eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مهارت‌هایی که در فنلاند برای كودكان ۹-۱۵ سال در نظر گرفته می‌شود: ۱- مهارت درست لباس پوشيدن ٢- مهارت درست راه رفتن ٣- مهارت خوب حرف زدن ٤- مهارت حرف خوب زدن ٥- مهارت منظم بودن ٦- مهارت شعر خواندن ٧- مهارت نقاشی كردن ٨- مهارت نوشتن ٩- مهارت ترانه و دكلمه خواندن ١٠- مهارت بهداشت ١١- مهارت کار تيمی ١٢- مهارت انتقاد كردن ١٣- مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت ١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست ١٥- مهارت درست غذا خوردن ١٦- مهارت گره زدن ١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن ١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن ١٩- مهارت شستن اشياء ٢٠- مهارت مطالعه ٢١- مهارت مدیریت زمان ٢٢- مهارت كنترل خشم ٢٣- مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف ٢٤- مهارت پژوهش و تحقيق ٢٥- مهارت تشخيص دوست خوب ٢٦- مهارت بازی كردن ٢٧- مهارت غذا پختن ٢٨- مهارت كار با سوزن ٢٩- مهارت تشكر و سپاسگزاری كردن ٣٠- مهارت خوب توجه كردن ٣١-مهارت تفكر كردن ٣٢- مهارت تفكر خوب داشتن ٣٣- مهارت دوست خوب پيدا كردن ٣٤- مهارت نگهداری دوست خوب ٣٥- مهارت نگهداری لوازم ٣٦- مهارت انتقاد پذیری و نقد شدن ٣٧- مهارت رازدار بودن ٣٨- مهارت برنامه‌ريزی كردن ٣٩- مهارت گذشت ٤٠- مهارت صبور بودن ٤١- مهارت حل مسأله ٤٢- مهارت نگهداری گياه و گل ٤٣- مهارت دقت به پيرامون ٤٤- مهارت صادق بودن ٤٥- مهارت وفادار بودن ٤٦- مهارت نوشتن ٤٧- مهارت آينده‌نگری ٤٨- مهارت تلاش كردن ٤٩- مهارت نا اميد نشدن ٥٠- مهارت هدف داشتن ٥١- مهارت كار با ابزار ٥٢- مهارت كار با كامپيوتر ٥٣- مهارت در فضای مجازی و سايبری ٥٤- مهارت در تصوير ذهنی داشتن ٥٥- مهارت احترام گذاشتن ٥٦- مهارت كم مصرف بودن ٥٧- مهارت بهره گيری از اشيا ٥٨- مهارت مشورت گرفتن ٥٩- مهارت مشورت و همفكری كردن ٦٠- … مهارت ١٢ و مهارت ٣١ و مهارت ۳۶ کتاب تحول نظام آموزش فنلاند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نوجوان عاشق امام رضا(ع) به آرزویش رسید 🔸علی اصغر نوجوان قزوینی که تصویر اشک‌های او در لحظات حضور خادمین آستان قدس رضوی در مدرسه او چند روز پیش در صفحات مجازی منتشر شد پس از پیگیری یکی از خبرنگاران بهمراه خانواده به زیارت مشهد مقدس دعوت شد. ❤️_________..🌺🌺 🌸اللهم عجل لولیک الفرج وفرجنا به 🌷🇮🇷🌷
🔰 رویداد تربیتی مصباح‌الهدی ویژه طلاب برادرسراسرکشور پایه ۶ (معدل بالای ۱۸) و سطح دو (معدل بالای ۱۷) [سنین بین ۱۹ تا ۳۰ سال] 🔰 مزایا؛ 🔹 اولویت در جذب موسسه فقهی تربیتی مصباح‌الهدی 🔹 آشنایی با جدیدترین مسائل حوزه فقه تربیت 🔹 امکان گفتگوی حضوری با کارشناسان کشوری میدان تربیت 🔹گواهی شرکت در رویداد 🔶 زمان: پنج شنبه عصر ۲۷ اردیبهشت و صبح جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۳ 🔶مکان: شهر مقدس قم (اسکان و پذیرایی جهت طلاب شهرستانی فراهم می‌باشد) ❌ ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇 https://survey.porsline.ir/s/CKrRUdjn کانال رویداد🔰 https://eitaa.com/feghhe_tarbiat_mesbah
✨سخنرانی آیت الله میر باقری: 🔺دامنه اضطرار ما به دین 🔻آیا معنی اضطرار به دین تعطیل قوای عقلی بشر است؟ یا به معنای موازی بودن این علوم است؟ 1⃣ اگر ماموریت دین به کمال رساندن اختیار انسان است، دامنه ماموریت دین همه عرصه های اختیار بشراست (ماموریت:رساندن اختیار انسان به وادی توحید و گذر از ضلالت و شرک) -هر کجا اختیار و قوای بشر کار می کند پرستشی است(حرکت به سمت غایتی) -حال اگر قبول کنیم که ما باید خداوند را بپرستیم، عرصه تاثیر گذاری و گستره دین عرصه اختیار انسان است شرک حتی از نوع خفی در هیچ یک از قوای ما پسندیده نیست و تمام قوای ما باید خدا را بپرستد؛ عرصه حیات اجتماعی و تاریخی نیز مستثنی از این قاعده نیست. دنباله این مطلب اختصاص دین به مسجد و مفارقة آن از سایر مسائل اجتماعی است(أَصَلَاتُكَ تَأْمُرُكَ أَنْ نَتْرُكَ مَا يَعْبُدُ آبَاؤُنَا أَوْ أَنْ نَفْعَلَ فِي أَمْوَالِنَا مَا نَشَاءُ) یعنی رابطه معیشت و دیانت را می برید؟! -الله صاحب تمام اسماء الهی است(لا اله الا الله) -تمام موجودات فارق از این اسماء اند -و این موجودات همه نیازمند این اسماء حسنی اند و باید به او تکیه کنند لا اله الا الله: در صورت اعتقاد به الوهیت خداوند، که البته با اکراه فی الدین، و باور اینگونه به دین، دین یک مسأله حداکثری است نه اینکه عقل و اینها را کنار بگذاریم؛ به این معناست که عقل و شعور ذیل انبیاء تعریف می شود(۱- راه عقل ۲- راه شهود ۳- راه تجربه) تعقل انسان نیز نیازمند به انبیاء است هم فهم تکوین و هم فهم تشریع کافرانه و مومنانه دارد؛ همچنین این مسأله صدق به اختیار نیز می کند(الله ولی الذین آمنوا - والذین کفروا اولیائهم الطاغوت) (لَّآ إِنَّ ٱلۡإِنسَٰنَ لَيَطۡغَىٰٓ  أَن رَّءَاهُ ٱسۡتَغۡنَىٰٓ) : صدق بر داستان ثقیفه می گویند:-فهم حکمت عملی و نظری -جامعه برای رفع نیاز های بشری تشکیل می شود -حقوق هم ربطی به خدا نداره و پایگاهش حق طبیعی است و... =استغناء از خدا اصل دین: ولایت، ولایت الله الان کشور را فقه اداره می کند یا علوم انسانی؟ اگر دین را به اینگونه حداکثری یافتید، علم و دانش ذیل دین قرار می گیرند دعوی بشریت: ما مستقل از انبیاء هستیم و عقل کفایت می کند؛ در صورتی که دین برای ولایت و هدایت عقل و حس و شهود ما هست دین اگر دین حداکثری است، باید مسأله مستحدثه زمانه خود را بفهمد: مسأله اصلی تمدن مادی است ایدئولوژی فلسفه ساز که انقلاب صنعتی و نظم جهانی ایجاد کرده است -انسان سکولار ساز -چیننده میز تربیت -پشتیبانی توسط ده ها رشته و دانش ساخت نظام مفاهیم، ساخت ساختار، ساخت محصولات حال باید چه کنیم؟ یک مصداق: بحث تربیت رسمی -در مقابل ساختار علمی چه داریم؟ -پشتوانه اش چیست؟ حوزه باید نبض زمان دستش باشد. امام خمینی(ره). نظم جهانی جدیدی در حال پیدایش است، غایب نباشیم -منظومه تربیتی ما مبتنی بر دین با توجه به این تکثر چیست؟ 🔺راه حل: قوت بخشی به ابزار و ارتقاء دادن تخصص(از مبانی علم اصول تا قواعد علم اصول) دین حداکثری فقاهت حداکثری می خواهد(رشد دستگاه فقاهت نه فقط فقه) تا بتوانیم پاسخگوی مسأله مستحدثه روز باشیم. 🇮🇷
