صمدی مناجات علامه.mp3
1.87M
از صحبت اغیار گذشتیم، علیالله
ما از همه جز یار گذشتیم، علیالله
شد وعدهٔ دیدار من و یار شبِ تار
از خوابِ شب تار گذشتیم، علیالله
🌿مناجات توحیدی و عاشقانه
علامه حسنزادهآملی(ره)
با نوای آیتالله صمدیآملی
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔸 گزارش مکتوب جلسه با مربیان طرح بهنام (جهاد تبیین نوجوانان)،
مورخ ۱۳اسفند۱۴۰۲، به زودی در کانال قرار خواهد گرفت.
مشارکت مردمی در این دوره از انتخابات مشابه با دورۀ قبلی حدود ۴۲درصد بودهاست.
بیتردید حفظِ این میزان مشارکت، آن هم در بحبوحۀ شدید جنگ ترکیبی، با محوریت جنگ شناختی، امداد الهی و یک پیروزی بزرگ برای جبهۀ انقلاب بود. به یاد بیاوریم، دشمنان برای اولین انتخابات پس از اغتشاشات و فتنۀ زنزندگیآزادی، طوری برنامهریزی کرده بودند که به مشارکت کمتر از ۲۰درصد اطمینان داشتند.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔻اگر جهاد تبیین میکردیم...
آمار نشان میدهد نزدیک به ۳۰درصد از مردم برای حضور در انتخابات مردد بودند؛ همان جماعت خاکستری که با «جهاد تببین» میتوانستیم با خود همراه کنیم.
اگرچه مشارکت مردمی آنچنان که پسند بیگانگان بود، تقلیل نیافت، اما هریک از ما باید از خود بپرسیم:
▫️به وظیفۀ خود که همچون چراغی، نوری پیرامون خود را روشن کنیم، عمل کردیم؟!
▫️افکار درست را منتشر کردیم ؟!
▫️پاسخ اشکالات و ابهامآفرینیها در فضای مجازی را به مدد امکانات این فضا، یافته و در میان دوستان و آشنایان منتشر کردیم؟!
▫️تا چه حد مجهز کردیم خود را به فکر، به عقلانیّت، به آگاهیهای فراوان؟!
▫️چقدر خود را آماده کردیم و این تجهیزات را در خود افزایش دادیم؟!
▫️تا کجا وارد میدان تبیین و افشاگری شدیم؟!
پاسخ هریک از ما به این پرسشها روشنکنندۀ علل عدم همراهی این ۳۰درصد است.
پاسخ هریک از ما به این پرسشها روشنکنندۀ علل عدم همراهی این ۳۰در صد است.
برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب(۱۴۰۰.۷.۵)
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔻گزارش کارگاه آموزشی ویژۀ مربیان طرح بهنام
در آخرین روزهای سال، در خدمت مربیان جهادی طرح بهنام بودم.
در این طرح جهادگرانی با اراده، کفش پولادین بهپا کردهاند و برای تبیین و روشنگری در میان یکی از حساسترین گروهها، یعنی نوجوانان دبیرستانی، وارد مدرسهها شدهاند. برای رسیدن به مخاطبان خود از سد دورههای آموزشیِ پیوسته در تابستان و زمستان گرفته، تا مدیرانی که غالباً بنای همکاری ندارند، گذشتهاند و اکنون رضایت و حالِ خوش را در چشمانشان میتوان دید. خوشحالند از اینکه در روزگاری که مبنای انتخابِ دلمشغولیها، منافع و کسب بیشترها و بالاترها شده، آنها خالی از این دغدغهها، بدون دریافت هیچ حقالزحمهای (حتی هزینه رفتوآمد) فرصت یافتهاند خمیرۀ وجودی سازندگان ِفردای ایران را سر و شکل دهند؛ بر اساس آموزههایشان از دین و فهمشان از انقلاب.
قدردان این فرشتگان زمینیام، که پذیرفتند دقایقی در خدمت ایشان باشم.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔺اهم مطالبی که در این کارگاه، با موضوع «طرحنامهنویسی»، ارائه شد بدین مختصر بود:
۱. طرحنامه، متن مکتوبی است که در آن از گام ابتدایی تا انتهایی یک فعالیت، با ذکر دقیق جزئیاتِ لازم، ثبت میشود.
۲. در طرحنامه هیچ زاویهای نادیده نمیماند و در نگارش اولیه در صورت ابهام در تعیین تکلیف برخی موارد، آن مورد در کارگاههای عملیاتی و با مشورت با سایر مربیان تعیین تکلیف میشود.
۳. اولین قدم برای نگارش طرحنامه شناخت جامعه هدف یا همان مخاطب است. لازم است اطلاعات ضروری را دربارۀ او گردآوری نمود. سن، جنس، گروه (مثلاً دانشآموزان)، طبقه اجتماعی و ... .
۴. هر طرحنامه شامل سه بخش «هدف اصلی»، «مسیر حرکت» و «ابزار» است.
۵. هدف اصلی، آن مفهومی است که مربی قصد دارد، در طول دوره، به مخاطب خود منتقل کند. این هدف باید در اهدافی جزیی تنظیم شود. این اهداف مفاهیم جزییای هستند که در بطن هدف کلی میگنجند و همگی در کنار هم آن مفهوم کلی را منتقل میکند. همچنین لازم است برای تحقق هر یک از هدفها -اعم از کلی و جزیی- زمانی دقیق تعیین شود. لازم است این اهداف بر اساس ضرورتهای جامعه و نیازهای قشر مخاطب تعیین گردد. بیانات رهبر انقلاب خطاب به گروههای گوناگون مخاطبان منبع مناسبی برای استخراج اهداف است. در این خصوص میتوان به پژوهشهای صورت گرفته بر بیانات معظمله مراجعه داشت.
۶. «مسیر» را بر اساس فضایی که برای فعالیت فراهم شده، انتخاب میکنیم. اینکه چه نوع رابطهای میان مربّی و متربّی برقرار میشود در تعیین مسیر تحققِ اهداف مؤثر است. مربیان این دوره، اغلب در مدارس و البته برخی در مکانهایی خاص با نوجوانان ارتباط برقرار میکنند.
۷. «ابزار»، تمام امکاناتی است که مربّی در طی مسیر خود در اختیار دارد. او میبایست برای هر یک از اهداف خُرد، و بر اساس ویژگیهای مخاطب و شرایط حاکم بر مسیر از بهترین ابزار در دسترس بهره بگیرد. نبوغ و خلاقیت مربی خود عاملی ابزارساز است. معمولاً مربیان خلاّق با استفاده از نیروهای بالقوۀ متربیان به ابزارهای کاربردیای دست مییابند.
▫️نکته پایانی: برای آنکه مربیان پرتلاش طرحهای جهادی متهم به حرکتهای بیبرنامه و گترهای نشوند، ضروری است طرحنامه را پیش از آغاز فعالیتهای خود تنظیم کنند. این مهم بیشک در موفقیت برنامه و تبدیل شدن آن به یک تجربه سودمند و دلنشین برای مربیان و متربیان مؤثر است.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نسخه امام راحل در مواجهه با بیحجابی و شهوترانی در جامعه:
-اسلام جلوی شهوات را میگیرد.
-اسلام جلوی فساد را گرفتهاست.
- دولت اگر جلوی این رفتارها را نگیرد، مردم میگیرند.
-ما تا زنده هستیم، نمیگذاریم آزادیهای غربی تحقق پیدا کند.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔹 شورایعالی فضای مجازی و هدفهای فراموش شده
امروز در هفتهنامه ۹دی
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
نجوایقلم| آ.ز.محمودیان
🔹 شورایعالی فضای مجازی و هدفهای فراموش شده امروز در هفتهنامه ۹دی https://eitaa.com/Najvayeqala
🔻شورایعالی فضای مجازی و هدفهای فراموش شده
بخش اول: شورا، روی کاغذ و در میدان
شورایعالی فضای مجازی در اقدامی مدبّرانه و پیشگیرانه در اسفند ۱۳۹۰ با فرمان رهبر انقلاب تشکیل شد. قرار بود این شورا تمام آنچه مربوط به فضای مجازی است را تنظیم، هدایت و نظارت کند. برای آنکه هیچ خلأ و تعللی باقی نماند، مرکز ملی فضای مجازی نیز برای پیگیری امور اجرایی و حتی ورود بیاختلال در امور اجرایی تشکیل شد. با این حال چند سال پس از تشکیل شورا، در سالهای ۹۶ و ۹۸، از طریق تلگرام و اینستاگرام به مردم انواع روشهای جنگ خیابانی آموزش داده شد. در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ به انحاء نبرد رسانهای، امید برای مشارکت، بازیچه صاحبان برونمرزی این فضا بود و مردم به تحریم انتخابات دعوت شدند. در اوج جولان فضای مجازی در سال ۱۴۰۱ نیز هجمه روانی این فضا چنان بر اذهان جامعه بهویژه نسل نوجوان و جوان چیره شد که برخی فریبخوردگان بیمهابا به انواع خشونت، از آسیب به اموال عمومی گرفته تا هتکحرمت و قتل دست زدند. اکنون نیز همچنان افسار حرکتهای حرمتشکنانه در دست فضای مجازی است. پس محقق نشد، آنچه هدف تشکیل این شورا بود.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian