🌺با سلام
بس خبرهاست در این عالم خاک که کنند اهل معانی ادراک
دیشب وقت سحر از طریق خاصّی مطّلع شدم که برای شخصی از د....ن از عالم باطن فرمان رسیده است که صاحب تخت و پادشاهی شود! برای من خبری مسرّت بخش بود!
آن کس که ز شهر آشنایی است داند که متاع ما کجایی است
از خانندگان گرامی میخاهیم اگر توانستید کلمه را حدس بزنید لطفا آن را بر زبان نیاورید و ننویسید.... فعلاً مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز ....
یکشنبه 13 آذر 1401 برابر ....
(✌️تاظهور✌️)
🌺با سلام بس خبرهاست در این عالم خاک که کنند اهل معانی ادراک دیشب وقت سحر از طریق خاصّی مطّلع شد
این هرچی باشه معانیش ازمانیس
مابجهت اینکه خبرهایی خاص رابعضی موقعهاداردکانال ایشان
استفاده میکنیم مابا عقیده اش همراه وهم سطح نیستیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اندونزی، جزیره جاوه، فوران #آتشفشان سمرو !
🔹️ ستونی از دود و خاکستر به طول 1 و نیم کیلومتر برخاست و چندین روستای مجاور را پوشاند
🔹️ ساکنان در حال تخلیه هستند، چند صد نفر در حال حاضر به پناهگاه های موقت فرستاده شده اند!
✍ به نظرتون مشکوک نیست همه آتشفشان ها با هم فعال شدن؟ به زودی (*دماوند*)...
(✌️تاظهور✌️)
امشب از عالم ظاهر خبری دیگر رسیده است که هنوز زود است در بارۀ آن قضاوت کنیم👇👇👇 مهم سفیانی مردم در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شکل گیری مقدمات انقلاب در سوریه
شهروندان سوری امروز یکشنبه 13 آذر بر علیه بشار اسد بپاخاستند و به خیابانها آمدند. مردم در مقابل ساختمان فرمانداری سویداء تجمع کرده و بنر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را تخریب کردند
رخدادهای سوریه را پیگیر باشید
هستهای.طرفداری سفیانی کم کم رومیکنندخودرا
صبرکنیم بزودی
خودش هم نمایان خواهدشد
لعنتی
خداذلیلش کند
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل صوتی لایومهم
نفوذ شیاطین در آخرالزمان
و قصه اصحاب الرس
🚨فوری مهم
به زودی عربستان سعودی تقاص پس می دهد...
🔴 شقایق دهقان و الناز شاکردوست به دادسرا احضار شدند....
(✌️تاظهور✌️)
🔴 شکل گیری مقدمات انقلاب در سوریه شهروندان سوری امروز یکشنبه 13 آذر بر علیه بشار اسد بپاخاستند و به
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شکل گیری مقدمات انقلاب در سوریه
شهروندان سوری امروز یکشنبه 13 آذر بر علیه بشار اسد بپا خاستند و به خیابانها آمدند. مردم در مقابل ساختمان فرمانداری سویداء تجمع کرده و بنر بشار اسد رئیسجمهوری سوریه را تخریب کردند.
رخدادهای سوریه را پیگیر باشد
خبر ارسالی برخی دوستان منتظر
(✌️تاظهور✌️)
امشب از عالم ظاهر خبری دیگر رسیده است که هنوز زود است در بارۀ آن قضاوت کنیم👇👇👇 مهم سفیانی مردم در
🔴هنوز نمیتوان گفت در آستانۀ قیام سفیانی هستیم یا نه؟
العجب کلّ العجب بین جمادی و رجب
هرچند هنوز زود است در بارۀ اینکه آیا امسال سال قیام سفیانی است یا نه قضاوت کنیم، خانندگانی که پیگیر مباحث مهدویّت و آخرالزّماناند، لابد به یاد میآورند که چند سال پیش، با بهرهگیری از روایتی و اصلاح متن آن، برای نخستین بار در تاریخ مهدویّت اعلان کردیم که محلّ قیام سفیانی بر خلاف سخن مشهور که میگویند درعاست، جایی دیگر در حدود 120 کیلومتری جنوب دمشق در شهری به نام سویداست. نیز به خاطر میآورید که گفتیم در ری فتنۀ ناشنوا و خشکسالی رخ میدهد و خشکسالی در ری از نشانههای بارز برپایی دولت سفیانی است. در هر حال، اکنون به نظر میرسد اعتراضات و آشوبهایی که از ماه صفر به این سو در ایران، بهویژه در تهران، روی دادهاند، و نیز خشکسالی پیشآمده در امسال در ایران، بهویژه در ری، همان دو نشانهاند یا از مقدّمات آن دو، و خداوند داناتر است.
همه چیز بخوبی دارد پیش میرود
استقبال کنندگان خوبی از (*حسنی گیلانی*) باشیم
این رجب و رمضان مهم هست
امیدواریم کار تمام شود و منتظر رجب و رمضان بعدی نباشیم که طاقتمان کم شده
#بحق_الزهرا_عجل_لولیک_الفرج
#دیلمان
@noori82325 #بحق_زینب_عجل_لولیک_الفرج
(✌️تاظهور✌️)
طبق روایات کثرت زلزله ها در سال ظهور رخ میدهد
امیدواریم بزودی و تا آخر سال این علامت هم رخ دهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اوضاع وخیم امنیتی در شهر سویدا سوریه!
صبح امروز و پس از اعتراضات مردمی به اوضاع معیشتی، ناگهان مسیر اعتراضات تغییر کرده و به اغتشاشات تمام عیاری تبدیل شد!
مخالفین مسلح ابتدا ساختمان استانداری را اشغال و پس از آتش زدن آن، با نیروهای امنیتی سوریه درگیر شدند .
هم اکنون هم درگیریها دراین شهر ادامه دارد.
🔻صفحۀ 1 از 2
🔵تعیین جایگاه قیام سفیانی برای نخستین بار در تاریخ پژوهشهای مهدوی
🔴😳هر گاه ناقوس بانگ زند، کابوس فشار آورد و گاومیش سخن بگوید...
امیر مؤمنان علی-علیهالسّلام-، در بیان نشانههای ظهور امام مهدی-علیهالسّلام-، فرمود: ای جابر، هر گاه ناقوس بانگ زند، کابوس فشار آورد و گاومیش سخن بگوید، پس در آن هنگام، شگفتیها و چه شگفتیهایی خاهند بود! هر گاه آتش در بُصْری بدرخشد، پرچم عثمانی در درۀ سُوَیْدا(۱) پدیدار شود، بصره آشفته گردد و برخی از آنان بر برخی دیگر چیره شوند، هر گروهی بر گروهی دیگر یورش بَرَد(۲)، لشکرهای خراسان بجنبند و شعیب ابن صالح تمیمی از درون تالقان بجوشد(۳)، برای سعید شوشی در خوزستان پیمان بسته شود، برای بلندقدان و تناوران کردها(۴) پرچم برافراشته شود و ترکها(۵) بر ارمنیها چیره شوند... .(۶)
بیگمان، امام علی(علیهالسّلام) با سخنش: «هر گاه ناقوس بانگ زند» خبر داده است كه کمی پیش از قیام امام مهدی(علیهالسّلام)، ناقوس خطری کوبیده خاهد شد که هشدار میدهد مردم را که آنان در آستانۀ نابودیاند، و نیز سخن امام میتواند به یورش رومیان مسیحی بر سرزمینهای مسلمانان و کارزارشان با ایشان کمی پیش از قیام اشارهگر باشد.
کابُوس (بَخْتَک) فشار سختی است که بر سینۀ انسان در خاب میآید و او را آزار میدهد و میترساند، و مراد از «کابوس فشار آورد»، همان فشارهای سختیاند که بر مردمان از رویدادهای ترسناک و گرفتاریهای بزرگ در ماههای پیش از قیام امام مهدی(علیهالسّلام) فرود میآیند.
در گفتار امام: «گاومیش سخن بگوید» اشارهای نرم به داستان گوسالۀ سامری است که از تلا ساخته شده و برای آن صدای گاو بود، و بیشتر قوم موسی پیامبر(علیهالسّلام) در روزهای پنهانشدن وی آن را میپرستیدهاند، و گویا این گاومیش سخنگو در آخرالزّمان به آن گوسالۀ تلایی فریادکش میان بنی اسرائیل همانند شده است، و بنا بر آنچه در اندیشهام میگذرد، مقصود از «گاومیش سخن بگوید»، میتواند همان سخنگفتن مردی تندخو، نیرومند، ترسناک و پرنیرنگ در کارهای مردم باشد، و خداوند داناتر است.
درخشیدن آتش در بصری همان درخشش آتشی است که در حجاز، در پی ترکیدن و جوشش برخی آتشفشانهای جنوب مدینه، پدیدار میشود و در هوا پخش میگردد و شعلههایش سوی آسمان زبانه میکشند، به گونهای که بخشهای گستردهای از حجاز و سرزمینهای پیرامونش را روشن میکنند و از جاهای دور، مانند بصرای شام(۷)، دیده میشوند.
پدیدارشدن پرچم عثمانی در درۀ سویدا همان برافراشتهشدن پرچم عُثْمان ابن عَنْبَسَه سُفْیانِی، رهبر شامیان و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد ابو سفیان در آخرالزّمان است که در صفر پیش از قیام امام مهدی(علیهالسّلام) رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در سوریه آغازیده شده بودند میپذیرد، و در رجب در درۀ خشک در سُوَیْدا برمیشورد، و در ماه رمضان بر دمشق، سپس بر بیشتر سرزمینهای شام چیره میشود، و سپاهش بر مصر، عراق، ایران و عربستان سعودی یورش میبرد.
شایان یادآوری است، از بیشتر احادیث اسلامیای که به جایگاه قیام سفیانی اشاره میکنند بهره گرفته میشود که آن همان «درۀ خشک» در کنارههای دمشق و دوردستهای آن است، و گمانی نیست در اینکه اکنون در سرزمینهای شام درهای به این نام یافت نمیشود، بلکه درۀ خشک نامی همگانی است که همۀ درههای خشک در شام را در بر میگیرد، و برای همین، به روایتی نیازمندیم که این اسم را ویژه میکند و این جایگاه را میشناساند، و آن نیست مگر همین روایتی که در آغاز گفتار گزارش کردهایم، و آن ما را یادآوری میکند که جای شورش سفیانی همان درۀ سُوَیْدا است؛ پس، روایت نزد پژوهندگان در رویدادهای آخرالزّمان بسیار گرانبهاست.
از آن چیزهایی که راهنمایی میکنند درۀ خشک در سویدا همان جایگاه شورش سفیانی است، برخی روایات اسلامیاند که روشن میکنند سفیانی «داییهایش از کلبیاناند»(۸) و «بیشتر پیروانش از کلبیاناند»(۹)، و سخن برخی جغرافیدانان که میگوید: «... سویدا، پس بیگمان، در آنجا گروهی از کلبیاناند»(۱۰).
«درۀ سویدا» درهای در شهر سویدا در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر دمشق است، و بنا بر آنچه کمال شوفانی، در گفتارش «دره سویدا دیگر دره نیست» در پایگاه اینترنتی « السويداء الیوم» از برخی جهانگردان گزارش کرده است که درۀ سویدا درهای گود بود که از کوه حَوْران سرازیر میشد، و بر بالایش پلی بلند و استوار و خُشساخت بود و از آن سیلابهای برندهای در برخی فصلها روان بودند که برای به کار انداختن آسیابهای آبی در غرب پل بسنده بودند، و آبهای فراوان در پایان بهار روان نمیشدند، و شوفانی گفته است: وادی سویدا سخنی پرکاربرد در زبان مردم شهر نیست؛ پس، نشانههایش پنهان شدهاند، و از آن، جز نمای ميان تُهىاش در میان ساختمانهای نو سویدا و پلهای برپا بر آن که میفهمانند بیگمان، درهای در زیرشان روان بوده، نمانده است.
🔻صفحۀ 2 از 2
بنا بر آنچه از برخی احادیث اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان هویدا میشود، آشفتگی بصره برای شورش حزب بعث و گروه داعش با رهبری اصهب مروانی از پیرامون این شهر بر دولت عراق و چیرهشدنشان بر آن و یورش آنان از آنجا بر شهر اهواز میباشد، و در پی آن رویداد، یورش ایرانیان بر عراقیها و گرفتنشان بصره را خاهد بود.
«لشکرهای خراسان» همان دارندگان پرچمهای سیاه کوچک در آخرالزّماناند، و «شعیب ابن صالح تمیمی» نوجوانی است که در تالِقان زاده میشود، و جنبش خُد را از آنجا میآغازد، و در رجب پیش از قیام امام مهدی(علیهالسّلام) در سَمَرْقنْد برمیشورد، و پس از آمدن هاشمی چینی با سپاهش از چین و مُلْتان به خُراسان و قیامش در آنجا، شعیب همراه یارانش با وی پیمان میبندد و فرمانده سپاهش میشود.
مقصود از «تالقان» در این حدیث، تالقان خراسان است که مرکز استان تَخار در شمال شرقی افغانستان میباشد و در جنوب سمرقند است که آن نیز از سرزمینهای خراسان و از شهرهای ازبکستان میباشد.
شُوش شهری باستانی در خوزستان است، و خُوزِسْتان استانی در جنوب غربی ایران است که مرکزش اهواز و از شهرهایش آبادن و شوش و شُوشْتَرند.(۱۱)
«سعید شوشی» مردی از زیندگان شوش کنونی است که رهبری جنبشی را در خوزستان در آخرالزّمان میپذیرد.
چنین مینماید که سخن امام علی(علیهالسّلام): «بلندقدان و تناوران کُرد» به کردهای طالبانی اشاره میکند که در بخشهای کوهستانی عراق، مانند سلیمانیّه و پیرامونش، جای دارند؛ زیرا آنان در سنجش با کردهای بارزانی که در بخشهای ناکوهستانی، مانند اربیل و کرکوک و پیرامونشان، زندگی میکنند، بلندقدتر و تنومندترند، و خداوند داناتر است.
شاید مقصود امام علی(علیهالسّلام) از گفتارش: «عربها بر ارمنیها چیره شوند»، چیرهشدن برخی گروههای تروریستی عرب مانند داعش و جز آنان باشد که با ترکهای ترکیه و آذربایجان در یورش بر ارمنستان همبسته میشوند، و خداوند داناتر است.
----------------------------------------------------------
۱. در همۀ نسخههای چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «سوداء» (سیاه) یافت میشود که به «السویداء» اصلاح و ترجمه گردید.
۲. در همۀ نسخههای چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «صبا کلّ قوم إلی قوم» یافت میشود که به «صبأ كلّ قوم علی قوم» اصلاح و ترجمه گردید.
۳. در همۀ نسخههای چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «تبع» یافت میشود که به «نبع» اصلاح و ترجمه گردید.
۴. در همۀ نسخههای چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «کردان» یافت میشود که واژهای فارسی است و در سخن عربها به کار نمیرود، و به «الأکراد» اصلاح و ترجمه گردید.
۵. در همۀ نسخههای چاپی مشارق أنوار اليقين نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در اینجا «العرب» یافت میشود که سازگار با درونمایۀ برخی روایات اسلامی ، به «الترك» اصلاح و ترجمه گردید.
۶. مشارق أنوار الیقین، ص ۲۶۶، خطبة التَّطَنْجِيَّة؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۷. بُصْری یا بصرایِ شام شهری در جنوب دمشق در استان دَرْعا و نزدیک مرزهای شمالی اُردن است؛ بهرهگرفتهشده از: برخی منابع.
۸. كتاب سُلَيم بن قيس الهلاليّ، ج ۲، ص ۷۷۴، ح ۲۵.
۹. المستدرك علی الصحیحین، ج ۵، ص ۷۲۷، ک الفتن و الملاحم، ح ۸۶۳۳.
۱۰. البلدان، یعقوبی، ص ۱۶۴، درگاه «جند دمشق».
۱۱. بهرهگرفتهشده از: برخی منابع.
📚گزیدههایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
🌺چگونه دانستم وادی یابس -درۀ خشک- کجاست؟!
به مخاطبان منتظر؛ از شیعه و سنّی و مسیحی و یهودی و زرتشتی و دیگرانی که عضو کانال آخرالزّمان هستند، با کمال افتخار یادآور میشوم که نویسنده پس از سالها پژوهش و پیبردن به سرگردانی عالمان شیعه و سنّی در اینکه وادی یابس کجاست، به باب علم پیامبر-صلّیالّاهعلیهوآله- مولا امیر المؤمنین-علیهالسّلام- متوسّل شدم تا اینکه ذهنم روشن شد و دانستم که وادی یابس درهای در شهر سویدا در 100 کیلومتری جنوب دمشق است، و خدای را بر این نعمت شاکرم.
🌺با سلام
بس خبرهاست در این عالم خاک که کنند اهل معانی ادراک
دیشب وقت سحر از طریق خاصّی مطّلع شدم که برای شخصی از «د....ن» از عالم باطن فرمان رسیده است که صاحب تخت و پادشاهی شود! هرچند از زمان این رویداد با خبر نشدم، احساسم آن است که دور نیست، و در هر حال برای من خبری مسرّت بخش بود و «چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی»!
آن کس که ز شهر آشنایی است داند که متاع ما کجایی است
از خانندگان گرامی میخاهیم اگر توانستید کلمه را حدس بزنید لطفا آن را بر زبان نیاورید و ننویسید ... فعلاً مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز ....
یکشنبه 13 آذر 1401 برابر جمادی اوّل 1444...