📕📕برگهایی عبرت آموز از تاریخ📕📕
👇👇👇👇👇👇
🔰✳️حدود ۲۰۰سال پیش بود‼️‼️
🔰✳️در ماجرای قتل گریبایدوف سفیر روس در ایران، برای دلجویی از امپراتور روس،به عنوان منشی به دربار روسیه اعزام شد
🔰✳️در آنجا برخلاف سایر مسولین که به عیش ونوش و...میپرداختند نبود‼️
🔰🔍وقت خود را صرف بازدید از این کارگاه به آن دانشگاه میکرد👏👏
📒📒مشاهدات خود را اینطور گزارش میکرد
👇👇👇👇👇
«روزی به مسکوبه دانشگاهی رفتیم که
ریاست آن را بانویی بر عهده داشت.در
این مرکز علمی، بیشتر علوم و فنون
تدریس میگردید و دانشجویان نیز شبها در جوار همان دانشگاه استراحت میکردند؛ زیرا افراد با استعداد را از شهرهای مختلف گرداوری کردهتا پس از پایان مراحل تحصیل به زادگاه خویش بازگردند»⁉️
🔰✳️همین مشاهدات ریز و جزئی بود که امیر را به فکر واداشت که اوضاع
مملکت نابسامان را سامان ببخشد
🤔🤔🤔🤔🤔
🔰✳️در کنار این مشاهدات علمی، مشاهدات غیر علمی دیگری مانند سبک پوشش مرد و زن و نوع خط لاتین و نوع روابط خانوادگی و...نیز همزمان از طرف سایر هیئت های اعزامی به غرب برای تحصیل رخ میداد‼️
🔰✳️این منشی همان امیر کبیر آینده کشور بود که در تاریخ و سرگذشت و اقتدار و تمدن ایران در دوره های نه چندان دور صفویه آگاهی کامل داشت و به دنبال احیاء آن بود
🔴🔴این منشی بعد از بازگشت به ایران،به فکر ایجاد یک دانشگاه صنعتی به نام دارالفنون افتاد که در آن فقط تکنولوژی غربی آموزش داده شود (در سایه فرهنگ ملی ایرانی و اسلامی)
🔧⚙🛠💣🔭🔬🌡🔍
🔰✳و افراد دیگر از جمله ملکم خان و تقی زاده و آخوند زاده ها و رضاخان ها بودند که از تاریخ ترقی و پیشرفت ایران در سایه فرهنگ ملی و شیعی آگاهی چندانی نداشتن
🔴🔴این افراد برای عقب نماندن از تکنولوژی و تمدن غربی، به فکر تغییر فرهنگ از جمله زبان فارسی و سبک پوشش و تغییر مذهب و...افتادند
💅💄👱👩👨💼👭👠👔🎩👒🎓👢
👈👈و این داستان ادامه دارد...
✅کانال #نسل #روشن:
@Nasleroshan
📕برگ هایی عبرت آموز از تاریخ📕
🔴قسمت دوم: حرمت لباس ایرانی
👇👇👇👇👇👇
🔰حدود ۱۸۰سال پیش بود‼️
🔰خیلی سریع پله های ترقی را طی میکرد
🔰تا اینکه شد نماینده کنفرانس ارزنة الروم و حل و فصل کشمکش های بین ایران و عثمانی از سمت غرب ایران
🔰 چهار سالی در عثمانی بود که مردم آنجا را تحریک کردند که به خانه اش در آنجا یورش ببرند
🔰حرمت نان و نمک صاحب خانه را نگه داشت و گلوله ای به سمت مخالفان شلیک نکرد و به جای گلوله، اشیاء قیمتی به سمت آنها پرتاب میکرد تا سربازان عثمانی برسند
🔰از او خواستند تا لباس عثمانی بپوشد و از شهر بدون مزاحمت عبور کند
✅✅پاسخش این بود👇👇👇
🔰هیهات با چو من پخته ای، زهی خیال خامی است که کرده اید. نعوذ بالله! من بدون لباس ایران به بهشت جاودان هم نخواهم رفت‼️👏👏👏
🔰هر کس به جای ایشان بود نه با لباس عثمانی،بلکه با لباس و چادر زنانه از آن معرکه فرار میکرد و جان خود را نجات میداد(همانند فرار بعضی از به اصطلاح وطن پرستها به خارج)‼️
🔰این شخص همان امیر کبیر آینده کشور بود که ۱۷۰سال پیش از کالای ایرانی حمایت میکرد آنهم در عهد قاجار
😳😳😳😳😳🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔰این حرکت یاد آور حرکت شیخ فضل الله نوری بود که حاضر نشد برای نجات جان خود،پرچم سفارت بیگانه را بالای خانه خود بزند و در آخر اعدام شد
😔😔😔😔😔
🔰در همین زمان ها ،تفکر دیگری با نقاب وطن پرستی و پیشرفت کشور، در حال واردات کالاهای خارجی بود و در مواقع خطر، به سفارت های بیگانه و استعمار پناه میبردند و یا از کشور میگریختن و مردم خود را تنها میگذاشتن‼️
🌽🍐🥜🧀🌮🍴☕️⛸🍷🏯🇺🇸🇬🇧
👈👈 و این داستان ادامه دارد....
✅کانال #نسل #روشن:
@Nasleroshan
امام خمینی رحمة الله علیه:
🔹یک مغز استعماری ما الآن داریم. و تا این مغز استعماری را ما عوض نکنیم یک مغز استقلالی جایش نگذاریم نمیتوانیم این مملکت را اداره کنیم. هر چه بخواهید هم درست کنید نمیشود. کوشش کنید که این مغز عوض بشود.👈 اساتید دانشگاه ما کوشش کنند که این جوانهای ما مغزهاشان عوض بشود.👉 یک مغز استقلالی باشد، نه استعماری. آن مغزی نباشد که درست کردند برای ما و مغز خودمان را از ما گرفتند. مستقل باشند اینها. 👈فرهنگ هم باید این طور باشد. اقتصاد هم باید این طور باشد👉/ ۲۱ آذر ۵۸
✳️مغزی که استقلالی نباشد خروجی اش اقتصادی است که امروز مشاهده میکنیم که نتیجه نگاه به بیرون از مرزهای کشور برای حل مشکلات حتی آب خوردن است
✅کانال#نسل #روشن:
@Nasleroshan
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
14.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💰سلطان سلطان های زمین وکوه، راهزن کبیر و پدر جد اختلاس درایران
💎 آمارهایی از اسناد و دفاتر املاک غارت شده توسط رضاخان و خاندان پهلوی در ایران👌
ناشنیده های تاریخ پهلوی را به دوستان خود معرفی کنید👇👇👇
🆔 @darseenghelab
📕برگهایی عبرت آموز از اریخ📕
🔴قسمت سوم👇👇👇👇
⛔️ورود معلم وابسته ممنوع⛔️
⏱حدود ۱۷۰سال پیش بود
🔰همانطور که قبلا گفته شد اولین دانشگاه رسمی در ایران توسط امیر کبیر به نام دارالفنون تاسیس شد که مراسم کلنگ زنی آن در اوایل سال۱۲۶۶هجری قمری انجام شد
🔰 امان از خزانه خالی به جا مانده از دولتهای سابق که خرج عیش و نوش و فرنگ رفتن های غیر علمی شده بود که باعث پیشرفت کند در ساخت این دانشگاه شد
🔰با این وجود، همت انقلابی امیر و خستگی ناپذیر بودن و خارج از زمان اداری کار کردن وی و آگاهی از فاصله تمدنی که ایران و اسلام در آن سالها از غرب پیدا کرده بود،اینکار در حدود سه سال بعد به پایان رسید
🔰در این دانشگاه، بنا به نیاز کشور،بخشهایی مخصوص آزمایشگاه فیزیک و شیمی و داروسازی ساخته شد اما این دانشگاه در آن برهه از زمان به علت جنگها و بی لیاقتی قاجار در تربیت نیروهای باسواد برای کشور(برخلاف دوران صفویه که اکثر مردم با سواد بودند)یک چیز کم داشت و آن هم معلم متخصص در این فنون بود
🔰امیر هم به دنبال بهترین معلم ها میگشت.در آن زمان مرسوم بود که برای تحصیل یا دعوت استاد،از کشورهای انگلیس و روس و فرانسه استفاده میکردند
