eitaa logo
نماز اول وقت
78 دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
7.4هزار ویدیو
415 فایل
﷽♥️أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ‍‍‍الفرج❁ امام صادق(ع): اولین چیزى که از هر انسانى سؤال مى شود نماز است، در صورتى که نماز او پذیرفته بود بقیه اعمال او نیز امکان دارد پذیرفته شود. ولى اگر نماز....
مشاهده در ایتا
دانلود
4.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️زینب الغزوی، کارشناس فرانسوی: هیچ غیرنظامی در اسرائیل وجود ندارد 📌همه آن‌ها برای غصب سرزمینی آمده‌اند که به آن تعلق ندارند... 🟢 https://eitaa.com/Namazeavalevaght
♨️نمایشگاه هوافضای سپاه، در اسرائیل😉 📌چقدر با موشک‌های ما حال می‌کنن😜 🟢 🔴 https://eitaa.com/Namazeavalevaght
13.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پاسخ قاطع کارشناس لبنانی به گفته مجری ضد ایرانی مبنی بر این که ایران شما را تنها گذاشته است: 📍شما از تاریخ همکاری ایران و لبنان بی خبرید، ما در کنار هم برای مبارزه با دشمن خون داده‌ایم، ایران نبود، لبنان سال‌ها پیش به اشغال اسرائیل درآمده و تبدیل به ایالتی اسرائیلی شده بود، تا ابد مدیون آموزش‌ها و سلاح‌های ایرانی هستیم... https://eitaa.com/Namazeavalevaght
‏وَ مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ لَلدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ (۳۲) ‏و زندگی دنيا جز بازی و سرگرمی نيست و البتّه خانه‌ی آخرت، برای تقوا پيشگان بهتر است. آيا نمی‌انديشيد؟ ‏نكته‌ها: ‏اگر دنيا مزرعه‌ی آخرت قرار نگيرد، بازيچه می‌شود و مردم مانند كودكانی كه سرگرم به اسباب بازی‌هايی چون: مال و مقام و ... شده‌اند. مثل صحنه‌ی نمايش كه يكی لباس شاه می‌پوشد، ديگری نقش نوكر را بازی می‌كند و سوّمی وزير می‌شود، ولی ساعتی بعد كه همه‌ی لباسها و نقش‌ها كنار می‌رود، می‌فهمند كه همه‌ی عناوين، خيالی بيش نبود. ‏خير بودن آخرت به خاطر آن است كه هم لذّت‌هايش آميخته به رنج نيست و هم زودگذر و موهوم و خيالی نيست. ‏با توجّه به آيات ديگر قرآن، نبايد اين آيه را دعوت به رهبانيّت و ترك دنيا دانست. كلمه‌ی‌ «لَعِبٌ» به كاری گفته می‌شود كه قصد صحيحی در آن نباشد و كلمه‌ی‌ «لَهْوٌ» به كاری گفته می‌شود كه انسان را از كارهای مهم و اصلی باز دارد. [مفردات راغب.]۱ ‏شباهت دنيا به لهو و لعب از جهاتی است: ‏الف: دنيا مثل بازی، مدّتش كوتاه است. ‏ب: دنيا مثل بازی، تفريح و خستگی دارد و آميخته‌ای از تلخی و شيرينی است. ‏ج: غافلان بی‌هدف، بازی را شغل خود قرار می‌دهند. ‏د: دنياگرايی مثل بازی، انسان را از اهداف مهم باز می‌دارد. ‏پيام‌ها: ‏۱- دنيا محوری، فكری كودكانه و پوچ است. (لهو ولعب معمولًا كار كودكان است و سرگرم شدن به دنيا انسان را از آخرت باز می‌دارد) «لَهْوٌ وَ لَعِبٌ» ‏۲- راه نجات از حسرت آخرت، فكر و تعقّل است. يا حَسْرَتَنا ... أَ فَلا تَعْقِلُونَ‌ ‏۳- خردمند، فريب دنيا را نمی‌خورد. وَ لَلدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ ... أَ فَلا تَعْقِلُونَ‌ ‏۴- بكار نگرفتن انديشه، زمينه توجّه به دنيا وغفلت از آخرت است. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» ‏۵- غفلت از آخرت، سبب توبيخ است. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» ‏۶- تعقّل و تقوا، ملازم يكديگرند. «يَتَّقُونَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ» ‏۱ مفردات راغب. @Namazeavalevaght
🌺 آداب معاشرت 🌺 هنگام مشورت دادن به دیگران دقت کنیم که جوانب کار را در نظر بگیریم و اگر واقعا علم یا تجربه لازم را نداریم، از دادن مشورت خودداری کنیم. 💠 امام باقر علیه السلام: هر که برادرش با او مشورت کند و او با تدبیر خالصانه پاسخ ندهد، خداوند عقل و تدبیر را از او بگیرد. 📚 المحجه البیضاء/ج3/ص487 https://eitaa.com/Namazeavalevaght
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّه السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِیجَة السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِین السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْن السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللَّه السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللَّه السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ اللَّه السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَر يَا فَاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّةِ 🔸السلام علیک یافاطمه المعصومه🔸 ◀️هر روز صبح با سلام به حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها روز خود را آغاز میکنیم ⭕️https://eitaa.com/Namazeavalevaght
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
:هشدارهای_تربیتی👆 🎥راه متلاشی کردن ایران و نظام اسلامی 🔺 این یک سیاست است و دشمن به خوبی در حال پیاده کردن آن است. 🔺 به نظر شما دشمن تاکنون چقدر در پیاده کردن نقشه خود در ایران ما موفق بوده است؟ 🇮🇷 .👇 ╔═ 💎 ═══╗ 🆔 @RSh34953 ╚═══ 💎 ═╝ 🌐 به کانال دانش پژوهان و احیاگران ونهی ازمنکر🔗بپیوندید.
‏وَ اكْتُبْ لَنا فِي هذِهِ الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ إِنَّا هُدْنا إِلَيْكَ قالَ عَذابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشاءُ وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‌ءٍ فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ الَّذِينَ هُمْ بِآياتِنا يُؤْمِنُونَ (۱۵۶) ‏(خداوندا!) برای ما در اين دنيا و در آخرت، خير و نيكی مقرّر كن كه ما به سوی تو رهنمون و بازگشت كرده‌ايم. (خداوند) فرمود: عذابم را به هر كس كه بخواهم (و مستحقّ باشد) می‌رسانم، و (لی) رحمتم همه چيز را فرا گرفته است، پس به‌زودی آن (رحمتم) را برای كسانی كه تقوا دارند و زكات می‌دهند و آنان كه به آيات ما ايمان می‌آورند، مقرّر می‌دارم. ‏نكته‌ها: ‏اين آيه، بيان دعای ديگر حضرت موسی عليه السلام در پی خواسته‌ی قبلی است. ‏«هُدْنا» اشاره دارد به توجّه آنان به سوی خدا وتوبه كردن از راه منحرفان و راه كسانی كه تقاضای نابجای ديدار خدا را داشتند. ‏به نقل ابن عبّاس، هنگامی كه آيه‌ی‌ «وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‌ءٍ» نازل شد، شيطان نيز در رحمت الهی طمع كرد و گفت: عبارت‌ «كُلَّ شَيْ‌ءٍ»، شامل من هم می‌شود. خداوند برای رفع اين توهّم فرمود: فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ‌ ... ‏آری، رحمت الهی گسترده است و به همه كس می‌رسد، امّا شمول رحمت برای غير مؤمنان، به تفضّل الهی است. [تفسير اثنی‌عشری.]۱ ‏در روايت آمده است كه شخصی در نماز می‌گفت: «اللهمّ ارحمنی و محمّداً و لاترحم معنا احداً»، خدايا! تنها من و محمّد صلی الله عليه و آله را مشمول رحمت خود قرار بده، نه هيچ كس ديگری را. ‏پيامبر صلی الله عليه و آله پس از نماز در انتقاد به او فرمود: رحمت نامنتهای الهی و موضع وسيع و نامحدود را محدود ساختی! [تفاسير مجمع‌البيان و نمونه.]۲ ‏پيام‌ها: ‏۱- بهترين گام‌ها و كارها، با ثبات‌ترين آنهاست. «وَ اكْتُبْ لَنا» ‏۲- انبيا در فكر تأمين سعادت دنيا و آخرت مردمند. «وَ اكْتُبْ لَنا فِي هذِهِ الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ» ‏۳- از بهترين دعاها، جامع‌ترين آنهاست. «فِي هذِهِ الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ» ‏۴- بازگشت خالصانه به سوی خدا، دريافت الطاف الهی است. «هُدْنا» ‏۵- رحمت الهی نامحدود است، اگر كسی به آن نرسيد، تقصير خود اوست. ‏«رَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‌ءٍ» نقصی در فاعليّت رحمت الهی نيست، بلكه نقص در قابليّت ماست. ‏۶- رحمت خداوند فراگير است، ولی عذاب الهی چنين نيست. رَحْمَتِي وَسِعَتْ‌ ... عَذابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشاءُ ‏۷- اصل، رحمت الهی است و عذاب او عارضی. (برای رحمت، فعل ماضی‌ «وَسِعَتْ»، ولی برای عذاب فعل مضارع‌ «أُصِيبُ» آمده است) ‏۸- دعای انبيا نيز در چهارچوب حكمت و قانون الهی مستجاب می‌شود. اكْتُبْ لَنا ... فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ‌ ... ‏۹- با وجود تقوا و عمل به تكاليف، شمول رحمت الهی حتمی است، فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ‌ ... ولی با وجود گناه و معصيت، عذاب حتمی نيست، زيرا با توبه و استغفار، امكان مغفرت وجود دارد. «عَذابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشاءُ» ‏۱۰- رحمت الهی بی‌نهايت است، امّا شرط بهره‌وری از آن، تقوا، پرداخت زكات و ايمان است. يَتَّقُونَ‌ ... الزَّكاةَ ... يُؤْمِنُونَ‌ بنابراين، كسی كه زكات نمی‌دهد و يا بی‌تقوا می‌باشد، از رحمت الهی محروم و در معرض عذاب الهی است. ‏۱۱- زكات، در شريعت يهود نيز بوده است. «يُؤْتُونَ الزَّكاةَ» ‏۱۲- آنچه سبب دريافت الطاف الهی است، ايمان به تمام آيات است، نه بعض آنها. «بِآياتِنا يُؤْمِنُونَ» ‏۱ تفسير اثنی‌عشری. ‏۲ تفاسير مجمع‌البيان و نمونه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چشم هایم را وقتی برای تُ اشک می‌ریزند ؛ دوست دارم..❤️‍🩹 @Namazeavalevaght