هدایت شده از مباحث
┄═⊹❁❈【 ۱۹۴ 】 ❈❁⊹═┄
╔═════════
انْفِرُوا خِفَافًا وَ ثِقَالًا وَ جَاهِدُوا بِأَمْوَالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿ ۴۱ ﴾
خواه مانع و مشغله داشته باشید خواه نه، باید عازم جبهه شوید و با مال و جانتان در راه خدا ⚔️ بجنگید. این برایتان بهتر است؛ البته اگر به آثار و برکاتِ جهاد در راه خدا پی برده باشید.
لَوْ كَانَ عَرَضًا قَرِيبًا وَ سَفَرًا قَاصِدًا لَاتَّبَعُوكَ وَ لَٰكِنْ بَعُدَتْ عَلَيْهِمُ الشُّقَّةُ ۚ وَ سَيَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَوِ اسْتَطَعْنَا لَخَرَجْنَا مَعَكُمْ يُهْلِكُونَ أَنْفُسَهُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ ﴿ ۴۲ ﴾
اگر غنیمتی در کار بود که بهآسانی بهدست میآمد و جبهه هم نزدیک بود، منافقها دنبالت راه میافتادند! ولی رفتن به منطقۀ دوردستِ تبوک بهنظرشان طاقتفرسا میآمد؛ البته از جبهه که برگشتید، به خدا قسم خواهند خورد: «اگر میتوانستیم، با شما میآمدیم جبهه!» آنها با دغلبازی، خودشان را به هلاکت میاندازند و خدا خوب میداند که آنها دروغگویند.
عَفَا اللَّهُ عَنْكَ لِمَ أَذِنْتَ لَهُمْ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَ تَعْلَمَ الْكَاذِبِينَ ﴿ ۴۳ ﴾
خدا خیرت بدهد! چرا قبل از آنکه برایت مشخص شود چه کسانی راست میگویند و چه کسانی اهل دروغاند، به آنها اجازه دادی به جبهه نیایند؟
لَا يَسْتَأْذِنُكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ أَنْ يُجَاهِدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ ۗ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ بِالْمُتَّقِينَ ﴿ ۴۴ ﴾
رزمندگانی که خدا و روز قیامت را واقعاً باور دارند، هرگز برای نیامدن به جبهه و جهادنکردن با مال و جانشان، نمیآیند از تو اجازه بگیرند. خدا حال این رزمندگانِ گوشبهفرمان را میداند.
إِنَّمَا يَسْتَأْذِنُكَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ ارْتَابَتْ قُلُوبُهُمْ فَهُمْ فِي رَيْبِهِمْ يَتَرَدَّدُونَ ﴿ ۴۵ ﴾
فقط کسانی برای فرار از جبهه از تو عذر و اجازه میخواهند که خدا و روز قیامت را واقعاً باور ندارند و شک به دلهایشان افتاده است و مُدام در شکّ خود سرگرداناند.
۞ وَ لَوْ أَرَادُوا الْخُرُوجَ لَأَعَدُّوا لَهُ عُدَّةً وَ لَٰكِنْ كَرِهَ اللَّهُ انْبِعَاثَهُمْ فَثَبَّطَهُمْ وَ قِيلَ اقْعُدُوا مَعَ الْقَاعِدِينَ ﴿ ۴۶ ﴾
اگر واقعاً میخواستند به جبهه بیایند، میجُنبیدند و اسباب سفر آماده میکردند! ولی بهخاطر نفاقشان، خدا رغبتی به همراهشدنشان با سپاه اسلام نداشت و برای همین، توفیق حضور در جبهه را از آنها گرفت. بهطعنه به آنها گفته شد: «مثل زنان و کودکان خانهنشین، در خانه بنشینید!»
لَوْ خَرَجُوا فِيكُمْ مَا زَادُوكُمْ إِلَّا خَبَالًا وَ لَأَوْضَعُوا خِلَالَكُمْ يَبْغُونَكُمُ الْفِتْنَةَ وَ فِيكُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ ۗ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ ﴿ ۴۷ ﴾
بهفرض هم با شما به جبهه میآمدند، فقط مایۀ شر برای شما میشدند! با بودن افراد زودباور در میانتان که تحت تأثیر حرفهای آنها قرار میگیرند، برای خالیکردنِ دلتان بهسرعت در میانتان رِخنه میکردند. خدا حال بدکارها را خوب میداند.
══════❖•° 𑁍 °•❖══════
#قرار_روزانه | #تلاوت | #قرآن_کریم
🔗 مبـاحـث | فـقه و احـکام | تـلاوت |
🖱️ فـهرسـت سـور قـرآن کـریـم
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
رایگان در ۱۴ ماه، حافظ کل قرآن کریم شوید
*۱۴ ماه اعتکاف با قرآن در جوار عترت
*تشرف روزانه به حرم مطهر امام رضا علیه السلام و برگزاری برخی از کلاس ها در حرم مطهر امام رضا علیه السلام.
*ویژه خواهران و برادران ۱۴ تا ۲۲ سال.
*سالانه دو مرتبه تشرف به عتبات عالیات کشور عراق(ماه مبارک رمضان و راهپیمایی اربعین حسینی) و سفرهای زیارتی قم،جمکران و مزار شهید عزیز سپهبد قاسم سلیمانی
*امکان اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم به شرط قبولی در آزمونهای مربوطه.
*کلی اردوهای شاد و جذابِ تفریحی از جمله سفر به جزایر زیبای کیش، قشم، هنگام،خلیج دلفین ها و...
*تجربه بهترین و شیرین ترین سال عمرتون.
*۱۴ ماه تمرین عملی سبک زندگی اسلامی.