🔰هم زمان با امیر و بعد از وی ،تفکر دیگری موازی با این تفکر در کشور حرکت میکرد که حکومت نیز در عصر قاجار و پهلوی از این تفکر حمایت میکرد.این تفکر به صورت سطحی به مسائل آموزشی کشور مینگریست و استعمار این کشورها را جدای از آموزش آنها میدید ومعتقد بود برای پیشرفت کشور باید سرتا پا غربی شد و از این کشورهای استعماری، استاد یا مشاور و مدیر دعوت میکردند که امور مملکت را در اقتصاد و فرهنگ به آنها یا تفکرشان بسپارند و به دنبال امضای سندهای به ظاهر قشنگ اما در واقع تامین کننده منافع این کشورها بودند و تفکر امیر را تفکری قشری و تعصبی و متحجر میدانستند
🔰اما امیر کبیر فکری دیگر در سر داشت و به منافع کشور در دراز مدت مینگریست و به مسائل آموزشی و فرهنگی نگاهی سطحی نداشت. او تازه و به زحمت بسیار دست این کشورها را از دخالت در امور کشور کوتاه کرده بود و میدانست که این سه کشور به خاطر سابقه حضور استعماری در امور کشور،دلسوز آموزش و فرهنگوپیشرفت کشور نبوده و به دنبال تربیت نیروهایی وابسته برای تامین منافع دراز مدت خود هستند.
🔰اما برخلاف تبلیغات رسانه های غربزده در کشور که امیرکبیر را طرفدار تعصب و تحجر میدانستند،وی از معلمان اتریشی که سابقه استعمار نداشت دعوت کرد.اتریش هم به خاطر رقابت با عثمانی،نظری به ایران داشتند و امیر از این موقعیت به نفع ایران استفاده کرد.البته با نگاهی دقیق نه خوشبینانه و میدانست که اتریش هم به منافع خودش فکر میکند و امضای آنها را هم تضمین نمیدانست.
🔰امیر یک فرد مورد اعتمادش یعنی مسیو ژان داوود خان که از ارامنه ایرانی و مترجم رسمی وزارت خارجه بود را برای استخدام معلم روانه اتریش و پروس کرد و او نیز هفت نفر از بهترین معلمین را به ایران آورد که تحت نظر ایران شاگرد تربیت کنند هر چند که عمر امیر کفاف دیدن زحماتش را در دراز مدت نداد
🔰متاسفانه بعد از امیر،ریاست این دانشگاه به دست افراد غرب زده امثال میرزا آقا خان نوری افتاد که تابعیت انگلیس و کشورهای استعماری داشتند و این دانشگاه را محل تربیت افرادی غرب زده که پیاده کننده منافع استعمار بود کردند.و ده ها سال بعد در عصر مشروطه این جریان غربزده صدمات خود را به کشور زد و تا امروز نیز این جریان غربزده در کشور جریانی اثر گذار بر روی افکار دانشجویان در وابسته وکوچک شمردن کشور در مقابل غرب دارد و امروزه این نقاب را برداشته و علنا به مخالفت با پیشرفت صنعت هسته ای به دلایل غیر علمی چون بی فایده بودن میپردازد و همانند سابق در پی فرهنگ و سبک زندگی غربی به جای تکنولوژی غرب است
👈👈و این داستان ادامه دارد...
✅کانال #نسل #روشن در #ایتا:
@Nasleroshan
📕برگ هایی عبرت آموز از تاریخ📕
🔴قسمت چهارم: حتی پول تو جیبی شاه
👇👇👇👇👇
🔰میرزا آقاسی که رفت، به اندازه همه عمرش بدهی ارث گذاشته بود برای امیر
🔰اما امیر تا آمد شروع نکرد به بهانه گرفتن که خزانه خالیست و ویرانه تحویل گرفتم و...
