eitaa logo
(✌️تاظهور✌️) ‌‌‌‌‌‌‌‌
4.6هزار دنبال‌کننده
59.1هزار عکس
53.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
https://eitaa.com/joinchat/3122724864Cdeade52bf9 (لینک مادرتلگرام) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌http://کانال.شهیدنوری https://t.me/Noori82325 #یازهرای_مرضیه #حضرت_زهرا #زهرا #مادر #ایام_فاطمیه #فاطمیه #عزاداری #فاطمه_الزهرا #حضرت_فاطمه #فاطمه_پاره_تن_من_است_هرآنكس_كه.
مشاهده در ایتا
دانلود
نشانه‌هاي ظهور آن حضرت بروز اختلافات شديد ميان مردم در اين مورد پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) مي‌فرمايد: «ابشركم ب المهدي، يُبعث في امّتي علي اختلاف من الناس و زلزال، فيملأ الارض قسطأ و عدلاً كما ملئت جوراً و ظلماً ; شما را به مهدي (عج) بشارت مي‌دهم، هنگامي كه اختلاف شديد در ميان مردم پديد آمد و زلزله‌هاي سختي واقع شد، او قيام مي‌كند و زمين را از عدل و داد پر مي‌سازد، همان گونه كه از ظلم و ستم پر شده است». [۱۹]. وقوع جنگ و كشتار بي رحمانه ميان مردم «ثوبان» از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل مي‌كند كه فرمود: «يقتل عند كنزكم ثلاثة، كلّهم ابنُ خليفة، لا يصيرُ الي واحد منهم، ثم تجيءُ الرايات السود مِن قبل المشرق فيقتلونَهم قتالا لم يُقتَلْه قوم ثم يجيئُ خليفة الله المهدي ; در نزد گنج شما سه لشكر مي‌جنگند كه فرماندهان هر سه از فرزندان خلفا هستند، آن گاه پرچم‌هاي سياه مي‌آيند و آن‌ها را به گونه اي نابود مي‌كنند كه براي هيچ قومي اتفاق نيافتاده است، آن گاه خليفه ي خدا مهدي (عج) مي‌آيد». [۲۰]. عالم گير شدن ظلم و بي عدالتي طبق روايات، يكي از نشاني‌هاي ظهور آن حضرت، پر شدن زمين از ظلم و بي دادگري است. تقريباً كمتر روايتي پيدا مي‌شود كه موضوع مهدي (عج) و قيام آن حضرت را طرح كرده باشد ولي اشاره اي به عالم گير شدن ظلم و بي عدالتي نكرده باشد. ۱ ابو سعيد خدري از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) روايت مي‌كند كه فرمود: «لا تقوم الساعة حتي تمتلئ الارض ظلماً و عدواناً قال: ثم يخرج رجل من عترتي او من اهل بيتي يملأها قسطاً و عدلاً كما ملئت ظلماً و عدواناً ; ساعت ظهور فرا نمي رسد مگر آن كه زمين از ظلم و دشمني پر گردد. سپس پيامبر اكرم افزود: آن گاه، مردي از عترت من يا از اهل بيت من، زمين را از عدل و داد پر مي‌كند همان گونه كه از ظلم و ستم پر شده است». [۲۱]. تعبير به «يَملأ الارضَ قسطاً و عدلاً كما ملئَت جوراً و ظلماً» در صدها روايت از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) در مورد حضرت مهدي (عج) وارد شده است. [۲۲] در برخي از روايت‌ها نيز تعبير به «بَعدَ ما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً» شده است. قيام مردم در مشرق از پيامبر گرامي اسلام (صلي الله عليه وآله) روايت شده است كه فرمود: «يخرج اُناس من المشرق، فيوَطّئُونَ للمهدي يعني: سلطانه; مردماني از مشرق قيام مي‌كنند و زمينه ي حكومت جهاني حضرت مهدي (عج) را آماده مي‌سازند». [۲۳]. به اهتزاز درآمدن پرچم‌هاي سياه از جانب مشرق عبدالله ابن مسعود نقل مي‌كند: روزي به محضر پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) شرفياب شديم و آن حضرت را بسيار خوشحال ديديم تا اين كه گروهي از بني هاشم كه امام حسن (عليه السلام) و امام حسين (عليه السلام) نيز در ميانشان بودند از كنار ما گذشتند. پيامبر با ديدن آن‌ها چشمان مبارك را روي هم نهاد و اندوهي جان كاه وجود آن حضرت را فرا گرفت، پرسيديم: «يا رسول الله (صلي الله عليه وآله) گويا چيزي شما را نگران كرده است؟ » فرمود: «انّا اهل البيت اختار الله لنا الآخرة علي الدنيا و انّه سيلقي اهلُ بيتي من بعدي تطريداً و تشريداً في البلاد، حتي ترفع رايات سُود من المشرق، فيسألون الحق فلا يُعدلَوْنَه، ثم يسألونَه فلا يُعطونَه فيُقاتِلون فيُنصرون، فمَن أدركه منكم و مِن أعقابكم فليأت امامَ اهل بيتي و لَو حَبواً عَلي الثلج فانّها رايات هدي يدفعونها الي رجُل من اهل بيتي يُواطِئ إسمُه إسمي، فيملك الارض فيملأها قِسطاً و عَدلاً كما مُلِئَت جوراً و ظلماً ; ما خانداني هستيم كه خدا به جاي دنيا، آخرت را براي ما برگزيده است، اهل بيت من بعد از من دچار گرفتاري‌ها و تبعيدها و جلاي وطن‌ها مي‌گردند تا گروهي از مشرق با پرچم‌هاي سياه حركت كنند و حق را مطالبه كنند ولي به آن‌ها داده نشود، پس مجدداً مطالبه كنند، ولي باز به آن‌ها داده نشود، پس آن‌ها نبرد كنند و پيروز شوند. هر كسي از شما يا از نسل شما آن‌ها را درك كند به سوي امامي از اهل بيت من بشتابد، اگر چه ناگزير باشد سينه خيز روي برف‌ها خود را بكشد. آن پرچم ها، پرچم‌هاي هدايت اند كه آن‌ها را به دست مردي از اهل بيتم كه هم نام با من است مي‌سپارند و او فرمان رواي زمين مي‌شود، پس جهان را پر از عدل و داد كند آن چنان كه از جور و ستم پر شده است». [۲۴]. به حركت درآمدن پرچم‌هاي سياه از ناحيه خراسان ثوبان از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) نقل مي‌كند كه فرمود: «إذا رأيتم الرّايات السود قد جاءت من قبل خراسان، فأتوها فانّ فيها خليفة الله المهدي ; هنگامي كه ببينيد پرچم‌هاي سياه از طرف خراسان به حركت در آمد، به سوي آن بشتابيد كه خليفه ي خدا، حضرت مهدي (عج) در ميان آن است». [۲۵].
قيام مردي جليل القدر از موالي (ايران) ابوهريره از رسول اكرم اسلام (صلي الله عليه وآله) روايت مي‌كند كه آن حضرت فرمود: «إذا وقعت الملاحم، بعث الله بعثاً من الموالي، هم اكرم العرب فَرَساً و اجوده سلاحاً، يؤيّد الله بِهِم الدّين ; چون نشانه‌هاي ظهور فرا رسد، خدا مردي از مواليان (ايراني) را برمي انگيزد كه گرامي ترين اسب سوار عرب است و بهترين اسلحه را در اختيار دارد. خدا به وسيله ي آن‌ها دين را ياري مي‌كند». [۲۶]. كلمه ي «موالي» مي‌رساند كه آن مرد جليل القدر، اهل ايران است، چه اين كه در زمان سابق مردم عرب به ايراني‌ها «موالي» مي‌گفتند. ولي تعبير «اكرم العرب» به اصالت نسبت و بلندي شرف اين مرد اشاره مي‌كند. يعني او سيد هاشمي و از اولاد پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) است. ياران امام مهدي و نزول حضرت عيسي جهت ياري آن حضرت در روايت‌هاي زيادي، از ياران آن حضرت، اوصاف، كرامات، جنگيدنشان در روزها، راز و نيازشان در شب‌ها و حتي از تعدادشان (لعدد اصحاب البدر) و... سخن به ميان آمده است. در صحاح سته نيز از ياران جنگجوي آن حضرت كه از جانب مشرق (خراسان) قيام مي‌كنند و داراي پرچم‌هاي سياهي هستند ياد شده است كه در فصل گذشته برخي از روايات آن بيان شد. در اين فصل به ذكر رواياتي كه درباره ي نزول حضرت عيسي (عليه السلام) جهت ياري آن حضرت وارد شده است، بسنده مي‌شود. ۱ ابوهريره از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) روايت مي‌كند كه فرمود: «كيف انتم اذا نزل ابن مريم فيكم و امامكم منكم ; چگونه خواهيد بود، هنگامي كه پسر مريم در ميان شما نازل شود و پيشواي شما از ميان خود شما باشد؟ » [۲۷]. ۲ ابو امامه ي باهلي از پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) روايت مي‌كند كه فرمود: «هم (عرب) يومئذ قليل، و جُلُّهم ببيت المقدس و امامهم مهدي رجل صالح، فبينما امامهم قد تقدّم يُصلّي بهم الصبح، اذ نزل عيسي بن مريم حين كبّر للصبح، فرجع ذلك الامام ينكص، ليتقدم عيسي يُصلّي بالناس، فيَضَع عيسي يده بين كِتفَيه فيقول: تقدَّم فصلّها، فانّها لك أقيمت، فيصلّي بهم امامُهم ; آن روز، جماعت عرب اندك و ضعيفند و بيشتر آنان در «بيت المقدس» جمع هستند و امامشان مهدي (عج)، مرد صالح، است، پس امامشان در حالي كه اذان صبح گفته مي‌شود قدم جلو مي‌گذارد تا نماز صبح را به جماعت بخواند در همين حال عيسي (عليه السلام) فرود مي‌آيد. پس امامشان (مهدي (عج) ) برمي گردد تا عيسي براي اقامه ي نماز به جلو بايستد، وليّ عيسي دستش را روي شانه او (مهدي (عج) ) گذاشته، مي‌گويد: شما جلو بايستيد كه امامتِ نماز براي شما برپا شده است. آن گاه امامشان (مهدي (عج) ) به امامت بايستد و عيسي به او اقتدا كند». [۲۸]. ۳ از پيامبر گرامي اسلام (صلي الله عليه وآله) روايت شده است كه فرمود: «لا تزال طائفة من امّتي تقاتل علي الحق حتي ينزل عيسي بن مريم عند طلوع الفجر ببيت المقدس، ينزل علي المهدي فيقول المهدي: تقدّم يا نبي الله، فصلّ بنا، فيقول: هذه الامة اُمراء بعضهم علي بعض ; طائفه اي از امت من همواره براي دفاع از حق مي‌جنگند تا عيسي بن مريم به هنگام طلوع فجر در بيت المقدس فرود مي‌آيد، آن گاه به نزد مهدي (عج) مي‌آيد، پس مهدي (عج)، مي‌گويد: اي پيامبر خدا، جلو بايست و براي ما نماز بگزار، «عيسي» مي‌گويد: اين امت برخي بر برخي ديگر اميرند (يعني شما جلو بايست) ». [۲۹]. اقدامات آن حضرت پس از ظهور اشاره طبق روايات، آن حضرت پس از آن كه موانع حكومت جهاني خود را از سر راه كنار زد، اقدامات زيادي جهت تشكيل حكومت اسلامي و گسترش قسط و عدل در جامعه ي بشري انجام مي‌دهد كه در چند بند اشاره مي‌گردد: تشكيل حكومت واحد جهاني پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) در موضوع تشكيل حكومت واحد جهاني و پياده كردن تمام ابعاد اسلام در روي زمين به دست آن حضرت، مي‌فرمايد: «ثم يَنشَا رجلٌ من قريش... و يُلقِي الاسلام بجرائِدِ الي الارض ;... اسلام را با تمام ابعادش در روي زمين پياده مي‌كند». [۳۰]. احياي سيره و سنت پيامبر اكرم پيامبر اكرم مي‌فرمايد: «... و يعمل في الناس بسنّة نبيِّهِم ; در ميان مردم به سنّت پيامبرشان رفتار مي‌كند». [۳۱]. تقسيم عادلانه و مساوي اموال بين مردم (فقرزدايي كامل) در روايت‌هاي زيادي از فقر زدايي كامل در تمام عالم، به عنوان يكي از اقدامات مهم امام مهدي (عج) ياد شده است. به گونه اي كه ديگر هيچ فقير و نيازمندي در سراسر جهان يافت نشود. ۱ پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) مي‌فرمايد: «ابشركم بالمهدي... و يقسم المال صحاحاً، فقال له رجلٌ: ما صحاحاً؟ قال: بالسوية بين الناس ; بشارت مي‌دهم شما را به مهدي (عج)... (كسي كه) مال را به طور «صحاح» تقسيم مي‌كند مردي پرسيد كه «صحاح» يعني چه؟ فرمود: يعني به طور مساوي آن را ميان مردم تقسيم مي‌كند». [۳۲].