*رایگان بعد از قبولی در دوره آزمایشی تابستان.
*بهره مندی از اساتید مجرب.
*امکان اخذ مرخصی تحصیلی
*جذب بهترین های دوره اصلی به عنوان استاد.
*تسلط اجمالی بر ترجمه،تفسیر،تجوید و صوت و لحن قرآن کریم.
*در این دوره فقط هزینه ثبت نام،شهریه دوره آزمایشی و مبلغ بسیار اندکی برای اردوها اخذ خواهد شد و آموزش، اسکان و تغذیه در طولِ سال رایگان خواهد بود.
*لطفا شما هم در نشر این پوستر کوشا باشید و در ثواب صدقه جاریه حفظ قرآن عزیزی سهیم باشید.
*برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر عضو کانال ایتای موسسه شوید.یاحق
Samenoon.com
https://eitaa.com/samenalhojajj
۰۹۱۵۶۵۴۷۴۶۱
پاسخگویی فقط پیامک و ایتا
۰۹۳۵۴۴۲۰۱۶۰
هماهنگی خواهران در ایتا
۰۹۱۹۸۱۰۷۴۲۴
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
📖 فضل القرآن برگرفته از جلد چهارم اصول کافی میباشد و در باب ثواب قرائت آیات قرآن و مسائل مربوط به آن
🎙️ حجت الاسلام #امینی_خواه
🎧 جلسه اول | متن روایت | ترجمه
🎧 جلسه دوم | متن روایت | ترجمه
سوم | چهارم | پنجم | ششم | ... | بیست و چهارم
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
كِتَابُ فَضْلِ الْقُرْآنِ
1- عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْعَبَّاسِ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ سُفْیَانَ الْحَرِیرِیِّ عَنْ أَبِیهِ عَنْ سَعْدٍ الْخَفَّافِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ یَا سَعْدُ تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّ الْقُرْآنَ یَأْتِی یَوْمَ الْقِیَامَةِ فِی أَحْسَنِ صُورَةٍ نَظَرَ إِلَیْهَا الْخَلْقُ وَ النَّاسُ صُفُوفٌ عِشْرُونَ وَ مِائَةُ أَلْفِ صَفٍّ ثَمَانُونَ أَلْفَ صَفٍّ أُمَّةُ مُحَمَّدٍ وَ أَرْبَعُونَ أَلْفَ صَفٍّ مِنْ سَائِرِ الْأُمَمِ فَیَأْتِی عَلَى صَفِّ الْمُسْلِمِینَ فِی صُورَةِ رَجُلٍ فَیُسَلِّمُ فَیَنْظُرُونَ إِلَیْهِ ثُمَّ یَقُولُونَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الْحَلِیمُ الْكَرِیمُ إِنَّ هَذَا الرَّجُلَ مِنَ الْمُسْلِمِینَ نَعْرِفُهُ بِنَعْتِهِ وَ صِفَتِهِ غَیْرَ أَنَّهُ كَانَ أَشَدَّ اجْتِهَاداً مِنَّا فِی الْقُرْآنِ فَمِنْ هُنَاكَ أُعْطِیَ مِنَ الْبَهَاءِ وَ الْجَمَالِ وَ النُّورِ مَا لَمْ نُعْطَهُ ثُمَّ یُجَاوِزُ حَتَّى یَأْتِیَ عَلَى صَفِّ الشُّهَدَاءِ فَیَنْظُرُونَ إِلَیْهِ الشُّهَدَاءُ ثُمَّ یَقُولُونَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الرَّبُّ الرَّحِیمُ إِنَّ هَذَا الرَّجُلَ مِنَ الشُّهَدَاءِ نَعْرِفُهُ بِسَمْتِهِ وَ صِفَتِهِ غَیْرَ أَنَّهُ مِنْ شُهَدَاءِ الْبَحْرِ فَمِنْ هُنَاكَ أُعْطِیَ مِنَ الْبَهَاءِ وَ الْفَضْلِ مَا لَمْ نُعْطَهُ قَالَ فَیَتَجَاوَزُ حَتَّى یَأْتِیَ عَلَى صَفِّ شُهَدَاءِ الْبَحْرِ فِی صُورَةِ شَهِیدٍ فَیَنْظُرُ إِلَیْهِ شُهَدَاءُ الْبَحْرِ فَیَكْثُرُ تَعَجُّبُهُمْ وَ یَقُولُونَ إِنَّ هَذَا مِنْ شُهَدَاءِ الْبَحْرِ نَعْرِفُهُ بِسَمْتِهِ وَ صِفَتِهِ غَیْرَ أَنَّ الْجَزِیرَةَ الَّتِی أُصِیبَ فِیهَا كَانَتْ أَعْظَمَ هَوْلًا مِنَ الْجَزِیرَةِ الَّتِی أُصِبْنَا فِیهَا فَمِنْ هُنَاكَ أُعْطِیَ مِنَ الْبَهَاءِ وَ الْجَمَالِ وَ النُّورِ مَا لَمْ نُعْطَهُ ثُمَّ یُجَاوِزُ حَتَّى یَأْتِیَ صَفَّ النَّبِیِّینَ وَ الْمُرْسَلِینَ فِی صُورَةِ نَبِیٍّ مُرْسَلٍ فَیَنْظُرُ النَّبِیُّونَ وَ الْمُرْسَلُونَ إِلَیْهِ فَیَشْتَدُّ لِذَلِكَ تَعَجُّبُهُمْ وَ یَقُولُونَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الْحَلِیمُ الْكَرِیمُ إِنَّ هَذَا النَّبِیَّ مُرْسَلٌ نَعْرِفُهُ بِسَمْتِهِ وَ صِفَتِهِ غَیْرَ أَنَّهُ أُعْطِیَ فَضْلًا كَثِیراً قَالَ فَیَجْتَمِعُونَ فَیَأْتُونَ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه وآله فَیَسْأَلُونَهُ وَ یَقُولُونَ یَا مُحَمَّدُ مَنْ هَذَا فَیَقُولُ لَهُمْ أَ وَ مَا تَعْرِفُونَهُ فَیَقُولُونَ مَا نَعْرِفُهُ هَذَا مِمَّنْ لَمْ یَغْضَبِ اللَّهُ عَلَیْهِ فَیَقُولُ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله هَذَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ فَیُسَلِّمُ ثُمَّ یُجَاوِزُ حَتَّى یَأْتِیَ عَلَى صَفِّ الْمَلَائِكَةِ فِی سُورَةِ مَلَكٍ مُقَرَّبٍ فَتَنْظُرُ إِلَیْهِ الْمَلَائِكَةُ فَیَشْتَدُّ تَعَجُّبُهُمْ وَ یَكْبُرُ ذَلِكَ عَلَیْهِمْ لِمَا رَأَوْا مِنْ فَضْلِهِ وَ یَقُولُونَ تَعَالَى رَبُّنَا وَ تَقَدَّسَ إِنَّ هَذَا الْعَبْدَ مِنَ الْمَلَائِكَةِ نَعْرِفُهُ بِسَمْتِهِ وَ صِفَتِهِ غَیْرَ أَنَّهُ كَانَ أَقْرَبَ الْمَلَائِكَةِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَقَاماً فَمِنْ هُنَاكَ أُلْبِسَ مِنَ النُّورِ وَ الْجَمَالِ مَا لَمْ نُلْبَسْ ثُمَّ یُجَاوِزُ حَتَّى یَنْتَهِیَ إِلَى رَبِّ الْعِزَّةِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فَیَخِرُّ تَحْتَ الْعَرْشِ فَیُنَادِیهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى یَا حُجَّتِی فِی الْأَرْضِ وَ كَلَامِیَ الصَّادِقَ النَّاطِقَ ارْفَعْ رَأْسَكَ وَ سَلْ تُعْطَ وَ اشْفَعْ تُشَفَّعْ فَیَرْفَعُ رَأْسَهُ فَیَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى كَیْفَ رَأَیْتَ عِبَادِی فَیَقُولُ یَا رَبِّ مِنْهُمْ مَنْ صَانَنِی وَ حَافَظَ عَلَیَّ وَ لَمْ یُضَیِّعْ شَیْئاً وَ مِنْهُمْ مَنْ ضَیَّعَنِی وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّی وَ كَذَّبَ بِی وَ أَنَا حُجَّتُكَ عَلَى جَمِیعِ خَلْقِكَ فَیَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی وَ ارْتِفَاعِ مَكَانِی لَأُثِیبَنَّ عَلَیْكَ الْیَوْمَ أَحْسَنَ الثَّوَابِ وَ لَأُعَاقِبَنَّ عَلَیْكَ الْیَوْمَ أَلِیمَ الْعِقَابِ قَالَ فَیَرْجِعُ الْقُرْآنُ رَأْسَهُ فِی صُورَةٍ أُخْرَى
قَالَ فَقُلْتُ لَهُ یَا أَبَا جَعْفَرٍ فِی أَیِّ صُورَةٍ یَرْجِعُ قَالَ فِی صُورَةِ رَجُلٍ شَاحِبٍ مُتَغَیِّرٍ یُبْصِرُهُ أَهْلُ الْجَمْعِ فَیَأْتِی الرَّجُلَ مِنْ شِیعَتِنَا الَّذِی كَانَ یَعْرِفُهُ وَ یُجَادِلُ بِهِ أَهْلَ الْخِلَافِ فَیَقُومُ بَیْنَ یَدَیْهِ فَیَقُولُ مَا تَعْرِفُنِی
فَیَنْظُرُ إِلَیْهِ الرَّجُلُ فَیَقُولُ مَا أَعْرِفُكَ یَا عَبْدَ اللَّهِ قَالَ فَیَرْجِعُ فِی صُورَتِهِ الَّتِی كَانَتْ فِی الْخَلْقِ الْأَوَّلِ وَ یَقُولُ مَا تَعْرِفُنِی فَیَقُولُ نَعَمْ فَیَقُولُ الْقُرْآنُ أَنَا الَّذِی أَسْهَرْتُ لَیْلَكَ وَ أَنْصَبْتُ عَیْشَكَ سَمِعْتَ الْأَذَى وَ رُجِمْتَ بِالْقَوْلِ فِیَّ أَلَا وَ إِنَّ كُلَّ تَاجِرٍ قَدِ اسْتَوْفَى تِجَارَتَهُ