🔰توی همین فرصت کمی که داشت(حدود دوسال)👇👇👇
✅ همه طلبکارها رو راضی کرد
✅ده تا پنجاه درصد حقوق مستمری بگیران دربار رو کم کرد(اقتصاد مقاومتی را از خود دربار شروع کرد)
✅برای هر شهرستان و استان، دفاتر دخل و خرج جداگانه ای را تنظیم کرد
✅مالیات های معوقه رو با روشهای جدید وصول میکرد
✅حقوق شاهزادگان و صاحب نفوذهای مفت خور دربار رو کم که نکرد هیچ،قطعش کرد👏👏
یعنی به قول امروزی ها، تکلیف نجومی بگیرها رو یکسره کرد
✅حتی انگلیس وقتی شروع کرد به التماس، درخواست و بعدش هم تهدید، باز هم امیر حاضر نشد دوباره حقوق وابستگان آنها رو برقرار کنه و با اینکار نشان داد که میتوان مدیریت اقتصاد را از وابستگی نجات داد
✅امیر حتی به پول تو جیبی شاه هم رحم نکرد و پولش را از سالی ۶۰هزار تومن به سالی۱۰هزار تومن کاهش داد و شاه جوان هم با پول کم میساخت و شاهزادگان و حکام زبان دراز،شکوه و شکایت میکردن و همینها که رهبرشان هم مادر شاه و از تشنگان قدرت و مرتبط با انگلیس بود برای ترور امیر نقشه میکشیدند
✅حتی شاه هم حاضر شده بود بنا به شرایط اقتصادی آن زمان،که امیر برایش توضیح داده بود، دیگر به تفریح و گردش نرود و ولخرجی نکند.آخر چه دلیلی داشت که وقتی مردم در تنگی معیشت هستند،عده ای در حال اشرافیگری باشند
🔰این در حالی بود که در همان زمان، عده ای در دربار و خارج دربار که ژست روشنفکری و دلسوزی برای مردم ایران و کشور میکردن و رسانه و روزنامه هم دستشان بود،دائم شروع میکردن به تخریب امیر
🔰در حالی که امیر کبیر در زمان اوج ضعف ایران( یعنی زمانی که قبل از امیر کبیر، ایران از روسیه شکست خورده بود و قرارداد ترکمنچای بست و بخش زیادی از ایران جدا شد) در فکر اصلاح اقتصاد و امنیت و استقلال کشور از استعمار روس و انگلیس بود، و به امپراطوری بزرگ انگلیس و روس بی توجهی میکرد
🔰این گروه غربزده و نجومی بگیر درباری و به اصطلاح روشنفکر و تحصیلکرده غرب، نقش استعمار و قدرت اقتصادی و نظامی اش رو در چشم مردم بزرگ جلوه میدادند و دائم کشور و مردم را از سایه جنگ با روس و انگلیس می ترساندند تا به این کشورها امتیاز بدهند‼️
👈👈و این داستان ادامه دارد....
✅کانال #نسل #روشن در #ایتا
@Nasleroshan
پیشنهاد به اعضای کانال جهت عضویت در کانال مدرسه انقلاب.کانالی که در آن مطالبی هست که به جرات میتوان گفت جای دیگر نیست
✅مطالبی غالبا با مضمون تاریخی احتیاج این روزهای یک فرد دغدغه مند
✅تحلیل تاریخ و الگو برداری از آن برای تمدن سازی
✅نقد جریان های احیانا ساده لوح یا نفوذی در دل جریانهای انقلابی
✅ و احیای تاریخهای درخشان ایران شیعی فراموش شده در جریان رسمی آموزش و پرورش و دانشگاه و حوزه
و........
نسل روشن
👆👆👆👆👆
🔰این عکس برگرفته از کتاب استپس(steps) هست که معمولا در زبانکده های کشور و در کتابفروشی ها به وفور یافت میشه.کتابی با رویکرد داستانی که از سطح ابتدایی تا پیشرفته نوشته شده است.
🔰این کتاب نمونه ای از صدها کتابی است که در این دهه های حتی بعد از انقلاب تا به امروز در آموزش غیر رسمی کشور یعنی زبانکده ها که اکثر پدران و مادران در ایام تابستان فرزندان خود را در کنار کلاسهایی مثل ورزش و موسیقی و ...در این آموزشگاه ها ثبت نام میکنند.
🔰آموزشگاه هایی که فقط اسما زیر نظر آموزش رسمی کشور هستند اما در عمل و محتوا به طور کاملا آتش به اختیار در خدمت ترویج سبک زندگی نه ایرانی و نه اسلامی بلکه سبک زندگی غربی هستند
🔰به عنوان نمونه یکی از داستان های این کتاب که بچه های من و شما آن را به عنوان یادگیری لغت و ریدینگ و گرامر و...میخواند این داستانی است که به تصویر درآمده.حال و روز این داستان و میزان مدیریت آموزش رسمی کشور از این تصویر کاملا مشخص است...
🔰در این داستان، دو مرد که کارمند بانک هستند جهت یک ماموریت به شهر دیگر میروند و در آنجا برای رفع خستگی و آرامش در زندگی و کار به هتلی که محل رقص با زنان است میروند
🔰تنها چیزی که در این تصویر وجود ندارد تصویر زن ها است که ظاهرا به علت قوانین خیلی سخت گیرانه کشور در هنگام چاپ حذف شده و الا در نسخه اصلی این کتاب تصویر اصلی موجود است
🔰این گویای نه همه بلکه بخشی از حال و روز دفاع نه تهاجم در برابر سیل طوفان سبک زندگی غربی در کشور است که رهبری در بیانیه گام دوم در انتها فرمودند
👈✅سخن لازم در این باره بسیار است آن را به فرصتی دیگر وامیگذارم✅
و اشاره به زیان های بیجبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی میفرماید.
🔰از همه دوستان تقاضامندیم در هر گوشه و کنار زندگی که نشانی از این سبک زندگی دارد،آن را ثبت و ضبط نموده و جهت روشنگری برای کانال ارسال نمایند
🔰هر کسی در زمینه تخصصی خودش میتواند این سبک زندگی غیر بومی را پیدا کند.البته باید شامه خود را با مطالعه و شناخت سبک زندگی ایرانی و غربی،تیز کرد 🙏🙏🙏
✅کانال #نسل #روشن در #ایتا
@Nasleroshan
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
#پروژه_ایران_۲۰۴۰_دانشگاه_استنفورد (Stanford University) پروژه ای است که توسط تعدادی از دانشجویان ایرانی این دانشگاه پیرامون آیندهپژوهی وضعیت اقتصادی سیاسی علمی و… ایران تا سال ۲۰۴۰ در حال انجام است.
اخیرا مقاله ای با عنوان «خروجی علمی ایران» ذیل این پروژه منتشر شده است که در آن استدلال و آمارهایی به جهت مخدوش نشان دادن دستاوردها و پیشرفت علمی ۴۰ ساله ایران اسلامی بیان شده است. در این سند این گونه بیان میشود که «جمهوری اسلامی ایران در مباحث علمی فقط از لحاظ کمی پیشرفت داشته، و به لحاظ کیفی چنین رشدی حاصل نشده است». متاسفانه بسیاری از سازمانهای اجرایی کشور نیز این سند را ترجمه کرده و به عنوان دستورالعمل پیش روی خود قرارداده و به بررسی صحت و سقم موارد ادعایی این سند نپرداخته اند. حال آنکه آشنایی با روند منطقی و حساب شده رشد علمی کشور که بر اساس آمار و اسناد بین المللی و مقایسه تطبیقی با فرایند رشد علمی کشورهای پیشرو دنیا در عرصه علم نیز قابل اثبات است عدم صحت ادعای فوق را ثابت میکند...
متن کامل در سایت سعداء به نشانی soada.ir یا آدرس yon.ir/rtGzW موجود است
#سعداء
پایگاه نشر آثار #حجت_الاسلام_راجی
@soada_ir
نسل روشن
#پروژه_ایران_۲۰۴۰_دانشگاه_استنفورد (Stanford University) پروژه ای است که توسط تعدادی از دانشجویان ای
👆👆👆👆👆👆
کانال سعداء ،کانالی با رویکرد انقلابی به تحلیل مسائل انقلاب و دستاوردهای آن میپردازد.در اینجا مقاله ای مبسوط در نقد گزارش منفی دانشگاه استنفورد نسبت به روند پیشرفت علمی ایران آورده شده که دوستان میتوانند با مراجعه به سایت این کانال آن را به همراه گزارشهای جهانی معتبر مطالعه کنند و شبهه ای رو که به آمار و تعداد مقالات ایران وارد شده رو پاسخ بگیرند