eitaa logo
🌷نغمه های فاطمیون🌷
115 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
266 فایل
🔴 آدرس ما 🔴 🌷نغمه های فاطمیون🌷 https://eitaa.com/Nagmahyefatamion 🧕کودکان آمر🙎‍♂️ @Koodakan_Amer 🌱تسنیم هدایت 🌱 https://eitaa.com/Tasnimhadayt 🔹ارتباط با خادم کانال و دریافت لینک گروه 👇👇 @Goleyas6111
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹هر هفته یکشنبه ها🔹 به نیت حاجت روایی و هدیه به امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف وعلیه السلام https://eitaa.com/Nagmahyefatamion/754 دسترسی به👆👆 متن دعا و صوتی التماس دعای فرج ┏━━━ 🌷🌷🌷━━━┓ @Nagmahyefatamion ┗━━━🌷🌷━━ 🌷نغمه های فاطمیون
💠💠 💠 سلام علیکم روزتون بخیر و شادی ✳️ خـتـــم《ذکـــر روز یکشنبه》 🌺 « یاذالجلال والاکرام » 🌺 💫 ای خداوند بزرگ و گرامی💫 🌹این ذکر موجب فتح و نصرت میشود 🌹 🔹 دعا برای شروع روز https://eitaa.com/Nagmahyefatamion/2373 🔹اعمال صبحگاهی https://eitaa.com/Nagmahyefatamion/2374 🔹صلوات ۱۴ معصوم https://eitaa.com/Nagmahyefatamion/2377 🔹دعای روز یکشنبه https://eitaa.com/Nagmahyefatamion/2378 🔹تسبیح روز یکشنبه https://eitaa.com/Nagmahyefatamion/2384 🔹زیارت روز یکشنبه https://eitaa.com/Nagmahyefatamion/2385 🔹توسل روز یکشنبه https://eitaa.com/Nagmahyefatamion/2383 🔹ختم دعای عهد https://eitaa.com/Nagmahyefatamion/31 🔹التماس دعای فرج🔹 ┏━━━ 🌷🌷🌷━━━┓ @Nagmahyefatamion ┗━━━🌷🌷━━ 🌷نغمه های فاطمیون 💠 💠💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷نغمه های فاطمیون🌷
#هر_روز_با_نهج_البلاغـہ 🔹خطبه ها 🔹حکمت ها 🔹نامه های مولا 🌻 شماره : ۲۴ با ما همراه باشید 😍😍 ┏━━
🔹خطبه ها 🔹حکمت ها 🔹نامه های مولا 🌻 شماره : ۲۵ با ما همراه باشید 😍😍 ┏━━━ 🌷🌷🌷━━━┓ @Nagmahyefatamion ┗━━━🌷🌷━━ 🌷نغمه های فاطمیون
✅خطبه ۲۵ ۲۵- و من خطبة له ( عليه السلام ) > و قد تواترت عليه الأخبار باستيلاء أصحاب معاوية علي البلاد و قدم عليه عاملاه علي اليمن و هما عبيد الله بن عباس و سعيد بن نمران لما غلب عليهما بسر بن أبي أرطاة فقام ( عليه السلام ) علي المنبر ضجرا بتثاقل أصحابه عن الجهاد و مخالفتهم له في الرأي فقال < مَا هِيَ إِلَّا الْكُوفَةُ أَقْبِضُهَا وَ أَبْسُطُهَا إِنْ لَمْ تَكُونِي إِلَّا أَنْتِ تَهُبُّ أَعَاصِيرُكِ فَقَبَّحَكِ اللَّهُ وَ تَمَثَّلَ بِقَوْلِ الشَّاعِرِ : لَعَمْرُ أَبِيكَ الْخَيْرِ يَا عَمْرُو إِنَّنِي * عَلَي وَضَرٍ مِنْ ذَا الْإِنَاءِ قَلِيلِ >ثُمَّ قَالَ ( عليه السلام ) :< أُنْبِئْتُ بُسْراً قَدِ اطَّلَعَ الْيَمَنَ وَ إِنِّي وَ اللَّهِ لَأَظُنُّ أَنَّ هَؤُلَاءِ الْقَوْمَ سَيُدَالُونَ مِنْكُمْ بِاجْتِمَاعِهِمْ عَلَي بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِكُمْ عَنْ حَقِّكُمْ وَ بِمَعْصِيَتِكُمْ إِمَامَكُمْ فِي الْحَقِّ وَ طَاعَتِهِمْ إِمَامَهُمْ فِي الْبَاطِلِ وَ بِأَدَائِهِمُ الْأَمَانَةَ إِلَي صَاحِبِهِمْ وَ خِيَانَتِكُمْ وَ بِصَلَاحِهِمْ فِي بِلَادِهِمْ وَ فَسَادِكُمْ فَلَوِ ائْتَمَنْتُ أَحَدَكُمْ عَلَي قَعْبٍ لَخَشِيتُ أَنْ يَذْهَبَ بِعِلَاقَتِهِ اللَّهُمَّ إِنِّي قَدْ مَلِلْتُهُمْ وَ مَلُّونِي وَ سَئِمْتُهُمْ وَ سَئِمُونِي فَأَبْدِلْنِي بِهِمْ خَيْراً مِنْهُمْ وَ أَبْدِلْهُمْ بِي شَرّاً مِنِّي اللَّهُمَّ مِثْ قُلُوبَهُمْ كَمَا يُمَاثُ الْمِلْحُ فِي الْمَاءِ أَمَا وَ اللَّهِ لَوَدِدْتُ أَنَّ لِي بِكُمْ أَلْفَ فَارِسٍ مِنْ بَنِي فِرَاسِ بْنِ غَنْمٍ . هُنَالِكَ لَوْ دَعَوْتَ أَتَاكَ مِنْهُمْ * فَوَارِسُ مِثْلُ أَرْمِيَةِ الْحَمِيمِ ثُمَّ نَزَلَ ( عليه السلام ) مِنَ الْمِنْبَرِ . # قال السيد الشريف : أقول الأرمية جمع رميّ و هو السحاب و الحميم هاهنا وقت الصيف و إنما خص الشاعر سحاب الصيف بالذكر لأنه أشد جفولا و أسرع خفوفا لأنه لا ماء فيه و إنما يكون السحاب ثقيل السير لامتلائه بالماء و ذلك لا يكون في الأكثر إلا زمان الشتاء و إنما أراد الشاعر وصفهم بالسرعة إذا دعوا و الإغاثة إذا استغيثوا و الدليل علي ذلك قوله : " هنالك لو دعوت أتاك منهم..."# 🔹رنجش از ياران سست 🌿علل شكست ملتها (علل شكست كوفيان و پيروزي شاميان) اكنون جز شهر كوفه در دست من باقي نمانده است، كه آن را بگشايم يا ببندم اي كوفه اگر فقط تو مرا باشي، آن هم برابر اين همه مصيبتها و طوفانها!! چهره ات زشت باد. آنگاه به گفته شاعر مثال آورد: به جان پدرت سوگند اي عمرو كه سهم اندكي از ظرف و پيمانه داشتم. سپس ادامه داد: به من خبر رسيده كه بسر بن ارطاه بر يمن تسلط يافت، سوگند به خدا مي دانستم كه مردم شام به زودي بر شما غلبه خواهند كرد. زيرا آنها در ياري كردن باطل خود، وحدت دارند، و شما در دفاع از حق متفرقيد، شما امام خود را در حق نافرماني كرده و آنهاامام خود را در باطل فرمانبردارند. آنها نسبت به رهبر خود امانتدار و شما خيانتكاريد، آنها در شهرهاي خود به اصلاح و آباداني مشغولند و شما به فساد و خرابي (آنقدر فرومايه ايد) اگر من كاسه چوبي آب را به يكي از شماها امانت دهم مي ترسم كه بند آن را بدزديد نفرين به امت خيانتكار خدايا، من اين مردم را با پند و تذكرهاي مداوم خسته كردم و آنها نيز مرا خسته نمودند، آنها از من به ستوه آمده، و من از آنان به ستوه آمده، دل شكسته ام، به جاي آنان افرادي بهتر به من مرحمت فرما، و به جاي من بدتر از من بر آنها مسلط كن. خدايا، دلهاي آنان را، آنچنان كه نمك در آب حل مي شود، آب كن. به خدا سوگند، دوست داشتم، به جاي شما كوفيان، هزار سوار از بني فراس بن غنم مي داشتم كه: (اگر آنان را مي خواندي، سواراني از ايشان نزد تو مي آمدند مبارز و تازنده چون ابر تابستاني) 📚نهج البلاغه/خطبه ۲۵
نامه ۲۵⬇️ ۲۵- و من وصية له ( عليه السلام ) > كان يكتبها لمن يستعمله علي الصدقات < قال الشريف : و إنما ذكرنا هنا جملا ليعلم بها أنه عليه السلام كان يقيم عماد الحق، و يشرع أمثلة العدل، في صغير الأمور و كبيرها و دقيقها و جليلها. انْطَلِقْ عَلَي تَقْوَي اللَّهِ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ لَا تُرَوِّعَنَّ مُسْلِماً وَ لَا تَجْتَازَنَّ عَلَيْهِ كَارِهاً وَ لَا تَأْخُذَنَّ مِنْهُ أَكْثَرَ مِنْ حَقِّ اللَّهِ فِي مَالِهِ فَإِذَا قَدِمْتَ عَلَي الْحَيِّ فَانْزِلْ بِمَائِهِمْ مِنْ غَيْرِ أَنْ تُخَالِطَ أَبْيَاتَهُمْ ثُمَّ امْضِ إِلَيْهِمْ بِالسَّكِينَةِ وَ الْوَقَارِ حَتَّي تَقُومَ بَيْنَهُمْ فَتُسَلِّمَ عَلَيْهِمْ وَ لَا تُخْدِجْ بِالتَّحِيَّةِ لَهُمْ ثُمَّ تَقُولَ عِبَادَ اللَّهِ أَرْسَلَنِي إِلَيْكُمْ وَلِيُّ اللَّهِ وَ خَلِيفَتُهُ لِآخُذَ مِنْكُمْ حَقَّ اللَّهِ فِي أَمْوَالِكُمْ فَهَلْ لِلَّهِ فِي أَمْوَالِكُمْ مِنْ حَقٍّ فَتُؤَدُّوهُ إِلَي وَلِيِّهِ فَإِنْ قَالَ قَائِلٌ لَا فَلَا تُرَاجِعْهُ وَ إِنْ أَنْعَمَ لَكَ مُنْعِمٌ فَانْطَلِقْ مَعَهُ مِنْ غَيْرِ أَنْ تُخِيفَهُ أَوْ تُوعِدَهُ أَوْ تَعْسِفَهُ أَوْ تُرْهِقَهُ فَخُذْ مَا أَعْطَاكَ مِنْ ذَهَبٍ أَوْ فِضَّةٍ فَإِنْ كَانَ لَهُ مَاشِيَةٌ أَوْ إِبِلٌ فَلَا تَدْخُلْهَا إِلَّا بِإِذْنِهِ فَإِنَّ أَكْثَرَهَا لَهُ فَإِذَا أَتَيْتَهَا فَلَا تَدْخُلْ عَلَيْهَا دُخُولَ مُتَسَلِّطٍ عَلَيْهِ وَ لَا عَنِيفٍ بِهِ وَ لَا تُنَفِّرَنَّ بَهِيمَةً وَ لَا تُفْزِعَنَّهَا وَ لَا تَسُوأَنَّ صَاحِبَهَا فِيهَا وَ اصْدَعِ الْمَالَ صَدْعَيْنِ ثُمَّ خَيِّرْهُ فَإِذَا اخْتَارَ فَلَا تَعْرِضَنَّ لِمَا اخْتَارَهُ ثُمَّ اصْدَعِ الْبَاقِيَ صَدْعَيْنِ ثُمَّ خَيِّرْهُ فَإِذَا اخْتَارَ فَلَا تَعْرِضَنَّ لِمَا اخْتَارَهُ فَلَا تَزَالُ كَذَلِكَ حَتَّي يَبْقَي مَا فِيهِ وَفَاءٌ لِحَقِّ اللَّهِ فِي مَالِهِ فَاقْبِضْ حَقَّ اللَّهِ مِنْهُ فَإِنِ اسْتَقَالَكَ فَأَقِلْهُ ثُمَّ اخْلِطْهُمَا ثُمَّ اصْنَعْ مِثْلَ الَّذِي صَنَعْتَ أَوَّلًا حَتَّي تَأْخُذَ حَقَّ اللَّهِ فِي مَالِهِ وَ لَا تَأْخُذَنَّ عَوْداً وَ لَا هَرِمَةً وَ لَا مَكْسُورَةً وَ لَا مَهْلُوسَةً وَ لَا ذَاتَ عَوَارٍ وَ لَا تَأْمَنَنَّ عَلَيْهَا إِلَّا مَنْ تَثِقُ بِدِينِهِ رَافِقاً بِمَالِ الْمُسْلِمِينَ حَتَّي يُوَصِّلَهُ إِلَي وَلِيِّهِمْ فَيَقْسِمَهُ بَيْنَهُمْ وَ لَا تُوَكِّلْ بِهَا إِلَّا نَاصِحاً شَفِيقاً وَ أَمِيناً حَفِيظاً غَيْرَ مُعْنِفٍ وَ لَا مُجْحِفٍ وَ لَا مُلْغِبٍ وَ لَا مُتْعِبٍ ثُمَّ احْدُرْ إِلَيْنَا مَا اجْتَمَعَ عِنْدَكَ نُصَيِّرْهُ حَيْثُ أَمَرَ اللَّهُ بِهِ فَإِذَا أَخَذَهَا أَمِينُكَ فَأَوْعِزْ إِلَيْهِ أَلَّا يَحُولَ بَيْنَ نَاقَةٍ وَ بَيْنَ فَصِيلِهَا وَ لَا يَمْصُرَ لَبَنَهَا فَيَضُرَّ (فَيُضِرَّ) ذَلِكَ بِوَلَدِهَا وَ لَا يَجْهَدَنَّهَا رُكُوباً وَ لْيَعْدِلْ بَيْنَ صَوَاحِبَاتِهَا فِي ذَلِكَ وَ بَيْنَهَا وَ لْيُرَفِّهْ عَلَي اللَّاغِبِ وَ لْيَسْتَأْنِ بِالنَّقِبِ وَ الظَّالِعِ وَ لْيُورِدْهَا مَا تَمُرُّ بِهِ مِنَ الْغُدُرِ وَ لَا يَعْدِلْ بِهَا عَنْ نَبْتِ الْأَرْضِ إِلَي جَوَادِّ الطُّرُقِ وَ لْيُرَوِّحْهَا فِي السَّاعَاتِ وَ لْيُمْهِلْهَا عِنْدَ النِّطَافِ وَ الْأَعْشَابِ حَتَّي تَأْتِيَنَا بِإِذْنِ اللَّهِ بُدَّناً مُنْقِيَاتٍ غَيْرَ مُتْعَبَاتٍ وَ لَا مَجْهُودَاتٍ لِنَقْسِمَهَا عَلَي كِتَابِ اللَّهِ وَ سُنَّةِ نَبِيِّهِ ( صلي الله عليه وآله ) فَإِنَّ ذَلِكَ أَعْظَمُ لِأَجْرِكَ وَ أَقْرَبُ لِرُشْدِكَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ . ⚘ 📚نهج البلاغه/نامه۲۵ /به مامور جمع آوري ماليات /فراز ۱ 🌺 با ترس از خدايي كه يكتاست و همتايي ندارد، حركت كن، در سر راه هيچ مسلماني را نترسان، يا با زور از زمين او نگذر، و افزون تر از حقوق الهي از او مگير، هرگاه به آبادي رسيدي، در كنار آب فرود آي، و وارد خانه كسي مشو، سپس با آرامش و وقار به سوي آنان حركت كن، تا در ميانشان قرارگيري، به آنها سلام كن، و در سلام و تعارف و مهرباني كوتاهي نكن. سپس مي گويي: (اي بندگان خدا، مرا ولي خدا و جانشين او به سوي شما فرستاده، تا حق خدا را كه در اموال شماست تحويل گيرم، آيا در اموال شما حقي است كه به نماينده او بپردازيد؟) اگر كسي گفت: نه، ديگر به او مراجعه نكن، و اگر كسي پاسخ داد: آري، همراهش برو، بدون آنكه او را بترساني، يا تهديد كني، يا به كار مشكلي وادار سازي، هر چه از طلا و نقره به تو رساند بردار، و اگر داراي گوسفند يا شتر بود، بدون اجازه اش داخل مشو، كه اكثر اموال از آن اوست. آنگاه كه داخل شدي مانند اشخاص سلطه گر، و سختگير رفتار نكن، حيواني را رم مده، و هراسان مكن، و دامدار را مرنجان، حيوانات را به دو دسته تقسيم كن و صاحبش را اجازه
ده كه خود انتخاب كند، پس از انتخاب اعتراض نكن، سپس باقيمانده را به دو دسته تقسيم كن و صاحبش را اجازه ده كه خود انتخاب كند و بر انتخاب او خرده مگير، به همين گونه رفتار كن تا باقيمانده، حق خداوند باشد. اگر دامدار از اين تقسيم و انتخاب پشيمان است، و از تو درخواست گزينش دوباره دارد همراهي كن، پس حيوانات را درهم كن، و به دو دسته تقسيم نما همانند آغاز كار، تا حق خدا را از آن برگيري و در تحويل گرفتن حيوانات، حيوان پير و دست و پا شكسته، بيمار و معيوب را به عنوان زكات نپذير، و به فردي كه اطمينان نداري، و نسبت به اموال مسلمين دلسوز نيست، مسپار. تا آن را به پيشواي مسلمين رسانده، در ميان آنها تقسيم گردد. ⚘ ⚘ 📚نهج البلاغه/نامه۲۵ /به مامور جمع آوري ماليات /فراز آخر 🔸 در رساندن حيوانات آن را به دست چوپاني كه خيرخواه و مهربان، امين و حافظ، كه نه سختگير باشد و نه ستمكار، نه تند براند و نه حيوانات را خسته كند، بسپار، سپس آنچه از بيت المال جمع آوري شد براي ما بفرست، تا در نيازهايي كه خدا اجازه فرمود مصرف كنيم، هرگاه حيوانات را به دست فردي امين سپردي، به او سفارش كن تا: (بين شتر و نوزادش جدايي نيفكند، و شير آن را ندوشد تا به بچه اش زياني وارد نشود، در سوار شدن بر شتران عدالت را رعايت كند، و مراعات حال شتر خسته يا زخمي را كه سواري دادن براي او سخت است بنمايد، آنها را در سر راه به درون آب ببريد، و از جاده هائي كه دو طرف آن علفزار است به جاده بي علف نكشاند و هر چندگاه شتران را مهلت دهد تا استراحت كنند و هرگاه به آب و علفزار رسيد، فرصت دهد تا علف بخورند و آب بنوشند.) تا آنگاه كه به اذن خدا بر ما وارد شوند، فربه و سرحال، نه خسته و كوفته، كه آنها را بر اساس رهنمود قرآن، و سنت پيامبر (ص) تقسيم نماييم، عمل به دستورات يادشده مايه بزرگي پاداش و هدايت تو خواهد شد. انشاءالله. ⚘
⚘ 📚نهج البلاغه/حکمت ۲۵ 💥ترس از خدا در فزونی نعمتها(اخلاقی) ✨ وَ قَالَ ( عليه السلام ) : يَا ابْنَ آدَمَ إِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ سُبْحَانَهُ يُتَابِعُ عَلَيْكَ نِعَمَهُ وَ أَنْتَ تَعْصِيهِ فَاحْذَرْهُ . ✅و درود خدا بر او فرمود: اي فرزند آدم! زماني كه خدا را مي بيني انواع نعمتها را به تو مي رساند و تو معصيت كاري، بترس. ⚘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 🍃🌼🍃 . 💫ایضا از یعقوب بن منفوس روایت کرده است که روزی به خدمت حضرت عسکری(ع) رفتم بر روی تختگاهی نشسته بودم و از جانب راست آن حجره ای بود که پرده ای بر درگاه آن آویخته بود، گفتم: ای سید من، کیست صاحب امر امامت بعد از تو؟ فرمودند: پرده را بردار چون برداشتم کودکی بیرون آمد که قامتش پنج شبر بودو تقریبا میبایست هشت ساله باشد یا ده ساله با جبین گشاده و روی سفید و دیدهای درخشان و دستهای قوی و زانوهای پیچیده و بر خد راست رویش خالی بود و کاکلی بر سر داشت آمد و بر ران پدر بزرگوار خود نشست حضرت فرمود: این است امام شما، پس آن کودک برخاست. حضرت فرمودند: ای فرزند گرامی بروتا وقت معلوم که برای ظهور تو مقرر شده است. پس به او نظر می کردم تا داخل حجره شد، پس حضرت فرمود: ای یعقوب نظر کن کی در این حجره است. داخل شدم و گردیدم هیچکس را در حجره ندیدم. 💫 ادامه دارد... 📚کلیات منتهی الآمال _ زندگانی چهارده معصوم(ع) _باب چهاردهم _ فصل سوم _در اثبات وجود مبارک امام دوازدهم و غیبت آن حضرت. 💠مؤلف: مرحوم حاج شیخ عباس قمی (رحمة اللّه)
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 🍃🌼🍃 . 💫ایضا به سند صحیح از محمدبن معاویه و محمدبن ایوب و محمدبن عثمان عمروی روایت کرده که همه گفتند حضرت عسکری(ع) پسر خود حضرت صاحب(ع) را بما نمود و ما در منزل آن حضرت بودیم و چهل نفر بودیم و گفت: این است امام شما بعد از من و خلیفه من بر شما اطاعت او بنمائید و پراکنده مشوید بعد از من که هلاک خواهید شد در دین خود و بعد از این روز او را نخواهید دید، پس از خدمت آن حضرت بیرون آمدیم و بعد از اندک روزی حضرت عسکری(ع) از دنیا مفارقت نمود.💫 ادامه دارد... 📚کلیات منتهی الآمال _ زندگانی چهارده معصوم(ع) _باب چهاردهم _ فصل سوم _در اثبات وجود مبارک امام دوازدهم و غیبت آن حضرت. 💠مؤلف: مرحوم حاج شیخ عباس قمی (رحمة اللّه)
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 🍃🌼🍃 . 💫در حق الیقین فرموده شیخ صدوق و شیخ طوسی و طبرسی و دیگران بسندهای صحیح از محمدبن ابراهیم بن مهزیار و بعضی از علی بن ابراهیم بن مهزیار روایت کرده اند که گفت: بیست حج کردم بقصد آنکه شاید بخدمت حضرت صاحب الامر(ع) برسم، میسر نشد. شبی در رختخواب خود خوابیده بودم صدایی شنیدم که کسی گفت: ای فرزند مهزیار امسال بیا حج که بخدمت امام زمان خواهی رسید. پس بیدار شدم فرحناک و خوشحال و پیوسته مشغول عبادت بودم تا صبح طالع شد نماز صبح کردم و از برای طلب رفیق بیرون آمدم و رفیق چند بهم رسانیدم و متوجه راه شدم چون داخل کوفه شدم تجسس بسیار نمودم و خبری به من نرسید باز متوجه مکه معظمه شدم و جستجوی بسیار نمودم و پیوسته میان امیدواری و ناامیدی متردد و متفکر بودم تا آنکه شبی از شبها در مسجدالحرام انتظار می کشیدم که دور مکه معظمه خلوت شود مشغول طواف شوم و بتضرع و ابتهال از بخشنده بیزوال سوال کنم که مرا بکعبه مقصود خویش راهنمایی کند، چون خلوت شد مشغول طواف شدم ناگاه جوان با ملاحت خوشروئی و خوشبوئی را در طواف دیدم که دو برد یمنی پوشیده بود یکی بر کمر بسته و دیگری را بر دوش افکنده و طرف ردا را بر دوش دیگر برگردانیده چون نزدیک او رسیدم بجانب من التفات نمود و فرمود: که از کدام شهری؟ گفتم: از اهواز. فرمود:ابن الخضیب را می شناسی؟ گفتم: او برحمت الهی واصل شد، گفت: خدا او را رحمت کند.در روزها روزه میداشت و شبها بعبادت می ایستاد و تلاوت قرآن بسیار می نمود و از شیعیان و موالیان بود، گفت: علی بن مهزیار را می شناسی؟ گفتم: من آنم، فرمود: خوش آمدی ای ابوالحسن، گفت: چه کردی آن علامتی را که در میان تو و حضرت امام حسن عسکری(ع) بود؟ گفتم: با من است، فرمود: بیرون آور بسوی من، پس بیرون آوردم انگشتر نیکوئی را که بر آن محمد و علی نقش کرده بودند و بروایت دیگر یا الله و یا محمد و یا علی نقش آن بود چون نظرش بر آن افتاد آنقدر گریست که جامه هایش تر شد، گفت: خدا رحمت کند ترا ای محمد که تو امام عادل بودی و فرزند امامان بودی و پدر امام بودی حقتعالی ترا در فردوس اعلی با پدرانت ساکن گردانید پس گفت: بعد از حج چه مطلب داری؟ گفتم: فرزند امام حسن عسکری(ع) را طلب می نمایم . گفت: بمطلب خود رسیده ای و او مرا بسوی تو فرستاده است برو بمنزل خود و مهیای سفر شو و مخفی دار و چون ثلث شب بگذرد بیا بسوی شعب بنی عامر که بمطلب خود می رسی. ابن مهزیار گفت: بخانه خود برگشتم و در این اندیشه بودم تا ... ادامه دارد... 📚کلیات منتهی الآمال _ زندگانی چهارده معصوم(ع) _باب چهاردهم _ فصل سوم _در اثبات وجود مبارک امام دوازدهم و غیبت آن حضرت. 💠مؤلف: مرحوم حاج شیخ عباس قمی (رحمة اللّه)
‍ 🍃🌼🍃 . .... برو بمنزل خود و مهیای سفر شو و مخفی دار و چون ثلث شب بگذرد بیا بسوی شعب بنی عامر که بمطلب خود می رسی. ابن مهزیار گفت: بخانه خود برگشتم و در این اندیشه بودم تا ثلث شب گذشت پس سوار شدم و بسوی شعب روانه شدم چون بشعب رسیدم آن جوان را در آنجا دیدم چون مرا دید گفت: خوش آمدی و خوشا حال تو که ترا رخصت ملازمت دادند. پس همراه او روانه شدم تا از منی و عرفات گذشت و چون بپائین عقبه طائف رسیدیم گفت: ای ابوالحسن پیاده شو و تهیه نماز کن. پس با او نافله شب را بجا آوردم و صبح طالع شد پس نماز صبح را ادا کردم پس سلام نماز گفت و بعد از نماز بسجده رفت و رو بخاک مالید و سوار شد و من سوار شدم تا بالای عقبه رفتم، گفت: نظر کن چیزی می بینی، چون نظر کردم بقعه سبز و خرمی را دیدم که گیاه بسیار داشت، گفت:نظر کن بالای تل ریگ چیزی می بینی، چون نظرکردم خیمه ای از مو دیدم که نور آن تمام آسمان و آن وادی را روشن کرده بود، گفت: منتهای آرزوها در اینجا است دیده ات روشن باد، چون از عقبه بیرون رفتیم گفت: از مرکب بزیر بیا که در اینجا هر صعبی ذلیل می شود. چون از مرکب به بزیر آمدیم گفت: دست از مهار شتر بردار و آنرا رها کن گفتم: ناقه را بکی بگذارم گفت: این حرمی است که داخل آن نمی شود مگر ولی خدا و بیرون نمی رود مگر ولی خدا. پس در خدمت او رفتم تا به نزدیک خیمه مطهره منوره رسیدم گفت: اینجا باش تا برای تو رخصت بگیرم، بعد از اندک زمانی بیرون آمد و گفت:خوشا حال تو ترا رخصت دادند. چون داخل خیمه شدم دیدم آن حضرت بر روی نمدی نشسته است و نطع سرخی بر روی نمد افکنده و بر بالشی از پوست تکیه داده است سلام کردم بهتر از سلام من جواب داد، روئی مشاهده کردم مانند ماه شب چهارده، از طیش و سفاهت مبراء، نه بسیار بلند و نه کوتاه اندکی بطول مائل، گشاده پیشانی با ابرهای باریک کشیده و بیکدیگر پیوسته و چشمهای سیاه و گشاده و بینی کشیده و گونه های روهموار و برنیامده در نهایت حسن و جمال، بر گونه راستش خالی بود مانند فتات(فتات بالضم یعنی ریزه هر چیز) مشکی که به صفحه نقره افتاده باشد و موی عنبر بوی سیاهی بر سرش بود نزدیک بنرمه گوش آویخته، از پیشانی نورانیش نور ساطع بود مانند ستاره درخشان بانهایت سکینه و وقار و حیا و حسن لقاء ❤️✨❤️✨❤️ پس احوال یک یک شیعیان را از من پرسید، عرض کردم که.... ادامه دارد... 📚کلیات منتهی الآمال _ زندگانی چهارده معصوم(ع) _باب چهاردهم _ فصل سوم _در اثبات وجود مبارک امام دوازدهم و غیبت آن حضرت. 💠مؤلف: مرحوم حاج شیخ عباس قمی (رحمة اللّه) 🍃🌼🍃
‍ ‍ 🍃🌼🍃 . .... :خوشا حال تو ترا رخصت دادند. چون داخل خیمه شدم دیدم آن حضرت بر روی نمدی نشسته است و نطع سرخی بر روی نمد افکنده و بر بالشی از پوست تکیه داده است سلام کردم بهتر از سلام من جواب داد، روئی مشاهده کردم مانند ماه شب چهارده، از طیش و سفاهت مبراء، نه بسیار بلند و نه کوتاه اندکی بطول مائل، گشاده پیشانی با ابرهای باریک کشیده و بیکدیگر پیوسته و چشمهای سیاه و گشاده و بینی کشیده و گونه های روهموار و برنیامده در نهایت حسن و جمال، بر گونه راستش خالی بود مانند فتات(فتات بالضم یعنی ریزه هر چیز) مشکی که به صفحه نقره افتاده باشد و موی عنبر بوی سیاهی بر سرش بود نزدیک بنرمه گوش آویخته، از پیشانی نورانیش نور ساطع بود مانند ستاره درخشان بانهایت سکینه و وقار و حیا و حسن لقاء ❤️✨❤️✨❤️ پس احوال یک یک شیعیان را از من پرسید، عرض کردم که ایشان در دولت بنی العباس در نهایت مشقت و مذلت و خواری زندگانی می کنند. فرمود: روزی خواهد بود که شما مالک ایشان می باشید و ایشان در دست شما ذلیل می باشند، پس فرمود: " پدرم از من عهد گرفته است که ساکن نشوم از زمین مگر در جائی که پنهانتر و دورترین جاها باشد تا آنکه برکنار باشم از مکاید اهل ضلال و متمردان جهال تا هنگامی که حقتعالی رخصت فرماید تا ظاهر شود، و با من گفت: ای فرزند، حقتعالی اهل بلاد و طبقات عباد را خالی نمیگذارد از حجتی و امامی که مردم پیروی او نمایند و حجت حقتعالی به او بر خلق تمام باشد. ای فرزند گرامی تو آنی که خدا مهیا کرده است ترا برای نشر حق و برانداختن باطل و اعدای دین و اطفاء نائره مضلین. پس از ملازم جاهای پنهان باش از زمین و دور باش از بلاد ظالمین و وحشت نخواهد بود ترا از تنهائی و بدانکه دلهای اهل طاعت اخلاص مایل خواهد بود بسوی تو مانند مرغان که بسوی آشیانه پرواز کنند و ایشان گروهی چندند که بظاهر در دست مخالفان ذلیلند و نزد حقتعالی گرامی و عزیزند و اهل قناعتند و جنگ در دامان متابعت اهلبیت زده اند و استنباط دین از آثار ایشان می نمایند و مجاهده بحجت با اعدای دین می نمایند و خدا ایشان را مخصوص گردانیده است با آنکه صبر نمایند بر مذلتها که از مخالفان دین می کشند تا آنکه در دار قرار بعزت ابدی فائر گردند. ای فرزند صبر کن بر مصادر و موارد امور خود تا آنکه حقتعالی اسباب دولت ترا میسر گرداند. ... 🍃🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺🍃 ادامه دارد... 📚کلیات منتهی الآمال _ زندگانی چهارده معصوم(ع) _باب چهاردهم _ فصل سوم _در اثبات وجود مبارک امام دوازدهم و غیبت آن حضرت. 💠مؤلف: مرحوم حاج شیخ عباس قمی (رحمة اللّه) 🍃🌼🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️🌹 قسمت ۱ تا ۵۵ https://eitaa.com/Nagmahyefatamion/5939 با لمس لینک ها 👆👆 به قسمت های مربوطه دسترسی پیدا کنید. لبخند آقا امام زمان عج نصیبتون بشه ان شاالله بنده حقیر رو هم دعا کنید. 🌹 ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
( واجب فراموش شده ) ╔ 🍃 🍁 🍃 ═╗ @Tasnimhadayt ╚═ 🍃 🍁 🍃 ╝
😍 کاربران عزیز 😍 فایل های جلسه چهارم واجب فراموش شده دوره انسان مصلح رو با لمس این لینک مطالعه بفرمایید 👇👇👇 https://eitaa.com/Tasnimhadayt/872 یا ببینید📺 یا گوش بدید 📻 یا بخونید 📄 و سپس نشر بدید 😍 التماس دعای فرج •°☆🌹🍃🌼🍃🌹☆°•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا