🔰 نباید گذاشت مسئله غزه از«مسئله اول» بودن دنیا خارج شود
📌 بیانات حضرت امام خامنه ای حفظه الله در دیدار با معلمان به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری ره
🔸 حضرت آیتالله خامنهای در مورد مسئله غزه فرمودند: با وجود تلاشهای زیاد صهیونیستها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها مسئله غزه همچنان مسئله اول دنیا است که اعتراضها به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاههای آمریکا و گسترش آن به دانشگاههای اروپا از نشانههای استمرار حساسیت افکار عمومی جهان به مسئله غزه است.
🔸 ایشان افزایش روزافزون فشار افکار عمومی بر روی رژیم اشغالگر را ضروری خواندند و افزودند: رفتار وحشیانه و بیرحمانه سگ هار صهیونیستی باعث اثبات حقانیت موضع جمهوری اسلامی و ملت ایران شد و کشتار سی و چند هزار نفر که نیمی از آنها زنان و کودکان هستند ذات شریر و خبیث رژیم صهیونیستی و حقانیت موضع همیشگی ایران را به همه دنیا نشان داد.
🌐 ادامه مطلب را در اینجا بخوانید
#امام_خامنه_ای
#روز_معلم
#غزه
🆔 @Mttna_ir
🌐 www.mttna.ir
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نبودنی که عین بودن بود
📌 بیان گوشهای از مقامات علمی و عملی علامه شهید مطهری ره توسط حجت الاسلام والمسلمین ادبی
🔸 باید دید منظور ازحضور علما در حوزه، حضور فیزیکی است یا اثرات علمی و عملی که علما در حوزه و اجتماع دارند، تا از این طریق امکان دستیابی به معنای حققی حضور دست یافت. بعضی از افراد هستند که در داخل حوزه هستند ولی خدمتی برای حوزه انجام نمی دهد؛ شاگرد تربیت نمی کند، رفع شبهه نمی کند، نه در حوزه نظری اثری از خود به جا نمی گذارند و نه در حوزه عملی نقشی ایفا می کنند! در واقع بودن اینگونه افراد همانند نبودن است.
🔸 در مقابل افرادی را داریم همانند شهید آیت الله مطهری ره که به ظاهر حضور فیزیکی در حوزه ندارد ولی نبودن فیزیکی ایشان عین بودن است؛ چون ید طولایی در رفع شبهات روز جامعه داشت، از فقرا دستگیری به عمل میآورد و هرکس که ایشان را میدید مشتاق تحصیل در حوزه میشد. در واقع ایشان بیرون بودنشان از حوزه، عین حضورشان در حوزه بود، کما اینکه افرادی که حضور فیزیکی در حوزه داشتند ولی در اصل خارج از حوزه بودند.
#شهید_مطهری
#روز_معلم
#معلم
🆔 @Mttna_ir
🌐 www.mttna.ir
🔰 نظام محاسباتی جبههی مقاومت و آستین عملیات وعده صادق
📌 یادداشت دکتر محمد حسین طاهری پیرامون عملیات وعده صادق
🔸 اصول نظام محاسباتی حاکم بر فرآیند تولد و تکامل جبههی مقاومت، در شیوهی پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران به تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی و حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق، رد پای روشنی داشت. از آوردگاههایی اینچنینی میتوان برای صورتبندی و آشکارسازی این منطق بهره گرفت و راستای تاثیرگذاری این نظام محاسباتی بر شکلگیری نظم جدید جهانی را دریافت. «ایستادن در نقطههای غیرقابلانکار قدرتآفرین»، «تغییرِ منطقِ موازنهی تکنولوژیهای هراسآفرین» و «بهرهگیری از قدرت بهت خبری» را سه مولفهی برجسته در این نظام محاسباتی میتوان شمرد که بازتاب آنها در عملیات وعدهی صادق قابل مشاهده بوده است.
🔸 مدیترانه و سواحل فنیقیه، زادگاه استعمار باستان است. نخستین کشتیهای ماجراجو استعمار از سواحل این منطقه به راه افتادند و با لنگرانداختن در سواحل شمالی و جنوبی مدیترانه، نخستین حکومتهای چپاولگر -مثل کارتاژ- را تاسیس کردند. در دورهی مدرن، استعمار با حفر کانال سوئز نسخهی جدیدی از استعمارگری را پیریزی کرده، تا امروز پیش برده و رژیم صهیونیستی را نگهبان آن قرار داده است. حضور موثر در این گلوگاهها برای تغییر معماری ژئوپلیتیک استعمار یکی از الزامات براندازی این رویکرد غیرانسانی است.
🌐 ادامه یادداشت را از اینجا مطالعه کنید
#وعده_صادق
#فسلطین
🆔 @Mttna_ir
🌐 www.mttna.ir
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ملایمت با رژیم وحشی اسرائیل و پشتیبانان او ممنوع
📌 بیانات حضرت امام خامنهای حفظه الله در دیدار جمعی از کارگزاران حج
🔸 خب امروز در دنیا کیست که با مسلمانها دشمنی میکند، ستیزهگری میکند، آنها را میکشد ــ زنشان را، مردشان را، فرزندشان را ــ و آنها را از خانه و دیارشان بیرون میکند؟ چه کسی است؟ دشمن صهیونیست روشنتر از این در قرآن توصیف بشود؟ فقط هم دشمن صهیونیست نیست: وَ ظاهَروا عَلىٰ اِخراجِکُم؛ کسانی که کمک میکنند به او. چه کسی کمک میکند؟ اگر کمک آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی قدرت داشت و جرئت داشت که اینجور وحشیانه با مردم مسلمان، با زن و مرد، با کودک، در آن محیطِ محدود اینجور رفتار بکند؟ نمیشود با این دشمن با روی خوش برخورد کرد؛ نمیشود با آنها با ملایمت رفتار کرد؛ چه آن که مباشر قتل است، چه آن که معاون قتل و پشتیبان قتل است، چه آن که خانه را ویران میکند، چه آن که از ویرانکنندهی خانه پشتیبانی میکند: «وَمَن یَتَوَلَّهُم فَاُولٰئِکَ هُمُ الظّالِمون» اگر کسی با اینها دست دوستی داد، ستمگر است، ظالم است؛ «اَلا لَعنَةُ اللهِ عَلَى الظّالِمین» نصّ قرآن، آیات قرآن اینها است. پس امسال برائت از همیشه بارزتر است. حجّ امسال، حجّ برائت است.
🌐 ادامه مطلب را از اینجا مطالعه کنید
#امام_خامنه_ای
#فلسطین
#غزه
🆔 @Mttna_ir
🌐 www.mttna.ir
🔰 تشکیل حوزه علمیه قم، یکی از ثمرات حضرت معصومه علیهاالسلام است
حقّ بزرگِ #حضرت_معصومه ، این سرچشمه نور و هدایت که یکی از ثمرات آن، تشکیل حوزه علمیه عظیم الشأن قم در سایه این بقعه مبارک است، چنان عظیم است که زبان و قلمِ چون من حقیر و ناتوانی را رساییِ بیان آن نیست...
● امام خامنهای حفظه الله/ ۳ مهر ۷۲
💐 میلاد با سعادت حضرت خانوم فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد .
#حضرت_معصومه
#بانوی_کرامت
#دهه_کرامت
🆔 @Mttna_ir
🌐 www.mttna.ir
🔰کتاب «یک ذرّه بیشتر از صفر»
ناشناختگی خلاق انقلاب اسلامی
با تاکید بر اندیشهی سیاسی امام خامنهای حفظه الله، اثر دکتر محمد حسین طاهری استاد درس «تاریخ تحلیلی پهلوی» #مرکز_تخصصی_تمدن_نوین_اسلامی، به زودی عرضه میشود
📌معرفی اجمالی کتاب:
🔻 «انقلابِ کاملِ ناتمام» گویاترین عبارت برای بهتصویرکشیدن مختصات موقعیت فعلی انقلاب اسلامی است. یکی از وجوه ناتمامی این انقلاب کامل، عدم تشکیل «دولت مطلوب اسلامی» و تداوم ساختارهای «دولت مدرن آمرانه» بعد از پیروزی انقلاب است. این نقصان، نه به انقلاب و نظام اسلامی، بلکه به ضعفِ روشیِ «امر سیاسی» ما برای پیشبرد مرحلهی دولتسازی برمیگردد.
🔻 آبشخور این نقص را باید در نابسندگی ادراک امروزین ما از اقتضائات روشیِ ساختِ نهادیِ قدرت بهتبع پیدایش «استیت» و سیطرهی جهانیِ نظمِ وستفالیایی پیجویی نمود.
🔻 اینک نظام اسلامی بهناچار بر مرکب فرسودهی دولت مدرن آمرانهی باقیمانده از رژیم پیشین سوار شده است. «انقلاب سیاسی اسلامی» و «نظام جدید اسلامی» برای سرپرستی عرصهی عمومی باید مرکبِ رهوار خودش را بیافریند؛ این امر نیازمند تدوین خلاقانهی نظریهی دولت مطلوب اسلامی است.
🔻 این نظریه، بستری برای استحالهی نظم وستفالیایی است. بهنظر میرسد «خلاء روششناختی» برای چگونگی «توسعهی اثر» و «امتدادبخشی وجودی» به تجربهزیستهی تصورناپذیر انقلاب اسلامی، حلقهی مغفول تدوین این نظریه است.
کتاب «یک ذرّه بیشتر از صفر» این خلاء را به تصویر کشیده و چگونگی پرکردن آن را مورد تامل قرار داده است.
#امام_خامنه_ای
#انقلاب_اسلامی
🆔 @Mttna_ir
🌐 www.mttna.ir
🔰 ظهور امام خمینی(ره)، صیحه آسمانی بود بر سر صهیونیسم جهانی
📌 یادداشت پیرامون دشمنی رژیم غاصب فلسطین با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و عملیات وعده صادق
🔸 ظهور حضرت امام آیت الله العظمی روح الله الموسوی الخمینی (قدس الله نفسه الزکیه) در قرن چهاردهم هجری قمری (قرن بیستم میلادی) و احیای اسلام، صیحه آسمانی بود بر فرق صهیونیسم و این را صهیونیستها پیش از همه و بیش از همه حس کردند و لذا از ابتدای نهضت خمینی، یکی از سرسخت ترین دشمنانش بودهاند. بر این اساس هیچ گونه سازشی بین این دو امکان ندارد و این دشمنی تا نابودی یکی از این دو، ادامه خواهد داشت و روز به روز بر شدت آن افزوده خواهد شد.
🌐 ادامه مطلب را اینجا بخوانید
#امام_خمینی
#فلسطین
#وعده_صادق
🆔 @Mttna_ir
🌐 www.mttna.ir
52.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رمضانی به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س)
🆔 @Mttna_ir
🌐 www.mttna.ir
مرکز تخصصی تمدن نوین اسلامی با رویکرد «اجتهادی و معرفتی» با تکیه بر «اندیشه و آثار امامین انقلاب اسلامی» در سال تحصیلی 1403 اقدام به پذیرش طلبه در رشته «تاریخ اسلام» و با اعطای رسمی مدرک «سطح ۲» دارد.
جهت اطلاعات بیشتر به Mttna_ir@ و ثبت نام به آدرس www.mttna.ir مراجعه فرمایید.
امتیازات تحصیل:
1)محوریت اندیشه و آثار امامین انقلاب اسلامی
2)رویکرد اجتهادی و طرح بین رشته ای علوم اسلامی
3)بهره مندی از اساتید متخصص و مجرب
4)اهتمام بر تقویت عمومی مباحث فقهی و معارفی
5)پشتیبانی از فرصت های مطالعاتی
6)حمایت ویژه از فعالیت های پژوهشی
7)زمینه سازی تدریس در مجموعه های مرتبط
8)اعطای دانشنامه تخصصی رسمی
9)برنامه های علمی و فرهنگی مرتبط برای خانواده ها
امتیازات اختصاصی سطح 2:
1)مشاوره تخصصی تحصیلی
2)آمادگی ورود به درس خارج و اجتهاد
3)مهارت های تدریس و امکان تدریس استادیاری در سطح مقدمات
4)آموزش مهارت های مطالعاتی و پژوهشی (متن خوانی، تند خوانی و روش پژوهش و...)
شرایط پذیرش سطح 2:
- ارائه مدرک سطح 1
- قبولی در مصاحبه علمی
- تعهد حضور در کلاس و مسائل آموزشی
منابع مصاحبه علمی:
- کتاب دو امام مجاهد
- اصول فقه مظفر
- ادبیات عرب( سطح 1)
@Mttna_ir
#پذیرش
#طلبه #طلاب #حوزه #اطلاعیه #پذیرش_سراسری
#سطح_دو
#مرکز_تخصصی_تمدن_نوین_اسلامی
مرکز تخصصی تمدن نوین اسلامی با رویکرد «اجتهادی و معرفتی» با تکیه بر «اندیشه و آثار امامین انقلاب اسلامی» در سال تحصیلی 1403 اقدام به پذیرش طلبه در رشته
- معارف انقلاب اسلامی
- تاریخ انقلاب اسلامی
و با اعطای رسمی مدرک «سطح ۳» دارد.
جهت اطلاعات بیشتر به Mttna_ir@ و ثبت نام به آدرس www.mttna.ir مراجعه فرمایید.
امتیازات تحصیل:
1)محوریت اندیشه و آثار امامین انقلاب اسلامی
2)رویکرد اجتهادی و طرح بین رشته ای علوم اسلامی
3)بهره مندی از اساتید متخصص و مجرب
4)اهتمام بر تقویت عمومی مباحث فقهی و معارفی
5)پشتیبانی از فرصت های مطالعاتی
6)حمایت ویژه از فعالیت های پژوهشی
7)زمینه سازی تدریس در مجموعه های مرتبط
8)اعطای دانشنامه تخصصی رسمی
9)برنامه های علمی و فرهنگی مرتبط برای خانواده ها
شرایط پذیرش سطح 3:
- ارائه مدرک سطح 2
- قبولی در مصاحبه علمی
- تعهد حضور در کلاس و مسائل آموزشی
منابع مصاحبه علمی:
- تفسیر سوره حمد حضرت امام خمینی «5 جلسه سخرانی ایشان»
- مکاسب « بحث ولایت فقیه»
- کتاب دو امام مجاهد
#پذیرش
#طلبه #طلاب #حوزه #اطلاعیه #پذیرش_سراسری
#سطح_سه
#مرکز_تخصصی_تمدن_نوین_اسلامی
@Mttna_ir
.
30.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تشکیل حکومت، هدف بلند مدّت همه ائمه علیهم السلام
🔸 امام خامنهای حفظه الله: راجع به زندگی ائمّه (علیهم السّلام) از سه بُعد باید کار بشود: یکی از آن... مسئلهی سیاست است... هدف عمدهی آنها هم ایجاد جامعهی اسلامی [بوده]؛ که ایجاد جامعهی اسلامی بدون ایجاد حاکمیّت اسلامی امکانپذیر نیست؛ پس دنبال حاکمیّت اسلامی بودند. یک بُعد مهمّ امامت این است؛ امامت یعنی ریاست دین و دنیا، ریاست مادّه و معنا.
🔸 خب مادّهاش عبارت است از همین سیاست و ادارهی کشور و ادارهی حکومت. و همهی ائمّه دنبال این بودهاند؛ یعنی بدون استثنا همهی ائمّه دنبال این بودهاند؛ منتها با شیوههای مختلف، در فصول مختلف، با روشها و اهداف کوتاهمدّت مختلف؛ [امّا] هدف بلندمدّت یکی بود.
📌 بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگرهی جهانی حضرت امام رضا(علیه السّلام). ۱۴۰۳/۲/۱۹
#امام_رضا_علیه_السلام
#امام_خامنه_ای
#حکومت_اسلامی
🆔 @Mttna_ir
🌐 www.mttna.ir
🔰 کلاسی که برای درس خواندن نیست!
📌 گزارشی کوتاه از یک روز درسی در کلاس استاد دکتر منوچهر محمدی به همراه گزارش تصویری.
🔸 این کلاس واسه من بیشتر از اینکه خوندن و نوشتن و گوش دادن اهمیت داشته باشه(هرچند که اینها اهمیت بالایی دارن و باید با بهترین کیفیت حاصل شوند)، شخصیت و روحیه « خدمت گزاری و سربازی انقلاب» استاد کلاس ارزش داره. اینکه استاد کلاس کسی باشه که در کشوری مثل آمریکا درس بخواند ولی شیفته و مرید بزرگترین دشمن آمریکا شود، اینکه سالها برای انقلاب زحمت بکشد ولی به اندازه سر سوزنی طلبکار نباشد، اینکه پس از سالها تدریس و تألیف، خودش را شاگرد و تابع نظرات رهبر بداند، اینکه از پاریس به جای همراهی امام، سربازی امام را با خودش به ایران بیاورد، خصوصیاتی هستند که خیلیها که خود را انقلابی میدانند یا از ابتدا نداشتند یا در گذر سالهای پس از انقلاب آنها را در بازار دنیا به ثمن بخسی فروختند.
🔸به اینجا که رسیدم یاد این جمله سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی افتادم که گفت: «برخی مردمان ،امام گذشته را عاشقند، نه امام حاضر را …میدانی چرا؟ امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسیر میکنند!! اما امام حاضر را باید فرمان برند!»، و چه عجیب شهید آوینی در همین یک جمله چندین دهه رشته کردنهای مدعیان انقلابیگری را پنبه کرد. با همین سنجه است که میتوان به عظمت و بزرگی کاری که استاد محمدی ها توفیق انجام آن را داشته و دارند پی برد، یعنی نه تنها امام گذشته را عاشقند بلکه امام حاضر را نیز تابعند.
🌐 ادامه مطلب و گزارش تصویری را در اینجا مشاهده کنید
#مرکز_تخصصی_تمدن_نوین_اسلامی
🆔 @Mttna_ir
🌐 www.mttna.ir