✨سخنرانی حاج آقای عالم زاده 🔺بشر هنگام ارائه دین خود را مستغنی می داند؛ در امروز نیز این احساس استغناء کامل از نظر فردی و اجتماعی( بنا عمده من العلم) وجود دارد اما دین عقل را کافی نمی داند و بشر را نیازمند به پیام خداوند می داند. دست کم منبع وحیانی رو به رسمیت بشناسیم و در کنار بقیه منابع از آن استفاده کنیم طرح زندگی مبتنی بر ۱-سخن خدا ۲-سخن اهل بیت ۳-سیره اهل بیت 1⃣ دوگانه اول زمینه های فقاهت: فقه حکم و فقه دین فقه حکم: اکتساب دستور العمل ها و احکام تکلیفی و محور احکام تکلیفی الزامی است(چراکه فقه مبتنی بر اصول که پایه اش بر حجیت که منجزیت و معذریت است می باشد که این دو مفهوم در احکام الزامی بار می شوند) فقه دین: همچنین نیاز به شناخت واقعیت های تکوینی از منابع وحیانی و روایی(شناخت روشمند این توصیفات تکوینی) نیاز به اصول فقه فهم معارف 2⃣ دوگانه دوم فقه الاحکام فقه پویا و فقه راکد فقه راکد: گزاره های تکلیفی کشف شده ثابت با استناد به حلال محمد حلال الی... در صورتی که با گذشت زمان موضوع متفاوت می شود و بالتبع حکم نیز تفاوت پیدا می کند؛ مانند: پول در ازمنه گوناگون فقه پویا: در فقاهت پویا به عنصر زمان و مکان توجه می شود و الزاما ملتزم به حکم گذشته نیستیم 3⃣ دوگانه سوم فقه کشف و فقه اجرا فقه کشف: یافتن تکالیف و دستورات فقه اجرا: فقه در مقام اجرا و امتثال در مقام عمل مواجه با مسائلی می شویم که نیاز به یک سری گزاره های و قواعدی در این زمینه نیاز داریم مانند: حکم حرمت شراب ۱-تقابل سکر و رزق حسن ۲-دارای منفعت و ضرر اکثر و۳- ۴-انما الخمر و المیسر اهمیت بحث تزاحم: عدم پردازش قواعد اولویت یابی تشکیل شدن فقه الاولویات و الموازنات(فقه اجرا) که در مقام تربیت احتیاج شدیدی به این مسأله داریم 4⃣ دوگانه چهارم فقه فعال(حکم یاب) و فقه منفعل(موضوع پرور) فقه(فی الحال) : کشف و عرضه حکم=فقه منفعل؛ چراکه موضوع سازی دیگران و پیروی ما برای پاسخ گویی برای اجرا دین خدا ما باید موضوع پروری کنیم مثال:۱-مقابله با ظلم و استعمار(خاک خوردن این موضوع در کتابخانه ها) ~ موضوع سازی حضرت امام(ره) توسط ایجاد روز قدس + هفته وحدت +روز درختکاری و هفته هوای پاک که ما نیاز به دستور العمل و قواعد موضوع پروری یا همان فقاهت موضوع پرور داریم 5⃣ دوگانه پنجم فقه نظام و فقه فردی فقه فردی: تکلیفات فردی اعم از جهاد و نماز و روزه و ... که ۵۵ باب فقه در این موضوع است فقه نظامات اجتماعی: برای مسائلی که فراتر از توان یک فرد است، نیاز به یک امت داریم که یک نفر ولی و بقیه اراده هایشان را تابع اراده ولی می کنند فقه تربیت یک موقع احکام افعال افراد است یک موقع احکام نظام اجتماعی است یک موقع کشف حکم تربیتی می کنیم یک موقع موضوع پروری و خلق موضوع تربیتی می کنیم پس فردی که در زمینه تربیت کار می کند با زمینه های مختلفی مواجه است؛ این فرد باید محیط به منابع وحیانی و روایات با نگرش تربیتی باشد +ارتباط با صحنه موجود(حلقه مفقوده) در مقام عینیت بخشیدن احکام در زندگی افراد مسائل مختلفی به وجود می آید؛ مانند: مسأله خلق موضوع و... نیاز به قوه فقاهت: کفایت چند سال درس خارج خوب که این عینیت بخشیدن نیاز به آشنایی با مسائل و علاوه بر آن به مواردی مانند موضوع پروری دارد(دایره گسترده) +عالم دین باید مستقیم با منابع دینی ارتباط داشته باشد +برای ارئه مدل باید به سه نکته توجه شود: ۱-مبتنی بر پیش فرض های دینی بر پیش فرض های دینی ۲-رو به سوی غایات و اهداف دینی به سوی غایات و اهداف دینی ۳-ملتزم به احکام دینی 🇮🇷
✨بیانات استاد هادی زاده 🔺زندگی پر از چند راهی هاست و ما در تمام موقعیت ها ناگزیر از انتخابیم. در کنار انتخاب های روزمره انتخاب هایی هستند که جهت کلی زندگی و شمایل و شخصیت انسان را تحت الشعاع قرار می دهند. گاهی انسان هایی در شرایط مشابه فاصله زیادی باهم دارند که منشأ اینها انتخاب های اساسی انسان است که به تمام عمر و حیات او رنگ دیگری می زند. مثل چند راهی مکاتب و مذاهب یا مسیر تحصیلی کلی زندگی یا شغل و پیشه یا انتخاب رشته برای یک طلبه تغییر مسیر از انتخاب های کلان هزینه بسیاری دارد و مستلزم کنار گذاشتن بخش مهمی از گذشته هاست. معمولا هنگام انتخاب به گزینه ها می اندیشیم اما از میزان و ملاک انتخاب ها معمولا غافلیم‌. که از گزینه ها مهم تر و تعیین کننده تر است. در هر انتخاب ما به هر حال معیاری به صورت پیشفرض در ناخودآگاه ما وجود دارد . والوزن یومئذ الحق. فمن ثقلت موازینه فاولئک هم المفلحون و من خفت موازینه فاولئک هم الخاسرون سرنوشت فلاح و خسران بشر به میزان انتخاب های تو گره خورده است. خسر فقط برای کسانی که چشم پوشیدند و رفتند نیست بلکه شامل کسانی که با چشم باز اما بدون عمق پیش می روند هم می شود . همچنین کسانی که فکر می کنند درست کار می‌کنند اما سر جایشان نیستند. (فیحسبون انهم احسن صنعا) عنوان مهم ترین نیاز جامعه به همین مسأله اشاره دارد. چون معیار ، نیاز و بار بر زمین مانده جامعه است. کار خوبی که اولویت اکنون جامعه نباشد از انسان نمی خرند و به فلاح نمی انجامد. کار خوب باید کار مامور به باشد . مهم ترین کاری که در هماهنگی با فعالیت ها تعریف می شود. کار های خوب زیادی هست اما امر خدا اکنون به کدام فعل تعلق گرفته است؟ آن وظیفه ماست. اولویت اول ، هدایت ، ارشاد ، و راه نشان دادن است که همان تربیت است. تفاوت ظریفی در تبلیغ و ارشاد هست. ارشاد فراتر از رساندن است و باید طرف خودش رشید بشود و بتواند بیابد و انتخابگری کند . انسان ها در هر صنف و موقعیتی محتاج هدایتند. چرا که تمامی فعالیت های بشری بر طبق بینش های اولیه آنها سامان می گیرد. تربیت، صرف ادب آموزی به کودک نیست و مخاطب آن کودک نیست. مخاطب دعوت انبیاء اولا و بالذات تمام ناس و قوم هستند. و کودک به تبع این تعریف می شود. نظامات سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگی و... همگی از همین هدایت بر می آیند. تمام علوم بشری تابع اندیشه های او و تحت نظام تربیتی صاحب آن علم هستند. همچنین به کار بستن حاصل علوم نیز بستگی به تربیت انسان ها دارد. نظامات بشری وقتی صبغه و رنگ دینی می گیرند که برخاسته از گزاره های دینی باشند و در نهایت در بستر جامعه ای دینی به کار بروند. و این نیاز اساسی مادامی که من به الکفایه برای آن قیام نکرده اند باید بدان پرداخت. شاخه دیگر این است که بین زیرشاخه‌های تربیت کجا بایستیم؟ اغلب فعالان جوان بخاطر دغدغه میدان به سوی میدان عینی تبلیغ و تعامل با انسان ها می روند. اما اگر نگاه را بلند مدت تر نگاه کنیم نیاز به پشتوانه گسترده انسانی این فعالیت ها را بیشتر حس می کنیم.  و برای اینکه این بار بزرگ برداشته شود باید نیروهایی را تربیت کرد . هرچند زمانی مصروف تربیت این نیرو ها می شود اما در نهایت ثمره ماندگار تری خواهد داشت. و نوعا مبتلا به نامربی هایی ضعیف هستیم. دو خلأ اساسی ما روش، و نیرو هستند. هنر نیست که یکی از هزار جای خالی را پر کنیم هنر این است که جایی قرار بگیریم که کسانی را پرورش دهیم که آینده این مسیر تربیت را تأمین کنند . روزگار مثل رودخانه ای جاریست که هر روز نیاز های جدیدی می آورد و چهره جدیدی از نیاز های سابق نشان می دهد. القرآن یجری کما تجری الشمس والقمر رودخانه جاری هدایت همواره نیازمند ساقیانی کن متناسب با نیاز روز از آن بهره برداری کنند. تبیین و تطبیق محتوای موجود نیز در بستر میدان نیز نیازمند فقاهت است. سازمان و روش عملیاتی شدن این معارف نیز ... نشانه ضعف ما در این مراحل این است که در تعامل و تضارب اندیشه های گوناگون با یکدیگر، نماینده های هر اندیشه بدون فقاهت نه می توانند اندیشه را مطرح کنند و نه سر جایش بنشانند و نه حتی به خوبی از آن دفاع کنند. همانطور که باب فقاهت در احکام نیز بسته نمی شود به تبع جاری بودن نیاز ها معیار بعد از نیاز و اولویت ، استعداد است. هرچند نباید استعداد ها انسان را از تکلیف فاصله بدهند. هرچند معیار موفقیت، بذل جهد است ولو با استعداد متوسط. بحث بعدی رسالت طلبگی است. در روایت داریم که یتیم تر از کسی که پدر ندارد کسی است که دسترسی به امامش ندارد. پر کردن این فاصله تا امام ، وظیفه طلبه است. من کان عالما من شیعتنا بعلومنا (علوم اهل بیتی نه هر علمی!) علوم معصوم مرتبه ای فراتر از روایات معصومین است. و هذا الجاهل فی شریعتنا فی حجر هذا العالم»» تحت چتر حمایتی و در دامان آن عالم باید پرورش یابد 🇮🇷
📦کتاب راه های نرفته ات را بپر نوشته حجت الاسلام مفیدی با موضوع سلوک‌ اجتماعی با مواسات را با تخفیف از نشر جمکران همراه با ارسال رایگان تهیه کنید. سفارش کتاب https://tn.ai/3056338 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از عصرانه علمی
کرسی علمی_ترویجی عصرانه علمی: 🔶 پیش نیازهای فقه مضاف: فقه اخلاق 🔶 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین امیر غنوی دام عزه 📅زمان: دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403، ساعت 12:45 📍مکان: قم، میدان معلم، مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام، اتاق 310 @asranehelmi @asranehelmi @asranehelmi
سوالات مطروحه در جلسه 1. تعریف فقه الاخلاق و رابطه آن با فقه (10 دقیقه) 2. میزان ضرورت پرداختن به فقه الاخلاق(10 دقیقه) 3. ضرورت، میزان و نحوه تحصیل در فقه واصول برای کار در فقه الاخلاق 4.میزان نیاز به دانشهایی چون فلسفه و عرفان در فقه الاخلاق 5. میزان نیاز به فلسفه اخلاق خصوصا در قسمت فرا اخلاق و اخلاق هنجاری برای کار در فقه الاخلاق (فلسفه اخلاق اسلامی و غربی ) 6. میزان نیاز به علوم قرآنی و حدیثی فراتر از برنامه مرسوم حوزه برای کار در فقه الاخلاق 7. میزان نیاز به دانشهایی چون کلام ، تاریخ ، لغت ، تفسیر و دیگر علوم اسلامی برای کار در فقه الاخلاق 8.میزان نیاز به آشنایی با کلمات دانشمندان بزرگ اسلامی (شیعه و سنی)در زمینه اخلاق(بهمراه معرفی منابع) 9.میزان نیاز به آشنایی با کلمات دانشمندان بزرگ غرب در اخلاق (از یونان باستان تا اخلاق کاربردی نوین) بهمراه معرفی منابع
هدایت شده از عصرانه علمی
