25.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تکنیکهای عملیات روانی
⬅️ "دشمن سازی"
👤 مدرس: علی زکریایی
🔹چطور از طریق تکنیک دشمن سازی میتوانیم درون یک فرد، جامعه، کشور و... نفوذ کنیم و به منافع خودمان برسیم؟!
🔹دشمن واقعی با این تکنیک، تظاهر به از بین بردن دشمن ساخته شده توسط خودش میکند و کمکم داخل یک کشور نفوذ کرده و به اهدافش میرسد.
#کلیپ
#عملیات_روانی
🚩 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی (نسرا) شهرستان اردکان
🆔 @NasraArdakan
⭕️دستکاری الگوریتمها
آن گونه که نتایج یک مطالعه نشان میدهد، به نظر میرسد ماسک پیش از انتخابات، الگوریتم ایکس را به نحوی تنظیم کرده که پستهای در طرفداری از ترامپ تقویت شوند. بسیاری از پستهای او ادعاهای نادرست یا گمراهکنندهای درباره انتخابات آمریکا ترویج کردهاند و مطالعه مذکور میگوید ممکن است ماسک الگوریتم این شرکت شبکه اجتماعی را به شکل خاصی تنظیم کرده باشد.
طبق گزارشی از مرکز مقابله با نفرت دیجیتال، حداقل ۸۷ فرسته ایلان ماسک در سال جاری حاوی ادعاهایی درباره انتخابات آمریکا بوده و ۱.۷ میلیارد بازدید جذب کردهاند، اما پس از راستیآزمایی پایشگران، بهعنوان نادرست یا گمراهکننده ارزیابی شدهاند.
#شبکههای_اجتماعی
#پروپاگاندا_رایانشی
🚩 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی (نسرا) شهرستان اردکان
🆔 @NasraArdakan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پدر و پسر لباس ست بپوشن
دکتر اسماعیلی به نگرانیهای شما در مورد تربیت فرزند در عصر رسانهها پاسخ میدهد.
#کلیپ
#تربیت_رسانهای
#کودک_نوجوان
🚩 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی (نسرا) شهرستان اردکان
🆔 @NasraArdakan
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙مسئله بزرگ داشتن، هنر نیست
کارهای کوچک انجام دادن برای مسئله هامونه که ارزشمنده
#پادکست
#نوجوان
#طوفان_الاقصی
🚩 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی (نسرا) شهرستان اردکان
🆔 @NasraArdakan
🟥مربع پیروزی ترامپ؛ رسانه ها، داده ها، هوش مصنوعی و رمز ارزها
🔹ابر انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا عوامل پیدا و پنهان بسیاری موثر بودند که از شاخصترین آنها:
🔸نبرد سلبریتی های فناوری در مقابل سایر سلبریتی ها
🔹پیروز انتخابات آمریکا ماسک بود نه ترامپ
🔸حمایت تمام قد ماسک از ترامپ از جمله این دلایل بود که برای رئیس جمهور فعلی آمریکا چهار امکان مهم به همراه داشت
1️⃣بهره گیری از رسانه های اجتماعی و حجموسیع داده ها،
2️⃣داده کاویها و روشهای موثر اثرگذاری بر مخاطبان،
3️⃣استفاده از ظرفیتهای هوش مصنوعی در کمپینهای تبلیغاتی و... و نیز
4️⃣حمایت جدی جامعه کریپتو، در ادامه حمایت ماسک از ترامپ.
🚩 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی (نسرا) شهرستان اردکان
🆔 @NasraArdakan
⭕️ واقعاً ما باسوادیم؟!
🔺شما هم امروز صبح با صدای زنگ هشدار تلفن همراهتان بیدار شدید؟ اگر درست حدس زدهباشم شاید بعد از آن هم پیامهای تلفن همراهتان را چک کردید و بعد از رختخواب بیرون آمدید.
🔺شاید تلویزیون را روشن کردید و بعد صبحانه خوردید و سپس در مسیر محل کار یا تحصیل از رادیو وسیله نقلیه خود یا تاکسی اینترنتیای که با آن به مقصد رفتید به موسیقی یا اخبار گوش کردید یا در مسیر در شبکههای اجتماعی چند دقیقه وقت گذراندید تا به مقصد برسید یا اصلاً مشغول خواندن یک کتاب بودید. آیا توجه دارید که در تکتک این اقدامات با یک رسانه سر و کار داشتید و پیامهای گوناگون شنیدنی یا دیدنی را دریافت کردید؟
🔺بله، در دنیای امروز رسانهها ما را احاطه کردند و سعی میکنند افکار، احساسات و رفتار ما را تحتتأثیر قرار دهند. از بیلبورد تبلیغاتی که در مسیر نظرمان را جلب میکند و میخواهد کالایی را به ما غالب کند تا پیامهایی که در مطبوعات و رادیو و تلویزیون یا شبکههای اجتماعی دریافت میکنیم هر یک با هدفی ما را خطاب قرار میدهند. اینجاست که برای تحلیل این پیامها و گزینش کردن اینکه کدام را بپذیریم یا نه و چرایی تولید و انتقال پیامش را درک کنیم باید به یک مهارت مسلح شویم که آن را «سواد رسانهای» مینامند.
🔗 متن کامل
✍️مهدی زریننام
#یادداشت
#سواد_رسانه
🚩 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی (نسرا) شهرستان اردکان
🆔 @NasraArdakan
⭕️ سواد رسانه ای در برنامه هفتم
🔻 طبق برنامه هفتم توسعه کشور«وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است گزارش عملکرد سنجههای عملکردی ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه را سالانه به مجلس ارسال کند که بر اساس تبصره، امور مذکور در این فصل منوط به رعایت موازین شرعی و مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی است».
همچنین طبق بند ب ماده ۷۶، برنامه هفتم، «در راستای ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی، شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) قانون بودجه سنواتی مکلفند یک درصد (۱%) از هزینههای جاری خود را برای همافزایی و ارتقای فعالیتها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، جوانی جمعیت، مطبوعاتی، رسانهای نوین، نشر و کتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی و گردشگری و توسعه و آموزش سواد رسانهای اختصاص دهند».
این بند نیاز به تدوین آییننامه اجرایی دارد که قانون گذار مشخص کرده «آییننامه این بند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانههای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزههای علمیه تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران میرسد».
همچنین بر اساس بند الف ماده ۷۷، بهمنظور مرجعیت رسانهای سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و تقویت کارایی و اثربخشی رسانه ملی برای گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی- ایرانی و مواجهه مؤثر با جنگ روانی و تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمنان و ایجاد تحول در محتوا، رویکرد و سازوکار، اقدامات زیر انجام میگیرد:
«سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است در راستای ارتقای رسانه ملی به عنوان مرجعیت رسانهای، پوشش حداکثری و پاسخگویی به نیازهای تمامی مخاطبان و ارتقای شاخصهای هویت ملی و انقلابی آنان با ساماندهی شبکهها، برونسپاری و خرید خدمات، صنعتیسازی از طریق ارتقای فناوریهای تولید و پوشش صددرصدی (۱۰۰%) استانها، توسعه کمّی و کیفی برنامههای تولیدی (ملی، استانی و برونمرزی) و حمایت از تولید محتوای فرهنگی و هنری در فضای مجازی نسبت به تحقق سنجههای جدول ذیل تا پایان برنامه اقدام کرده و گزارش سنجههای عملکردی را سالانه به مجلس ارسال کند. دولت مکلف است منابع مورد نیاز این اقدامات را تأمین کند».
در عین حال طبق بند پ، تاکید شده است «سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلفند در راستای حمایت از فرهنگ و ارزشهای اسلامی- ایرانی و توسعه حکمرانی رسانهای و همچنین با توجه به مسؤولیت آن دستگاهها در تنظیم مقررات، صدور مجوز با رعایت قانون تسهیل صدور مجوزهای کسبوکار و نظارت بر رسانههای فعال در عرصه صوت و تصویر فراگیر نسبت به تهیه جدول تخلفات مالی نحوه حمایت و رسیدگی به تخلفات اشخاص در موارد فوق اقدام قانونی لازم را بهعمل آورند».
در تبصره این بند آمده است «سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیطه وظایف و اختیارات مصرح (در حوزه تولید، پخش محصولات، صدور مجوز و نحوه نظارت بر آنها) با رعایت مواد (۱) و(۷) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی اصلاحی ۱۵/۱۱/۱۳۹۹ و نیز با رعایت «تقسیم کار و تعیین حدود وظایف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» برابر آییننامه مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی حسب مورد تابع قوانین و مقررات خاص خود هستند».
#یادداشت
#سواد_رسانه
🚩 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی (نسرا) شهرستان اردکان
🆔 @NasraArdakan
💢 سلسله نشست های تخصصی شب های سواد رسانه ای
«نظام سلطه و تحقق اهداف در بازیهای رایانهای»
🔹کارشناس:
🎙 مرتضی جمشیدی
مدرس و پژوهشگر بازی های دیجیتال
📆 چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۳
🕗 ساعت: ۲۰
📲 پخش زنده از کانال بصیرت در پیام رسان روبیکا
👇👇👇
https://rubika.ir/baseeratt
🚩 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی (نسرا) شهرستان اردکان
🆔 @NasraArdakan
10.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انقلاب هوش مصنوعی و تغییر تعریف قدرت در جهان
#موشن
#هوش_مصنوعی
🚩 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی (نسرا) شهرستان اردکان
🆔 @NasraArdakan
19.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تکنیکهای عملیات روانی
⬅️ " تفرقه و تضاد"
👤 مدرس: علی زکریایی
🔹چطور از طریق رسانه می شود اختلاف ایجاد کرد که در نهایت ختم به جنگ و دعوا شود؟!
🔹چرا میگن تفرقه بنداز و حکومت کن؟!
🔹اختلافات قومی، قبیلهای یا دینی هست اما چه چیزی باعث می شود اختلافات منجر به دشمنی و کدورت شود؟!
#کلیپ
#عملیات_روانی
🚩 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی (نسرا) شهرستان اردکان
🆔 @NasraArdakan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بیاین اینستاگرامی نباشیم!
🔰با ما همراه باشید ...
🚩 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی (نسرا) شهرستان اردکان
🆔 @NasraArdakan
10.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انقلاب هوش مصنوعی و تغییر تعریف قدرت در جهان
#موشن
#هوش_مصنوعی
🔰با ما همراه باشید ...
🚩 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی (نسرا) شهرستان اردکان
🆔 @NasraArdakan