وَ أَنَا وَرَاءَكَ الْیَوْمَ قَالَ فَیَنْطَلِقُ بِهِ إِلَى رَبِّ الْعِزَّةِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فَیَقُولُ یَا رَبِّ یَا رَبِّ عَبْدُكَ وَ أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ قَدْ كَانَ نَصِباً فِیَّ مُوَاظِباً عَلَیَّ یُعَادَى بِسَبَبِی وَ یُحِبُّ فِیَّ وَ یُبْغِضُ فَیَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَدْخِلُوا عَبْدِی جَنَّتِی وَ اكْسُوهُ حُلَّةً مِنْ حُلَلِ الْجَنَّةَ وَ تَوِّجُوهُ بِتَاجٍ فَإِذَا فُعِلَ بِهِ ذَلِكَ عُرِضَ عَلَى الْقُرْآنِ فَیُقَالُ لَهُ هَلْ رَضِیتَ بِمَا صُنِعَ بِوَلِیِّكَ فَیَقُولُ یَا رَبِّ إِنِّی أَسْتَقِلُّ هَذَا لَهُ فَزِدْهُ مَزِیدَ الْخَیْرِ كُلِّهِ فَیَقُولُ وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی وَ عُلُوِّی وَ ارْتِفَاعِ مَكَانِی لَأَنْحَلَنَّ لَهُ الْیَوْمَ خَمْسَةَ أَشْیَاءَ مَعَ الْمَزِیدِ لَهُ وَ لِمَنْ كَانَ بِمَنْزِلَتِهِ أَلَا إِنَّهُمْ شَبَابٌ لَا یَهْرَمُونَ وَ أَصِحَّاءُ لَا یَسْقُمُونَ وَ أَغْنِیَاءُ لَا یَفْتَقِرُونَ وَ فَرِحُونَ لَا یَحْزَنُونَ وَ أَحْیَاءٌ لَا یَمُوتُونَ ثُمَّ تَلَا هَذِهِ الْ آیَةَ لا یَذُوقُونَ فِیهَا الْمَوْتَ إِلَّا الْمَوْتَةَ الْأُولى قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ وَ هَلْ یَتَكَلَّمُ الْقُرْآنُ فَتَبَسَّمَ ثُمَّ قَالَ رَحِمَ اللَّهُ الضُّعَفَاءَ مِنْ شِیعَتِنَا إِنَّهُمْ أَهْلُ تَسْلِیمٍ ثُمَّ قَالَ نَعَمْ یَا سَعْدُ وَ الصَّلَاةُ تَتَكَلَّمُ وَ لَهَا صُورَةٌ وَ خَلْقٌ تَأْمُرُ وَ تَنْهَى قَالَ سَعْدٌ فَتَغَیَّرَ لِذَلِكَ لَوْنِی وَ قُلْتُ هَذَا شَیْ ءٌ لَا أَسْتَطِیعُ أَنَا أَتَكَلَّمُ بِهِ فِی النَّاسِ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ وَ هَلِ النَّاسُ إِلَّا شِیعَتُنَا فَمَنْ لَمْ یَعْرِفِ الصَّلَاةَ فَقَدْ أَنْكَرَ حَقَّنَا ثُمَّ قَالَ یَا سَعْدُ أُسْمِعُكَ كَلَامَ الْقُرْآنِ قَالَ سَعْدٌ فَقُلْتُ بَلَى صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ فَقَالَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ لَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ فَالنَّهْیُ كَلَامٌ وَ الْفَحْشَاءُ وَ الْمُنْكَرُ رِجَالٌ وَ نَحْنُ ذِكْرُ اللَّهِ وَ نَحْنُ أَكْبَرُ
اصول كافى جلد 4 صفحه: 394 روایة: 1
ترجمه :
1- سعد خفاف گوید: حضرت باقر (علیه السلام) فرمود: اى سعد قرآن را بیاموزید؛ زیرا قرآن در بهترین صورتها كه مردم دیده اند روز قیامت بیاید و مردم در یكصد و بیست هزار صف هستند، كه هشتاد هزار آن صفها از امت محمد(اللهم صل علی محمد و آل محمد) است، و چهل هزار صف از امتهاى دیگر؛ پس بصورت مردى در برابر صف مسلمانان درآید و آنها به وى نظر كنند و گویند: معبودى جز خداى بردبار و كریم نیست، همانا این مردى از مسلمانان است كه به سیما و صفت او را بشناسیم جز اینكه او درباره قرآن كوشاتر از ما بوده و از اینرو درخشندگى و زیبائى و روشنى بیشترى باو داده شده كه بما داده نشده.
سپس از آنها بگذرد تا در برابر صف شهیدان قرار گیرد، شهداء بر او نظر كنند و گویند: معبودى جز خداى پروردگار مهربان نیست، این مرد از شهیدان است كه ما او را بسیما و صفت بشناسیم جز اینكه او از شهیدان در دریا است و از اینجا باو زیبائى و برترى داده اند و بما نداده اند، فرمود: پس بگذرد تا بصورت شهیدى در برابر صف شهیدان دریا رسد؛ پس آنان باو نگاه كنند و شگفت آنها بسیار گردد و گویند: این شهیدان در دریا است كه او را بعلامت و صفت بشناسیم جز اینكه آن جزیره كه این (مرد) در آن شهید شده هولناكتر از جزیره اى كه ما در آن گرفتار شدیم بوده و روى این جهت است كه او بدرخشندگى و زیبائى و روشنى بیشترى از ما داده اند؛ پس از آنان نیز بگذرد تا بصف پیمبران و مرسلین رسد در صورت یك پیمبر مرسل، پس پیمبران و مرسلین باو نگاه كنند و تعجبشان از دیدن او بسیار گردد، و گویند: معبودى جز خداى بردبار كریم نیست براستى این پیمبر مرسلى است كه ما او را بنشانى و وصفش بشناسیم جز اینكه باو برترى بسیارى داده شده.
فرمود: پس همگى گرد آیند و خدمت رسول خدا (صلی الله علیه وآله) آیند و از او پرسند و گویند: اى محمد این كیست بآنها فرماید: آیا او را نمى شناسید؟ گویند: ما او را نشناسیم (جز اینكه معلوم است كه) او از آنهائیست كه خدا بر او خشم نكرده، پس رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرماید: این حجت خدا است بر خلقش پس سلام كند و بگذرد تا بصف فرشتگان رسد بصورت فرشته اى، پس فرشتگان باو نظر افكنند و سخت در شگفت روند و چون برترى او را ببینند بر آنها گران آید و گویند: پروردگار ما متعالى و مقدس است این بنده ایست از خداى عزوجل، و از این نظر نور و جمالى دارد كه ما نداریم، پس بگذرد تا بدرگاه رب العزة تبارك و تعالى رسد و پاى عرش بسجده درافتد، خداى تعالى او را ندا كند: اى حجت من در زمین و اى سخن راست و گویایم! سر بردار و بخواه تا بتو داده شود، و شفاعت كن تا شفاعت پذیرفته شود، پس سر بر دارد و خداى تبارك و تعالى باو فرماید: بندگان مرا (نسبت بخود) چگونه دیدى؟ عرض كند: بار پروردگارا برخى از ایشان مرا نگهدارى كرد و محفوظ داشت و چیزى از مرا ضایع نكرد، و برخى از ایشان مرا ضایع كرد و حق مرا (بر خود) سبك شمرد و مرا تكذیب كرد با اینكه من حجت تو بر تمامى بندگانت بودم؟ پس خداى تبارك و تعالى فرماید: بعزت و جلال خودم و مكانت والایم سوگند امروز بهترین ثواب را بتو دهم و دردناكترین كیفر را بخاطر تو بكنم.
فرمود: پس قرآن در صورت دیگرى برگردد.
(سعد خفاف) گوید: من عرضكردم: در چه صورتى باز گردد اى ابا جعفر؟ فرمود: در صورت مردى رنگ پریده و متغیر كه اهل محشر او را ببینند، پس بیاید نزد مردى از شیعیان ما كه او را مى شناخته و بدان با مخالفین بحث مى كرده، و در برابرش بایستد و باو بگوید: مرا نمى شناسى؟ آنمرد باو نگاه كند و گوید: اى بنده خدا من تو را نشناسم پس بدان صورت كه در خلقت اولیه بوده است باز گردد و گوید: مرا نشناسى؟ گوید: چرا، پس قرآن گوید: منم تو را بشب بیدارى كشیدم و در زندگیت تو را بتعب افكندم، درباره من ناهنجار شنیدى وارنده در گفتار شدى، آگاه باش كه همانا تاجرى سود خود را دریافت كند و من امروز پشتیبان و پشت سرت هستم فرمود: پس او را بسوى پروردگار تبارك و تعالى برد، گوید: پروردگارا پروردگارا بنده تو است و تو باو داناترى كه رنجكش درباره من بود، پس خداى عزوجل فرماید: بنده ام را وارد بهشتم كنید و از جامه هاى بهشتى باو بپوشانید و تاج بر سرش نهید و چون باو چنین كنند او را بقرآن نشان دهند و گویند: آیا بآنچه درباره دوستت رفتار شد خشنود شدى؟ گوید: بار پروردگارا من اینرا كم شمرم خیر را درباره اش افزون كن خداوند فرماید: بعزت و جلال و ارتفاع مقامم سوگند امروز باو و هر كه در پایه اوست پنج چیز و افزون كنم،
آگاه باش كه ایشان جوانانى باشند كه پیر نشوند
و تندرستانى باشند كه بیمار نگردند
و توانگرانى باشند كه نادار نشوند
و خورسندانى باشند كه غمگین نشوند
و زنده هایى باشند كه نمیرند، سپس (امام باقر علیه السلام) این آیه را خواند: «نچشند در آن مرگرا جز همان مرگ نخستین» (سوره دخان آیه 56).
(سعد) گوید: عرضكردم: فدایت گردم اى ابا جعفر آیا قرآن نیز سخن گوید؟ حضرت لبخندى زد و فرمود: خدا رحمت كند شیعیان ساده دل ما را كه اهل تسلیم هستند (و بسخنان ما گردن نهند) سپس فرمود: آرى اى سعد نماز هم سخن گوید و صورتى و خلقتى دارد، فرمان مى دهد، قدغن كند، سعد گوید: از این سخن رنگ من گشت و گفتم: این (دیگر) چیزى است كه من نمى توانم میان مردم بگویم؟ حضرت باقر (ع) فرمود: آیا مردم جز همان شیعیان ما هستند پس هر كه نماز را نشناسد حق ما را منكر شده سپس فرمود: اى سعد من كلام قرآن را (هم اكنون) بگوش تو برسانم؟ سعد گوید: عرضكردم: بلى رحمت خدا بر شما باد، فرمود: «همانا نماز باز مى دارد از فحشاء (ناشایست) و منكر (ناپسند) و هر آینه ذكر (یاد) خدا بزرگتر است» (سوره عنكبوت آیه 45) پس نهى (كه همان باز داشتن مى باشد) سخن است و فحشاء و منكر مردانى هستند، و مائیم ذكر خدا و ما بزرگتریم.
شرح:
در بیان و توضیح این حدیث شریف و معناى سخن گفتن و مصور شدنش در قیامت و نیز سخن گفتن نماز كه در ذیل حدیث است مجلسى و فیض رحمهمااللّه بیاناتى دارند و ما در اینجا بیان فیض (ره) را انتخاب نمودیم كه عیناً ترجمه آن از نظر خوانندگان محترم مى گذرد:
از آنجا كه در نیت مؤمن آنست كه خدا را آنطور كه سزاوار پرستش است بپرستند، و كتاب او را آنطور كه سزاوار آنست بخواند و در خواندن و تأمل در آیات ان شبش را ببامداد رساند، و بدن خویشتن را درباره تلاوتش در نمازها بتعب افكند، جز اینكه آنطور كه خواهد اینكارها براى او فراهم نشود و آنطور كه شاید و باید نتواند و خلاصه كردارش در این باره با آنچه در دل اوست وفق ندهد و سازش ندارد بلكه عمل او نازلتر و پائین تر از نیت اوست، چنانچه در حدیث آمده كه نیت مؤمن به از كردار اوست. (بنابراین) قرآن براى هر طائفه اى بصورت خود آنها تجلى كند با این تفاوت كه در زیبایى و جمال بهتر از خود آنها است، و آن صورت همان است كه اگر مطابق آنچه در نیت و دل آنها بوده از اینكه بقرآن عمل كنند و كوشش بسیار در انجام فرامین آن نمایند، هر آینه براى آنها همین صورت بود، و اما جهت اینكه او را نشناسند آنطور كه باید اینست كه اینان آنطور كه باید بدلخواه خود و مطابق نیتشان انجام وظیفه در برابر قرآن نكردند و آنطور كه سزاوار بود رفتار ننمودند، و فقط بوصف و نشانه او را بشناسند زیرا همینها بودند كه اوقات مختلف شب و روز آنرا تلاوت مى كردند و در نهان و عیان مى خواندندش، و اما اینكه هنگامى كه او را ببینند خدایرا به بردبارى و كرم و رحمت توصیف كنند براى آنست كه خود را در جنب او ناقص و قاصر درباره پرستش او مى بینند كه از او امید گذشت و رحمت و كرم دارند، و اما اینكه قرآن حجت خدا بر خلق او است براى آنست كه براى ایشان آنچه لازمه خیر و خوبى است با فرمان دادن بآن، و آنچه موجب بدى است با قدغن كردن از آن آورده... تا آنجا كه گوید:
و سخن گفتن قرآن عبارت است از القاء آن در گوش چیزى را كه از آن فهم معنى شود، و این است معناى حقیقى و واقعى سخن گفتن، و در آن شرط نیست كه از زبان گوشتى صادر گردد، و هم چنین است سخن گفتن نماز، زیرا كسى كه نماز را آنطور كه شاید انجام دهد آن نماز او را باز دارد از پیروى دشمنان دین و غاصبین حقوق پیشوایان آئین و ائمه و اوصیاء معصومین آنان كه هر كس آنها را شناخت خداى را شناخته و هر كه آنها را از یاد كرد خدایرا یاد كرده است.
01_Fazlolghoran_Ketabe_Kafi_1394__Ghom_Aminikhaah.ir.mp3
7.53M
💫 فضل القرآن | 🏷️ جلسه ی اول
━━━━⊱📖⊰━━━━
* تعلیم قرآن واجب عینی است
* ظهور قرآن در قیامت
* معرفت فطری و شناخت
* حجت خدا بر مردم در قیامت
* چرا باید قرآن را تعلیم ببینیم؟
* صفبندی مردم در روز قیامت
* قرآن در روز قیامت به چه شکلی ظاهر میشود؟
* ثمرهی انس با قرآن
* شهادت و شفاعت قرآن در قیامت
* خدا به اهل قرآن چه میبخشد؟
* تکلم قرآن و نماز در قیامت
⏰ مدت زمان : ۱۸:۰۸
@Aminikhaah_Media
══════❖•° 𑁍 °•❖══════
#قرار_روزانه | #تلاوت | #قرآن_کریم
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
باید اهل قرآن شد؛
تلاوت قرآن مقدّمه است، هدف نیست؛ هدف، تخلّق به اخلاق قرآن است.
از زوجات مکرّمهی پیغمبر نقل شده است که دربارهی اخلاق پیغمبر اینجور گفتهاند:
کانَ خُلقُهُ القُرآن؛ اخلاق پیغمبر، قرآن بود؛ یعنی پیغمبر، قرآن مجسّم بود.
رفتار ما، اخلاق ما، تخلّق شخصی ما برطبق قرآن باشد؛ این لازم است.
تلاوت مقدّمهی این است؛ فقط هم این نیست؛ علاوه بر شکلگیری شخصی برطبق قرآن، جامعه ما و محیط زندگی ما هم باید قرآنی بشود.
گزیدهای از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار شرکتکنندگان در سى و دومین دوره مسابقات بینالمللى قرآن کریم
🗓 ۹۴/۰۳/۰۲
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِیَّ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللهِ وَ خَالِصَتَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثَ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِینَ صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ یَا مَوْلایَ یَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ أَنَا مَوْلًى لَکَ وَ لِآلِ بَیْتِکَ وَ هَذَا یَوْمُکَ وَ هُوَ یَوْمُ الْخَمِیسِ وَ أَنَا ضَیْفُکَ فِیهِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکَ فِیهِ فَأَحْسِنْ ضِیَافَتِی وَ إِجَارَتِی بِحَقِّ آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.
هدایت شده از مباحث
#قرآن_کریم 195
💫 سوره مبارکه برائت
✨ آیات مبارکه 48 - 54
🎧 تلاوت 🎞 تصویری
🎙 تفسیر 📖 ترجمه
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
✨ثوابِ تلاوت این صفحه هدیه به محضر مبارک و نورانی #امام_حسن_عسکری [علیه السلام]
✨ جهت سلامتی و تعجیل در فرج #امام_زمان عجّل الله تعالی فرجه و علیه السلام و سلامتی و عزت و اقتدار نائب الامام امام خامنهای مدّظله العالی صلوات
═════❖•°🌸 °•❖════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
هدایت شده از مباحث
┄═⊹❁❈【 ۱۹۵ 】 ❈❁⊹═┄
╔═════════
لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَ قَلَّبُوا لَكَ الْأُمُورَ حَتَّىٰ جَاءَ الْحَقُّ وَ ظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَ هُمْ كَارِهُونَ ﴿ ۴۸ ﴾
البته قبل از این هم، دنبال کارشکنی و فتنهگری بودهاند و اوضاع را بهضرر تو بههم میریختند تا اینکه بالاخره حق آمد و برخلاف میلشان اسلام پیروز شد.
