امام جمعه قزوین:
💢 همانند ایام دفاع مقدس برای نابودی دشمن صهیونیستی آمادهایم
▫️آیتالله عابدینی در خطبه های نماز جمعه:
♦️روز همدردی و همبستگی با مردم فلسطین و همچنین مردم لبنان را داریم، ما به این عزیزان این پیام قرآنی را می دهیم که وعده خدای متعال در همه جا از یمن تا عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و غزه پیروزی شما و شکست دشمنان شماست، خدا این را وعده داده و خدا هم در وعده های خود تخلف ندارد.
🔰 قیام مردم مسلمان و غیرمسلمان در سراسر جهان برای حمایت از رزمندگان هر روز جدیتر و گستردهتر می شود، این خبر بسیار خوشی است که صهیونیست ها را به انزوا می کشاند و مشوق حرکت مقاومت اسلامی است.
💠 هماکنون در فضای ذکر و یاد خدا و در فضای نماز عبادی سیاسی جمعه، ما نمازگزاران اعلام می کنیم همانند ایام دفاع مقدس برای نابودی دشمن صهیونیستی آماده ایم تا در کنار رزمندگان و در سنگرهای آنان برای حرکت جهادی قیام کنیم.
📝مطالعه متن کامل: https://abdk.ir/ToIgV
🔖 @AbdolkarimAbedini_ir
نقطه تسلیم بررسی کرد:
ماجرای تخریب هیات و حسینیه بی بی فاطمه در قزوین + فیلم
🌐 هیات و حسینیه بی بی فاطمه زهرا (س) در جوار تپه نورالشهدا قزوین تخریب شد که پس از اعتراض و گلهمندی مردم متدین و انقلابی ابعاد مختلف این موضوع بررسی شد.
🔸 تخریب سازهها ۳۰۰ میلیون تومان خسارت زد/ مجید لطفی راد، از اعضا هیات بی بی فاطمه زهرا (س): در ایام محرم حدود ۶ هزار نفر عزادار در همین مکان و در جوار تپه نورالشهدا تجمع میکردند و بسیاری از مسئولان نیز در این مراسم حضور داشتند.
🔸 هیات بی بی فاطمه مجوز دارد/بهتر بود قبل از تخریب یک جای جدید در نظر گرفته میشد/جواد نظری، مسوول تشکلهای دینی تبلیغات اسلامی قزوین: مسئولان در پنج سال گذشته کجا بودید که الان این سازه غیرمجاز تلقی شده است؟/این هیات در دوره فعالیت خود توانست انواع فساد اجتماعی آن محل را از بین ببرد و در برخی ایام حتی تا پنج هزار غذا بین مردم توزیع کند.
🔸هیچ ارگانی حق ندارد در کنار تندیس شهدای گمنام ساخت و ساز کند/ برای پیشگیری از حوادث تخریب کردیم/کامبیز مهاجر سخنگو و مسئول روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین: با توجه به شدت باد در این منطقه ممکن است افرادی که در این مکان حضور پیدا می کنند آسیب ببینند/ما برای پیشگیری از حوادث احتمالی آن را تخریب کردیم.
🔸بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین/حمایت از فعالیت های مذهبی پسندیده اما حفظ جان مردم واجب تر است.
🔗 جزییات کامل گزارش
https://noghtetaslim.ir/?p=773
📍سایت خبری و تحلیلی نقطه تسلیم
🆔 @Noghtetaslim
💠 نه عادلانه، نه نوآورانه
"سایه سیاستگذاری بر مدرسه"
✍نویسنده حوزه آموزش و توسعه:مرتضی نظری
کشورهای نفتی حاشیه خلیجفارس تا مغز استخوان فهمیدهاند که عیشِ دورهمیهای نفتی رو به پایان است و پاشنه اقتصاد و حکمرانی روی دانش جدید، تحلیل، نوآوری و نوآفرینی میچرخد. کمترین دستاورد این فهم جدید، متمایل سازی درآمدهای نفتی به سمت سرمایهگذاریهای عظیم برای خلق مزیت و تولید ثروت از طریق نوآوری است.
