eitaa logo
تلاوت
280 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
126 فایل
﷽ تلاوت و ختم قرآن کریم ———————- ⏰ #قرار_روزانه ✨ دو صفحه از مصحف شریف + ترجمه خواندنی 🎧 صوت صفحه استاد پرهیزگار و منشاوی 📖 تفسیر صوتی آیات تلاوت شده 🎞️ کلیپ یا ... مرتبط با آیات 📲 در ثواب تبلیغ معارف قرآن سهیم باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ما که استاد نداریم چه کنیم؟ 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌🌐 @Mabaheeth
هدایت شده از مباحث
Momeni-33.mp3
3.51M
🎧 | چهار عملی که اگر به آنها ملتزم باشیم، زندگی آدم متحول می‌شود... 🎙️ حجت‌الاسلام 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | سرمایه‌ی واقعی برای انسان چیست⁉️ { اَلْهیکمُ التَّکاثُرُ حَتّی زُرْتُمُ الْمَقابِرَ } 👈 این فزون‌طلبی و افتخارِ به افزون داشتن و روی یکدیگر انباشتن، شما را به خود سرگرم کرد و کرد تا زیارت کردید جناب قبرستان را؛ یعنی تا آن لحظه‌ای که سرتان ـ به اصطلاح معروف ـ به سنگ لحد خورد. یعنی غفلت تا کی؟! سرگرمی تا کی؟! آدم تا کی سرگرم اموری باشد که بازدارنده‌اند و او را از خودش غافل کرده‌اند؟! 📚 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج14، ص152
BayanatOstadAbadi_AlameTabatabayi_14000824.mp3
11.22M
بیانات استاد عابدی در سالگرد رحلت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی 💠 عالمی به مثابه نقطه عطف در تاریخ علم و اندیشه 🔹 شخصیت اخلاقی علامه 💠 علامه طباطبایی نسخه منحصر به فرد در قاموس روحانیت و حوزه های علمیه است که چون خورشید می درخشد 🔹 تسلط علامه به قرآن 🔹 محدودیت های پیش روی علامه در نگارش المیزان 🔹 تاثیر تفسیر المیزان در رفع مهجوریت قرآن در دنیای اسلام 🔹 تاثیر المیزان در تاسیس دانشگاه و ررشته های قرآنی و علوم قرآن در جهان 🔹 نقش تفسیر المیزان در مقابله با رشد تفکر تکفیری 🔹 خدمات فلسفی و علمی و مبارزه علمی علامه با تفکر کمونیستی و الحادی --------------------------------- ۱۴۰۰/۸/۲۴. دارلقرآن علامه طباطبایی، قم 🆔 @ahmad_aabedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵عذاب قبر نداره کسی که... 🎙 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ جهت شادی روح همه اموات مومنین و مومنات ، اموات خودتون و اموات من حقیر فاتحه و صلواتی ختم کنید .🙏🙏 ان شاء الله خدا مرگ همه ما را در راه خودش قرار بده🌷🌷 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ╭═⊰🍂🦋🍂⊱━╮ ╰═⊰🍂🦋🍂⊱━╯
خروج از "معاني كلمات القرآن الكريم" https://play.google.com/store/apps/details?id=com.almaany.quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۶۴ قرآن کریم ( آیات ۱۰۹ تا ۱۱۵ سوره مبارکه آل‌عمران)  🌺 پیامبر (ص) می‌فرمایند: «اِنَّ هذِهِ القُلوبَ لَتَصدَاُ کَما یَصدَاُ الحَدیدُ وَ اِنَّ جِلاءَها قِراءَةُ القُرآنِ» براستی این قلبها زنگار می‌گیرد، همان‌طور که آهن زنگار می‌گیرد، جلای قلب‌ها قرائت قرآن است. (ارشاد القلوب / ۷۸) 🎙 استاد: مرحوم منشاوی  •──•❃❀✿◇✿❀❃•──•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 قرآنی با کتابتی اعجازگونه 💫 تناظر حروف سطرهای متناظر در هر صفحه! 