وَ مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ ائْذَنْ لِي وَ لَا تَفْتِنِّي ۚ أَلَا فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُوا ۗ وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِيطَةٌ بِالْكَافِرِينَ ﴿ ۴۹ ﴾
بعضی منافقها به پیامبر میگفتند: «اجازه بده به جبهه نیاییم و ما را به دردسر نینداز!» بدانید آنها با نفاق خودشان همین الان هم به دردسر افتادهاند! بله،بهیقین جهنم این قبیل بیدینها را محاصره کرده است.
إِنْ تُصِبْكَ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ ۖ وَ إِنْ تُصِبْكَ مُصِيبَةٌ يَقُولُوا قَدْ أَخَذْنَا أَمْرَنَا مِنْ قَبْلُ وَ يَتَوَلَّوْا وَ هُمْ فَرِحُونَ ﴿ ۵۰ ﴾
اگر در جبهه، پیروزی و غنیمتی نصیبت شود، ناراحتشان میکند و اگر دچار شکست و خسارتی بشوی، میگویند: «خوب شد که از اول، تصمیم درستی گرفتیم و به جبهه نرفتیم» و خوشحال به خانههایشان برمیگردند.
قُلْ لَنْ يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَ عَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ﴿ ۵۱ ﴾
بگو: «دچار هر حادثهای شویم، قطعاً خدا بهنفعمان مقدّرش کرده است؛ چون او همهکارۀ ماست. بله، مؤمنان باید فقط به خدا توکل کنند.»
قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلَّا إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ ۖ وَ نَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِكُمْ أَنْ يُصِيبَكُمُ اللَّهُ بِعَذَابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَيْدِينَا ۖ فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَكُمْ مُتَرَبِّصُونَ ﴿ ۵۲ ﴾
بهعلاوه، بگو: «جز شهادت و پیروزی که هر دو هم خوباند، مگر انتظار عاقبت دیگری را برای ما میکِشید؟! ولی ما دربارۀ شما انتظار میکشیم که خدا از طرف خودش یا به دست ما، به عذابی سخت دچارتان کند! پس چشمبهراه باشید که ما هم با شما چشمبهراه میمانیم!»
قُلْ أَنْفِقُوا طَوْعًا أَوْ كَرْهًا لَنْ يُتَقَبَّلَ مِنْكُمْ ۖ إِنَّكُمْ كُنْتُمْ قَوْمًا فَاسِقِينَ ﴿ ۵۳ ﴾
باز بگو: «چه از روی اراده و اختیار و چه از سرِ رودربایستی و سرپوشگذاشتن بر فرارِ از جهاد، مبلغی به مصرف جبهه برسانید، هرگز از شما پذیرفته نمیشود؛ چون شما مردمی منحرفید.»
وَ مَا مَنَعَهُمْ أَنْ تُقْبَلَ مِنْهُمْ نَفَقَاتُهُمْ إِلَّا أَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَ بِرَسُولِهِ وَ لَا يَأْتُونَ الصَّلَاةَ إِلَّا وَ هُمْ كُسَالَىٰ وَ لَا يُنْفِقُونَ إِلَّا وَ هُمْ كَارِهُونَ ﴿ ۵۴ ﴾
موانع پذیرفتهشدنِ کمک مالیشان به جبههها اینهاست: آنها خدا و رسولش را واقعاً باور نکردهاند، همیشه با بیحالی نماز میخوانند و همواره با کراهت به جبههها کمک مالی میکنند!
══════❖•° 𑁍 °•❖══════
#قرار_روزانه | #تلاوت | #قرآن_کریم
🔗 مبـاحـث | فـقه و احـکام | تـلاوت |
🖱️ فـهرسـت سـور قـرآن کـریـم
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حافظ قرآن
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
هدایت شده از مباحث
#قرآن_کریم 196
💫 سوره مبارکه برائت
✨ آیات مبارکه 55 - 61
🎧 تلاوت 🎞 تصویری
🎙 تفسیر 📖 ترجمه
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
✨ثوابِ تلاوت این صفحه هدیه به محضر مبارک و نورانی #امام_حسن_عسکری [علیه السلام]
✨ جهت سلامتی و تعجیل در فرج #امام_زمان عجّل الله تعالی فرجه و علیه السلام و سلامتی و عزت و اقتدار نائب الامام امام خامنهای مدّظله العالی صلوات
═════❖•°🌸 °•❖════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
هدایت شده از مباحث
┄═⊹❁❈【 ۱۹۶ 】 ❈❁⊹═┄
╔═════════
فَلَا تُعْجِبْكَ أَمْوَالُهُمْ وَ لَا أَوْلَادُهُمْ ۚ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ بِهَا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَ تَزْهَقَ أَنْفُسُهُمْ وَ هُمْ كَافِرُونَ ﴿ ۵۵ ﴾
نکند ماتومبهوتِ اموال و اولاد فراوانشان شوی! خدا میخواهد با همینها، زمینۀ عذاب را در زندگی دنیا برایشان آماده کند و جانکندنشان هم در حال دلبستگی به دنیا و بیاعتقادی به خدا باشد.