در این تغییرِ بزرگِ در حال جریان، یک بخش بسیار کلیدی که زیرساخت فکری و انسانی تغییر را فراهم میسازد، آموزش و پرورش است.
در کمتر کشوری هدف و مأموريت مدرسه، به آمادهسازی دانشآموزان برای ورود به دانشگاه گره خورده.
در کنار علل متعدد تداوم ابرچالشهای آموزش و پرورش، آنچه در افول کیفیت نظام آموزشی ایران به ویژه در مدارس دولتی سهم بزرگی دارد، مداخلههای سیاسی و غیرحرفهایِ خارج از آموزش و پرورش است که ارمغانی به جز کنکوریزه کردن آموزش و تبدیل مدارس به میدان مسابقات حذفی برای ورود به دانشگاه در بر نداشته است.
انتشار آمار تلخ سهم ۷ درصدی مدارس دولتی از رتبههای زیر ۳۰۰۰ کنکور و رتبه پایین سواد خواندن و نوشتن در مقطع ابتدایی و دیگر ناتوانیهای مهارتی، علاوه بر تنزل اعتبار و جایگاه مدرسه، ناکارآمدی سیاستگذاریهای آموزشی را نشان میدهد که نه نوآورانه بوده و نه عادلانه.
به عنوان نمونه، ما در شرایطی با موازی کاری حدود ۲۰ نهاد و سازمان خارج از آموزش و پرورش با بودجه مصوب مواجهیم که ۴۰ درصد مدارس دچار فرسودگی شدید هستند. همچنین باید به استعدادسنجیهای نادرست، تمرکزگرایی، رابطه آمرانه با معلم و مدرسه و به حاشیه رفتن مهارتهای زندگی اشاره کرد که تصویر روشنی از وضعیت حکمرانی آموزشی نشان میدهد.
▫️پرسش ملی
مدرسه چگونه میتواند دوباره متولد شود و برای ذینفعانش یعنی کودکان و نوجوانان، جذاب، نوآور و عادلانهتر ظاهر شود؟
برای دستیابی به تصویر درستتری از این مسأله، باید به هفت نکته و پرسش مهم اندیشید:
یکم: معلمی به مثابه یک تخصص
تلقی ما از معلمی و مربیگری، یک امر تخصصی و حرفهای است یا یک بنگاه کاریابی و موضوع دم دستی که میتوان به راحتی در آن استخدام و مشغول شد؟ جذب، استخدام و تأمین مالی آموزش و پرورش چگونه باشد که معلمِ با انگیزه دلسرد نشود و به جز ارتقای کیفی و حرفهای خود، هیچ مشغله دیگری نداشته نباشد و فرزند خانواده کمبرخوردار، از فرصتهای اجتماعی ناشی از تحصیل در مدارس دولتی بازنماند؟
دوم: یادگیری برای خودیابی
مدرسه فضایی برای شبیهِ بزرگسالان شدنِ بچههاست یا دورهای برای کشفِ و ابراز خود؟ تربیت، بارآوردن و شکل دادن به کودک است مثل کاری که دست ما با گِل و خمیر میکند یا مجال و فرصتی است برای خودیابی و شکوفایی فرزندان ما به دست خودشان؟
سوم: آموزش بر مدار شوق و انتخاب
طراحی برنامه و محتوای آموزشی، بر مدار شوق و انتخاب و استعداد کودکان و نوجوانان باشد یا تکلیفی اجباری برای گذراندن درسهایی از پیش فرض شده بر اساس ترجیحات نسل قبل؟ اصلاً آموزش، یک حق و انتخاب است یا یک اجبار قانونی؟
چهارم: از رقابتگرایی به مهارتورزی
برای ساختن جامعهای سالم و توسعه یافته، تربیت شهروند مفید بهتر است یا سرباز مطیع؟ تربیت حقوقبگیران آینده یا مردان و زنان کارآفرین و توانمند؟ مأموریت مدرسه، کسب مهارتهای زندگی، خلاقیت و نوآوری باشد یا ۱۲ سال رقابت برای نمره و برتریجویی؟
پنجم: عبور از انواع جداسازیها
مدرسه، فعالیت شورانگیزی بر پایه به رسمیت شناختن دنیای متنوع و متفاوت کودکان و نوجوانان باشد یا برنامه مهندسی شدهای بر مبنای غربال و جداسازی بچهها بر پایه طبقه اقتصادی، بهره هوشی و نخبهگرایی؟
ششم: توازن مهارت نرم و سخت
زندگی و کسبوکار در جهان جدید به دو دسته مهارت نیاز دارد. مهارت نرم و مهارت سخت. با مهارت سخت میتوان شروع کرد اما بدون مهارت نرم نمیتوان ادامه داد. آیا در مدرسه توان حل مسأله، تصمیمگیری، ارتباط مؤثر، تابآوری و تحلیل شرایط، کارآفرینی و خلاقیت و فن بیان، مذاکره و کار تیمی به اندازه دروس دیگر توجه میشود؟
هفتم: مدیریت بر اساس شایستگی
از دبیری تا وزیری، از کلاس تا ستاد و تمامِ سطوح خُرد و کلان آموزش و پرورش بر مبنای شایستگی و اصول حرفهای باشد یا بر اساس انتصابهای سفارشی و مداخلههای غیرحرفهای؟
🔻نتیجه پایانی:
سطح دسترسی نسل جدید و خانوادهها به دانش و مهارتهای نو افزایش یافته و مخاطبان نوجوان مدرسه به بزرگترها نشان دادهاند منتظر تغییر سبک و محتوای مدرسه نمیمانند و راههای جایگزین را پیدا میکنند.
اگر آموزش و پرورش با تغییرات جدید به ویژه با محیط کسب و کارهای نو، خود را "منعطف و منطبق" نسازد، حذف میشود.
🔺️انعطاف و انطباق، چاره نجات مدارس از چرخه ناکارآمدی است.
🇮🇷کانال نهضت پیشگیری_همت همگانی
https://eitaa.com/joinchat/77005105Cffd10a6fd2
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان البرز
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| خروش مردم شهر الوند علیه جنایت صهیونیستها در لبنان و غزه
🔖 #مقاومت | #لبنان | #رژیم_صهیونیستی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💢خبرگزاری بسیج شهرستان البرز
🆔 @Basij_Alborz
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم استان قزوین
قدردانی امام جمعه قزوین از مراسم بزرگداشت سردار عراقی
🔹️امام جمعه قزوین، گفت: روز گذشته در استان ما بزرگداشت عده ای از فرماندهان عزیز با محوریت سردار گرانقدر دوران دفاع مقدس، سردار عبدالله عراقی عزیز بود، ایشان چند بار مجروح شده اند و تا مرز شهادت پیش رفته اند، ایشان شهید زنده هستند.
https://tn.ai/3166468
🆔️https://eitaa.com/tasnimqazvin
🔺️خبرگزاری تسنیم استان قزوین
به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت :
دیدار دکتر غیاثوند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی باتفاق امام جمعه و فرماندهی محترم حوزه بسیج شال با خانواده معظم شهید رحیمی.
https://eitaa.com/joinchat/3098084242Cce73ef3321
هدایت شده از فاصله رجعت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حاج قاسم سلیمانی: ترس از جان خودمان نداریم؛ لذا کسیکه ما را بترسانه از کُشتن، مثل کسی است که به ما مدال میده
پ.ن: این روحيهی همه نیروهای جبهه مقاومته
@fasele_rejat131