کرسی علمی_ترویجی عصرانه علمی: 🔶 پیش نیازهای فقه مضاف: فقه تربیت🔶 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین رضا حبیبی دام عزه 📅زمان: دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403، ساعت 12:45 📍مکان: قم، میدان معلم، مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام، اتاق 310 @asranehelmi @asranehelmi @asranehelmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آیت الله جوادی انسان اگر خود را به حق مشغول نکند نفس او، او را به باطل مشغول می‌کند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مثـــل آقـــای وافـــی 🔸 حضرت آیت‌الله رئیسی در اختتامیه رویداد ملی جوانی جمعیت در سالن اجلاس سران کشور بیان فرمودند: 🔻 عالم عامل که هم می گویدو هم عمل میکند مثل آقای وافی و آن آقایی که از شیراز تشریف آوردن ... 🔻 مسئله جمعیت امری نیست که با دستوری و برنامه ای و بخش نامه ای حل شود، هرچقدر هم از این نشست ها بگیریم باز کار را چه کسی انجام داده است... 🔻در اینجور مسائل امثال آقای وافی هم می گویند که تا شما بروید سخنرانی کنید ما رفتیم و اقدام کردیم... 🔵 🌐 @Dawat_ir
اسامی برگزیدگان این دوره جشنواره به شرح زیر است: بخش خانواده: رتبه اول:  اعظم موسایی رتبه دوم: سیده کوثر صدری رتبه سوم: صدیقه قاسمی شایسته تقدیر: حمیده احسنی آرانی شایسته تقدیر: احلام چاملی بخش رسانه: رتبه اول:  زینب چخماقی رتبه دوم:  سوده مصباحی نیا رتبه سوم: لیلا ملک محمدی شایسته تقدیر: روح الله رحیمی شایسته تقدیر: زهرا موحدی نیا نیرو‌های مسلح: رتبه اول: سرتیپ پاسدار سید مجید موسوی (جانشین و دبیر قرارگاه جوانی جمعیت نیروی هوافضا سپاه) رتبه دوم: سرتیپ پاسدار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه فراجا رتبه سوم: سرتیپ ستاد کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش شایسته تقدیر: سرتیپ پاسدار فرج الله مرادی معاون نیروی انسانی ستاد کل و دبیر قرارگاه جوانی جمعیت نیرو‌های مسلح بخش دستگاه‌های اجرایی: رتبه اول: مهرداد بذرپاش (وزیر راه و شهرسازی) رتبه دوم: سید صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) رتبه سوم: محمد مهدی فداکار (استاندار کرمان) شایسته تقدیر: حجت الاسلام محمد قمی (رئیس سازمان تبلیغات اسلامی) شایسته تقدیر: حسین هرسیج (رئیس دانشگاه اصفهان) بخش مدیران: رتبه اول: صابر جباری (مدیرکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) رتبه دوم: حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی فر (مدیر کل وزارت ورزش و جوانان) رتبه سوم: مهدی صباغی (شهردار قزوین) شایسته تقدیر: ذبیح اله خدائیان (رئیس سازمان بازرسی کل کشور) شایسته تقدیر:مریم کارگر نجفی (معاون توسعه منابع انسانی وزارت نیرو شایسته تقدیر:  هاشم کارگر (رئیس سازمان ثبت احوال کشور) بخش شرکت‌ها و موسسات خصوصی: رتبه اول: علیرضا خلیلی نیا (مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند) رتبه دوم: احمد فرزادنیا (مدیر عامل شرکت صنایع غذایی رضوی) بخش نخبگان: رتبه اول: محمدولی علیئی رتبه دوم:  هادی عرب رتبه سوم: علی اکبر محزون بخش سازمان‌های مردم نهاد: رتبه اول: زینب عاشری رتبه دوم: حجت حاجی کاظم رتبه سوم: زهرا خسروانی شایسته تقدیر: حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی شفیعی شایسته تقدیر: حجت الاسلام والمسلمین علی گودرزی شایسته تقدیر: حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین ندیمی شایسته تقدیر: حجت الاسلام والمسلمین محمدمسلم وافی شایسته تقدیر: سید مهدی صدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 خاطره‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین موسی صفایی حائری از پدرشان مرحوم شیخ علی صفایی حائری 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فاللّهُ خَيْرٌ حافِظاً وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمينَ...🤲🏻