🖋 کاتب: ابوالقاسم خوانساری 📖 هر صفحه از این مصحف شریف دارای ۱۱ سطر است؛ که حرف ابتدای سطر اول هر صفحه با حرف ابتدای سطر آخر همان صفحه، یکسان است و همچنین در بقیه سطور هر صفحه نیز دقیقا چنین تناظری وجود دارد؛ یعنی تناظر حرف اول سطر دوم با سطر دهم، سطر سوم با سطر نهم و .... ✒️ این در سال ۱۳۲۲ هجری قمری کتابت شده است. [ كتب ابوالقاسم الخوانساری مصحفا سنة 1322 هـ، يتميز بتناظر الحرف الأول من السطر الأول مع الحرف الأول من السطر الأخير، و هكذا الأحرف الأولى في الأسطر الأخرى التالية، و هذا يحتاج لمهارة و دقة و تحكم عالي بالخط؛ طبع هذا المصحف في سوريا عام 1413 هـ.] ╭═══════๛- - - ┅╮ │✨ @Nafaahat ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 ما و این نفس بسیار بسیار پیچیده انسانی که همواره باید از آن‌ ترسید. و امّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَی النَّفْسَ عَنِ الْهَوی فَانَّ الْجَنَّةَ هِی الْمَأْوی.. قرآن تصریح می‌کند که باید جلو نفس را گرفت و باید آن را از اینکه دنبال هوای خودش برود نهی کرد. در جای دیگر می‌فرماید: أَفَرَایتَ مَنِ اتَّخَذَ الهَهُ هَویهُ [آیا دیدی آن کسی را که معبودش همان هوای نفسش است؟] در جای دیگر از زبان یوسف صدّیق نقل می‌کند: وَ ما ابَرِّئُ نَفْسی انَّ النَّفْسَ لَامّارَةٌ بِالسّوءِ [من هرگز نفس خودم را تبرئه نمی‌کنم...]، و خصلت مؤمن این است که هیچ گاه به نفس خود از نظر شرارت نکردن اعتماد نمی‌کند. بنابراین، اسلام هم جهاد با نفس را تأیید می‌کند و اصلًا کلمه «جهاد نفس» از خود اسلام است. کلمه «جهاد با نفس» آنجا [مطرح شد[ که گروهی از صحابه از غزوه‌ای مراجعت کردند و به طور دسته جمعی خدمت حضرت رسیدند. ببینید پیغمبر چقدر فرصت شناس است و می‌داند در کجا چه سخنی را بگوید. مردمی سرباز و غازی‌ از جنگ برگشته‌اند، پیغمبر می‌خواهد به آنها آفرین بگوید، همین جا بزرگترین را به آنها می‌دهد، می‌فرماید: مَرْحَباً بِقَوْمٍ قَضَوُا الْجِهادَ الْاصْغَرَ وَ بَقِی عَلَیهِمُ الْجِهادُ الْاکبَرُ آفرین! آفرین بر مردمی که از نبرد کوچک بازگشته‌اند و نبرد بزرگ بر آنها باقی مانده است. عرض کردند: یا رسولَ الله! وَ مَا الْجِهادُ الْاکبَرُ؟ نبرد بزرگ چیست؟ فرمود: جِهادُ النَّفْسِ مجاهده با نفس امّاره از جهاد با انسان دیگر بزرگتر است. 🎙 ╭═══════๛- - - ┅╮ │✨ @Nafaahat ╰๛- - - - -
0 ) بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحيمِ به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان 1 ) اِذا وَقَعَتِ الْواقِعَةُ آن‌گاه که آن واقعه [عظیم قیامت] روی دهد، 2 ) لَيْسَ لِوَقْعَتِها کاذِبَةٌ که در واقع شدن آن دروغی نیست [و سزا نیست کسی آن را دروغ بشمارد]. 3 ) خافِضَةٌ رافِعَةٌ [آن واقعه] پست‌کننده [کافران] و بالابرنده [مؤمنان] است. 4 ) اِذا رُجَّتِ الْاَرْضُ رَجًّا آن‌گاه که زمین به سختی لرزانده شود. 5 ) وَ بُسَّتِ الْجِبالُ بَسًّا و کوه‌ها به شدّت متلاشی شوند، 6 ) فَکانَتْ هَباءً مُنْبَثًّا پس به حالت غبار پراکنده درآیند. 7 ) وَ کُنْتُمْ اَزْواجًا ثَلاثَةً و [در آن روز] شما سه گروه خواهید بود: 8 ) فَاَصْحابُ الْمَيْمَنَةِ ما اَصْحابُ الْمَيْمَنَةِ پس [گروه نخست] سعادتمندانند، سعادتمندان چه گروهی هستند! 9 ) وَ اَصْحابُ الْمَشْئَمَةِ ما اَصْحابُ الْمَشْئَمَةِ و [دسته‌ی دوم] بدبختانند، چه گروهی هستند بدبختان! 10 ) وَ السّابِقونَ السّابِقونَ و [گروه سوم] پیشگامان [کارهای نیکند که در رحمت و آمرزش، و گرفتن پاداش نیز،] پیشگامند. 11 ) اُولٰئِکَ الْمُقَرَّبونَ آنان نزدیکان [درگاه خداوند] هستند. 12 ) فی جَنّاتِ النَّعيمِ در باغ‌های پرنعمت خواهند بود. 13 ) ثُلَّةٌ مِنَ الْاَوَّلينَ [آنان] گروه زیادی از پیشینیان خواهند بود [که هنگام دعوت پیامبران پیشین به آنها ایمان آوردند]. 14 ) وَ قَليلٌ مِنَ الْآخِرينَ و گروه کمی از امّت آخِرین [پیامبر که در آغاز دعوتش عدّه‌ی اندکی به او ایمان آوردند]. 15 ) عَلیٰ سُرُرٍ مَوْضونَةٍ بر تخت‌هایی چیده شده و جواهر نشان 16 ) مُتَّکِئينَ عَلَيْها مُتَقابِلينَ تَکیه داده‌اند، در حالی که [شادمان و باصفا] روبروی یکدیگرند. 17 ) يَطوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدانٌ مُخَلَّدونَ بر گِردشان پسرانی همیشه نوجوان [به خدمت] می‌گَردند. 18 ) بِاَکْوابٍ وَ اَباريقَ وَ کَأْسٍ مِنْ مَعينٍ با جام‌ها و آبریزها و پیاله‌ای از [شراب و نوشیدنی‌های گوارا و] روان [از آنان پذیرایی می‌کنند]. 19 ) لا يُصَدَّعونَ عَنْها وَ لا يُنْزِفونَ از آن [نوشیدنی‌ها] نه سردرد می‌گیرند، و نه مست می‌شوند. 20 ) وَ فاکِهَةٍ مِمّا يَتَخَيَّرونَ و میوه‌هایی از هر چه انتخاب کنند. 21 ) وَ لَحْمِ طَيْرٍ مِمّا يَشْتَهونَ و گوشت پرنده از هر نوع که بخواهند. 22 ) وَ حورٌ عينٌ و همسرانی سپید روی، درشت چشم و زیبا، 23 ) کَاَمْثالِ الْلُؤْلُؤِ الْمَکْنونِ همچون مروارید در صدف. 24 ) جَزاءً بِما کانوا يَعْمَلونَ پاداشی در برابر آنچه می‌کردند. 25 ) لا يَسْمَعونَ فيها لَغْوًا وَ لا تَأْثيمًا در آنجا نه سخن بیهوده‌ای می‌شنوند، و نه نسبت گناهی به دیگری، 26 ) اِلّا قيلًا سَلامًا سَلامًا تنها چیزی که می‌شنوند سلام است، سلام! 27 ) وَ اَصْحابُ الْيَمينِ ما اَصْحابُ الْيَمينِ و یاران [سعادتمندی که کارنامه‌ی آنان را به دست] راست [آنها می‌دهند]، چه [سعادتمندند] یاران راست! 28 ) فی سِدْرٍ مَخْضودٍ در کنار درختان سدر بی‌خار، 29 ) وَ طَلْحٍ مَنْضودٍ و درختان موز که میوه‌هایش خوشه خوشه روی هم چیده شده است، 30 ) وَ ظِلٍّ مَمْدودٍ و سایه‌ای گسترده و پایدار، 31 ) وَ ماءٍ مَسْکوبٍ و آبی ریزان [از آبشارها]، 32 ) وَ فاکِهَةٍ کَثيرَةٍ و میوه‌ای فراوان، 33 ) لا مَقْطوعَةٍ وَ لا مَمْنوعَةٍ که نه تمام می‌شود، و نه کسی را از [خوردن] آن باز می‌دارند. 34 ) وَ فُرُشٍ مَرْفوعَةٍ و همسرانی والا مرتبه، 35 ) اِنّا اَنْشَأْناهُنَّ اِنْشاءً که ما آنان را به گونه‌ای ویژه پدید آوردیم. 36 ) فَجَعَلْناهُنَّ اَبْکارًا پس آنان را دوشیزه قرار دادیم. 37 ) عُرُبًا اَتْرابًا شوهر دوستانی خوش‌سخن و هم‌سنّ و سال. 38 ) لِاَصْحابِ الْيَمينِ [این نعمت‌ها] برای یاران راست است. 39 ) ثُلَّةٌ مِنَ الْاَوَّلينَ که گروهی از پیشینیان خواهند بود، 40 ) وَ ثُلَّةٌ مِنَ الْآخِرينَ و گروهی از امّت آخِرین [پیامبر]. 41 ) وَ اَصْحابُ الشِّمالِ ما اَصْحابُ الشِّمالِ و [امّا] یاران [بدبختی که کارنامه‌ی آنان را به دست] چپ [آنها می‌دهند]، چه [شوربختند] یاران چپ! 42 ) فی سَمومٍ وَ حَميمٍ در میان باد سوزان و آب داغ، 43 ) وَ ظِلٍّ مِنْ يَحْمومٍ و سایه‌ای از دود غلیظ و سیاهند. 44 ) لا بارِدٍ وَ لا کَريمٍ که نه خنک است و نه سودبخش. 45 ) اِنَّهُمْ کانوا قَبْلَ ذٰلِکَ مُتْرَفينَ البتّه آنان پیش از این [در دنیا] نازپرورده و خوشگذران و سرکش بودند. 46 ) وَ کانوا يُصِرّونَ عَلَی الْحِنْثِ الْعَظيمِ و همواره بر گناه بزرگ پافشاری می‌کردند. 47 ) وَ کانوا يَقولونَ اَ اِذا مِتْنا وَ کُنّا تُرابًا وَ عِظامًا اَ اِنّا لَمَبْعوثونَ و پیوسته می‌گفتند: «آیا هنگامی که ما مردیم، و خاک، و استخوان‌هایی [پوسیده] شدیم. آیا حتماً برانگیخته می‌ش
ویم؟ 48 ) اَوَ آباؤُنَا الْاَوَّلونَ و آیا نیاکان ما [نیز برانگیخته می‌شوند]؟» 49 ) قُلْ اِنَّ الْاَوَّلينَ وَ الْآخِرينَ بگو: «به راستی پیشینیان و آیندگان، 50 ) لَمَجْموعونَ اِلیٰ ميقاتِ يَوْمٍ مَعْلومٍ حتماً برای وعده‌گاهِ روزی معیّن، گردآورده خواهند شد. 51 ) ثُمَّ اِنَّکُمْ اَيُّهَا الضّالّونَ الْمُکَذِّبونَ سپس، شما ای گمراهان انکارکننده! 52 ) لَآکِلونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقّومٍ حتماً از درخت [زشت] زَقّوم، خواهید خورد [که بدمزه و بدبوست]. 53 ) فَمالِئونَ مِنْهَا الْبُطونَ آن‌گاه شکم‌ها را از آن پر خواهید کرد. 54 ) فَشارِبونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَميمِ و روی آن، از آب جوشان می‌آشامید. 55 ) فَشارِبونَ شُرْبَ الْهيمِ پس مانند شتران عطش‌زده می‌نوشید.» 56 ) هٰذا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدّينِ این [نخستین] پذیرایی آنان در روز قیامت است. 57 ) نَحْنُ خَلَقْناکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقونَ ما شما را آفریدیم، پس چرا تصدیق نمی‌کنید؟ 58 ) اَفَرَاَيْتُمْ ما تُمْنونَ آیا آنچه را [که به صورت نطفه] فرو می‌ریزید، دیده‌اید؟ 59 ) اَ اَنْتُمْ تَخْلُقونَهُ اَمْ نَحْنُ الْخالِقونَ آیا شما آن را [به صورت انسان] می‌آفرینید؟ یا ما آفریننده‌ایم؟ 60 ) نَحْنُ قَدَّرْنا بَيْنَکُمُ الْمَوْتَ وَ ما نَحْنُ بِمَسْبوقينَ ماییم که مرگ را در میان شما مقدّر کردیم، و هرگز کسی بر ما پیشی نگرفته و [در جاری کردن مرگ بر شما] ناتوان نیستیم. 61 ) عَلیٰ اَنْ نُبَدِّلَ اَمْثالَکُمْ وَ نُنْشِئَکُمْ فی ما لا تَعْلَمونَ تا همانندانتان را جانشین شما کنیم، و شما را در جهانی که نمی‌دانید، پدیدار گردانیم. 62 ) وَ لَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْاَةَ الْاولیٰ فَلَوْلا تَذَکَّرونَ شما آفرینش نخستین را دانستید، پس چرا [به آفرینش دوباره] متذکّر نمی‌شوید؟ 63 ) اَفَرَاَيْتُمْ ما تَحْرُثونَ آیا آنچه را می‌کارید، دیده‌اید؟ 64 ) اَ اَنْتُمْ تَزْرَعونَهُ اَمْ نَحْنُ الزّارِعونَ آیا شما آن را می‌رویانید؟ یا ما رویاننده‌ایم؟ 65 ) لَوْ نَشاءُ لَجَعَلْناهُ حُطامًا فَظَلْتُمْ تَفَکَّهونَ اگر بخواهیم آن را خار و خاشاک می‌گردانیم، پس شما از روی تعجّب می‌گویید: 66 ) اِنّا لَمُغْرَمونَ «ما زیان‌دیده‌ایم! 67 ) بَلْ نَحْنُ مَحْرومونَ بلکه محروم و بدبختیم!» 68 ) اَفَرَاَيْتُمُ الْماءَ الَّذی تَشْرَبونَ آیا آبی را که می‌نوشید، دیده‌اید؟ 69 ) اَ اَنْتُمْ اَنْزَلْتُموهُ مِنَ الْمُزْنِ اَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلونَ آيا شما آن را از ابرِ باران‌زا فرود آورديد؟ يا ما فرو فرستنده‌ايم؟ 70 ) لَوْ نَشاءُ جَعَلْناهُ اُجاجًا فَلَوْلا تَشْکُرونَ اگر بخواهیم آن را شور و تلخ می‌گردانیم، پس چرا سپاسگزاری نمی‌کنید؟ 71 ) اَفَرَاَيْتُمُ النّارَ الَّتی تورونَ آیا آتشی را که می‌افروزید، دیده‌اید؟ 72 ) اَ اَنْتُمْ اَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَها اَمْ نَحْنُ الْمُنْشِئونَ آیا [چوبِ] درخت آن را شما آفریده‌اید؟ یا ما آفریننده‌ایم؟ 73 ) نَحْنُ جَعَلْناها تَذْکِرَةً وَ مَتاعًا لِلْمُقْوينَ ما آن را مایه‌ی یادآوری [آتش قیامت]، و نعمتی برای مسافران قرار داده‌ایم. 74 ) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظيمِ پس به نام پروردگار بزرگت تسبیح گوی! 75 ) فَلا اُقْسِمُ بِمَواقِعِ النُّجومِ پس سوگند به جایگاه ستارگان! 76 ) وَ اِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمونَ عَظيمٌ و البتّه اگر بدانید، این سوگندی است بزرگ. 77 ) اِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَريمٌ که این به راستی قرآنی است ارجمند 78 ) فی کِتابٍ مَکْنونٍ که در کتابی پوشیده و پنهان جای دارد. 79 ) لا يَمَسُّهُ اِلَّا الْمُطَهَّرونَ جز پاک‌شدگان [از هر نوع آلودگی، دیگران] به [معارف] آن دسترَسی ندارند. 80 ) تَنْزيلٌ مِنْ رَبِّ الْعالَمينَ فرود آمده از سوی پروردگار جهانیان است. 81 ) اَفَبِهٰذَا الْحَديثِ اَنْتُمْ مُدْهِنونَ پس آیا این سخن [الهی] را سرسری می‌گیرید؟ 82 ) وَ تَجْعَلونَ رِزْقَکُمْ اَنَّکُمْ تُکَذِّبونَ و [نصیب و] روزی خود را تکذیب آن قرار می‌دهید؟ 83 ) فَلَوْلا اِذا بَلَغَتِ الْحُلْقومَ پس چرا آن‌گاه که [جان] به گَلوگاه می‌رسد، [توانایی بازگرداندن آن را ندارید؟] 84 ) وَ اَنْتُمْ حينَئِذٍ تَنْظُرونَ و شما در آن هَنگام می‌نگرید [و هیچ کاری از شما ساخته نیست]! 85 ) وَ نَحْنُ اَقْرَبُ اِلَيْهِ مِنْکُمْ وَ لٰکِنْ لا تُبْصِرونَ و ما از شما به آن [مُحتَضَر] نزدیک‌تریم، ولی نمی‌بینید. 86 ) فَلَوْلا اِنْ کُنْتُمْ غَيْرَ مَدينينَ پس اگر شما [در برابر کردارتان] کیفر‌شدنی نیستید، 87 ) تَرْجِعونَها اِنْ کُنْتُمْ صادِقينَ اگر راست می‌گویید، چرا آن جان را [به بدن مُحتَضَر] برنمی‌گردانید؟ 88 ) فَاَمّا اِنْ کانَ مِنَ الْمُقَرَّبينَ پس اگر [مُحتَضَر] از مقرّبان باشد، 89 ) فَرَوْحٌ وَ رَيْحانٌ وَ جَنَّةُ نَعيمٍ آسا
