جنگ رسانهای آخرین تیر دشمن است
انتشار گسترده ویدیویی از صادرات آرد به کربلا تحت عنوان «خیرات کربلا» به صورت همزمان و هماهنگ در رسانه های دشمن ما را بر آن داشت که بر خود فرض بدانیم و در مورد حقایقی از این هجمه دشمن روشنگری کنیم.
1️⃣ خیرات کربلا اسم یک #برند آرد است و هیچ ربطی به خیرات و صدقه ندارد
2️⃣ واردات موقت #گندم از #روسیه و تبدیل ان به آرد در #ایران و #صادرات مجدد آن به کشور های هدف یکی از بهترین روش های #ارز_آوری در کشور است
3️⃣ ارز این #صادرات مجدد #نیمایی است و نه #ارز4200 جهانگیری
««جهاد تبیین» یک فریضه است. «جهاد تبیین» یک فریضهی قطعی و یک فریضهی فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند].»
امام خامنه ای
۱۴۰۰/۱۱/۱۹
🔻شمارههای تماس پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص دهکبندی یارانه ها اعلام شد/ یارانه بازماندگان جبران میشود
روابط عمومی وزارت رفاه:
🔹افرادی که به هر نحوی از سال 93 به بعد برای یارانهها ثبتنام نکرده و یا از قلم افتاده بودند، لازم است در سامانهای که قرار است سازمان هدفمندی یارانهها در دسترس قرار دهد ثبت نام کنند؛ جزئیات بیشتر در این زمینه در اختیار سازمان هدفمندی قرار دارد.
🔹افرادی که به هر نحوه به دهکبندی خود اعتراض دارند میتوانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ادرس https://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند و اگر اطلاعات اعلامی تایید شود یارانه آنها جبران خواهد شد.
🔹شماره تلفن 0216369 و شماره گویای 09200006369 مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات در این زمینه در اختیار مردم گذاشته میشود.
#اینفو_نسرا | عجیبترین واردات با ارز ۴۲٠٠جهانگیری در دولت روحانی
#اختصاصی
#نسرا_همدان
@Nasrahamedan
سپاه ناحیه فامنین برگزار می کند ؛
سلسله نشستهای روایت انقلاب مردم
نشست دوم امروز
سخنران :
آقای دکتر حاجی بابایی
کارشناس مسائل سیاسی
با موضوع: انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات
آدرس: اپلیکیشن روبیکا https://rubika.ir/avayfamenin
زمان: پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت
ساعت: ۱۲:۰۰
جهت شرکت در جلسه روی لینک کلیک نمایید و در جلسه شرکت نمایید.
#ایران_قوی
#دارالجهاد
#فامنین
⭕️به آتش کشیدن پمپ بنزین در استان خوزستان صحت ندارد
💢 پليس فتاى ناجا اعلام كرد؛ در پی انتشار تصاویر دروغین به آتش کشیدن پمپ بنزین در استان خوزستان و انتشار خبر مذکور توسط یکی از شبکه های تلویزیونی معاند در خارج از کشور، بر اساس بررسی های صورت گرفته این خبر صحت نداشته و تصاویر آن مربوط به آتش سوزی نیستان حاشیه جاده در یکی از شهرستان های استان خوزستان در سالهای قبل می باشد.
💢 معاندین بمنظور تشویش اذهان عمومی نسبت به انتشار خبر مذکور در زمان حال اقدام كردند.
💢 به هموطنان توصیه می شود فریب جنگ روانی و شایعات را نخورده و همواره در صورت مواجعه با موارد مشابه از صحت و سقم آن مطلع و از بازنشرآن خودداری كنند.
در دنیای امروز، استفاده از رسانه بخشی از زندگی مدرن است. لازم است برای جلوگیری از اثرات مخرب رسانه، نحوه استفاده درست آن را به فرزندان آموزش داد. در این قسمت چند راهکار برای استفاده بهتر از رسانه ها بیان می کنیم. موسیقی، فیلم، برنامه های تلویزیونی که فرزندان شما به آن ها علاقه دارند را پیدا کنید. از این طریق بهتر می توانید فرزندان خود را تحت کنترل در آورید. باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای کودک بسیار راحت است که هر چیزی را تماشا کند. پس بهترین راه حل این است که بر روی برنامه های تلوزیون نظارت داشته باشید.
#سواد_رسانه
#نسرا_همدان
@NasraHamedan
#سواد_رسانه
🚨هموطن! این بار قطعکننده زنجیره باش!
چگونه میتوان به دولت در اجرای برنامههای اقتصادی کمک کرد؟
«ویدئوی یورش، غارت یا حمله مردم قزوین به فروشگاه»، «تصویر کارت یارانه نان»، «خبر ۹۰ هزار تومانی شدن مرغ» و ... که در هفته اخیر دست به دست در رسانهها و پیامرسانها چرخیده و هر بار به طریقی تکذیب شده، نشان میدهد با همه تبیینها و توضیحها و هر اندازه اطلاعرسانیها و پاسخگوییها قوی و جامع باشد (که نیست و ایراداتی دارد)؛ رسانه همچنان رسانا نیست و پیام به درستی به مخاطب نمیرسد. علاوه بر آنکه نباید از یاد برد رسانه فقط رسانه نیست و محصول محیط سیاسی و وضع اقتصادی است. همچنان که از پدیدهای مانند «انتظارات تورمی» سخن میگوییم و «اثر روانی» بازار را در تغییر قیمتها مؤثر میدانیم و کنش رسانه بر اقتصاد را هم در نمودار میآوریم، از منظر اقتصاد و تجارت نیز به رسانه بنگریم. واقعیت بازار را تنها آمار و عدد و نمودار نمیسازد، جیب مشتری و تجربه خریدار نیز میسازد.
با این همه، تجربه تجمعات و رخداد نارضایتیهای پنج سال اخیر نشان میدهد رسانهها به ویژه پیامرسانهای موبایلی و شبکههای اجتماعی در وخیم شدن شرایط روانی و حتی نابسامان شدن وضعیت اقتصادی اثر مستقیم دارد. اینجاست که باید مراقبت کرد به جای ارتقای فهم عمومی و آموزش شهروندی، مطالبه محدودیت شبکه و سیاست گرانسازی اینترنت پررنگ نشود. فاصله میان این دو را باید جامعه مدنی آگاه و دلسوز و مراجع اجتماعی پر کنند. از جمله در عالم رسانه، به معلمان، مشاوران و فعالانی نیاز داریم که شهروندان جامعه را توانمند کنند تا از آسیبپذیری آنان بکاهند. «سواد رسانهای» بهرغم استفاده ناآگاهانه و بیجایی که در سالهای اخیر از آن شده، همچنان ضرورتی خطیر است. فقر این سواد و ضعف این آگاهی در برهههایی مثل روزهای اخیر که یک جراحی اقتصادی در جریان است، بهتر و بیشتر خود را نشان میدهد.
از این روست که شاید چهار مهارت عمومی سواد رسانهای زیر به کار آید:
۱- به منبع توجه کنیم:
آیا مطلب یا ویدئو، رفرنس یا منبعی دارد؟ آیا رفرنس یا منبع در آن زمینه معتبر است؟ عمده پیامها یا ویدئوهای فیک و دروغ، منبع ندارند و حاصل تقطیع یا دستکاریاند. اهمیت نفوذ در رسانههای رسمی و هک وبسایتها و خبرگزاریها نیز از همین روست که اصالت منبع اهمیت دارد.
۲- به ناشر توجه کنیم:
اخبار جعلی یا پیامها و ویدئوهای دروغین را کسانی منتشر میکنند که توجهی به اثر کار خود ندارند. برخیها عادت دارند فقط و فقط سیاهنمایی و تخریب کنند. از نظر روانی، همنشینی و معاشرت با افراد منفیباف و افسرده، پیامدهای تخریبی پرشماری دارند. صرف نظر از این پیامدها، غفلت از روی ناراحتی سبب میشود دروغ مثل بومرنگ بازگردد و ذهن و روان خود فرد را نیز به بازی بگیرد.
۳- در سایر رسانهها جستجو کنیم:
جستجوی ساده عنوان پیام یا ویدئو در موتورهای جستجو یا دیگر خبرگزاریها و وبسایتها کمک میکند درستی یا نادرستی آن محک بخورد. این معیار اگرچه یک معیار حداقلی است اما میتوان گفت در بیشتر اوقات، فرد را به یک سپر دفاعی قدرتمند مجهز میکند. برای نمونه، خود من در مقابل خبر نادرست کشته شدن عدهای در یکی از استانهای جنوبی در تظاهرات اعتراض به گرانی استفاده کردم. هیچ منبعی حتی رسانههای ضدانقلاب که عادت دارند از کاه کوه بسازند، هم اشارهای به این خبر نداشتند.
۴- به رنگ، لباس، هوا و جزئیات پیام، ویدئو یا صوت دقت کنیم:
در دورانی که رفتهرفته دستکاری در افکار عمومی به یک صنعت تبدیل میشود، تجزیه و تحلیل عناصر یک محصول یا تولید رسانهای، میتواند مانعی هر چند کوچک جلوی تسلط فریب بر حقیقت باشد. برای این منظور، یک تجزیه و تحلیل ابتدایی، مثل همین کاری که در ویدئوی موسوم به یک فروشگاه در قزوین صورت گرفت و از روی لباس گرم حاضران، دروغین بودن ادعای ویدئو معلوم شد.
کمک کردن به دولت تنها صبر بر این شرایط سخت نیست. این بار باید زنجیره انتشار و توزیع پیام دروغ را قطع کرد. حتی پیامهایی که برای دفعات پرشمار فوروارد شده یا بازدیدهای میلیونی گرفته، ممکن است دروغین باشد. مانند ویدئوی خوشگذرانی ادعایی یک سردار سپاه. اگرچه واکنش رسمی، سریع و البته همراه با سعه صدر و نرمی خلق به این دروغها و فریبها نیز نباید از یاد برود. چیزی که متأسفانه در نظر برخی با استدلال «بیشتر به دیده شدنش کمک میکنه» و «ارزشش رو نداره» همراه میشود و این همراهی به گسترش اخبار دروغی که در ابتدا مسخره و مضحک به نظر میآیند، میانجامد.
⭕️مرحومه ﻣﺮﺿﻴﻪ ﺣﺪیدچی :
ﺩﺭ نوفللوشاتو به علت ارزانی ﺩﻭﻛﻴﻠﻮ پرتقال ﺧﺮﻳﺪﻡ. امام با دیدن پرتقالها گفت: اینهمه ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ ﺑﺮﺍی ﭼﻴﺴﺖ؟
عرض ﻛﺮﺩﻡ:امروز ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ ارزان بود،ﺑﺮﺍی چندروز خریدم
ایشان فرمودند: شما مرتکب دو گناه شدید! ...
اولا اینکه ما نیاز به اینهمه پرتقال نداشتیم،
دوما اینکه شاید امروز در نوفللوشاتو کسانی باشند که تا به حال ﺑﻪ علت گران بودن پرتقال توانستند آنرا تهیه کنند و شاید با ارزان شدن آن میتوانستند تهیه کنند. ببرید مقداری از آنهارا پس بدهید!
گفتم: پسدادن آنها ممکن نیست.
امام فرمودند: پس پرتقال هارا پوست بکنید و به افرادی بدهید که تاحالا پرتقال نخوردهاند.
شاید از این طریق، خدا از گناهان شما بگذرد...
📚از کتاب «سرگذشتهای ﻭﻳﮋﻩ ﺍﺯ زندگی #ﺍﻣﺎﻡ_خمینی» | ﺟﻠﺪ۴