🔺ذکر مجرّب یافتن گمشده را مکرّر بخوانید: 1⃣ " إنه على رجعه لقادر " [ الطارق: ۸] 🔺 مرحوم آیت الله بهجت: این دعا را مرتباً زمزمه کنید تا زمانیکه پیدا شود: 2⃣ “ أَصْبَحْتُ‏ فِی‏ أَمَانِ‏ اللَّهِ‏ ‏وَ أَمْسَیْتُ فِی جِوَارِ اللَّهِ " 🔺فاللّهُ خَيْرٌ حافِظاً وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمينَ...🤲🏻
تو در جنگل‌های ورزقان، در نقطه صفر مرزی چه کار می‌کنی مرد؟ صندلی نهاد ریاست جمهوری خار داشت که پشت آن ننشستی تا این شب عیدی، پیام تبریک برای این و آن ارسال کنی؟ می‌خواستی مثلا بگویی مردمی هستی؟ خب سوار تویوتا لندکروز ضدگلوله می‌شدی و چند نفر آدم را پیدا می‌کردی و از بین‌شان ردی می‌شدی و صدای شاتر دوربین‌ها و تمام. به جهنم که پیرمرد روستای دیزج ملک از زمان رضاخان تا الان، یک فرماندار را از هم نزدیک ندیده. به جهنم که روستای کهنه‌لو به ورزقان یک جاده درست و حسابی ندارد. به جهنم که روستای کیغول یه درمانگاه ندارد و همین ماه پیش یک زن جوان، قبل از اینکه به زایشگاه شهرستان برسد، بچه‌اش سقط شد. اقلا یک جای نزدیک با دسترسی هموار می‌رفتی سید! عدل رفتی سراغ نقطه‌ای که کل مملکت بسیج شده‌اند برای پیدا کردنت؟ انصافت را شکر. می‌گویند آن‌جا باران گرفته. زیر باران دعا مستجاب است. دعا کن برای خودت دعا کن برای ما؛ پیرمرد روستای کهنه‌لو را که یادت نرفته؟ همان که هنوز یک فرماندار را هم از نزدیک ندیده؟ دعا کن سید! شب عید است... | @mabnaschoole |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺یک جایی هم باز بگذارید برای محاسباتی فراتر از مسائل مادّی؛ فراتر از آنچه به عقل انسان میرسد؛ این، رزق لایُحتسب است؛ این همان چیزی است که محاسبه نشده است و به ما میرسد. در دعا میخوانیم: ✨ یا مَن اِذا تَضایَقَتِ الاُمورَ فَتَحَ لَها باباً لَم تَذهَب اِلَیهِ الاَوهام ؛(۱) 🔺وقتی کارها گره میخورَد، وقتی به حسب ظاهر بن‌بست به وجود می‌آید، گاهی خدای متعال از یک گوشه‌ی این بن‌بست یک راهی باز می‌کند که -لَم تَذهَب اِلَیهِ الاَوهام- هرگز وَهم بشر و اندیشه‌ی انسانی به آن نرسیده بود؛ ‌چنین چیزی وجود دارد. 📆۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ----------------- پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) …مِنْ دُعَائِهِ: همه باهم در این شرایط با دعای رسول‌الله بخوانیم: يَا مَنْ إِذَا تضايقت الْأُمُورِ فَتَحَ لَنَا بَاباً لَمْ‏ تَذْهَبُ‏ إِلَيْهِ‏ الْأَوْهَامُ‏ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍوَ افْتَحْ لأمورنا المتضايقة بَاباً لَمْ يَذْهَبْ إِلَيْهِ وَهْمٌ✨ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ** 🤲 (۱) 📗 قصص الأنبياء عليهم السلام (للراوندي)، ص: ۳۶۵. 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
رهبر انقلاب: امیدواریم خداوند رئیس‌جمهور را به آغوش ملت برگرداند 🔹امام خامنه‌ای امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: 🔹 امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. 🔹همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. @TasnimNews
. شبکه ۳ حاج حسین یکتا چقدر خوب صحبت میکنن .