eitaa logo
نماز اول وقت
96 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
5.9هزار ویدیو
304 فایل
﷽♥️أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ‍‍‍الفرج❁ امام صادق(ع): اولین چیزى که از هر انسانى سؤال مى شود نماز است، در صورتى که نماز او پذیرفته بود بقیه اعمال او نیز امکان دارد پذیرفته شود. ولى اگر نماز.... https://harfeto.timefriend.net/16861702623760
مشاهده در ایتا
دانلود
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ"♥️
اقدامات لازم بعد از تذکر لسانی و شنیدن توهین و...
💠 نمونه فرم شکایت مردمی که درصورت تذکر صحیح مورد هتک حرمت ، فحاشی ، ضرب و جرح و ..قرار میگیرند . 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 1⃣ ابتدا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید یا به نزدیکترین کلانتری مراجعه نمایید . 2⃣ اگر شرایط محیا بود فیلم و عکس تهیه کنید و شماره ای از شاهدان واقعه تهیه نمایید 3⃣ به دفتر خدمات قضائی مراجعه و فرم زیر را پر نمایید . فرم شکایت دفتر خدمات قضائی ۱) شاکی : ............. کدملی......... ۲) مشتکی عنه : ................. ( نام و مشخصات مشتکی عنه ) ۳) وکیل یا نماینده قانونی : ............. ( در صورت داشتن وکیل ، نام و نام خانوادگی نوشته می شود ) ۴)موضوع شکایت : هتک حرمت توهین،افترا،ضرب و جرح و.... ۵) دلایل و ضمائم : 1 – کپی مصدق شناسنامه 2 – کپی مصدق کارت ملی 3 – شاهدین 4 - سایر دلائل و مدارک ۶) زمان و نشانی محل وقوع جرم : ( زمان و محلی که جرم در آن اتفاق افتاده است . ) ۷) متن شکوائیه باسلام ، احتراما به استحضار می رساند : اینجانب ........... فرزند .......... ساکن ............ از خانم / آقای ............ فرزند ........... ساکن ............... شاکی هستم . زیرا نامبرده با استعمال الفاظ رکیک به اینجانب توهین نموده و فحاشی کرده است . ضمنا برای اثبات ادعای خویش گواه دارم ، که حاضر به ادای شهادت شرعی در محضر دادسرا می باشند. لذا از دادستان محترم تقاضای تعقیب و مجازات کیفری متهم موصوف را طبق ماده ۶۰۸ یا ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی تعزیرات خواستارم .  📺.👇 .👇 ╔═ 💎 ═══╗ @RSh34953 ╚═══ 💎 ═╝ https://eitaa.com/Namazeavalevaght
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ توسل به لاک سیاه یک خانم در هیئت سیدالشهدا (ع) ☑️ حرمت شکنی و معصیت با نام حسین (ع) ♨️ تکیه را هر شب ساعت ۲۳ از شبکه افق ببینید 🆔 @ofogh_tv https://eitaa.com/Namazeavalevaght
13.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دسته بندی نامه هایی که به سالار شهیدان نوشته شد ◽️ حجت الاسلام و المسلمین طباخیان https://eitaa.com/Namazeavalevaght
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️سیدحسن نصرالله: ♦️ما از لبنان به همه جهانیان می گوییم، امام ما، رهبر ما، آقای ما، عزیز ما و حسین ما در این زمان، حضرت آیت الله العظمی امام سید علی حسینی خامنه ای است ♦️ ای فرزند حسین ما تو را تنها نمی‌گذاریم... ماترکناک یابن الحسین...❤️ https://eitaa.com/Namazeavalevaght
630.2K
معنای حدیث «الصلاة نور المؤمن» چیست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۲ به نام الله و به یاد الله سلام به شما پدرها و مادرها و معلم های عزیز درباره ی شیوه الگویی در دعوت به نماز، با هم صحبت می‌کردیم. به یک عزیزی گفتم: خیلی زیبا با وقا و شمرده نماز می خواندی! ذکر رکوع و سجده ات را سه بار می گفتی خوشم آمد! گفت: این نماز نبود که من خواندم! نماز را پدر من می خواند که ذکرهایش را ۷ بار می گفت. پدر هفت بار، پسر سه بار، احتمالا نوه‌اش یک بار ذکر رکوع بگوید. شیوه الگویی می گوید: دانش آموز و فرزند ما، در معنویات، معمولاً یک قدم از ما عقب تر هستند. پدر نماز می خواند در مسجد، پسر در خانه... مادر نماز می خواند اول وقت، دختر آخر وقت... این شیوه به ما می گوید: سعی کن نمازت ۲۰ باشد تا نماز دانش آموزت 15 شود. آداب و مستحبات نماز را رعایت کن تا دانش آموز واجبات نماز را رعایت کند. می خواهم چند توصیه داشته باشم برای این که نمازمان، زیبا و باشکوه بشود و به نمره ۲۰ نزدیک بشود: ۱. از مُهر چرک، کثیف و شکسته استفاده نکنیم، مُهر بزرگ، تمیز و تربت اباعبدالله الحسین را استفاده بکنیم. ۲. عطر بزنیم یا حداقل گلاب استفاده بکنیم برای نمازمان، ثواب نمازمان، هفتاد برابر می شود. ۳. انگشترِ عقیق بخریم برای نماز هایمان؛ هم آقایون هم خانم ها. ۴. همان طور که برای غذای مان سفره می‌اندازیم، برای نماز که غذای روحمان است، سجاده بیندازیم، نمازِ با سجاده با ارزش تر است. ۵. آقایون! با زیر پیراهنی رکابی و شلوارک، نماز نخوانید، مناسب نیست؛ لباسی داشته باشید که با شکوه باشد. ۶. خانم ها! نماز خواندن با مانتو صحیح است، اما با شکوه نیست. چادر مخصوص نماز داشته باشید. ۷. قبلِ نماز اذان بگوییم ، بعد از نماز تعقیبات داشته باشیم. ۸. اهلِ نماز مستحبی باشیم، حداقل قبل از خوابمان، دو رکعت نماز شب بخوانیم. و فرزند ما نمازِ مستحبی خواندن ما را هم، ببیند. ۹. کلیپِ زیبا خوانی نماز استاد طباطبائی یا استاد موسوی بلده را از اینترنت، دانلود بکنید و شونصد بار گوش کنید! یعنی خیلی زیاد گوش کنید! تا نمازمان با زیباییِ تمام خوانده بشود. طوری نماز بخوانیم که حسرت انگیز باشد برای بی نمازها و لذت بخش باشد برای با نمازها! @navb110 https://eitaa.com/Namazeavalevaght
413.4K
آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» را در نماز ظهر و عصر را بلند بخوانیم یا آهسته؟ @navb110 https://eitaa.com/Namazeavalevaght
