z... keshtegar, [۳۰.۰۴.۲۳ ۱۰:۲۴]
سلام علیکم وقت تون بخیر یک تشکر از مدیر کانال ازدواج طلاب ومتدینین و همکاران خوبشون خداوند به شماأجر و پاداش اخروی بدهد إن شاءالله حقیقتا من فرم آقایون و خانوم ها مطالعه میکنم ببینم آدما چی براشون مهمه اما خیلی از خانوما خیلی سر مسائل اقتصادی و مهریه چیزی نمینویسند
اما چرا شرایط ازدواج آنقدر روز به روز کمتر میشود به نظر میرسه خیلی از ما آدما اول خود بنده خیلی چیز ها رو فراموش کردیم اول مرگ تو مدت سالهای اخیر به خاطر کرونا چقدر از هموطنان مون رو ازدست دادیم حالا تصادف وبیماری های دیگه و بقیه هیچ ،شاید اینگونه باید فکر کرد که خیلی فرصت نیست اما خب با عقل و منطق و هوشمندانه باید قدم برداریم اینکه آدما از نظر اخلاقی و اعتقادی و فرهنگی یکی باشند ۸۰ درصد موضوع حل خواهد شد
از نظر اقتصادی که خیلی از آدما امروزه بسیار براشون مهم شده خیلی موضوع مهمی به نظر نمیرسه قدیم هیچ عروس و دامادی منزل ماشین حساب پس اندازی نداشتن یعنی جوانی که ازدواج میکرد از صفر شروع میکردند وپیش رفت خوبی هم داشتن چون تلاش میکردند درسته که همه چیز گران شده به همان میزان هم ارزش پول بالا رفته پس مسئله اقتصادی را نمیتوان در نظر گرفت بیشتر متاسفانه باید گفت سر اعتقادات هست حاضر به گناه هستیم اما حاضر به سختی های اقتصادی نیستیم
باید سوال شود که انسانهای ثروتمند وقتی که به رحمت خدا میرن چند درصد از ثروتشان را باخود به دنیای دیگر میبرند🤔؟
تا چند سال آینده کشور ما ایران متاسفانه پرجمعیت ترین کشور سالمند خ وکم جمعیت ترین کشور جهان خواهد بود که هرچقدر تلاش هم شود شاید شاید پیری و کاهش جمعیت را ۲۰ سال بتوانیم به تاخیر بی اندازیم 😕 که متاسفانه خیلی به این ها توجه نمیشود وخیلی از ما آدما فقط مسائل ومشکلات شخصی رو در نظر گرفته و مهم میدانیم 😓
وقتی جنگ ایران و عراق شروع شد خیلی از جوان های همین کشور دیگر دغدغه شخصی نداشتن همه برای دفاع از کشور آماده جنگ شدند و تلاش کردند وخداروشکر پیروز هم شدند😎 اراده جوانان قدیم خیلی بیشتر از جوانان الان بود چرا جوانان الان ......😔 حالا با شرایطی که داریم باید چه کنیم ؟🧐
ایا نباید بیشتر به حرف رهبر عزیز کشور مان گوش دهیم ؟ إن شاءالله عاقبت همه جوانان ایران ختم به سعادت شود
ویک نکته که بسیار حائز اهمیت است این که خیلی درگیر زیبایی غیر منطقی نشویم خیلی از عکس های مجازی که میبینیم ساعت ها برای آرایش خود وقت و هزینه کرده اند واین که از انواع فیلتر ها برای زیبایی جلوه استفاده کرده اند .پس هیچ انسانی زیبایی بیششش از اندازه ندارد
وفرم بعضی ها حتی روحانیون متاسفانه من احساسم براین است که خیلی اهل ایمان نیستیم لطفا همه به فرم هامون مراجعه کنیم ببینیم کجای فرم ضعف ایمانی داره خدا کجای زندگی ماست😕😞
A... Khishvand, [۳۰.۰۴.۲۳ ۱۷:۱۲]
سلام، وقتتون بخیر ان شاءالله
یکی از خانمها در فرمشون نوشتن که آقا پسر و خانوادشون ناسپاس نباشن!
تا اینجا که اشکالی نداره، خیلیم عالیه
مشکل اینجاست که چند خط بالاتر نوشتن که خودشون نه نماز میخونن و نه روزه میگیرن!!!
خود شما اول سپاس خدا رو به جا بیار، بعد به دنبال این ویژگی در دیگران باش
چرا چیزی که خودتون ندارید رو از دیگران میخواید؟!؟! میگن بی نماز از شیطان بدتره، چون شیطان بر حضرت آدم ع سجده نکرد و بی نماز بر خدا! کدوم بدتره؟!
بازم نوشتن که امامان رو قبول دارن!
امام صادق علیهالسلام: با شخص بی نماز رفاقت نکنید، چون کسی که یک عمر نمک خدا رو خورده و شکر نکرده، در عالم رفاقت به شما هم وفا نخواهد کرد.
قبول دارید؟
بسم الله...
اول از خودتون شروع کنید.
خواهشا یک مقدار عقلانیت و انصاف رو در نوشتار و گفتار و رفتارمون رعایت کنیم. یا علی علیهالسلام 🌹
س نجفی, [۳۰.۰۴.۲۳ ۱۸:۱۳]
سلام علیکم وقت بخیر، بنده به نوبه خود تقدیر و تشکر می کنم از همه عزیزان و زحمت کشان کانال .بدون مقدمه وارد مطالب اصلی بشم . اونم اینکه حقیقتا من خودم یه جوان 26ساله هستم اینجا که میایم یه فرمی رو انتخاب می کنیم و درخواست آشنایی میدیم وقتی فرم آدم می بینن عوض اینکه حرف از آینده بشه و شرایط زندگی که کدوم شهر باشه یا نباشه صاف مستقیم میرن تو گذشته آدم که مثلاً چرا از همسرت طلاق گرفتی و ... حالا اینم توضیح میدی بعد یه خواسته هایی دارن که خدا شاهده آدم از ازدواج کردن منصرف میشه . خودش با زبون خودش میگه من از وضعیت اقتصادی کشور خبر دارم ولی شما باید این کار بکنی . خب دور از حضور شما پسر چی فرض کردین خب اینم آدمه احساس داره در حدتوان سعی میکنه زندگیش خوب باشه ولی این دختر خانومای عزیزم یکم کوتاه بیان . الان بنده خودم توان مالی دارم که خونه بخرم و ماشینم دارم ولی باز یه بهونه دیگه میاره. نمی دونم طبق مشاور شما باید بعد طلاق یه دوسالی بگذره و بعد ازدواج کنین آخه این کجای دین نوشته شده . اصلأ این حرف هم صحیح مگه مشاور تموم شده حرفاتون بزنین بعد آخرش هم برین مشاوره همه جریان بگین اگه صلاح دونست ازدواج کنین اگرم صلاح نبود خب هر کدوم راه خودشو بره . خلاصه عرضم اینه که همدیگرو درک کنین طرف میگه چون کرد زبانی یا ترک زبانی من نمیخوام ازدواج کنم در حالی که طرف فارسی حرف میزنه ولی نمی دونم چرا این حرفارو میگن
محبی, [۳۰.۰۴.۲۳ ۱۹:۲۳]
باسلام خسته نباشید،واسطه خیرشدیدخداخیردنیاواخرت نصیب شماکنه،می خواستم علتی که باعث شده توازن ازدواج به هم بخوره، اینه که اقایون همسری می خوان که حداقل ده یادوازده سال کوچکترباشه وزیباباشه باهمین دوشرایط خیلی ازخانم های دم بخت ازدورخارج میشن،وسن ازدواج بالا میره،ودرظمن بیشترخانم های که ازدواج نکردن معیارشون ایمان وتعهد ومی خوان ازطریق عرف جامعه وحلال ازدواج کنن ،
که باکمال تاسف اقایون درحرف فقط دم ازایمان وحجاب می زنن درعمل خواستهاشون چیزدیگری ایست،امیدوارم که خداهدایتشون کنه,امیدوارم که شمادرکانالتون اطلاع رسانی کنیدکه این خانم هاازدواجشون به تاخیرافتاده وبیشترازاقایون هستنددلیل براین نیست که اقایون دستشون بازترباشه وبجای اینکه خانم هانازکنن اقایون ناز کنن، اگر واقعا قصدشون ازدواجه وشخص باایمان ومتعهد می خوان ثبت نام کنن،نه بامعیارهای خیالی وواهی بیان توکانل وبااحساسات دختران وبانوان بازی کنن،باتشکراززحمات شما
hakimh jalilan, [۳۰.۰۴.۲۳ ۲۰:۰۵]
سلام خیلی ممنون از کانالاتون این سختگیری قطعا به نفع خودمون است . من قبلاً در واتس آپ فرم پر کردم با اینکه پولی نبود اما چون نظارتی نداشتن هر کس بخودش اجازه میداد هر چیز نامربوطی بگه و وقتی یک نفر پیشنهاد میداد تا اسم خانواده آورده میشد هزار بهانه جور میکرد آدم مشکل نداشته باشه چرا از خانوادش پنهان میکنه بازم متشکرم.خدا اجر پروری در برکت به شما عطا فرمایید.
💔, [۳۰.۰۴.۲۳ ۲۰:۳۳]
سلام
خدا قوت
قبول باشه عباداتتون
یه موضوعی رو لطفا در صورت صلاحدید در کانالتون متذکر بشید
باور بفرمایید خانم ها و آقایونی که به هر دلیلی - فوت همسر یا جدایی- تنها شدند و سرپرست فرزند یا فرزندانی هستند هم میتونن گزینه ی خوبی برای ازدواج باشند
گناهی ندارند که تنها نیستن و مسئولیت فرزندانشون بر دوش اینهاست... اینکه اینقد محکم مینویسید و تاکید میکنید که مطلقه نمیپذیرید یا اگه بپذیرید بدون فرزند ...دلیلش چیه اونم در حالی که خودتون هم مطلقه هستید و حضانت فرزندتون با همسر سابقتونه...
لطفا در نظرات و دیدگاه هاتون کمی تجدید نظر کنید
Ya Mahdi, [۳۰.۰۴.۲۳ ۲۱:۲۷]
سلام و عرض ادب و خدا قوت خدمت تمامی ادمین های محترم که واقعا جا داره که ازشون تشکر ویژه بکنم که انصافا خیلی زحمت میکشن تو این کانال و تنها کانالی که توی مجازی بنده بهش اعتماد دارم همین کانال ازدواج طلاب و متدینین هستش بنده میخواستم در حقیقت از یه عده دختر خانم ها انتقاد بکنم و بگم که شماهایی که واقعا نمیدونید خونوادتون راه دور رو قبول میکنن یا نه چرا تو فرم هاتون مینویسید هرجا که خدا بخواد یا فرقی نداره
بنده خودم از منطقه آذربایجانم با یه خانمی آشنا شدم تو همین مجموعه و از لحاظ اخلاقی هم با همدیگه تفاهم داشتیم و تا این که خونوادشون رد کردن به دلیل راه دور ما نمیتونیم دخترمون رو به راه دور بدیم بعدش گفتیم آقا راضی هستم که خودم بیام شهر شما واسه زندگی باز هم قبول نکردن واقعا اگه میخواین با همشهری تون ازدواج کنید تو فرم هاتون بنویسید که میخواین با همشهریتون ازدواج کنید
چرا هم طرف مقابلتون رو و هم ادمین های عزیز رو اذیت میکنید این خوب نیست و حق الناس به گردن آدم میاره امیدوارم که این مطلب رو ادمین محترم حتما تو کانال خوبشون بذارن تا همه شاید رعایت کنند ببخشید که صحبت هام کمی طولانی شد.
...., [۳۰.۰۴.۲۳ ۲۲:۰۴]
با عرض سلام
به نظر می رسه یکی از علل کم بودن آمار ازدواج در کانال و یا حتی در دنیای واقعی اینه که بعضی از افراد یا خانوادهها در بحث ازدواج، تکلیفشون با خودشون روشن نیست، یعنی واقعا نمیدونن دنبال چی هستن و چی میخوان...
مثلا طرف تو معیارهای اصلی انتخاب همسر تو فرمش نوشته: من دنبال یک انسان نجیب و خوش اخلاق و با ایمانم...