۲ پيامبر گرامي اسلام (صلي الله عليه وآله) در مورد جود و كرم آن حضرت مي‌فرمايد: «يكون في امّتي خليفة يحثوا المال حَثْياً و لا يَعُدّهُ عَدّاً ; در امت من خليفه اي مي‌باشد كه چون سيل بخشش مي‌كند (ثروت كلان كلان مي‌بخشد) و آن را نمي شمارد». [۳۳]. برچيدن بساط ظلم و جور و گسترش عدالت در سراسر عالم مسأله ي برچيده شدن بساط ظلم و جور و عالم گير شدن عدالت در روي زمين، يكي از عمده ترين فلسفه ي ظهور آن حضرت است كه در روايت‌هاي زيادي به آن اشاره شده است. از جمله: پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) مي‌فرمايد: «بشراكم ب المهدي، رجلٌ من قريش من عترتي يُبعث في امّتي علي اختلاف من الناس و زلازل، فيملأ الارضَ قسطاً و عدلاً كما مِلئَت جوراً و ظلماً ; شما را به مهدي (عج) بشارت مي‌دهم، هنگامي كه اختلاف شديد در ميان امت من پديد آمد و زلزله‌هاي سختي واقع شد، پس او قيام مي كند و زمين را از عدل و داد پر مي‌سازد همان گونه كه از ظلم و ستم پر شده است». [۳۴]. پاورقي [۱] السلمي الترمذي، محمد بن عيسي، الجامع الكبير، دارالغرب الاسلامي، بيروت، لبنان، چاپ دوم، ج ۴، ص۸۵، باب ما جاء في المهدي، ح ۲۲۳۱. ترمذي درمورداين حديث مي‌گويد: «اين حديث، حسن و صحيح است». و الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، دار احياء التراث، بيروت، لبنان، ۱۹۹۳م، چاپ دوم، ج ۱، ص ۶۲۲، ح ۳۵۶۱. و همان، ج ۱، ح ۳۵۶۲ و ح۳۵۶۳، و ح ۴۰۸۷ و همان، ج ۲، ص ۲۷، ح ۴۲۶۷. [۲] همان، ج ۱، ص ۶۲۲، ح ۳۵۶۱ و ۳۵۶۲ و ۳۵۶۳ و ۴۰۸۷; و الترمذي، محمدبن عيسي، الجامع الكبير، ج ۴، ص ۸۵، باب ما جاء في المهدي من ابواب الفتن، ح ۲۲۳۰ و... [۳] همان. [۴] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۳، ص ۴۲۶، ح ۱۰۹۳۳; همان، ص ۴۵۱، ح ۱۱۰۹۲; همان، ص ۴۲۴، ح ۱۰۹۲۰ و همان، ص ۳۹۳، ح ۱۰۷۴۶ و ح ۱۱۲۶۸. [۵] البخاري، محمد بن اسماعيل، صحيح البخاري، دارالفكر، بيروت، لبنان، ۱۹۹۴م، كتاب الاحكام، ج ۴، ص ۱۶۱، ح ۷۲۲۲ و مسلم بن الحجاج النيسابوري، صحيح المسلم، دارابن حزم، بيروت، لبنان، ۱۴۱۶ه. ق، كتاب الامارة، باب الناس تبع لقريش، ج ۳، ص ۱۱۵۴، ح ۱۸۲۲. البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، دارالفكر، بيروت، لبنان، چاپ اول، كتاب المهدي، ج۴، ص۱۰۶، ح ۴۲۷۹; الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۶، ص ۹۷، ح ۲۰۳۴۷ و ۲۰۳۴۹; همان، ص ۹۹، ح ۲۰۳۵۹; پيشين، ص ۱۰۱، ح ۲۰۳۷۷; پيشين، ص ۸۹، ح ۲۰۲۹۰; پيشين، ص ۸۸، ح ۲۰۲۸۱، و پيشين، ص ۱۰۱، ح ۲۰۳۷۷ و... (در مسند احمد حدود ۳۵ حديث در همين مضمون وارد شده است). [۶] البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، كتاب المهدي، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۴۲۸۵ و الحاكم النيسابوري، محمد بن عبدالله، المستدرك علي الصحيحين، ج ۴، ص ۵۵۴. [۷] البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، كتاب المهدي، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۴۲۸۴. [۸] الشيباني، احمد بن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۳، ص ۴۲۴، ح ۱۰۹۲۰. [۹] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيدبن عبدالله، سنن ابن ماجه، دارالفكر، بيروت، لبنان، ۱۹۹۵ م، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۳۱، ح ۴۰۸۶. [ [۱۰] البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، كتاب المهدي، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۴۲۸۴. [۱۱] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۱، ص ۱۵۹، ح ۷۷۵; همان، ج ۳، ص ۴۸۱، ح ۱۱۲۶۸; پيشين، ص ۳۹۳، ح ۱۰۷۴۶. [۱۲] همان، ج ۱، ص ۱۳۶، ح ۶۴۶ و ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيد بن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۳۱، ح ۴۰۸۵. [۱۳] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيد بن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۳۱، ح ۴۰۸۷ و الحاكم النيسابوري، محمدبن عبدالله، المستدرك علي الصحيحين، ج ۳، ص ۳۱۱: «هذا حديث صحيح علي شرط مسلم». [۱۴] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيد بن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب فتن الدجال و خروج عيسي، ص ۵۲۶، ح ۴۰۷۷. [۱۵] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۶، ص ۳۷۳، ح ۲۱۸۸۲: «من حديث ثوبان». [۱۶] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيدبن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۳۰، ح ۴۰۸۴. [۱۷] همان. [۱۸] البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، كتاب المهدي، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۲۴۸۵; همان، ج ۳، ص ۳۹۳، ح ۱۰۷۴۶; با اين متن: «لا تقوم الساعة حتي عليك رجل من اهل بيتي أجلي أقني... »; والحاكم النيسابوري، محمدبن عبدالله، المستدرك علي الصحيحين، ج ۴، ۵۵۴. [۱۹] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۳، ص ۴۲۶، ح ۱۰۹۳۳ و همان، ص ۴۵۱، ح ۱۱۰۹۲.
[۲۰] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيد بن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۳۰، ح ۴۰۸۴، (مقداري از حديث را انداخته است) و الحاكم النيسابوري، محمدبن عبدالله، المستدرك علي الصحيحين، ج ۴، ص ۴۶۴: «قال: هذا حديث صحيح علي شرط الشيخين». [۲۱] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۳، ص ۴۲۴، ح ۱۰۹۲۰. [۲۲] همان، ص۴۵۱، ح ۱۱۰۹۲ و البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، كتاب المهدي، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۲۴۸۵. [۲۳] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيدبن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۳۲، ح ۴۰۸۸; الحاكم النيسابوري، محمدبن عبدالله، المستدرك علي الصحيحين، ج ۴، ص ۴۶۴ و الهيثمي، مجمع الزوائد، ج ۷، ص ۳۱۸. [۲۴] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيد بن عبدالله; ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيدبن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب خروج المهدي، ج ۲، ص ۵۲۹، ح ۴۰۸۲ و الحاكم النيسابوري، محمدبن عبدالله، المستدرك علي الصحيحين، ج ۴، ص ۴۶۴. [۲۵] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۶، ص ۳۷۳، ح ۲۱۸۸۲. [۲۶] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيدبن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب الملاحم، ج ۲، ص ۵۳۳، ح ۴۰۹۰. [۲۷] مسلم بن الحجاج النيسابوري، صحيح المسلم، ج ۱، ص ۱۲۳، كتاب الايمان، باب ۷۱، نزول عيسي (عليه السلام)، ح ۲۴۶; البخاري، محمد بن اسماعيل، صحيح البخاري، ج ۴، ص ۱۷۲، كتاب احاديث الانبياء، باب ۴۹، نزول عيسي (عليه السلام)، ح ۳۴۴۸ و الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۲، ص ۶۴۲، ح ۸۲۲۶ و همان، ص ۵۳۲، ح ۷۶۲۲. [۲۸] ابن ماجة القزويني، محمدبن يزيد بن عبدالله، سنن ابن ماجه، كتاب الفتن، باب فتن الدجال و خروج عيسي، ج ۲، ص ۵۲۶، ح ۴۰۷۷; الشيباني، احمد بن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۴، ص ۳۴۴، ح ۱۴۵۳۷; همان، ج ۵، ص ۲۵۱، ح ۱۷۴۴۳ و همان، ج ۴، ص ۳۰۷، ح ۱۴۳۱۰. [۲۹] مسلم بن الحجاج النيساوري، صحيح المسلم، ج ۱، ص ۱۲۴، كتاب الايمان، باب ۷۱، نزول عيسي (عليه السلام)، ح ۲۴۷; الشيباني، احمد بن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۴، ص ۳۰۷، ح ۱۴۳۱۰ و همان، ص ۳۷۲، ح ۱۴۷۰۷. [۳۰] البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، كتاب المهدي، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۴۲۸۶ و الشيباني، احمدبن حنبل، مسند احمدبن حنبل، ج ۷، ص ۴۴۶، ح ۲۶۱۴۹. [۳۱] همان. [۳۲] الشيباني، احمدبن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۳، ص ۴۲۶، ح ۱۰۹۳۳. [۳۳] مسلم بن الحجاج النيسابوري، صحيح المسلم، كتاب الفتن و اشراط الساعة، باب لا تقوم الساعة حتي يمر الرجل بقبر الرجل...، ج ۴، ص ۱۷۷۰، ح ۶۷. [۳۴] الشيباني، احمد بن محمد، مسند احمدبن حنبل، ج ۱، ص ۱۵۹، ح ۷۷۵; همان، ج ۳، ص ۴۲۶، ح ۱۰۹۳۳; پيشين، ص ۴۵۱، ح ۱۱۰۹۲ و البجستاني الحنبلي، سليمان بن اشعث، سنن ابي داود، ج ۴، كتاب المهدي، ص ۱۰۷، ح ۲۴۸۵: (شبيه اين مطلب را دارد).
📚 🔥 مرگ عبدالله در (عربستان کنونی)‌ ✍ در روایتی موثق، از علیه‌السلام نقل شده که قبل از علیه‌السلام، به هلاکت میرسد و بعد از او... 📚 ابوبصیر به نقل از امام صادق علیه‌السلام: هركس مرگ عبداللّه را براى من ضمانت كند من هم آمدن قائم را براى او ضمانت می‌کنم. بعد از آنكه عبداللّه مُرد، دیگر مردم بر سر كسى اجتماع نمی‌كنند و این امر (ظهور) به خواست خدا به صاحب شما (حضرت مهدی علیه‌السلام) منتهى می‌گردد و بعد از آن (مرگ عبدالله) سلطنت سالها از بین میرود و به سلطنت ماه‏ها و روزها تبدیل مى‏شود. عرض كردم: آیا این دوران طول میكشد؟ فرمود: نه‏ (الغیبة شیخ طوسی صفحه ۴۴۷) ✅ شرح اجمالی روایت 1⃣ صراحتا قید میکند که عبدالله، آخرین مقتدر خواهد بود. 2⃣ بعد از او، حکومت متزلزل و سست شده و بر سر جانشین عبدالله، مثل قبل اجماعی نخواهد شد و بین اختلاف رخ می‌دهد. 3⃣ این امر، زیاد طول نکشیده و سلطنت‌های چندماهه و چندروزه (کنایه از تزلزل قدرت) تشکیل خواهد شد. 4⃣ این تزلزل قدرت هم طولانی نخواهد شد، تا امر به امام مهدی علیه‌السلام میرسد. 5⃣ به صورت و پادشاهی است. زیرا در روایت تعبیر به مُلک شده. حتی در روایات دیگر که از موت خلیفه و بعد از موت عبدالله، نشان‌دهنده این است که سلطنت و مُلک به صورت خانوادگی در خاندان آل‌فلان اداره میشود. ✍ با دقت در روایت و به کار بردن کلمه "یضمن" توسط امام صادق علیه‌السلام در متن حدیث، متوجه می‌شویم که درخصوص مرگ عبدالله آنچنان در بین مردم، شایع میشود که امام معصوم، ضمانت قطعی موت عبدالله را طلب میکند تا در مقابل ضمانت و قائم و علیه‌السلام را بدهند. 6⃣ بعد از مرگ عبدالله، سلطنت از بین نمیرود؛ بلکه، حکومت رو به و سستی میرود و حکومت‌های چندماهه و چندروزه تشکیل شده که کنایه از و قدرت می‌باشد. و این امر یعنی زوال قدرت و آشکار شدن اختلافات، است و نه ناگهانی ✅ و همان اجماعی که بر سر آخرین پادشاه مقتدر یعنی عبدالله بوده و سالها حکومت کرده بود، بر سر جانشین و یا جانشینان عبدالله نخواهد بود و اختلافات آشکار خواهد شد. ✍ بن عبدالعزیز پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز در سال ۲۰۰۵، رسما پادشاه شد. در هفته‌های اواخر عمرش (۳ هفته) به علت ابتلا به عفونت ریه در بیمارستان بستری بود و سرانجام در بامداد روز جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ در سن ۹۰ سالگی در درگذشت. همانگونه که شاهد بودیم خبر مرگ عبدالله در طی ده سال پادشاهی او، دست‌کم چندین بار شایعه و اعلام و سپس تکذیب شد و ابهام زیادی در این زمینه ایجاد گردید که دقیقا منطبق بر پیشبینی روایات بود.
🌷پاسخ به یک سوال چرا رژیم صهیونیستی به راحتی وارد رفح شد و با مقاومت سخت حماس مواجه نشد؟ رژیم صهیونیستی بعد از ورود به رفح یک شکست مفتضحانه دیگه رو در افکار عمومی برای خودش رقم زد! تمام بهانه و ادعای این رژیم برای حمله به رفح، ادعای حضور حماس در اون منطقه و استفاده از مردم به عنوان سپر انسانی برای دفاع از خودش بود. این درحالیه که حماس بارها تاکید کرد که این ادعا کذب هست و محل حضورش غیر از رفح و بین زنان و کودکان هست. در عمل هم دیدیم به دلیل عدم حضور حماس در رفح و در بین زنان و کودکان، یگان زرهی رژیم صهیونیستی بدون هیچ مواجه ای وارد رفح شد و جهانیان مجدد متوجه ادعای کذب این رژیم منحوس و کذاب مبنی بر حضور حماس در رفح شدن! امروز دنیا مطمئن تر از قبل متوجه شد که موضوع اسراییل فقط نابودی حماس نیست بلکه از بین بردن کل مردم مسلمان فلسطین و غزه مد نظر اونهاست و در این راه از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد بود! اما انشاالله به زودی با رسیدن گروههای مقاومت به منطقه رفح اخبار خوبی از تلفات گیری مجاهدان اسلام از سربازان و ادوات نظامی رژیم منحوس خواهیم شنید. باذن الله...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رفح، غزه و زوال انسانیت 🔹رفح، تصاویری برای دیروز است. شرم دارم برایش هیچ توضیح بیشتری بنویسم. 🔸سران دنیا این‌ها را می‌بینند؟
8.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لباس باباش رو محکم گرفته... یا صاحب الزمان بیا آقا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی که خدا مدیریت زندگی آن‌ها را عهده‌دار شده است انتشار حداکثری با شما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیو | واکنش اسقف اعظم برزیلی به خبر ظهور 🔹 برشی کوتاه از دیدار «خوزه آنتونیو پروتزو» اسقف اعظم شهر کوریتیبا برزیل با آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و واکنش جالب سراسقف به خبر ظهور 🔹 آیت‌الله رمضانی به دعوت مسلمانان برزیل به این کشور سفر کرده بود. انتشار حداکثری با شما ✅
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ شهروند آمریکایی‌: 📍این همان عدالت مردم سالار غربی است که درحال حمایت از جنایت‌های نتانیاهو است