eitaa logo
نسرای همدان
929 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
300 ویدیو
18 فایل
کانال اطلاع رسانی نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در استان همدان با ما سواد رسانه ای را بیاموزید اینستاگرام: ▶️instagram.com/nasrahamedan ارتباط با ادمین: @MILADTAHMASBI
مشاهده در ایتا
دانلود
ایکس به دلیل اخراج غیرقانونی کارمند، ۶۰۰ هزار دلار جریمه شد 🔸«ایلان ماسک» دو سال پیش به کارمندان دستور داده بود که باید با ایمیلی مبنی بر «سخت‌کوشی در کار» موافقت کنند یا شغل خود را از دست می‌دهند. حالا طبق گزارش‌های منتشرشده، این شبکه اجتماعی باید به یکی از کارمندان اخراج‌شده‌ خود که با این ایمیل موافقت نکرده بوده، بیشتر از ۶۰۰ هزار دلار غرامت بپردازد. 🔸کمیسیون روابط محل‌کار ایرلند (WRC) الزام ایجاد‌شده توسط ماسک برای موافقت با ایمیل مذکور را غیرمنصفانه اعلام کرده است، زیرا امتناع از انجام این کار «نمی‌تواند به‌منزله استعفا باشد.» به‌همین‌دلیل، ایکس هیچ دلیل موجهی برای اخراج رونی نداشته است ١٤٠٣ ☑️با ما همراه باشید ... 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی () استان 🆔 @Nasrahamedan
رسانه‌های اجتماعی مجازی یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین رسانه‌های اجتماعی هستند که امروزه توانسته‌اند در قالب ابزار روزمره و کاربردی، بر روابط خصوصی شهروندان اثرگذارد. این فضا در کنار مزایای بی‌شمار، معایبی هم به‌همراه دارد و به کاربران ناآشنا با فضای مجازی آسیب‌های جدی وارد می‌کند. بنابراین اهمیت، شناسایی و بررسی آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی مجازی مورد توجه قرار گرفته؛ به‌گونه‌ای که سالانه مقاله‌های پژوهشی زیادی در این خصوص نگارش و چاپ شده است. اما، با توجه به اینکه این مقاله‌ها با جامعة آماری متفاوت، و شرایط متفاوت جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انجام شده، نتایج متفاوتی داشته است. بر این اساس، پژوهش حاضر تلاش کرد ابعاد این آسیب‌ها را با استفاده از شیوه فراترکیب شناسایی، طبقه‌بندی، و در نهایت مدل نهایی ابعاد آسیب‌های فضای مجازی را طراحی و ارائه کند. لذا، هدف پژوهش شناسایی و طبقه‌بندی آسیب‌های فضای مجازی، و طراحی مدلی جدید برای شناخت ابعاد آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی مجازی است. به همین دلیل، با استفاده از روش فراترکیب نتایج پژوهش‌های پیشین، در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، مورد واکاوی قرار گرفت. با بررسی کیفیت مقاله‌ها در نهایت ۴۲ مقاله از بین ۵۴ مقاله برای تجزیه‌وتحلیل انتخاب شد. یافته‌های تحقیق نشان داد ابعاد فرهنگی، شبکه‌های اجتماعی، نهاد دین، شخصیت و واقعیت‌زدایی از مهم‌ترین ابعاد آسیب‌پذیر رسانه‌های اجتماعی مجازی به‌شمار می‌روند. 🔹آنچه خواندید چکیده‌ای بود از مقاله‌ی فراترکیب طراحی مدل ابعاد آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی مجازی، که در فصلنامه علمی_رسانه‌ای منتشر شده است. برای خواندن مقاله کامل 👇🏻 https://doi.org/10.22034/bmsp.2023.370077.1805 ١٤٠٣ ☑️با ما همراه باشید ... 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی () استان 🆔 @Nasrahamedan
سرچ کردن می‌تواند باعث شود اخبار جعلی را زودتر باور کنیم 🔻 سرچ‌کردن امروزه برای اکثر ما به فعالیتی روزمره تبدیل شده است. تا حدی که پژوهشگرانی مانند ست استیونز دیویدویتس معتقدند بررسی سابقۀ سرچ‌های انسان‌ها بیشتر از هر منبع دیگری دربارۀ آن شخص به ما اطلاعات می‌دهد. چرا که افراد معمولاً حتی چیزهایی را که خجالت می‌کشند با دیگران مطرح کنند، از موتورهای جستجو می‌پرسند. بدین‌ترتیب شاید بتوانیم بگوییم موتورهای جستجو صمیمی‌ترین دوستان آنلاین ما هستند و چیزهایی دربارۀ ما می‌دانند که هیچکس دیگری نمی‌داند. 🔻 پژوهشگران سواد رسانه‌ای عموماً سرچ‌کردن را عادتی مفید می‌دانند که باعث می‌شود فرد در معرض منابع اطلاعاتی گوناگونی قرار بگیرد و با مقایسۀ آن‌ها کمتر در دامِ اطلاعات گمراه‌کننده بیفتد. 🔻 بااین‌حال، پژوهشی جدید که نتایج آن در مجلۀ نیچر منتشر شده است، نشان می‌دهد که سرچ‌کردن همیشه ما را به افرادی آگاه‌تر تبدیل نمی‌کند. بلکه برعکس، ممکن است باعث شود زودتر اخبار جعلی یا اطلاعات گمراه‌کننده را باور کنیم. کوین اسلت و همکاران او در دانشگاه فلوریدا برای سنجیدن اثر سرچ در باور به اخبار جعلی، تحقیقی پنج‌مرحله‌ای را طراحی کردند که طی آن مشارکت‌کنندگان دربارۀ دو دسته از اطلاعات، در فواصل زمانی گوناگون، سرچ می‌کردند. یک دسته از این اطلاعات درست بودند و دستۀ دیگر را اخبار جعلی و گمراه‌کننده تشکیل می‌داد. 🔻 آن‌ها اطلاعاتی راجع به همه‌گیری کرونا، واکسیناسیون و اقدامات دونالد ترامپ را به مشارکت‌کنندگان دادند تا با استفاده از سرچ تعیین کنند که درست هستند یا جعلی. نتایج این تحقیق بسیار نگران‌کننده بود. زیرا پیوستگی معناداری بین میزان استفاده از موتورهای جستجوی اینترنتی و باور به جعلیات دیده می‌شد. نویسندگان این تحقیق می‌گویند احتمالاً مقصر اصلی را باید الگوریتم‌های هدایت‌کنندۀ موتورهای جستجو دانست. زیرا این الگوریتم‌ها اهمیت اندکی به اعتبارسنجی نتایجی می‌دهد که برای کاربران خود پیدا می‌کنند و تکیۀ آن‌ها بر مطالب ساده، پرطرفدار و جنجال‌برانگیز است. آن‌ها به‌جای اینکه «مفیدترین» اطلاعات را به کاربر بدهند، «جالب‌ترین» نتایج را به او نشان می‌دهند. 🔻 الگوریتم‌های شخصی‌سازی نتایج در موتورهای جستجو نیز می‌توانند این شرایط بدتر کنند. چرا که در نتیجۀ آن‌ها به شکلی گریزناپذیر به ردپاهای دیجیتال خود می‌چسبیم و احتمال دریافت داده‌ها یا تحلیل‌های متفاوت کاهش می‌یابد. 🔻 پیش از این، متخصصان هشدارهای جدی دربارۀ اتکا به سرچ‌های اینترنتی در حوزه‌هایی مانند سلامتی روانی یا مصرف دارویی داده‌اند. اما تحقیق اسلیت و همکارانش نشان می‌دهد که باید این مسئله را در ابعادی بزرگتر نگریست. در دنیای شلوغ و سریع امروز، ما ناچاریم تا دربارۀ خیلی چیزها سرچ کنیم، اما لازم است به تکنیک‌های دیگر سواد رسانه‌ای نیز مجهز باشیم تا در دریای اطلاعات گمراه‌کننده و اخبار جعلی اینترنت غرق نشویم. ▪️ آنچه خواندید مروری است بر مقالۀ کوین اسلیت و همکارانش با عنوان «سرچ‌های آنلاین دربارۀ اطلاعات نادرست می‌تواند تصور صحت آن‌ها را افزایش دهد» (Online searches to evaluate misinformation can increase its perceived veracity) که در شمارۀ دسامبر مجلۀ نیچر به انتشار رسیده است. ١٤٠٣ ☑️با ما همراه باشید ... 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی () استان 🆔 @Nasrahamedan
🔸رسانه‌های اجتماعی چگونه بر فرآیند انتخاب دانشگاه تاثیر می‌گذارند؟ رسانه‌های اجتماعی به طور قابل توجهی بر روند انتخاب کالج برای دانشجویان آینده تأثیر می‌گذارند. تحقیقات نشان می‌دهد که استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی مؤثر، درک دانشجویان از مؤسسات آموزشی را افزایش می‌دهد و در نتیجه بر تصمیم‌گیری آنها تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که درک مثبت در مورد کیفیت تحصیلی و امکانات، که از طریق رسانه‌های اجتماعی تقویت می‌شود، می‌تواند علاقه به کالج‌های خاص را افزایش دهد. علاوه بر این، دانشجویان در جمعیت‌های مختلف به طور مساوی به رسانه‌های اجتماعی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد کالج‌های بالقوه تکیه می‌کنند و نقش فراگیر آن را در شکل‌دهی به انتخاب‌هایشان برجسته می‌کنند. علاوه بر این، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری حیاتی برای دانشگاه‌ها برای تعامل با دانشجویان آینده‌نگر عمل می‌کنند و جایگزین جذاب‌تری برای منابع اطلاعاتی سنتی ارائه می‌دهند. با این حال، چالش‌هایی مانند تعامل ناکافی دانشگاه‌ها با کاربران، که می‌تواند مانع انتشار مؤثر اطلاعات شود، همچنان باقی است. به طور کلی، رسانه‌های اجتماعی نه تنها دسترسی به اطلاعات را تسهیل می‌کنند، بلکه ادراک دانشجویان را نیز شکل می‌دهند و آن را به عنصری حیاتی در فرآیند انتخاب دانشگاه تبدیل می‌کنند ١٤٠٣ ☑️با ما همراه باشید ... 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی () استان 🆔 @Nasrahamedan
💢 احتمالا اپل آیفون 16 پرو را با این چهار رنگ معرفی و عرضه کند. ١٤٠٣ ☑️با ما همراه باشید ... 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی () استان 🆔 @Nasrahamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، اکنون می توان یک شبکه خبری ساخت که همه مجریان آن AI باشند! نه جلوی دوربین خواهید بود و نه پشت دوربین خواهید خواند! شما فقط چند لحظه قبل متن را با تم هایی که همه از قبل آماده شده اند ارسال می کنید اکنون کانال خبری شما با یک استودیوی کامل و عالی در حال خواندن داغترین اخبار است! ١٤٠٣ ☑️با ما همراه باشید ... 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی () استان 🆔 @Nasrahamedan
🔴 رسانه ما ، چالش‌های همیشگی 🔺نگاهی به شرایط رسانه و تغییرات در آن 📌 و در سال‌های اخیر دچار تحولات و چالش‌های بسیاری شده‌اند. این تغییرات به‌ویژه در کشور ما با مشکلات و کاستی‌هایی همراه بوده است. ضعف‌های رسانه‌ای ما در فضای مجازی به دلایل متعددی ایجاد شده و این سوال مطرح است که؛ ❓چرا دچار این چالش‌ها شده‌ایم؟ ❓نقاط ضعف و قوت رسانه‌های ما چیست و چگونه می‌توان آنها را بهبود بخشید؟ 🔸برای موفقیت در هر حوزه‌ای، از جمله رسانه، نیاز است که ابتدا شناخت کافی از موضوع و کار خود داشته باشیم. بدون برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق، هر اقدامی بدون شک با شکست مواجه خواهد شد. ممکن است به‌صورت مقطعی موفقیتی حاصل شود، اما این موفقیت پایدار نخواهد بود. 🚫چالش‌های رسانه‌ای در فضای مجازی 🔹یکی از مشکلات اساسی در فضای مجازی کشورمان، عدم شناخت صحیح و درک مناسب از مباحث مطرح شده توسط مسئولین، به‌ویژه فرمایشات مقام معظم رهبری است. ایشان بارها توصیه کرده‌اند که حضور پررنگ در فضای مجازی داشته باشیم تا این فضا برای دشمن ناامن شود. اما این توصیه به‌ اشتباه تفسیر شده است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که صرفاً حضور در فضای مجازی کافی است، در حالی که بدون داشتن برنامه‌ریزی و هدف مشخص، نمی‌توان اثرگذاری مثبتی داشت. 🔺برای حل مشکلات موجود، باید برای مخاطبان و جامعه تبیین کنیم که چرا و چگونه باید در فضای مجازی حضور داشته باشند. این امر مستلزم ارتقای و شناخت صحیح از ابزارها و روش‌های رسانه‌ای است. 🚫 آسیب‌های رسانه‌ای و راه‌حل‌ها 🔸یکی از آسیب‌های جدی رسانه‌ها، تغییر ذائقه و القای موضوعات نادرست است. این مسئله را بارها در مشاهده کرده‌ایم، اما هنوز از آن درس نگرفته‌ایم. دلیل این امر نبود هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب است. بسیاری از رسانه‌ها به‌جز معدودی، شناخت کافی و حداقلی را هم از بسترهای رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای ندارند و نمی‌دانند که فرضاً هر پلتفرم برای چه منظوری طراحی شده است. این عدم شناخت باعث می‌شود که رسانه‌ها در کار خود دچار خطا شوند. 🚫 و تاثیرگذاری آن 🔹محتوای رسانه‌ای یکی از اصلی‌ترین ابزارهای جنگ رسانه‌ای است. اگر محتوای تولیدی نداشته باشید و تنها به دفاع بپردازید، شکست خواهید خورد. متأسفانه در کشور ما تولید محتوا اغلب توسط چندین مجموعه محدود انجام می‌شود. این رسانه‌ها به جای توجه با کیفیت و تنوع محتوای خود، بیشتر به برندسازی و ارائه محتواهای اختصاصی برای اهداف شخصی می‌پردازند. این امر باعث می‌شود که مخاطبان به مرور زمان به رسانه‌های محدود شده و بعضاً به مطالب غیرمستند اعتماد کنند و این خود به ضعف رسانه‌ای ما منجر می‌شود. 💢راهکارها برای بهبود وضعیت رسانه‌ای 🔹برای بهبود وضعیت رسانه‌ای، باید ابتدا رسانه‌های ما هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند. رسانه‌ها باید بخشی از فعالیت‌های خود را به موضوعات انقلاب و کشور اختصاص دهند و برای این منظور نیاز به بودجه و حمایت مالی دارند. 🔸همچنین مخاطبان باید از حقیقت و دروغ بودن اخبار آگاه شوند. آنها باید بتوانند منابع خبر و اطلاعات خود را بررسی کنند و به‌سادگی به هر مطلبی اعتماد نکنند. اکنون با همین توضیح کوتاه میتوان گفت ؛ 🔹همکاری و آگاهی‌رسانی در این حوزه‌ها بسیار مهم است. هرچند که تغییر شرایط موجود رسانه‌ای کار سختی است، اما با تلاش و همکاری می‌توان به تدریج این مسیر را طی کرد. نباید فراموش کنیم که امروز سلاح رسانه ، از سلاح نظامی بسیار موثرتر است. اگر رسانه‌های ما نتوانند این جنگ رسانه‌ای را مدیریت کنند، در برابر دشمن آسیب‌پذیر خواهند بود جامعه ضربات سختی خواهد خورد.‌ 📌بنابراین، نیاز به آگاهی‌بخشی و تلاش مستمر داریم تا بتوانیم شرایط را به نفع خود تغییر دهیم و رسانه‌ای قوی و موثر داشته باشیم. ✍️دکتر امیر عسگر ١٤٠٣ ☑️با ما همراه باشید ... 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی () استان 🆔 @Nasrahamedan
🚨 رتبه میزان در جهان در سال 2024 🔻فنلاند که هر ساله شادترین کشور جهان معرفی می‌شود رتبه 26، سوئیس که به ظاهر از رفاه بالایی برخوردار است در رتبه 33 ، نروژ 49 را داراست 🕹رتبه بندی بعضی کشورها ✅کره جنوبی 4 ✅بلژیک 17 ✅آمریکا 23 ✅ ژاپن 25 ✅فنلاند 26 ✅سوئد 28 ✅ سوئیس 33 ✅فرانسه 36 ✅ایران 131 🔻 نرخ خودکشی در شادترین کشور جهان یعنی فنلاند، ۳ برابر کشور ما ایران می‌باشد! منبع: سازمان بررسی جمعیت جهان ١٤٠٣ ☑️با ما همراه باشید ... 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی () استان 🆔 @Nasrahamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به رسانه اجازه نده جای مغزت رو بگیره📱🧠 ١٤٠٣ ☑️با ما همراه باشید ... 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی () استان 🆔 @Nasrahamedan
نسرای همدان
🖥 وارونه نشان دادن ظالم و مظلوم در رسانه‌های جهانی ‼️«از نظر جهانی، حمایت از ، یعنی حمایت از مبارزان ! خراب کردن خانه فلسطینی روی سرش توسط تانک و کشتن بچه چند ماهه، تروریسم نیست؛ اما وقتی نظامىِ خشنِ جنایتکاری در حادثه‌ای کشته میشود، در مطبوعاتِ خودشان عکس زنش را جدا، عکس بچه‌اش را جدا - در حال گریه کردن و شیون زدن - و عکس خاکسپاریاش را جدا منتشر میکنند؛ برای این‌که نشان دهند این طرف خشونت می‌ورزد! اینها کارهای تبلیغاتی‌ای است که میکنند.».۱۳۸۰/۵/۱ 🔸این سخنان از یک خباثت رسانه‌ای پرده بر می‌دارد؛ این کار یک نمونه از صدها شگرد و خباثت رسانه‌هاست برای وارونه نشان دادن حق و باطل؛ پس همیشه نیاز نیست دروغ گفت.. ❌بلکه گاهی با نشان دادن یا ندادن واقعیت‌هایی می‌شود را جانشین کرد؛ در نتیجه اگر افکار شما توسط رسانه‌های خبیث جهانی کنترل شود، به راحتی می‌توانند شما را برای مبارزه با حق و دفاع از باطل، اقناع افکارعمومی کند‌. ١٤٠٣ ☑️با ما همراه باشید ... 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی () استان 🆔 @Nasrahamedan
📱واتس اپ به‌زودی به قابلیت تنظیم تم چت‌ها مجهز می‌شود 🔸در آخرین نسخه آزمایشی برای اندروید (نسخه ۲.۲۴.۱۷.۱۹)، وب‌سایت WABetaInfo ویژگی جدید تم چت را کشف کرده است که ظاهراً در به‌روزرسانی آینده عرضه خواهد شد. 🔸به نظر می‌رسد این ویژگی جدید با قابلیت‌های مشابه در اینستاگرام و مسنجر متفاوت است، زیرا از کاربران می‌خواهد یک تم پیش‌فرض چت را انتخاب کنند که می‌تواند به‌طور خودکار برای همه مکالمات آن‌ها اعمال شود. ١٤٠٣ ☑️با ما همراه باشید ... 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی () استان 🆔 @Nasrahamedan