خب یه مورد با همین ویژگی ها بهش معرفی میشه. بعد دو یا چند جلسه، با اینکه همه چی خوبه و طرفین ابراز رضایت میکنن، ولی یکدفعه به دلیل نامشخص و مرموزی ارتباط قطع میشه و دیگه خبری از طرف نمیشه😐
خب ببینید اگه واقعا هدف چنین افرادی ازدواج یا تشکیل خانوادست که طبیعتا وقتی موردی متناسب با معیارهایشون میبینن یا بهشون معرفی میشه، باید پس از دیدار و تحقیقات و... کمتر از چند ماه یا نهایتا یک سال طرفین عقد کنن.
ولی تا وقتی که آدم با خودت رو راست نباشی و معیارهایی که نوشتی با معیارهای آرمانیِ ذهنیت متفاوت باشه، معلومه که از هر موردی که بهت معرفی میشه یه ایراد بنی اسرائیلی میگیری و میری دنبال یه مورد دیگه...
M, [۰۱.۰۵.۲۳ ۱۴:۴۶]
سلام
وقتتون بخیر
داخل چند تا گروه عضو هستم تا حالا چند تا معرفی صورت گرفته
متاسفانه اکثر افراد ظاهر خیلی براشون مهم هست مخصوصا بچه مذهبی ها
ظاهرم بد نیست یه چهره معمولی دارم
اصلا وقتی عکس طرف می بینن بقیه ملاک ها رو فراموش می کنن میگن ببخشید ظاهرتون دل نشین نبود
اللهم عجل لولیک الفرج 🌷, [۰۳.۰۵.۲۳ ۲۱:۲۷]
سلام علیکم، ممنون از تلنگر به موقع تون، بعضی وقتا سوال خوب و بجا خیلی موثرتر از جواب هستش.
واقعا چرا تو کانالی با تقریبا ۳۱هزار نفر ک همه مجرد و بچه مسلمان و مشتاق تشکیل خانواده هستند اینقدر ثبت ازدواج پایین هستش؟🤔
به عقیده بنده شاید به علت یکی نبودن کلام و رفتار و آفت مقایسه کردن هستش❌
مثلا میگیم همسر مومن و خوش اخلاق و پاک میخوایم، اما وقتی فردش پیدا میشه یاد عروس یا داماد فامیل میافتیم ک ماشین داره خونه داره پدرش فلان پست و مقام رو داره چهره اش اونجوری مدرک و....
با خودمون میگیم نه خیلی بد میشه اگه همسر من از اون کمتر باشه خیلی زشته برام ک بگن همسرش مدرکش دیپلم اصلا مسخره میشم اگه همسرم اهل فلان شهر یا روستا باشه...
خوب با همین مقایسه و چشم و همچشمی فرم مورد نظر رو رد میکنیم🤦🏻♂️
📝🔎برادرم خواهرم خدا توهمین انتخابها مارو امتحان میکنه؛ ازش زندگی آرام و سعادتمند خواستیم، پس چرا وقتی برامون میفرسته با نگاه غلط و تخیلات فانتزی ردش میکنیم؟
خواهشاً بهانه های بنی اسرائیلی نتراشیم،
نشیم مثل اون فردی ک داشت در دریا غرق میشد، قایق🛶 رو سوار نمیشد ب امید رسیدن کشتی بزرگ مجلل🚢 برای نجاتش...
الان ک موقعیت ازدواج با فرد مومن و بااخلاق جور شد با کمال گرایی خرابش نکنیم😔
کی گفته اون فردی ک خودش یا پدرش دارای جایگاه اجتماعی بالایی هست یا درآمد بالایی داره، میتونه شما (شخص شما) رو خوشبخت کنه❗️
کی گفته اونی ک خانواده پر جمعیتی داره برای شما افت کلاس داره❗️ اتفاقا خانواده پر جمعیت بزرگ شده خیلی خیلی بهتر میتونه تو سختی و مشکلات ایستادگی کنه و حامی باشه.
اصلا دستور نائب امام زمانمون به فرزند آوری بیشتر و پر جمعیت شدن خانواده های شیعه است❤️
کی گفته مدرک بالاتر باعث درک و فهم بالاتر میشه❗️
کی گفته کسی ک یک بار ازدواج ناموفق داشت، نمیتونه همراه مناسبی برای زندگی شما باشه❗️ شاید انتخاب اشتباه داشت و پازل شخصیتیش با شما جفت و جور هست و میشید ی زوج کامل کننده همدیگه
کی گفته دختر یا پسر روستایی نمیتونه فرزند شایسته و امام زمانی تربیت کنه❗️
اگه هنوز نگاهمون اییییینقدر سطحی و خام هست مطمئن باشیم تو زندگی مشترک به مشکل بزرگی برمیخوریم یا حتی مشکلات خیلی بزرگ تری
خواهشا بیاییم برا یکبار هم که شده بشینیم ببینیم توی این کلمه متدین و مذهبی بودن کجای کار هستیم... برا یکبار هم ک شده راست و حسینی رفتار کنیم و تصمیم بگیریم
آنچه مورد تایید خدا و امام زمانمان هست انتخاب کنیم نه آنچه مورد تایید دیگران. ببخشید طولانی شد ... سلامتی و تعجیل در فرج امام زمانمان صلوات🌷
H.... .shahbaz, [۰۲.۰۵.۲۳ ۲۱:۲۲]
سلام وقت شمابخیر بابت کانال خوبتون وزحمات شما سپاسگزارم.بنده هنوز درکانال شمافرمی پرنکردم چون فرمها راکه میخونم ترس برم میداره ازین همه توقع های نامعقول که بعضی خانمها وآقایون کانال دارند.چندنکته بود که میخاستمبگم
من خودممتولد اسفند ۶۵هستم لطفا متولدین ماه اسفند وفروردین را، یکسال کامل به پاشون حساب نکنید🙂
اگرمیبیند خانمیا آقایی که طلاق گرفته ترس از رابطه جدید داره لطفا اونو سرزنش نکنید .
من خودم دوماه عقد بودم، ازدواج سنتی داشتم وکارهای طلاقم حدود دوسال طول کشید؛ توی این مدت دوسال، هیچ رفت وامدی با اون آقا نداشتم ؛پس این رفت وآمد نداشتن من با اون اقا، نباید به حسابم نوشته بشه ؛ چون اصلا بعنوان فردیکه بهش محرمم نگاه نکردم.من توی عقد جداشدم این مدت هم برام پر بود ازحس نفرت وپشیمانی؛کسیکه این حسو داره درشناسنامه محرمه وعقد ولی در واقعیت بدون رفت وامده . فقط برای کارهای مشاوره طلاق ودوبار هم برای رای دادگاه وپزشکی قانونی وخطبه طلاق ایشونودیدم.
خواهشمندم آقایون توجه کنند اگراسم خودشونومذهبی ونمازخونمیگذارند،یک خانم مطلقه چیزی ازدست نداده که خانواده پسر یاخود اقا، بخان با لحن آمرانه ،تحقیرآمیز یا با تحکم، اونهم در زمان خاستگاری صحبت کنند.بعدازخاستگاری درزمان عقد ورفت امدها همهمینطور.
من بخاطرعصبیو بددهن بودن وپنهانکاری طرفم جداشدم ،اون اقا واریکوسل داشتندواهمیت ندادند وعمل ودرمانشونو به بعد ازعروسی واگذارکردند ومنمنتونستم قبول کنم و جدا شدم و الان هم که باشخص دیگه ای ازدواج کردند،نتونستند بچه دار بشن .
ایشون سونوگرافیهاشونو بعدازیک هفته که ازعقد گذشت نشون دادن ! وبه خیال خودشون ، منو توی عمل انجامشده گذاشتند. شایدبپرسید مگه مسیله مهمی بوده که بخاد قبل از عقدبگن ؟بله، اگرصداقت معیارباشه، بله مهمه
خواهش میکنماگرموردی حتی جزئی، یامشکلی دارید،حتما قبل ازعقد بگید چه قابل درمان باشه چه قابل درمان نباشه، اگرهم شرایط را قبول میکنید قبل از عروسی تون دنباله شو بگیرید وهمه چیزو به بعد ازعروسی نسپارید، چه بسادیگه قابل درمان نباشه ویا بخاطر پنهان کاری باعث دلسردی وپشیمانی طرف مقابلتون بشه
لطفا اول یک سوزن به خودمون بزنیم ویک جوالدوز به مردم،
چیزیکه برای خودمون میپسندیم برای بقیه همبپسندیم وکسی رادربرابر عمل انجام شده نگذاریم، فکرنکنیم حالا پنهانکاری کردیم پس طرف مجبوره بپذیره چون خیلیا نمیتونن دربرابر دروغ وپنهانکاری وعمل انجام شده، چه کوچیک چه بزرگ گذشت کنن حتی اگر مهم وتاثیرگذار برای اینده زندگی شون نباشه.
بنده پوستم رنگ گندمی مایل به سبزه روشن هست.وچهره بانمکی دارم. اقایونی که توی فاز جمال وزیبایی رویایی و فانتزی و هالیوودی وچهره جراحی شده ، ویا در فکر مال وثروت خانواده دختر یاجهیزیه سنگین ورسومات عجیب وپرخرج هستند لطفا همون اول بگن وکسیو معطل نکنن. اگرهم هنوز اقایون مادر وخوهراهاشون براشون تصمیم میگیرند واستقلال فکری وعملی ندارند لطفا لطفا بهتره اصلابه ازدواج فکرنکنند.
واقعا چطور یک مرد ۳۸ساله که هنوز ازمادرشون اجازه میگیره میخاد یک زندگی رابچرخونه؟ اگرهم قبلا دوست جنس مخالفی دارند که فراموشش نکردند و دل در گرو اون خانم و اون عشق دارند، وهنوز توی فاز مقایسه هستن لطفا زندگی ادم بعدی راخراب نکنند.
شمارابه خداقسم اگرتکلیفتون باخودتون مشخص نیست تصمیم نگیرید برای ازدواج. ازدواج بچه بازی نیست که بخاییم اعصاب و روان ادما رابازیچه خودمون کنیم. همه چیز به نماز وروزه نیست.چه بسا شاید ازسرعادت باشه.
بابت صحبتهام معذرت میخام ولی باید بگم که تمام این مواردی که عرض کردم،متاسفانه درخاستگاری وشناخت مشخص شد. برای همگی شما آرزوی خوشبختی وسعادت دارم
..., [۰۲.۰۵.۲۳ ۲۲:۰۷]
سلام، وقت بخیر، تو کانالتون پسری گفته بود چون شغل ثابت نداره کسی باهاشون ازدواج نمیکنه
سوال من این است چون تو اکثر فرم ها دیدم وقتی تحصیلات دانشگاهی نباشه یا زیر دیپلم هست یا درآمد پایینتر یا برابر وزارت کار رو داره یا شغل ثابت نداره آقا پسر تو مشخصات همسر مینویسند مومن صادق ...بیشتر ویژگی های اخلاقی و ایمانی غالب میشه...
آیا همین آقا پسر اگه درآمدش ثابت بود و متوسط یا بالا و رو به خوبی داشتن و تحصیلات شون لیسانس بود و قصد ادامه تحصیل داشتن باز تو فرمشون در مشخصات همسر مینوشتن مومن بودن ،صداقت،ایمان......؟؟؟!!!!
اگه بنویسن یعنی معیاراشون تحت هر شرایطی براشون مهمه..و اگه تحت شرایط معیارهای اخلاقی و معنویشون تغییر پیدا کرد و موارد دیگه بر آنها اولیت پیدا کرد این یعنی هنوز با خودشون و طرف مقابل صادق نیستد و چیزی ک میخوان بر حسب منفعت و شرایطشون تغییر پیدا میکنه
[Forwarded from یا علی مدد]
با سلام و عرض ادب و احترام و خداقوت و تشکر بابت کانال خیلی خوبتون لطفا اگه میشه این پیغام ما رو در کانالتون بزارید 🙏
بی ارزشترین نوعِ افتخار🍃
افتخار به داشتن ویژگیهایی است که خود انسان در داشتنشان هیچ نقشی ندارد
مثل چهره، قد، رنگ چشم، ملیت، ثروت خانوادگی …
از چیزایی که خودتان به دست آورده اید حرف بزنید
مثل انسانیت، مهربانی، گذشت، صداقت و خصلت های پاک انسانی !
🌹هرکس با زنی برای مالش ازدواج کند ، خدا او را به همین امر واگذار می نماید و هرکس که برای جمالش ازدواج کند ، به چیزی می رسد که از آن کراهت دارد و هرکس به خاطر دین او ازدواج کند ، خدا هر سه را برایش جمع می کند 🌺🌺🌺
وسائل الشیعه _ ج ۲۰ _ ص۵۱
نظرات و توصیه های اعضا
H.... .shahbaz, [۰۲.۰۵.۲۳ ۲۱:۲۲] سلام وقت شمابخیر بابت کانال خوبتون وزحمات شما سپاسگزارم.بنده هنوز
Ghasedak, [۰۴.۰۵.۲۳ ۰۷:۴۹]
باسلام
با نظر کاربر شهباز موافق هستم، متاسفانه اغلب آقایون در این کانال نوشته هاشون با خود واقعیشون بسیار مغایرت داره. همین موضوع موجب دلسردی و تاسف میشه.
کاش یادمون باشه گرفتن وقت انسانها هم حق الناسه.
اگر همگی آنچه را برای خودمون میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم و آنچه را برای خودمون نمی پسندیم برای دیگران نپسندیم، قطعا اون موقع می تونیم بگیم مومن واقعی هستیم.
نظرات و توصیه های اعضا
saghar313, [۰۱.۰۵.۲۳ ۰۸:۱۰] سلام وقتتون بخیر، من حدود یک سالی هست که در مجموعه های مختلف ازدواج عض
N... Ch, [۰۵.۰۵.۲۳ ۲۰:۰۷]
سلام و عرض ادب خدمت شما
این بنده واقعا درست و کامل فرمودند یکی از نظرات جدی منم همینه
خیلی وقت نیستش آشنا شدم با کانالتون شاید چند ماهیه
اما متاسفانه فرم انتخاب میکنم منم ثبت نامم محرمانه هستش
به طرف وقتی میگن .. با اینکه من نوشتم فقط حضوری
طرف میگه باید قیافه ای به دل نشین داشته باشه .. این همه توضیحات مفصل نوشتیم تو فرم اینو نمیبینه نمیگه با قیافه نیستش با اخلاقه
بعد که می فرستی میگه نه منفیه جوابم . با اینکه خداروشکر خیلی خوش رو وچهره هستم و زیبا
حالا جدا از این حرفا .. آیا مگه قیافه دست آدمه؟ یا دست خدا؟ وقتی آفریده بندگانشونو میخواست زیباترین دختر یا پسر دنیا میکرد مارو درسته
خواهشا هیچ وقت به قیافه اهمیت ندید ممکنه بنده خدا انقده زشت باشه ولی کاملا اخلاقش به اخلاق شما بخوره و بهترین زندگی رو زندگی میکنی فردا پس فردا و افتخار میکنی و احساس میکنی که بهترین و خوش شانس ترین بندگان خدا هستی .. مهم اخلاق و اخلاق و اخلاق
شما که دنبال قیافه و به دل نشین هستی .. قطعا بعد ازدواج نظرت عوض میشه و چهره برات مهم نمیشه و عادی میشه بعد ی مدت... اونی که میمونه برات فقط اخلاقه هر چی اخلاق خوب داشته باشه طرف هر چی باهاش راحتر و صمیمی تر و زندگی بهتر خواهی داشت و اتفاقا عاشقشم میشی ومیگی بهترین همسر رو دارم من چه بهتر از این
یکی از دلایل نوشتنم تو فرم فقط ملاقات حضوری همینه
تو حضوری اولین چیز که متوجه میشی اخلاق طرفه
بعضیا هستن متاسفانه به سی سال رسیدن اما اخلاق ...
و بعضیا هستن ممکنه ۲۰ ساله باشن ولی اخلاقشون خیلی بالاتر از شنسون هستش
اینام برمیگرده به سختیای که کشیده طرف و چقد تلاش کرده و چقد زرنگ بوده و همچین به خانواده طرف برمیگرده
M.... Mirzaaghaei, [۰۶.۰۵.۲۳ ۰۷:۱۱]
سلام. صبحتون بخیر و شادی ان شاءالله. گفته شده چرا توی فرمتون مینویسید مطلقه میپذیرید ولی بدون فرزند؟
بنده هیچ مشکلی با اینکه بچه از خودم نباشه و در هر سنی هم باشه نداشتم و ندارم. میگم آدم باید بچه ها رو دوست داشته باشه و اونها رو درست بزرگ کنه. چه بچه خودش باشه، چه نباشه.
اما چیزی که اتفاق افتاده اینه که تا الآن که ۴۲ سالمه و خواستگارای زیادی داشتم، متاسفانه کاری کردن که اعتماد خانواده ام کاملا سلب شده و خودم هم مجبورم به نظر خانواده احترام بذارم و چنین خواستگارایی رو رد کنم.حتی میتونم بگم خودم هم با وجود اینکه با نظر خانواده صد در صد موافق نیستم، از این افراد دل چرکینم. الان یه چند تا مثال واقعی میزنم براتون.... 👇
یه مورد بعد از ۳ ماه رفت و آمد و مشاوره قبل از ازدواج و داشتن یک پسر ۲۸ ساله که خارج از کشور زندگی میکردن و یک دختر ۱۸ ساله که با مادرش زندگی میکرد و ادعا داشت، اصلا اونها اصرار دارن ازدواج کنم، ناگهان بعد از دیدار با پدر و برادرم و مطرح کردن موضوع با دخترشون، گفتن دخترم راضی به ازدواجم نمیشه و دیگه نه تماس گرفتن و نه جواب تماس دادن.
یه مورد هم که همسرشون فوت کرده بودن، باز هم بعد از ۳ ماه گفتگو و مشاوره و مشاوره قبل از ازدواج، که قرار بود نحوه آشنایی بنده با پسر ۷ ساله شون رو برنامه ریزی کنیم، ناگهان یادشون اومد که هنوز همسرشون رو فراموش نکردن و میترسن به خاطر فرزندشون ازدواج کنن و ارتباط قطع شد.
یک مورد هم پسر کلاس هفتم داشتن که میگفتن طلاق گرفتن و مشکلات زیادی با پسرشون دارن و ... که خداروشکر خییییلی زود متوجه شدیم هنوز در حال طی کردن مراحل طلاق هستن و صیغه طلاق جاری نشده و فقط جدا از همسرشون زندگی میکردن. یعنی حتی فرزندشون هنوز از تصمیم جدایی کامل پدر و مادرش خبر نداشت. و ......
تازه از اونایی که بچه ندارن چی بگم؟ از ازدواج نکرده ها و مجردها هم که دیگه نگم. موفق و شاد باشید در پناه حق. یا علی(ع)
گل رز, [۰۸.۰۵.۲۳ ۱۳:۴۹]
سلام وقت تون بخیر تشکرمیکنم از مدیر کانال و همکاران خوب و صبورشون خداوند به شما أجر و پاداش اخروی بدهد.
بنده فرم آقایون و خانوم ها رو که مطالعه میکنم متاسفانه آقایون توقعاتشون خیلیییی بالاست حتما باید خانم زیبا باشند، لیسانس به بالا، و سنشون هم از آقاپسر ۵تا۱۰سال کوچکتر باشه. حتی آقایونی که مطلقه هستن هم تعجب میکنم ازینهمه سختگیری شون
واقعا داریم به کجا میریم مگه ما چقدر دیگه زنده ایم هرکدوم مون به تنهایی با آرمان های عجیب و خواسته های نامعقول عمرمون رو داریم تلف میکنیم چرا وقتی میشه توو سن ۳۰سالگی درکنار هم خوب زندگی کنیممیذاریم به سن ۴۰برسیم و بعدا متوجه میشیم یکم ازون خواسته های عجیبمون رو بذاریم کنار.
مطلب مهم دیگه ای که میخواستم بگم ازدواج با شهرهای دیگه ست وقتی یه دختر خانومی که دوس داره یه شهر دیگه زندگی کنه چجوری باید به این هدفش برسه کاش اینقدر برای اقا پسرها مهم نمیبود که مسافت خیلی دور هست مننمیدونم چه مشکلی داره مگه قراره هرروز توو رفت و آمد باشن؟!
کاش وقتی درخواست وساطت میدن اقاپسرها و دخترخانومها همون اول بخاطر راه دور بخاطر سن بخاطر شهرشون و اصالتشون سریع رد نکنن حداقل عکسشو ببینید دو کلمه باهم حرف بزنید شاید اونیکه دنبالش هستین همون خانوم یا آقا باشه ندید کسی رو رد نکنید امیدوارم فرم هامونو اصلاح کنیم و صادقتر باشیم
اللهم عجل لولیک الفرج, [۰۸.۰۵.۲۳ ۱۵:۵۵]
سلام علیکم وقت همه ی بزرگواران بخیر باشه. اول از هرچیز به نوبه ی خودم از تمامی عزیزان به خصوص از مدیرمحترم کانال و تمام مسئولین و پیگیرهای عزیزکانال تشکر فراوان میکنم ان شاءالله خداوند به حق 12امام و 14معصوم اجرعظیم دنیوی و اخروی نصیبتون گردد که راهی رو برای اشنایی و ازدواج همه ی بزرگواران قرار داده اید 🌹🌹🌹
برای بیشتر ما خانم ها خوب بودن مهمه و این که حداقل 70درصد باهم از هر نظر تفاهم و وجه مشترک داشته باشیم،،، از همه ی شهر ها قبول میکنیم (((همه جای ایران سرای من است ))) برامون فرقی ندارد
در کانال هم نگاه کردم خیلی از اقایون که طلبه بودند یا قمی هستند یا میخواهند اینده قم زندگی کنند اما متأسفانه روزی ما نمیشه اونم فقط به خاطر این که محل سکونتمون یکی نیست 😔😔
برای بیشتر ماخانم ها به خصوص خانم هایی که طلبه هستیم زندگی خوب وشهدایی و حضرت علی (ع)و فاطمه زهرایی (ع) مهمه و میخوایم اینجوری زندگی کنیم
بیشتر فرم ها که میخونم دنبال خانمی هستند که خوب و باحیا و قانع باشه به خصوص اوناهایی که طلبه هستند اما حاضر هم نیستن که با شهر دیگه وصلت کنن (مثلا بنده خودم به عنوان یه خانم طلبه ی مذهبی وقانع میگم حاضرم اگه شرایط نداشته باشه دو سه سال یه بار هم منو به دیدار خانوادم نیاره برام مشکلی نیست))
فقط میخوام مرد خوب و با ایمانی باشه که درکنارشون احساس ارامش کنم خداروشکر از نظر مهریه هم کلا خانوادتا رسم نداریم که مهریه ی سنگین بزنیم ،و اونقدر توقعاتمون از شوهر زیاد نیست فقط درحدی که بتونه یه زندگی عادی رو بچرخونه کافیه
اما باز هم وقتی اقایونی که از شهرهای قم و تهران و... پیشنهاد میدیم برای پیگیری ،،
هم خود پیگیر های محترم میگویند که اقایون میگن راه دور نمیخوان وقبول نمیکنند که پیگیری کنندچون اقایون داخل فرمشون شهرواستان شما(دختر خانم ) رو قید نکردند
از طرفی اگه اقایون درملاکاشون یه کم کوتاه بیان واقعا زود تر ازدواج میکردند مثلا قمی یا مشهدی هستند وقتی پیشنهادمیدی برای پیگیری میگویند جوابمون منفیه چون راه دوره
مثلا (منی که قبول دارم دوسه سال یه بار منو به دیدار خانوادم بیاره اشکال نداره )،،باز هم قبول نمیکنه یعنی خودشون در زندگی الانشون یا درزندگی ایندشون هر چند ماه یه یکبار یا هرسال یک بار به مسافرت دور نمیروند یا نخواهند رفت؟؟؟ صد در صد میروند
ولی خانمی که از شهر دیگه باشه و همه ی شرایط هاشون قبول کنه رو قبول نمیکنند اونم فقط میگن چون راه دور هست حتی اگه 70،80درصد هم شرایط ها باهم همخونی داشته باشه
البته شاید بگن چون شناخت ها خیلی کمه و شناخت و اشنایی سخته الان دنیا خیلی تغییر کرده، میشه از هر طریق این اشنایی شکل بگیره مثلا خداروشکر شهر و روستا واقوام های بنده هم دختر به غریب دادند هم از غریب دختر گرفتند(کرمانشاه ،بندرعباس ،یزد،شیراز،قم ، و...)وخداروشکر زندگی همشون خوبه و به خوشی دارن زندگی میکنند
اما هیچ کدام بهونه نیاوردند که راه دوره وتحقیقات سخته
اما چرا بیشتر اقایونی که دراین کانال ثبت نام کردند در فرمشون نوشتند که راه دور نباشه ویا چون راه دور هست نظرم منفیه
نظرات و توصیه های اعضا
💔, [۳۰.۰۴.۲۳ ۲۰:۳۳] سلام خدا قوت قبول باشه عباداتتون یه موضوعی رو لطفا در صورت صلاحدید در کانال
R.S, [۰۹.۰۵.۲۳ ۱۶:۳۳]
در مورد این نظر منم کاملا موافقم. البته من قبلا در کانال شما فرم داشتم و دیگه مجدد ثبت نام نکردم چون از طرف آقایی خیلی دلم شکست.
من مطلقه هستم و فرزندم حضانتش با پدرشه .
با آقایی آشنا شدم که ایشون هم سابقه ازدواج داشتن و بعد از کلی صحبت تلفنی و حتی دیدار حضوری ، آقا تصمیم گرفتن موضوع را با خانواده مطرح کنن و به من گفتن که خانوادم با ازدواجم با خانمی که بچه داره مخالفن ولی حالا بازم باهاشون مطرح میکنم و هر چی خیره و از این حرفا و آقا با دونستن این مطلب احساسات منو به بازیچه گرفتن و این خیلی برام سنگین بود و بدتر از اون آقا حتی به من خبر هم ندادن و من بعد از 3 روز خودم از طریق واسطه پیگیر شدم و متوجه شدم که ایشون منصرف شدن به نظر من ادم باید جوری رفتار کنه که دوست داره باهاش رفتار بشه
پس آیا شما خوشتون میاد یکی الکی شمارو معطل کنه که همچین کاری رو با ما خانما میکنید؟ ؟ ؟ آقایون محترم... ما خانمای مطلقه که فرزند هم داریم چه گناهی کردیم که با ما اینطور رفتار میکنید؟؟؟ اگه میدونید که خانواده مخالفن برای چی دنبال آشنایی بیشتر هستید؟؟
البته من حتی فرزندم پیش خودم نبود و حتی نمیبینمش و این رفتار برام قابل هضم نبود و چند ماه از این قضیه میگذره و نتونستم فراموشش کنم و حتی بعد از اون قضیه این قدر بدبین شدم که دیگه با کسی برای آشنایی اقدام نکردم. که این اقا ادعا میکردن که مهم کفویت و تفاهمه ولی در عمل چیز دیگه ای نشون دادن .
آقایون محترم پیدا کردن شخصی که با هم تفاهم و کفویت داشته باشید به نظر من خیلی سخت شده و حتی برای ازدواج دوم سخت تر
پس اگر میبینید طرف مقابلتون از خیلی از جهات مناسبه خیلی سخت نگیرید و فرصت زندگی کردن و به آرامش رسیدنو از خودتون و طرف مقابل نگیرید با تشکر
F, [۰۹.۰۵.۲۳ ۲۲:۴۹]
سلام خوبین
عرض ادب و خداقوت خدمت شما و همکارانتون
بزرگوار تا اینجایی ک من دیدم
یا توی فرمشون ی چیزی زدن ک هم خونی نداره گاها
یا توقعات بالاس
بعضی از دخترا انگار طرف رو قلک میدونن ک حقوقت چقدره خونه ماشین داری
اگ زندگی ک اینجور شما میگی میخوای
منم اگ کسی اینجور باشه شوهر میکنم بهش با اینک پسرم
برای بعضیم ک گفتن چرا مثلا مطلقه انتخاب نمیکنن
خب گاهی طرف قبول میکنه اما خانواده دوس ندارن هرچن شخص باهاش زندگی میکنه اما خانواده بی تاثیر نیست در زندگی شخص
من شرایط کاریم ی مقدار متفاوت
کسی قبول نمیکنه این واقعیت
حقم میدم بهشون
اما اگ رفاه میخوای فک کنم سختیای هم باید تحمل کرد
ی وقتای نمیشه همه چیو باهم داشت
یا دوری و رفاه
یا نزدیک بودن و سختی معیشتی
هرچن دیگ تصمیم ندارم موردی رو از کانال انتخاب کنم واقعا
از قدیم گفتن ی سوزن ب خودت بزن
ی جوال دوز ب دیگری
یاحق
A... Kashfi, [۱۰.۰۵.۲۳ ۰۱:۳۰]
سلام خدمت شما میخواستم فقط یک سخن کوتاه بگم
پیامبر اسلام فرمودند بهترین ازدواج آسانترین آن است برادران و خواهران گرامی هر چقدر ازدواج آسان صورت بگیرد و توقعات مادی کم باشد قطعا بدانید استرس و بالاو پایین زندگی در آن ازدواج پایین هست مگر ما چقدر میخواهیم عمر کنیم که دنبال فردی باشیم که همه چی تمام باشد
به خدا برادران و خواهران شهدا از زندگی خود زدند تا ما در آسایش زندگی کنیم و این آسایش الان را مدیون شهدا هستیم حال آیا آسایش آیندگان منوط به ازدواج ما هست یا نیست آیا نباید نسلی در 20 سال آینده باشد تا حافظ میهن و کیان ما باشد اگر بگویید ازدواج ما منوط نیست پس ایرانی جوان و قدرتمند نخواهیم داشت همه چیز فردا به الان ما وابسته است اگر 20 سال پیش میدانستند که جمعیت کم مساوی با زندگی بهتر نیست الان ما این بحران ها را نداشتیم
ریحان, [۱۰.۰۵.۲۳ ۰۹:۰۰]
سلام، صبحتون بخیر و نیکی، ان شاء الله خداوند از همه ما راضی و خشنود باشد.
خیلی ناراحتم از اینکه در مجموعه شما اصراری بر ازدواج و یا آشنایی اشخاص ندارید. وظیفه خود رو محدود کردید به اینکه اگر منِ دختر فرمی به شما دادم شما ادمینهای بزرگوار در حد یه پیام بله یا خیر از طرف جواب بخواهید.! همین؟ 😔😔
فقط کانال شما جنبه نمایشگاه رو داره که فرمهای زیادی با تاریخ تولدهای مختلف رو نمایش میده. یعنی من دختر که سنم ۴۳ است اگر خودم فرمی به شما ندادم خود مجموعه هیچ قدمی برای من برنمیداره. اگر سرتون شلوغه مشغول چه کاری هستید آخه ؟؟؟ فرم مرد رو که ما باید بهتون بدیم! فقط به یک پیام بسنده میکنید با اینکه آدرس و تلفن همه رو دارید چرا قدم بزرگتری برنمیدارید؟؟ همینطور سنمون زیاد هست بخواهیم دست رو دست بذاریم که میشیم پنجاه ساله!!!
صرف ثبتنام در مجموعه ازدواج که ما رو متأهل نمیکنه!! حیف که آیدی و شماره افراد رو نداریم و الا شما رو به زحمت نمیانداختیم با اینکه خلاف میل ماست خودمون به طرف مقابل پیام میدادیم و نظرش رو راجع به ازدواج با ما جویا میشدیم!! 😔😔
z hokmi, [۱۳.۰۵.۲۳ ۱۴:۲۲]
سلام وقت بخیر
اول از همه از تمام کسانی که برای این کانال زحمت میکشن تشکر میکنم خیر آخرت و دنیا نصیبتون
دوم اینکه میخواستم از آقایون یه انتقادی بکنم همیشه مسئله تفاوت سنی خیلی مهم بوده و توصیه میشه که تفاوت سنی زوجین کمتر باشه بهتره !
آقایونی هستند تو کانال که میخوان همسرشون 10 الی 15 سال ازشون کوچکتر باشه ولی به فکر مشکلات بعدش نیستند از طرف دیگه هم اکثر خانمای کانال دوست دارند اختلاف سنی شون با همسرشون کم باشه
آقایی که متولد 58 هستش خانم متولد 60 الی 65 خوبه تو یکی از فرم ها دیدم اقا متولد 58 خانم متولد 70 و کوچکتر میخواد
و در آخر اینکه دقیقا متولد چه سالی باشه و خیلی از ما کوچکتر باشه مهم نیست مهم اینه که در کنارهم احساس آرامش کنین همدیگه رو درک کنین و خوشبختی رو به یکدیگر هدیه بدین
ببخشید اگه انتقاد تند یا طولانی بود
/ R, [۱۴.۰۵.۲۳ ۱۴:۰۷]
سلام وقت شما بخیر.
سوال شما عشق و دل نشستن باهم فرق داره
اول هرفرد باید ببیند واقعا هدفش ازازدواج چی هست
حالا معیار چی هست
معیار اهم مهم کند خوب کانال شما متدنینن
معیار از قرآن وسنت بابد گرفت
من نمی تونم به لحاظ دل خودم معیار بگم
حالا بعد مسئله بعدی فردی که چهره اولویت اولش هست معیار ش درست نیست
خیلی از به دل نشستن طرف به اینکه فرد هم کفو باشه
اونوقت چند جلسه میبینه بله این فرد میخوام
حتی چهره طرف دوست داره..
ولی کسی که معیار چهره هست ورد می کنه به نظرم
این فرد معیارشون کمی عاقلانه نیست...
فاطمه, [۱۴.۰۵.۲۳ ۱۴:۳۸]
سلام
بستگی به معیار افراد داره بعضی ها زیبایی براشون خیلییی اهمیت داره (پسری با فلان صورت و تیپ دختری با فلان ویژگی ظاهری) پس معیار عشقشون زیبایی هست در درجه اول
ولی برای بنده حداقل ظاهری کفایت می کنه مثلا چشم رنگی پوست و مو روشن حتما متناسب بودن ملاک نیست
واین که بنده قائل به عشق قبل از عقد رسمی هستم وقتی دونفر یک بازه ای باهم ارتباط داشتن و نامزدی و البته مشاوره هم رفتن علاقه ایجاد میشه
واین که این عشق با زیر یک سقف رفتن بیش تر خواهد شد عشق قبل از عقد صد نیست درزندگی بیش تر میشه
چنانچه افراد عشقشون نتیجه صرفا هیجانات نباشه درواقع شروع عاقلانه صحبت و مشاوره و بعد ارتباط بیش ترو نامزدی دراین صورت عشق علاقه ایجاد میشه
ز... سادات حسینی, [۱۴.۰۵.۲۳ ۱۴:۲۲]
سلام خوبین .ان شاءالله موفق و موید باشین .
برا ازدواج اول شناخت بعد عشق چون ازدواج پایداری داره .
عشقی که اولش از دلت استفاده کنی، بعد عقل باشه، واقعا پایدار نیس
زیبایی ی چیز خدادایه نمیشه گفت که دست خوده طرفه که چرا زیبا نیس باید اول اینکه ببینن چهرشون معمولیه یکم صحبت کنن ببینن دخترخانوم یا اقا چه شخصیتی دارن بعد تشخیص بدن که میشه چنین ادمی رو دوست داشت یا نه . ی مثال هس که میگه به مالت نناز به شبی بنده به جمال نناز که به تبی بنده
بنظرم اول خواهرانم و برادرانم برای ازدواج
طرفشون رو بشناسن بعد رد کنن
معیار ائمه .اخلاق .ایمان . سلامتی
ی روایته که میگه اگه برای زیبایی بری خدا به همون زیبایی واگذار میکنه اگه به مالش بازم همین طور اما اگه معیارت ایمان باشه خدا اون تا رو هم برات جبران میکنه .