به بهشت 13 به نام خدا و به یاد خدا سلام به شما پدران، مادران و معلمان عزیز! خدمتتون عرض کردیم که اثرگذارترین شیوه در دعوت به نماز، شیوه ی الگویی است. چهار تا عامل، اثرگذاری این شیوه را بالا و بالاتر می برد. ۱. الگو، محبوب و دوست داشتنی باشد، که در شیوه ی اخلاق، - ان‌شاءالله بعدا - برای شما توضیح می دهم. ۲. الگو جامع باشد، یعنی پدر و مادر و معلم، به مجموعه ی واجبات دین حسّاس باشند و عمل کنند، نه فقط به نماز. معلمی که صورتش آرایش کرده بود و موی سرش، هم بیرون بود؛ به بنده می گفت: حاج آقا، هر چقدر سفارش نماز می کنیم، این دانش آموزان گوش نمی کنند! خُب دانش آموز می گوید: حجاب کامل، دستور خداوند است، تو رعایت نمی کنی؛ نماز هم دستور خداوند است که من نمی خوانم؛ پس من و تو مثلِ هم هستیم. فرزندی که می بیند پدرش در ماهواره، هر چیزی را می بیند؛ مادرش، اهل رقص و موسیقی های مبتذل است؛ خُب، این پدر و مادر، نمی توانند الگوی خوبی باشند... پدر و مادری که اهل غیبت هستند، اهل تحقیر و توهین هستند، به فرزندش می گوید: بی شعور، نفهم! این ها هرگز نمی توانند الگو های خوبی در دعوت فرزند به نماز باشند؛ چون این ها هم، جزئی از دین هستند و وقتی فرزند ما می بیند، نسبت به این ها، ما حساسیت نداریم؛ او هم نسبت به نماز، حساسیتش را از دست می دهد. ۳. رفتار الگوها همیشگی باشد، نه فصلی و موقت... بعضی ها ماه رمضان، نمازشان اول وقت است؛ ماه های دیگر نه! نماز مغرب و عشا و ظهر و عصر را می خوانند؛ نماز صبحشان قضا می شود! والدین وقتی کار ندارند، نمازشان اول وقت است؛ در مهمانی و عروسی ها، نماز می رود آخر وقت، یا قضا می شود! پیام این رفتار، این است که: «نماز کشک است!» در حالی که پیامبر عزیزمان، حتی اگر مهمان هم داشتند، ضمن احترام به مهمانشان، نماز اول وقتشان را ترک نمی کردند! در سیره ی ایشون آمده که: «كانَ اِذادَخَلَ وَقْتُها كَاَنـَّهُ لا يَعْرِفُ اَهْلاً وَ لا حَميما» هنگام نماز اول وقت، هیچ دوست صمیمی را انگار که نمی شناختند. ۴. هماهنگی الگوها: پدر و مادر، مثل دو بال کبوترند که باید مثل هم ، حرکت کنند. مادری نماز می خواند، پدر نه! مادری نمازش آخر وقت است، پدر اول وقت! این اثرگذاری الگوها را پایین می آورد. معلمی، حدیث نماز می خواند و در نماز جماعت مدرسه شرکت می کند، معلم دیگر - با شبهه - زیر آب نماز را می زند! که «دلت پاک باشد، نماز هم نخواندی، نخواندی!» در این موارد، دانش آموز، سر در گُم می شود که کدام، الگو را انتخاب بکند! گاهی اوقات، رفتارش می شود منافقانه! جلوی هر الگو، رفتار مورد موردپسند همان الگو را انجام می دهد! یا به علت راحت طلبی، می رود سراغ الگویی که سست نماز یا بی نماز است و مانند او رفتار می کند. در جلسات ماهانه آموزشی مدرسه، حتماً حتماً مدیر و معاون پرورشی، تاکید کنند که نماز، مهمترین اصلِ تربیت دانش آموز است! و ما همان طور که برای آموزش دانش آموزمان، باید وقت بگذاریم، برای پرورش او هم باید وقت بگذاریم! و در پرورش، بالاتر و واجب تر از نماز، هرگز نداریم! @navb110 https://eitaa.com/Namazeavalevaght
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق (ع) : دل های خویش را به وسیله قرائت قرآن نرم کرده و بترسانید.
📖 سوره بقره مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَا يُبْصِرُونَ ﴿۱۷﴾آنها (منافقان) همانند كسي هستند كه آتشي افروخته (تا در بيابان تاريك راه خود را پيدا كند) ولي هنگامي كه آتش اطراف خود را روشن ساخت خداوند (طوفاني مي‏فرستد و) آن را خاموش مي‏كند، و در تاريكي وحشتناكي كه چشم كار نمي‏كند آنها را رها مي‏سازد. (۱۷) صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿۱۸﴾آنها كر، گنگ و كورند بنابراين از راه خطا باز نمي‏گردند. (۱۸) أَوْ كَصَيِّبٍ مِنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِمْ مِنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ ﴿۱۹﴾يا همچون باراني كه در شب تاريك توام با رعد و برق و صاعقه (بر سر رهگذراني) ببارد، آنها از ترس مرگ انگشت در گوش خود مي‏گذارند تا صداي صاعقه را نشنوند، و خداوند به كافران احاطه دارد و در قبضه قدرت او هستند). (۱۹) يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُمْ مَشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿۲۰﴾روشنائي خيره كننده برق نزديك است چشم آنها را بربايد، هر لحظه‏ اي كه برق جستن مي‏كند (صفحه بيابان را) براي آنها روشن مي‏سازد (چند قدمي) در پرتو آن راه مي‏روند و هنگامي كه خاموش مي‏شود توقف مي‏كنند، و اگر خدا بخواهد گوش و چشم آنها را از بين مي‏برد، خداوند بر هر چيز توانا است. (۲۰) يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ﴿۲۱﴾اي مردم پروردگار خود را پرستش كنيد، آن كس كه شما و پيشينيان را آفريد، تا پرهيزكار شويد. (۲۱) الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَنْدَادًا وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿۲۲﴾آنكس كه زمين را بستر شما قرار داد و آسمان (جو زمين) را همچون سقفي بر بالاي سر شما و از آسمان آبي فرو فرستاد، و بوسيله آن ميوه‏ ها را پرورش داد، تا روزي شما باشد، بنابراين براي خدا شريكهائي قرار ندهيد در حالي كه مي‏دانيد (هيچ يك از اين شركاء و بتان نه شما را آفريده‏ اند و نه شما را روزي مي‏دهند). (۲۲) وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ ﴿۲۳﴾اگر درباره آنچه بر بنده خود (پيامبر) نازل كرده‏ ايم شك و ترديد داريد (لااقل) يك سوره همانند آن بياوريد و گواهان خود را غير از خدا بر اين كار دعوت كنيد اگر راست مي‏گوئيد. (۲۳) فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا وَلَنْ تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ ﴿۲۴﴾اگر اين كار نكرديد و هرگز نخواهيد كرد از آتشي بترسيد كه هيزم آن بدنهاي مردم (گنهكار) و سنگهاي است كه براي كافران مهيا شده است. (۲۴) https://eitaa.com/Namazeavalevaght
❇️ نکته آیه ۱۸ 🔹صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿۱۸﴾آنها كر، گنگ و كورند بنابراين از راه خطا باز نمي‏گردند. (۱۸) 🔸خداى سبحان اندامهاى ادراكى، مانند چشم و گوش را به آدمى بخشيده تا براى درك صحيح حقايق از آن مدد بگيرد و اندامهاى تحريكى، مانند دست و پا را به انسان داده تا براى كار درست به خدمت انسان درآيد. 🔹حال اگر از چشم و گوش و زبان آدمى جز تباهى برنخيزد در حقيقت او فاقد اين اندامهاست و به همين جهت، در قيامت نابينا، ناشنوا و ناگويا محشور مى شود و اگر انسان از اين اندامهاى ادراكى به خوبى بهره جست او به حق بينا، شنوا و گوياست و از اين رو قرآن كريم برخى از پيامبران الهى را با وصف صاحبان دستها و چشمها مى ستايد: (واذكر عبادنا ابراهيم و اسحق و يعقوب اول الايدى والابصار (851) تفسیر تسنیم https://eitaa.com/Namazeavalevaght
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
39.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 ❓ ✍️ A Scientist beyond the time❗️ Presented by Masaf International 🟢 ؟ ✍️ دانشمندی فراتر از زمان❗️ کاری از مصاف بین‌الملل 🆘 مخصوص انتشار در اینستاگرام و توییتر با هشتگ 🤔🤔🤔 https://eitaa.com/Namazeavalevaght