eitaa logo
نجمیه
57 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
131 فایل
اخبار فرهنگی بصیرتی ارتباط با مدیر کانال 👈 @arezae تاسیس : ۹۹/۰۵/۰۷
مشاهده در ایتا
دانلود
به بهانه‌ی نادر (ضرورت دستیابی به فناوری بازتوليدِ آدم) هرچه زمان می‌گذرد پرداختن به جنس نگاه آوینی‌ها و طالب‌زاده‌ها ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. وجه مشترک آقامرتضی و نادر طالب‌زاده، فهم عمیق از انقلاب، جهانی‌اندیشی، نگاه زلال به وقایع، تیزبینی در دشمن شناسی و البته مخرج مشترک نداشتن با دشمن است. از دیشب که دیگر طالب‌زاده در میان ما نیست، خیلی‌ها از نادر بودن طالب‌زاده و مرادش آوینی می‌گویند. من هم می‌پذیرم که طالب‌زاده‌ها زیاد نیستند، اما سؤالم این است: در طول سال‌های پس از انقلاب چقدر به زاویه‌ی نگاه و نظام مسائل آوینی و طالب‌زاده پرداختیم؟ چقدر به فکر بازتوليد این آدم‌ها بودیم. اینکه فقط از غم فراق بگوییم کافی نیست! امروز آنانکه باید برای انقلاب روایت‌گر تربیت می‌کردند و نکردند باید پاسخگو باشند. آنانکه باید آوینی و طالب‌زاده و سلحشور را در تعداد بسیار، بازتوليد می‌کردند باید پاسخگو باشند. تا کِی می‌توان فقط غُصّه خورد؟ در عصری که هیولای رسانه‌ای دشمن بی‌امان می‌زند/می‌کوبد/ویران می‌کند، جبهه‌ی انقلاب چه باید می‌کرد؟ چه باید می‌ساخت؟ طالب‌زاده و آوینی آینده‌ی جهان و چالش‌های پیش ‌رو را می‌فهمیدند. برای آینده ایده و برنامه داشتند. می‌توانستند دوردست‌ها را حدس بزنند. جنسِ نگاه‌شان، جنس آینده بود. درخودمانده/درگذشته‌مانده نبودند‌. اینها واقعا آدم بودند. خب بسم‌الله، بیایید بسازیم. اینها دست‌نایافتنی نیستند، کافی است فناوری بازتوليد آدم‌های کم‌نظیر را پیدا کنیم. البته اول راه نیستیم/بی‌الگو نیستیم. امام همین کار را کرده. امام آدم ساخت. در بستر مبارزه، انسان‌ها را به آن‌چنان پختگی رساند که آدم باشند. امام به همه آموخت که انتظار در مبارزه است و آدمیت در مبارزه. امام صحنه‌ی مبارزه را در قلب خلاصه نکرد، قلب را به میدان آورد و میدان را به قلب. حیات حقیقی انسان را به قیامِ لِله تعریف کرد و خود جلودار اهلِ قیام بود. صیام را/صلاة را/تعلیم را/سینما را/هنر را/دانشگاه را و اصلاً همه چیز را مبارزه می‌دید. امام مبارزه برای خدا را تنها عنصر بازتوليد آدم‌ها می‌دانست. حالا برگردید و یک‌بار از این زاویه به زندگی نادر طالب‌زاده نگاه کنید، در زندگی او چیزی جز مبارزه می‌بینید؟ ✍ اسماعیل فخریان @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
🌸اعمال شب عیدفطر*🌸 شب اوّل: از جمله ليالي شريفه است و در فضيلت و ثواب عبادت و احياي آن احاديث بسيار وارد شده و روايت شده است كه آنشب كمتر از شب قدر نيست و از براي آن چند عمل است: اوّل : غسل است در وقتي كه غروب كرد آفتاب . احياء آن شب به نماز و دعا و استغفار و سؤال از حقّ تعالي و بَيْتُوته در مسجد . آنكه بخواند در عقب نماز مغرب و عشاء و نماز صبح و عقب نماز عيد : اَللهُ اَكْبَرُ، اَللهُ اَكْبَرُ لا اِلـهَ اِلاّ اللهُ، وَاللهُ اَكْبَرُ، اَللهُ اَكْبَرُ، وَللهِِ الْحَمْدُ، اَلْحَمْدُ للهِِ عَلي ما هَدينا، وَلَهُ الشُّكْرُ علي ما اَوْلينا. آنكه چون  نماز مغرب ونافله آنرا خواند دستها را به سوي آسمان بلند كند وبگويد : يا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ، يا ذَاالْجُودِ، يا مُصْطَفِيَ مُحَمَّد وَناصِرَهُ صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد، وَاغْفِرْ لي كُلَّ ذَنْب اَحْصَيْتَهُ، وَهُوَ عِنْدَكَ في كِتاب مُبين. پس به سجده برود و صد مرتبه در سجده بگويد: اَتُوبُ اِلَي اللهِ پس هر حاجت كه دارد از حقّ تعالي بخواهد كه انشاء الله برآورده خواهد شد و در روايت شيخ است كه بعد از نماز مغرب به به سجده رود و بگويد: يا ذَاالْحَوْلِ يا ذَاالطَّوْلِ، يا مُصْطَفِياً مُحَمَّداً وَناصِرَهُ، صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد، وَاغْفِرْ لي كُلَّ ذَنْب اَذْنَبْتُهُ، وَنَسيتُهُ اَ نَا، وَهُوَ عِنْدَكَ في كِتاب مُبين پس بگويد صد مرتبه: اَتُوبُ اِلَي اللهِ زيارت كنـد امام حسين ( عليه السلام ) را كه فضيلت بسيار دارد و زيارت مخصوصه اين شب در باب زيارات بيايد انشاءالله . ده مرتبه بگويد ذكر يا دآئِمَ الْفَضْلِ را كه در اعمال شب جمعه گذشت . بجا آورد ده ركعت نمازي كه در شب آخر ماه رمضان گذشت . هشتم : بجا آورد دو ركعت نماز در ركعت اوّل  بعدازحمدهزارمرتبه توحيد و در دوّم يك مرتبه بخواند و بعد از سلام سر به سجده بگذارد و صدمرتبه بگويد : اَتُوبُ اِلَي اللهِ پس بگويد : يا ذَالْمَنِّ وَالْجُودِ، يا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ، يا مُصْطَفِيَ مُحَمَّد صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَ الِهِ، وَافْعَلْ بي كَذا وَكَذا. و بجاي آن حاجات خود را بطلبد و روايت است كه حضرت اميرالمؤمنين(عليه السلام) اين دو ركعت را به اين كيفيت به جا مي آورد پس سر از سجده برمي داشت و مي فرمود بحقّ آن خداوندي كه جانم بدست قدرت اوست هر كه اين نماز را بكند هر حاجت از خدا بطلبد البتّه عطا كند و اگر بعدد ريگهاي بيابان گناه داشته باشد خدا بيامرزد ودر روايت ديگر بجاي هزار مرتبه توحيد صد مرتبه وارد شده لكن نماز را بعد از نماز مغرب و نافله آن بايد بجا آورد و شيخ و سيّد بعد از اين نماز اين دعا را نقل كرده اند: يا اَللهُ يااَللهُ يا اَللهُ، يا رَحْمنُ يا اَللهُ، يا رَحيمُ يا اَللهُ، يا مَلِكُ يا اَللهُ، يا قُدُّوسُ يا اَللهُ، يا سَلامُ يا اَللهُ، يا مُؤْمِنُ يا اَللهُ، يا مُهَيْمِنُ يا اَللهُ، يا عَزيزُ يا اَللهُ، يا جَبّارُ يا اَللهُ، يا مُتَكَبِّرُ يا اَللهُ، يا خالِقُ يا اَللهُ، يا بارِئُ يا اَللهُ، يا مُصَوِّرُ يا اَللهُ، يا عالِمُ يا اَللهُ، يا عَظيمُ يا اَللهُ، يا عَليمُ يا اَللهُ، يا كَريمُ يا اَللهُ، يا حَليمُ يا اَللهُ، يا حَكيمُ يا اَللهُ، يا سَميعُ يا اَللهُ، يا بَصيرُ يا اَللهُ، يا قَريبُ يا اَللهُ، يا مُجيبُ يا اَللهُ، يا جَوادُ يا اَللهُ، يا ماجِدُ يا اَللهُ، يا مَلِيُّ يا اَللهُ، يا وَفِيُّ يا اَللهُ، يا مَوْلي يا اَللهُ، يا قاضي يا اَللهُ، يا سَريعُ يا اَللهُ، يا شَديدُ يا اَللهُ، يا رَؤُفُ يا اَللهُ، يا رَقيبُ يا اَللهُ، يا مَجيدُ يا اَللهُ، يا حَفيظُ يا اَللهُ، يا مُحيطُ يا اَللهُ، يا سَيِّدَ السّاداتِ يا اَللهُ، يا اَوَّلُ يا اَللهُ، يا اخِرُ يا اَللهُ، يا ظاهِرُ يا اَللهُ، يا باطِنُ يا اَللهُ، يا فاخِرُ يا اَللهُ، يا قاهِرُ يا اَللهُ، يا رَبّاهُ يا اَللهُ، يا رَبّاهُ يا اَللهُ، يا رَبّاهُ يا اَللهُ، يا وَدُودُ يا اَللهُ، يا نُورُ يا اَللهُ، يا رافِعُ يا اَللهُ، يا مانِعُ يااَللهُ، يادافِعُ يااَللهُ، يا فاتِحُ يااَللهُ، يانَفّاحُ ]عُ [يااَللهُ، ياجَليلُ يااَللهُ، يا جَميلُ يا اَللهُ، يا شَهيدُ يا اَللهُ، يا شاهِدُ يا اَللهُ، يا مُغيثُ يا اَللهُ، يا حَبيبُ يا اَللهُ، يا فاطِرُ يا اَللهُ، يا مُطَهِّرُ يا اَللهُ، يا مَلِكُ يا اَللهُ، يا مُقْتَدِرُ يا اَللهُ، يا قابِضُ يا اَللهُ، يا باسِطُ يا اَللهُ، يا مِحيي يا اَللهُ، يا مُميتُ يا اَللهُ، يا باعِثُ يا اَللهُ، يا وارِثُ يا اَللهُ، يا مُعطي يا اَللهُ، يا مُفْضِلُ يا اَللهُ، يا مُنْعِمُ يا اَللهُ، يا حَقُّ يا اَللهُ، يا مُبينُ يا اَللهُ، يا طَيِّبُ يا اَللهُ، يا مُحْسِنُ يا اَللهُ، يا مُجْمِلُ يا اَللهُ 👇
یا مُبْدِئُ يا اَللهُ، يا مُعيدُ يا اَللهُ، يا بارِئُ يا اَللهُ، يا بَديعُ يا اَللهُ، يا هادي يا اَللهُ، يا كافي يا اَللهُ، يا شافي يا اَللهُ، يا عَلِيُّ يا اَللهُ، يا عَظيمُ يا اَللهُ، يا حَنّانُ يا اَللهُ، يا مَنّانُ يا اَللهُ، يا ذَاالْطَّوْلِ يا اَللهُ، يا مُتَعالي يا اَللهُ، يا عَدْلُ يا اَللهُ، يا ذَاالْمَعارِجِ يا اَللهُ، يا صادِقُ يا اَللهُ، يا صَدُوقُ يا اَللهُ، يا دَيّانُ يا اَللهُ، يا باقي يا اَللهُ، يا واقي يا اَللهُ، يا ذَاالْجَلالِ يا اَللهُ، يا ذَاالاِْكْرامِ يا اَللهُ، يا مَحْمُودُ يا اَللهُ، يا مَعْبُودُ يا اَللهُ، يا صانِعُ يا اَللهُ، يا مُعينُ يا اَللهُ، يا مُكَوِّنُ يا اَللهُ، يا فَعّالُ يا اَللهُ، يا لَطيفُ يا اَللهُ، ياغَفُورُ يااَللهُ، يا شَكُورُ يااَللهُ، يا نُورُ يااَللهُ، يا قَديرُ ]قَدِيمُ[ يااَللهُ، يا رَبّاهُ يا اَللهُ، يا رَبّاهُ يا اَللهُ، يا رَبّاهُ يا اَللهُ، يا رَبّاهُ يا اَللهُ، يا رَبّاهُ يا اَللهُ يا رَبّاهُ يااَللهُ، يا رَبّاهُ يااَللهُ، يا رَبّاهُ يا اَللهُ، يا رَبّاهُ يا اَللهُ، يا رَبّاهُ يااَللهُ اَسْئَلُكَ اَنْ تُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد، وَتَمُنَّ عَلَيَّ بِرِضاكَ، وَتَعْفُوَ عَنّي بِـحِلْمِكَ، وَتُـوَسِّعَ عَـلَيَّ مِـنْ رِزْقِـكَ الْحَـلالِ الطَّيِّبِ، وَمِنْ حَيْثُ اَحْتَسِبُ وَمِنْ حَيْثُ لا اَحْتَسِبُ، فَاِنّي عَبْدُكَ لَيْسَ لي اَحَدٌ سِواكَ، وَلا اَحَدٌ اَسْئَلُهُ غَيْرُكَ، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، ما شآءَ اللهُ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظيمِ پس به سجده مي روي و مي گويي: يااَللهُ يااَللهُ يااَللهُ، يارَبُِّ يارَبُِّ يارَبُِّ، يا مُنْزِلَ الْبَرَكاتِ، بِكَ تُنْزَلُ كُلُّ حاجَة، اَسْئَلُكَ بِكُلِّ اسْم في مَخْزُونِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ، وَالاَْسْمآءِ الْمَشْهُوراتِ عِنْدَكَ الْمَكْتُوبَةِ عَلي سُرادِقِ عَرْشِكَ، اَنْ تُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد وَاَنْ تَقْبَلَ مِنّي شَهْرَ رَمَضانَ، وَتَكْتُبَني مِنَ الْوافِدينَ اِلي بَيْتِكَ الْحَرامِ، وَتَصْفَحَ لي عَنِ الذُّنُوبِ الْعِظامِ، وَتَسْتَخْرِجَ ]لي[ يا رَبِّ كُنُوزَكَ يا رَحْمـنُ چهارده ركعت نماز كند بخواند در هر ركعتي حمد و آية  الكرسي و سه مرتبه قل هُوَ اللّه اَحَدٌ تا براي او باشد به هر ركعتي ثواب عبادت چهل سال و عبادت هر كه روزه گرفته و نماز خوانده در آن ماه . شيخ در مصباح فرموده كه در آخر شب غسل كن و بنشين در جاي نماز خود تا طلوع فجر .
هدایت شده از ثامن الائمه🌷
🔸دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد علامه شهید مرتضی مطهری (ره) ، هفته عقیدتی سیاسی و معلم گرامی باد.
هدایت شده از ثامن الائمه🌷
🇮🇷 📝 | خطی که می تواند انقلاب اسلامی را از نظر فکری حفظ کند 🍃🌹🍃 🔻 دوازدهم اردیبهشت هر سال یادآور شهادت مردی است که توانست سعادت دماءالشهداء و فضیلت مداد العلماء را از آن خویش سازد. 🔹 شهید مرتضی مطهری (ره) بی شک از نوادر روزگار ما بود که اندیشه و قلمش، گفتار و نجوایش همه برای اسلام و انقلاب بود. 🔸 برای آشنایی بیشتر با این شخصیت بزرگ و نقش سازنده او به بیانات ارزشمند خورشید فروزان انقلاب اسلامی مدظله‌العالی گوش جان می سپاریم " استاد تعلیم و تربیت را مهمترین رسالت خود می دانست. او فقط در کلاس درس نبود بلکه در خانه، در میان دوستان و در اجتماع نیز معلمی توانا به حساب می آمد. 🔹 مطهری یکی از معماران نظام جمهوری اسلامی بود که طرح اصلی نظام اسلامی با مغز قوی، دل آگاه و هوشمندی علمی او شکل گرفت. 🔸 فهم و شناخت اسلام ناب و مستند، هوشمندی و بصیرت وافر در شناسایی جریان‌های منحرف و آلوده، شجاعت و بی پروایی در برخورد با این جریان‌ها خصوصیاتی بودند که به شخصیت چند بعدی و کم نظیر استاد فرزانه شهید ما جنبه استثنایی می بخشیدند. خطی که می تواند انقلاب را از نظر فکری حفظ کند همان خط مطهری است". 🌺 ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد. ✍ امراله عباسی |
13940216_11580_128k.mp3
2.18M
شهید مطهّری خیلی خصوصیّات ممتازی داشت لکن به نظر من شاخصه‌ی شخصیّت او معلّمی بود؛ معلّم بود؛ در حوزه معلّم بود، در دانشگاه معلّم بود، در محیط زندگی معمولی هم معلّم بود، سخنرانی‌های او هم تعلیم بود، درس بود؛ چون با اخلاص بود. بیانات در دیدار جمعى از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور ۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
✨شما به مجلس دوستانه روشنگرانه مجازی دعوتید✨ 🇮🇷🌹🇵🇸🌹🇮🇷🌹🇵🇸🌹🇮🇷🌹🇮🇷 🗒موضوع: فلسطین وآزادی قدس شریف 🎙سخنران:کارشناس مسائل سیاسی،برادر اسماعیلی ⏰روز دوشنبه:۱۴۰۱/۲/۱۲ زمان : ساعت ۱۶ 🍃🌺حضور و همراهی شما عزیزان ،، موجب دلگرمی و افتخار ماست🌺🍃 ارسال سؤالات تا ساعت ۱۷ به آدرس:👇 @ya_mahdi98
رو قدس؛ دین مداری؛ استکبار ستیزی.aac
12.9M
════════﷽❀ ⃟⃟ ⃟🇮🇷 ⃟✤ 🔅 🇮🇷ثامن ۲۱🇮🇷🔅 🖋موضوع جلسه: روز قدس ، دین مداری ، استکبار ستیزی 🎙سخنران: برادر اسماعیلی،کارشناس وهادی سیاسی
طرح مسئله فلسطین چه ضرورتی دارد؟ هرگز نباید از اهمّیّت حمایت سیاسی از مردم فلسطین غافل بود که در جهان امروز از اولویّت ویژه‌ای برخوردار است. ملّت های مسلمان و آزادی‌خواه با هر سلیقه و روش، امّا می توانند در یک هدف گرد هم ­آیند و آن فلسطین و ضرورت تلاش برای آزادی آن است. با پدیدار شدن نشانه‌های افول رژیمصهیونیستیو ضعفی که بر متّحدان اصلی آن بویژه ایالات متّحده‌ی‌ آمریکا حاکم شده است، مشاهده میشود که اندک اندک، فضای جهانی نیز به سمت مقابله با اقدامات خصمانه و غیر قانونی و غیر انسانی رژیمصهیونیستی میل می کند.
موضع جمهوری اسلامی نسبت به مقاومت چیست؟ موضع ما نسبت به مقاومت یک موضع اصولی‌ است و ربطی به گروه خاصّی ندارد. هر گروهی که در این مسیر استوار باشد، با او همراه هستیم و هر گروهی که از این مسیر خارج شود، از ما دور شده است. عمق رابطه­ ی ما با گروه‌های مقاومت اسلامی فقط به میزان پایبندی آنان به اصل مقاومت مرتبط است. #