وَ يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنَّهُمْ لَمِنْكُمْ وَ مَا هُمْ مِنْكُمْ وَ لَٰكِنَّهُمْ قَوْمٌ يَفْرَقُونَ ﴿ ۵۶ ﴾
آنها به خدا قسم میخورند که جزو شمایند؛ درحالیکه نهتنها جزو شما نیستند، بلکه جماعتی بسیار بزدلاند!
لَوْ يَجِدُونَ مَلْجَأً أَوْ مَغَارَاتٍ أَوْ مُدَّخَلًا لَوَلَّوْا إِلَيْهِ وَ هُمْ يَجْمَحُونَ ﴿ ۵۷ ﴾
😱بهوقت خطر، اگر پناهگاه یا غار یا سوراخموشی🐀 پیدا کنند، هراسان و شتابان 🏃🏃🏻♂️ به درونش میخزند!
وَ مِنْهُمْ مَنْ يَلْمِزُكَ فِي الصَّدَقَاتِ فَإِنْ أُعْطُوا مِنْهَا رَضُوا وَ إِنْ لَمْ يُعْطَوْا مِنْهَا إِذَا هُمْ يَسْخَطُونَ ﴿ ۵۸ ﴾
بعضیهایشان در تقسیم زکات، به تو ایراد میگیرند. اگر سهمی از زکات به آنها برسد، راضی میشوند؛ ولی اگر سهمی از زکات به آنها نرسد، یکدفعه عصبانی😡 میشوند!
وَ لَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا مَا آتَاهُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ قَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ سَيُؤْتِينَا اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ رَسُولُهُ إِنَّا إِلَى اللَّهِ رَاغِبُونَ ﴿ ۵۹ ﴾
کاش به همان مقداری که خدا و پیامبرش به آنها میدهند، راضی شوند و بگویند: «خدا برایمان بس است. خدا و رسولش از نعمتهای بیش از اندازۀ الهی به ما خواهند داد. ما به خدا رو کردیم و بس.»
۞ إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَ الْمَسَاكِينِ وَ الْعَامِلِينَ عَلَيْهَا وَ الْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَ فِي الرِّقَابِ وَ الْغَارِمِينَ وَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ ابْنِ السَّبِيلِ ۖ فَرِيضَةً مِنَ اللَّهِ ۗ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ ﴿ ۶۰ ﴾
زکات فقط برای اینها باید مصرف شود: فقیران، درماندگان، متصدیان جمعآوری و پخش زکات، جذب دلها به اسلام، آزادی بردگان، ادای قرض بدهکاران، درراهماندهها و در راه خدا. این هشت راه مصرف زکات، از طرف خدا واجب شده است و با ایرادگیریهای منافقها تغییر نمیکند؛ چون خدا دانای کاردرست است.
وَ مِنْهُمُ الَّذِينَ يُؤْذُونَ النَّبِيَّ وَ يَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ ۚ قُلْ أُذُنُ خَيْرٍ لَكُمْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ رَحْمَةٌ لِلَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ ۚ وَ الَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿ ۶۱ ﴾
بعضی دیگر از منافقها پیامبر را اذیت میکنند و میگویند: «او خوشباور است!» بگو که این خوشباوری اتفاقاً بهنفع خودتان است. او حرف خدا را میشنود و به آن عمل میکند و حرف شما مسلمانان را هم میشنود و بعد از بررسی، به آن ترتیبِ اثر میدهد. اینطور، به مسلمانان واقعی لطف میکند. عذابی زجرآور هم در انتظار منافقهایی است که رسول خدا را اذیت میکنند.
══════❖•° 𑁍 °•❖══════
#قرار_روزانه | #تلاوت | #قرآن_کریم
🔗 مبـاحـث | فـقه و احـکام | تـلاوت |
🖱️ فـهرسـت سـور قـرآن کـریـم
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
✅ چهار ناظر حاضر بر زندگی انسان :
✍ هر لحظه و هر زمان چهار دوربین زنده در حال فیلمبرداری از زندگی ما هستند که قرار است در روز قیامت تمام زندگی ما را به نمایش بگذارند😔
❶⇦ ناظر اول〖خــدای متعال〗 است.
أ لَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَری؛
آیا انسان نمیداند که خدا او را نگاه میکند؟
📚سوره مبارکه علق آیه ۱۴
❷⇦ ناظر دوم〖ملائکه مقرَّب الهی〗 هستند؛
خدای متعال در #قرآن_کریم میفرماید :
ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتید؛
از شما حرکتی سر نمیزند مگر اینکه مأمور در حال نوشتن آن هست.
📚 سوره مبارکه قاف آیه ۱۸
❸⇦ سومین ناظر〖زمین〗 است.
خداوند کریم در قران کریم میفرماید :
یوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها؛
در آنروز زمین هرچیزی که دیده را بیان میکند.
📚سوره مبارکه زلزال آیه ۴
❹⇦چهارمین ناظر〖اعضاء و جوارح خود ما〗
الله جلجلاله میفرماید :
تکَلِّمُنا أَیْدِیهِمْ وَ تَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِما کانُوا یَکْسِبُونَ
در آنروز دستها و پاها شهادت میدهند که چه کاری کردهاند.
📚 سوره مبارکه یس آیه ۶۵
#مراقبه
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
حجت الاسلام والمسلمین ناصری
یکی از بزرگان میفرمودند: مرحوم امام را در ایوان طلا حرم #اميرالمؤمنين علیه السلام دیدم. دست بر شانۀ ایشان گذاشتم و گفتم: آقا به جان این امیر، من شما را خیلی دوست دارم...
فقط بگو چه کردهای که این وجود و #معنویت را پیدا کردی؟ ایشان فرمودند: #قرآن، قرآن، قرآن...
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -