هدایت شده از لبیک یا حسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر عزیزی افتخار استان زنجان در عربستان شهر مدینه بین وهابیها ببینید چه غوغای بپا کرده ☝️
🌷الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ🌷
🌸اللهم لیَّن قَلبی لِولیِ اَمرِک 🌸
🌺نشر صدقه جاریه 🍃🌺
کانال خادم الظهور خادم الشهدا 🍃🌹
💫@wwwwwkhadam💫
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
ایران در بین کشورهای خاورمیانه پیشینهای نسبتاً طولانی از برنامهریزی برای توسعه اقتصادی دارد. تا زمان انقلاب در سال ۱۳۵۷، پنج برنامه توسعه با مدتهای گوناگون در ایران در یک بازه سیساله پیاده شد؛ و پیش از این تلاشها برای برنامهریزی انواع کمتر رسمی مداخله دولت در اقتصاد مختلط دولتی و خصوصی این کشور صورت گرفتهاست.[۱]
برنامههای توسعه پس از انقلابویرایش
برنامه اول توسعه ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲
برنامه دوم توسعه ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸
برنامه سوم توسعه ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳
برنامه چهارم توسعه ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸
برنامه پنجم توسعه ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴
برنامه ششم توسعه ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰
رشد اقتصادی پایینتر کشورهایی با منابع طبیعی گسترده نسبت به سایر کشورها تناقضی است که به بلای منابع،نفرین منابع (به انگلیسی: Resource curse) یا به تناقض فراوانی شهرت دارد. این پدیده بر اثر عوامل مختلف ممکن است به وجود آید، از آن جمله کاهش قدرت رقابتی در سایر بخشهای اقتصادی (که بر اثر نرخ واقعی ارز که به طبع تزریق درآمد حاصل از منابع بهطور مستقیم در اقتصاد حاصل میشود)، فرار سرمایه از بخش منابع طبیعی، نبود مدیریت دولت یا بر اثر فساد سیاسی ممکن است رخ دهد.
این ایده که وجود منابع طبیعی میتواند بلا باشد تا برکت در سال ۱۹۸۰ مطرح شد؛ و در ۱۹۹۳ ریچارد اوتی این موضوع را که چرا کشورهایی با انبوه منابع طبیعی نتوانستهاند از ثروتشان در جهت شکوفایی اقتصادشان بهره گیرند را توضیح داد. نمونه بارز این مدعا را میتوان در کشورهای تولیدکننده نفت یافت. مابین سالهای ۱۹۶۵–۱۹۹۸ سرانه تولید ناخالص ملی در این کشورها از متوسط ۱٫۳٪ کمتر بود، درحالیکه در سایر کشورهای در حال توسعه سرانه تولید ناخالص ملی متوسط ۲٫۲٪ بود
بسم الله الرحمن الرحیم
وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ وَ... بقره ۱۴۳
«بااحترام دعوتید»
نشانی: خیابان دکتر بهشتی ۳۶خیریه المهدی «عج»
زمان: چهارشنبه۱۴۰۲/۱/۳۰ همزمان با نماز مغرب و عشاء و صرف افطار
ارادتمند:
سید حسین ناصری شکیب
لشکرکشی به خراسان
محمدشاه پانزده فوج سوار مُستعد مُکمل روانه خراسان نمود. وقتِ سان دادن در میدان به آن ها شخصا خطاب نمود: ای سرباز و سوار! زن و بچه خراسانیانِ یاغی را به شما بخشیدیم، بروید هرچه می خواهید بکنید. این خبر به خراسانیان رسیده همه در طغیان و همراهی سالار خود فدایی وار کوشیدند و هرچه قشون رفت. خلع اسلحه نمودند و کشتند.
بعدا امیرکبیر به زحمتی فوق الحصر چند لشکر راه انداخته و روزِسان به حسام السلطنه فرمود: خراسان، ملک شاه است و خراسانیان اولادِشاه، تو ماموری با این سربازان بروی، یک نفر حسن خان سالار را که می گویند یاغی شده بگیری. اگر شنیده شد یک سوار، یک توبره کاه بی پول و بی رضایت از خراسانی گرفته و تو شکم آن سوار را ندریده، شاه شکم تو را خواهد درید. عینا این کلام به خراسانیان رسیده، خودشان ولایت به ولایت بی جنگ دروازه را بر روی قشون دولتی باز کرده و تابع دولت گشته، کلید دروازه مشهد همان ساعت ورود به روی حسام السلطنه می گشودند. #عقلانیت#شفایت#نظارت#قانون#مردم
انتخابات میتواند مظهر قوّت ملّی باشد. اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملّت را نشان میدهد؛ ضعف دولت را، ضعف مسئولین را، ضعف آحاد مردم را و ضعف کشور را نشان میدهد. هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد. اگر میخواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم. یکی از ابزارهای مهمّ قوّتِ کشور همین انتخابات است. مسئولانی که مرتبط هستند از همین حالا ــ البتّه میدانم که دنبال کردهاند ــ راهبرد مشارکت را، راهبرد امنیّت انتخابات را، راهبرد سلامت انتخابات را، راهبرد رقابت انتخابات را مشخّص کنند؛ انتخابات خوبِ سالمِ با مشارکت بالایی انشاءالله در آخر سال داشته باشیم.
بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
همزمان با شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ و با حضور جمعی از رزمندگان و ایثارگران و همچنین چهره های مذهبی جامعه اصناف مشهد ، محفل انسی با هدف ایجاد زمینه های اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری ، مبنی بر برگزاری انتخابات پیش روی سال جاری با سه راهبرد مشارکت حداکثری ، سلامت ، امنیت و اهمیت آن ، برگزار شد. در این جلسه جناب آقای دکتر محمد آصفی یزدی نماینده ادوار شورای اسلامی شهر مشهد و از چهره های فرهنگی و سیاسی استان خراسان رضوی ، با محور قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری ، به ایراد سخن پرداختند.
هدایت شده از رحمان
26.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴فراخوان شلوارکی چه ضایع و حقیرن😅😝🤮
🔺طنز امید و مجید
براندازی با شلوارک نشد باید برید سراغ شورت یقه اسکی😂
اصل جنس براندازی اینجاست:
@israel666
عشق به کشور
از آنجا که بسیاری از افراد در جامعه ما به گونهای تصادفی و یا از طریق تبعیت به سمت رسیدهاند ، عموماً ویژگیهای ذاتی سیاستمداری و رسیدن به مرحله عشق ورزیدن به جایگاه و قدرت کشور را تجربه نکرده آمد. مهمترین ویژگی یک سیاستمدار ( دلسوز و آگاه)آن است که هویتی برای کشور خود تعریف و نقاشی کند که قدرت زا باشد. امروز ملت مالزی بسیار ثروتمند شده اند ضمن اینکه دین و آداب و رسوم خود را نیز ، از دست نداده اند. احترام بین المللی آنها به مراتب بیشتر شده است و همه دانش آموختگان مالزیایی به کشور خود باز می گردند. عشق ماهاتیر محمد به کشورش ، موقعیتی ممتاز برای ملت مسلمان مالزی فراهم آورد.
#عقلانیت # آگاهی#شایستگی # منافع ملی
باسلام و تبریک دهم اردیبهشت ماه، روز ملی «خلیج فارس» خدمت دوستان عزیز فرهیخته ، نام زیبا و با مسمای خلیج فارس از دو جهت برای ملت بزرگ ایران دارای اهمیت است ، یکی از دیدگاه میراث فرهنگی و دیگری به خاطر منافع ملی کشورمان. این نام در قرن پنجم قبل از میلاد به این دلیل توسط یونانیان و بعد رومیان تعیین شد که این پهنه آبی راه رسیدن به کشور فارس بود. تداوم استفاده انحصاری از این نام نیز به این علت بود که تا همین اواخر بنادر آباد واقع در سواحل ایران مانند ریشهر، صیراف، کیش، هرمز، جزیره هرمز، بندرعباس و بوشهر تنها مقصد کشتیهای بزرگ اقیانوسپیما بودند و قبایل بدوی دیگر کرانهها نیازهای خود را با قایقهای کوچک از انبارهای بزرگ در این بنادر تامین میکردند.
متاسفانه طی چند دهه اخیر سواحل ایرانی اهمیت و موقعیت تاریخی خود را بهطور نسبی از دست دادهاند و بنادر و فرودگاهها در سواحل عربی به شکل عجیبی توسعه یافتهاند و به مقصد اصلی بار و مسافر و نمایندگان رسانهها و... در خلیج فارس تبدیل شدهاند. در سال 2021 تنها 27.7 میلیون توریست بینالمللی از سواحل جنوبی خلیج فارس دیدن کردند. مطابق شاخص عملکرد بنادر جهانی که توسط بانک جهانی و GMICPP منتشر میشود، 4 بندر در جنوب خلیج فارس در بین 5 بندر با بهترین عملکرد در سال 2021 در سطح جهانی بودهاند. فرودگاه دوبی نیز با جابهجایی حدود 90 میلیون مسافر در سال سومین فرودگاه بزرگ جهان از نظر تردد مسافر بینالمللی است. سواحل عربی همچنین از نظر تراکم حضور رسانهها و خبرنگاران بینالمللی و نیز برگزاری مسابقات ورزشی و... موقعیت ممتازی برای خود فراهم کرده است. همزمان جمعیت شش کشور جنوبی خلیج فارس طی 50 سال گذشته بین 7 تا 33 برابر افزایش یافته و حدود 33 میلیون نفر رسیده است. این در حالی است کرانههای ایرانی بسیار عقب ماندهاند و جمعیت شهرهای ساحلی ما از حدود 3.5 میلیون نفر تجاوز نمیکند. با توجه به چنین توسعه نامتوازنی در کرانههای خلیج فارس، اکنون نهتنها باید نگران نام خلیج فارس باشیم، بلکه نگران تهدید سیادت چند هزار ساله ایران بر دریایی باشیم که بیش از 80 درصد صادرات و واردات ما از طریق آن انجام میشود. کسانی که برای ملیگرایی و میراث فرهنگی اهمیتی قائل نیستند، حداقل باید بدانند که عقبماندگی در حوزه توسعه به سرعت در حوزه امنیت به معنای وسیع کلمه بازتاب مییابد و به شکل تهدیدات ژئوپلیتیک بروز میکند. همکاریهای امنیتی بین کرانه عربی و قدرتهای فرامنطقهای این تهدیدات را وسعت بیشتری داده است. ادامه روند جاری و افزایش شکاف در درجه توسعهیافتگی دو کرانه عربی و ایرانی میتواند هویت ایرانی خلیج فارس را که بخشی از امنیت ملی ایران است، تحتتاثیر قرار دهد که یکی از عوارض فرعی آن در معرض خطر بیشتر قرار گرفتن نام تاریخی خلیجفارس است. اتخاذ نوعی الگوی توسعه دریامحور به نحوی که مشوق جمعیت کرانه ایرانی برای ماندن در منطقه و جمعیت غیرمحلی برای مهاجرت به مناطق ساحلی باشد، اکنون به یک ضرورت غیرقابل اجتناب تبدیل شده است.
یکی دیگر از سلسله جلسات هم اندیشی انتخاباتی آقای دکتر سید حسین ناصری شکیب با جامعه نخبگانی و فرهنگی جوامع صنفی و معتمدین مشهد
یکشنبه دهم اردیبهشت 1402
...دنگ شائوپینگ رهبر چین دوره جدید گفته بود: برای قدرتمند شدن ،ثروتمند و با نفوذ شدن ، به یک دوره طولانی آرامش داخلی و صلح بیرونی نیازمندیم ، این عبارت در ذهن همه سیاست مداران و تولید کنندگان قدرت و ثروت چین حک شد ، چینی ها اولویت خود را بر حل و فصل مسائل جهانی نگذاشتند بلکه تمرکزشان بر خود چین و قدرتمند کردن کشور خودشان بود و با افزایش قدرت اقتصادی و مالی ، آمریکا را مجبور کردند تا در حل و فصل مسائل بین المللی با آنها شریک شود.این روش بازی قدرت ،نشان می دهد که چقدر چینی ها متوجه «تناسب،نسبت،وزن و درصد» در تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی و پیگیری اولویت های ملی خود هستند. #عقلانیت# منافع ملی #توسعه پایدار
از مراکش تا پاکستان ، ایران تنها کشوری است که در سطح داخلی خود تمامی بنیان های انسانی ،سرزمینی، جغرافیایی و منابع طبیعی را برای قدرتمند شدن و تولید داراست ولی برای کاهش سطح آسیب پذیری ها در فرآیند تعاملات بینالمللی ، نیازمند یک قوه مقننه صاحب فکر و برنامه و نفوذ در حوزه سیاست خارجی هستیم. مجلس شورای اسلامی به طور سنتی ، تا به حال نقش قابل توجهی در حوزه سیاست خارجی نداشته است که این از منظر امنیت ملی ،رشد اقتصادی ، قاعده مند کردن روابط خارجی و جلوگیری از دخالت خارجی در کشور ، یک ضعف بنیادی حقوقی و سیاسی محسوب میشود و افزایش قدرت یک کشور نیاز شناخت است و فهم روندهای آتی منطقه ای و بین المللی از اهمیت حیاتی برخوردار است. داشتن مجلس آگاه و متخصص و شفاف حق ملت شریف ایران اسلامی است که البته انتخاب آن هم به دست خود ملت امکان پذیر است.
#عقلانیت#تخصص#تعهد#شفافیت#منافع
برای سالمسازی نظام اجتماعی، حاکمیت نه تنها نباید صاحب قدرت اقتصادی باشد، بلکه باید میانجی باشد، باید سیاستهایی طراحی کند که با همه مردم جامعه کار کند و نگاهی به تمام اقشار و جریان های اجتماعی داشته باشد. تمرکززدایی از مسوولیتها، ایجاد توازن میان جریان ها و وجود رسانه های نقاد و مستقل در زمینه سالم سازی نظام اجتماعی نیاز است و بهترین روش مبارزه با فساد مالی در دنیا، آزادی رسانههاست.
#عقلانیت#شفافیت#قانونمداری#منافع ملی
پر واضح است ما دارای استراتژی امنیت ملی هستیم. در عمارت حکمرانی، امنیت ملی حکم فونداسیون را دارد ولی آیا نباید به فکر ساخت چند طبقه در این عمارت برای سکونت، آرامش و رشد باشیم؟ اینجاست که به استراتژی توأمان سیاست خارجی و توسعه اقتصادی نیاز داریم. در شرایط فعلی، سیاست خارجی ما همان امنیت ملی ما شده است. آخرین باری که یک گزارش یا سخنرانی که یکجا کلیّت روابط خارجی ما در منطقه و جهان را توضیح دهد چه موقع بود؟؟ #عقلانیت #شفافیت#قانونمداری# توسعه پایدار #منافع ملی