یش و روزی و بهشت پر نعمت، برای او خواهد بود. 90 ) وَ اَمّا اِنْ کانَ مِنْ اَصْحابِ الْيَمينِ و امّا اگر از یاران [سعادتمندی باشد که کارنامه‌ی آنان را به دست] راست [آنها می‌دهند]، 91 ) فَسَلامٌ لَکَ مِنْ اَصْحابِ الْيَمينِ [به او گفته می‌شود:] «از سوی یاران راست، به تو سلام باد!» 92 ) وَ اَمّا اِنْ کانَ مِنَ الْمُکَذِّبينَ الضّالّينَ و امّا اگر از تکذیب‌کنندگان گمراه باشد، 93 ) فَنُزُلٌ مِنْ حَميمٍ با آبی جوشان پذیرایی می‌شود. 94 ) وَ تَصْلِيَةُ جَحيمٍ و ورود به دوزخ [جزای اوست]. 95 ) اِنَّ هٰذا لَهُوَ حَقُّ الْيَقينِ همانا این [مطلب]، حقّ، و یقینی است. 96 ) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظيمِ پس به نام پروردگار بزرگوارت تسبیح گوی!
هدایت شده از مباحث
🎧 🏴 سوگنامه‌صوتی‌ نذرمادرامام زمان عجل الله فرجه الشریف ۱۴۴٣ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🎧 پدرم حیدر مادرم زهرا (علیهما الصلوة و السلام) 🎧 مادر 🎧 آخه غربت چقدر 🎧 واعتصموا 🎧 قامت یار 🎧 دعام کن 🎧 بارون کربلا 🎧 تب عشق 🎧 یا مولانا یا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🏴 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 | مروری بر آیات استفاده شده در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ 🔺 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی (۱۴۰۰/۱۰/۱۱)، درباره‌ی مکتب شهید سلیمانی و وعده‌های الهی، به آیاتی از قرآن استناد کردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، این آیات و بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی آنها را در جدول زیر مرور میکند. 💻 @Khamenei_ir |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥عجایب خلقت خداوند در طبیعت 🔸مخلوط نشدن آب دو دریای کنار هم 📌 در شمالی ترین شهر دانمارک. 🌊 جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی به هم می‌پیوندند.
دوستان اگر تمایل داشتند، در کانال اصلی ما عضو شوند. 🌐 @Mabaheeth
🌸⃟💖 ⚠️ گاهے از منِ"مذهبی"؛ تنها یک تیپ مذهبے باقے مے ماند؛ 🔸گاهے منِ"مذهبی" آنقدر درگیر پست ها و متن هایم در صفحات مجازے مے شوم؛ ڪه از خواندن روزانه چند خط قرآن غافل میشوم؛ 🔸و در پایان روز، میبینم ڪه حتے یک دهم وقتے ڪه در فضاے مجازے بودم، در فضاے و نفس نڪشیدم.... 🔸 آنقدر ڪه آنلاین بودم و اولین نفر پست هاے دیگران را تائید ڪردم؛ به فڪر نبودم... 🔸 آنقدر درگیر جذب حداڪثرے شدم ڪه فراموش ڪردم "" و "عبودیت" رمز برڪت در ڪارهایمان است... 🔸 آنقدر ڪه به فڪر آبروے خود و برانگیختن تشویق دیگران و تائید ڪردن هایشان بودم، به فڪر رضایت الله تعالی نبودم ...😔 ▬▬▬▬▬▬▬ ✨ @Nafaahat ▬▬▬▬▬▬▬
نشانه‌های افراد خودخواه و خودشیفته در قرآن کریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ♦️ نوجوان اوتیسمی با حفظ کل قرآن شگفتی‌ساز شد.. 🔸صلاح‌الدین سواری، از نوجوانان اوتیسمی اهل اهواز است. 🔹او با وجود بیماری اوتیسم، کل قرآن را حفظ کرده است. 🔺مادرش می‌گوید؛ این لطف خداوند است که صلاح‌الدین با توجه به اینکه من و پدر او بی‌سواد هستیم، توانست کل قرآن را به شماره و آیه حفظ کند.