22.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ قبیله بنی اسد خواستار مالکیت حرم حضرت ابوالفضل و امام حسین علیهما السلام شدهاند!
🔹قبیله بنی اسد براساس منابع تاریخی خود در پیامی خطاب به آیتالله سیستانی ادعا کردند:
🔺حرم عباسی و حسینی مال ماست.
امام حسین این زمین را 1400 سال پیش خرید و به ما هدیه داد.
🔹شیوخ بنی اسد در بیانیه خود خواستار بازگشت زمینهای غصب شده حرمین به خودشان شدند و اعلام کردند:
«اگر حق ما داده نشود، اقدامات حادّی صورت خواهد گرفت.»/عراق مدیا
ـــــــــــــــــــــــ
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
♦️۶۸ درصد از پاسخگویان در سال گذشته هیچ کتابی نخواندهاند!
🔹در این نظرسنجی ۱۰۴,۶۲۳ نفر شرکت کردند که سهم مخاطبان روبیکا ۷۱ درصد و سهم مخاطبان تلگرام ۲۹ درصد بوده است.
🔹طبق نظرسنجی انجام شده ۶۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی طی سال گذشته هیچ کتابی نخواندهاند.
🔹طی سال گذشته ۱۷ درصد از مخاطبان کمتر از ۳ کتاب، ۶ درصد بین ۳ تا ۶ کتاب، ۳ درصد بین ۷ تا ۱۰ کتاب و ۶ درصد نیز بیشتر از ۱۰ کتاب خواندهاند.
🔹بر اساس آمارهای جهانی کشور هند با سرانه مطالعه ۶۲۴ دقیقه در هفته بیشترین سرانه مطالعه در جهان را طی سال ۲۰۲۳ داشته است؛ هر ایرانی تنها ۶۰ دقیقه در هفته مطالعه میکند که این میزان در مقایسه با آمارهای جهانی، بسیار پایین است.
آمارفکت مرجع تخصصی آمار کشور و اولین مرکز برگزاری نظرسنجی در فضای مجازی 👇
✍ و این آمار نگران کننده است.
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
درگیری لفظی یه خانم بی حجاب با حاج آقا راجی در ورودی حرم امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون نگاه امضا زد....
💠صبح صادق مهدوی
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
با تشکر از برادر ارزشمند وانقلابیم حاج آقا دهقان بابت ارسال این ویدئو ارزشمند
8.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | محبت امام زمان عجل الله فرجه الشریف به شیعیان آخرالزمان
#تدبر_در_قرآن
#امام_زمان
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
8.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای امام حسن عسکری بلندشو ببین پسرت به چه روزی افتاده
الطرید الشرید الفرید
#امام_زمان
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
☀️ به نام خدا
السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن
🌺(اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم)🌺
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
✅ سلام و ادب
روز شنبه زیبایتان به خیر
✅ ذکر روز شنبه :
یا رب العالمین ( ای پروردگار جهانیان )
100 مرتبه.
🌹🌷🌼🌹🌷🌼
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
تلاوت آیات صفحه🌹( ۲۶۹ )🌹
به نیت: برطرف شدن موانع ظهور امام زمان(عج)
☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
4_5870527386558137716.mp3
1.91M
🔸ترتیل صفحه 269 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
قرآن ترجمه المیزان
سوره 16
سوره مبارکه النحل
صفحه 269
وَأَلْقَىٰ فِي الْأَرْضِ رَوَاسِيَ أَنْ تَمِيدَ بِكُمْ وَأَنْهَارًا وَسُبُلًا لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ (15)
و در زمين کوه هايى استوار پى افکند تا شما را نلرزاند و رودها و راه هايى را[پديد آورد]شايد شما هدايت شويد. (15)
وَعَلَامَاتٍ ۚ وَبِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُونَ (16)
و نشانه هايى[قرار داد] و آنان (انسان ها) به وسيله ستاره ها راه مى يابند. (16)
أَفَمَنْ يَخْلُقُ كَمَنْ لَا يَخْلُقُ ۗ أَفَلَا تَذَكَّرُونَ (17)
پس آيا کسى که خلق مى کند مانند کسى است که خلق نمى کند؟! با اين وصف آيا هشيار نمى شويد؟! (17)
وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا ۗ إِنَّ اللَّهَ لَغَفُورٌ رَحِيمٌ (18)
و اگر نعمت هاى خدا را شماره کنيد، همه آنها را نمى توانيد شمرد; بى شک خدا آمرزنده و رحيم است. (18)
وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تُسِرُّونَ وَمَا تُعْلِنُونَ (19)
و خدا آنچه را پنهان مى کنيد و آنچه را آشکار مى سازيد مى داند. (19)
وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ (20)
و آنهايى را که [مشرکان]بجز خدا مى خوانند چيزى خلق نمى کنند و خودشان مخلوقند. (20)
أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ (21)
مردگانند، نه زندگان و نمى دانند چه وقت برانگيخته مى شوند. (21)
إِلَٰهُكُمْ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ ۚ فَالَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ قُلُوبُهُمْ مُنْكِرَةٌ وَهُمْ مُسْتَكْبِرُونَ (22)
معبود شما معبودى يگانه است; پس کسانى که به آخرت ايمان ندارند قلب هايشان منکر[آن] است و آنان مستکبرند. (22)
لَا جَرَمَ أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا يُسِرُّونَ وَمَا يُعْلِنُونَ ۚ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْتَكْبِرِينَ (23)
حقّاً خدا آنچه را پنهان مى کنند و آنچه را آشکار مى سازند مى داند. بى شک او مستکبران را دوست نمى دارد. (23)
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ مَاذَا أَنْزَلَ رَبُّكُمْ ۙ قَالُوا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ (24)
و چون به آنان گفته شود: پروردگار شما چه چيزى نازل کرده است؟ مى گويند: [اين]افسانه هاى گذشتگان است. (24)
لِيَحْمِلُوا أَوْزَارَهُمْ كَامِلَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۙ وَمِنْ أَوْزَارِ الَّذِينَ يُضِلُّونَهُمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ أَلَا سَاءَ مَا يَزِرُونَ (25)
سرانجام در روز قيامت بارِ گناهان خود را به طور کامل به دوش مى کشند، و[نيز] بخشى از بارِ گناهان کسانى را که از روى بى علمى گمراهشان مى کنند. اگاه باشيد که بد بارگناهى برمى دارند. (25)
قَدْ مَكَرَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَأَتَى اللَّهُ بُنْيَانَهُمْ مِنَ الْقَوَاعِدِ فَخَرَّ عَلَيْهِمُ السَّقْفُ مِنْ فَوْقِهِمْ وَأَتَاهُمُ الْعَذَابُ مِنْ حَيْثُ لَا يَشْعُرُونَ (26)
همانا کسانى که پيش از آنان بودند حيله و نيرنگ کردند; پس خدا بنيانشان را از پايه ويران کرد و سقف از بالايشان بر آنان فرو ريخت و عذاب از آن جا که تصور نمى کردند، بر آنان در رسيد. (26)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola
نکته تفسیری صفحه ۲۶۹:
نعمت وجود پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) والاترین نعمت ها:
نعمت های الهی چنان زیادند که از حیطه شمارش بیرونند و چگونه می توان نعمت های خدا را شمرد در حالی که عالم وجود با تمامی اجزا و از اوصاف و احوالش که همه به هم مرتبط و پیوسته اند و هر یک در دیگری اثر دارد و وجود یکی متوقف بر وجود دیگری است مجموعه ای از نعمت های خداست؟!
در حقیقت هیچ موجودی نیست مگر این که در مقایسه با نظام کلی عالم نعمت است، هر چند که بعضی از موجودات نسبت به برخی دیگر نعمت نباشد.
رابطه نعمت با رحمت و مغفرت :
خدای سبحان علت کثرت نعمت را رحمت و مغفرت خود معرفی کرده است، چرا که خروج نعمت از حد شمارش از برکات دو صفت مغفرت و رحمت اوست: با مغفرتش که همان پوشاندن است بدی نقص و قصور اشیا را می پوشاند و با رحمتش که اتمام نقص و رفع حاجت است، خیر و کمال هر چیزی را ظاهر می کند و آن را به زیور جمال می آراید. بنابراین مغفرت و رحمت او بر تمامی موجودات گسترده است، چون هر چیزی که فرض شود وقتی برای چیز دیگری مایه خیر و نفع باشد برای آن نعمت حساب می شود. بنابراین بعضی از اشیا نسبت به برخی دیگر نعمت اند. پس نعمت خدا همان وسعت و عمومیتی را دارد که مغفرت و رحمتش دارد و خداوند در این آیات با ظرافت تمام بدون آن که سخنی از گناه و معصیت بگوید از مغفرت گفته است(ترجمه المیزان جلد دوازده صفحه۳۲۲)
نعمات الهی راهی برای نیل فهم توحیدربوبی:
مشرکان و خودت پرستان هم قائل به وجود خدا هستند و هم خداوند را خالق هر چیز حتی بت های خود می دانند ،اما شرک ربوبی و هم همچنین شرکه عبادی هستند، یعنی سهمی از تدبیر برای خدایان خود قائلند.
خداوند در این آیات شریف و آیات قبل و بعد از آن نعمات خود را نام برده است تا توحید ربوبی را اثبات کند .چون وقتی فردی قبول دارد که خداوند خالق هر چیزی است باید او را متوجه کرد که آثار مخلوقات او که همانا تنعم از آنهاست نیز از آن خداست و اوست که نعمت ها را در اختیار ما گذارده و چون وجود این نعمت ها از آن او و مِلک اوست و مِلکیت او نه باطل و نه به دیگری منتقل می شود و نه تبدیل قبول می کند. پس منعم حقیقی ما تنها اوست و هیچ موجود دیگری غیر از او سهمی از منعم بودن ندارد. حتی خود نعمت هم نعمت بودنش از خودش نیست و صاحب نعمت ما نخواهد بود. چون هم خودش هم اثرش هر دو ملک خداست (المیزان صفحه ۳۲۰)
پیامبر(ص) به مثابه نجم و اهل بیت(ع) به مثابه علامات اند:
گرچه در این آیات شریف راه ها و طرق زمین نعمت الهی نامیده شده -چرا که راه ها مهم ترین وسیله ارتباطی برای پیشرفت تمدن انسانی هستند و برای همین در برنامه های سازندگی پیش از هر چیز سراغ ایجاد راه مناسب می روند زیرا بدون آن هیچ فعالیت عمرانی ممکن نیست -بیان قرآن در این زمینه می توان ندارد سرمشقی برای 《زندگی معنوی》 انسان ها نیز باشد .چرا که برای رسیدن به هر هدف مقدس پیش از هر چیز انتخاب راه صحیح لازم است و علاوه بر راه وجود علامات و نشانه ها نیز اهمیت حیاتی دارند .زیرا راه های مشابه بسیارند و گم کردن راه اصلی در میان آن ها کاملاً ممکن و آسیب رسان است . اینجاست که نقش علامات مشخص می شود علاماتی که به ویژه مومنان زیرک (متوسمان) باید به دقت مراقب آنها باشند. متوسمان از منظر امام باقر علیهالسلام همان مومنانی هستند که دارای فراست اند چرا که به نور خدا می بینند (نورالثقلین ج۳ ص۲۳). بنابراین مکتب ها، سنت ها ،دعوت ها و حتی اشخاص را با نشانه ها می شناسند و حق را در سایه نشانه های آنها از باطل تشخیص می دهند .
در روایت بسیاری نجم به پیامبر(ص)، علامت و علامات به امامان تفسیر شده اند در بعضی نیز نجم و علامات هر دو به امامان و رهبران راه حق تفسیر شده اند. از جمله امام صادق علیه السلام فرموده است منظور از نجم رسول خدا و منظور از علامات ائمه هدی هستند(اصول کافی جلد۱ صفحه ۱۶۰)
البته مقصود از این روایات تفسیر آیه نیست ، بلکه بیان بطن آیه است چرا که امام صادق علیه السلام حدیث مذکور را چنین ادامه دهند که:《 رسول خدا فرمودند خداوند نجوم را امان اهل آسمان و اهل بیت مرا امان اهل زمین قرار داده است》( ترجمه مجمع البیان جلد۱۳ صفحه ۲۳۹)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
https://eitaa.com/Nashre_Khoobiha_Sarookola