eitaa logo
کانال رسمی نقد لایحه حجاب و عفاف
145 دنبال‌کننده
125 عکس
58 ویدیو
16 فایل
این کانال جهت تجمیع نقدهای قابل توجه و معتبر به نسخه های مختلف لایحه عفاف و حجاب در دست بررسی در مجلس تاسیس شده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
28.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 شروع انحرافات لایحه از ابتدا در قوه قضاییه شکل گرفت. 💢بعضی از جرائم دیگر جرم دانسته نشده بود، بعضی از جرائم تبدیل به تخلف شده بود و دست ضابط قضائی بسته شده بود... ✾═┅┄┈ 🔗 به کانال خبری ،تحلیلی، زنان عفیفه جهان ، مُحصَنات بپیوندید 🆔 @mohsanat_ir
کانال رسمی نقد لایحه حجاب و عفاف
۲۹ مهر ۱۴۰۲ شرق این مواد از قانون حجاب‌وعفاف در هیات نظارت مجمع مغایر با سیاست‌های کلی نظام تشخیص
وقتی میگوییم روزنامه‌های شرق و اعتماد ، لایحه عفاف و حجاب را بصورت میلیمتری دنبال می کنند یعنی مثلا این.
⭕️ ابهام آمیز. 🔹 در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه مجلس در خصوص لایحه "حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب" بررسی شد 🔹 مجمع تشخیص مصلحت در این جلسه بند ۳ ماده ۱۳ و ماده ۳۲ مصوبه مجلس مغایر جزء ۳ بند ۹ سیاست های کلی نظام قانونگذاری دانست. 🔹 جزء ۳ بند ۹ سیاست های کلی نظام قانونگذاری به مواردی اطلاق می شود که مصوبه یا قانون دارای موارد ابهام آمیز باشد.
🔰گزارش نشست نخبگانی لایحه عفاف و حجاب (۱) 🔹نشست تبیینی نخبگانی با موضوع نقد و بررسی لایحه حجاب روی میز شورای نگهبان، با حضور اساتید مخالف و موافق لایحه برگزار شد. 🔸بیش از بیست مورد از ایرادات لایحه مطرح شد 🔹 برای هیچکدامشان دلیل قانع کننده ای از سوی مدافعین لایحه ارائه نشد و در برخی از موارد مدافعان لایحه نیز به ایرادات لایحه اعتراف کردند. 🔸دکتر بانکی پور با اذعان به ایرادات لایحه به ویژه تغییرات غیرقانونی ایجاد شده پس از تصویب کمیسیون، توسط جریانی مسأله‌دار و غربگرا از حزب‌الله درخواست کردند به لحاظ اینکه در حال حاضر تنها راه جمع کردن کشف حجاب در کشور تصویب لایحه است، پیشنهادات اصلاحی را اعلام تا پس از بازگشت از شورای نگهبان اعمال شود، نه اینکه همنوا با دشمنان خواستار تصویب لایحه شوید. 🔸دکتر جاویدنیا با اشاره به نواقص جدی و خلاف شرع و خلاف مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه و جرایم نقدی غیرقابل اجرای این لایحه اظهار داشت کاهش تحقیرآمیز و ناشی از ترس اختیارات ضابطان و دستگاه قضایی و شکاف در اقتدار نظام در مقابل عده قلیلی از قانون شکنان متجری، سبب می‌شود حتی اگر فرد حاضر به ارائه مدرک هویتی یا برداشتن ماسک و عینک دودی جهت احراز هویت نباشد، هر چند مرتکب کشف حجاب و بدپوششی باشد -که فاصله زیادی تا حجاب شرعی دارد- اما برهنه محسوب نشود، اگر مأمور متعرض وی شود، باید مأمور را مجازات کرد و حق بازداشت وی وجود ندارد و آزادانه باید به راه خود ادامه دهد. 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور https://eitaa.com/goharshad1_ir
🔰 گزارش نشست نخبگانی لایحه عفاف و حجاب (۲) 🔹در حالی که دکتر بانکی پور به نسخه نهایی شده کمیسیون نمره ۱۷ یا ۱۸ و به نسخه دستکاری شده ارسالی به شورا نمره ۱۲ یا ۱۳ می داد و درخواست همراهی با آن حتی در صورت عدم اصلاح در شورای نگهبان را داشت، دکتر جاویدنیا تصویب این لایحه خلاف شرع و ذلت بار را به تحمیل حکمیت به امیرالمومنین (ع) تعبیر نمود. 🔸وی از دکتر بانکی پور سوالی نمود که شما در مرحله طرح در کمیسیون نیز حزب الله را آرام کردید که نقاط ضعف برطرف خواهد شد، اما به قول خودتان جریانی موارد اصلاح شده را تغییر داد، چه تضمینی وجود دارد که همان جریان این بار نیز در صورت عودت به مجلس مانع از اصلاح کارآمد آن شوند، که این سؤال بی پاسخ ماند. 🔹سایر ایرادات مطرح شده به شرح ذیل است: ۱)مسئله سلب حق بازداشت از حاکمیت و کاهش اقتدار حاکمیت، تضعیف پلیس، و جری شدن کاشفان حجاب طبق ماده ۶۳ لایحه. ۲)اینکه با لغو حبس بدل از جزای نقدی، اخذ مجازات های مالی طبق ماده ۵۴ پشتوانه ای ندارد و کاشفان حجاب و سلبریتی ها به راحتی می توانند با کارکردن با حسابهای اعضای خانواده یا کارتهای اجاره‌ای از پرداخت جریمه بگریزند. ۳)مسئله کاهش مجازات مسئولینی که ترک فعل می‌کنند، طبق ماده ۳۵ که مدافعین لایحه به آن اعتراف کردند. ۴) مسئله عدم عدالت تقنینی و تبعیض در حفظ آیین دادرسی سنگین تر برای جرم سبک تر یعنی بدحجابی تبصره ماده ۶۳۸ و آیین دادرسی سبک‌تر برای جرم سنگین تر یعنی کشف حجاب 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور https://eitaa.com/goharshad1_ir
🔰گزارش نشست نخبگانی لایحه عفاف و حجاب (۳) ۵) اگر فرد کاشف حجاب و بدپوشش بخواهد با اصرار به حرم های مقدسه هم برود کسی نمی‌تواند مانعش شود و ماموری که ممانعت کند مجرم شناخته می‌شود. ۶) پلیس تنها می‌تواند از کاشف حجابی که چهره اش را پوشانده خواهش کند که «اجازه بده تا هویت تو را شناسايی کنم» و اگر نپذیرد حق بازداشت و الزام او را ندارد. ۷) در صورتی که پلیس مجرم کاشف حجاب را بازداشت کند یا الزام به ترک جرم نماید، مرجع قضایی باید آن پلیس را طبق لایحه، محاکمه کند ۸)کار بر ناهیان از منکر سخت تر می‌شود. ۹) مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این لایحه دستخوش تغییر شده و بسیاری از مواد آن حذف شده و بعضی از مواد لایحه با مصوبات آن شورا، مغایر است ۱۰) مجلس حق ورود به حیطه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را نداشته و فقط می بایست برای ترک فعل نسبت به آنها ضمانت اجرا تعیین می‌کرد. ۱۱)مشکل اصلی فقدان عزم جدی اجرای قانون از ناحیه مسئولان است ۱۲) عمده نقاط قوت لایحه در قوانین فعلی هم موجود است ولی قوانین فعلی ایرادات لایحه را ندارند. ۱۳)منتقدین هم معتقدند شرایط جامعه موقع اجرای احکام الهی باید مدنظر باشد، اما روش نویسندگان لایحه مردود است و راهکارهای مبتنی بر عقلانیت توأم با بازدارندگی بالا وجود دارد. ۱۴) ممنوعیت ورود آقایان به مکان های اختصاصی بانوان مطرح شده ولی از ممنوعیت ورود بانوان به مکان های اختصاصی آقایان غفلت شده ۱۵) مجرم مصر، می بایست از ارتکاب جرم بازداشته شود. 🆔 @Dr_Javidnia 🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور https://eitaa.com/goharshad1_ir
پزشک آلمانی و گشت ارشاد و بی حجاب ما پزشک ها یه توصیه معروف داریم که حتما شنیدین... همیشه میگیم اگر انتی بیوتیک شروع کردین دوره درمان رو جدی تا آخر ادامه بدین وگرنه فقط میکروب ها رو به درمان مقاوم کردین و در نهایت این میکروبهای مقاوم شده در کل جامعه تکثیر پیدا میکنه و درمان رو برای همه سخت تر میکنه. امروز داشتم تو خیابون سجاد مشهد راه میرفتم که کمی جلوتر از خودم یه خانوم کشف حجاب رو دیدم موهای مش کرده بافته پشت سر بدون اینکه حتی روسری دور گردنش باشه با بلوز و شلوار کمی کوتاه... همینطور که پشت سرش راه میرفتم با خودم فکر میکردم یعنی خیلی سخته که تو سجاد!!! چهارتا مامور بگذارن برای کنترل وضع مکشوفه ها. که یه دفعه دیدم یه خانوم چادری از گوشه پیاده رو اومد سمت این خانوم و من بالاخره تو عمرم گشت ارشاد دیدم😍 که ای کاش ندیده بودم... کل صحبت اون خانوم پلیس با خانوم کشف حجاب شاید پنج ثانیه نشد!! هیچ محلی به پلیس نداد حتی سرش رو هم به طرفشون برنگردوند و به راهش ادامه داد و خب پلیس هم هیچ تلاشی برای متوقف کردن مجرم نکرد😮 ۳ تا پلیس آقا و دوتا پلیس خانوم از پس یه دختر جوون گستاخ کشف حجاب کرده بر نیومدن!! حالا سوال اینجاست بهشون دستور دادن که هیچ کاری نکنن یا خودشون اینقدر بی دغدغه ان!! تذکر عادی دادن و رد شدن که کار من و شمای شهرونده نه پلیس!! پلیس اینقدر بی اثر و خاصیت!! در مثل جای مناقشه نیست ولی این مدل گشت ارشاد و تذکر دادن فقط افراد رو گستاخ تر و در جرمشون جرئت مند تر میکنه. اگر پلیس و گشت میگذارین درست بگذارین اگر نه هم که جمع کنید هدف این مدل گشت چیه؟ بی حجاب ها از دور ببینن و مثلا بترسن و حجاب کنن؟؟ خنده داره نه؟! خلاصه که حرفم این نیست که گشت ارشاد باشه یا نباشه منظورم اینه پلیس اگر هست باید قدرت داشته باشه و حرفش اجرا بشه اگر شما سیستم دفاعی بدن رو ضعیف کردین، سلامت کل بدن ممکنه به خطر بیافته، همینطور که اگر حرف پلیس رو بی اعتبار کردین و قدرتش رو گرفتین، امنیت کشور و به تبعش من شهروند در بقیه زمینه ها هم به خطر میافته! آیا این مدل گشت ارشاد نتیجه پیش پیش لایحه جدید عفاف و حجابه؟! واقعا جلی تاسفه! فقط یه لحظه تصور کردم این اتفاق رو در آلمان.. تو خیابون اگر پلیس بیاد سمتت، تو ناخودآگاه خبردار می ایستی به جواب دادن!! البته بنده خدا پلیس ها هم انگار عادت کرده بودن چون وقتی من چند ثانیه بعد از بی محلی اون خانوم بهشون رسیدم داشتن در مورد تعداد خواهر و برادر های همدیگه حرف میزدن و اون سه تا پلیس آقا هم که اصلا از اول روشون رو این طرف نکرده بودن و با هم مشغول گپ بودن!! می دونین بیشتر از کشف حجاب های متعدد در خیابون سجاد که معروفه تو این مورد، این بی قدرت بودن پلیس کشورم برام زجر دهنده بود، انگار قلبم درد گرفت برای قدرت از دست رفته پلیس کشورم🖤🖤 کانال در ایتا دوستانتون رو به این کانال دعوت کنید🌱 مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
آقای ابوالفضل اقبالی که در مناظره ای در خصوص لایحه حجاب و عفاف شرکت کرده بودند، پس از کوتاه آمدن از دیوار تهدید و توهین، مطلبی تحت عنوان "نسبت میان شریعت و جامعه " در کانال ایتای خود نوشته و سعی کردند تا دیدگاههای خود را به نحوی موجه تشریح کنند. پاسخ اینجانب به دیدگاههای منتشره در مطلب ایشان تحت عنوان شریعت و جامعه ، در مطلب ذیل تحت عنوان "لیبرالیزم یا شریعت اسلامی؛ کدام را تئوریزه می کنیم؟" داده شده است. مشروح مطلب را می توانید در فایل پیوست مطالعه بفرمایید.
گوشه هایی از متن : 🔸 با مرور مطالب منتشره از سوی آقای اقبالی، بجای یک مطلب علمی و تئوریک، با یک بیانیه ی نسبتاً توهین آمیز در نقد و رد مخالفان دیدگاه ایشان مواجه می شویم که ادعاهای البته خودمتناقض خود را به نظام اسلامی و دین محمدی (ص) نسبت داده و در مقابل، الگویی بنام الگوی طالبانی از حکمرانی فرض و آن را به منتقدان خود منتسب می کند. 🔸 اشکال کار آنجاست که صاحبان این دیدگاههای غیرمتناسب با سیاستهای نظام اسلامی، مجری تهیه لایحه عفاف و حجاب برای تعزیز در حوزه ای می شوند که اصولاً به تعزیر در آن اعتقادی ندارند. 🔸 ما در حقیقت با این وضعیت مواجهیم که تلاش می شود در سایه ضعف تئوری بخشی از جامعه انقلابی، رفرمیستی و لیبرالی ترین دیدگاهها با تظاهر و شمایل و ادبیات انقالبی به خورد نیروهای متدین رفته و زمینه ساز عدول از سیاستها و روشهای حاکمیت در برخورد با منکرات ومفاسد گردد
🔹ابهامات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب: عمده ابهامات و ایرادات شورای نگهبان را می‌توان در موارد ذیل دسته‌بندی نمود: روشن نبودن مرزهای ضوابط مصوبه در برخی موارد،‌ عدم تعریف برخی تعابیر و اصطلاحات تفسیربردار، ابهام در نسبت برخی از احکام مصوبه با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مغایرت برخی مواد با اصل ۷۵ قانون اساسی به جهت افزایش هزینه‌های عمومی یا کاهش درآمدهای عمومی بدون پیش‌بینی طریق تامین یا جبران آن. الف) روشن نبودن مرزهای ضوابط مصوبه یکی از پرتکرارترین ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه، عدم شفافیت مرزهای ضوابط پیش‌بینی شده در مصوبه است. به عنوان مثال در ماده(۲) این مصوبه، وظیفه «تدبیر و پیش‌بینی سازوکار لازم» بر عهده وزارت کشور قرار داده شده است اما با دقت در این عبارت مشخص می‌شود که حدود دامنه این حکم و مرزهای آن روشن نبوده و به عنوان مثال معلوم نیست که آیا شامل تداخل وظایف وزارت کشور با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه‌های دیگر نیز می‌شود یا خیر. ب) عدم تعریف برخی تعابیر و اصطلاحات تفسیربردار از دیگر از ابهامات شورای نگهبان، روشن نبودن تعریف برخی تعابیر و اصطلاحات به کار رفته در مصوبه است. به عنوان نمونه مواد متعددی از این مصوبه، برای ترویج، تبلیغ و یا ارتکاب «بی‌عفتی» احکام و ضمانت اجراهای مختلفی تعیین شده است، لکن تعریفی از این عبارت نه در مصوبه و نه در دیگر قوانین موضوعه وجود ندارد. بر همین اساس با توجه به اینکه منظور از «بی‌عفتی» روشن نبوده و مشخص نیست چه رفتارهایی را در برمی‌گیرد، دامنه و حدود آن با ابهام مواجه شد. همچنین در ماده (۶) مقرر شده است که اقلام مرتبط با عفاف و حجاب و ملزومات آن به عنوان «کالای فرهنگی» محسوب شده و از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد اما با توجه به اینکه این اصطلاح در قوانین تعریف مشخصی ندارد، آثار و احکام محسوب شدن اقلام مرتبط با عفاف و حجاب به عنوان «کالای فرهنگی» روشن نیست؛ از این‌رو منظور از این اصطلاح و آثار مترتب بر آن واجد ابهام شناخته شد. ج) ابهام در نسبت برخی از احکام مصوبه با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر ابهامات شورای نگهبان نسبت به این مصوبه، روشن نبودن نسبت میان برخی از احکام آن با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است. به عنوان نمونه مواد (۱۰)، (۱۱) و (۱۲) مصوبه وظایف وزارتخانه‌های آموزش و پروش، علوم و بهداشت برای تحقق اهداف لایحه را بیان کرده است؛ لکن با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درباره وظایف وزارتخانه‌های مذکور در حوزه عفاف و حجاب مصوباتی دارد، شورای نگهبان نسبت میان مواد مذکور با این مصوبات را واجد ابهام تشخیص داد. د) افزایش هزینه‌های عمومی و کاهش درآمدهای عمومی اگرچه این مصوبه، در قالب لایحه به مجلس ارسال شده است، لکن مواد متعددی در مجلس به آن اضافه گردید که برخی از آن‌ها منجر به افزایش هزینه‌ها یا کاهش درآمدهای عمومی شده است. برای نمونه بند «۶» ماده (۱۱) از جمله احکامی بود که در فرایند بررسی لایحه در مجلس به آن اضافه شد و براساس آن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف به راه‌اندازی و گسترش دانشگاه‌ها و پردیس‌های دانشگاهی مختص بانوان با سطح کیفی بالاتر از سایر دانشگاه‌ها و ارائه خدمات یارانه‌ای به این پردیس‌ها شده بود که طبیعتاً هزینه جدیدی برای این وزارتخانه ایجاد می‌کند لکن به سبب عدم پیش‌بینی طریق تأمین این هزینه جدید در مصوبه، مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد. هـ) تفویض تصویب برخی امور تقنینی به غیر از مجلس به استناد قانون اساسی، قانون‌گذاری از صلاحیت‌های انحصاری مجلس بوده که قابلیت تفویض به نهاد دیگری را نیز ندارد. در ماده(۷۰) این مصوبه، برخی از امور تقنینی که تاکنون احکام آن در قوانین مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری تعیین تکلیف شده، به آیین‌نامه مصوب رئیس قوه قضائیه واگذار شده است. از جمله این موارد می‌توان به ضوابط مربوط نحوه تعیین مجازات‌های قانونی، اعمال احکام قانونی تخفیف و تعلیق اشاره کرد که با توجه به ماهیت قانونی این موارد و لزوم تصویب آن توسط مجلس، احاله آن‌ها به آیین‌نامه مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی شناخته شد. لذا با عنایت با ابهامات شورای نگهبان، مصوبه جهت طی مراحل بعدی به مجلس بازگردانده شد. https://www.shora-gc.ir/fa/news/9630/%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AD%D9%87-%D8%B9%D9%81%D8%A7%D9%81-%D9%88-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%B4%D9%81%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B6%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D9%85%D8%B5%D9%88%D8%A8%D9%87
هدایت شده از محصنات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سکوت مدافعان مقابل دکتر جاویدنیا: 💢آقایون مدافع لایحه چطور شما ادعای اثرگذاری جرایم نقدی را دارید در حالی که «ماده 529 قانون مجازات اسلامی» را که تضمین کننده اجرای مجازات های مالی هستش، را در ماده 54 این لایحه ، رسماً حذف کرده اید، و مجازات های مالی را تبدیل به مجازات هایی نمادین و بی اثر نموده اید ماده 529 مقرر می کند اگر مجرم دارای مال و اموالی هست ولی تعمدا نمی‌خواهد جزای نقدی را بپردازد، به مجازات حبسِ بدل از جزای نقدی محکوم شود تا برای رهایی از حبس، اقدام به پرداخت جزای نقدی نماید ولی این اهرم اعمال قانون، در لایحه حجاب، حذف شده است ✾═┅┄┈ 🔗 به کانال خبری ،تحلیلی، زنان عفیفه جهان ، مُحصَنات بپیوندید 🆔 @mohsanat_ir
هدایت شده از اخبار مجلس 🇮🇷
✅ لایحه عفاف و حجاب به مجلس برگشت 🔸 هادی طحان‌نظیف(سخنگوی شورای نگهبان): عمده ابهامات و ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب، روشن نبودن مرزهای ضوابط مصوبه، عدم تعریف برخی تعابیر و اصطلاحات تفسیربردار، ابهام در نسبت برخی از احکام مصوبه با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزایش هزینه‌های عمومی و کاهش درآمدهای عمومی و تفویض تصویب برخی امور تقنینی به غیر از مجلس است 🇮🇷 اخبار مجلس شورای اسلامی https://eitaa.com/joinchat/2884370684C177c1422e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آقای اژه ای، دوربین مخفیه؟! 🔹در زندانهای ما چه خبره؟! فکر نمیکنین از اونور پشت بوم افتادیم؟! 🔹لطفا مردم رو نا امید نکنید! 🔹امام خامنه ای :هرکس مردم را از آینده نا امید کند چه بخواهد چه نخواهد به سود دشمن کار می‌کند. 📡@Raadaar
نظر شورای نگهبان-لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب.pdf
577.3K
⚠️متن کامل ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب. 🔸 نظر شورای نگهبان در مورد لایحه عفاف و حجاب منتشر شده است. تعداد ایرادها به غیر از موارد شکلی و ویرایشی، ۱۱۶ مورد است. انواع ایرادها از این قرار است: 🔹 ابهام: ۷۸ مورد 🔹 مغایرت با قانون اساسی: ۲۳ مورد 🔹 مغایرت با شرع: ۱۰ مورد 🔹 مغایرت با سیاست‌های کلی نظام: ۵ مورد. 🔸 لایحه اکنون اصلاح شده و منتظر ارسال به شورای نگهبان توسط هیئت رئیسه مجلس است.
بررسی نظرات شورا و هیئت - نسخه خلاصه، معطوف به موارد مورد توجه.docx
23.6K
⚠️خلاصه بررسی ایرادات شورای محترم نگهبان نسبت به لایحه عفاف و حجاب ارسالی ازسوی مجلس شورای اسلامی به این شورا.
عفاف و حجاب ارسالی به شورا.pdf
1.84M
⚠️ متن رسمی ارسالی از مجلس شورای اسلامی به شورای محترم نگهبان بعنوان لایحه عفاف و حجاب که مورد نقد شورای محترم نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت قرار گرفته است.
هدایت شده از جنبش ازما
✴️ متن نظر شورای نگهبان در مورد لایحه عفاف و حجاب منتشر شد 🔸 نظر شورای نگهبان در مورد لایحه عفاف و حجاب منتشر شده است. تعداد ایرادها به غیر از موارد شکلی و ویرایشی، ۱۱۶ مورد است. انواع ایرادها از این قرار است: 🔹 ابهام: ۷۸ مورد 🔹 مغایرت با قانون اساسی: ۲۳ مورد 🔹 مغایرت با شرع: ۱۰ مورد 🔹 مغایرت با سیاست‌های کلی نظام: ۵ مورد. 🔸 لایحه اکنون اصلاح شده و منتظر ارسال به شورای نگهبان توسط هیئت رئیسه مجلس است. 🇮🇷 این خانه ست 🔰@azmaa_net
وزیر کشور در پاسخ مجدد به پرسش خبرنگاری در خصوص مجوز تذکر حجاب در برخی اماکن عمومی و اینکه متولی این اقدام چه نهادی است، اظهار کرد: طبق قوانین کشور رعایت حجاب الزامی است و عموم مردم نیز به این امر اهتمام دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی روز شنبه در این باره افزود: در قوانین ومقررات، وظایفی برای نهادها، دستگاه‌ها و عموم مردم برای بهبود وضعیت حجاب و نیز مواجهه با عدم رعایت پوشش قانونی مشخص شده است. وی ادامه داد: از این رو ضمن قدردانی و سپاسگزاری از دستگاه ها و آحاد کسانی که به وظایف خود در این خصوص عمل می کنند، یادآور می شوم که امر به معروف و نهی از منکر لسانی وظیفه ای همگانی است و دارای مجوز عام و قانونی بوده و نیازی به مجوز خاص ندارد. وزیر کشور خاطرنشان کرد: وزارت کشور برابر قانون از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند. دکتر وحیدی اضافه کرد: همچنین از معدود کسانی که ممکن است بر اثر غفلت، حجاب قانونی را رعایت نکنند به جد می خواهیم که توجه کافی به این موضوع داشته باشند. وی یادآور شد: رعایت حجاب در ادارات و اماکن عمومی چون مترو ضروری است و مسئولان دستگاه ها مکلفند تدابیر لازم و طرح های در دست اقدام را برای رعایت حجاب در این اماکن پیگیری کنند.🙏🙏👌👌👌
🔶🔹 متن نظر شورای نگهبان در مورد لایحه‌ی عفاف و حجاب منتشر شد 🔴 تعداد ایرادها به غیر از موارد شکلی و ویرایشی، ۱۱۶ مورد است. ایرادها عبارتند از: 🔻 ابهام: ۷۸ مورد؛ 🔻 مغایرت با قانون اساسی: ۲۳ مورد؛ 🔻 مغایرت با : ۱۰ مورد؛ 🔻 مغایرت با سیاست‌های کلی نظام: ۵ مورد؛ 💠 پی‌نوشت طی ماه‌های گذشته که بارها اشکالات لایحه را مطرح کردیم، بارها با برچسب‌زنی مواجه شدیم. بارها عرض کردیم این سبک از نظارت، خودش خلاف شرع هست و پاسخ‌مان به‌جای حرف منطقی، تعدادی عبارات ثابت نامحترمانه بود! حال که شورای نگهبان ۱۰ مغایرت شرعی اعلام کرده، چه پاسخی دارید؟! بارها عرض کردیم اصلا اجرای فریضتین در بعد حجاب و عفاف نیاز به قانون جدید ندارد، فقط قوانین معطله را اجرا کنید. اساساً کافی است همان نظر امام جامعه مبنی بر احیای کمیته‌های مردمی محقق شود و صورت گیرد تا مسائل حل شود. اما ... اما ‌... ⭕️ این قانون هم فقط وقت تلف کرد و ثمری که در شأن جامعه‌ی اسلامی باشد و مانع و شود نخواهد داشت. ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
♻️‍ پروژه تخریب!؟ ❇️گزارش امروز فرهیختگان با عنوان«نمره دیکته لایحه حجاب منفی شد» با سوگیری مشخص و جهت تضعیف هرگونه قانون گذاری در خصوص حجاب در کشور منتشر شده است. 📍تیتر تحقیر آمیز ❇️تیتر روزنامه اشاره به مواردی دارد که در ضمیمه ایرادات شورای نگهبان مطرح شده و در خصوص نگارش متن است، مواردی که مشخصا برخی توصیه ها به جایگزینی عبارت است یا مربوط به اشکالات تایپی است. ❇️ این در حالی است که روزنامه فرهیختگان در متن و انتشار همین گزارش چندین غلط املایی و نگارشی و دستوری دارد. 📍مقدمه با چاشنی حذف و تقطیع ❇️گزارش فرهیختگان به نحوی آغاز میشود که انگار مساله پوشش در کشور اخیرا حادث شده و هیچ پشتوانه قانونی هم ندارد. 🔰متن فرهیختگان:« بعد از جنجال‌های بسیاری که بر سر مساله پوشش در کشور به‌وجود آمد به یکباره لایحه‌ای توسط قوه قضائیه تهیه شد و 9 اردیبهشت به دولت ارجاع شد.» ❇️به عبارتی گزارش سعی می‌کند سریال را از قسمت دهم آغاز کند و هیچ اشاره‌ای به سابقه قانون حجاب در کشور نمی‌کند. ازطرفی همین اطلاعات را هم منقطع به مخاطب منتقل می‌کند تا حرف خود را اثبات کند 🔰متن فرهیختگان: «پس از بررسی کمیسیون قضایی مجلس 20 روز بعد در 18 خرداد آن را تصویب کرد. فرآیند سریع بررسی لایحه حجاب این پیش‌بینی را به‌وجود آورد که این لایحه مملو از ایرادات باشد.» این درحالی است که لایحه 30 مرداد و پس از بررسی در کمیسیون تخصصی تصویب و  به شورای نگهبان ارسال شده است. 📍نویسنده نامعلوم ❇️در رسانه ها مشهور است که گزارش هایی که هدف دیگری جز اطلاع رسانی دارد یا بخشی از یک پروژه کلان‌تر است اسم نویسنده مطلب ذکر نمی‌شود. در حالی که این گزارش ادعا دارد که بازخوانی نکات شورای نگهبان است و باوجود اینکه در روزنامه رسمی کشور چاپ شده است اما فاقد اسم نویسنده است و مخاطبان  یا کارشناسان نمیدانند نظر چه کسی را میخوانند. 📍بزرگ نمایی بعد از تقطیع فرهیختگان بعد از تقطیع فرایند نهایی شدن مصوبه، ابهام و اشکالات شورای نگهبان را طوری مطرح میکند که انگار اولین‌بار است یک قانون در کشور بین مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت میکند. لایحه حتی در مقام قیاس در این موارد به گرد پای طرح های دیگری چون شفافیت قوای سه گانه که در پنج ماده و کمتر از دوصفحه 27 ایراد و ابهام داشته است هم نمی‌رسد. این درحالی است که همه موارد مطرح شده در این گزارش جز طبیعی از فرایند قانون گذاری است.
✅نماینده مجلس: دستکاری لایحه حجاب و عفاف نشان داد نمایندگان سفارشی کار کرده بودند 🔸علیرضا نوری‌قزلجه گفت: از این موضوع می‌توان نتیجه دردناکی گرفت که متاسفانه مجلس، سفارشی کار می‌کرد. اگر نماینده پیگیر تصمیمی باشد درحالی‌که نخواهد آن را بیان کند و حاضر نباشد هزینه آن را بپردازد، حاکی از آن است که نماینده برخلاف میل خود و کاری سفارشی را انجام می‌دهد. 🔸از این موضوع می‌توان نتیجه دردناکی گرفت که متاسفانه مجلس، سفارشی کار می‌کرد. اگر نماینده پیگیر تصمیمی باشد درحالی‌که نخواهد آن را بیان کند و حاضر نباشد هزینه آن را بپردازد، حاکی از آن است که نماینده برخلاف میل خود و کاری سفارشی را انجام می‌دهد. این علائم نشان می‌دهد تصویب لایحه حجاب و عفاف از بیرون هدایت شده است.این نشانه‌ها حاکی از آن است که از بیرون دیکته شده است. البته افرادی که در مصاحبه‌های صداوسیما به این موضوع – لایحه حجاب و عفاف – پرداختند، مانند طرح صیانت از کاربران فضای مجازی گویای این بود که این لایحه کار نمایندگان نیست. 🇮🇷 اخبار مجلس شورای اسلامی https://eitaa.com/joinchat/2884370684C177c1422e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد تند بیژن نوباوه، نماینده تهران از رئیس مجلس در صحن علنی: همه امور مجلس را مهندسی می‌کنید! 🇮🇷 اخبار مجلس شورای اسلامی https://eitaa.com/joinchat/2884370684C177c1422e0