هدایت شده از باور
.
✅ مجموعهای از بهترین طرحها و ایدهها ویژه کاروانهای نوجوان اربعین
1⃣ دوره مجازی آفلاین "نوجوان و اربعین"
https://eitaa.com/nonakhl/500
2⃣ شیوهنامه "روایت قدم" (راهنمای کاروانهای نوجوانانه اربعین)
https://eitaa.com/nojavan31/194
3⃣ طرحنامه "نوجوانان اربعینی با کنشگری مدارس"
https://eitaa.com/nojavan31/210
4⃣ کتاب کار "عمود آخر" ویژه مربیان و مبلغان نوجوانان دوره متوسطه اول و دوم
https://eitaa.com/mftas_ir/512
5⃣ همایشهای "نهضت نوجوانان اربعین" در عمود ۲۰۲ مسیر نجف به کربلا
https://eitaa.com/bartar_app/537
6⃣ بازی معمایی "راز محمد" ویژه نوجوانان با موضوع فلسطین در عمودهای ۲۰۲، ۵۵۷، ۷۰۷
https://eitaa.com/bartar_app/539
🩸#اربعین
🌱#تربیت_حسینی 3⃣1⃣
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از نهضت نوجوانان اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تماشا کنید
با من صنما دل یک دله کن ...
اجتماع نهضت نوجوانان اربعین
۲۴ مرداد۱۴۰۳ مصادف با ۹ صفر
ستون ۲۰۳ طریق اصلی نجف کربلا
با حضور
حجتالاسلام پناهیان
حاج حسین یکتا
#با_ما_همراه_باشید
#نهضت_نوجوانان_اربعین
@nn_arbaeen
@nn_arnaeen
هدایت شده از نهضت نوجوانان اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نهضت نوجوانان اربعین
با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان
و با روایت گری حاج حسین یکتا
و با جمع خوانی سرود مَعَ ِلتحریر الاقصی
زمان؛ عصر روز جمعه ۱۱ صفر و یک شنبه ۱۳ صفر از ساعت ۱۷
مکان: عمود ۲۰۳ ، موکب حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها
#با_ما_همراه_باشید
#نهضت_نوجوانان_اربعین
@nn_arbaeen
@nn_arbaeen
هدایت شده از پژوهشکده راهبردی نوآیند
مقاله-شایستگی_های-انتخاب-وزیر-آپ_240814_070836.pdf
201K
🖍این گزارش به بررسی شایستگی های انتخاب وزیر آموزش و پرورش بر اساس مصاحبه های در حال انجام با وزرای پیشین می پردازد.
✍ یادداشت ، عماد طیبی
╭┈────𖦹 عضو هیات اندیشهورز نوآیند
╰─┈➤ 🆔 @e_tayebi
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#اندیشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
هدایت شده از باور
.
✅ مجموعهای از بهترین طرحها و ایدهها ویژه کاروانهای نوجوان اربعین
1⃣ دوره مجازی آفلاین "نوجوان و اربعین"
https://eitaa.com/nonakhl/500
2⃣ شیوهنامه "روایت قدم" (راهنمای کاروانهای نوجوانانه اربعین)
https://eitaa.com/nojavan31/194
3⃣ طرحنامه "نوجوانان اربعینی با کنشگری مدارس"
https://eitaa.com/nojavan31/210
4⃣ کتاب کار "عمود آخر" ویژه مربیان و مبلغان نوجوانان دوره متوسطه اول و دوم
https://eitaa.com/mftas_ir/512
5⃣ همایشهای "نهضت نوجوانان اربعین" در عمود ۲۰۲ مسیر نجف به کربلا
https://eitaa.com/bartar_app/537
6⃣ بازی معمایی "راز محمد" ویژه نوجوانان با موضوع فلسطین در عمودهای ۲۰۲، ۵۵۷، ۷۰۷
https://eitaa.com/bartar_app/539
🩸#اربعین
🌱#تربیت_حسینی 3⃣1⃣
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
داستان های شگفت از بزرگان درباره احترام به مادر
🔺ثواب بوسیدن کف پای مادر و پدر مثل ثواب بوسیدن تربت امام حسین علیه السلام است. هر چه خدا در خاک حرم امام حسین علیه السلام در کف پای والدین هم گذاشته است.
وقتی پدر و مادر از انسان ناراحت باشند، داروبر روی انسان اثر نمی کند. تمام درد جامع و مملکت ما از اینجا است که حواسمان به والدین نیست، در حالی که خدا هر چه به ما می دهد، به خاطر دعای پدر و مادر است. هزاران طلبه به حوزه علمیه می روند اما یکی از آن ها آیت الله بروجردی و آیت الله بهجت و … می شوند، چون بیشتر از بقیه در مقابل پدر و مادر کمر خم کردند.
آیت الله العظمی مرعشی نجفی کسی است که ۶۰ سال نماز شبش را در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها خواند. رئیس دفتر این عالم بزرگوار می گوید؛ یک بار به آقا گفتم: اجازه می دهید که دفتر را زود تعطیل کنم و بروم؟ چون پدرم آمده است، می خواهم به دیدارش بروم. آقا بغض کرد و فرمود: خوش به حالت که پدر داری! قبل از این که بروی، قصه من و پدرم را بشنو. حدوداً ده ساله بودم و در نجف بودیم که مادرم گفت: وقت نهار است، به طبقه ی بالا برو و پدرت را صدا کن. دیدم پدرم روی کتابه ا خوابش برده است، بین دو معادله مانده بودم، اگر امر مادر را اطاعت کنم و پدرم را از خواب شیرین بیدار کنم، پدرم ناراحت می شود، با خود گفتم کاری کنم که اگر پدرم بیدار شد، ناراحت نشود. خم شدم و کف پای پدرم را بوسیدم، در همین حال پدرم بیدار شد و این صحنه را که دید، گریه اش گرفت و همان لحظه برایم دعا کرد، که هرچه امروز دارم به خاطر همان چند دعای پدرم است.
کافی است که در مقابل پدر و مادرمان کمر خم کنیم، تا خدا آسمانی مان کند. کتاب های مرحوم علامه شیخ مرتضی انصاری قریب نود سال است که در حوزه تدریس می شود، چون مادرش را بر روی شانه می گذاشت و به حمام می برد تا زن ها او را بشویند و مجدد بر روی شانه می گذاشت و به منزل می آورد. مردم از او می پرسیدند: در منزل قاطر یا الاغی نداری که او را روی آن بگذاری؟ فرمود: دارم. نمی دانید وقتی مادرم را بر دوش گرفتم، زیر این بار سنگین چه گره هایی برایم باز شد. وقتی مادر ایشان از دنیا رفت، به پهنای صورت گریه می کرد، یتیمی سن بردار نیست. وقتی به او اشکال کردند، فرمود: گریه ام برای این است که از امروز به بعد، به چه شخصی خدمت کنم که خدا این همه گره هایم را باز کند؟ در عالم از مادر، سنگین وزن تر برای رسیدن به خدا داریم؟
حضرت موسی علیه السلام به در گاه خداوند رفت، ایشان مثل دفعات قبلی مورد عنایت خداوند نبود. از خدا پرسید: خدایا چه خطایی انجام داده ام؟ خدا به او فرمود: دفعه ی قبل مادرت زنده بود و دعایش پشت سرت بود. دعای مادر حضرت موسی در او تاثیرگذار بوده است.
احترام فوق العاده امام سجاد علیه السلام برای نامادری
از امام سجاد علیه السلام پرسیدند: هیچ وقت دیده نشده است که شما با مادرتان سر یک سفره باشید. حضرت فرمود: می ترسم قطعه ای از غذا بردارم که چشم مادر زودتر از دست من به آن غذا بوده باشد. آیت الله بهجت در این مورد فرمودند: تازه ایشان نامادری امام زین العابدین علیه السلام بود که این همه احترام داشت، اگر مادر واقعی ایشان بود چه حرمتی می داشت؟
اشکال می گیرند که تا بحث پدر و مادر می شود، جوان ها عیب می گیرند که چرا فقط درباره حقوق آن ها صحبت می کنید، پس حق ما چه می شود؟ اسلامی که به شما دستور می دهد که به پدر و مادرت احسان و احترام کن، همین دستور را به فرزندان شما هم می دهد. در دنیا خدا حق را برای پدر و مادر قرار داده است، شما عیب های پدر و مادرت را ندیده بگیر و برای خدا از عیب هایشان بگذر که خدا در این دنیا آسمانی ات می کند و به خداوند بگو: خدایا چون تو دستور داده ای، من به آن ها محبت می کنم.
خدا در دنیا این گونه قرار داده است که آه پدر و مادر که بلند شود، بچه به زمین می خورد اما در قیامت برعکس است. این قدر پدر و مادرها هستند که با صورت به جهنم می روند به این دلیل که مثلا چرا نام خوب روی بچه شان نگذاشته اند. یک مصیبتی که در کشور ما فراگیر می شود این است که نام های علی، حسن، حسین و فاطمه کم می شود اما نام های فرزندان انبیا را روی کودکانشان می گذارند. روز قیامت که منادی در صحرای محشر فریاد می زند: این العلویون؟ بچه مان از نامش خجالت نکشد. چه نامی قشنگ تر از علی و فاطمه؟
این قدر بی هویت شده ایم که با یک سریال اسم بچه را به ما القا می کنند. یک سالی که یک سریال سی قسمتی پخش شده بود، در آن سال نام های دختر را از نام شخصیت آن فیلم گرفته بودند.
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
داستان های شگفت از بزرگان درباره احترام به مادر 🔺ثواب بوسیدن کف پای مادر و پدر مثل ثواب بوسیدن تربت
خطایی هم در بین بزرگ ترها اتفاق می افتد که می گویند: کاش بچه هایمان بودند و این حرف ها را می شنیدند اما این حرف ها برای پدرها هم هست. بروید گذشته ی خودتان را ورق بزنید و ببینید با پدر و مادرتان چه کرده اید که آن ها با شما این رفتار را می کنند؟ پدر و مادرهایی که از دنیا رفته اند، برایشان خیرات انجام دهید و به نیتشان یتیم سرپرستی کنید.
همه مدیون من هستند و من مدیون مادرم هستم
هر کس در دنیا حرمت پدر و مادرش را حفظ کند، خدا در دنیا مشهورش می کند. فرقی ندارد، فرد مسلمان، یهودی، مسیحی و لائیک و … باشد، اگر مقابل پدر و مادرت کمر خم کنی، خدا نامت را بین المللی می کند. و هر کس که حرمت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم و فرزندانش را نگه دارد، هم در دنیا و هم در آخرت نامش می درخشد.
ادیسون شیعه نبود اما در دنیا نامش ماندگار شد و در همان عصر میلیون ها انسان زندگی کردند اما اکنون نامی از آنها نمانده است. ادیسون هشت اختراع دارد که یکی از آن ها برق است. می گوید: در هشت سالگی معلم مرا از مدرسه بیرون کرد و گفت: تو کودن هستی و نمی توانی درس بخوانی. مادرم مرا به مدرسه برد و به معلم گفت: خودم به این بچه درس می دهم و به عالم ثابت می کنم که بچه ام باهوش است. مادر ادیسون یک اتاق را برایش مدرسه کرده بود. مادرهای عزیز خانه تان را مدرسه کنید و به بچه ها درس دین بدهید، بچه ها از معارف تهی هستند حتی هفته ای ده دقیقه امام ها را به آن ها معرفی کنید.
ادیسون می گوید من در ۹ سالگی کتابی در کتابخانه ی محله ی ما نبود که من نخوانده باشم. در وصیت نامه اش می نویسد: من ادیسون از طفولیت دانستم که مادر چه چیزی خوبی است. روزی که معلم مرا کودن خواند، مادرم از من دفاع کرد. من از آن زمان به طور قطعی تصمیم گرفتم که ثابت کنم، مادرم درباره من خطا فکر نکرده است. همه مدیون من هستند و من مدیون مادرم هستنم. هر کس این یک خط را بفهمد نامش بین المللی می شود.
خوشا به حال آدمی که وقتی از او می پرسند: چه شد که این قدر خوب شدی و فرد موفقی هستی؟ بگوید: خدا پدر و مادرم را رحمت کند که هر چه دارم از دعای آن ها است.
لویی پاستور پدر علم شیمی جهان زن و فرزند نداشت و ۵۰ سال در آزمایشگاه گذراند، حتی وقت برای غذا خوردن هم نمی گذاشت تا زمانش هدر نرود.
لویی پاستور با ناراحتی و تأثر در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و گفت: ای مادر! ای گمشده دلبند که سالیانی دراز در این خانه با من به سر بردی. تویی که اکنون همه چیز را مدیون تو می بینم. مادر شجاع و دلدارم. تمام حس فدارکاری و شور و هیجانی که در راه عظمت علم و بزرگی میهنم به کار بسته ام و از این پس نیز به کار خواهم بست، تو به من آموخته ای و در وجودم رسوخ داده ای. کار مشقّت باری که تو در خانه و کارگاه کوچکمان پیش گرفته بودی، به من درس صبر و حوصله در تحقیقات علمی آینده ام داد. اکنون از تو مادر اجازه می خواهم که تمام سرافرازی و سروری که میهنم در جشن امروز به من اعطا می کند، به پیشگاه با عظمتت تقدیم کنم. مادر بدان با تمام این افتخارات باز هم بدون تو خود را تنها و بی پناه می بینم.
ثواب بوسیدن کف پای مادر و پدر
ثواب بوسیدن کف پای مادر و پدر، مثل ثواب بوسیدن تربت امام حسین علیه السلام است. خداوند هر چه ثواب در خاک حرم امام حسین علیه السلام قرار داده است، در کف پای والدین هم گذاشته است. من حدود هفت سال پیش پدرم را که در قبر گذاشتم، خیلی حسرت خوردم که چرا بیشتر صورت ماهش را ندیدم! چرا رویم نشد که دست ها و پاهایش را ببوسم.
✍حجت الاسلام دارستانی
هدایت شده از هادیانه ها
Gharabagi- Arbaein - A.mp3
2.67M
دو بحث کاربردی درباره #فرصت_طلایی_اربعین
🔹کارکردهای اخلاقی و معنوی سفر اربعین
🔹 کارکردها و نکات تربیتی پیاده روی #اربعین
🎙 در برنامه نقد و نظر رادیو معارف در محضر استاد فدایی مباحثی در این دو موضوع مهم گفتگو شد
پ ن:
۱_صوت ها مربوط به بخش نکات #تربیتی است (نکاتی برای والدین، کاروان ها و مربیان و موکب دارها)
۲_ مباحث کارکردهای #اخلاقی و #معنوی در پیوند های زیر در دسترس است
♦️(برنامه)نقد و نظر - سه شنبه 16 مرداد 1403
http://player.iranseda.ir/epg-player/?e=152328273
♦️(برنامه)نقد و نظر - سه شنبه 23 مرداد 1403
http://player.iranseda.ir/epg-player/?e=152339365
@hadianeha
هدایت شده از هادیانه ها
Gharabagi- Arbaein - B.mp3
1.77M
هدایت شده از هادیانه ها
Gharabagi- Arbaein - C.mp3
1.47M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 بترسیم و بترسید از روزی که نوجوانان و جوانان ما احساسخودتحقیریملی را بیش از این باور کنند و فقط نقاط ضعف را ببینند و نقاط قوت کشورشان را بیاهمیت تلقی کنند.
#هویت_ملی
@Fars_plus
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎨 #اطلاعنگاشت | هویتسازی نسل آینده
👈 مروری بر توصیههای رهبر انقلاب به مسئولان آموزش و پرورش و معلمان
✏️ رهبر انقلاب در دیدار معلمان: «هویّت منابع انسانی در آموزشپرورش شکل میگیرد. معلّم وقتی که در میدان حضور فعّال دارد، در واقع دارد هویّتسازی میکند. شما رفتارتان، گفتارتان، موضعگیریتان، اشارهتان، گاهی در کلاس یک شوخیای که میکنید، گاهی یک تشری که میزنید، همهی اینها در مخاطبتان که آن نسل جوانی است که فردا باید تصمیمگیری کند و تصمیمسازی کند در کشور، سازنده است.» ۱۴۰۳/۲/۱۲
📥 نسخه قابل چاپ
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
1_2042962359.pdf
473.8K
✨👌✨ واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی
مریم شریفی دروازه -احمدرضا نصراصفهانی - سیدابراهیم میرشاه جعفری
✨چکیده
تعلیم وتربیت دینی شکلگیری شخصیت یکپارچه دینی در فراگیران است. رسیدن به این مهم نیازمند روشهای آموزشی مناسب می باشد. هدف اصلی این پژوهش، واکاوی تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی و تربیتی در خصوص روشهای تدریس دینی در دوره دوم دبستان می باشد. برای دستیابی به این هدف از مصاحبه نیمه ساختاریافته با آموزگاران و متخصصین استفاده شد و به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش کدگذاری و مقوله بندی استفاده گردید. آموزگاران ومتخصصین بر استفاده از روشهایی در آموزش دینی تاکید داشتند که بستر لازم برای تفکر واستدلال و قضاوت در دانش آموزان را ایجاد کند. روشهای آموزش دینی، باید علاوه بر گسترش حوزه دین در تلفیق با علوم دیگر، فرصت بحث، مناظره، تجربه دینی و عملیاتی کردن مفاهیم دینی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
🌷این مقاله به تعبیر استاد نوذری با شش واحد آموزشی برابری میکند🌷
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
jade-04.mp3
272.2K
🔷 وقتی شهید سیدمرتضی آوینی از نهایت معرفت در کره زمین می گوید!
#روایت_فتح_آوینی
هدایت شده از زنگ اول
aac_arbaeen.mp3
19.22M
✅ صوت ویژه
« اربعین »
گامی هویت ساز و تربیتی
پیشنهاداتی برای مبلغان ، مربیان و فعالان عرصه کودک و نوجوان در اربعین.
🖋️ حامد تقدیری
@zangeaval
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 #تحلیل_و_تبیین | مشایه تفکر و تأمل
📹 گفتگوی رسانه Khamenei.ir با حجتالاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان درباره پاسخ رهبر انقلاب به نامه جمعی از دانشآموزان درباره #راهپیمایی_مقدس اربعین
🔹 پیامی که اخیراً رهبر معظم انقلاب برای دانشآموزان فرستادند، نشاندهنده توجه خاص ایشان به حضور دانشآموزان در این سفر بسیار باعظمت هست.
🔹 دانشآموزان در هیچ کجا مثل حماسه اربعین هویت انسانی و جهانی خودشان را نمیتوانند پیدا کنند. وقتی در این حماسه شرکت میکنند، متوجه میشوند متعلّق به چه حماسه باعظمتی در عاشورا هستند.وقتی دانشآموزان در این جمع میآیند عمیقاً احساس میکنند که چقدر آینده مال آنهاست و چقدر جهان بهسوی آنها در حرکت است. آینده جهان شبیه آنچه خواهد شد که در اربعین اتفاق میافتد.
🔹 ایشان فرمودند به هدف توجه کنید؛ هدف اباعبداللّهالحسین علیهالسلام چیزی جز نجات جهان از فقر و ظلمت و ظلم و تعدی به انسانها نبود. نوجوانی که در این مسیر میآید، وقتی به آن هدف توجه کند، تبدیل به انسان بزرگی میشود.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از نو+جوان
📣 #خواندنی | یک دنیا منتظر اربعینیها
🎤 گفتوگو با حجتالاسلام پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه
💌 آقا در پاسخ به نامه جمعی از دانشآموزان عازم به اربعین حسینی، نوجوانان را به تفکر در هدف امام حسین علیهالسلام توصیه کردند. حجتالاسلام پناهیان در این گفتوگو، توصیههای اربعینی رهبر انقلاب را توضیح داده است.
😍 پیامی که اخیراً رهبر معظم انقلاب برای دانشآموزان فرستادند، نشاندهنده توجه خاص ایشان به حضور دانشآموزان در این سفر بسیار باعظمت هست.
✌️ دانشآموزان در هیچ کجا مثل حماسه اربعین هویت انسانی و جهانی خودشان را نمیتوانند پیدا کنند. وقتی در این حماسه شرکت میکنند، متوجه میشوند متعلّق به چه حماسه باعظمتی در عاشورا هستند. وقتی دانشآموزان در این جمع میآیند عمیقاً احساس میکنند که چقدر آینده مال آنهاست و چقدر جهان بهسوی آنها در حرکت است. آینده جهان شبیه آنچه خواهد شد که در اربعین اتفاق میافتد.
👌 ایشان فرمودند به هدف توجه کنید؛ هدف اباعبداللّهالحسین علیهالسلام چیزی جز نجات جهان از فقر و ظلمت و ظلم و تعدی به انسانها نبود. نوجوانی که در این مسیر میآید، وقتی به آن هدف توجه کند، تبدیل به انسان بزرگی میشود...
🔻 برای خواندن متن کامل گفتوگو به سایت یا #نرم_افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید👇
🌐 https://nojavan.khamenei.ir/showContent?text&ctyu=23237
هدایت شده از راهنمایی رساله 🇵🇸
چند موضوع پیشنهادی در حوزه معنادرمانی با هدف هویت بخشی: «وضعیت شناسی نوجوان امروزی در حوزه هویت» یا «انواع رویکردهای معنادرمانی در بین اندیشمندان مسلمان ، گزارش، تحلیل و ارزیابی» یا «بررسی کارآمدی طرحهای اجرا شده در حوزه معنادرمانی نوجوانان در مجموعه های تربیتی: طرح ولایت، سیر مطالعاتی شهید مطهری، طرح کلی اندیشه اسلامی، بینهایت، دین فطری، اندیشه های پنهان و...»
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
🔰 دوازده سال دوره دانشآموزی بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن ارزشها و آرمانهای انقلاب است
🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: برای جمهوری اسلامی هیچ فرصتی بالاتر و بهتر از این دوازده سال (دوره دانشآموزی) نیست. این دوازده سال #بزرگترین_فرصت است برای جمهوری اسلامی که بتواند ارزشها را آرمانهای انقلاب را به درستی منتقل کند به این نسل و هویت اسلامی و ایرانی را در آن #نهادینه کند. این دوازده سال بهترین فرصت است. خب این رسالت آموزش و پرورش است، رسالت معلمین، ببینید خیلی کار بزرگی است، این خیلی کار عظیمی است، این فقط یک تعلیم عادی و معمولی نیست این #تعلیم_بنیادین است.
🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: الان در دبیرستانهای ما و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایدهای به حال امروز و آیندهی این دانشآموز ندارد. یک چیزهایی است که ذهنیاتی است که یادشان هم میرود. در هیچ مسئلهی زندگی به اینها کمک نمیکند در پیشرفت علم به اینها کمک نمیکند اینها را شناسایی کنید حذف کنید. علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند . استعداد او را شناسایی کند آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد آن استعداد را شکوفا کند اینها علم نافع است.
📆۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:
🔹تمام سخنرانی هایم را تعطیل کرده ام غیر از حضور در دانشگاه فرهنگیان.
🔹شما در گنج نشسته اید قدر خودتان را بدانید.
🔹معلمی را شغل ندانید.
🔹ایت الله گلپایگانی این مرجع عظیم الشان شیعه به من گفتند معلم قوی بشوید.
گفتند اگر اصول عقاید را به نوجوانان بگویید، امام زمان( عج) راضی تر از شما است تا مرجع شوید.
🔹من ۴ ساعت تدریس در مدرسه را بر بالاترین پست و مقام در کشور ترجیح میدهم.
🔹سرمایه ترین ادمهای کشور معلمان هستند.
🔹شما انسان میسازید.
🔹سرمایه داران طلا و خانه و ماشین دارند، شما انسان و نسل نو دارید.
🔹دنبال علم بی خاصیت نروید.
🔹مدرسه موفق، مدرسه ای است که دانش اموزانش نمازخوان تر شوند.
🔹رابطه معلم و شاگرد باید عاطفی باشد.
🔹افرادی که با برخورد زیبا ایمان می اورند بیشتر از کسانی است که با استدلال ایمان می اورند.
🔹معلم باید برای هدایت دانش آموزانش سوز داشته باشد.
🔹کتاب های درسی تربیت معلم باید تجربه های ۳۰ ساله معلمان باشد.
🔹پژوهش ها باید مشکلات جامعه را رفع کند.
🔹به دانش اموزان یاد بدهید آزادانه نظر بدهند.
🔹کتاب تالیف شده بخشی از ایات قران است که هویت ساز است.
🔹معلمان به گفتگوی خصوصی، توجه به رفتار و کردار خودشان، کرامت، وقت شناسی و ... توجه ویژه کنند.
🔹برای امنیت، حقوق، مسکن، کتاب از ایات قران نوشته ایم و نیاز بود تربیت معلم نیز کتابی در خصوص قرآن و اخلاق داشته باشند.
🔹کمک به این کتاب، کمک به قران است.
🔹تفسیر قران را مطالعه کنید.
🔹چرا بعضی ها هر چه باسوادتر می شوند، غرورشان بیشتر می شود؟
http://eitaa.com/joinchat/819462160Cf939127299