغرب زمین بود. ۷ : میوه و گل او گیاهانى بود که از زمین براى چهارپایان مى رویاند. ۸ : نه همسرى داشت که او را بفریبد و نه فرزندى که او را غمگین سازد. نه مالى داشت که او را به خود مشغول دارد و نه طمعى که خوارش کند. مرکب سواریش پاهایش و خادمش دست هایش بود.🌷🌷🌷 📗نهج‌البلاغه خطبه ۱۶۰. ✨میلاد حضرت عیسی بن مریم(علیه السلام) مبارک 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرصتی برای بازخوانی خود و تفکر کردن در حالات فعالیت های فرهنگی مان سلسله نشست های ماهیانه تواصی تشکیلاتی _جلسه سوم نقش اخوت و برادری در اثرگذاری فعالیت فرهنگی دوشنبه ۱۰/۴ از ساعت ۱۸:۳۰ خ بزرگمهر کوی ۶۴ نبش میدان مسجد حضرت قمر بنی هاشم(علیه‌السلام) ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اصفهان 💠 مرکز توانمندسازی و اعتلای نیروهای انقلاب👇 @tavana_esf
🔺 رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور اعلام شد 📌 رییس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) از رتبه بندی ۱۱۵ دانشگاه و موسسه آموزشی دولتی و ۱۷ دانشگاه غیردولتی کشور توسط ISC خبر داد. 🔷 دکتر سید احمد فاضل زاده گفت: رتبه بندی و ارزیابی ۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیردولتی کشور توسط گروه رتبه بندی ISC انجام گرفت. نتایج این ارزیابی در جلسه ۹۷۰ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲ تأیید شد. 🔶 در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) است که نسبت به سال‌های گذشته تغییری نداشته است. https://sccr.ir/news/23944/1/ ble.ir/join/7gRrYWfWaU
آیت‌الله رئیسی ابلاغ کرد: 🔺 ماده واحده «پیش‌بینی و اختصاص درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت برای تدریس در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» 🔷 آیت‌ الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «پیش‌بینی و اختصاص درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت برای تدریس در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» که در جلسه 890 مورخ 1402/08/16 شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد. https://sccr.ir/news/23935/1 ble.ir/join/7gRrYWfWaU
به من بگو و من فراموش می کنم. به من آموزش بده و من یادم می ماند. مرا درگیر کن و من یاد می گیرم. 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إذا فسد الخیاط، فسد القباء إذا فسد العالِم، فسد العالَم إذا فسد آموزش پرورش...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از زیباترین کلیپها از تفکر استاد صفائی حائری این کلیپه شما ببینید در دهه هفتاد این صحبت‌ها رو کرده. چه دید عمیقی داشته واقعا. الان که وضعیت بدتر هم شده و باید با نوجوان‌ها و جوان‌ها انس گرفت وگرنه.... کسایی که کتابها و سخنرانی های عین‌صاد رو خوندن واقعا جور دیگه فکر میکنن. اگه علاقه داشتید کانالشون رو دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
هدایت شده از مسجدی ها
💠 اولین رویداد تربیتی کمیته نوجوان و جوان با محوریت مسجد و تربیت 💠 🗓 تاریخ : روز جمعه ۸ دی ماه ⏱ ساعت شروع و پایان رویداد : در ۲ بخش ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۱۴ تا ۱۷ عصر میباشد 📌 نحوه برگزاری: به صورت آنلاین حضور به عنوان مهمان 🔴 ثبت نام: @seyed11000 🕌 | عضو کانال شوید 👇 💠 @masajed313 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕 اطفال و نوجوانانِ اهل غزه بر فراز خرابه ها، آیه های نور را تلاوت می کنند. صوت دلنشین قرآن را می شنوی که از حنجره های صبر و مقاومت بر می خیزد و گرچه قاریانی از مشاهیر قراء مصر و سعودی نیستند اما تحلیل و تکبیر ملائکه از عرش به تأیید نوای برخاسته از جانشان در فضا طنین انداز است. ✍ مریم اشرفی گودرزی 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
14021003 توضیح حاج آقا عباسی درباره دورۀ مبانی.mp3
2.34M
📣 خیلی‌ها می پرسن ما دوست داریم کارشناس مسائل تربیتی از منظر دین بشیم، چی‌ کار کنیم⁉️ 🎧 جواب حاج آقای عباسی ولدی رو تو این فایل حتما گوش کنید. 🔸دورۀ بلند مدت آموزشی_مطالعاتی ‌ «تــربـــیــــت و رشــــد اســلامــی» 🔹تحت اشراف حجت الاسلام 📜 ویژۀ طلاب (برادران) 📨افتتاحیه: چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ همزمان با میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها 📖مطالعۀ معرفی دوره و شرایط ثبت نام👈 ktft.ir/shmbn 📆 پیش ثبت نام: از ۲۵ آذر لغایت ۵ دی ۱۴۰۲ 📝 تکمیل فرم 👈 ktft.ir/mabani 🌐 mtarbiat.ir ┈┈••✾✾✾••┈┈┈• 🔳در ترویج معارف اهل بیت سهیم باشید. @mabaniroshd
⭕️به بهانه اجتماع چندهزار نفره سید روح بخش در مشهد بیاید یه کم برگردیم به عقب ما کلی سازمان و نهاد و دستگاه های متعدد فرهنگی تو کشور راه انداختیم با کلی ساختمان و ماشین و نیرو انسانی و ...که نوجوان ها و جوان ها رو بیارن به میدون و بتونن جذب کنن و روشون اثر بذارن.درسته؟ حالا بیایم بررسی کنیم ببینیم چند درصد موفق بودن؟ آیا هیچ کدوم از این نهاد ها الان میتونن یه اجتماع هزار نفره غیر اتوبوسی برگزار کنن؟ حالا از اونور می بینیم بعضی ها مثل سید کاظم روح بخش و حسین دارابی و حمید کثیری و استاد داستانپور و ...انگار یه تنه دارن بار یه سازمان بزرگ رو بر می دارن و گستره تاثیرشون به مراتب بیشتره! انگار دوباره باید برگردیم به دعوای قدیمی عامل یا ساختار! نمیخوام منکر ساختار بشم قطعا باید ساختار های فرهنگی کشور هم متناسب باشن اما واقعا از اینهمه ساختار بزرگ فرهنگی تو کشور تا حالا چه آبی گرم شده؟ کل خروجی یه ارگان کشوری فرهنگی در طول یه سال به اندازه کار یکی از این چهره ها که اسم بردم هست؟ انگار از عامل غافل شدیم از تربیت نیرو انسانی غافل شدیم از جذب سرمایه اجتماعی غافل شدیم... برگردیم به حرف های شهید مطهری که می فرمودن تربیت به‌منزله صنعت نیست که شما بگی من با این ساختار یه خط تولید راه انداختم که هر نوجوونی رو بندازی توش خروجی ایده آل تحویل میده! برعکس تربیت به منزله باغبانی هست پس بیش از هرچیزی باغبان لازمه... اما انگار داریم قصه تربیت هم مثل خیلی از حوزه های دیگه فرهنگ،صنعتی می کنیم دم سیدکاظم ها گرم که این همایش ها و لایو های هزار نفره ساعت ۶ صبحشون تلنگر جدی به خیلی هاست... @mmmmoradi